http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/4339quote:Op zaterdag 24 juli 2004 18:48 schreef dvr het volgende:
http://www.playland-records.nl
Lange Geer 62
2611 PW Delft
Zeer veel keus (tweedehands 50.000 LPs en 33.000 CDs op voorraad), speciale soul/funk/disco vinyl afdeling op de site met duizenden items. Ze weten wat een plaat waard is, dus reken niet op koopjes, maar als je wat zeldzaams zoekt moet je hier zeker kijken. Ik vond er eerder dit jaar een uiterst obscure LP waar ik al naar had gezocht sinds er in 1984 een klein stukje van op VPRO-radio te horen was geweest. Die werd overigens snel, goed verpakt en mooi verzorgd thuisgestuurd. Ik ken ze alleen van internet maar hun winkel lijkt me zeker een bezoek waard.
Ik ga trouwens binnenkort de Jazz Center bezoeken aan de Wagenstraat 125a, hier in Den Haag. Is iemand daar al geweest? En zijn er misschien mensen die De Plaatboef in Utrecht wel eens bezoeken en dat jazz-zaakje wat daar in de buurt zit?quote:Op maandag 28 juni 2004 16:04 schreef UncleFunk het volgende:
Demonfuzz Records, Rotterdam (Nieuwe Binnenweg).
Grootte assortiment, indeling winkel, mogelijkheid tot luisteren:
Deze winkel verkoopt alleen vinyl. Ze hebben een ontzettend grote sortering, wat ze niet hebben staan in de winkel, kan nog achter staan (omdat het onbekend is bijvoorbeeld). De winkel is overzichtelijk ingedeeld. Sommige bakken zijn op label ingedeeld, de andere op artiesten en alfabet. De bovenste bakken zoeken het fijnst, de onderste bakken heb ik een hekel aan, vooral om achterin te zoeken. Er is een singlesbar, een grote kast waarin laden zitten met allerhande muziek, van Nederlandstalig tot danceclassics.
Luisteren bij DF is niet aan te raden wanneer het druk is, er zijn namelijk maar twee draaitafels beschikbaar. Anders is het geen probleem, je hoeft de platen niet terug te zetten.
DemonFuzz is trouwens een adres dat gevonden wordt door vele grootheden, wat te denken van bijvoorbeeld de Masters At Work die daar platen kopen!
De winkel is een tijdje terug verbouwd. De weken daarvoor gold er een korting van 50 procent! Jammer dat ik dat gemist heb... Maar goed, de winkel is er niet beter op geworden wat mij betreft. Hij is ontzettend klein geworden namelijk, zeg maar de helft van de oppervlakte. Wel is het magazijn vergroot daardoor, dus is er veel meer in voorraad. Ik hoop daar echter niet op een drukke dag rond te moeten lopen, dat is echt ontzettend krap. Wel mooie dingen gescoord, twee platen van Klaus Schulze, op zich dus niet zo bijzonder, maar die muziek is goddelijk. En dan op vinyl![]()
Qua voorluisterapparatuur is het aantal nog steeds hetzelfde, maar de SL1200's zijn ingeruild voor Stantons. Niets mis mee natuurlijk. Werkt allemaal prima.
Ondanks de verbouwing blijft het de beste vinylzaak in Nederland. En tegenwoordig kun je er ook cd's kopen. Weliswaar niet zoveel, maar toch. Ook zag ik wat dj-apparatuur staan.
Personeel:
Vriendelijk over het algemeen. Vooral de eigenaar is zeer aardig en heeft verstand van zaken (van met name de muziek waar ik van houd; funk, soul, disco). Wat zetten ze daar toch altijd geile muziek op!
Prijzen, bestellen:
DemonFuzz verkoopt kwaliteit, zo werkt ook het systeem van prijzen. Hoe mooier de plaat/hoes, hoe hoger de prijs, mede afhankelijk van de zeldzaamheid. Bijzondere maxi's kunnen zo 16 euro kosten, elpees die zeldzaam zijn kunnen 30 euro kosten (hoogste die ik zelf gezien heb, kan misschien dus nog hoger zijn). 7" singles lopen uiteen van 1 euro tot een euro of 10. Elpees van 4 tot ... euro.
Of je kunt bestellen weet ik niet, wel kun je in ieder geval vragen of er een exemplaar achter in het magazijn staat.
quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:42 schreef UncleFunk het volgende:
Plato, 's-Gravenhage (Schoolstraat 22)
Wat een gigantische winkel in vergelijking met de zaak in Rotterdam! Een gigantisch breed assortiment gaat schuil achter de gevel. De rechterkant van de zaak is gereserveerd voor de pop e.d., links is gereserveerd voor dance, jazz, soul/funk en muziek uit alle windstreken. Ik moest even zoeken naar de soul/funk in de lange rij cd's. Ook is er achterin de zaak nog een collectie country te vinden. Hiernaast is een groot assortiment muziek-dvd's voorhanden en een erg kleine selectie films. 7"-singles zijn ook leverbaar.
Bij de kassa zijn drie of vier luisterplekken die op een drukke zaterdagmiddag wel bezet zijn.
Tegenwoordig hebben ze de beschikking over vijf of zes luisterplekken. Niet meer vragen om een cd op te zetten, maar gewoon de cd scannen en luisteren via de computer. Ideaal, ik luister daar nu veel meer!
Ander voordeel van Plato tegenwoordig is de ruimere openstelling! Maandag en dinsdag gewoon tot 18.00 uur, maar woensdag t/m vrijdag gewoon tot 22.00 uur! Lekker neuzen daar in de bakken terwijl het überrustig is. Ideaal. Het assortiment is en blijft top.
Personeel:
Niet echt op gelet, niet onvriendelijk.
Prijzen, bestellen:
Plato heeft prijzen die boven 't gemiddelde liggen, maar net zo goed prijzen die ónder 't gemiddelde liggen. Het ligt er dus maar net aan welke titel je wilt hebben. Vanuit deze zaak wordt ook Plato.nl gerund, waar alles leverbaar is wat in de winkel staat.
quote:Op zondag 3 april 2005 12:19 schreef UncleFunk het volgende:
Vinyl Masterpiece, Weesp (www.vinyl-masterpiece.com)
Eindelijk weer eens een ware kwaliteitszaak op internet, een online winkel wel te verstaan. Het assortiment is klein, maar steengoed. Vinyl Masterpiece verkoopt als een van de weinige zaken releases van PTG Records, een klein Nederlands label dat in beperkte oplage (extreem) zeldzame disco-12-inches opnieuw uitbrengt, hetzij op zwaar vinyl of op cd. De vinylplaten en cd's zijn gescheiden in de shop, de cd's zijn weer onderverdeeld in speciale aanbiedingen, verzamelcd's en albums. Ook verkoopt de online winkel origineel vinyl. Jammer genoeg bestaat er maar van een aantal tracks de mogelijkheid tot voorbeluistering. Gelukkig kun je op een Franse site, die de releases distribueert in Frankrijk, wel luisteren.
Het assortiment is flink vergroot in de afgelopen anderhalf jaar. Steeds meer commerciële disco overspoelt de shop. Ik begrijp het natuurlijk wel, ze moeten ergens van bestaan. Aan de andere kant vind ik het wel jammer... Gelukkig blijven er obscure platen beschikbaar, alhoewel er ook op hun eigen releases al meer commerciële dingen te vinden zijn.
Personeel:
Met personeel heb je niet te maken in principe. Je krijgt een keurig mailtje als de bestelling geplaatst, betaald en verzonden is. Vreemd is wel dat het in het Engels gaat, ondanks dat je in Nederland bestelt.
Prijzen, bestellen:
De prijzen zijn schappelijk voor de exclusieve releases van PTG Records, namelijk 20 euro per stuk. Hiervoor heb je dus wel tracks die meesttijds voor de eerste keer op cd verschijnen. De vinylplaten zijn daarentegen weer extreem duur, deze kosten eveneens 20 euro per stuk, maar dan heb je dus een plaat met twee nummers. Maar goed, als je het ervoor over hebt... De heruitgaven van de soul- en funk-albums van Capitol Records kosten standaard ¤ 12,50, terwijl die bij andere zaken voor 10 euro zijn te verkrijgen. Bij aanschaf van meerdere cd's krijg je trouwens korting.
De verzendkosten zijn redelijk, de snelheid is hoog. Binnen drie werkdagen had ik de cd's in huis. Keurig verpakt, hiervoor zeker een compliment!
