Eigenlijk niet. Het is de 300ste *bak* VIRM . Ze weten nu al niet waar het VIRM moeten laten, helemaal niet als ze 300 stellen zouden hebben .quote:
Vergeet niet ook Asd/Shl-Gn/Lwd/Es :-) Voor de rest idd ook in het nachtnet en in de serie 3500 (voorlopig)quote:Op zaterdag 29 januari 2005 10:32 schreef Carport het volgende:
[..]
Op het traject Den Haag - Groningen/Enschede en het traject Rotterdam - Leeuwarden/Enschede rijden ze ook.
En ik ga nog wel altijd in het deel van de trein zitten waren de motoren niet hangen, maar die bak hangt dus de compressor onder. Ding is idd voor lucht voor remmen en deuren, en kan op zn zachtst gezegd nog al wat herrie maken.quote:Op zondag 30 januari 2005 12:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar zijn die dingen eigenlijk voor, pneumatiek voor remmen en deuren? Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat er een brak dieselgeneratortje onder de koplopers hangt.
Gewoon de hele Noordoost, heb je alle verbindingen Rtd/Gvc/Asd/Shl-Amf-Gn/Lw/Es te pakken.quote:Op maandag 31 januari 2005 00:06 schreef JMT het volgende:
[..]
Vergeet niet ook Asd/Shl-Gn/Lwd/Es :-) Voor de rest idd ook in het nachtnet en in de serie 3500 (voorlopig)
Ach ja, 't was voor 't stukje Asd - Ass, dus ik had er niet echt heel veel last van.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 12:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Ach, ik vind de stoelen nog net wat beter dan die plankjes.
[..]
Zoals standaard bij elk mat de draaistellen een eigen leven leiden buiten de bak om... Maar 't blijft jammer dat 't nog steeds rammelt.quote:Nou ja, meer een ander revisieprogramma. Dat van de draaistellen namelijk
Wat dat betreft snap ik niet meer waar ze bij NSR mee bezig zijn: een gigantische order VIRM plaatsen, en er nu achter komen dat ze een mat-overschot hebben. Dus staat meer dan de helft van het ICK alweer in de mottenballen, en zijn de eerste series Plan V gesloopt. Als straks VIRM ook de 3500 overneemt, wat doen ze dan met het ICM dat overblijft? ICM is immers ook al uit de 2000-serie verbannen sinds daar VIRM rijdt. Of zouden ze nu ook een revisieprogramma voor ICM starten (hopelijk loopt dat iets gesmeerder dan dat van ICR)?quote:Op zondag 30 januari 2005 15:28 schreef Lucske het volgende:
[..]
Ze weten nu al niet waar het VIRM moeten laten, helemaal niet als ze 300 stellen zouden hebben .
ICM als luxe stoptrein en als versterkingsstellen tijdens de spits-noordoost treinen. Op vrijdag is er bijvoorbeeld nog altijd een ICM-tekort in de noordoost.quote:Op maandag 31 januari 2005 07:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat dat betreft snap ik niet meer waar ze bij NSR mee bezig zijn: een gigantische order VIRM plaatsen, en er nu achter komen dat ze een mat-overschot hebben. Dus staat meer dan de helft van het ICK alweer in de mottenballen, en zijn de eerste series Plan V gesloopt. Als straks VIRM ook de 3500 overneemt, wat doen ze dan met het ICM dat overblijft? ICM is immers ook al uit de 2000-serie verbannen sinds daar VIRM rijdt. Of zouden ze nu ook een revisieprogramma voor ICM starten (hopelijk loopt dat iets gesmeerder dan dat van ICR)?
In de 800/900 alleen in 't weekend in principe, bij stremmingen duiken ze daar doordeweeks ook wel in op inderdaad.quote:Op maandag 31 januari 2005 01:18 schreef MREn het volgende:
Buiten de 3500 rijden ook alle treinen van de 7000-serie met ICM, en incidenteel rijdt er ook een sliert in de 800/900 of in de 8000/3800
Ik vind het een belediging voor ICM om dit mat in de stoptreindienst in te zetten. Volgens mij is ICM ook wat traag om als stopper te rijden. Qua aanzet bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:35 schreef MREn het volgende:
[..]
ICM als luxe stoptrein en als versterkingsstellen tijdens de spits-noordoost treinen. Op vrijdag is er bijvoorbeeld nog altijd een ICM-tekort in de noordoost.
Nouja, ik vind het persoonlijk wel meevallen. Als ik de stoptrein van Groningen naar Zwolle pak, dan ben ik toch binnen een uur in Zwolle. Volgens mij hetzelfde als met de intercity. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het een belediging voor ICM om dit mat in de stoptreindienst in te zetten. Volgens mij is ICM ook wat traag om als stopper te rijden. Qua aanzet bedoel ik dan.
intercity is 10 minuten sneller vanaf groningen, omdat deze niet hoeft te stoppen natuurlijk (na ja alleen te assen)quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:08 schreef Dichterbijer het volgende:
Nouja, ik vind het persoonlijk wel meevallen. Als ik de stoptrein van Groningen naar Zwolle pak, dan ben ik toch binnen een uur in Zwolle. Volgens mij hetzelfde als met de intercity. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Mag ook wel na die diesel 3, weer wat luxe inhalen, we hebben veel te lang met die oude troep gezeten.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 18:35 schreef MREn het volgende:
ICM als luxe stoptrein en als versterkingsstellen tijdens de spits-noordoost treinen. Op vrijdag is er bijvoorbeeld nog altijd een ICM-tekort in de noordoost.
Waarschijnlijk ook voor de stoptrein Apeldoorn-Almelo.
Die Plan U's bedoel je? Die zijn nog erger dan hun electrische collega's Plan T/V inderdaadquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:45 schreef Dichterbijer het volgende:
* Dichterbijer kan die tijd nog wel herrinderen met die oude bakken tussen Zwolle en Groningen. T'was net een gevangenis trein
ja plan U inderdaad:quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:42 schreef JDude het volgende:
[..]
Die Plan U's bedoel je? Die zijn nog erger dan hun electrische collega's Plan T/V inderdaad
Och, als op Hgl-Zp Plan U's zouden rijden ipv die lint-rommel, zou ik nog overwegen om daar mee mee te gaan. Lekker met je rug tegen de machinekamer en optrekken maar!quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:54 schreef thatsme het volgende:
Mag ook wel na die diesel 3, weer wat luxe inhalen, we hebben veel te lang met die oude troep gezeten.
Jij hebt blijkbaar de voorkeur voor treinen waarbij je door hebt hoe hard ze werken, oké voor 1 keertje is het niet erg, misschien zelfs leuk. Maar als je dagelijks in een diesel 3 van Meppel -> Groningen moet zitten dan wordt het knap vervelend, het tocht rammeld en schud, en in de winter heb je een grote kans dat de kachel het helemaal niet doet (dus binnen kouder is dan buiten )quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, als op Hgl-Zp Plan U's zouden rijden ipv die lint-rommel, zou ik nog overwegen om daar mee mee te gaan. Lekker met je rug tegen de machinekamer en optrekken maar!
Juist, dat is de enige echte plek in een Plan U! Zo kun je je reis pas echt "ondergaan"!quote:Op donderdag 3 februari 2005 01:27 schreef MREn het volgende:
[..]
Och, als op Hgl-Zp Plan U's zouden rijden ipv die lint-rommel, zou ik nog overwegen om daar mee mee te gaan. Lekker met je rug tegen de machinekamer en optrekken maar!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |