abonnement Unibet Coolblue
pi_22277352
Ach, je kent ze wel. Die zwevende nazomernachten waarin je tot een eindje in de nacht achter je peeceetje jezelf probeert te vinden. Terwijl de storm om je huis loopt, neem jij gestalte in een verscholen werkplek die voorzichtig verlicht wordt door weeë waxines.

Op zulke momenten begin je te filosoferen. Zo ook ik, vanavond, vannacht. Plots merkte ik dat ik bestoken was door een insect, een mug, een muskiet. Het bracht mij op een denkbeeld. Het denkbeeld van de mug.

De mug en het doden

De mug is een mooi voorbeeld, vanwege de herkenbaarheid en de hinder die vele mensen er van ondervinden. Wie kent niet die nachten dat je kleverig en klam het bekende gezwie in je oren hoort... Er is altijd een keuze: ik sla de mug neer, of ik laat de mug leven. Op basis daarvan zijn er vier indelingen te maken:

A De Rationalist

Rationeel, pragmatisch, fysiek geörienteerd, wat-je-ziet-is-wat-er-is, spirituelen zijn heel enge mensen

Hee een mug. Wat vervelend. Hier heb ik een krant, ik zoek de mug, ik sla tegen de mug, zodat de mug komt te overlijden. Zo, nu verder slapen.

Argumenten:

- Het beest heeft totaal geen nut (parasitair)
- Het beest weet niet eens dat-ie uitst...
- Het beest heeft geen bewustzijn
- Het beest denkt niet na
- Het beest voelt geen pijn
- Het zijn maar dieren

B de Bioloog

Enorm geïnteresseerd in en gefascineerd door alles wat vliegt, loopt en zwemt, maar in het achterhoofd houdend dat het wel om dieren gaat, dieren zijn geen mensen, spirituelen zijn heel enge mensen

Hee een mug. Wat interessant. Een mug, anopheles gambiae, is een dier uit de klasse van de insecta (insecten) en de orde van de diptera (tweevleugeligen). Het zijn alleen de vrouwtjes die steken, om voldoende voedingsstoffen te verzamelen voor het leggen van eieren. Hier heb ik een krant, ik zoek de mug, ik sla tegen de mug, zodat de mug komt te overlijden. Zo, nu kan ik de mug onder de microscoop leggen voor nader onderzoek.

Argumenten:

- Alle verschijnselen uit het rijk der animalia dienen onder de microscoop geobserveerd te worden
- Het zijn maar dieren

C De Spiritueel

Bewust van het leven, bewust van de levensvormen. Toeval bestaat niet.

Hee een mug. Wat vervelend. De mug is op zoek naar bloed, edoch ik heb er last van. Als ik de mug dood sla, dan ben ik er van af en gaat de mug naar de hemel toe. Hier heb ik een krant, ik zoek de mug, ik sla tegen de mug, zodat de mug komt te overlijden. Zo, nu verder slapen.

Argumenten:

- Alles wat gebeurt is het gevolg van een keuze. De mug heeft er voor gekozen bij mij in de buurt te zijn, en omdat ik kies de mug te doden heeft de mug daar ook voor gekozen.
- De mug gaat naar de hemel toe
- Karma bestaat! De mug heeft vast zelf ook een mug gedood in zijn vorige leven.

D De Holist

Alles is één. Er is geen scheiding tussen alle vormen. Waardering voor alle manifestaties. Het totaal is meer dan de som van de delen, maar de delen zijn allemaal onmisbaar voor het totaal

Hee een mug. Wat lief. De mug wil mij prikken, want de mug heeft bloed nodig. Ik laat hem zijn gang gaan. Want met elkaar maken wij er die mooie wereld van waar we in leven. Zonder die mug zal de wereld nooit meer hetzelfde zijn. Ik noem hem Henk. Dag Henk, welkom in deze wereld.

Argumenten:

- Alles is één. Als je de mug slaat, sla je jezelf. Er is geen ander.
- De mug zoekt zich van geen kwaad bewust naar bloed. Het is de manier waarop de mug gekozen heeft dat de soort in leven blijft.

Waar wil je naar toe, RC?

Het is een beetje ironische zo niet sarcastische of gechargeerde beschouwing .

Ik heb een hekel aan hokjes, maar ik ben benieuwd hoe de gebruikers van dit forum zichzelf zien. Zijn jullie rationelen? Zijn jullie spiritueel? Welke combinaties prefereer je? Hoe denk jij over het doden van een mug? Hoe sta jij in het leven?

Samenvattend:

- Er is niets dan alleen wat je ziet en het kan me niet schelen
- Er is niets dan alleen wat je ziet en het is zoo moooi
- Er is meer!
- Er is niet meer, maar ook niet minder want alles is één en één is alles.

Een mug is een sprekend voorbeeld. Sla je de mug of niet? En waarom wel? En waarom niet?
pi_22277389
TS begint .
'Hazel, look... the field... it's covered with blood!'
  Redactie Games woensdag 29 september 2004 @ 02:56:11 #3
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_22277416
Een mug heeft totaal geen nuttige toevoeging aan de samenleving. Ze steken je alleen maar dood totdat je gaat creperen van de jeuk en verspreiden malaria. Ik zou zeggen afschaffen die handel, maar inmiddels is het al een epidemie in de wereld...

De schepper van de mug zou opgehangen moeten worden...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_22277428
Ik ben echt ultramoe dus ik ga slapen, maar mijn complimenten voor je OP . Interessante stelling die ik mee naar bed neem (en daar is ook wat voor te zeggen ).

Truste .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  woensdag 29 september 2004 @ 03:02:17 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_22277440
Ik denk dat er meer is, maar heb het nog niet echt mee gemaakt.
Spiritueel zou ik mezelf niet willen noemen, maar die kutmuggen moeten dood omdat ze jeuk en soms malaria of knekelkoorts kunnen veroorzaken.

Hokje
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_22277476
tering wat een lap tekst
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
pi_22277485
Doe mij maar optie A. En inderdaad ik ben een rationalist. Sperituelen schaar ik liever onder het kopje gestoord/debiel.
pi_22277553
Een vrouwelijke mug waar het dus om gaat, de mannetjes zijn vegetarisch.Als ze bloed van me wil om eitjes te leggen.Is het heel simpel een mep is genoeg.Blood on the wall.Als ze nou is zouden stoppen met vissen, hadden hun meer te vreten.
  woensdag 29 september 2004 @ 05:02:00 #9
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22277919
gister nog werd ik geirriteerd door een mug , ik stond op om hem neer te klappen , opeens vliegt ie weer van zn plaats waar ie zat , ik wacht....
opeen gegeven moment zie ik em weer , en zou net opstaan , en hij vliegt weg....
ik begon toen na te denken en kwam tot de conclusie (omdat ik het wel vaker ervaren heb)
dat muggen erg telepatisch dan wel heel intelligent moeten zijn.

die dieren weten gewoon wanneer je ze wat aan gaat doen.
en als ze neit dood willen vliegen ze ervandoor.
wanneer het ze neit interreseert dat ze afsterven blijven ze wel zitten.

nog een vaag iets :

als je ze zoekt vind je ze nooit.
als je gaat zitten heb je in no time een jeukbult.

die beesten zijn echt gewiekste zwaar intelligente wezens.

en ik geloof , dat ze ook nog eens kunnen kiezen , bewust , om te sterfen of te blijven leven,

mischien wat barbaars van me om ze steeds dood te meppen.
maar ik heb er niet de gedachte bij , dat het maar een dier is en daarom maar dood ken meppen

nee , ik denk dat het beest mij steekt , en als ik het merk dat ik een bult heb , zeg ik hardop , dat dat beest meot opsodemieterren , en als het dat niet doet , en terugkomt voor een 2e bult , jaag ik hem de kamer door tot ik hem dood heb.

zie het als een eerlijk gevecht van miniscuul stealth intelligent diertje
tegen langzaam groot mens.

want zeg nu zelf , als je het raam open zet , vliegen ze er niet uit , maar komen er nog meer binnen
kun je em beter in fair fight verslaan.
en in een goeie stoot in 2en meppen
(wel zo dat het diertje geen pijn heeft)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 29 september 2004 @ 05:15:48 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_22277951
quote:
Op woensdag 29 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:

-verhaal-
*Mooi

*stil
  woensdag 29 september 2004 @ 05:29:51 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22277974
ja he
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_22278001
quote:
Op woensdag 29 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:
die dieren weten gewoon wanneer je ze wat aan gaat doen.
De mug reageert op de schokgolf die de versnelling van je hand/krant veroorzaakt.
quote:
Op woensdag 29 september 2004 05:02 schreef BaajGuardian het volgende:
als je ze zoekt vind je ze nooit.
Zoek maar eens goed, ze zitten meestal op donkere plekken.
  woensdag 29 september 2004 @ 07:31:13 #13
102489 mpass
Respect tweakers!
pi_22278157
Kut beesten! ik heb standaard een electro-muggen-killer naast mn bed liggen... Dus muggen pas op!
  woensdag 29 september 2004 @ 08:06:24 #14
24293 Mikkel
Assistant regional manager
pi_22278267
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:45 schreef ReCreative het volgende:
...

Op zulke momenten begin je te filosoferen. Zo ook ik, vanavond, vannacht. Plots merkte ik dat ik bestoken was door een insect, een mug, een muskiet. Het bracht mij op een denkbeeld. Het denkbeeld van de mug.

...
Dat lijkt me een apart gevoel.
People look at me, they say he’s tough, he was in the army he’s gonna be hard, by the book. But I am caring, and sensitive. Isn’t Schindler’s list a brilliant film?
  woensdag 29 september 2004 @ 08:14:09 #15
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_22278313
Heb je een mug? Tja Het star wars mosquito defence system:

http://www.groenbrothers.com/GB_SWfilm.htm

ontopic: muggen moeten gewoon dood, ze zijn irritant zit verder niks achter nouja misschien een neurose.......
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  woensdag 29 september 2004 @ 08:14:46 #16
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_22278320
Baaj, that's bollocks! Ga eens wat vaker op muggejacht, wees je eens wat bewuster van hoe die diertjes te werk gaan, je kunt ze makkelijk aan, er zijn technieken, zonder hulpmiddelen.

DENK als een mug! PAK ZE !

Hoe dan ook, sinds kort laat ik muggen wat meer met rust... 't zijn immers maar muggen, geen advocaten
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_22278371
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:45 schreef ReCreative het volgende:
...
Ik wil ook zo'n paddo's...
pi_22278801
E De Egoistische Holist

Alles is één. Er is geen scheiding tussen alle vormen. Waardering voor alle manifestaties. Het totaal is meer dan de som van de delen, maar de delen zijn allemaal onmisbaar voor het totaal

Hee een mug. Wat lief. De mug wil mij prikken, want de mug heeft bloed nodig. Helaas heb ik geen zin mijn bloed te doneren om vervolgens een week met een bult rond te lopen, hoe graag ik ook haar kinderwens gun. Want met elkaar maken wij er die mooie wereld van waar we in leven en hoe meer leven hoe beter. Er zijn echter al genoeg muggen die als voedsel dienen voor oa. vogels. Ik noem hem Katrientje. Dag Katrientje, welkom in deze wereld.

(Na verder telepatisch contact leg je het mugje de dharma uit, verzoekt vriendelijk naar het glas te bewegen zodat je haar gevangen kan nemen om de volgende ochtend het raam uit te kieperen).

Argumenten:

- Alles is één. Als je de mug slaat, sla je jezelf. Er is geen ander. Dit is het nemen van leven, het eerste stapje naar onverschilligheid tov het veroorzaken van pijn bij andere levensvormen
- De mug zoekt zich van geen kwaad bewust naar bloed. Het is de manier waarop de mug gekozen heeft dat de soort in leven blijft.
- Mijn levensvorm kan kiezen wat met de mug te doen, bloed donatie is niet verplicht.

Voorkomen is echter beter dan genezen, vandaar dat ik horren voor mijn raam heb
pi_22279202
quote:
Op woensdag 29 september 2004 08:14 schreef Hallulama het volgende:
Baaj, that's bollocks! Ga eens wat vaker op muggejacht, wees je eens wat bewuster van hoe die diertjes te werk gaan, je kunt ze makkelijk aan, er zijn technieken, zonder hulpmiddelen.

