abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 april 2004 @ 12:45:32 #226
24341 JMT
Hrmz...
pi_18216790
quote:
Deze constructie in Geleen Oost gaat vast nog wel eens fout, ondanks die dingen denk ik... hebben ze dit op meerdere plaatsen?
O.a. ook in Heerenveen en Helmond hebben ze zoiets.
quote:
Sneltrein Roosendaal - Zwolle, in Etten-Leur.
He cool, had je deze niet toevallig afgelopen donderdag gefotografeerd? Ik zat nl in deze trein (3651) van Deventer naar Den Bosch, vertrek 13:44 en toen ook getrokken door de 1747
Pomtiedomtiedom...
pi_18219111
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 12:45 schreef JMT het volgende:

[..]

O.a. ook in Heerenveen en Helmond hebben ze zoiets.
[..]

He cool, had je deze niet toevallig afgelopen donderdag gefotografeerd? Ik zat nl in deze trein (3651) van Deventer naar Den Bosch, vertrek 13:44 en toen ook getrokken door de 1747
Nee, deze foto's zijn vorige zondag genomen, en die uit Maastricht gisteren (maandag).
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_18219399
hoe zou dit er nou van binnen uit zien

het raam boven de deur ?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 6 april 2004 @ 15:14:52 #229
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_18221078
MRen: vrijdag was ik daar ook had alleen geen digicam bij me....

dat Geleense oversteeksysteem is er ook in Sneek...
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 16:45 schreef 2cv het volgende:
4025
Ik herinner me ineens iets In deze trein ben ik ooit gepijpt

Ik kan me nog wel herinneren dar er koplopers met andere deuren waren.. en inderdaad, het was te mekren dat ze wat ouder waren als de rest, of in ieder geval anders.. Best jammer dat ze weg zijn

Als alles goed gaat ga ik morgen in Utrecht stad wat foto's maken van treintjes en donderdag in Groningen provincie
pi_18228322
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 09:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik denk dat heel veel mensen zich niet beseffen dat er naast NS nog veel meer bedrijven op en rondom het spoor werkzaam zijn. Zeker de leek niet. Die zal alles toch inderdaad snel op het hoopje "NS" gooien... Ik vind niet dat je dat iemand kwalijk kan nemen. Ik was zelf ook zo tot ik een treinenfan als vriend kreeg. Ik ben zelf toen meer gaan "zien" en bepaalde dingen gaan je ook veel meer opvallen! En als ik nu iets niet weet of snap, dan vraag ik het gewoon.
Daar heb je best gelijk in, maar het lijkt ook vaak zat of men het niet wíl begrijpen. Je moet voor de aardigheid eens in de ICT-wereld kijken hoe men daar reageert als men ten onrechte ergens van wordt beschuldigd.
pi_18228376
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe zou dit er nou van binnen uit zien [afbeelding]

het raam boven de deur ?
Na het ontpluizen van de foute code waardoor je afbeelding niet zichtbaar is en de melding "this site is temporarily unavailable." geef ik het maar op. Dus....
  † In Memoriam † dinsdag 6 april 2004 @ 23:07:53 #232
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18235190
quote:
Op maandag 5 april 2004 22:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ander interieur, deuren binnen werken anders, kopdeuren hebben afwijkend systeem.
Jammer dat me die verschillen niet zijn opgevallen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 6 april 2004 @ 23:30:39 #233
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18235785
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Jammer dat me die verschillen niet zijn opgevallen ...
Sja, een andere werking van de binnendeuren lijkt me ook niet iets dat echt opvalt

Iets dat wel opviel was dat het in die dingen altijd zo gruwelijk warm was. Nou staan Koplopers er wel om bekend dat het daar niet al te koud is meestal, maar die proto's waren regelmatig een meer dan comfortabele 25 graden volgens mij. 't Slaapt wel lekker
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 6 april 2004 @ 23:33:42 #234
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18235861
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 15:14 schreef Alexxxxx het volgende:
MRen: vrijdag was ik daar ook had alleen geen digicam bij me....
Hoe laat? Ik was er van 19:40 tot 20:15 zo'n beetje.
quote:
dat Geleense oversteeksysteem is er ook in Sneek...
Ach, dat hebben ze op bijna alle station met eilandperrons. Niets gevaarlijks aan zolang je netjes wacht tot je lampjes uit zijn.
quote:
Ik herinner me ineens iets In deze trein ben ik ooit gepijpt
Ik nog in de IC+, een stuk fijner vanwege de geblindeerde ramen, zowel binnen als buiten
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 6 april 2004 @ 23:53:30 #235
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18236427
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:33 schreef MREn het volgende:

[..]


Ach, dat hebben ze op bijna alle station met eilandperrons. Niets gevaarlijks aan zolang je netjes wacht tot je lampjes uit zijn.
In Almelo hebben ze geen spoorbomen. Dat is veel interessanter. Alhoewel ik in Apeldoorn wel eens een oud vrouwtje heb gered voor een aanstormende EC.
For great justice!
pi_18236600
Ik was trouwens eigenlijk een stuk banger dat mensen uit de trein naar beneden flikkerden, omdat je eigenlijk gewoon in 1 beweging die deur open doet en naar buiten stapt, tenminste, ik toch.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 7 april 2004 @ 00:07:44 #237
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18236778
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:53 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

In Almelo hebben ze geen spoorbomen. Dat is veel interessanter. Alhoewel ik in Apeldoorn wel eens een oud vrouwtje heb gered voor een aanstormende EC.
...nee: een tunnel

Net als het eerder genoemde voorbeeld van Heerenveen of Apeldoorn, al hebben ze daar zowel een overgang als een tunnel, in Almelo alleen een tunnel (overgang is alleen voor personeel, net als in Venlo). Maar sommige flut-stations is dat gewoon te duur.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 7 april 2004 @ 08:43:59 #238
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_18239511
In Obdam hebben ze trouwens wel een overgang zonder bomen om op het perron te komen. Nu rijdt daar ook alleen en stoptreintje langs, en waar je over moet steken rijdt de trein pas overheen bij het wegrijden, dus dat is ook niet eens zo gevaarlijk.
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_18240416
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:59 schreef sweek het volgende:
Ik was trouwens eigenlijk een stuk banger dat mensen uit de trein naar beneden flikkerden, omdat je eigenlijk gewoon in 1 beweging die deur open doet en naar buiten stapt, tenminste, ik toch.
Die gele borden zitten precies voor de ramen, dus dat zie je wel.
pi_18257199
Eindelijk zat ik in een Railhopper. .

Vandaag genomen, in Emmen, treinstel 2105.


Ietsje verder dan het station, maar nog steeds in Emmen.



Wat een kutaansluiting richting Almelo in Mariënberg als je vanuit Emmen komt zeg, en ook vanuit Zwolle. En het regende best wel hard.


Het Wadlopertje kwam op spoor 2 aan ipv. spoor 3.


Aangekomen in Almelo.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 7 april 2004 @ 22:21:50 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18260654
quote:
Op woensdag 7 april 2004 20:40 schreef sweek het volgende:
Eindelijk zat ik in een Railhopper. .
Gefeliciteerd Beviel het? Jammer dat je de oude kunstleren vijf-op-een-rij stoelen niet meer hebt meegemaakt...
quote:
Wat een kutaansluiting richting Almelo in Mariënberg als je vanuit Emmen komt zeg, en ook vanuit Zwolle. En het regende best wel hard.
Ja, die aansluiting is extreem bagger. Ik heb d'r ook eens gestaan met twee vrienden en mistig zeikweer. Dan is het ècht niet leuk. En het wachthok is ook niets waard op dat station.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_18261150
Het was wel oké... ik vond hem toch wel erg op de Buffel lijken qua stoelen en pseudo-tafeltje. Bij het optrekken maakte die een beetje een raar geluidje, maar tijdens de rit zelf was 'ie redelijk stil.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 7 april 2004 @ 23:03:30 #243
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18262116
quote:
Op woensdag 7 april 2004 22:34 schreef sweek het volgende:
Het was wel oké... ik vond hem toch wel erg op de Buffel lijken qua stoelen en pseudo-tafeltje. Bij het optrekken maakte die een beetje een raar geluidje, maar tijdens de rit zelf was 'ie redelijk stil.
Raar geluid? Is bijna het zelfde als van IRM.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_18262307
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Raar geluid? Is bijna het zelfde als van IRM.
Het viel me alleen op toen we uit Zwolle vertrokken... kan toeval zijn geweest. .
Die CTA's in Emmen (en op plaatsen tussen Emmen en Zwolle, indien aanwezig) geven niet eens de tijd aan, en ik zie ook geen plaats voor mogelijke vertraging... dat zou toch wel handig zijn.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 7 april 2004 @ 23:22:18 #245
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_18262550
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:03 schreef MREn het volgende:

[..]

Raar geluid? Is bijna het zelfde als van IRM.
Hij is ook behoorlijk familie van de IRM.
For great justice!
  donderdag 8 april 2004 @ 00:33:29 #246
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_18264470
quote:
Op woensdag 7 april 2004 23:22 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Hij is ook behoorlijk familie van de IRM.
Eigenlijk andersom, zowel IRM als Buffel zijn van de Raihopper afgeleid. Jammer dat ze niet bepaald storingsvrij zijn, ik had ze graag als opvolger van mat64 gezien. Het schijnt trouwens dat er meer electronica in een Railhopper zit dan in een TGV-stel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 8 april 2004 @ 11:36:03 #247
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18270407
De Railhopper was niet alleen proto voor de aandrijving van IRM, maar ook voor een compleet diagnostisch systeem. Helaas had dit meer kuren dan voordelen. Zo kreeg de machinist op een scherm een woud van storingsmeldingen te zien, terwijl de trein gewoon reed. Het systeem kon ook vastlopen. Er heeft een keer een Railhopper stilgestaan ergens in het weiland: ging niet meer vooruit, ging niet meer achteruit, panto wilde niet meer omlaag en als klap op de vuurpijl wilden ook de deuren niet open. Heerlijk treintje. Ik dacht trouwens dat ze inmiddels wel redelijk storingsvrij waren, maar niet dus... Jammer!

De naam Railhopper komt trouwens voort uit een prijsvraag die de NS (toen nog wel) had uitgeschreven in zijn personeelsblad "de Koppeling". Ik had "platkop" of "windbeuker" een toepasselijkere naam gevonden.

Overigens heeft het proefbedrijf en het vallen en opstaan met de Railhopper er wel toe geleid dat de instroom van IRM redelijk probleemloos is geweest. Daar is het diagnostisch systeem dan ook voor het grootste deel niet opgenomen. Nu met de verlenging van de IRM'en zie je het weer terugkomen, maar dan tien jaar later en waarschijnlijk dus ook tien jaar wijzer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 08-04-2004 11:37:41 (lap tekst gesplitst) ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2004 @ 13:03:18 #248
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18272455
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 23:59 schreef sweek het volgende:
Ik was trouwens eigenlijk een stuk banger dat mensen uit de trein naar beneden flikkerden, omdat je eigenlijk gewoon in 1 beweging die deur open doet en naar buiten stapt, tenminste, ik toch.
Wat bedoel je hiermee precies? Dat je de deur aan de kant war geen perron is gewoon open kan doen en naar buiiten kan stappen? Of dat je tijdens het rijden uit kan stappen?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 8 april 2004 @ 13:55:48 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_18273852
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:03 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee precies? Dat je de deur aan de kant war geen perron is gewoon open kan doen en naar buiiten kan stappen? Of dat je tijdens het rijden uit kan stappen?
Ik denk dat ie het volgende bedoelt: er zit daar een gat in het gewone perron, dus je kunt aan die kant uitstappen, maar op die plek is het niet verstandig. Je kunt dus gewoon voor de deur staan, het perron voorbij zien schuiven, en met je blinde kop de deur open doen en naar buiten stappen. Dan flikker je dus een stuk naar beneden. Luckske heeft aangegeven dat die borden op ooghoogte zitten en je dus blind moet zijn om dan nog naar buiten te stappen. Je zult maar blind zijn...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  † In Memoriam † donderdag 8 april 2004 @ 14:31:00 #250
25682 2cv
Niet subtiel
pi_18274864
quote:
Op donderdag 8 april 2004 13:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk dat ie het volgende bedoelt: er zit daar een gat in het gewone perron, dus je kunt aan die kant uitstappen, maar op die plek is het niet verstandig. Je kunt dus gewoon voor de deur staan, het perron voorbij zien schuiven, en met je blinde kop de deur open doen en naar buiten stappen. Dan flikker je dus een stuk naar beneden. Luckske heeft aangegeven dat die borden op ooghoogte zitten en je dus blind moet zijn om dan nog naar buiten te stappen. Je zult maar blind zijn...
Ow, een (soort) gat in het perron. Handig ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')