abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2005 @ 00:06:16 #51
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24443011
denk dat het voor velen ook een stukje vrijheid is, je ziet nog eens wat van de wereld, voor sommigen misschien een reden om thuis te ontvluchten (ja, ik ken van die Sjonnie chauffeurs en hun Anita vrouwen ), of noem maar op
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 7 januari 2005 @ 01:54:38 #52
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_24445411
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 00:06 schreef greatgonzo het volgende:
denk dat het voor velen ook een stukje vrijheid is, je ziet nog eens wat van de wereld, voor sommigen misschien een reden om thuis te ontvluchten (ja, ik ken van die Sjonnie chauffeurs en hun Anita vrouwen ), of noem maar op
Ook dat vrijheid was leuk. Maar dat is allang niet meer.
Omkoppelen etc is meer dan ooit de standaard.
En meestal net over de grens.

Sommige gaan nog ver, maar dat zijn meestal of vaste ritten of speciale ritten.
Op de vaste zitten chauffeurs waar ze van op aan kunnen, en de speciale al helemaal.
Blijven de koppelritten over, nou dan heb je het wel gehad als je vertrekt in rotterdam dat je mag slapen in haaksbergen.

Nou dan zie je de wereld hoor.

Die situatie is bijna niet meer aanwezig en wordt steeds minder.
Ook weer een reden om te stoppen.

Vroeger was het leuker, maar tegenwoordig is een chauffeur een echte specialist.
Die maar weinig onderdoet qua scholing dan wie dan ook.
Maar er blijft neer gekeken worden.
En dat steekt dan weer.
pi_24445522
Het argument wat geldt voor de terecht gefrustreerde bestuurder achter de vrachtwagen geldt zeker voor de vrachtwagen-chauffeur zelf. Het heeft totaal geen enkel nut als hij toch maar 1 of 2 km sneller kan om in te halen.
Bovendien veroorzaakt dit opstoppingen in het verkeer.
Deze opstoppingen zijn uitermate gevaarlijk als het 's avonds of 's nachts gebeurd wat kennelijk ook de situatie is aangezien het donker is.


Ehrm...geef nu eens argumenten waarom men dit niet zelf kan bedenken.

Vul in:
a: ik kan niet rijden en heb geen rijbewijs
b: ik heb wel een rijbewijs maar kan spreekwoordelijk niet rijden
c: mijn auto gaat niet sneller dan die vrachtwagen
pi_24445558
Of
d: ik ben zelf die lul in die vrachtwagen

  vrijdag 7 januari 2005 @ 02:19:02 #55
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24445733
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 22:11 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

flikker op, gehaktballenvreter
ben je zelf zo'n trucker met zo;n kerstboomvrachtwagen ofzo?
idioot
Een hoger niveau dan dit haal je ook echt niet he?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  Spellchecker vrijdag 7 januari 2005 @ 07:09:38 #56
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_24447253
nou, aan de ene kant staat iemand die dit jaar 20 wordt en alleen maar agressieve reacties kan geven inclusief de nodige flames, terwijl aan de andere kant iemand staat die het constant over de ander's pikgrootte heeft en in zijn tweede reactie "respect" lijkt op te willen eisen puur en alleen vanwege "die stoere scania" (dus omdat je een groter voertuig rijdt mag je opeens inhalen en het verkeer blokkeren?)

Ik heb er overigens niet zo veel problemen mee, zeker na dit topic gelezen te hebben, dat er eens een keer een vrachtwagen de ander inhaalt. Ik heb zelf wel met een VW Transporter + middelgrote caravan erachter in Duitsland gereden en dan communiceer je ook wel eens met vrachtwagenchauffeurs als die je inhalen (bergop gaat die VW Transporter niet zo hard met caravan, erg frustrerend ), bijv. door de chauffeur middels lichtsignalen te laten weten dat hij me voorbij is en weer naar rechts kan gaan. Sommige chauffeurs laten dan hun richtingaanwijzer even aan beide kanten omstebeurten knipperen, wel leuk (ik weet dit allemaal omdat mijn vader ook wel op de vrachtwagen rijdt voor zijn werk, ben vroeger ook wel een paar keer mee geweest daar op, erg leuk)
Tevens -purist.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:36:25 #57
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24447320
laten we ons allemaal nou eens voornemen in 2005 ons niet meer te ergeren aan inhalende vrachtwagens, waarom niet, nou ten eerste is het slecht voor je humeur, ten tweede iedereen wil z'n pak melk, breedbeeld tv, hondenvoer of wat dan ook op tijd geleverd krijgen.

snelheidsverschillen op de snelweg bestaan nu eenmaal, niets aan te doen, gewoon rustig wachten tot de vrachtwagens klaar zijn met inhalen, kun je toch gewoon weer verder, beetje anticiperen op de rest van het verkeer doet wonderen.