DENK als een mug! PAK ZE !

Hoe dan ook, sinds kort laat ik muggen wat meer met rust... 't zijn immers maar muggen, geen advocaten
inderdaad
en rustig dooddrukken ipv slaan is meestal makkelijker
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_22279340
Een mug is absoluut niet telepatisch, als ze dat wel waren, dan bleven uit mijn buurt, want alle rood/zwarte vlekken op plafond en muren zouden voldoende waarschuwing moeten zijn...

Verder kan een mug zowel hitte als koolzuur detecteren, en reageert hij tijdens de moordpoging op de luchtbeweging veroorzaakt door je hand.

verder hoop ik niet dat jij werkelijk de anopheles gambiae op je kamer hebt, deze soort is de malaria dragende mug.. Waarschijnlijk heb jjij last van de Aedes punctor (gewone steekmug)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22279617
Ja, ik ben eruit

Ik ben meer het "Wat een irritant pokkegezoem, maar ik heb geen zin om mijn bed uit te gaan dus trek ik de dekens over mijn hoofd en zie morgen wel of ik geprikt ben"-type.

Verder pleit ik voor een verbeterde versie van de mug, namelijk die zonder geluid. Die bult boeit me niks eigenlijk en dieren dood ik alleen als ze mij mateloos irriteren of indirect zoals de schijf van 5 mij aanbeveelt .

De rest van de fauna in mijn huis zet ik netjes terug in de tuin, en dat heb ik deze zomer een keer of 50 gedaan met -volgens mij - hetzelfde torretje .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_22279740
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:15 schreef Morwen het volgende:
Ja, ik ben eruit

Ik ben meer het "Wat een irritant pokkegezoem, maar ik heb geen zin om mijn bed uit te gaan dus trek ik de dekens over mijn hoofd en zie morgen wel of ik geprikt ben"-type.

Verder pleit ik voor een verbeterde versie van de mug, namelijk die zonder geluid. Die bult boeit me niks eigenlijk en dieren dood ik alleen als ze mij mateloos irriteren of indirect zoals de schijf van 5 mij aanbeveelt .

De rest van de fauna in mijn huis zet ik netjes terug in de tuin, en dat heb ik deze zomer een keer of 50 gedaan met -volgens mij - hetzelfde torretje .
als het steeds hetzelfde torretje betreft, had je het beter, uit het oogpunt van natuurlijke selectie, kunnen vermorzelen.. Jij bent nu verantwoordelijk van het algemeen dommer worden van de torrenpopulatie..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22279899
quote:
Op woensdag 29 september 2004 09:53 schreef The_stranger het volgende:
Een mug is absoluut niet telepatisch, als ze dat wel waren, dan bleven uit mijn buurt, want alle rood/zwarte vlekken op plafond en muren zouden voldoende waarschuwing moeten zijn...
Een mug is een simpel wezentje met een simpel bewustzijn, je kan niet aannemen dat wat jij als waarschuwing beschouwt hetzelfde betekend voor een mug misschien weet het niet eens wat een "waarschuwing" is. Een torretje weet ook niet dat het huis waar het ingaat jouw persoonlijk domein is, het ziet enkel een warm veilig plekje. Wat dat betreft best een slimme tor

Anyway, het is gewoon een levensvorm, geen machientje imho. Iets doodmaken om te eten kan ik nog enigzins begrijpen maar doodmaken omdat het je irriteert is iets anders (beiden is niet goed, maarja).
pi_22279941
Ik heb een tijger die de omgeving van muggen ontdoet. Ik kies dus voor optie E, kijken hoe de natuur dat soort problemen oplost.
pi_22279957
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:34 schreef The_Shining het volgende:

[..]

Een mug is een simpel wezentje met een simpel bewustzijn, je kan niet aannemen dat wat jij als waarschuwing beschouwt hetzelfde betekend voor een mug misschien weet het niet eens wat een "waarschuwing" is. Een torretje weet ook niet dat het huis waar het ingaat jouw persoonlijk domein is, het ziet enkel een warm veilig plekje. Wat dat betreft best een slimme tor

Anyway, het is gewoon een levensvorm, geen machientje imho. Iets doodmaken om te eten kan ik nog enigzins begrijpen maar doodmaken omdat het je irriteert is iets anders (beiden is niet goed, maarja).
en iets doodmaken wat jouw leven bedreigd? Een mug kan ziektes overbrengen en op luchthavens, ook op schiphol, kunnen er met gemak kolonies malaria muggen ontstaan.... Wie zegt dat ik ze niet mee neem naar huis?

Voor de goede orde, ik maak muggen wel dood puur om de reden dat ze me irriteren..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22279994
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:24 schreef The_stranger het volgende:

[..]
Jij bent nu verantwoordelijk van het algemeen dommer worden van de torrenpopulatie..
Ik zal de volgende keer tegen hem zeggen dat ik hem eigenlijk dood moeten stampen maar dat niet doe omdat ik dat niet over mijn hart kan krijgen. Verder zal ik hem vragen een memo rond te sturen naar alle andere torren om voortaan vermomd als wesp mijn huis binnen te kruipen, grote kans dat ze dat niet overleven

Zo goed?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_22280053
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:40 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik zal de volgende keer tegen hem zeggen dat ik hem eigenlijk dood moeten stampen maar dat niet doe omdat ik dat niet over mijn hart kan krijgen. Verder zal ik hem vragen een memo rond te sturen naar alle andere torren om voortaan vermomd als wesp mijn huis binnen te kruipen, grote kans dat ze dat niet overleven

Zo goed?
ja, want nu moet ik ook alle torren in leven laten, want anders gaan ze klagen dat het bij jou wel mocht, maar bij mij niet.. Krijg ik dat gezeur weer... Het begint bij torren, maar het gaat steeds verder en verder, en heb ik straks een hele dierentuin in mijn kamer...

Dus strikte regels neerleggen en wie niet luisteren wil...

