abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 september 2007 @ 01:20:27 #126
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_53234197
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:25 schreef sander89 het volgende:Zal wel hele klus zijn om die in NL te krijgen gewoon over spoor of op een super lange trailer?
Zo gaat dat dus:

(meer foto's hierzo)
pi_53234526
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:58 schreef blup het volgende:
is idd de benelux laan.
Leuk om te zien dat het eindelijk een fatsoenlijke tramhalte is geworden.
pi_53601096

Spoorwerkzaamheden Rembrandtplein. Hier wordt een nieuw wissel geplaatst van de Utrechtsestraat naar de Amstelstraat. Een voordeel bij omleidingen.




Nieuwe Ako op metrostation Waterlooplein





Dit is nog eens een fijne drgl ivm het IBC congres in de RAI en dan nog volle trams he























Mobiel verkooppunt van het GVB. Ze hebben altijd veel klandizie als er ingangscontrole wordt gehouden bij de metro na een evenement in de Arena
  donderdag 4 oktober 2007 @ 12:52:44 #129
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_53690554
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 21:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Merk en type: onbekend
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Utrecht: Centraal Station
Datum: 02-10-2005
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: oude Hannoverse tram die van de HTM gehuurd word?, wagenparknummer 5024
Niet helemaal.

Merk is SIG uit Zwitserland, het type weet ik zo niet. Ze zijn geloof ik speciaal ontwikkeld voor dit traject destijds door NS en SIG. Bouwjaren zijn '82 tot en met '84 en in 2000 zijn ze gerenoveerd. In 2012 / 2014 zullen de laatste trams van deze slag van het spoor gaan. Ze worden dan waarschijnlijk allemaal vervangen door de trams uit Mulhouse. Maar ook dat is onzeker. Aangezien de gemeente nog steeds niet 100% besloten heeft of de sporen door getrokken worden naar de Uithof. Mocht dat 't geval zijn, dan worden naar de al test gereden trams nog extra langere trams aangekocht.

Plannen zijn om de trams naar de Uithof ook onder GVU vlag te laten rijden en niet onder Connexxion vlag. Omdat het dan stadslijnen worden die feitelijk onder de concessie GVU vallen (wat ook weer Connexxion is maar toch).

Bijzonderheden zijn dat ze in 2000 gerenoveerd zijn 2 jaar lang ook weer bij SIG. Men heeft toen de rollen laten zitten maar in 2006 is toch besloten deze te vervangen voor LED displays. Destijds kon ook een keuze gemaakt worden voor matrix rollen, maar de papieren rollen vond men toen nog goed genoeg.

Door de renovatie zien de trams er niet alleen beter uit, ze zouden technisch nog heel wat meer jaar mee kunnen dan tot 2012. Toch zijn ze dan 30 jaar oud en economisch afgeschreven.

De SUNIJ (Sneltram Utrecht Nieuwegein IJselstein) komt overigens van de NS af, die het met West-Nederland (dochterbusbedrijf) exploiteerde. Toen dit uit elkaar viel in de VSN wat weer Midned vormde ging de lijn daarop over. Midned werd Connexxion en daarom is 't nu nog steeds Connexxion. Al stelt de gemeente Utrecht en Nieuwegein wel de eisen op de lijn. Zij hebben een enorm grote vinger in de pap in het reilen en zeilen en vooral de toekomst visie op de lijn. Sinds 2006 worden (helaas!!!!) de lijn technisch onderhouden door ProRail. Dat was duidelijk te merken want ze waren er nog niet en kwamen al met een lijst van te veranderen dingen op de proppen...
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_53748764
Die stellen uit Utrecht zie ik nogweleens naar Amsterdam verhuizen. Aankoopbeleid is hier nou niet echt ruim te noemen
pi_53749769
Ik hoorde onlangs van mijn ouders, die in de regio wonen, dat er al definietief besloten was dat de sneltram doorgetrokken zou worden naar de uithof. Het zal iig tijd worden.... als de betrokken partijen al eens een vaag ideetje hebben gehad voor NS staion Tolsteeg..... :#
pi_53750054
Volgens mij is er nog helemaal niks besloten. Het enige dat er is geweest is een media offensief en er gedaan alsof het allemaal al in kannen en kruiken was. Het geld is helemaal nog niet rond, en dat kan best handig zijn
pi_53750362
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:49 schreef Willy84 het volgende:
Volgens mij is er nog helemaal niks besloten. Het enige dat er is geweest is een media offensief en er gedaan alsof het allemaal al in kannen en kruiken was. Het geld is helemaal nog niet rond, en dat kan best handig zijn
Ik lees ook van alles er over Klik en klik.
Het is echt tijd dat is ze is echt goed vaart achter gaan zetten, maar dit ziet er wel hoopvol uit.
Lijkt me ook erg handig van naar Zeist door trekken en ook aan leggen naar Leidsche Rijn.
Zal wel puinhoop worden als ze dat allemaal aan gaan leggen en ze zijn ook al met het station bezig.
............................
pi_53750824
Zet Zeist en Leidsche Rijn maar uit je hoofd. Ik heb daar toch een erg hard hoofd in! Laat ze eerst de lijn naar de Uithof maar eens aanleggen.
Overigens ben ik niet tegen een lijn naar Zeist of Leidsche Rijn, zelfs voorstander. Maar even realistisch.
De huidige lijn aanpassen voor nieuw lagevloermateriee(perrons, boogstralen, werkplaats, etc), een nieuwe lijn naar de Uithof+ vervangen bestaande materieel+extra materieel voor het nieuwe traject.
Hoeveel miljoen dat gaat kosten!
En dan nog een lijn naar Zeist en Leidsche Rijn.

Weet je wat het is. Er wordt zoveel gebabbeld en geschreven over een tram in oa Groningen en Nijmegen en Leiden. Voor de meeste plannen is nog geen geld gereserveerd. Eerst zien en dan geloven. Al die kranten berichten, vuistdikke rapporten en media geile regio bestuurders komen ook een beetje me neus uit.
Laat eerst eens wat zien.
pi_53751181
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 21:20 schreef Willy84 het volgende:
Zet Zeist en Leidsche Rijn maar uit je hoofd. Ik heb daar toch een erg hard hoofd in! Laat ze eerst de lijn naar de Uithof maar eens aanleggen.
Overigens ben ik niet tegen een lijn naar Zeist of Leidsche Rijn, zelfs voorstander. Maar even realistisch.
De huidige lijn aanpassen voor nieuw lagevloermateriee(perrons, boogstralen, werkplaats, etc), een nieuwe lijn naar de Uithof+ vervangen bestaande materieel+extra materieel voor het nieuwe traject.
Hoeveel miljoen dat gaat kosten!
En dan nog een lijn naar Zeist en Leidsche Rijn.

Weet je wat het is. Er wordt zoveel gebabbeld en geschreven over een tram in oa Groningen en Nijmegen en Leiden. Voor de meeste plannen is nog geen geld gereserveerd. Eerst zien en dan geloven. Al die kranten berichten, vuistdikke rapporten en media geile regio bestuurders komen ook een beetje me neus uit.
Laat eerst eens wat zien.
Ja eerst moeten ze natuurlijk zorgen dat ze zo snel mogelijk dat naar de uithof is aan gaan beginnen en af is, dan kunnen ze naar nieuwe plannen kijken.
Gewoon niet normaal hoe druk die lijn 11 en 12 zijn, zouden eigenlijk ook proppers moeten hebben net zoals voor de metro in Japan.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 07-10-2007 00:02:01 ]
............................
pi_53753354
proppers voor de metro in Japan?
pi_53753979
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:33 schreef Willy84 het volgende:
proppers voor de metro in Japan?
Ja weet ik veel hoe je het noemt: Dit bedoel ik
............................
pi_53754227
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 00:01 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja weet ik veel hoe je het noemt: Dit bedoel ik
misschien een idee om langere metro's in te zetten
  zondag 7 oktober 2007 @ 04:39:33 #139
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_53757193
Wist je dat de originele plannen voor de Uithof een metro verbinding waren. Die dan met behulp van een snelmetro van CS naar de Uithof ging met op de Uithof 2 stations en eentje voor het ziekenhuis.
Daarnaast waren er nog plannen om nog een metro lijn aan te leggen van West naar Oost Utrecht met een bocht richting Centrum en een stop in het toemalig toekomstige HC.

Helaas zijn deze plannen door geld gebrek niet door gegaan en is gekozen voor een HOV oplossing. Die door protesten van omwonenden nog niet klaar is. Als enige HOV is lijn 11 er die bijna voor 90% alleen HOV is. Lijn 12 is er uit noodzaak bij gekomen omdat HOV 11 te druk was en het stadion en IBB ontsloten moesten worden.
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:29:14 #140
193639 milo.
He who can,does.He who cannot
pi_53758549
Originality is the fine art of remembering what you hear but forgetting where you heard it.
pi_54017529
pi_54078369
Versiering der bovenleiding


  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:31:41 #143
176916 Karrs
2007-2017
pi_54103940
Niet echt een stormlooptopic
TVP en omdat ik niet van de TVP's ben:

http://www.traminstad.nl <-- officiële site van de gemeente Groningen voor de nieuwe tram (2014)
http://www.tramgroningen.nl/ <-- De enige protestsite waar de Groningers mee kunnen komen
(Die foto's!)



De GTG 41
Ex HTM 267
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 08:35:42 #144
176916 Karrs
2007-2017
pi_54103992
Ik zie nu pas dat ie (nog) een schaarbeugel heeft
Dit is een mooier plaatje:
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_54105717
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 08:31 schreef Karrs het volgende:
Niet echt een stormlooptopic
Oke, het zijn dan wel geen geweldige foto's, maar beschouw het als topicvulling en omdat niet alleen in NL trams rijden (merk en typen zijn mij allen onbekend).

Straatsburg:


Wenen:


Boedapest



Boekarest:
pi_54515919
Nieuwe onderhoudswagen:


Lijn 14 rijdt tegen een scooter aan die binnen het pvr stond en rijdt lekker door na wel even gestopt te zijn.
Niet netjes
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 december 2007 @ 17:10:08 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55105356
Schopje

Norrköping (SE)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55113325
Moie foto! De Frysker van de trams
pi_55362860
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:25 schreef Willy84 het volgende:
Moie foto! De Frysker van de trams
Da's gewoon een PCC toch?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_55363271
Uit den ouden doosch:

Xbox Live Gamertag: Harmen84
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')