abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 januari 2005 @ 17:17:25 #1
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24653376
quote:
Kunstenaar bedreigd na tentoonstelling
AMSTERDAM - De Marokkaans-Nederlandse kunstenaar Rachid Ben Ali wordt bedreigd sinds de opening van een tentoonstelling van zijn werk in het Cobra Museum in Amstelveen.

Zijn werk bestaat uit cartooneske tekeningen, gemaakt na de moord op Theo van Gogh, waarmee hij een discussie los wil maken over haatzaaiende imams en extremisme binnen de islam. Zo zijn er schilderijen te zien van uit hun mond poepende imams en naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam.

Sinds het begin van de expositie op 15 januari heeft Ben Ali beveiliging en slaapt hij op een ander adres. "Ik heb nu constant een paar mensen om me heen", zei hij donderdag. Op straat werd hij achtervolgd door jongens die teksten riepen in de trant van 'we krijgen je nog wel' en refereerden aan de moord op Van Gogh. "Ik ben keihard weggerend", zegt Ben Ali. Ook op forums op internet staat dreigende taal richting de kunstenaar.

Ben Ali zegt "sprakeloos" te zijn door de bedreigingen. "Ik moet alles nog even op een rijtje zetten. Maar ik sta achter wat ik doe. Ik blijf kunst maken. Ik laat me niet intimideren door extreme idioten." Het werk van de kunstenaar komt deels uit de Nederlandse en Marokkaanse cultuur en is volgens hem vaak heftig, wreed, bloederig, gewelddadig en homo-erotisch. Met zijn kunst wil hij een dialoog op gang brengen.

De tentoonstelling in het Cobra Museum, die vorige week vrijdag werd geopend door de Amsterdamse wethouder A. Aboutaleb, is nog te zien tot en met 6 maart. De expositie maakt deel uit van het nationale evenement 'Marokko-Nederland 2005'.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 20 januari 2005 @ 17:18:45 #2
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_24654257
Tsja, ook wel een beetje vragen om gezeik natuurlijk als je zo 'kunst' maakt
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24654324
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:35 schreef Stuart het volgende:
Tsja, ook wel een beetje vragen om gezeik natuurlijk als je zo 'kunst' maakt
Hoezo, je mag toch iedereen gewoon beledigen in Nederland? Ik bedoel natuurlijk je mening uiten
pi_24654444
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:41 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoezo, je mag toch iedereen gewoon beledigen in Nederland? Ik bedoel natuurlijk je mening uiten
Je mag inderdaad je mening uiten. Onbeperkt!
Mocht je het er niet mee eens zijn, dan stap je maar naar de rechter.

Het wordt tijd dat bepaalde bevolkingsgroepen eens leren wat hier de geldende moraal is!
pi_24654711
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 18:50 schreef opinie het volgende:
Het wordt tijd dat bepaalde bevolkingsgroepen eens leren wat hier de geldende moraal is!
Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.
pi_24655653
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.
Juist!!
En als je dat niet lukt moet je niet vreemd opkijken als je vermoord verminkt of mishandeld wordt!

Een beetje een eigen mening hebben
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:51:04 #8
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24657343
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.
Precies, je mening uiten zonder ervoor juridisch aangepakt te worden is voorbehouden aan achterlijke landen zoals Nederland, Zweden, Italie, Canada, Frankrijk, etc. Gelukkig zijn in de landen die een gezonde sociale en economische ontwikkeling kennen, zoals Cuba, Marokko, Turkije, Iran en Noord-Korea de mogelijkheden tot het uiten van je mening beperkt. Maar een Nederland wordt slechts een mening die een bevolkingsgroep niet bevalt beloont met een religieuze acties waarin een lichaam van een criticaster wordt gedegradeerd tot prikbord. Het spreekt uiteraard voor zich dat dit niet lang goed zal gaan: of de handelingen van de betreffende bevolkingsgroep zullen moeten ophouden, maar gezien de geringe mate van zelfkritiek in deze populatie zie ik hier weinig heil in. Een andere optie is dat alle andere bevolkingsgroepen zich gaan 'emanciperen' en zich verwijderen van het achterlijke gedrag van het tolereren van meningen. Ik vraag me echter af of de lange tenigen dit scenario wensen, want het kan er erger aan toe gaan dan men nu denkt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24658859
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 19:09 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Klopt, het wordt tijd dat sommige bevolkingsgroepen doorkrijgen dat ze in Nederland niet iedereen zomaar kunnen beledigen en ermee weg kunnen komen. Laat ze maar emigreren naar een achterlijk land dat zulke achterlijke gebruiken goedkeurt. In Nederland gaan mensen op een normale manier de discussie/conversatie aan.
Juist
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:22:37 #10
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24659023
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:13 schreef Meki het volgende:

[..]

Juist
Je beledigt me. Emigreer eens naar een achterlijk land of ik ga hetzelfde gedrag vertonen als leden van jouw etnische groep.


Snap je nu waarom je stelling onhoudbaar is? Je beledigt altijd wel iemand en juist daarom is het cruciaal dat je mag zeggen wat je denkt zonder er voor vervolgd te worden.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24659503
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:22 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Je beledigt me. Emigreer eens naar een achterlijk land of ik ga hetzelfde gedrag vertonen als leden van jouw etnische groep.


Snap je nu waarom je stelling onhoudbaar is? Je beledigt altijd wel iemand en juist daarom is het cruciaal dat je mag zeggen wat je denkt zonder er voor vervolgd te worden.
Hoezo beledig ik je met me eigen mening
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 20 januari 2005 @ 23:51:34 #12
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_24659571
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 23:48 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoezo beledig ik je met me eigen mening
Dat lijkt me evident. Kijk eens welke stelling je beaamt.....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_24659616
Als ben Ali vindt dat er een stelletje Imams shit verkondigen en dat er ook mohamedaanse geloofs genoten genaaid worden door lieden zonder eigengedachten maar alleen de tekst van een archaisch boek letterlijk nemen zonder eigen verantwoordelijks gevoel dan moet hij die kunnen uiten. En dan hoeft hij niet alle dogma's die binnen die groep leven te overdenken.
Het is te belachelijk voor woorden dat zo iemand bedreigd wordt.
Het lijkt wel of de gedachten en uitdrukkingen van kunstenaars tegenwoordig gegijzeld kunnen worden door een geloof.

[ Bericht 21% gewijzigd door Thorical op 20-01-2005 23:58:08 (toevoeging) ]
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:31:59 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_24695387
Alleen mensen zonder humor laten zich beledigen, of achterlijke idioten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_24695461
Is men ook van mening dat je met een feyenoordsjaal om op een zeepkist op de Dam kunt staan en dan met een megafoon "kutjoden !" kunt roepen ? Of heeft men dan zoiets van "Nah, moet dat nou ? Als ie klappen krijgt is het zn eigen schuld". Van mij mag die man hoor, maar ik heb geen medelijden ofzo.
pi_24695559
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door NorthernStar op 23-01-2005 07:35:40 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24695583
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:35 schreef gelly het volgende:
Van mij mag die man hoor, maar ik heb geen medelijden ofzo.
Zegt veel, heel veel over jou!
pi_24695585
Heil Allah!!!
pi_24695651
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:41 schreef opinie het volgende:

[..]

Zegt veel, heel veel over jou!
Wat, dat ik een beetje een realistische kijk op zaken heb ?
pi_24695670
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:40 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Idealiter moet hij dat kunnen doen zonder op z'n bakkes gerost te worden.
Nou, welkom in de wereld buiten je zolderkamer.
pi_24695716
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat, dat ik een beetje een realistische kijk op zaken heb ?
Nee, dat je een vervelende kwal bent die de grondbeginselen van een vrije democratie weigert te aanvaarden. Leer er maar mee leven, steeds meer mensen gaan hun mening over die achterlijke godsdienst vrijelijk spuien.
pi_24695778
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:48 schreef opinie het volgende:

[..]

Nee, dat je een vervelende kwal bent die de grondbeginselen van een vrije democratie weigert te aanvaarden. Leer er maar mee leven, steeds meer mensen gaan hun mening over die achterlijke godsdienst vrijelijk spuien.
Precies.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_24695847
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:48 schreef opinie het volgende:

[..]

Nee, dat je een vervelende kwal bent die de grondbeginselen van een vrije democratie weigert te aanvaarden. Leer er maar mee leven, steeds meer mensen gaan hun mening over die achterlijke godsdienst vrijelijk spuien.
Ja, en criminaliteit zou niet moeten bestaan, iedereen zou genoeg geld moeten hebben en er had al jaren wereldvrede moeten bestaan. En nu even naar de realiteit ? Lui als jij schreeuwen moord en brand als een imam wat vervelende dingen roept, maar zelf moet je alles kunnen zeggen natuurlijk. Het gezonde verstand lijkt wat zoek in Nederland, en als jij dat als iets positiefs ziet, sja... Ik ben een groot voorstander van een vrije democratie, maar verwacht ook van mensen dat zij hun eigen verantwoordelijkheid daarin nemen en niet alleen van de rechten gebruik willen maken.
  zaterdag 22 januari 2005 @ 21:58:51 #24
107305 ChAoZ-026
Groeten uut Ernum
pi_24695888
Alsof imams niet moeten poepen...
When we are good, the never remember.
When we are bad, they never forget!
pi_24695912
quote:
Op zaterdag 22 januari 2005 21:56 schreef gelly het volgende:

En nu even naar de realiteit ? Lui als jij schreeuwen moord en brand als een imam wat vervelende dingen roept, maar zelf moet je alles kunnen zeggen natuurlijk.

"Lui als ik" roepen dat ook Imams alles mogen zeggen, zoalang ze niet oproepen tot geweld en staatsgevaarlijke activiteiten. Dat is namelijk ondemocratisch
quote:
Het gezonde verstand lijkt wat zoek in Nederland
En daar ben jij het uithangbord van!
quote:
, en als jij dat als iets positiefs ziet, sja... Ik ben een groot voorstander van een vrije democratie, maar verwacht ook van mensen dat zij hun eigen verantwoordelijkheid daarin nemen en niet alleen van de rechten gebruik willen maken.
Wat leuk, zijn we het toch nog helemaal eens. Weg met die haatzaaiende Imams!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')