You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22280075
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:38 schreef The_stranger het volgende:
en iets doodmaken wat jouw leven bedreigd? Een mug kan ziektes overbrengen en op luchthavens, ook op schiphol, kunnen er met gemak kolonies malaria muggen ontstaan.... Wie zegt dat ik ze niet mee neem naar huis?
In je eigen woorden: natuurlijke selectie. Had je maar niet zo dom moeten zijn geen malaria tabletten in te nemen of je spullen te controleren op malaria muggen. De eitjes kan je niet meenemen, die hebben water nodig. De muggen die iemand anders meeneemt, tja. Verkeer je in het gezelschap van domme mensen zal hun domheid jou ook treffen.
pi_22280229
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:45 schreef The_Shining het volgende:

[..]

In je eigen woorden: natuurlijke selectie. Had je maar niet zo dom moeten zijn geen malaria tabletten in te nemen of je spullen te controleren op malaria muggen. De eitjes kan je niet meenemen, die hebben water nodig. De muggen die iemand anders meeneemt, tja. Verkeer je in het gezelschap van domme mensen zal hun domheid jou ook treffen.
tsja.. ik werk op schiphol, ik heb mijn tas wel eens open op schiphol. Ik heb geen desinfectie installatie thuis om meegebrachte dieren te desinfecteren.
Nu zou ik aan de continue malaria medicijnen kunnen gaan, maar ik sla ze wel dood.. (al denk ik echt niet dat de kans erg groot is dat ik ooit een malaria mug meeneem naar mijn huis, maar dat terzijde)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22280271
Ik denk dat ik bij A. de rationalist hoor maar om heel andere redenen. Als ik namelijk in bed lig en er komt een mug me irriteren zal het opstaan, de mug zoeken en kapotmeppen en dan weer het proberen te slapen, mij meer tijd kosten dan het beest gewoon zijn gang te laten gaan zodat het mij met rust laat en ik kan slapen. Dit niet optreden praat ik dan voor mezelf goed met het feit dat een muggensteek maar een klein bultje is waar ik verder geen last van heb.
Als ik nog niet in bed lig of nog maar pas zal het beest het niet overleven, maar als ik al even in bed lig ga ik echt niet opstaan om het insect te gaan zoeken.
pi_22281190
Bedankt voor de reacties tot nu toe .
quote:
Op woensdag 29 september 2004 08:06 schreef Mikkel het volgende:
Dat lijkt me een apart gevoel.
Ja he? Past wel een beetje in het bloemrijke taalgebruik van de op .
quote:
Op woensdag 29 september 2004 09:53 schreef The_stranger het volgende:
verder hoop ik niet dat jij werkelijk de anopheles gambiae op je kamer hebt, deze soort is de malaria dragende mug.. Waarschijnlijk heb jjij last van de Aedes punctor (gewone steekmug)
Oh, is dat zo? Tja ben dan ook geen bioloog he en ik speel er wel één in de op .
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:15 schreef Morwen het volgende:
De rest van de fauna in mijn huis zet ik netjes terug in de tuin, en dat heb ik deze zomer een keer of 50 gedaan met -volgens mij - hetzelfde torretje .
Ik ook! Alles wordt gevangen en weer naar buiten gezet (ook mugjes), behalve spinnetjes .

Zelf pas ik wat dat betreft wel grotendeels in D, maar dan zonder het 'zwevende' karakter ajbwib. Ik dood geen dieren bewust. Heb uren besteed al aan het vangen van een mugje in mijn kamer, glaasje er over, papiertje er onder en hups, naar buiten toe. Ik vind het wonderlijke van een zelfdenkend, werkend, bewust organisme veel belangrijker dan mijn irritatie daar over . Het zou me dan niet eens uitmaken of het een bewust wezen is of gewoon een wonderlijk apparaat dat zo klein toch zo gecompliceerd is en zo goed werkt. Hoewel ik tijdens het proberen te vangen wel de nodige kwalificaties uit richting het insect, meestal gepaard met ziektes of geslachtsdelen .
pi_22281862
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:45 schreef ReCreative het volgende:

[quote][Alles wat gebeurt is het gevolg van een keuze.
ja.
quote:
De mug heeft er voor gekozen bij mij in de buurt te zijn, en omdat ik kies de mug te doden heeft de mug daar ook voor gekozen..
ja, op zielsniveau, heb ik eens gelezen..
(weet je het nog, mug?)
quote:
De mug gaat naar de hemel toe..
daar is ie al en was er altijd al
quote:
een mug is een sprekend voorbeeld. Sla je de mug of niet? En waarom wel? En waarom niet?
ik vind mugjes toch zooooo leuk, zooo leuk, dat ik haar jaja kapot maak.kapotkapotkapot klapklap spletsch bloed allover..mijn bloed
wat is het nut eigenlijk van een mug..ze hebben net zoveel recht om te leven als ik..en wie bepaalt dat dan? ik dus..mugje kiest er voor om bij mij te zijn en weet al dat ik haar doodram..moet ie maar niet irritant zoemen..je kan ook geen geluid maken wanneer je komt..heb ik het ook niet door, alleen zie ik later een witte bult en heb ik jeuk..
stel ik het doodlaan maar uit..zoek hem later wel weer op.
één keer zag ik een mug in mijn slaapkamer en ik zei tegen hem (of haar)..als je nu niet weggat moet ik je doodmaken dus waar kies je voor.
ik zag hem angstig knikken en hij vloog met zijn of haar staart tussen de benen uit mijn raam en ik keek hem/haar na en hoorde nog net heel zachtjes..doeg..lief he, ze willen heus wel luisteren hoor.

antwoord.
C en D en F,G,H en I natuurlijk..
welke dat zijn zien we dan wel weer.
  woensdag 29 september 2004 @ 12:53:14 #33
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22282743
als die krengen niet die jeuk zouden veroorzaken en je niet uit je slaap zouden houden dan zou me muur een heel stuk minder rood zijn

maar tegen andere dieren probeer ik wel lief te doen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_22283628
Als ik in bed lig en ik hoor een mug, wacht ik om te horen of ie gaat zitten of blijft vliegen. BLijft ie zitten dan heb ik er geen last van en mag ie blijven leven. Maar blijft ie rondjes vliegen en komt ie bij mijn hoofd dan ga ik mijn bed uit en doe het licht aan. Ik zoek de mug en als ik hem zie dan denk ik "ah, wat een lief mugje! Je mag best bloed bij me komen drinken, zolang ik maar slaap en het niet merk. Maar tegen dat hoge gezoem van je kan ik niet, sorry." En dan PATS. En als ie dood is zeg ik "Sorry, sorry, sorry. Rust zacht lief mugje." Ik sla alleen muggen en grote spinnen dood. Andere beesten vang ik en zet ik buiten. Ik hou van alle dieren, alleen vind ik spinnen eng, maar toch hou ik ook van ze.
The things you own end up owning you
pi_22284119
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:45 schreef ReCreative het volgende:
[..]
spirituelen zijn heel enge mensen
[..]
Geweldige OP.

Ik ben zelf een mengeling van deze:
quote:
Op woensdag 29 september 2004 10:15 schreef Morwen het volgende:
Ik ben meer het "Wat een irritant pokkegezoem, maar ik heb geen zin om mijn bed uit te gaan dus trek ik de dekens over mijn hoofd en zie morgen wel of ik geprikt ben"-type.

[..]

De rest van de fauna in mijn huis zet ik netjes terug in de tuin.
en deze:
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:12 schreef JoZzephus het volgende:
ze hebben net zoveel recht om te leven als ik..en wie bepaalt dat dan? ik dus..mugje kiest er voor om bij mij te zijn en weet al dat ik haar doodram..moet ie maar niet irritant zoemen..je kan ook geen geluid maken wanneer je komt..heb ik het ook niet door, alleen zie ik later een witte bult en heb ik jeuk..
stel ik het doodlaan maar uit..zoek hem later wel weer op.
één keer zag ik een mug in mijn slaapkamer en ik zei tegen hem (of haar)..als je nu niet weggat moet ik je doodmaken dus waar kies je voor.
ik zag hem angstig knikken en hij vloog met zijn of haar staart tussen de benen uit mijn raam en ik keek hem/haar na en hoorde nog net heel zachtjes..doeg..lief he, ze willen heus wel luisteren hoor.
Ik kan al sinds enige tijd geen levende wezens meer zomaar doodslaan dus muggen ook niet. Eerst deed ik vaak methode 2 waarbij ik de mug een keus gaf waarna hij vervolgens of ervandoor ging of werd neergemept. Allemaal onder het motto eigen keuze en toeval bestaat niet.

Tegenwoordig heb ik zelf, dus niet de mug, een andere keus gemaakt wat dit betreft. Ik ga ze absoluut niet vangen oid, veel te veel werk, maar ik ga ze ook niet neermeppen. Als ik nog niet naar bed ben, lok ik ze vaak mijn kamer uit m.b.v licht en communicatie zoals Shining al zei. Als de mug dan alsnog besluit mij te verblijden met haar nachtelijk gezelschap gebruik ik Morwen's methode: hoofd onder de dekens en zoals wij in Friesland zeggen: net eamelje en gewoan gean sliepen (niet zeuren en gewoon gaan slapen).

Ik ben dus een beetje C met een scheutje D. Dit is trouwens ook erg situatie-afhankelijk: als je nog niet in je bed ligt en je ziet een mug maak je waarschijnlijk een andere keuze dan als je al wel in bed ligt en bv. volgende dag weer erg vroeg op moet.
pi_22285152
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:45 schreef ReCreative het volgende:
Zijn jullie rationelen?
rationeel
quote:
Hoe denk jij over het doden van een mug?
Dat valt nog niet mee met een slaperige kop.
quote:
Sla je de mug of niet? En waarom wel? En waarom niet?
Als ik de kans krijg sla ik hem, waarom? Omdat ik graag rustig slaap en niet onder de muggebulten zit.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 29 september 2004 @ 19:22:43 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_22291068
steijn , ik zeg toch , WANNEER IK NET ZAL OPSTAAN VLIEGT DE MUG WEG
en dat iederre keer weer.
het is gewoon ongelovelijk.

dus kwam ik tot de conclusie dat die dieren het van te voren moeten weten en dan kiezen weg te vliegen (blijven leven)
of te blijven zitten (afsterven)

die beestjes zijn gewoon zwaar intelligent , en bewust.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_22291262
Nou, ik ben dan wel een extreem-rationalist, denk ik. Ik hoef niet eens *last* te hebben van muggen om ze dood te slaan. Het liefst doe ik dat al gelijk wanneer ik ze zie. Insecten zijn tenslotte een natuurlijke vijand van de mens. Op de bij (levert honing) en het lieveheersbeestje na (eet luizen), ken ik geen nuttige insecten.

Muggen zijn trouwens ook niet "zwaar intelligent", want dan zouden ze wel uit mijn slaapkamer wegblijven. De overlevingskans is namelijk zeer gering.
pi_22291325
Dood aan die hoerige mug!
  woensdag 29 september 2004 @ 20:08:05 #40
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_22292250
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  woensdag 29 september 2004 @ 22:37:37 #41
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_22296635
Baaj, eeh, ik heb daar geen last van, hoe kan dat? Zijn alle muggen bij jou in de omgeving soms supernatural? Dat zou kunnen, soort zoekt soort natuurlijk. Of zijn de muggen bij mij in de buurt allen suicidaal? Dat kan ook, want nogmaals, soort zoekt soort natuurlijk

Nou goed, laat ook maar, het zijn maar muggen...
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_22302052
Muggen zijn leuk zolang ze mij niet lastig vallen, maar ga er niet mijn bed voor uit om ze te pletten. Geeft trouwens vlekken op de muur enzo, mot je weer behangen en witten
Ik laat ze vliegen, eerder uit gemakzucht dan uit spiritueel of holistisch oogpunt.
  donderdag 30 september 2004 @ 12:49:23 #43
82458 jjdg
JanJaap de gekste
pi_22305750
Goed over nagedacht, deze stelling Leuk geschreven ook.

Op zo'n moment ben ik me er wel bewust van dat het mug een wezen is en dat hij ook gevoel heeft en kan denken, maar ik heb zo'n hekel aan de bulten die ze achter laten en, nog erger, het geluid wat ze maken dat het een opluchting is als ik ze dood geslagen heb. Een combinatie-persoon dus
pi_22321151
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:58 schreef Geartsjuh het volgende:
Als de mug dan alsnog besluit mij te verblijden met haar nachtelijk gezelschap gebruik ik Morwen's methode: hoofd onder de dekens en zoals wij in Friesland zeggen: net eamelje en gewoan gean sliepen (niet zeuren en gewoon gaan slapen).
Behalve dat ik geen Fries spreek (althans niet in het openbaar ) doe ik dit ook zo . Als ik geen zin heb hem te vangen, dan hoofd onder de dekens tot ik slaap en dan maakt het me niet meer uit of-ie me prikt. Die jeuk is wel uit te houden...
pi_22321267
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:22 schreef BaajGuardian het volgende:
steijn , ik zeg toch , WANNEER IK NET ZAL OPSTAAN VLIEGT DE MUG WEG
en dat iederre keer weer.
het is gewoon ongelovelijk.
Mja dit ken ik dus ook wel... Steeds wanneer ik denk 'ik ga de mug vangen' en alleen maar dènk aan opstaan vliegt-ie vaak al weer weg . Ik praat ook tegen (met) ze, soms komen we tot een overeenkomst...

Ach jongens, ik praat met insecten... Het gaat hard achteruit de laatste tijd...
pi_22321380
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:29 schreef dVTB het volgende:
Nou, ik ben dan wel een extreem-rationalist, denk ik. Ik hoef niet eens *last* te hebben van muggen om ze dood te slaan. Het liefst doe ik dat al gelijk wanneer ik ze zie. Insecten zijn tenslotte een natuurlijke vijand van de mens. Op de bij (levert honing) en het lieveheersbeestje na (eet luizen), ken ik geen nuttige insecten.
De mug die in onze kamertjes rondzoemt is volgens mij geen natuurlijke vijand, hij doet niks behalve steken en we storten niet al kreten uitslaand en stuiptrekkend ter aarde wanneer we gestoken worden

Is het wel of niet nuttig zijn van een dier voor jou een afweging om ze wel of niet te doden? Ik bedoel: zou jij een bij cq. lieveheersbeestje doden als ze je last bezorgen?
  donderdag 30 september 2004 @ 23:45:55 #47
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22321698
Ik sla ze zonder pardon dood. Insecten zijn voor mij wezens zonder bewustzijn en emoties. Nadeel is wel dat de zwakste muggen gepakt worden en evolutie dus steeds snellere (maar gelukkig ook stillere) muggen zal maken.
A dus
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 30 september 2004 @ 23:49:00 #48
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_22321772
Kleine moeite om even uit te halen naar dat beest denk ik dan
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  donderdag 30 september 2004 @ 23:50:51 #49
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_22321809
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:49 schreef Tessje het volgende:
Kleine moeite om even uit te halen naar dat beest denk ik dan
Kleine moeite om oordoppen te kopen denkt dat beest dan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 30 september 2004 @ 23:54:25 #50
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_22321884
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:50 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Kleine moeite om oordoppen te kopen denkt dat beest dan
En de volgende dag jeuk? Ik sla muggen niet dood... Daar ben ik als ik half slaap te lui voor.. Maar ik haal wel uit in de hoop dat ik er eentje flink een andere kant op duw dankzij de stroming van mijn hand. Hij komt alsnog wel terug, maar dan ga ik lekker helemaal onder mijn dekbed liggen...

Hoe zou het trouwens zijn als je op je ooglid gestoken word? Want ik neem aan dat daar ook bloedvaatjes liggen
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  donderdag 30 september 2004 @ 23:57:28 #51
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22321940
Ik weet zeker dat er een "Alle muggen moeten dood" topic is, die link wilde ik hier dan posten.
Kan 'm alleen nergens vinden
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:03:24 #52
32814 Tessje
washed up, has been drugaddict
pi_22322065
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:57 schreef Sjaakman het volgende:
Ik weet zeker dat er een "Alle muggen moeten dood" topic is, die link wilde ik hier dan posten.
Kan 'm alleen nergens vinden
http://forum.fok.nl//fok/(...)levance&fora%5B%5D=5
But you have every right to ask, why was I shaving your dog while wearing your bathingsuit.
Aventura, Fok!s eigen wandelende kermisattractie
Xboxlive: Tessje
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:11:12 #53
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22322276
3 in een kwartier vandaag
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:27:37 #54
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_22325119
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:03 schreef Tessje het volgende:

[..]

http://forum.fok.nl//fok/(...)levance&fora%5B%5D=5
Ja leuk... Ik ken de zoekfunctie. Hij staat er niet tussen.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_22351663
Niets, slaap onder een klamboe . Superhandig, die beesten gaan niet dood en ik heb geen last van ze, want dat gezoem is te ver van mijn oor dat het irritant is.

En dat muggen intelligent zijn geloof ik niet, want dan zouden ze je niet wakker maken door bij je oren te zoemen en van je oren wegblijven. Bovendien blijft een mug lekker stil zitten zodra je het licht aandoet in je kamer en moet je even snel meppen zodat je sneller bent dan die mug en dat gaat nog wel eens lastig met een slaperige kop . Muggen zijn gewoon verschrikkelijk dom en weten niet eens een gaatje in de klamboe te vinden. Gaan gewoon regelrecht op een doel af en doorschijnende materialen hebben ze niet eens door. Gewoon puur instinctief.

Ik reken mijzelf onder de groep A, maar veel doodslaan doe ik niet omdat ik dus zo'n klamboe heb. Zodra er eentje in mijn klamboe komt overdag is hij er echt geweest en doe ik niet eens moeite om hem eruit te lokken.
pi_22363182
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:56 schreef Mr.Noodle het volgende:
Een mug heeft totaal geen nuttige toevoeging aan de samenleving. Ze steken je alleen maar dood totdat je gaat creperen van de jeuk en verspreiden malaria. Ik zou zeggen afschaffen die handel, maar inmiddels is het al een epidemie in de wereld...

De schepper van de mug zou opgehangen moeten worden...
Heel eerlijk, heb ik in het verleden inderdaad muggen doodgeslagen met een stuk krant ofzo. Maar sinds dit jaar besef ik me dat het helemaal niet nodig is. Je kunt hem ook vangen.. met een glas en een velletje papier (geloof me ze zijn dan een stuk makkelijker te vangen dan doodslaan) en laat haar buiten weer los. Zo is iedereen happy..

Oh ja en wat betreft: een mug heeft totaal geen nuttige toevoeging aan de samenleving.
KOM OP zeg kijk eens verder dan je neus langer is.

Check this out!
Muggen steken omdat ze bloed van zoogdieren nodig hebben voor het ontwikkelen van de eieren. Dus alleen wijfjes muggen steken.

In de natuur leeft alles in evenwicht. Ook muggen en wespen hebben er hun plaats er in. Wespen eten andere insecten en zorgen dus dat er niet te veel van komen. Muggenlarven zijn belangrijk bijvoorbeeld als voer voor vissen. Ze helpen zo dus het natuurlijk evenwicht in stand te houden.


U bedoelt met uw vraag mogelijk wat het nut is van deze dieren voor de mens. Die vraag is moeilijk te beantwoorden en hangt van het woongebied af. In gebieden waar de mens van zoetwatervissen leeft is het duidelijk dat er zonder muggen veel minder vis, dus hoogwaardig voedsel, zou zijn.

Dus weet je .. tuurlijk zijn ze vervelend en als je in de stad woont en genoeg te eten hebt dat je het toch niet boeit of die mug leeft of niet.. maar sta er eens bij sti.. Je woont ergens waar zoetwatervis zeer belangrijk voedsel. Of denk aan onze over, over, over enzv... overgrootouders...

Thank you!

pi_22363870
Elke mug waar ik echt last van heb probeer ik verrot te slaan.
  zondag 7 november 2004 @ 15:10:09 #58
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_23141668
ik hoop dat ik net EINDELIJK de laatste van dit jaar heb neergeslagen
verder ben ik wel lief ...maar muggen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:02:10 #59
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29979205
er net twee naar het hiernamaals geholpen binnen 3 seconden ..had ze allebei als vlek op een hand zitten...damn dat voelde goed
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_29985040
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:02 schreef coz het volgende:
er net twee naar het hiernamaals geholpen binnen 3 seconden ..had ze allebei als vlek op een hand zitten...damn dat voelde goed
En nu is het ochtend.
Is je hand inmiddels opgezwollen tot angstwekkende, jeukende grootte?

wat een topic..... ge-wel-dig
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:08:58 #61
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29985217
neen wel andere plekken .. volgens mij zijn ze geincarneerd en hebben ze vraak genomen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_29985255
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 08:08 schreef coz het volgende:
neen wel andere plekken .. volgens mij zijn ze geincarneerd en hebben ze vraak genomen
Ja..... Hallooohooo!!! Je weet toch wel dat als je een mug doodslaat er een heleboel anderen op de begravenis komen. En die krijgen dan allemaal een bloedtafel
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:17:43 #63
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29985284
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 08:08 schreef coz het volgende:
vraak genomen
wraak ... goedemorgen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_29985398
quote:
Op woensdag 29 september 2004 02:45 schreef ReCreative het volgende:

Een mug is een sprekend voorbeeld. Sla je de mug of niet? En waarom wel? En waarom niet?
Ik sla de mug niet, ik dood geen dieren. De natuur (in dit geval in de gedaante van Roosje) lost doorgaans het probleem op.
pi_29985726
Zeg mensen, geen slowchat in mijn 's topic he!


Onder het mom van "zelfreflectie is ok " :
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:58 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Ik ben dus een beetje C met een scheutje D. Dit is trouwens ook erg situatie-afhankelijk: als je nog niet in je bed ligt en je ziet een mug maak je waarschijnlijk een andere keuze dan als je al wel in bed ligt en bv. volgende dag weer erg vroeg op moet.
Eergister nog kwam ik in de situatie dat ik net in bed lag en een mug spotte. Ik had wel de volgende dag vroeg een afspraak dus de neiging een mug snel even dood te meppen en er zo makkelijk vanaf te zijn is wel erg groot. Maar ik kan het nog steeds niet . Toch maar een potje gepakt, meneer prik gevangen en uit het raam gegooid (duurde nog geen 2 minuten btw). En als ik hem later die nacht had ontdekt had ik waarschijnlijk weer gewoon mijn hoofd onder de dekens gestoken en hem structureel genegeerd.
pi_29985981
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 09:01 schreef Geartsjuh het volgende:
Zeg mensen, geen slowchat in mijn 's topic he!


Onder het mom van "zelfreflectie is ok " :
[..]

Eergister nog kwam ik in de situatie dat ik net in bed lag en een mug spotte. Ik had wel de volgende dag vroeg een afspraak dus de neiging een mug snel even dood te meppen en er zo makkelijk vanaf te zijn is wel erg groot. Maar ik kan het nog steeds niet . Toch maar een potje gepakt, meneer prik gevangen en uit het raam gegooid (duurde nog geen 2 minuten btw). En als ik hem later die nacht had ontdekt had ik waarschijnlijk weer gewoon mijn hoofd onder de dekens gestoken en hem structureel genegeerd.


Wat schattig !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_29986232
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 09:01 schreef Geartsjuh het volgende:
Zeg mensen, geen slowchat in mijn 's topic he!


Onder het mom van "zelfreflectie is ok " :
[..]

Eergister nog kwam ik in de situatie dat ik net in bed lag en een mug spotte. Ik had wel de volgende dag vroeg een afspraak dus de neiging een mug snel even dood te meppen en er zo makkelijk vanaf te zijn is wel erg groot. Maar ik kan het nog steeds niet . Toch maar een potje gepakt, meneer prik gevangen en uit het raam gegooid (duurde nog geen 2 minuten btw). En als ik hem later die nacht had ontdekt had ik waarschijnlijk weer gewoon mijn hoofd onder de dekens gestoken en hem structureel genegeerd.
Er was ooit een reclame van Delta Loyd of zoiets. iig een verzekeringsmaatschappij die levensverzekeringen aan de man bracht.

picture this:
Wit/roze behangetje met kashmir motiefje...... twee mugjes die rondzoemen met een romantisch muziekje op de achtergrond...........bzzzzzzzjeeeeehhhhhhhhzzzzzz, MEP, splash op het behang...... en dan een huilend zoepmpje... zzzzzweeehhheeheeheezzzzzz....... tragisch muziekje......
En dan weer de verzekeringsmaatschappij die zegt: voor wanneer u onverwacht zonder partner achterblijft.

Kan sindsdien geen mug meer doodmeppen en ben getransformeerd naar een C/D typje.

Ik scheld de mug wel verrot en nee.... ik sta niet op! te moe/lui. hoofd onder de dekens dus.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_29986325
Ik zou ook op C/D uitkomen.
pi_30001822
Mug zoekt naar een maaltijd.
Mug heeft maaltijd gevonden.
Mug zoekt enthousiast een plekje op de muur.
Mug gaat bidden voor het eten:
"Onze vader, die in de ..." *PATS*
Mug is nu zelf in de hemel.
pi_30006893
E De kat de mug laten pakken

Want dan hoef ik het zelf niet te doen, en gaat de natuur zijn gang .
Kat blij, ik blij, mug misschien minder blij of pech gehad.

pi_30006987
Oh ja, en over dat muggen enzo geen toevoeging hebben.
Zonder regenwormen bijv. had Nederland nu niet bestaan en lag het land nu nog onder water.

Aanbid de regenworm dus
pi_30007396
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:52 schreef sweetgirly het volgende:
Oh ja, en over dat muggen enzo geen toevoeging hebben.
Zonder regenwormen bijv. had Nederland nu niet bestaan en lag het land nu nog onder water.

Aanbid de regenworm dus
IEUWWW

Sorry, ik weet echt wel beter.... zou respect moeten hebben enzo... zal er ook geen bewust doden maar vind ze zooooooo brrrrrrrr.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30007548
Zelfs wespen dood ik niet.. Ik zal degene die zo'n etter gaat vangen aansporen om het zonder dodelijke taferelen te doen.
pi_30007854
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:04 schreef nokwanda het volgende:

IEUWWW

Sorry, ik weet echt wel beter.... zou respect moeten hebben enzo... zal er ook geen bewust doden maar vind ze zooooooo brrrrrrrr.
Ik vind ze ook brrr.. glibberig.
Was ook een grapje, las gister toevallig dat zonder aanwezigheid van regenwormen er geen goede grond kon ontstaan ofzoiets, moet toch maar eens aan de boeken, was iets met eutroof ofzo, vandaar .

Regenwormen vind ik lang niet zo eng als spinnen overigens, laat ik nou laatst toen van het werk thuiskwam in een spinnenweb lopen, dat was pas iewww en . Kwam iemand, nog een leuke jongen ook, aan de overkant naar buiten en ik stond als een debiel te zwaaien met mijn armen, spin in mijn nek, maar had hem weggeslagen, hoop ik . Vliegen kunnen alleen maar irritant zijn, dat gezoem in je oor. Een citronella lampje helpt ook.

Bij mij hebben ze dit jaar goed gedragen, en heb er amper tot geen last van gehad, dus heb er ook niet één hoeven doden. De enkeling die er wel was, vond ik dan de volgende dag bewusteloos op mijn bed of ergens anders, waarschijnlijk mijn kat al ontdekt. Dus echte filosofische uitspraken kan ik niet doen.

Maar wel dat hoe klein en nietig een dier ook is, het blijven dieren.
Maar ach, ik heb zelfs respect voor mieren zo nu en dan .
pi_30008319
Maargoed, zo goed ben ik nu dus ook weer niet, want ik laat wel mijn kat jagen op spinnen ed .
Laatst erg bewust, een klein spinnetje die viel op de grond, ik tikte hem met groot geschut (een boekje) weg, maar hij viel, dus ik roepen 'Nala, kijk hier, spinnetje'.

ik schaam mezelf dan ook diep en voel mezelf ergens schuldig.

Maar ik ben en blijf een schijtbak, zal de volgende keer voor nog betere oplossingen zorgen. En ach, ik ben al weleens een nacht lang wakker geweest omdat ik een spin niet durfde te pakken, maar die was dan ook zo huge, no way. Mijn ouders wouden daarvoor niet komen midden in de nacht, helaas . Aan de andere kant ben ik niet bang voor slangen en salamanders ed, maak ik rustig foto's van en vroeger ving ik altijd pissebedden met mijn buurmeisje . Maar spinnen, rill.

Naja, zo heeft ieder zijn angsten .
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:48:05 #76
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_30010688
Ik blijf net zolang meppen op die beesten totdat er niets meer van over is. Het geeft een dikke bende, maar geeft wel voldoening als je eindelijk die mug, die je al een uur wakker houd, te pakken hebt gekregen. Zolang ze rustig op de muur blijven zitten, doe ik ze ook niets. Maar ze moeten niet irritant gaan doen.

2 zomers terug had ik nog geen hor voor het raam en zat mijn kamer propvol met die beesten. Ben een tijdje bezig geweest met meppen, en mijn kamer was dan ook 1 groot bloedbad daarna.
Maar ik kon wel rustig slapen daarna

Ik denk dat ik in de categorie "psychotic maniac" hoor wat muggen betreft. Tegen mensen ben ik best aardig hoor
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:51:16 #77
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_30010795
Zwaar inteligente biologische stealth fighters zijn het. God geklaagd. Ze lijken wel the Borg. " Resistance is futile" Deze nacht nog een breach gehad in sector Livingroom Omega. ik wist dat het slechts een kwestie van tijd ging zijn voor ze sector Bedroom Beta zouden bereiken. Waar ik me bevond.
Procedure schrijft voor:

1. Onmiddelijk isoleren van de geinfecteerde sector.
2. Gebruik van chemische wapens verplicht.

Onder welke categorie val ik ?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:58:35 #78
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_30011052
quote:
Onder welke categorie val ik ?
Zelfde als ik. Join the club!
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_30049999
Tis zondagochtend en ik ben op omdat de jeuk niet te harden was.

Tis geen vredelievendheid van me, merk ik nu, dat de mug nog leeft. Ik hoorde de zzzoem wel maar was gewoon te lui om iets te doen. En nu........ welk een dank viel mij ten deel? Meer bulten.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')