abonnement Unibet Coolblue
pi_20143276
Ik zou graag jullie kritiek willen zien op de onderstaande foto.
Morgen ga ik weer het een en ander schieten en wil deze foto's hier ook plaatsen.
Dus enkele kritiek op deze foto ( positief of negatief ) zal fijn zijn. Hoop hier weer iets van te leren.
Heb al eerder gehoord dat hij te donker was, dus dat heb ik via photoshop al hersteld.



Bedankt alvast
  donderdag 24 juni 2004 @ 02:19:01 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20143918
Ik vind hem heel erg mooi!
Zwart/wit is simpel en daarom erg mooi! Meer schoonheid met minder!
En het scherpe gezicht in combi met de blurry achtergrond, erg mooi! (wat voor achtergrond is het?)
Je zou eventueel de hoek richting het gezicht nog anders kunnen maken, dus ene wat schuinere foto, gewoon uitproberen wat mooi is!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_20144070
is de achter grond niet water??

is altijd heel mooi, je kan toch altijd een beetje fletse weerspiegeling zien
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
pi_20144871
Inderdaad water. Achtergrond is een hoge rots waar water over vloeit. ( Dat jullie dat zien! )
pi_20145814
ik vind de verhouding achtergrond/persoon een beetje raar, maar dat is maar net wat je uit wilt stralen met de foto.
pi_20145877
verder niks op aan te merken! dus dat is positief
pi_20158722
Ik vind het ook een mooie foto, goede uitsnede. Maar misschien was het in deze compositie toch mooier geweest om heel het gezicht scherp te zien.
  donderdag 24 juni 2004 @ 23:57:09 #8
35325 shi
elegance in simplicity
pi_20167327
mooi, maar hij mag een tikje harder, vind hem beetje grijs
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_20169532
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!
Graag hierover ook weer commentaar.

pi_20171198
Bij de 1e foto is wat veel van het gezicht weggelaten.
vind ik dan
pi_20174153
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Dickeos300d het volgende:
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!
Graag hierover ook weer commentaar.

[afbeelding]
Jep mooie foto (ik hou van zwart wit ) alleen jammer dat die schouder links er net afligt..
Verder leuk gedaan
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:14:58 #12
35485 rique
with Canon, I can
pi_20174248
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 01:25 schreef Dickeos300d het volgende:
Hier nog eentje, ben ik vanavond mee bezig geweest. Alhoewel het croppen niet zo geweldig is en duidelijk te zien, vind ik het zelf wel een geslaagde foto!
Graag hierover ook weer commentaar.

[afbeelding]
Zeker een leuke foto, erg knap hoe je die hond er op hebt gekregen, zier er erg natuurlijk uit. Hoelang ben je daarmee bezig geweest om het zo te krijgen?

2 puntjes van kritiek:
- niet zo'n mooie uitsnede (maar dat wist je zelf ook al)
- niet echt zwart/wit, het is meer een verzameling van grijstinten, wat de foto erg soft/vlak maakt in mijn ogen.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_20878765
hoe zit het nou met het portret recht?? ik heb namelijk een foto geschoten maar het niet gevraagt aan die gene het is een goede foto geworden en ik heb hem op me site gezet (gewoon persoonlijke site) mag dit?? Of moet ik eerst toestemming vragen?
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_20878977
quote:
Op maandag 26 juli 2004 22:49 schreef JoranVW het volgende:
hoe zit het nou met het portret recht?? ik heb namelijk een foto geschoten maar het niet gevraagt aan die gene het is een goede foto geworden en ik heb hem op me site gezet (gewoon persoonlijke site) mag dit?? Of moet ik eerst toestemming vragen?
Wanneer het model herkenbaar is, zou je toestemming moeten vragen volgens de regeltjes. Behalve als het model niet het hoofdonderwerp is. Bijv. als je een foto van een gebouw maakt, en er loopt een voobijganger.
pi_20879010
De 1e foto:
Ik vind de crop niet zo, zowel links als onder. Hij is net niet helemaal scherp. Mag ook meer contrast in. Verder vind ik bij portret altijd mooier als je tenminste 1 oog redelijk goed/goed ziet. Iets meer naar haar gezicht toe draaien met de camera moet genoeg zijn. Dan spreekt het beeld meer vind ik. Liefst ook nog met een twinkeling het oog trouwens.

De 2e:
Ook weer weinig contrast, en net niet helemaal scherp. Ik denk dat het ook een interessanter portret was geweest als zij wat meer naar de hond keek (beest beetje mee spelen enzo), nu komt het wat gemaakt/geforceerd over.

Opbouwend bedoeld overigens.
pi_20879139
quote:
Op maandag 26 juli 2004 23:01 schreef Icicle het volgende:

[..]

Wanneer het model herkenbaar is, zou je toestemming moeten vragen volgens de regeltjes. Behalve als het model niet het hoofdonderwerp is. Bijv. als je een foto van een gebouw maakt, en er loopt een voobijganger.
dan mag ik hem dus niet posten erg jammer.

en hoe kan je dan het recht krijgen?? en hoe moet je dat dan moet met een model?
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_20879628
Ik vind de foto hierboven met de hond erg mooi en hij deed mij denken aan een foto die ik gemaakt had.
Nou ben ik nog maar pas begonnen met de fotografie als hobby, maar ik zou toch jullie mening willen over deze foto.

Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_20881126
Ik vind het een mooie foto.
Jammer dat de vrouw er net niet helemaal opstaat met haar gezicht.
Ook jammer van het rechteroog van de hond. Maar uit ervaring weet ik dat zwart echt de moeilijkste kleur is bij dieren om op de foto te nemen, dus daar absoluut geen negatieg woord over.
Gewoon leuke foto!
pi_20885602
quote:
Op maandag 26 juli 2004 23:09 schreef JoranVW het volgende:

[..]

dan mag ik hem dus niet posten erg jammer.

en hoe kan je dan het recht krijgen?? en hoe moet je dat dan moet met een model?
Officieel is het moeilijk recht te krijgen.. Maar ik heb de foto bekeken (van de negroide dame?) en vond hem erg typerend Denk trouwens niet dat ze zichzelf ooit gaait herkennen op je site, omdat ze er niet uitziet alsof ze actief is op het internet Plaats hier gewoon een linkje naar je foto.. Dan is er toch niet zoveel aan de hand?

Ik heb voor modellen een TFP contract (Time For Prints) opgezet. Daar tekent het model voor toestemming, en staat precies in vermeld wat het model met de foto's mag doen, en welke bevoegdheden de fotografe heeft. Je kunt zo'n contract naar eigen wens, of van het model opzetten.
pi_20885785
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 11:52 schreef Icicle het volgende:

[..]

Officieel is het moeilijk recht te krijgen.. Maar ik heb de foto bekeken (van de negroide dame?) en vond hem erg typerend Denk trouwens niet dat ze zichzelf ooit gaait herkennen op je site, omdat ze er niet uitziet alsof ze actief is op het internet Plaats hier gewoon een linkje naar je foto.. Dan is er toch niet zoveel aan de hand?

Ik heb voor modellen een TFP contract (Time For Prints) opgezet. Daar tekent het model voor toestemming, en staat precies in vermeld wat het model met de foto's mag doen, en welke bevoegdheden de fotografe heeft. Je kunt zo'n contract naar eigen wens, of van het model opzetten.
Oke thnx voor de info hier de link: http://home.hccnet.nl/hm.wijk/photos/posseFR.jpg voor de ge-intreseerde.

Zo'n contract staat dat niet ergens op internet? wat staat daar ongeveer in?
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_20885813
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 00:42 schreef Dickeos300d het volgende:
Ik vind het een mooie foto.
Jammer dat de vrouw er net niet helemaal opstaat met haar gezicht.
Ook jammer van het rechteroog van de hond. Maar uit ervaring weet ik dat zwart echt de moeilijkste kleur is bij dieren om op de foto te nemen, dus daar absoluut geen negatieg woord over.
Gewoon leuke foto!
Bedankt, ik had er zelf helemaal niet opgelet.
Ik heb inmiddels het oog iets lichter gemaakt en zal er in de toekomst op gaan letten.
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_20885987
Mooie portret foto's * jaloers is *
pi_20886058
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:01 schreef JoranVW het volgende:

[..]

Oke thnx voor de info hier de link: http://home.hccnet.nl/hm.wijk/photos/posseFR.jpg voor de ge-intreseerde.

Zo'n contract staat dat niet ergens op internet? wat staat daar ongeveer in?
Ik wil het je wel doormailen..?
pi_20889645
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 12:12 schreef Icicle het volgende:

[..]

Ik wil het je wel doormailen..?
Thnx voor het mailtje

[ Bericht 10% gewijzigd door JoranVW op 27-07-2004 18:54:17 ]
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
  woensdag 28 juli 2004 @ 14:15:54 #25
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_20909893

laat ik ook maar wat zien
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_20910155
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:10 schreef JoranVW het volgende:

[..]

Thnx voor het mailtje
Graag gedaan
Ik hoop dat het een beetje duidelijk was allemaal?
pi_20917364
Mooie foto Bugeye
pi_21190596
Ik vind deze portretjes ook wel leuk





I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_21190777
JoranVW dat zijn ze dan ook, maar de achtergrond doet te veel mee. Neem het figuur uit de 2e foto eens apart (hij heeft een goede kop en kijkt rustig de camera in), en dan wat met een rustige achtergrond, dat wordt wel wat.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_21191369
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:53 schreef the-O het volgende:
JoranVW dat zijn ze dan ook, maar de achtergrond doet te veel mee. Neem het figuur uit de 2e foto eens apart (hij heeft een goede kop en kijkt rustig de camera in), en dan wat met een rustige achtergrond, dat wordt wel wat.
Of neem'm met een tele, dan heb je de achtergrond niet meer scherp. Je zou die schutting dan al wazig kunnen hebben, en dat benadrukt je portret.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_21191415
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 20:53 schreef the-O het volgende:
JoranVW dat zijn ze dan ook, maar de achtergrond doet te veel mee. Neem het figuur uit de 2e foto eens apart (hij heeft een goede kop en kijkt rustig de camera in), en dan wat met een rustige achtergrond, dat wordt wel wat.
Oke, maar wat voor een achtergrond noem eens een voorbeeld??
En moet je dat groot of klein diafragama??
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_21191689
Groot diafragma (klein getal). Achtergrond kan van alles zijn, een betonnen muur bijvoorbeeld, en dan wat afstand tussen model en muur. Of een laken, diascherm, enz... ,als het maar neutraal is. Welke camera gebruik je?
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_21191771
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:29 schreef the-O het volgende:
Groot diafragma (klein getal). Achtergrond kan van alles zijn, een betonnen muur bijvoorbeeld, en dan wat afstand tussen model en muur. Of een laken, diascherm, enz... ,als het maar neutraal is.
Oke zal ik op letten nog meer tips? (belichtingen ofzo)

Ik vind portret leuk om te maken (ga ik naar de meeting) maar veel weet ik er nog niet van
I used to want to take a drill to my head, Let the pain out of the hole...
Dit is niet een beeldscherm!
pi_21192021
Joran gewoon veel gaan doen, dat is de beste tip. En koop een keer een grijskaart om goed te belichten, kost geen drol en gaat een leven lang mee.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:46:43 #35
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21192150
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:29 schreef the-O het volgende:
Groot diafragma (klein getal). Achtergrond kan van alles zijn, een betonnen muur bijvoorbeeld, en dan wat afstand tussen model en muur. Of een laken, diascherm, enz... ,als het maar neutraal is. Welke camera gebruik je?
Even de vuistregels:
- gebruik de camera waarmee je vertrouwd bent
- weinig scherptediepte, dus lang brandpunt (bij voorkeur 105mm) en grote opening (5,6 voor kleinbeeld)
- afstand model achtergrond ≥ afstand camera - model
- stem de achtergrondkleur af op het gewenste effect, warme kleuren komen dichterbij, koele kleuren lijken verderaf. Hou de kleuren zoveel mogelijk richting neutraal anders lijkt je model wat bleekjes

Gebruik die vuistregels alleen om je start te maken in de wereld die portret heet. Als iedereen volgens regels gaat werken krijg je alleen maar veredelde pasfoto's, en dat moet je niet willen.
Zondig dus gewoon tegen van alles en nog wat en plak geportretteerde tegen een fel gekleurde dominante achtergrond met een scherpe structuur.



regels.......
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21192511
Zoals gewoonlijk, uitvoerig en deskundig Ouwesok. En zeer handig om je vertrouwd te maken met deze fotografie.

Wel een verwarrend plaatje, ik wordt toch teveel afgeleid door de rode strepen over het beeld. Maar leuk dat je een profiel kiest, erg mooie manier om mensen vast te leggen. Maar afwijken van een stramien is alleen maar goed natuurlijk.

Hier ook een profiel, ik heb de achtergrond ietsjes rustiger gehouden:

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:01:49 #37
35485 rique
with Canon, I can
pi_21192591
Mooi verhaal Ouwesok, ik verheug me op zondag!
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:19:50 #38
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21193151
Voor wie op zoek is naar leuke achtergronden: Moeder natuur levert de allerfraaiste . Als je er ook nog een voordelige lichtbron als de zon bij pakt is het al helemaal geen schande meer om volgens de regels van het spel te werkenvermits het spel regels kent

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:30:36 #39
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_21193451
quote:
Op maandag 26 juli 2004 22:49 schreef JoranVW het volgende:
hoe zit het nou met het portret recht?? ik heb namelijk een foto geschoten maar het niet gevraagt aan die gene het is een goede foto geworden en ik heb hem op me site gezet (gewoon persoonlijke site) mag dit?? Of moet ik eerst toestemming vragen?
hmm vaag.
je mag iedereen fotograferen, maar je mag niets met die foto's doen? als die gene herkenbaar is?
hoe zit dit dan als iemand van de krant een foto maakt van iemand? die gaat toch ook niet vragen van hey je staat op mijn foto, bezwaar tegen publicatie?

als ik heel logisch na denk mag je alle foto's plaatsen van iedereen overal (met uitzondering van locaties waar fotograferen verboden is)

zit ik er nu naast? geld voor hobbyisten een andere regel als voor beroeps fotograven?
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:35:03 #40
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21193575
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:59 schreef the-O het volgende:
Hier ook een profiel, ik heb de achtergrond ietsjes rustiger gehouden:

[afbeelding]
The-O, ik vind deze foto echt prachtig! Vertel er eens wat meer over (wie/wat/waar/belichting/enz)
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:36:48 #41
35485 rique
with Canon, I can
pi_21193628
Wat zijn die jongesokken toch een prachtige modellen! Dat rood-achtige haar, de heldere blik, echt prachtig! En dat het de kinderen zijn van Ouwesok zie je meteen, ze zijn zo vertrouwd met de camera, ze staan er toch altijd weer heel erg natuurlijk op!

heeft de mannelijke Jongesok nou een Taksi-shirt aan?
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:38:26 #42
35485 rique
with Canon, I can
pi_21193670
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:35 schreef Offy het volgende:

[..]

The-O, ik vind deze foto echt prachtig! Vertel er eens wat meer over (wie/wat/waar/belichting/enz)
Bij deze foto krijg ik direct Jazz-associaties, ik stel me voor dat het een Jazz-zangeres is į la Nina Simone, met een hele zware stem. Prachtige foto inderdaad, mooie kleuren.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:54:13 #43
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21194077
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:30 schreef blackbully het volgende:

[..]

hmm vaag.
je mag iedereen fotograferen, maar je mag niets met die foto's doen? als die gene herkenbaar is?
hoe zit dit dan als iemand van de krant een foto maakt van iemand? die gaat toch ook niet vragen van hey je staat op mijn foto, bezwaar tegen publicatie?

als ik heel logisch na denk mag je alle foto's plaatsen van iedereen overal (met uitzondering van locaties waar fotograferen verboden is)

zit ik er nu naast? geld voor hobbyisten een andere regel als voor beroeps fotograven?
Ah....portretrecht .

Voor hobbyfotografen geldt hetzelfde als voor beroepsfotografen. Wanneer je slachtoffer ongevraagd gefotografeerd is op de openbare weg geldt in Nederland dat geportretteerde zich tegen publicatie kan verzetten wanner die publicatie schadelijk is voor zijn belangen.
Heb je bijvoorbeeld een volslagen onbekend iemand op je site staan in normale (dat wil zeggen: niet compromitterende) pose, dan kun je die gewoon laten staan omdat de persoon in kwestie daar onmogelijk schade van kan ondervinden.
Fotografeer je iemand in een situatie waarvan je weet of redelijkerwijs kunt aannemen dat de gefotografeerde daar ongelofelijke problemen mee krijgt, dan mag je niet publiceren. Het is daarom dat een verdachte tot op het moment dat de rechter uitspraak doet over schuld of niet, ge-anonimiseerd wordt (balkje of pixels).
Hellend vlak in deze zijn beroemdheden en hoogwaardigheidsbekleders, ik geef het probleem even weer met een voorbeeldje.
Jij ziet de burgemeester van je woonplaats ergens anders innig gearmd rondlopen met iemand waarvan je kunt aannemen dat het zijn vrouw niet is. Je pakt je camera, schiet een plaatje en tracht hem aan het plaatselijke sufferdje te verkopen. In wezen schaad je de belangen van de burgemeester, anderszijds had die zich af moeten vragen of hij zich in zijn positie met die blonde slet in een naburig dorp op de openbare straat had moeten begeven. Het voortbestaan van de riooljournalistiek is hiermee voldoende verklaard dacht ik.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 augustus 2004 @ 22:55:38 #44
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21194118
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:36 schreef rique het volgende:
heeft de mannelijke Jongesok nou een Taksi-shirt aan?
Ja . Van dat Grolsch-shirt krijg je maar geroddel in de buurt
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21194533
quote:
Heb je bijvoorbeeld een volslagen onbekend iemand op je site staan in normale (dat wil zeggen: niet compromitterende) pose, dan kun je die gewoon laten staan omdat de persoon in kwestie daar onmogelijk schade van kan ondervinden.
Je kan het beter vragen of hij het ok vindt. Als die persoon herkenbaar is op een herkenbare plaats, waar hij niet had moeten/mogen zijn kan hij schade ondervinden. hoewel dit zelden voorkomt
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 10 augustus 2004 @ 23:45:36 #46
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21195347
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 23:10 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Je kan het beter vragen of hij het ok vindt. Als die persoon herkenbaar is op een herkenbare plaats, waar hij niet had moeten/mogen zijn kan hij schade ondervinden. hoewel dit zelden voorkomt
Alleen moet dan wel inzichtelijk kunnen worden gemaakt wat en hoeveel die schade is, en dat valt in de meeste gevallen niet mee. De meeste personen die het om dit stukje portretrecht tot een rechtszaak laten komen verliezen omdat ze op geen enkele wijze inzicht kunnen geven in de schade die de publicatie hen berokkent, laat staan dat degene die publiceert dat redelijkerwijs had kunnen weten.

maar nu weer fotograferen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21201950
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 22:19 schreef Ouwesok het volgende:

[afbeelding]
Prachtig!
Wat is er niet allemaal te zien in die ogen en de lach? Lacht ze paps uit om zijn fratsen of is ze gewoon blij om op de foto gezet te worden? Geamuseerd of verlegen?

Offy dank je wel. Gemaakt met het binnenvallende licht door een raam.
Als je meer wilt weten: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=7911
Daar staan er meer, en iets groter.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_21203836
Mooie foto's the-0, en mooi model.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_21205126
Valt dit nu ook nog onder portretfoto´s volgens jullie? (klikken voor de grote versie)

Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_21205513
pi_21205664
Als er geen mensen opstaan, is dat dan ook een portret?

Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_21221530
Ja, maar dan van een dier in dit geval.
pi_21221914
graag jullie oordeel:



Hier onder dezelfde maar dan met de kleuren iets aangepast,ik vind hem zelf dan wat te hard worden.
http://img.photobucket.com/albums/v67/stille/froukj.jpg
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_21228571
Hij's fijn stil! Mooi strijklicht (wat op de 2e versie er nog mooier uitkomt) en een rustige achtergrond.
Heb je de foto gecropt? Ik vind hem wel wat krap gekaderd (hotizontaal), als er op het origineel wat meer staat dan kun je er nog veel uithalen.

Hier een z-w versie (volgens de methode uit het nieuwe photoshop-topic) en verscherpt:



De mooie blos is weg, maar Frouk doet het altijd goed op foto's.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_21228717
Bedankt voor de reactie the-O
Foto is niet gecropt.
Ik moet toch ook eens photoshop aanschaffen en er mee omgaan leren.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
pi_21230339
wow The-O,

beetje veel sharpening?
pi_21231076


Bij nader inzien... Maar het haar spettert nu van het scherm. En ik moest het doen met een kleine versie, is ook nooit goed voor het verscherpen, schijnt het.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_21237390
ik vind persoonlijk dit veel mooier dan zo'n zijprofiel, wat jullie?




[ Bericht 13% gewijzigd door Juist op 12-08-2004 18:53:55 ]
pi_21238288
Juist:

Maak er ff [img] tags van, dat leest makkelijker.

Verder mooie foto, jammer alleen dat je de fotograaf in haar oog ziet.
Maar portretten kun je op verschillende manieren nemen. Het is slechts een kwestie van smaak wat iemand wel of niet mooi vind.
pi_21239057
ah zo beter, newb, allemaal wennen

maar ben het helemaal met je eens wat betreft smaak, jammer van fotograaf idd, deze beter?

pi_21280612
Een portret van mijn jongste dochter


pi_21298469
pi_21319154
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef Juist het volgende:
ah zo beter, newb, allemaal wennen

maar ben het helemaal met je eens wat betreft smaak, jammer van fotograaf idd, deze beter?

[afbeelding]
Nee die erboven is IMO een stukkie mooier echt een hele gave foto hoor !
pi_21326427
portret fotografie is geen kunst, gewoon groot diafragma en een beetje leuk kaderen that's all, dat kan iedereen
  maandag 16 augustus 2004 @ 17:41:56 #65
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21326483
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 17:38 schreef Juist het volgende:
portret fotografie is geen kunst, gewoon groot diafragma en een beetje leuk kaderen that's all, dat kan iedereen


Das een mooie voor mijn ondertiteling understatement van de maand
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  maandag 16 augustus 2004 @ 22:22:39 #66
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21333991


[ Bericht 57% gewijzigd door Golden-Fingers op 18-08-2004 14:12:02 ]
pi_21342551
Fascinerende foto Golden-Fingers. Mooi gezicht, ik probeer te schatten hoe oud ze is maar kom er niet uit.
De uitsnede vind ik verwarrend, de hand rechtsvoor lijkt van een andere plek te komen. Jammer van de overstraling in haar gezicht links, maar hier kun je meer uit halen na wat bewerking.

Tunerd de foto is wat klein, moeilijk te beoordelen of hij messcherp is. Hier vind ik de uitsnede wel mooi.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_21356442
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 17:41 schreef Offy het volgende:

[..]



Das een mooie voor mijn ondertiteling understatement van de maand
...en ik maar hopen dat ik met mn foto's ooit beroemd zou worden, blijkt het schrijverstalent te zijn dat ik bezit
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:33:27 #69
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21360593


[ Bericht 100% gewijzigd door Golden-Fingers op 18-08-2004 14:10:34 ]
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 23:47:52 #70
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21360961


[ Bericht 100% gewijzigd door Golden-Fingers op 18-08-2004 14:11:27 ]
  woensdag 18 augustus 2004 @ 10:47:38 #71
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21366935


[ Bericht 35% gewijzigd door Golden-Fingers op 18-08-2004 14:10:09 ]
pi_21367503
Waarom dat vreselijke kader er omheen dat vind ik echt niet kunnen hoor, een foto is een foto en niet een kader met iets erin
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:16:58 #73
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21367520


[ Bericht 66% gewijzigd door Golden-Fingers op 18-08-2004 14:11:06 ]
pi_21367598
De eerste mag iets meer contrast hebben, en bij de 2e foto zijn de ogen veel te donker.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 11:28:42 #75
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21367759


[ Bericht 100% gewijzigd door Golden-Fingers op 18-08-2004 14:11:44 ]
pi_21374382
Hee, golden-Fingers waar zijn je mooie foto's?
Die van je dochter vond ik erg mooi!

Ik heb ook nog wat geprobeerd, dit keer in zwartwit:



-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  woensdag 18 augustus 2004 @ 20:06:42 #77
101498 Golden-Fingers
I know... I`m the best...
pi_21380899
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:59 schreef stil het volgende:
Hee, golden-Fingers waar zijn je mooie foto's?
Die van je dochter vond ik erg mooi!

Ik heb ook nog wat geprobeerd, dit keer in zwartwit:

[afbeelding]

[afbeelding]
Sorry, problemen met mijn provider. Ik zal binnenkort wel weer een poging doen iets in te brengen.

De foto`s die je gepost hebt zijn mooi, ruimtelijk en natuurlijk. Dit zijn foto`s die je blijven boeien.
pi_21702906
Nog maar wat geprobeerd:

-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  donderdag 2 september 2004 @ 18:36:37 #79
35325 shi
elegance in simplicity
pi_21710906



van de 200 foto's de enige waarop ze niet lacht , daarom vond ik het wel iets hebben. de rest moet nogv worden gesorteerd dus die plaats (nog) ik niet

verder wat geprobeert met een nieuwe manier van edge sharpening die ik net heb geleerd
iets met edgefinding en highpass.
en die lekkere zwarte partijen, sja je houd er van of niet. (ik dus wel.)

en gewoon omdat het kan een kleurtje

[ Bericht 36% gewijzigd door shi op 02-09-2004 18:54:06 ]
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_21711095
dees vink mooi
pi_21711423
Ik zie het niemand zeggen, dus zal ik het maar doen: De foto's van tunerd zijn erg mooi, IMO, vooral door de belichting. Die van stil vind ik ook mooi.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21711558
shi, jouw foto heeft een beetje de sfeer van de oude Sovjet portretfotografen, erg zachte opname's. Vooral in de 70-er en 80-er jaren zagen hun portretten er zo uit.

Ivo
  donderdag 2 september 2004 @ 19:16:23 #83
35325 shi
elegance in simplicity
pi_21711657
quote:
Op donderdag 2 september 2004 19:10 schreef ultra_ivo het volgende:
shi, jouw foto heeft een beetje de sfeer van de oude Sovjet portretfotografen, erg zachte opname's. Vooral in de 70-er en 80-er jaren zagen hun portretten er zo uit.

Ivo
omdat hij op web-groote is oogt het wat zachter dan het eigenlijk is.
vooral het haar is erg scherp en er zit een behoorlijk scherpe korrel in het grotere beeld
idiots will be shot, survivors will be shot...again.
pi_21711827
Is geen kritiek hoor, het geeft een dromerige sfeer, best mooi.

Ivo
pi_21719994


Genomen met mijn vandaag gekregen (uh gekochte) EOS 300D. Vond hem wel aardig gelukt, op het feit dat ie scheef is na. Wat vinden jullie?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21720112






gemaakt op kamp met de welpjes (scouting)
pi_21720133
Leuk Tunerd.. wat voor cam?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21722193
zelfde als die van jou
foto 2 en 3 met een EF 75-300
en foto 1 met de EF-s 18-55
pi_21751380
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21753192
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21753243
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21753265
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21753320
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21753371
dat kon ook in 1 post? :s
pi_21753457
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:55 schreef Tunerd het volgende:
dat kon ook in 1 post? :s
Ja weet ik .. maar ik was eerst niet van plan om ze allemaal erop te zetten.. Maaruh wat vind je ervan?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_21756077
Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met portretfoto's, maar gister was ik op het circuit van Zandvoort, toen ik een aantal DTM (autorace) coureurs tegen kwam.

Deze van Aiello vond ik wel het beste gelukt. Hij nam ook even de tijd om voor mij te poseren.


Christijan Albers had het nogal druk en had niet zo veel zin om te poseren. Daarom is deze niet echt goed gelukt.


Ex-Formule 1 Coureur Frentzen had geen zin om naar de camera te kijken


Tot slot Stefan Mücke:
  zaterdag 4 september 2004 @ 23:15:05 #97
99630 punkgirl
Accepteer Mijn Glitterkonijn
pi_21756146
deze winter gemaakt.. mijn neefje
We don't make mistakes in our world, only happy accidents ***
pi_21758767
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 20:59 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ja weet ik .. maar ik was eerst niet van plan om ze allemaal erop te zetten.. Maaruh wat vind je ervan?
Ik vind die 1e leuk!
pi_21786307
ach.. laat ik ook eens wat posten..
#1.
portret van een meisje die me oorbellen probeerde te verkopen (Sapa - Noord Vietnam)

#2.
lokale bevolking in Sapa (Noord Vietnam)

#3. Cute kid in Sapa (Noord Vietnam)


kritiek is altijd welkom..

[ Bericht 37% gewijzigd door lastig op 06-09-2004 15:47:56 (toevoeging) ]
pi_21787530
nr1: Jammer dat die oorbellen niet scherp zijn, voor de rest wel een mooi kader
nr2: De achtergrond is nogal druk, hij was waarschijnlijk mooier met een wazige achtergrond en zonder die arm rechts in beeld.
nr3: Als jij iets meer links was gaan staan, had je die muur als achtergrond, nu heb je nog dat stukje erlangs
Tot zover de kritiek.
Die eerste foto vind'k het leukst, een portret waar een actie in zit.
Zijn mensen daar wantrouwig tov een camera of valt dat wel mee?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_21790868
Thnx..Het-Gele-Teken, je hebt in principe gelijk. Anderzijds denk je dat ik het met fotoshop zou kunnen verbeteren?!

mwa.. wantrouwig.. de eerste paar dagen wel.. maar na een kleine week ging het prima. Ik heb dan ook nog een paar honderd foto's liggen (vanuit dit gebied) .. ;-)
pi_21814119
  dinsdag 7 september 2004 @ 22:58:36 #103
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21814733
deze passen hier wel denk ik...




lelijke uitsnede, maar effect is wel dat ze nog dichter op elkaar komen:

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 00:00:36 #104
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21816200
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:58 schreef Skull-splitter het volgende:
deze passen hier wel denk ik...

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lelijke uitsnede, maar effect is wel dat ze nog dichter op elkaar komen:
[afbeelding]
[afbeelding]
thematisch gezien wel ja
qua formaat echter.....

en dat geldt ook voor Tunerd
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 8 september 2004 @ 00:12:50 #105
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21816475
er zit al tijden een auto-resize in het forum?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 8 september 2004 @ 00:16:01 #106
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21816536
quote:
Op woensdag 8 september 2004 00:12 schreef Skull-splitter het volgende:
er zit al tijden een auto-resize in het forum?
nee dat lijkt maar zo, plaatje wordt in zijn geheel geladen over de 550 breedte dus gaat hij er kwalitatief op achteruit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 8 september 2004 @ 18:09:08 #107
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21823782
en dan klik je en heb je het hele plaatje weer... Godjezuskleren, je kunt moeilijk doen over een comprimis maar dit is echt mierenbeffen...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_21824682
die 10pixels boeien toch ook niet in de bestands grootte...
ok ok

dan haal em maar weg, als je dat wilt. Ik ga niet telkens aparte fotos opslaan voor op fok. en zo groot zijn die ook weer nie.
pi_21849239
Tja ik heb er ook eentje gemaakt, tis een begin maar redelijk gelukt d8 ik maar.

Foto werkt niet hoe kan dat ???

[ Bericht 26% gewijzigd door verfo op 09-09-2004 23:13:52 (Foto werkte niet) ]
  donderdag 9 september 2004 @ 23:14:28 #110
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21849287
[img ] http://www.brandweerdeurne.nl/miron.jpg [/img ]

Minus de spaties geeft:

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_21959031
Weer aan de slag geweest.

Wederom vraag ik even jullie mening!
Ik heb erg mijn best gedaan op deze dus hopen dat de kritiek meevalt!





En niet echt een portret, maar een bewerkte uitvoering.

pi_21965554
Wat portretten afgelopen zomer geschoten tijdens toneelkamp in Frankrijk







Doei.
pi_21973382
resize! Moeilijk is het ook he.
pi_21976462
Mijn eerste bewust gemaakte portretfoto van mijn zoontje:



Misschien verkeerd gecropt maar volgens mij is dit geen slechte foto
of zit ik erweer eens helemaal naast?
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_21976486
Vanmiddag kwam ik een paar jongetjes tegen bij de Waal die rond aan het springen waren om het water te ontwijken en eentje was garnaaltjes aan het zoeken.
Ik had gewoon mijn crappy A70 bij me dus geen mooie portretlens ofzo en het was een 'stiekeme' foto (ze wisten overigens wel dat ik fotootjes aan het maken was) met de zon er recht achter en spiegelend water.
Toch vond ik het resultaat wel een beetje vertederend. Hij ging zo op in zijn garnaaltjes.

  woensdag 15 september 2004 @ 19:59:17 #116
92279 N.icka
Windforce 11
pi_21976713
quote:
Op woensdag 15 september 2004 11:53 schreef Faithy het volgende:
Wat portretten afgelopen zomer geschoten tijdens toneelkamp in Frankrijk

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
_edit_ ik had mijn bril niet op
pi_21977572
quote:
Op donderdag 9 september 2004 23:14 schreef Skull-splitter het volgende:
[img ] http://www.brandweerdeurne.nl/miron.jpg [/img ]

Minus de spaties geeft:

[afbeelding]
Wat een schatje
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21977630
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 23:38 schreef Dickeos300d het volgende:
Weer aan de slag geweest.

Wederom vraag ik even jullie mening!
Ik heb erg mijn best gedaan op deze dus hopen dat de kritiek meevalt!

[afbeelding]

[afbeelding]

En niet echt een portret, maar een bewerkte uitvoering.

[afbeelding]
Ik vind de eerste twee een beetje grauw aandoen

Je bewerking vind ik wel leuk.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21977665
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:50 schreef beertje_ het volgende:
Mijn eerste bewust gemaakte portretfoto van mijn zoontje:

[afbeelding]

Misschien verkeerd gecropt maar volgens mij is dit geen slechte foto
of zit ik erweer eens helemaal naast?
nee hoor , ik vind hem ook ok
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21977707
quote:
Op woensdag 15 september 2004 19:51 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ik had gewoon mijn crappy A70 bij me dus
tssssssssssssss crappy , ik heb niet meer dan dat
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21977810
Tja sorry Ymke
Maar ja als je ook andere apparatuur hebt merk je pas dat je sommige dingen toch echt niet kunt doen met een A70. Nu is de achtergrond veel te scherp namelijk.
Maar wat vind je eigenlijk van de foto
pi_21977895
Ik vind het jongentje te donker, ik kan niet echt zijn fascinatie voor de garnaaltjes zien, hij lijkt zelfs een beetje verveeld
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21977946
oke
pi_21977979
quote:
Op woensdag 15 september 2004 20:39 schreef Silent_Lucidity het volgende:
oke
sorry
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21978032
Geeft niet hoor ik vraag je toch om je mening.
Ik denk dat ik er maar gewoon mee moet stoppen Het was namelijk een behoorlijk bewuste actie (ik was door de felle zon aan het proberen om maar meer een silhouet te maken)
pi_21978101
quote:
Op woensdag 15 september 2004 20:41 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Geeft niet hoor ik vraag je toch om je mening.
Ik denk dat ik er maar gewoon mee moet stoppen Het was namelijk een behoorlijk bewuste actie
Stoppen met het fotograferen???? Onzin , voor hetzelfde geeft de rest hier fantastische reacties en dan ga je je verlaten op wat ik zeg?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21978154
Nee hoe meer ik er naar kijk hoe slechter ik hem zelf vind Had hem gewoon niet moeten posten
pi_21978270
quote:
Op woensdag 15 september 2004 20:45 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Nee hoe meer ik er naar kijk hoe slechter ik hem zelf vind Had hem gewoon niet moeten posten
hahahah dat heb ik ook wel eens hoor , dat ik denk naja die foto is echt niet zo mooi als ik zelf dacht.

Maar goed , ik lever liever gemeend commentaar , ik ga niet roepen wat een mooie foto als het niet zo is.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21979311
quote:
Op woensdag 15 september 2004 17:37 schreef dawg het volgende:
resize! Moeilijk is het ook he.
mijn foto's verneuken de lay-out niet hoor, dat was de foto van Americain Nightmare.. stel je niet aan en crepeer! Ze zijn niet tot nauwelijks groter dan de lay-out
Doei.
pi_21979371
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:24 schreef Faithy het volgende:

[..]

mijn foto's verneuken de lay-out niet hoor, stel je niet aan en crepeer!
Wat een innemende persoonlijkheid heb jij
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 15 september 2004 @ 21:54:14 #131
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_21980226
Op deze portretfoto ben ik het meest trots Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.....

ahum...te grote foto, ff resizen....
  woensdag 15 september 2004 @ 22:02:11 #132
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_21980514
hier is ie dan wel en nu op de goede breedte....

  woensdag 15 september 2004 @ 22:04:46 #133
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_21980610
quote:
Op woensdag 15 september 2004 17:37 schreef dawg het volgende:
resize! Moeilijk is het ook he.
En dan gaan er nog meer details verloren

Just eat it man
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_21980657
Ik vind het een prachtige, intrigerende foto Caar Niks op aan te merken!!!


ps. geef je zelf ook nog commentaar op de andere ingeleverde fotos? Misschien dat het weer wat beter gaat lopen . Als iedereen zijn steentje bijdraagt.....
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_21981841
Mooie foto Caar2 . De blik van die jongen is best wel doordringend . Mooie foto .
Misschien moet je volgende meet toch ook maar mee . Kun je nog meer portretfoto's maken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21981898
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:04 schreef Skull-splitter het volgende:
Just eat it man
Waarom moeten we het nou weer eaten?

Als anderen het kunnen, dan is het toch niet zo moeilijk om ook even te resizen naar het juiste, toegestane, formaat?

en zoveel details gaan er nou ook weer niet verloren hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21982147
Mooie foto Caar2 ,die blik

Silent_L: Ik vind het wel een mooie foto maar niet echt een portretfoto.

Wat een kinderachtig gezeur weer over dat resizen, kleine moeite, groot plezier voor iedereen.

PdeHoog nog wat te zeggen over mijn portretfoto?of iemand anders
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_21983645
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:48 schreef beertje_ het volgende:

PdeHoog nog wat te zeggen over mijn portretfoto?of iemand anders
Tuurlijk ga ik er even wat over zeggen

Wat hieronder staat is volledig mijn mening . Vat het dus niet op als dat dit heilig is. Dat is het nl. zeker niet.

Hij staat de verkeerde kant op . Op de compositie staat je zoon aan de linkerkant / midden. Hij staat echter een beetje rechtsgedraaid voor mijn gevoel. Ik vind de houding een beetje onnatuurlijk overkomen.

Ik ben daar niet zo heel wild van, maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening maar . Wat misschien mooier is, is een liggende foto en dan een close-up van zijn hoofd (dus pet + hoofd + klein beetje schouders of zo).

edit: je zou kunnen proberen de achtergrond de volgende keer nog wat vager te maken. Ik weet niet wat voor diafragma je gebruikt hebt, maar daar kun je nog wel iets mee spelen denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21984228
quote:
Op woensdag 15 september 2004 23:36 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Tuurlijk ga ik er even wat over zeggen

Wat hieronder staat is volledig mijn mening . Vat het dus niet op als dat dit heilig is. Dat is het nl. zeker niet.

Hij staat de verkeerde kant op . Op de compositie staat je zoon aan de linkerkant / midden. Hij staat echter een beetje rechtsgedraaid voor mijn gevoel. Ik vind de houding een beetje onnatuurlijk overkomen.

Ik ben daar niet zo heel wild van, maar dat is natuurlijk gewoon mijn mening maar . Wat misschien mooier is, is een liggende foto en dan een close-up van zijn hoofd (dus pet + hoofd + klein beetje schouders of zo).

edit: je zou kunnen proberen de achtergrond de volgende keer nog wat vager te maken. Ik weet niet wat voor diafragma je gebruikt hebt, maar daar kun je nog wel iets mee spelen denk ik
Dank je hier kan ik weer wat mee.
K'heb dus verkeerd gecropt want het was een liggende foto
Dit komt dus beter in de buurt als de achtergrond waziger was geweest?

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_21984984
Ik vind hem iig leuk zo, de 8tergrond mag nog wat waziger idd, maar het is nu niet storend.

Mis alleen wel zijn klompjes zo
pi_21985416
Ik heb even de achtergrond wat waziger gemaakt:
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_21987840
Die bewerking van dubbellu is . Zo bedoelde ik hem . Die van jou geeft een kruisje Beertje.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21988756
sterk verbeterd portret ja!

wat vinden jullie van deze 2?

#1



#2



#3
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_21989853
Bij de eerste stoort het licht in zijn(haar? je weet het soms niet) ogen me erg. Ook het feit dat het kind geen nek heeft. Nu lijkt het net een opgeplakt hoofde op een zwarte achtergrond.
Bij de tweede komen de armen uit het niets aan de rechterkant de foto uit. Het komt op mij op de een of andere manier een beetje onnatuurlijk over de houding die ze heeft met dat hoofd ertussen.
En 3, tja niet echt een bijzondere foto, zou wel aardig geweest zijn als er iets meer tekening in het oog te zien zou zijn in plaats van die lichtvlek.
pi_21991302
Ik ben het met Silent_Lucidity haar verhaal eens, alle drie hebben een imo hinderlijke schittering in het oog.
1. is gewoon een leuke foto.
Bij 2. weet ik niet of je gecropt hebt maar als dat het geval is zit er meer in, dus iets van schouder, armen enz.
Het model is en ik kan niet wachten op een nieuwe serie foto's
3. hier lijkt de vlek een beetje op een hartje, als dat de bedoeling was zou ik het oog nog meer uitvergroten, iig meer croppen, nu zit er aan de linkerkant te veel loze omgeving.

[ Bericht 4% gewijzigd door dubbellu op 16-09-2004 13:01:40 ]
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_21991416
Ik zie trouwens net die foto van Caar2 ergens hierboven, heel mooi
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  donderdag 16 september 2004 @ 13:07:32 #147
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21991533
Ik zou die foto van beertje_ aan de onderkant iets minder croppen. Het hoofdje staat voor mijn gevoel een beetje laag in het beeld. Als de ogen op ongeveer 1/3 van de bovenkant van de foto terecht zouden komen, zou de foto denk ik nog beter worden!
pi_21991683
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:07 schreef Subhuman het volgende:
Ik zou die foto van beertje_ aan de onderkant iets minder croppen. Het hoofdje staat voor mijn gevoel een beetje laag in het beeld. Als de ogen op ongeveer 1/3 van de bovenkant van de foto terecht zouden komen, zou de foto denk ik nog beter worden!
Idd, dat zou de foto afmaken...
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
  donderdag 16 september 2004 @ 14:20:29 #149
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_21993248
quote:
Op donderdag 16 september 2004 10:52 schreef knuppelhout het volgende:
sterk verbeterd portret ja!

wat vinden jullie van deze 2?

#1
[afbeelding]


#2
[afbeelding]


#3
[afbeelding]
De eerste foto is leuk! Alleen het is een beetje een zwevend hoofd, de achtergrond is wat te donker lijkt mij.
Bij foto drie vind ik de blik goed, maar de weerspiegeling/licht in het oog is wat storend en dat is jammer. Bij twee vind ik het haar voor de ogen wat storend en de achterste arm, opzich wel een leuk idee, en een leuke blik.
  vrijdag 17 september 2004 @ 12:20:47 #150
11170 jerney
catlady 4life
pi_22014621
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:02 schreef Caar2 het volgende:
hier is ie dan wel en nu op de goede breedte....

[afbeelding]
Die mooie ogen heb je goed vastgelegd zeg


ot:
Achteraf zijn er altijd wat kleine slordigheden die me storen, maar ik ben toch wel tevreden over deze

pi_22022499
quote:
Op woensdag 15 september 2004 21:24 schreef Faithy het volgende:

[..]

mijn foto's verneuken de lay-out niet hoor, dat was de foto van Americain Nightmare.. stel je niet aan en crepeer! Ze zijn niet tot nauwelijks groter dan de lay-out
Om er eens een tweakerterm tegenaan te gooien: lees de fucking faq!

Oh, en ik crepeer wanneer IK daar zin in heb ja!
En nu heb ik genoeg van je.
pi_22023910
Doei.
pi_22024005
nee maar serieus: mijn foto's zijn net zo groot als de lay out, en de foto's van Skull en A_N en zelfs de mooie foto's van knuppelhout zijn veeeeeeeeeel groter, iets van 2 keer ofzo?

dus ga niet op mij zitten vitten, ik weet dat je dat graag doet, maar ik zie je wel op de meeting, kijken of je je dan nog steeds zo stoer voelt
Doei.
pi_22024092
ik meng me niet meer (dus wel) in grote van de ploaties discussies....
voor mij is het heel eenvoudig, scriptje erop, en alles breeder als 550 pixels gewoon weigeren, zijn we van al het gezeur af
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:01:46 #155
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22024118
Ach, ik vind het gewoon zonde om van die postzegels te plaatsen waarbij alleen compositie overblijft
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:07:40 #156
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22024274
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarom moeten we het nou weer eaten?

Als anderen het kunnen, dan is het toch niet zo moeilijk om ook even te resizen naar het juiste, toegestane, formaat?
Omdat het makkelijk kan en er nergens over geklaagd wordt, behalve hier
quote:
en zoveel details gaan er nou ook weer niet verloren hoor

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:12:56 #157
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22024387
Ok, als iedereen die zo graag hele grote plaatjes wil plaatsen nu eens [url] gaat gebruiken in plaats van [img]. Net zoveel typwerk, je foto kan zo groot zijn als je wilt, en mensen met een langzame verbinding kunnen ervoor kiezen er niet op te klikken. Een ideale oplossing lijkt me. Het kost geen enkele extra moeite, en heel veel gebruikers zullen er dankbaar voor zijn. Een win-win situatie dus!
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:24:54 #158
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22024681
Alleen wint nieuwsgierigheid het meestal toch...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 17 september 2004 @ 20:27:07 #159
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22024733
Dan is het in elk geval een keuze die de kijker zelf gemaakt heeft, en heeft hij of zij dus geen reden meer om op iemand die hele grote foto's plaatst te gaan schelden!

[ Bericht 1% gewijzigd door Subhuman op 17-09-2004 20:34:00 ]
pi_22025112
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 20:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Omdat het makkelijk kan en er nergens over geklaagd wordt, behalve hier
Blijkbaar kan het hier niet makkelijk want anders was de regel niet bedacht

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 17 september 2004 @ 21:07:31 #161
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22025507
"regel" Gewoon een gemakzuchtige oplossing van toen het forum nog niet re-sizede... Najah, in het vervolg hou ik ze wel kleiner, jankerds...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_22025616
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 21:07 schreef Skull-splitter het volgende:
"regel" :') Gewoon een gemakzuchtige oplossing van toen het forum nog niet re-sizede... Najah, in het vervolg hou ik ze wel kleiner, jankerds...


je moet gemakzuchtig anders zien....het is pragmatisch
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22025795
quote:
Op vrijdag 17 september 2004 19:56 schreef Faithy het volgende:
nee maar serieus: mijn foto's zijn net zo groot als de lay out
Jouw foto's zijn 650 pixeltjes breed, layout is 550 pixeltjes breed....zie hier: een verschil van 100 pixels.....te groot dus.
quote:
dus ga niet op mij zitten vitten, ik weet dat je dat graag doet, maar ik zie je wel op de meeting, kijken of je je dan nog steeds zo stoer voelt
overigens....als je het meet-topic een beetje had gevolgd, had je gezien dat-ie niet komt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 18 september 2004 @ 10:59:27 #164
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_22033573
Als we nou toch eens met z'n allen gewoon niet reageren op TE grote foto's, dan is voor hun de lol er snel af.
pi_22033821
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 10:59 schreef Caar2 het volgende:
Als we nou toch eens met z'n allen gewoon niet reageren op TE grote foto's, dan is voor hun de lol er snel af.
Dat is idd een optie Caar2. Alleen...wie zwijgt stemt toe
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22035046
Nog bedankt voor de bewerking dubbellu en alle commentaar, nu weet ik een beetje meer waar ik volgende keer op moet letten
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  zaterdag 18 september 2004 @ 15:32:15 #167
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_22037794
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 11:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is idd een optie Caar2. Alleen...wie zwijgt stemt toe
hmzz, das wel weer waar ja, maar ja, als je sommige fokkers er op wijst doen ze het toch ook niet, en ja wat willen ze met hun foto's: reacties!! En als die niet komen, is het posten ook niet leuk meer, en gaan ze misschien kleiner posten. En als een nieuw persoon hier een te grote foto post, dan moeten we eerst melden dat de foto te groot is en of diegene hem even wil rezisen. Zo niet, dan geen reactie... Dus eerst vragen voor een resize, als die persoon moeilijk gaat doen, gewoon negeren en geen reactie geven op de foto, als we dat volhouden moeten ze wel!!!
  zaterdag 18 september 2004 @ 17:26:45 #168
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22039832
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 11:21 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat is idd een optie Caar2. Alleen...wie zwijgt stemt toe
Daarnaast blijven mensen dan gewoon weg overal... Echt, autoresizen is al leuk genoeg hoor, maar ik zal er in het vervolg speciaal rekening mee houden
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 21 september 2004 @ 23:16:56 #169
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22118073
Vraagje voor de ouderwetse rolletjesmensen hier: wat voor film gebruiken jullie voor het maken van portretten? En komen daar mooie huidtinten uit? Ik heb laatst wat geschoten op Kodak Gold 200 ASA, maar ik vind de modellen er een beetje bleekjes opstaan. Vandaar dat ik graag wel eens een andere film wil uitproberen.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 22 september 2004 @ 00:06:54 #170
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22119334
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 23:16 schreef Subhuman het volgende:
Vraagje voor de ouderwetse rolletjesmensen hier: wat voor film gebruiken jullie voor het maken van portretten? En komen daar mooie huidtinten uit? Ik heb laatst wat geschoten op Kodak Gold 200 ASA, maar ik vind de modellen er een beetje bleekjes opstaan. Vandaar dat ik graag wel eens een andere film wil uitproberen.
Ikzelf gebruik voor portretwerk bij voorkeur pro-films die iets beter met huidtinten omgaan. Let daarbij op het begrip 'iets' want verschillen van dag en nacht zijn het niet.

Overigens kun je niet alleen de schuld van de bleke huidtinten aan het filmpje geven. De film is namelijk nog maar één van de schakels in de keten. Een andere belangrijke is het lab die de film afwerkt. Drukken die de boel te licht af, dan krijg je nogal snel de situatie dat geen enkele film geschikt is voor portretwerk.
De laatste en belangrijkste schakel in de portretketen is de fotograaf die bepaalt hoe de negatieven belicht worden. Van de enorme speelruimte die films als een Gold of een Superia hebben blijft bij portretwerk weinig meer over. Te lichte(te dunne) negatieven zijn een drama, te zware negatieven zijn voor de huidtinten een ware catastrofe. Voor portretwerk is er maar één belichting: De Juiste.

Tip van de sok: Probeer een aantal portretsessies met diafilm te werken. Daarmee leer je de goeie belichting te pakken. De werkwijze pas je vervolgens toe op negatieffilm.
Door vervolgens te kijken met welke film jouw lab het beste uit de voeten komt bepaal je de voor jou ideale portretfilm . Bedenk daarbij dat de pro-films weliswaar een iets betere huidtint geven maar veel lastiger te bespelen zijn dan de consumentenfilm waar allerhande speelruimte in gebakken zit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 23 september 2004 @ 01:00:43 #171
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22143881
Nog maar eens een archiefplaatje er tegenaangesmeten


Mamiya C330 4,5/135mm VericolorIII
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22143908
Wat een blik . Echt geniaal

overigens heb ik gister ook een Mamiya vast mogen houden . Ik ga binnenkort mijn buurman eens lief aankijken of ik er een rolletje mee vol mag schieten . Lijkt me cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22144113
geweldige plaat Herr Sock,
je ziet kousje gewoon haar ogen wagenwijd opensperren nadat ze 3 x geknipperd heeft
pi_22144190
mooie foto, nookal lijkt ie niet helemaal scherp.
grappig meisje, heb je koters?
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_22147472
jemig een tijdje niet geweest, maar wat een veranderingen hier op het fot.
jammer dat sommige mensen niet de vakantie hebben gehad die ze wilden want de irritaties zijn wel toegenomen zeg.

maar ja deze rubriek sprak me gelijk aan, een favoriet van mij: portretfoto's,
de afbeelding hieronder is misschien niet helemaal een portret foto maar ik vind hem des te meer uitstraling hebben of zou het komen omdat het mijn eigen kind is.

#1



[ Bericht 0% gewijzigd door tempelflower op 23-09-2004 11:38:39 ]
Vrede, moet je niet buiten ,maar in je zelf zoeken.
Wie innerlijke rust heeft gevonden, grijpt naar niets en wijst ook niets af.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 23 september 2004 @ 11:46:26 #176
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22147944
quote:
Op donderdag 23 september 2004 01:49 schreef knuppelhout het volgende:
mooie foto, nookal lijkt ie niet helemaal scherp.
Opname heeft het op zich wel in huis, alleen zit er een lab en een flatbedscanner tussen en echt ideaal wil het dan maar niet worden.
quote:
grappig meisje, heb je koters?
, de helft van het Sokkelijke nageslacht staat op die vierkante foto hierboven.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 23 september 2004 @ 14:26:54 #177
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_22151406
quote:
Op donderdag 23 september 2004 11:24 schreef tempelflower het volgende:
jemig een tijdje niet geweest, maar wat een veranderingen hier op het fot.
jammer dat sommige mensen niet de vakantie hebben gehad die ze wilden want de irritaties zijn wel toegenomen zeg.

maar ja deze rubriek sprak me gelijk aan, een favoriet van mij: portretfoto's,
de afbeelding hieronder is misschien niet helemaal een portret foto maar ik vind hem des te meer uitstraling hebben of zou het komen omdat het mijn eigen kind is.

#1

[afbeelding]
De foto is naar mijn idee wat te klein om goed te kunnen beoordelen! Ik kan de blik vd jongen nu niet zo goed zien!
  donderdag 23 september 2004 @ 15:01:48 #178
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22152149
Wat is het moeilijk om van kinderen die geen tel stilzitten ongemerkt een leuk portret te maken. Deze waren nog enigzins gelukt...

1


2


3
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_22155638
De foto is naar mijn idee wat te klein om goed te kunnen beoordelen! Ik kan de blik vd jongen nu niet zo goed zien!
[/quote]

begrijp ook niet echt goed hoe dit zo komt heb al een keer opnieuw geprobeerd maar blijft hetzelfde weergeven.

ik heb hem laten resizen met het progammatje van het fot.

zou het komen omdat de foto's uit zichzelf al niet groot zijn 1600x1200?

[ Bericht 11% gewijzigd door tempelflower op 23-09-2004 17:49:59 ]
Vrede, moet je niet buiten ,maar in je zelf zoeken.
Wie innerlijke rust heeft gevonden, grijpt naar niets en wijst ook niets af.
pi_22155763


[ Bericht 100% gewijzigd door tempelflower op 23-09-2004 17:45:42 ]
Vrede, moet je niet buiten ,maar in je zelf zoeken.
Wie innerlijke rust heeft gevonden, grijpt naar niets en wijst ook niets af.
pi_22170619
als je wat meer gezoomed had denk ik dat 't mooier was geweest, en de tweede is onscherpachtig, beetje storend...
Doei.
pi_22190990
@Ouwesok: Wat hebben jouw kinderen mooi rood haar dat wou ik nog ff zeggen
jeredboxman photography is under construction
  zaterdag 25 september 2004 @ 12:50:58 #183
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22192959
Foto's verplaatst naar [centraal]Portretteer je huisdier

[ Bericht 75% gewijzigd door Subhuman op 25-09-2004 13:15:33 ]
pi_22193151
die tweede

Is alleen meer wat voor een huisdieren-topic
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 25 september 2004 @ 13:05:54 #185
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22193198
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 13:02 schreef PdeHoog het volgende:
Is alleen meer wat voor een huisdieren-topic
Ik wist niet of zo'n topic al bestond en ik had hier al eerder huisdierportretten voorbij zien komen dus ik dacht ach laat ik ze maar hier plaatsen.

Ja, ik was te lui om te zoeken...

[edit]
Ik heb het centrale huisdierentopic gevonden... Daar passen ze beter inderdaad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Subhuman op 25-09-2004 13:13:49 ]
pi_22205650
Een foto van mijn lieve nichtje



Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
I am ambitious for a motley coat
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 25 september 2004 @ 23:53:56 #187
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22206299
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:23 schreef ElsCapone het volgende:
Een foto van mijn lieve nichtje

[afbeelding]

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Of het in de scan zit of in de opname, maar op de een of andere manier heb ik de indruk dat het in dit plaatje aan scherpte ontbreekt, en dat is best een beetje jammer, want het gezicht zit er uiterst fraai in en de verlichting is ook helemaal in orde(let maar eens op de strukturen in het gezicht). Met wat extra scherpte krijg je zo'n foto die 'je scherm uitkomt' .

Je lieve nichtje had misschien een tikkie vrolijker kunnen kijkenmaar daar heb je op die leeftijd als fotograaf erg weinig invloed op
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 26 september 2004 @ 00:05:52 #188
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22206577
Maar dit vind ik ook een zeer geslaagde foto hoor, ondanks de onscherpte.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 26 september 2004 @ 00:08:31 #189
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22206648
quote:
Op zondag 26 september 2004 00:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar dit vind ik ook een zeer geslaagde foto hoor, ondanks de onscherpte.
Daarmee vat je mijn betoog aardig samen .

Hoe langer ik ernaar kijk, hoe sterker ik hem vind
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 26 september 2004 @ 00:33:08 #190
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22207322
Het maakt de foto wat zachter, en dat vind ik zo mooi
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_22208477
Thanks! Intussen is ze weer wat ouder en een echte lachebek, maar zelfs nu is het moeilijk om haar lachend op de foto te kijken. Eerst vond ik dat vreemd, omdat ze in het echt altijd lacht.. Maar later bedacht ik dat dat misschien kwam doordat baby's waarschijnlijk wel naar mensen lachen, maar niet naar camera's. Tegenwoordig steek ik dan ook meestal mijn hoofd boven de camera uit als ik een foto wil maken en dat helpt! (vooral als ik ook nog mijn tong uitsteek ofzo )

Over die onscherpte, tja, ik denk dat dat deels door de scan komt, maar misschien had ik ook net iets te weinig licht. Het is namelijk gewoon licht dat door een raam binnen viel.
I am ambitious for a motley coat
pi_22232636
Wederom weer wat foto's geschoten.
Jazz weekend in Alkmaar.

Heb veel met Photoshop gedaan omdat de lichtomstandigheden beroerd waren.



Jazzman op de Saxefoon

http://www.tdjproductions.com/eos/mainpages/portret/jazzwomen.jpg

Jazzwomen >>> AANGEPAST

[ Bericht 28% gewijzigd door Dickeos300d op 28-09-2004 13:46:02 ]
  maandag 27 september 2004 @ 13:04:43 #193
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22234269
die laatste 2 zien er een beetje plastic fantastic uit (gerendered)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_22246780
Mijn neefje in de glijbaan
  maandag 27 september 2004 @ 23:03:59 #195
5816 GODFLESH
Die laughing...
pi_22248614


Me (foto zelfgenomen)
Amiga Emulation Nation:For All Amiga Emu Fans! We keep your memories alive...
  maandag 27 september 2004 @ 23:59:12 #196
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22249850
quote:
Op maandag 27 september 2004 11:40 schreef Dickeos300d het volgende:
[afbeelding]

Jazzwomen aan het zingen. ( Gezicht extra belicht, geeft een mooi effect en springt er echt uit! )
Verdomd leuk koppie, jammer van dat vlekkerige effect (blur enzo)
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_22258029
@ Skull-splitter

Ik heb de foto aangepast, volgens mij beter als de vorige.

http://www.tdjproductions.com/eos/mainpages/portret/jazzwomen.jpg

Jazzwomen >>> AANGEPAST
  dinsdag 28 september 2004 @ 15:17:50 #198
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22260256
Zou een losse lichtmeter wellicht een goede aanschaf zijn om een goede belichting te garanderen?

Ik heb net nog een rolletje portretfoto's opgehaald, waarvan een aantal ietwat donker zijn.

* Subhuman had wel gecompenseerd voor de ietwat lichte achtergrond, maar had het witte t-shirt van het model over het hoofd gezien

Als je dan met een losse meter het licht op het gezicht meet gaat het dan niet sowieso goed?

[edit]
Of even met de camera heel dichtbij gaan staan natuurlijk, dat is een stuk goedkoper... Ik had niet verwacht dat belichtingsmeters duurder dan 40 euro zouden zijn maar dat zijn ze dus wel...

[ Bericht 16% gewijzigd door Subhuman op 28-09-2004 15:35:51 ]
  dinsdag 28 september 2004 @ 15:47:45 #199
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22261004
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:47 schreef Dickeos300d het volgende:
@ Skull-splitter

Ik heb de foto aangepast, volgens mij beter als de vorige.

http://www.tdjproductions.com/eos/mainpages/portret/jazzwomen.jpg

Jazzwomen >>> AANGEPAST
Ik zal even kijken wat ik ermee kan doen, maar ik vind hem te geshopt in je bewerkte versie, ik wil porien en natuurlijke glooiing kunnen zien
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_22274292
Bij deze ook weer eens een bijdrage aan dit subforum:


Het mooie aan portretfoto's is dat de omgeving de gemoedstoestand van de persoon kan verduidelijken. Zeker als het dan nog een beetje slecht weer is in London en je net gereserveerd had voor de London Eye voor die bepaalde dag.


Het onderwerp kan in kleur ook mooi contrasteren met de omgeving.


Of dankzij de focus-lock en de fill-inflash als het ware voor een poster achtergrond staan.


En soms maak je net op op het juiste moment geheel onverwacht een zeer verrassende portret...

Alle foto's met een Canon Digital IXUS, 2.1MP. Nog niets gefotoshopt, wellicht iemand tips?
pi_22275864
@ Skull-splitter

Alleen de achtergrond is aangepast, aan het gezicht niets gedaan. ( Alleen puistjes weggehaald )
  FOK!fotograaf zaterdag 9 oktober 2004 @ 20:34:09 #202
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22517722
vandaag een micromeet gehad

hier eerst wat kleuren resultaten, later wat zwart wit.

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22517935
Gave serie Xilantof. Ze zijn erg fraai geworden.

Ik denk dat #5 en #8 de beste zijn
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22518355
Nummer 3!
Was helemaal perfect geweest als ze wat quasi-nonchalant had gekeken. Maar nu ook al erg goed.
  FOK!fotograaf zaterdag 9 oktober 2004 @ 21:08:51 #205
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22518533
het model gaf al aan dat ze niet helemaal lekker was, en erg moe/duf
maar ik mag volgens mij niet klagen
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22518566
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 21:08 schreef Xilantof het volgende:
het model gaf al aan dat ze niet helemaal lekker was, en erg moe/duf
Je zag haar ook helemaal opfleuren na de koffie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22519719
Nummer 9 vind ik heel mooi en nummer 3 als ze een iets andere uitdrukking had gehad
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:23:55 #208
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22520871
Is dat onze immer goedlachse Jennifer niet

Fraai spul Xilantof, geeft weer fraai aan dat je portretwerk niet met een te lang brandpunt moet aanpakken.

Over de kwaliteit van dat optiekje: Had je het zelf anders verwacht . Een 50mm is zo bij benadering de makkelijkste lens om te ontwerpen, slechte worden er niet gemaaktNiet in de laatste plaats omdat Trust zich nooit in de traditionele SLR-markt heeft begeven
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zaterdag 9 oktober 2004 @ 22:48:18 #209
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22521575
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:23 schreef Ouwesok het volgende:
Is dat onze immer goedlachse Jennifer niet
klopt

ik heb wat geoefend mbt vorige portretmeet..
en ik moet zeggen dat ik er nu lekkerder in kom, qua " kijk daar" " doe zus" " ijk zo"
en ze mocht af en toe niet lachen van me
quote:
Fraai spul Xilantof, geeft weer fraai aan dat je portretwerk niet met een te lang brandpunt moet aanpakken.
daar ben ik nu ook achter
quote:
Over de kwaliteit van dat optiekje: Had je het zelf anders verwacht . Een 50mm is zo bij benadering de makkelijkste lens om te ontwerpen, slechte worden er niet gemaaktNiet in de laatste plaats omdat Trust zich nooit in de traditionele SLR-markt heeft begeven

ik had niet anders verwacht.. gezien de vele goede reacties.
maar heb het zelf nog nooit mogen ondervinden.
vandaag was voor het eerst.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 23:21:15 #210
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22522462
ziet er goed uit Xi.. jammer dat ik niet mee kon
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_22523202
ik ga voor 6 en 10 maar ik zie haar liever breeduit lachen
  FOK!fotograaf zondag 10 oktober 2004 @ 09:27:54 #212
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22528266
die komen vanmiddag bowiefan
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22528412
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 09:27 schreef Xilantof het volgende:
die komen vanmiddag bowiefan
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22529686
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:03:43 #215
65884 Caar2
Het leven is mooooooooiii.....
pi_22529746
leuk!!!! Ik vind nr #2 erg goed!!!
pi_22533082
ziet er mooi uit Xilantof!!!
  zondag 10 oktober 2004 @ 15:40:05 #217
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22533425
Nou xila, goed gewerkt hoor, vind nr 3 6 en 9 de mooiste. Het is makkelijker als je een model voor je alleen hebt he? Nou ja, makkelijker...rustiger...
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf zondag 10 oktober 2004 @ 15:42:13 #218
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22533475
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 15:40 schreef pea4fun het volgende:
Nou xila, goed gewerkt hoor, vind nr 3 6 en 9 de mooiste. Het is makkelijker als je een model voor je alleen hebt he? Nou ja, makkelijker...rustiger...
idd Pea, maar ik was niet alleen
Pdehoog was er ook bij.
en naar de planning Shark.Bait ook maar die moest helaas afhaken...

en tis idd wel fijn zo rustig.
ik had na de flevomeet echt het idee dat ik "mee lifte" met de poses van andere. en dat terwijl ik zelf ook ideėn had.
dat heb ik nu ff recht gezet, en nu echt de fotograaf gespeeld: "ja, kijk daaar maar heen" "doe je hand zo" "even boos kijken nu"

was wel leuk
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 10 oktober 2004 @ 16:21:07 #219
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22534193
een 2de lading!
nog niet de gePS'te of z/w foto's
eerst maar wat lach foto's

11


12


13


14


15


16


17
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 10 oktober 2004 @ 18:18:25 #220
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22536228
nr 14, 16 (lachuh) en 17 zijn zeer geslaagd!
13 loopt naar mijn idee de achtergrond wat teveel over in het onderwerp, van 11 en 12 vind ik de kleuren wat erg hard binnenkomen, 12 en 15 vind ik de compositie minder, spreekt me niet zo aan.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_22538034
Gave serie Xilantof . Ik kan bijna niet wachten tot mijn rolletje terug is dinsdag . Ben heel benieuwd
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22538265
16 is cute ja (en ook een goeie foto hoor )
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22539108
van de hele serie vind ik nr 12 er als enige echt uitspringen, en ik vind nr 9 en 5 ook leuk.
leuk om zo;'n uitgebreide serie te zien!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_22550829
Vind ze allemaal wel geslaagd, maar 15 vind ik de mooiste Xila
(echt een uitleg heb ik daar niet voor, springt er gewoon uit)
pi_22556977
9 en 15 vind ik persoonlijk heel erg leuk, met name omdat ze een beetje buiten het huidige 'standaardwerk' stramien vallen... leuk
pi_22560143
Hier dan ook een portretje van m`n paps. Het is een crop, er links hangt nog een schilderij aan de muur die enigzins mij teveel irriteerde met spiegeling van het licht.

  FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 20:06:58 #227
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22560262
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 20:01 schreef RubberDuckey het volgende:
Hier dan ook een portretje van m`n paps. Het is een crop, er links hangt nog een schilderij aan de muur die enigzins mij teveel irriteerde met spiegeling van het licht.

[afbeelding]
nette foto!
met mooie belichting enzo
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 20:14:23 #228
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22560406
weer wat foto's ik gok mijn laatste serie.
11 foto's: 2 kleur, 1 rare de rest z/w

tis trouwens apart, de z/w zijn een aantal die al te zien zijn geweest. maar dus ook in z/w om aan te zien zijn
erg apart, ben ik niet echt "gewend" twas meestal óf kleur óf z/w
maar goed....
de serie:

2x kleur:
18


19


20 (de "rare")


21 een probeersel met de trein, jammer dan ze niet echt "goed" keer..


22


23 deze is dus ook bekend in kleur...


24


25


26


27


28
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 11 oktober 2004 @ 20:55:18 #229
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_22561326
Ik denk wel dat de mooiste portretten die portretten zijn waar de achtergrond rustig en/of onscherp zijn Xi.

Nummer 18 is een hele interessante... heel apart
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 11 oktober 2004 @ 21:29:01 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22562120
ik weet het niet Xi, er zitten een paar mooie tussen (19, 23 bijvoorbeeld) maar ook een heleboel waarvan ik denk , hmmm dat kan beter, vooral de gezichtsuitdrukkingen zien er een beetje net niet of verveeld of gemaakt serieus uit. Ook afentoe wat op de schaduwen in het gezicht letten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  FOK!fotograaf maandag 11 oktober 2004 @ 21:31:06 #231
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22562172
ik snap wat je bedoeld Re
er zat veel mee die dag, maar ook een paar dingetjes tegen ...

tis iig iets waar ik de volgende keer weer op let.

tis pas mijn 2de keer dat ik een modelshoot doe... genoeg te leren nog.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:16:30 #232
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_22563184
Je zou denken dat de graffiti (ik heb het toch maar eens opgezocht) beter uitkomt in de kleuren-foto's, maar eigenlijk vind ik de meeste zwart/wit-foto's veel mooier Paar die er voor mij uitspringen: nr 10: mooi hoe ze het 'beeld uit loopt', nr 18 & 19: mooie achtergrond (op nr 19 had ze eigenlijk een elfenpakje aan moeten hebben ), en nr 22 & 25, alleen jammer van haar hand op nr 22.

Ben erg benieuwd naar PdeHoog's bijdrage
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  maandag 11 oktober 2004 @ 22:17:03 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22563199
een paar van mij dan, bedrijfsfeestje en gevraagd worden wat foto's te nemen en erachter komen dat je flitser batterijen op zijn (zie ook signature)

1

2

3

4
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_22564179
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 22:16 schreef Offy het volgende:

Ben erg benieuwd naar PdeHoog's bijdrage
Ik ook

vooral zwart-wit, maar die komen pas na volgend weekend
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 oktober 2004 @ 22:58:05 #235
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22564354
@Xilantof
Leuke serie voor een tweede poging . Her en der het model een tikje te somber laten kijken(en Jennifer doet het stukken leuker op een foto als ze lacht).

Wat je in de verlichting bij de derde poging moet meenemen is toch dat invullicht, een aantal opnamen hadden het zonder die snoeiharde slagschaduwen in het gezicht.
Let bij de opnamen al op de aanwezigheid van die schaduwen en kun je ze niet door standpunt kwijtraken dan wordt het tijd voor piepschuim of een invulflits.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22565510
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 22:58 schreef Ouwesok het volgende:
@Xilantof
[verhaal]
Welke foto's bedoel je dat specifiekm Ouwesok? Da's wel interessant om te weten. En hoe moet je precies inflitsen dan? Externe flitser recht erop; of toch wat schuin omhoog?

Ik vind verder 18 en 22 erg goed!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 00:09:47 #237
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22566032
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 23:47 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Welke foto's bedoel je dat specifiekm Ouwesok? Da's wel interessant om te weten. En hoe moet je precies inflitsen dan? Externe flitser recht erop; of toch wat schuin omhoog?

Ik vind verder 18 en 22 erg goed!
Van de laatste serie zie je het in 26 en 27 het beste.

Wanneer je zo'n schaduw met de flitser afzwakt doe je dat rechttoe rechtaan (schuin omhoog heeft geen nut, het plafond zit wat aan de hoge kant). Je zorgt daarbij dat de lichtopbrengst van de flitser volstaat voor een diafragmaopening van twee stoppen groter dan je werkdiafragma.
Is je werkdiafragma dus 5,6, dan zorg je dat je de flits laat volstaan voor 2,8

Mooier dan een flits is echter een reflectiescherm wat een duur woord is voor een plaat piepschuim van pak 'm beet een halve vierkante meter. Die stel je zodanig op(lees: laat je vasthouden door je assistent(e) ) dat ie een deel van het zonlicht in de schaduwpartijen reflecteert. Voordeel daarbij is dat je reflectie nooit sterker wordt dan je hoofdlicht.

Probeer het zelf voor de aardigheid ook eens
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_22566703
Kijk dat is nuttige info! Bedankt voor de tips!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2004 @ 07:24:19 #239
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22568518
Dankjullie allemaal voor de opmerkingen
en ook voor de tips
kan ik weer op letten bij de volgende keer
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22569055
Ik vind haar als ze haar haar los heeft veel spontaner ogen.
pi_22569066
Re, 1 & 2. Jammer dat 1 zo donker is.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2004 @ 12:46:16 #242
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22572350
Re ik vind 2 de leukste...
die is gewoon het meest prettig belicht van het stel..
alleen jammer dat ie een beetje zuur kijkt

3 had denk ik ook wel leuk kunnen wezen..

volgende keer dus wel batterijen mee enzo
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 13:52:55 #243
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22573433
@ xilantof. Ik vind de kleurenfoto's stukken mooier als de zwartwit. Bij foto 18 had ik iets meer model en iets minder achtergrond denk ik mooier gevonden.
Van de zw/w vind ik 22 en 25 lekker nonchalant.

@ re.bij foto 1 vind de witte achtergrond eigenlijk iets te storend wit om lekker te kijken, maar verder een hele leuke foto.
foto2 vind ik erg mooi
3 en 4 jammer van het tekort aan licht, bij 4 minder storend trouwens, die is toch nog wel mooi geworden.

Zo en nu ik. Tijdens een etentje wilde ik deze vrouw ongemerkt "mooi" op de foto zetten. De optische zoom van mijn camera gebruikt. Heb wel geflitst, maar deze iets zachter gezet. Ik geloof op -0.03.

Haar eigen reactie: "Ik heb nog nooit zo mooi ontspannen op de foto gestaan" Maar nu graag jullie kritiek

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 14:06:59 #244
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22573657
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 13:52 schreef pea4fun het volgende:
Haar eigen reactie: "Ik heb nog nooit zo mooi ontspannen op de foto gestaan" Maar nu graag jullie kritiek
Ik kan me die reactie helemaal voorstellen Pose is dan ook volledig ongedwongen

Wat je in deze gevallen eigenlijk doet is het bewust zorgen dat je hoegenaamd niets aan het plaatje regisseert en dus op geen enkele wijze contact met de geportretteerde maakt, waardoor die zich van de hele foto niet eens bewust is. Kunst is in dat geval wel dat de persoon in kwestie zo 'voordelig' mogelijk in beeld komt te staan. Getuige de reactie van het slachtoffer ben je daar uitermate goed in geslaagd.

Nadeel van deze wijze van fotograferen is dat je de achtergronden doorgaans niet voor het uitzoeken hebt, en de voorgronden dus ook niet. In dit geval maakt dat de opname een tikje onrustig. Een en ander is met een welgemikt cropje aardig te verbeteren.
Let met je flits op die dingen waar je recht op flitst, die hebben in dit geval hun sporen achtergelaten, wanneer je de mogelijkheid hebt kun je jezelf zodanig in een ruimte verschansen dat je muren, deuren en ramen allemaal schuin raakt waardoor je die blauwe reflecties van je flitser tegengaat.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 14:50:58 #245
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_22574564
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 14:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Ik kan me die reactie helemaal voorstellen Pose is dan ook volledig ongedwongen

Wat je in deze gevallen eigenlijk doet is het bewust zorgen dat je hoegenaamd niets aan het plaatje regisseert en dus op geen enkele wijze contact met de geportretteerde maakt, waardoor die zich van de hele foto niet eens bewust is. Kunst is in dat geval wel dat de persoon in kwestie zo 'voordelig' mogelijk in beeld komt te staan. Getuige de reactie van het slachtoffer ben je daar uitermate goed in geslaagd.

Nadeel van deze wijze van fotograferen is dat je de achtergronden doorgaans niet voor het uitzoeken hebt, en de voorgronden dus ook niet. In dit geval maakt dat de opname een tikje onrustig. Een en ander is met een welgemikt cropje aardig te verbeteren.
Let met je flits op die dingen waar je recht op flitst, die hebben in dit geval hun sporen achtergelaten, wanneer je de mogelijkheid hebt kun je jezelf zodanig in een ruimte verschansen dat je muren, deuren en ramen allemaal schuin raakt waardoor je die blauwe reflecties van je flitser tegengaat.
Ik heb puur naar haar gekeken, en niet op achtergrond gelet. Ik had dus ook een behoorlijke flits in de ramen staan, maar die heb ik grotendeels weg kunnen croppen. Volgende keer bij zo'n gelegenheid idd een punt van aandacht.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 12 oktober 2004 @ 16:45:28 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22577196
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 12:46 schreef Xilantof het volgende:
Re ik vind 2 de leukste...
die is gewoon het meest prettig belicht van het stel..
alleen jammer dat ie een beetje zuur kijkt

3 had denk ik ook wel leuk kunnen wezen..

volgende keer dus wel batterijen mee enzo
dank je (en de rest ook), blijkbaar heb ik ook mijn scherm thuis anders staan dan hier op werk (en misschien bij anderen thuis) de plaatjes zijn iets lichter aldaar. En ja, extra batterijen zitten nu standaard in het pakket alhoewel ik ook wel tevreden ben met de onboard flitser
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_22579068
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 16:45 schreef Re het volgende:

[..]

dank je (en de rest ook), blijkbaar heb ik ook mijn scherm thuis anders staan dan hier op werk (en misschien bij anderen thuis) de plaatjes zijn iets lichter aldaar. En ja, extra batterijen zitten nu standaard in het pakket alhoewel ik ook wel tevreden ben met de onboard flitser
Ik heb nog eens even gekeken, en ik vind eigenlijk de 4e ook erg mooi! Mooi licht vooral. Hoelang heb je deze belicht, ook met de 105 micro?

je hebt mail trouwens

@pea: Mooi, lekker ongedwongen inderdaad. Misschien iets groter diafragma (klein getalletje), om zo de achtergrond ietwat blurry te krijgen. Maar dan nog, de pose/houding van de vrouw is gewoon heerlijk in deze foto!
pi_22579311
Hier 2 portretjes van mij. Onderdeel van de module-opdracht voor school, "Reportage van een productieproces". Ben er zelf nog niet tevreden over, dus ik ga volgende week nog eens terug een bezoekje brengen aan de bakkerij. Doen we de reportage nog eens over, totdat ik wel tevreden ben.

Anyway, ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.


2.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:32:29 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22579373
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:29 schreef dawg het volgende:
Hier 2 portretjes van mij. Onderdeel van de module-opdracht voor school, "Reportage van een productieproces". Ben er zelf nog niet tevreden over, dus ik ga volgende week nog eens terug een bezoekje brengen aan de bakkerij. Doen we de reportage nog eens over, totdat ik wel tevreden ben.

Anyway, ik ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]
ze lijken me allebij niet echt scherp.
misschien de bedoeling, maar ik vind het niet echt mooi..
ook de ruis vind ik niet erg leuk... misschien kon het niet anders door moeilijk licht daar in de bakkerij...

2 is het leukste van de 2..
alleen leiden de slangen links een beetje af... das ineens heel druk..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22579514
Dat is dus ook waar ik mee zit. De onscherpte. Was TL-licht daar, dus moest schieten op 1000 ISO, met de 60mm op 2.8. Dan is die lens ook niet echt scherp meer, ook omdat dat veraf is. Allemaal sluitertijden van rond de 1/20 en 1/30 enzo.

Vandaar dat ik het volgende week nog eens ga proberen met de 17-35, misschien dat het dan beter gaat.

Dank voor uw comments.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:42:58 #251
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22579557
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:40 schreef dawg het volgende:
Dat is dus ook waar ik mee zit. De onscherpte. Was TL-licht daar, dus moest schieten op 1000 ISO, met de 60mm op 2.8. Dan is die lens ook niet echt scherp meer, ook omdat dat veraf is. Allemaal sluitertijden van rond de 1/20 en 1/30 enzo.

Vandaar dat ik het volgende week nog eens ga proberen met de 17-35, misschien dat het dan beter gaat.

Dank voor uw comments.
dat wat jij zegt over je lens las ik ook op www.photo.net
of iig iets in die richting...

ben benieuwd naar de andere foto's dan! volgens mij moet er wel iets leuk uit te halen zijn..
misschien eeen keer helemaal z/w...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22579606
Als ik de reportage af heb zoals ik hem in ga leveren, zal ik hem wel hier plaatsen.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 oktober 2004 @ 18:46:56 #253
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22579629
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:45 schreef dawg het volgende:
Als ik de reportage af heb zoals ik hem in ga leveren, zal ik hem wel hier plaatsen.
gaaf
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 12 oktober 2004 @ 19:54:45 #254
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_22581075
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:45 schreef dawg het volgende:
Als ik de reportage af heb zoals ik hem in ga leveren, zal ik hem wel hier plaatsen.
Alvast een tip voor je uiteindelijke produkt: probeer iets meer te focussen op het productieproces . Dat de (fraai) geportretteerde hier met een bal deeg staat te knoedelen lijkt op grond van de foto slechts bijzaak
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 13 oktober 2004 @ 00:58:11 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_22588964
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 18:16 schreef dawg het volgende:

[..]

Ik heb nog eens even gekeken, en ik vind eigenlijk de 4e ook erg mooi! Mooi licht vooral. Hoelang heb je deze belicht, ook met de 105 micro?

je hebt mail trouwens
trug gemaild , 1/150ste, F6.3, op 85mm wel de onboard strobe flits op
-3.0 eV en niet met de 105 maar met de 24-85
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_22591461
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 19:54 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Alvast een tip voor je uiteindelijke produkt: probeer iets meer te focussen op het productieproces . Dat de (fraai) geportretteerde hier met een bal deeg staat te knoedelen lijkt op grond van de foto slechts bijzaak
Inderdaad was dat ook mijn gedachte Ouwesok. Ik had mijn voorlopige reportage aan de leraar laten zien, en hij vond dat het wat persoonlijker moest. En ook niet perse op volgorde (ik had nml. het magazijn, meel in mixer, ronddraaiende mixer, deeg kneden, rustkast, broodjesmaakmachine, rijskast, oven, afkoelen en besproeien met water, inpakken).

Vandaar dat ik dus nu wat meer op de persoon gericht ga schieten volgende week.
pi_22591689
Koop dan een statief.... just my ¤ 0.02
pi_22591769
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:02 schreef KeeZ het volgende:
Koop dan een statief.... just my ¤ 0.02
Waarom zou hij een statief moeten kopen / gebruiken? Het ging nu toch ook zonder?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22592289
Zeg P...

volgens mij las ik ergens dat jij je foto's van Jennifer afgelopen dinsdag op zou halen... tis nu woensdag, en je hebt ze hier nog niet gepost... hoe kan dat nou?!
pi_22595262
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:02 schreef KeeZ het volgende:
Koop dan een statief.... just my ¤ 0.02
Heeft toch geen nut? De personen moeten bevroren zijn.
pi_22596012
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:38 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Zeg P...

volgens mij las ik ergens dat jij je foto's van Jennifer afgelopen dinsdag op zou halen... tis nu woensdag, en je hebt ze hier nog niet gepost... hoe kan dat nou?!
Zeg DWB

Zoals ik op IRC meldde....ik ben vergeten de foto's weg te brengen maandag . Daarom gister maar gedaan en nu weer opgehaald. Ze zijn echter niet zo spectaculair als ik gehoopt had

Er zitten een aantal leuke bij en die zal ik in de loop van de week voorzichtig inscannen. Vooralsnog even geen tijd ivm deadlines en stress en meer van dat soort dingen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22596521
stress... nooit aan beginnen. succes ermee, en ik heb geduld
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 17:34:44 #263
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22601152
geduld heb ik ook, maar gezonde nieuwsgierigheid ook
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22605385
tussen het runnen van mijn programma door ff een fotootje gescanned:

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_22605540
Wie is dat meisje eigenijk?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22605642
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Wie is dat meisje eigenijk?
Ons model
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 21:23:45 #267
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22606743
Netjes PdeHoog

en A_N
dat meisje is een goede vriendin van mij....
(hoe ik haar ken is een laaaaaaaaaaaaaang verhaal......)

en die was ook model bij de flevomeet...
en nu was ze weer bereid model te spelen voor ons

en ze heet Jennifer
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22606907
Leuk meisje om te zien
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 21:32:39 #269
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22606987
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:29 schreef American_Nightmare het volgende:
Leuk meisje om te zien
tis een schat van een meid
(vergis je niet in haar leeftijd trouwens )
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22607147
Hoe oud is ze dan?

Hier is "mijn" model:







[ Bericht 13% gewijzigd door American_Nightmare op 13-10-2004 21:49:12 ]
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:39:43 #271
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22607158
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:32 schreef Xilantof het volgende:
(vergis je niet in haar leeftijd trouwens )
20-24?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 21:40:08 #272
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22607167
die laatste is heel charmant

en doe maar een gok naar d'r leeftijd
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22607241
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:40 schreef Xilantof het volgende:
die laatste is heel charmant

en doe maar een gok naar d'r leeftijd
22? Ik heb eigenlijk geen idee. zeker niet na die opmerking van jou.. Als je zegt dat ze 17 is geloof ik je, maar bij 25 ook.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!fotograaf woensdag 13 oktober 2004 @ 21:48:16 #274
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22607371
whahahah
ze is 19
ff denken, zeg ik het goed?
ja 19
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:49:01 #275
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22607391
I won
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_22607429
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:49 schreef Skull-splitter het volgende:
I won
Ja ik wou ook nog 12-38 zeggen.

Mja 19.. had ik kunnen raden, maar ik werd van 't padje geworpen door Xi's opmerking. Eigenlijk ziet ze er zelfs jonger uit vind ik.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:53:46 #277
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_22607540
Oogt tussen de 15 en 20, en dat is ze dus ook, lichte rimpeltjes bij dr ogen geven iets weg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_22608891
Portret dat ik 2 mnd geleden heb gemaakt van mijn vriendin:




[ Bericht 11% gewijzigd door mcsluis op 13-10-2004 22:56:21 ]
pi_22609317
Of je je vriendin even wilt resizen naar 550 pixels breed. Leuke foto verder.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22609514


Een zwerver als model. (Groningen)
pi_22609554
Geresized !
pi_22609805
Damn ik zag een mooi plaatje vandaag.. maar ja ik zat in de trein achter een smerig raam; dus de foto was toch niks geworden.

Het was een zwarte man, een zwerver op een bankje op het perron in Eindhoven. Hij zat naast z'n rugzak en vuilniszak. Op de grond stond een halve liter blik bier. En achter 'm hing een grote poster over Jezus (en daar weer boven het blauwe bordje Eindhoven). Een gemiste kans..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22609983
foto's waarbij je de voyeur bent en je onderwerp niets doorheeft geven vaak de mooiste plaatjes. Totdat hij het bordje eindhoven van de muur ropt, het gebruikt als baseballbat en het blikje als bal en dit bij jou door het raam tegen je kop knalt. En daarna schreeuwt 'In de naam van jezus' . En ervolgens weer terug keert in zijn psychose.

Alhoewel geposeerde foto's kunnen ook interessant zijn!
pi_22610205
Lol "Jouw" zwerver had ook niks in de gaten denk ik? Of heb je 'm gevraagd zo te gaan staan en daarna een euro gegevens om bier van te gaan kopen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22610224
pi_22610309
Had niets door. zat zelf lekker aan mijn biertje op het terras.

Nog eentje dan:

pi_22610527
Je houdt niet zo van kleur, wel?

Wel een leuke foto! Kids zijn altjid leuk om te fotograferen. Ze gaan zich ook meestal niet absurd gedragen als ze merken dat er een lens op ze gericht is.

@ berc; what's up?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22610691
Voor zomerse foto's geeft het filtertje sephia in photoshop of in je camera een wat sfeervollere dimensie aan de foto.

voor kleur klik hier:

Graffiti fotograferen in Groningen

Volgens mij denkt Berc dat het een beetje op de ilm Bumfights lijkt. Maar het is verre van dat. Op zich gewoon een mooi plaatje van een dakloze in zijn natuurlijke habitat om te schieten.

Maar heb jij ook foto's hier staan?
pi_22610715
Portretten bedoel je? Hier een halve meter omhoog staan er een paar. En op pagina 2 van dit topic nog een stel van een tijdje terug (toen ik m'n cam net een paar dagen had).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22610763
sorry keek niet ver dan mijn neus..........
pi_22610863
je kan btw de firmware van je eos 300D aanpassen. zodat hij dezelfde mogelijkheden heeft als de 10D.Canon heeft kunstmatige beperkingen toegepast op de 300D zodat er bepaalde functies niet beschikbaar zijn. Nadeel is wel dat de firmware niet meer te verwijderen is en dat je geen garantie meer hebt.
pi_22611431
I know.. sommige functies werken overigens nog steeds niet met de nieuwe firmware. En je kan de originele firmware nog wel terugzetten hoor. Garantie vervalt ook niet. Maar je leest daar meer over in het 300D topic (en nog meer in het 300D topic op GoT).
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2004 @ 07:27:28 #293
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22614115
mcsluis:
bij je zwerver vind ik dat er een beetje veel ruimte is boven hem...
en dat het een te krappe foto is bij z'n benen...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22615129
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:08 schreef mcsluis het volgende:
[afbeelding]

Een zwerver als model. (Groningen)
leuke foto, alleen had je even iets van de bovenkant weg kunnen shoppen.
pi_22615350

z/w gemaakt en wat gecropped
pi_22618272
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:24 schreef American_Nightmare het volgende:
I know.. sommige functies werken overigens nog steeds niet met de nieuwe firmware. En je kan de originele firmware nog wel terugzetten hoor. Garantie vervalt ook niet. Maar je leest daar meer over in het 300D topic (en nog meer in het 300D topic op GoT).
Ik bedoel niet zo zeer upgraden. Maar zijn een aantal russen bezig geweest om de firmware aan te passen en mogelijkheden de activeren. De 300D en de 10D zijn bijna dezelfde toestelen. Maar in de 300D hebben ze softwarematige beperkingen aangebracht. staat een heel artikel over in tijdschrift foto-video/digitaal van deze maand.
pi_22618332
Ben nog niet zo lang bezig met fotografie. Maar weet wel dat ik het erg leuk vind om te doen. Alle tips zijn welkom. Heb al vaker gehoord dat iets meer op de compositie moet letten, maar al doende leert men
pi_22618712
Ja ik weet van die russische hack.

Hier alvast een tip; post eens een paar foto's waarvan jij denkt dat ze goed zijn in [centraal] Beoordeel Mijn Foto (deel 14) Er zijn altijd wel mensen bereid om jouw foto's te becommentarieėren. Erg leerzaam vind ik zelf.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_22618988
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 12:44 schreef mcsluis het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zo zeer upgraden. Maar zijn een aantal russen bezig geweest om de firmware aan te passen en mogelijkheden de activeren. De 300D en de 10D zijn bijna dezelfde toestelen. Maar in de 300D hebben ze softwarematige beperkingen aangebracht. staat een heel artikel over in tijdschrift foto-video/digitaal van deze maand.
Als je nog iets wilt zeggen over de 300d: Canon EOS 300D/Digital Rebel [Deel 3]
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:15:18 #300
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22623315
* Subhuman snapt er helemaal niks meer van

Er is mij altijd geleerd dat modellen op het achterste been moeten leunen voor de mooiste foto's. Nu lees ik net in een boek dat het het mooist is als een model op het voorste been leunt en zo iets de camera in komt...

Wat is nou de "klassieke" manier waarop dit bij portretfotografie gedaan wordt? Ik weet dat je best heel veel kunt experimenteren en dat dat tegenwoordig ook allemaal fototechnisch gezien mag, maar ik wil graag weten hoe het eigenlijk hoort!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 17:17:04 #301
40714 Subhuman
Televised confession
pi_22623367
Portretfotografie #2

Daar verder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')