mocht ik nu als een bomenknuffelende hippie overkomen, fout, ik heb een jaartje geleden besloten me er gewoon niet druk meer over te maken, die 2 minuten, tijd om een sigaretje te pakken, je kunt er toch niets aan doen, waarom dan stressen.

en ja ook ik was chauffeur.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:45:23 #58
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_24447345
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 02:02 schreef Vitalogy het volgende:
Het argument wat geldt voor de terecht gefrustreerde bestuurder achter de vrachtwagen geldt zeker voor de vrachtwagen-chauffeur zelf. Het heeft totaal geen enkel nut als hij toch maar 1 of 2 km sneller kan om in te halen.
Bovendien veroorzaakt dit opstoppingen in het verkeer.
Deze opstoppingen zijn uitermate gevaarlijk als het 's avonds of 's nachts gebeurd wat kennelijk ook de situatie is aangezien het donker is.


Ehrm...geef nu eens argumenten waarom men dit niet zelf kan bedenken.

Vul in:
a: ik kan niet rijden en heb geen rijbewijs
b: ik heb wel een rijbewijs maar kan spreekwoordelijk niet rijden
c: mijn auto gaat niet sneller dan die vrachtwagen
Heb jij cruise control in je auto? Probeer dan eens op een provinciale weg achter iemand te rijden en dan je cruise control zo af te stellen dat de tussenafstand tov je voorligger constant gelijk blijft. Dat is bijna niet te doen. Je zit voortdurend te prutsen om hem goed te krijgen.
Nu de vrachtwagenchauffeurs: zij hebben ook cruise control en die staat, uiteraard, aan. Nu rijdt de achterste 3 km/h harder dan zijn voorligger. Nu vind jij dat die chauffeur maar 10 minuten moet gaan prutsen om zijn snelheid zo aan te passen dat hij braaf achter zijn collega aan kan rijden. Alleen maar zodat jij ongestoord door kan rikkepokken??? Beetje vergezocht.

Als je dit niet eens zelf kan verzinnen denk ik dat optie b voor jou geldt.
pi_24449269
Boehoehoe het ligt aan de cruise-control.
Boehoehoe het ligt aan de planning.

Prutsers
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:09:21 #60
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_24451496
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:20 schreef Vitalogy het volgende:
Boehoehoe het ligt aan de cruise-control.
Boehoehoe het ligt aan de planning.

Prutsers
Huilie
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:18:31 #61
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_24451625
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 11:20 schreef Vitalogy het volgende:
Boehoehoe het ligt aan de cruise-control.
Boehoehoe het ligt aan de planning.

Prutsers
lees de stukjes van beware_reageerd maar eens door, misschien krijg je net als mij toch een beetje door dat het niet zo simpel is als het lijkt.
Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 7 januari 2005 @ 14:19:41 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_24451644
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 01:54 schreef beware_reageerd het volgende:
slapen in haaksbergen.
Er is niets mis met Haaksbergen

Zeker in dat hotel bij Het Hooge Land ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_24452169
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 14:18 schreef greatgonzo het volgende:

lees de stukjes van beware_reageerd maar eens door, misschien krijg je net als mij toch een beetje door dat het niet zo simpel is als het lijkt.
Ik zijn posts gelezen en tussen al het gescheld, opschepperij en verwijzingen naar geslachtsdelen heb ik het prima begrepen....en het doet totaal niet ter zake.

Ik zal je eigen punt eens aanhalen wat hij dan wegwuift.
quote:
Maar ik zie het nut er niet van in waarom de ene vrachtwagenchauffeur, die zelf 85 kan, percé zijn collega in moet halen die netjes 80 rijdt.
Voor zijn ritje naar Barcelona zou hij inderdaad 2 uur in totaal kwijt zijn.
Als hij de gehele rit en weer terug met dat verschil achter een andere vrachtwagen aan moet kachelen.



En wat dan nog. Het punt is dat vrachtwagen chauffeurs zich het recht toe eigenen om zich op zijn minst asociaal op te stellen en op sommige momenten ronduit gevaarlijk.

Cruise control is moeilijk te veranderen? Zorg dan dat dit in orde komt ipv dat je gaat vertrouwen op zo'n systeem. Planning is te krap, leer rekenen en doe wat aan die planning.
Je verwacht dankbaarheid voor je werk? Ga bij je baas janken dat je geen dankbaarheid krijgt.
quote:
vooropgesteld, heb respect voor vrachtwagenchauffeurs, daar gaat het niet om...
Nee ik begin het zo langzamerhand ook totaal kwijt te raken. Vanochtend ook zo'n figuur.
Ik rij op een dubbele invoegstrook en ben bezig een vrachtwagen in te halen. Ik zit dus links van hem dus hij mag sowieso niet naar links toe. De rechterkant gaat dan op een gegeven moment over in een uitvoegstrook maar hij heeft tijd zat om mij ervoor bij te laten om achter mij in te voegen.
Maar nee hoor, dat doen we uiteraard niet. Hij dwingt mij gewoon over het verdrijvingsvlak te gaan.

Niet dat ik daar overspannen op ga reageren want ik verwachte sowieso niets anders dan dat asociale gedrag. Maar ik kan me goed voorstellen dat zo'n vent dagelijks een groot aantal middelvingers krijgt te zien.

Tenminste als hij uberhaupt let op die kleine autotjes.
pi_24453892
ik erger me aan topicstarters die niet weten hoe je 'ergernissen' schrijft...
  vrijdag 7 januari 2005 @ 17:31:36 #65
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24454036
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef -Petor- het volgende:
ik erger me aan topicstarters die niet weten hoe je 'ergernissen' schrijft...
Die vent weet de juiste volgorde van het alfabet nog niet eens...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_24469523
quote:
Op vrijdag 7 januari 2005 17:22 schreef -Petor- het volgende:
ik erger me aan topicstarters die niet weten hoe je 'ergernissen' schrijft...
owja
pi_24469600
Ja
pi_24469847
ow
  zaterdag 8 januari 2005 @ 20:28:10 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_24470207
die chauffeurs knipperen met hun licht om de volgende reden

als je een kar trekt van 15 meter oid kan je niet zo goed zien of je er langs bent, de ja of de nee. En degene die wordt ingehaald knippert even met zijn lampen als de inhaler er voor bij is, om aan te geven dat hij weer naar rechts kan
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_24470363
dat snap ik ook wel hoor
  zondag 9 januari 2005 @ 04:01:15 #71
105759 ZedKet
I'm Minster Stewy...
pi_24479390
Het kan mij inderdaad ook soms ENORM ergeren.
I'm Minster Stewy...
pi_24483680
gelukkig
pi_24483778
Vrachtwagens verplicht rechts bij drukte
Gepost door Arno (Nolius) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zondag 9 januari 2005 @ 10:48
geldropse_polleke en Riot hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat start vanaf morgen een proef met het 'dynamisch inhaalverbod' voor vrachtwagens. Tijdens de verkeersdrukte op de A2 tussen Abcoude en Maarssen gaan er voortaan elektronische borden boven de weg aan waarop een inhaalverbod voor vrachtwagens staat. Later deze maand moeten ook truckers op de A2/A76 tussen Grathem en het knooppunt Ten Esschen in Limburg hier aan geloven. Vrachtwagenchauffeurs moeten dan rechts blijven rijden tijdens de spits en files.

De Europese Commissie betaalt een gedeelte van de kosten van de proef. Een inhaalverbod voor vrachtwagens is niet nieuw, maar volgens eeen woordvoerder van het ministerie is het wel nieuw dat het verbod alleen zal gelden als het druk is op de weg. Tijdens rustige perioden zoals vakanties zal er geen inhaalverbod worden ingesteld.

Lussen in het asfalt moeten registreren hoe druk het op de weg is. Deze worden ook al gebruikt voor de signalering van files.
  zondag 9 januari 2005 @ 14:45:03 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24484043
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:25 schreef kikoooooo het volgende:
Vrachtwagens verplicht rechts bij drukte
Gepost door Arno (Nolius) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zondag 9 januari 2005 @ 10:48
geldropse_polleke en Riot hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Het ministerie van Verkeer en Waterstaat start vanaf morgen een proef met het 'dynamisch inhaalverbod' voor vrachtwagens. Tijdens de verkeersdrukte op de A2 tussen Abcoude en Maarssen gaan er voortaan elektronische borden boven de weg aan waarop een inhaalverbod voor vrachtwagens staat. Later deze maand moeten ook truckers op de A2/A76 tussen Grathem en het knooppunt Ten Esschen in Limburg hier aan geloven. Vrachtwagenchauffeurs moeten dan rechts blijven rijden tijdens de spits en files.

De Europese Commissie betaalt een gedeelte van de kosten van de proef. Een inhaalverbod voor vrachtwagens is niet nieuw, maar volgens eeen woordvoerder van het ministerie is het wel nieuw dat het verbod alleen zal gelden als het druk is op de weg. Tijdens rustige perioden zoals vakanties zal er geen inhaalverbod worden ingesteld.

Lussen in het asfalt moeten registreren hoe druk het op de weg is. Deze worden ook al gebruikt voor de signalering van files.
Misschien dat het dan ook eens gaat werken, die vaste tijden werken niet. Als het niet druk is kan ik me voorstellen dat de gemiddelde trucker er schijt aan heeft...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_24484480
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

jij weet niet hoe ik irl ben
Als je je op het forum nou eens iets meer zou gedragen zoals je irl bent... zou je dan misschien nu geen conflicten hebben?
forum.fok.nl
  zondag 9 januari 2005 @ 15:28:26 #76
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_24484751
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 23:35 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

nu moet ik de eerste chauffeur leren kennen die zachter gaat rijden dan hij mag, die gaan dan liever even op een parkeerplaatst staan en relaxen, dus dan gaat je verhaal niet op. Maar ik begrijp wat je bedoelt.

Daarom ben ik ook een voorstander van om die vrachtwagens min of meer verplicht 80 te laten rijden, ik weet, dat is niet realistisch misschien, maar zo ben je wel een van de oorzaken van het fileprobleem af (in het midden latend wie daarbij de schuldige is, de niet goed oplettende remmende automobilist, of de trucker die de doorgang belemmerd)
kip ei verhaal is dit aan het worden.

vanuit de beleving van de automobilist is het de vrachtwagen die de file veroorzaakt door in te halen met als gevolg het remmen van de automobilisten achter hem.
vanuit de beleving van een vrachtwagenchauffeur ligt het aan de automobilisten omdat zij niet geleidelijk afremmen terwijl er op het moment van inhalen meer dan genoeg ruimte was voor de vrachtwagen om dit te doen. oftewel de automobilist anticipeert niet genoeg.

overigens erger ik me ook aan vrachtwagenchauffeurs die dit doen. het signaleren om te laten weten dat ze er voorbij zijn kan ik alleen maar begrip voor opbrengen. zelfs als automobilist doe ik dat om de vrachtwagenchauffeur te laten weten dat hij weer in kan voegen. en daar wordt je dan ook altijd keurig voor bedankt.
Neerkomen wel!
pi_24484817
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:09 schreef 4nima het volgende:

[..]

Als je je op het forum nou eens iets meer zou gedragen zoals je irl bent... zou je dan misschien nu geen conflicten hebben?

idioot

ik zit hier op dit forum om conflicten te veroorzaken
  zondag 9 januari 2005 @ 15:33:34 #78
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24484833
Ik vind dat altijd tof als vrachtwagens elkaar inhalen. Hup, over de vluchtstrook er voorbij schieten, dan ervoor gaan rijden en vol in de remmen. Beetje sarren he, die mannen.
pi_24484854
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:33 schreef BrauN het volgende:
Ik vind dat altijd tof als vrachtwagens elkaar inhalen. Hup, over de vluchtstrook er voorbij schieten, dan ervoor gaan rijden en vol in de remmen. Beetje sarren he, die mannen.
met die uno van je zeker
  zondag 9 januari 2005 @ 15:39:45 #80
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24484930
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:35 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

met die uno van je zeker
Ja, waarvan de remlichten kapot zijn, dus het schrikeffect bij de heren vrachtwagenchaffeurs is extra groot.

Dat zal ze leren.
pi_24484998
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:39 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ja, waarvan de remlichten kapot zijn, dus het schrikeffect bij de heren vrachtwagenchaffeurs is extra groot.

Dat zal ze leren.
ik begin je steeds minder een mongool te vinden
pi_24486203
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:32 schreef kikoooooo het volgende:

[..]


idioot

ik zit hier op dit forum om conflicten te veroorzaken
omg... omdat je met je bami-etiopierlijf zeker irl geen conflicten durft te maken..
*sick*
forum.fok.nl
pi_24486323
=edit= input: ingeving ]\Ruzie maken makes no sense.. dus ik laat dit topic maar hangen en laat klikoooo maar in zijn waarde.
forum.fok.nl
  zondag 9 januari 2005 @ 17:02:40 #84
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24486364
quote:
Op zondag 9 januari 2005 15:43 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

ik begin je steeds minder een mongool te vinden
Apart.

Ik vind jou nog steeds een zak dikke stront.
pi_24492142
quote:
Op zondag 9 januari 2005 17:02 schreef BrauN het volgende:

[..]

Apart.

Ik vind jou nog steeds een zak dikke stront. [afbeelding]
gelukkig maar!
  Redactie Frontpage zondag 9 januari 2005 @ 23:58:23 #86
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_24494258
Inhalende vrachtwagens zijn kut. Hier in het Noorden, waar het nog mag, halen ze elkaar ook steeds in. En het is nog slecht voor het milieu ook! Vol in de ankers, waarna je weer moet optrekken tot 130. Kut-Henk Wijngaards!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_24494392
quote:
Op zondag 9 januari 2005 23:58 schreef Djeez het volgende:
Inhalende vrachtwagens zijn kut. Hier in het Noorden, waar het nog mag, halen ze elkaar ook steeds in. En het is nog slecht voor het milieu ook! Vol in de ankers, waarna je weer moet optrekken tot 130. Kut-Henk Wijngaards!
mijn foto's zijn ook gemaakt op de A37
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')