abonnement Unibet Coolblue
pi_24833651
quote:
Op zondag 30 januari 2005 14:51 schreef RubberDuckey het volgende:

[..]

Klopt helemaal!
Eigenlijk niet. Het is de 300ste *bak* VIRM . Ze weten nu al niet waar het VIRM moeten laten, helemaal niet als ze 300 stellen zouden hebben .
  zondag 30 januari 2005 @ 15:38:27 #152
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_24833825
Jij vindt altijd wel wat he Luc? Maar je hebt idd gelijk

Maar dan vind ik het eigenlijk misleidend om de gehele trein te bestickeren en niet alleen die 300ste bak...
pi_24834216
Is het zo dat de bakken altijd in een zelfde samenstelling rijden? Ik kan me voorstellen dat de bakken ook los gekoppeld kunnen worden en in een andere samenstelling weer gekoppeld kunnen worden.
pi_24835975
Tja .

De bakken kunnen inderdaad uitgewisseld worden en dat gebeurt ook bij schade of grote defecten.
pi_24842478
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:32 schreef Carport het volgende:

[..]

Op het traject Den Haag - Groningen/Enschede en het traject Rotterdam - Leeuwarden/Enschede rijden ze ook.
Vergeet niet ook Asd/Shl-Gn/Lwd/Es :-) Voor de rest idd ook in het nachtnet en in de serie 3500 (voorlopig)
Pomtiedomtiedom...
  maandag 31 januari 2005 @ 01:16:03 #156
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24843769
quote:
Op zondag 30 januari 2005 12:38 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar zijn die dingen eigenlijk voor, pneumatiek voor remmen en deuren? Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat er een brak dieselgeneratortje onder de koplopers hangt.
En ik ga nog wel altijd in het deel van de trein zitten waren de motoren niet hangen, maar die bak hangt dus de compressor onder. Ding is idd voor lucht voor remmen en deuren, en kan op zn zachtst gezegd nog al wat herrie maken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 31 januari 2005 @ 01:18:47 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24843803
quote:
Op maandag 31 januari 2005 00:06 schreef JMT het volgende:

[..]

Vergeet niet ook Asd/Shl-Gn/Lwd/Es :-) Voor de rest idd ook in het nachtnet en in de serie 3500 (voorlopig)
Gewoon de hele Noordoost, heb je alle verbindingen Rtd/Gvc/Asd/Shl-Amf-Gn/Lw/Es te pakken.
Buiten de 3500 rijden ook alle treinen van de 7000-serie met ICM, en incidenteel rijdt er ook een sliert in de 800/900 of in de 8000/3800
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 31 januari 2005 @ 07:33:06 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24845730
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 12:05 schreef MREn het volgende:

[..]

Ach, ik vind de stoelen nog net wat beter dan die plankjes.
[..]
Ach ja, 't was voor 't stukje Asd - Ass, dus ik had er niet echt heel veel last van.
quote:
Nou ja, meer een ander revisieprogramma. Dat van de draaistellen namelijk
Zoals standaard bij elk mat de draaistellen een eigen leven leiden buiten de bak om... Maar 't blijft jammer dat 't nog steeds rammelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 31 januari 2005 @ 07:37:20 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24845739
quote:
Op zondag 30 januari 2005 15:28 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ze weten nu al niet waar het VIRM moeten laten, helemaal niet als ze 300 stellen zouden hebben .
Wat dat betreft snap ik niet meer waar ze bij NSR mee bezig zijn: een gigantische order VIRM plaatsen, en er nu achter komen dat ze een mat-overschot hebben. Dus staat meer dan de helft van het ICK alweer in de mottenballen, en zijn de eerste series Plan V gesloopt. Als straks VIRM ook de 3500 overneemt, wat doen ze dan met het ICM dat overblijft? ICM is immers ook al uit de 2000-serie verbannen sinds daar VIRM rijdt. Of zouden ze nu ook een revisieprogramma voor ICM starten (hopelijk loopt dat iets gesmeerder dan dat van ICR)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 februari 2005 @ 18:35:00 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24867465
quote:
Op maandag 31 januari 2005 07:37 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat dat betreft snap ik niet meer waar ze bij NSR mee bezig zijn: een gigantische order VIRM plaatsen, en er nu achter komen dat ze een mat-overschot hebben. Dus staat meer dan de helft van het ICK alweer in de mottenballen, en zijn de eerste series Plan V gesloopt. Als straks VIRM ook de 3500 overneemt, wat doen ze dan met het ICM dat overblijft? ICM is immers ook al uit de 2000-serie verbannen sinds daar VIRM rijdt. Of zouden ze nu ook een revisieprogramma voor ICM starten (hopelijk loopt dat iets gesmeerder dan dat van ICR)?
ICM als luxe stoptrein en als versterkingsstellen tijdens de spits-noordoost treinen. Op vrijdag is er bijvoorbeeld nog altijd een ICM-tekort in de noordoost.

Waarschijnlijk ook voor de stoptrein Apeldoorn-Almelo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_24867809
quote:
Op maandag 31 januari 2005 01:18 schreef MREn het volgende:
Buiten de 3500 rijden ook alle treinen van de 7000-serie met ICM, en incidenteel rijdt er ook een sliert in de 800/900 of in de 8000/3800
In de 800/900 alleen in 't weekend in principe, bij stremmingen duiken ze daar doordeweeks ook wel in op inderdaad.
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:46:38 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24878540
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:35 schreef MREn het volgende:

[..]

ICM als luxe stoptrein en als versterkingsstellen tijdens de spits-noordoost treinen. Op vrijdag is er bijvoorbeeld nog altijd een ICM-tekort in de noordoost.
Ik vind het een belediging voor ICM om dit mat in de stoptreindienst in te zetten. Volgens mij is ICM ook wat traag om als stopper te rijden. Qua aanzet bedoel ik dan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_24879687
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het een belediging voor ICM om dit mat in de stoptreindienst in te zetten. Volgens mij is ICM ook wat traag om als stopper te rijden. Qua aanzet bedoel ik dan.
Nouja, ik vind het persoonlijk wel meevallen. Als ik de stoptrein van Groningen naar Zwolle pak, dan ben ik toch binnen een uur in Zwolle. Volgens mij hetzelfde als met de intercity. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:54:35 #164
86072 thatsme
and That's you!
pi_24880597
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Nouja, ik vind het persoonlijk wel meevallen. Als ik de stoptrein van Groningen naar Zwolle pak, dan ben ik toch binnen een uur in Zwolle. Volgens mij hetzelfde als met de intercity. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
intercity is 10 minuten sneller vanaf groningen, omdat deze niet hoeft te stoppen natuurlijk (na ja alleen te assen)
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 18:35 schreef MREn het volgende:

ICM als luxe stoptrein en als versterkingsstellen tijdens de spits-noordoost treinen. Op vrijdag is er bijvoorbeeld nog altijd een ICM-tekort in de noordoost.

Waarschijnlijk ook voor de stoptrein Apeldoorn-Almelo.
Mag ook wel na die diesel 3, weer wat luxe inhalen, we hebben veel te lang met die oude troep gezeten.

[ Bericht 33% gewijzigd door thatsme op 02-02-2005 13:09:43 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_24883829
* Dichterbijer kan die tijd nog wel herrinderen met die oude bakken tussen Zwolle en Groningen. T'was net een gevangenis trein
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:42:46 #166
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_24884817
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 14:45 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer kan die tijd nog wel herrinderen met die oude bakken tussen Zwolle en Groningen. T'was net een gevangenis trein
Die Plan U's bedoel je? Die zijn nog erger dan hun electrische collega's Plan T/V inderdaad
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 2 februari 2005 @ 17:29:09 #167
86072 thatsme
and That's you!
pi_24885652
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 15:42 schreef JDude het volgende:

[..]

Die Plan U's bedoel je? Die zijn nog erger dan hun electrische collega's Plan T/V inderdaad
ja plan U inderdaad:
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_24892334
Och, de volgende ronde terzijdestellingen is weer in zicht.
pi_24892484
Houden we dan wel materiaal over om nog mee te rijden?
Het lijkt zo veel dat er weg gaat, en het nieuwe materiaal lijkt druppelgewijs binnen te komen.
pi_24892604
Maar druppelsgewijs zes bakken over een lange tijd compenseert losse rijtuigen en tweetjes in één korte periode.
  donderdag 3 februari 2005 @ 01:27:55 #171
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_24894741
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:54 schreef thatsme het volgende:


Mag ook wel na die diesel 3, weer wat luxe inhalen, we hebben veel te lang met die oude troep gezeten.
Och, als op Hgl-Zp Plan U's zouden rijden ipv die lint-rommel, zou ik nog overwegen om daar mee mee te gaan. Lekker met je rug tegen de machinekamer en optrekken maar!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:22:21 #172
86072 thatsme
and That's you!
pi_24897810
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Och, als op Hgl-Zp Plan U's zouden rijden ipv die lint-rommel, zou ik nog overwegen om daar mee mee te gaan. Lekker met je rug tegen de machinekamer en optrekken maar!
Jij hebt blijkbaar de voorkeur voor treinen waarbij je door hebt hoe hard ze werken, oké voor 1 keertje is het niet erg, misschien zelfs leuk. Maar als je dagelijks in een diesel 3 van Meppel -> Groningen moet zitten dan wordt het knap vervelend, het tocht rammeld en schud, en in de winter heb je een grote kans dat de kachel het helemaal niet doet (dus binnen kouder is dan buiten )
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_24899147
Rügensche Kleinbahn, smalspoor "Rasender Roland" op het 'eiland' Rügen. (http://www.rasender-roland.de)

Station Putbus


De smalspoor diesel die stoomlocs meehelpt met trekken van de wagens vanaf haven "Lauterbach" naar station putbus.




Vanaf Putbus tot Göhren rijden de stoomlocs zelfstandig:










  donderdag 3 februari 2005 @ 13:25:03 #174
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_24901086
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:27 schreef MREn het volgende:

[..]

Och, als op Hgl-Zp Plan U's zouden rijden ipv die lint-rommel, zou ik nog overwegen om daar mee mee te gaan. Lekker met je rug tegen de machinekamer en optrekken maar!
Juist, dat is de enige echte plek in een Plan U! Zo kun je je reis pas echt "ondergaan"!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_24901629
Op mijn site heb ik onder het kopje "overig" meer foto's geplaatst van het stoomevenement in Sneek.

de site: http://members.home.nl/skua
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')