Tegenwoordig bij nieuw te releasen cd's, krijg je de eerste weken korting. Scheelt toch vaak 5 euro. Snelheid is en blijft prima in orde.
quote:VIA VIA GAAT ER MEE STOPPEN!!!!!!
Ja, het is echt waar. Met ingang van 1 November 2007 houdt de winkel aan de Molenstraat 47 op te bestaan.
Na bijna 20 jaar te hebben vol gemaakt (immers, we begonnen in december 1987) is de verhuur van CD’s en DVD’s dusdanig terug gelopen dat een sluitende exploitatie niet meer haalbaar blijkt. Dat is allemaal wel te verklaren (internet) maar niettemin bijzonder spijtig.
Hoewel de verkoop van CD’s en DVD’s de laatste jaren, gek genoeg, flink toe nam is het vooral het verminderde aantal verhuringen dat een kwalitatief, breed aanbod van de collectie niet langer meer mogelijk maakt, de kwaliteit die wij nodig achten om het interessant te houden.
WAT NU ?
Op de eerste plaats hebben alle lopende abonnementen uiteraard recht op restitutie van hun lidmaatschapsgeld ( = 1 euro per maand). U kunt dit bedrag berekent zien per onmiddelijke datum (dus het moment van opzeggen) of per eind datum (= 1 november). U dient dit tegoed wel persoonlijk in de winkel te komen “verhalen” daar wij over geen enkele bankrekening van U beschikken!!
Er bestaat uiteraard de mogelijkheid om tot de laatste dag van openstelling –zaterdag 27 oktober- nog (flink) CD’s en/of DVD’s te huren. Wel is het zo dat per 20 augustus een G I G A N T I S C H E U I T V E R K O O P zal starten, zodat de huurspoeling dunner en dunner wordt.
We hebben er bewust voor gekozen om onze leden en exleden als eerste op de hoogte te brengen van ons besluit, zodat die ook als eerste kunnen profiteren van deze uitverkoop. Begin september zoeken we dan middels pers en andere media duidelijk de publiciteit zodat heel Oss en verre omstreken op de hoogte wordt gebracht van een leegverkoop van wat wel eens de grootste particuliere collectie CD’s en DVD’s van Nederland zou kunnen zijn…
HOE VERDER ?
Hoewel de winkel in de Molenstraat wordt gesloten, bestaat toch de mogelijkheid om CD’s en dergelijke te blijven kopen. Op discservice.nl kunt U vanaf november Uw bestelling plaatsen van nieuwe of gebruikte, moeilijk of makkelijk te verkrijgen CD’s, DVD’s, LP’s enz. Deze zullen tegen scherpe prijzen worden aangeboden en per post worden verzonden.
Het restant van onze huidige collectie, zal ook op deze plaats worden aangeboden.
Al met al een vrij trieste afloop van een 20 jarig muzikaal monument.
Uw vragen, reacties of blijken van medeleven kunt U kwijt per email
“ …in ons hart moeten we huilen, maar we doen nonchalant…”
Had ik drie jaar geleden genoemdquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:01 schreef SuperMocio het volgende:
De Sounds op de korte hoogstraat in Rotterdam verdient wel een vermelding in dit topic vind ik. IMHO Het dichtste bij de goeie ouwe Simpele Fons vibe sinds ik niet meer zo vaak in Dordrecht kom. Vergelijkbare selectie en prijzen als bij de Velvet, sympathieke lui achter de balie en CD's kunnen onverzegeld gewoon geruild worden. Ideaal als je iemand een muziekje kado wilt doen!
En waarom moet Bullit daar weg? En: Is er ergens een uitgebreider bericht over te lezen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:13 schreef nipeng het volgende:
High Fidelity in Den Bosch gaat weer stoppen las ik ergens op de W2 website.
Bullit in Eindhoven moet weg van de huidige lokatie en gaat in huidige vorm dus verdwijnen.
O het contract loopt volgens mij af en de eigenaar kan er meer voor krijgen als ie het aan een ander verhuurt. Er zal wel zo'n metrosexuele (of is dat alweer voorbij?) kledingzaak in komen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 08:32 schreef female81 het volgende:
[..]
En waarom moet Bullit daar weg? En: Is er ergens een uitgebreider bericht over te lezen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |