abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 april 2004 @ 20:30:30 #176
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18779172
quote:
Op donderdag 29 april 2004 17:30 schreef Lucske het volgende:

[..]

Die zie je bij een plan V/T ook niet zo vooraan op de bak. Het moet doorgaan voor een plan V/T, zie de ruimte rond de koppeling.
Hmmz, shit, je hebt gelijk
For great justice!
pi_18790143
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:30:41 #178
17061 mvt
blame Canada
pi_18790295
quote:
Op maandag 26 april 2004 16:52 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb er ooit nog in gezeten.

[afbeelding]
Mijn vader kwam vroeger (rond '85 denk ik) nog wel eens vol trots thuis dat ie in die trein gezeten had.

Gingen die toevallig naar Duitsland?? Om een of andere reden dacht ik dat namenlijk
We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 30 april 2004 @ 12:36:57 #179
17061 mvt
blame Canada
pi_18790394
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:20 schreef sweek het volgende:
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
jammer dat ze niet 16 bakken lang kunnen, anders had je natuurlijk 4*4 kunnen doen
We were to understand there would be pie and punch?
  vrijdag 30 april 2004 @ 13:50:38 #180
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18791468
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:20 schreef sweek het volgende:
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
De ICs tussen Haarlem en Maastricht zjin volgens mij maximaal 12 bakken lang, dus dan is het niet nodig. 't Lijkt me omlooptechnisch ook niet ideaal, drie typen materieel uit elkaar houden. Stel je voor dat een drietje in de omloop van een zes terecht komt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_18793868
Ik zag trouwens dat er op de voorpagina van een Sjef van Oekel album ook een Plan U/V/T staat
pi_18794164
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:36 schreef mvt het volgende:

[..]

jammer dat ze niet 16 bakken lang kunnen, anders had je natuurlijk 4*4 kunnen doen
Ja, dat zou ook een oplossing kunnen zijn ja... waarom is het precies 15?
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 13:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

De ICs tussen Haarlem en Maastricht zjin volgens mij maximaal 12 bakken lang, dus dan is het niet nodig. 't Lijkt me omlooptechnisch ook niet ideaal, drie typen materieel uit elkaar houden. Stel je voor dat een drietje in de omloop van een zes terecht komt...
De IC Haarlem - Maastricht is volgens mij buiten de spits twaalf bakken lang, en dan nog zit 'ie vaak erg vol hoor... maar bij speciale gelegenheden zou je dan die drietjes er aan vast kunnen koppelen, zoals bijvoorbeeld vanmorgen bij de IC's naar Amsterdam.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 30 april 2004 @ 17:53:38 #183
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_18794888
Deze zag ik vandaag op TV, de Koninklijke trein:



Nooit geweten dat er zo'n ding was. Heeft iemand nog meer pics van deze 'trein'?
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_18794915
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 17:15 schreef sweek het volgende:

[..]

Ja, dat zou ook een oplossing kunnen zijn ja... waarom is het precies 15?
Waarschijnlijk houden ze het op 15 omdat de perrons geen langere treinen aankunnen, dacht ik.
pi_18795928
Ze zijn nu toch overal en nergens de perrons aan het verlengen zodat ze langere treinen aan kunnen? In Leeuwarden in ieder geval wel
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:15:24 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18797357
De IC's Haarlem - Maastricht stoppen ook op (kleinere) stations die maar 12 bakken aankunnen. Ik denk dan aan stations als Weert en dergelijke. Er zijn in Nederland niet zoveel stations die treinen van 15 bakken aankunnen, zo uit mijn hoofd: Rotterdam, Amsterdam, Schiphol, Utrecht, Eindhoven en Den Haag C. Ik geloof dat de Bergland Expressen een van de weinige reizigerstreinen waren met 15 bakken.

Ik heb trouwens wel ergens een dia van het koninklijk rijtuig van dichtbij, maar moet even zoeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 30 april 2004 @ 21:53:06 #187
55266 ElCriz
Bois de Pologne...
pi_18799272
Even een vraagje...
Aanstaande zondag reis ik per trein vanuit Parijs met de SNCF naar Caen (Normandië). Ik kan via diverse websites (ook niet die van de SNCF, Franse spoorwegen) niet wijzer van worden wat voor soort trein ik dan nou in zit... Ik ben namelijk nu bezig met het plannen van alle dingetjes, dus dat ik straks niet daar sta en niet weet welke kant ik nu op moet/trein ik in moet

Het gaat om een zogenaamde Corail-trein vanaf Paris St.Lazare naar Caen. Wat is dit precies voor een soort type trein? Ik dacht eerst dat het om een aparte spoorwegmaatschappij ging, maar volgens mij is het een soort rijtuig op zich. Wat voor een soort loc zou ervoor kunnen rijden? Heeft iemand ideeën? Lijkt me ook gewoon leuk om te weten aangezien ik al sinds ik een klein jochie was geïnteresseerd ben in treinen, maar ook gewoon praktisch omdat ik nog nooit in Frankrijk met de trein heb gereisd... En ik zit er best wel aan een strak schema vast..

Als iemand mij verder zou kunnen helpen of wat plaatjes zou kunnen laten zien, graag!
...That makes kinda two of us...
pi_18806374
Googelen op Corail levert heel wat plaatjes op... ik kan je dus niet helpen...

Het volgende nieuws is zelf even overgetypt, dus er zullen nog wel wat foutjes in zitten...

Twijfel over lijn Hasselt - Maastricht

MAASTRICHT
De spoorlijn Hasselt-Lanaken-Maastricht moet niet worden heropend, omdat dit onrendabel is. Dat is de conclusie van een studie van de Vlaamse regering.

In de Belgische politiek is nu een twijfel ontstaan over het doorgaan van het plan. Maar volgens de Limburgse gedeputeerde M. Vestjens is er nog geen reden voor paniek. "We geven niet zomaar op. Het was natuurlijk gunstiger geweest als het rapport positievere dingen naar voren had gebracht, maar er zijn meer aspecten die een rol spelen. De definitieve besluitvorming hangt niet alleen maar af van de rendabiliteit Maandag komen alle partijen weer bij elkaar en dan praten we verder."
De studie die de Vlaamse regering heeft verricht, werd al op 17 december 2003 afgerond. Maar deze is vervolgens nooit publiek gemaakt. Volgens J vande Lanotte - als minister verantwoordelijk voor de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) - is ze zelfs niet aan de NMBS bezorgd. Uit een tussenrapport zou blijken dat maximaal 250 personen (in de drukste rijrichting en tijdens de avondpiek) deze verbinding zouden gebruiken. Volgens de NMBS komt dit overeen met vroegere studies waarin een onvoldoende rendement werd aangetoond.
Volgens het Belgische CD&V-Kamerlid L. van der Auwera is het plan geruisloos door de politieke agende verdwenen. Zij stelde vragen over de voortgang van het project aan minister Vande Lanotte. Uit de antwoorden bleek dat het project bijna vergeten is. Van der Auera is ontgoocheld. Zij vindt het onbegrijpelijk dat noch Vande Lanotte, noch de NMBS een dossier heeft over spoorlijn 20. "Ondanks herhaalde beloftes is Limburg een nieuwe illusie armer.", zegt het Kamerlid.
De passagierslijn tussen Maastricht en Hasselt is één van de projecten die moeten leiden tot verbetering van het spoorwegennet tussen de beide Limburgen. Een goederenspoorlijn tussen Maastricht en Lanaken is een ander speerpunt. Die verbinding komt er wel. De lijn van Maastricht naar Hasselt zou er met name moeten komen voor studenten van de transnationale Universiteit Limburg, de tUL. Op 14 december 2001 gaf de Vlaamse regering de Limburgse Reconversiemaatschappij LRM de opdracht om een studie te maken over de uitbouw van het spoorwegennet in Limburg.
Het doortrekken van de spoorlijn van Maastricht naar Hasselt kwam in een stroomversnelling door de samenwerking tussen de Universiteiten van Maastricht en het Belgische Diepenbeek.
Uit: Dagblad de Limburger

Ik vind het maar een hele rare studie, hoor. Wat bedoelen ze nu met "Uit een tussenrapport zou blijken dat maximaal 250 personen (in de drukste rijrichting en tijdens de avondpiek) deze verbinding zouden gebruiken. "? In de hele avondspits rijden er in de drukste rijrichting 250 personen? Want dat lijkt me eigenlijk best veel... waarschijnlijk zou het gaan om 1 stoptreintje per uur, en dan zou er in de avondspits (treinen van 5, 6 en 7 uur bvb...?) in één richting al 250 personen zitten... Dat zijn 3 volle stoptreintjes hoor.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 1 mei 2004 @ 10:37:11 #189
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_18806635
Beetje laat maar hierbij zoals beloofd wat foto's van een uurtje spotten nabij het hoofdstation Keulen.

We beginnen met het meest voor de hand liggende ICE's







Ook de Thalys mag niet ontbreken



verderop stond de E03001 voor een sonderzug, mooi om weer eens te zien



Verder reed er natuurlijk het nodige regiomaterieel rond






op deze foto is goed zichtbaar hoe dicht het spoor langs de dom loopt.

Tot zover een eerste bloemlezing uit de bijna 160 foto's (:@) die ik daar gemaakt heb
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 1 mei 2004 @ 15:29:24 #190
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_18810985
ff een snel vraagje tussendoor: Weet iemand hier toevallig of mijn voordeel-uren-kaart in de meivakantie ook voor 09.00 uur geldig is?
Maw: het zal wel 2006 worden...
pi_18811394
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 15:29 schreef Razzerr het volgende:
ff een snel vraagje tussendoor: Weet iemand hier toevallig of mijn voordeel-uren-kaart in de meivakantie ook voor 09.00 uur geldig is?
Is alleen in de zomermaanden (volgens mij juli en augustus)
  zaterdag 1 mei 2004 @ 20:11:15 #192
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_18816274
quote:
Op zaterdag 1 mei 2004 16:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Is alleen in de zomermaanden (volgens mij juli en augustus)
Hé, das nou jammer. Moet ik morgen weer ¤10 extra voor de trein dokken
Maw: het zal wel 2006 worden...
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 00:51:38 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18824444
Vanavond om even voor 11 is er nabij station Heerenveen een 'bouwtrein' (trein die ingericht is om iets met de raild e.d. te doen, duidelijk niet een omgebouwde passagierstrein) op een zijzoppr gezet. Iemand enig idee waarom? Gaan ze daar werkzaamheden uitvoeren? Of was het de eerste de beste 'parkerplaats' die voorhanden was?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_18828362
quote:
Op vrijdag 30 april 2004 12:20 schreef sweek het volgende:
Waar ik trouwens laatst aan dacht... is het niet handig om een aantal Regiorunner drietjes te behouden, zodat je ook treinen van 15 bakken kunt vormen indien dat nodig zou zijn?
Daarin heb je zo'n 1500 plaatsen. (zijn dat alleen nog maar de zitplaatsen?)
Het is sowieso niet handig in verband met de voorbereidingen voor 25 kV die in de bak die wordt tussengeplaatst zijn aangebracht. Je kunt dan wel weer een apart verbouwingsplan voor die drietjes gaan opstellen en dat kost ¤¤¤¤, heel veel ¤¤¤¤.
pi_18828402
quote:
Op zondag 2 mei 2004 00:51 schreef 2cv het volgende:
Vanavond om even voor 11 is er nabij station Heerenveen een 'bouwtrein' (trein die ingericht is om iets met de raild e.d. te doen, duidelijk niet een omgebouwde passagierstrein) op een zijzoppr gezet. Iemand enig idee waarom? Gaan ze daar werkzaamheden uitvoeren? Of was het de eerste de beste 'parkerplaats' die voorhanden was?
Ik kan zo 123 niks van werkzaamheden vinden. Mogelijk wordt er 's nachts gewerkt en zodanig dat de treindienst er geen last van heeft.
pi_18832253
quote:
Op zondag 2 mei 2004 10:51 schreef Lucske het volgende:

[..]

Ik kan zo 123 niks van werkzaamheden vinden. Mogelijk wordt er 's nachts gewerkt en zodanig dat de treindienst er geen last van heeft.
Mischien was ie inderweg naar Utrecht. Ze zijn er gisteren wwer begonnen met de tweede fase van het onderhoud. (duurt nog de hele week). Er stonden vanmiddag drie strooi treinen met balastgrint (met van die lopende banden) en ze waren er druk mee bezig. Voor de lief hebbers van zwaar materieel wellicht een kijkje waard.
pi_18832273
Hm, Zl-Amf zou ook nog kunnen.
  zondag 2 mei 2004 @ 16:49:21 #198
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_18834758


[ Bericht 100% gewijzigd door Foo_niks op 02-05-2004 17:42:35 ]
Klaar?
Ik niet!
  † In Memoriam † zondag 2 mei 2004 @ 18:34:11 #199
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18837116
quote:
Op zondag 2 mei 2004 14:42 schreef Fixers het volgende:

[..]

Mischien was ie inderweg naar Utrecht. Ze zijn er gisteren wwer begonnen met de tweede fase van het onderhoud. (duurt nog de hele week). Er stonden vanmiddag drie strooi treinen met balastgrint (met van die lopende banden) en ze waren er druk mee bezig. Voor de lief hebbers van zwaar materieel wellicht een kijkje waard.
Nop, het ding kwam vanuit zuidelijke richting. Lijkt me dus sterk.

Misschien moesten ze em ff kwijt. Is dan wel een heel eind uit de richting ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_18849909

Een RegioRunner drietje, gisteren tegengekomen in Etn. .
Op het Zuidelijke deel van de 800/900 (tot Ehv) rijden op het moment trek-trekstammen, best leuk om te zien. . Daarna lijkt het iedere keer verder te gaan met Regiorunners naar Utrecht, waar je dan weer moet overstappen voor het laatste deel. (wat ik nog niet gedaan heb)

Ik weet niet of het daardoor komt, maar ik kwam ook RegioRunners tegen op de 1900/2500.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')