Waarom zou ik naar Marokko moeten gaan om een kermis te bekijken? Heb al een tering hekel aan Marocs als er hier een kermis isquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:06 schreef Meki het volgende:
en waarom niet
nou als je marokkanen op de kermis wil zien hoef je daarvoor niet helemaal naar Casablanca toch?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:06 schreef Meki het volgende:
en waarom niet
nou in het kader van het 400 jarig bestaan van de betrekkingen zou het een mooi gebaar zijn als je dan wat (extra) Marokkanen mee naar die kermis neemtquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:13 schreef Darklight het volgende:
Jawel hoor, hier is er met pasen weer kermis(Enschede)
In de winter zijn er sowieso niet zoveel kermissen in Nederland, Meki.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:11 schreef Meki het volgende:
Maar alle Kermisondernemingen gaan allemaal naar Marokko
dus geen kermissen in Nederland :d
Enkeltje of retour?quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef Meki het volgende:
erg goed
wie gaat er een kijkje nemen ikke wel
de autoscooters zijn zonder Hollandse sletjes natuurlijk nooit zo populairquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:33 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ze laten de exploitant van die autoscooters nooit meer gaan natuurlijk !
Moet iemand hem dat niet vertellen ?
oow en daarom gaan ze naar Marokkoquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:15 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
In de winter zijn er sowieso niet zoveel kermissen in Nederland, Meki.
Te koud enzo...
mooi maar dan in Marokko he en dan wordt je daar keihard aangepakt door de politie wat hier overigent niet gebeurtquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:39 schreef Petomaan het volgende:
Laten we nu eens met een stel Nederlanders naar die kermis gaan in Marokko. En de boel daar lopen verzieken.
Pakken we ze ff trug. Andersom gebeurt het hier immers ook altijd
Perfect...misschien dat dan die kutmarokkanen naar hun geliefde marokko afzakken om daar zoals gewoonijk op de kermis te gaan lopen klootzakken.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:11 schreef Meki het volgende:
Maar alle Kermisondernemingen gaan allemaal naar Marokko
dus geen kermissen in Nederland :d
Waarom blijf je daar niet gelijkquote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef Meki het volgende:
erg goed
waaromquote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:25 schreef Frasier het volgende:
[..]
Waarom blijf je daar niet gelijk.
mooiquote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:36 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom
maar daar hebben ze ook Internet en Fok dus
oow daar ik zee en moie bergen hier nietquote:
Dan blijf je daar als het er zo geweldig isquote:Op zaterdag 22 januari 2005 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
oow daar ik zee en moie bergen hier niet![]()
Ga ik zeker doenquote:Op zondag 23 januari 2005 00:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan blijf je daar als het er zo geweldig is![]()
quote:Op zondag 23 januari 2005 00:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dan blijf je daar als het er zo geweldig is![]()
Welke? De Nederlandse taal?quote:Op zondag 23 januari 2005 00:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Ga ik zeker doen
eerst me opleiding afmaken in Nederland![]()
Nu Banken en Verzekeringenquote:
Ikke niet. Als ik naar een kermis wil, kan dat hier in Nederland wel.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:00 schreef Meki het volgende:
---------------
erg goed
Marokkanen meenemen naar een kermis is als dynamiet gooien in je eigen brievenbus.quote:Op zaterdag 22 januari 2005 22:14 schreef Herald het volgende:
[..]
nou in het kader van het 400 jarig bestaan van de betrekkingen zou het een mooi gebaar zijn als je dan wat (extra) Marokkanen mee naar die kermis neemt
Goed, zullen we het spelletje "wie is de tasjesdief" spelen ?quote:Op zondag 23 januari 2005 00:17 schreef Meki het volgende:
zeg Opinie ga anders spelen
quote:of maak Opinies
Welnee, de Marokkanen daar zijn net zo geweldig als Marokkanen hier. Ik denk dat de exploitanten, ondanks het klimaat, van een koude kermis thuis komen!quote:Op zondag 23 januari 2005 00:25 schreef Halfgedraaide het volgende:
Volgens mij hebben ze hier alle kut marokkanen heen gestuurd. En daar lopen allemaal rustige jongen lui rond die niemand lastig vallen. Neem anders een paar (lees heel veel) "Nederlandse" marokkaantjes mee. Dan word het echt een hollandse kermis. En daar krijgen ze wel een verdiende strenge straf![]()
quote:
ja dat had ik van mijn nichtjes toen gehoord die in Israel wonen ze waren toen naar Tel Aviv en jeruzalem geweest het moest daar echt een succes geweest zijnquote:Op zondag 23 januari 2005 00:39 schreef beerten het volgende:
Een aantal jaren geleden zijn er ook kermisexploitanten naar Israel geweest in de winter. Verdienen ze geld. Dat laatste zit er hier in Nederland niet in, i.v.m. de kou.
Zo heel bijzonder is dit dus niet...
De nederlandse kermis exploitanten staan er bekend om dat ze ’’wereld reizigers’’ zijnquote:Op zondag 23 januari 2005 01:11 schreef haagse_elfje het volgende:
[..]
ja dat had ik van mijn nichtjes toen gehoord die in Israel wonen ze waren toen naar Tel Aviv en jeruzalem geweest het moest daar echt een succes geweest zijn
Het heeft voor jou toch geen zin aangezien ze toch alleen in de winter gaanquote:Op zondag 23 januari 2005 03:16 schreef zoalshetis het volgende:
leuk idee, ik heb een grafhekel aan kermissen. circus mag er ook heen.
heb je het nu over kermisexploitanten? circusartiesten? de dompteur? anders snap ik je niet.quote:Op zondag 23 januari 2005 03:35 schreef hallo_mensen het volgende:
[..]
Het heeft voor jou toch geen zin aangezien ze toch alleen in de winter gaan![]()
Over iedereenquote:Op zondag 23 januari 2005 03:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je het nu over kermisexploitanten? circusartiesten? de dompteur? anders snap ik je niet.
lol ok.quote:
voor volgend jaarquote:Op zondag 23 januari 2005 00:35 schreef Cerbie het volgende:
Laat die kerstman in je avatar dan wel daar, hij is een maandje over tijd
Naar maar ik weet niet of ze in Marokko op Nederlanders zitten te wachtenquote:Op zondag 23 januari 2005 00:39 schreef beerten het volgende:
Een aantal jaren geleden zijn er ook kermisexploitanten naar Israel geweest in de winter. Verdienen ze geld. Dat laatste zit er hier in Nederland niet in, i.v.m. de kou.
Zo heel bijzonder is dit dus niet...
Hiermee gaat Nederlandse Kermissen veel geld verdienenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Naar maar ik weet niet of ze in Marokko op Nederlanders zitten te wachten
wij wel op hun danquote:Op zondag 23 januari 2005 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ze zijn uitgenodigd door een prins , dus dat zal wel goed zittenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:00 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waarom nederlandse kermissenquote:Op zondag 23 januari 2005 13:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Hiermee gaat Nederlandse Kermissen veel geld verdienen
2 miljoen bezoekers![]()
whehehequote:Op zondag 23 januari 2005 13:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Hiermee gaat Nederlandse Kermissen veel geld verdienen
2 miljoen bezoekers![]()
ik vraag me af wat jij zelf van het stuk vindt.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 14:54 schreef Meki het volgende:
Nederlandse kermisexploitanten moeten in Casablanca wennen aan Marokkaanse bezoekers
door BART SCHUT
„Waar is het tuig?”
CASABLANCA, zaterdag
De exploitanten van de Nederlandse kermis die deze maand de bewoners van Casablanca vermaakt, hebben al jaren ervaring met Marokkaanse klanten. Met Marokkanen in Nederland wel te verstaan. Niet te vergelijken met de gasten die zij tot 6 maart in Marokko’s grootste stad ontvangen, vinden de Nederlanders.
De 36-jarige Erik de Jongh uit Amsterdam, uitbater van de ’Funny Mouse’ miniachtbaan neemt geen blad voor de mond: „Het lijkt wel of alle Marokkaanse teringlijders in Nederland zitten. Daar mag je een ander woord voor opschrijven, maar daar komt het wel op neer.” De Marokkanen hier zijn heel anders, meent Erik, ze zijn vriendelijk, beleefd, maken graag een praatje. Nezha is 22 jaar oud en runt een kleine modezaak. Ze geniet van de attracties, de muziek, de lichtjes, de sfeer. En het uitzicht op de ’s nachts oranje verlichte Hassan II-moskee, het op een na grootste islamitische gebedshuis ter wereld en Casablanca’s meest indrukwekkende bouwwerk. „Is dit normaal in Nederland? Wat gezellig!”, vindt Nezha en rent naar de op een enorme spin lijkende ’Octopussy’ draaimolen.
„In Nederland komen ze alleen maar rotzooi schoppen, ze loeren op vechtpartijen. Het enige probleem dat wij hier met de Marokkanen hebben is dat de armen over het hek klimmen om gratis binnen te komen”, gaat Erik verder. „Als Minister Verdonk het over integratie heeft, moet ze maar eens een avondje bij de botsauto’s komen kijken.” Dus op naar de botsauto’s. Het is een bont gezelschap, voornamelijk ouders met kinderen. Moeders in djellaba en met hoofddoek botsen gillend op in leren jacks gestoken jongeren. Iedereen lacht, iedereen heeft het naar zijn zin, van een agressieve sfeer is geen sprake.
Kwijt
De Swinkels uit Kerkrade zijn met zijn drieën: Michel, Angelica en hun negen maanden oude dochter Dewi. Angelica braadt een geurende rollade in het kleine keukentje van hun mobiele kantoor, Dewi krijgt de fles. „Ach”, meent Michel, „het valt in Nederland ook eigenlijk wel mee, zo veel problemen hebben we niet. Alleen in de grote steden gebeurt er wel eens wat.” De eigenaar van de botsauto’s lacht als hij vertelt dat hij ’s middags opeens een van zijn Marokkaanse medewerkers kwijt was: „Die zat achter de wagen op een tapijtje te bidden.” Michel maakt zich meer druk om de omzet, er komen nog niet genoeg klanten naar de kermis. Misschien 20.000 in de eerste vier dagen, dat zouden er zeker vijf keer meer moeten zijn. „Als het zo doorgaat, moeten we er geld bijleggen. In Nederland hebben we een caravan bij ons om in te slapen, hier zitten we in een hotel, dat loopt lekker op.” Hij heeft gelijk, de meeste botsauto’s staan stil langs de kant. De 19-jarige studente Amal is razend enthousiast als zij uit de ’Move It’ komt. Ze is ontelbare malen gillend over de kop gegaan en wil eigenlijk meteen nog een keer. „Fantastisch, hier bestaat zoiets helemaal niet. En ik geloof dat het allemaal echt veilig is, niet zoals in Marokkaanse pretparken.” Ze kijkt verlangend naar de ’Tornado’, een enorme schommel die over de kop slaat en daarbij snelheden tot 150 kilometer per uur bereikt.
Gerrit Schouten (48) uit Reeuwijk is enthousiast over zijn klanten in Casablanca. „Het valt me 200 procent mee. Je ziet hier vooral gezinnen met kinderen.” Ook hij is minder te spreken over zijn Marokkaanse klanten in Nederland. „Ze zijn vooral op rottigheid uit. Zeg, heb je hier in Marokko geen hangjongeren?” Gerrit vindt dat er in Nederland misschien ook – zoals in Casablanca – entree moet worden geheven. „Dan blijft het tuig weg en komen de gezinnen misschien terug.” Zijn dochter Esther en hij exploiteren de ’Buggy’ kindercarrousel. Esther is het met haar vader eens: „Je kunt de Marokkanen hier en in Nederland niet vergelijken. Ze zijn hier zo gastvrij en zorgzaam, je voelt je echt welkom.” Maar ze geeft ook toe dat ze haar Marokkaanse klanten in Nederland nauwelijks persoonlijk leert kennen en dat zij niet representatief zijn, terwijl zij te gast in Casablanca de Marokkanen op een andere manier, in een andere rol ontmoet. „Ze zijn onwijs vriendelijk, doen echt alles voor je. Misschien zijn ze dat in Nederland ook wel, maar daar zijn zij de gasten.”
De vorige week geopende ’Mega Kermesse de Grand-Casablanca’ is een privé- initiatief van de broers Peter en Jacky Leander, maar kan worden gezien in het licht van het ’Marokko 2005-jaar’ waarin 400 jaar relaties tussen ons land en Marokko worden gevierd. Op 15.000 m² hebben zo’n veertig Nederlandse kermisexploitanten hun achttien attracties neergezet.
Bingo
Het is opvallend druk bij de ’Pusher’, een schuifspel waarmee prijzen kunnen worden gewonnen. Ook bij de bingo staat een flinke menigte te kijken. En te spelen. „Moslims mogen eigenlijk niet gokken, maar ze zijn wel spellustig”, grijnst Herman Bos (39) uit Amsterdam. Samen met zijn 36-jarige stadgenoot André Dörenberg houdt hij toezicht op de Pusher-speelautomaten. „Dit noemen ze entertainment, geen gokken, dus dan mag het. Er mag hier ook geen bier worden geschonken, zo vlakbij de moskee.”
Herman herhaalt nog maar eens de algemeen geldende opvatting van zijn collega’s. „Het is hier beter dan in Nederland. Er komen gezinnen, er wordt niet stoer gedaan. Maar het gedrag van de klanten ligt ook aan jezelf: als jij vriendelijk doet, zijn zij het ook. Dat geldt hier, maar ook in Nederland.” Modeverkoopster Nezha wil nog een keer in de ’Octopussy’. Ze zwiert door de lucht op een dreunende Amerikaanse discohit. De Nederlandse driekleur wappert strak boven de kermis, op de achtergrond straalt de Hassan II-moskee haar oranje licht uit, er wordt shoarma gegeten. Multicultureler kan bijna niet, alleen de suikerspin ontbreekt.
Bron : De Telegraaf zaterdag 12 februari 2005
wie ikquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vraag me af wat jij zelf van het stuk vindt.
ja jij. als je wil.quote:
quote:De 36-jarige Erik de Jongh uit Amsterdam, uitbater van de ’Funny Mouse’ miniachtbaan neemt geen blad voor de mond: „Het lijkt wel of alle Marokkaanse teringlijders in Nederland zitten. Daar mag je een ander woord voor opschrijven, maar daar komt het wel op neer.”
echt?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:26 schreef Meki het volgende:
Moie stuk
Heb je het wel gelezen?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:26 schreef Meki het volgende:
Moie stuk
Mooi he ?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:26 schreef Meki het volgende:
Moie stuk
misschien omdat ze zich niet thuis voelen? najib had wel een mooi punt vanavond op tv (ned3) met het ontvangst van maxima en haar integratiebehandeling. hij had ook een mooi punt met de eskimo's. klare taal! reden voor een duidelijke concensus. jij dit niet doen, wij dat niet doen, respect dus.quote:Op zondag 13 februari 2005 00:11 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Mooi he ?
In Marokko weet men zich blijkbaar wel keurig te gedragen. Waarom dan hier continue de boel verzieken en blonde meisjes lastigvallen op de kermis ?
Tjaah Casablanca is 10 rijker dan Amsterdamquote:Op zondag 13 februari 2005 00:11 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Mooi he ?
In Marokko weet men zich blijkbaar wel keurig te gedragen. Waarom dan hier continue de boel verzieken en blonde meisjes lastigvallen op de kermis ?
quote:Op zondag 13 februari 2005 00:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien omdat ze zich niet thuis voelen?
Ik heb "Najib" niet afgekeken omdat die man mij na een half uur al begon te vervelen met zijn "humor". Derhalve snap ik niet wat je bedoeld.quote:najib had wel een mooi punt vanavond op tv (ned3) met het ontvangst van maxima en haar integratiebehandeling. hij had ook een mooi punt met de eskimo's. klare taal! reden voor een duidelijke concensus. jij dit niet doen, wij dat niet doen, respect dus.
Ja ja, en om die reden misdragen Marokkanen uit heel Nederland zich ?quote:Op zondag 13 februari 2005 00:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Tjaah Casablanca is 10 rijker dan Amsterdam![]()
ik heb toch echt een paar keer heel hard moeten lachen. iets wat ik niet doe met rayman en die gast met die zwarte wallen.quote:Op zondag 13 februari 2005 00:21 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Foei, het is weer de schuld van de xenofobe/racistische Hollanders die alleen maar naar en gemeen tegen Marokkanen doen. Vertel eens, wat kunnen we nog meer doen om ze hier welkom te heten ?
[..]
Ik heb "Najib" niet afgekeken omdat die man mij na een half uur al begon te vervelen met zijn "humor". Derhalve snap ik niet wat je bedoeld.
Ja, dus ?quote:Op zondag 13 februari 2005 00:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb toch echt een paar keer heel hard moeten lachen. iets wat ik niet doe met rayman en die gast met die zwarte wallen.
dat was 'mijn' reactie op jouw post. hence de "ik"-vorm.quote:
Ik kan er vlees nog vis van maken.quote:Op zondag 13 februari 2005 01:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat was 'mijn' reactie op jouw post. hence de "ik"-vorm.
nochquote:Op zondag 13 februari 2005 01:34 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Ik kan er vlees nog vis van maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |