abonnement Unibet Coolblue
pi_23320419
En hier even de Vara Kassa kant en klare kaasfondue smaaktest uitslag:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=14374

Zingg staat daar wel als laatste, maar ik vind hem heerlijk!
pi_24207739
Dit topic heb ik oudejaarsmiddag nodig.
  zaterdag 25 december 2004 @ 22:39:42 #53
62182 Georges
That's the shit
pi_24207760
Kaas is lekker op bijna alles.
Gewoon ff uitproberen.
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_24254046
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan je wil ni weten hoeveel zin ik heb om te kaasfonduen!!!!
houdt mn vriendje er ni van
pi_24254143
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 12:49 schreef Ingridh007 het volgende:
maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan je wil ni weten hoeveel zin ik heb om te kaasfonduen!!!!
houdt mn vriendje er ni van
Je kan gewoon 1 persoonsporties kopen, dus wat let je?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24370054
Vanavond kaasfonduen! \o/
pi_24371186
lekkah
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2005 @ 17:47:37 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24763175
Hoe lang moet je champignons er ongeveer in laten 'hangen' voor ze lekker zijn?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24765819
Ik heb het idee dat als je een rauwe champignon erin doet, dat die niet echt gaar wordt....
Wellicht zou je eerst de champinons moeten bakken?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 januari 2005 @ 20:33:14 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24765996
Dat vroeg ik me dus af ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24766730
Rauwe champignon vind ik lekker hoor

Radijsjes zijn ook lekker!!!!
  woensdag 26 januari 2005 @ 23:25:10 #62
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24769955
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:39 schreef Vivi het volgende:
Je wordt er wel dik van he
Nee
Dik wordt je als je meer calorien eet dan je verbruikt. Meer bewegen dus.
Op de fiets boodschappen doen, op de fiets naar school of werk, 2 keer in de week sporten en op zondag een paar uur gaan lopen.

Verder niet snoepen en gewoon goed eten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_24771769
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe krijg je de pan na afloop eigenlijk goed en snel kaas vrij?
Na afloop van een kaasfondue houd je een pan met aangekoekte kaas over. Het kaaskoeksel kun je evenvoudig losweken en alsnog nuttigen. Hoe?
Zet de pan op het vuur, breek een ei, roer de eisubstantie door het loslatende kaaskoeksel. Snufje zout toevoegen. Zodoende ontstaat een gerecht dat enigszins smaakt als een kaasommelet. Voor mij het smakelijkste deel van een kaasfondue.
pi_24776390
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 21:04 schreef Rhoona het volgende:
Rauwe champignon vind ik lekker hoor

Radijsjes zijn ook lekker!!!!
Ja, alleen met rauwe champignons moet je wel opletten dat je er niet TEveel van eet.
Een paar kan wel, maar geen bakken tegelijk...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24777929
En natuurlijk kun je er diverse soorten (stok)brood in gebruiken, ciabatta en/ of notenciabatta is errug lekker. Verder moet het brood niet al te vers zijn, wil het de kaas goed absorberen...
Ananas was al genoemd, maar zorg wel dat je verse ananas hebt, dat is stukken lekkerder dan uit blik.
En als je de fondue zelf maakt, zorg dan voor witte DROGE wijn, geen zoete. Met de kaas kan je variëren wat je maar wilt/ lekker vindt
pi_24781276
Ik doopte laatst schijfjes champignons in de kaasfondue, dat was lekker knapperig. Goed te eten hoor!
Ik had trouwens laatst het merk Swissalp, bij C1000 gehaald. Die is echt superlekker.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 02:59:22 #67
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_34038965
Sorry voor de TVP maar ik ga komende week/maand ook kaas fonduen en mijn moeder kende alleen kaas fonduen met brood . Hoelang moeten bijvoorbeeld Gehaktballetjes en kleine slavinkjes Opgerolde entrecote en spekjes erin voor ze goed zijn ? of moet je ze eerst gewoon bakken ?

EDIT hoe komt dit topic in de AT terwijl ik de eerste in 2006 ben
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_34114461
weet niet of het al gezegd is:

bloemkool
spruitjes (wel koken van te voren)
Zoek niet naar woorden als ze er niet zijn
pi_34116357
Ik heb in Frankrijk laatst kaasfondue gehad met allerlei soorten vleeswaren. Jeweetwel, van die lekkere Franse ham enzo. Het lag allemaal opgevouwen of opgerold op een houten snijplank. Verder kregen we er stukjes stokbrood, augurkjes, zilveruitjes, salade en een gepofte aardappel met room bij. Keilekker!
pi_34117141
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:05 schreef piepster het volgende:
Ik heb in Frankrijk laatst kaasfondue gehad met allerlei soorten vleeswaren. Jeweetwel, van die lekkere Franse ham enzo. Het lag allemaal opgevouwen of opgerold op een houten snijplank. Verder kregen we er stukjes stokbrood, augurkjes, zilveruitjes, salade en een gepofte aardappel met room bij. Keilekker!
Zo ' hoor' je de kaasfondue eigenlijk ook te eten. Net als Vacherin Chaud, Raclette of Reblochon, andere warm kaas gerechten. Je krijgt er een vlees schotel bij, gekookte aardappel in de schil, augurken en zilveruitjes en natuurlijk stokbrood... Ben zelf niet zo'n fondue liefhebber, maar de andere kaas gerechten gaan erin als koek.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34117716
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ja. Het hele godvergeten wintersportdorp zat vol met restaurants die deze fondue serveerden.
pi_34117789
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:47 schreef piepster het volgende:
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden ja. Het hele godvergeten wintersportdorp zat vol met restaurants die deze fondue serveerden.
Wat zat je? Ergens midden in de Savorde kazen? Dus richting Portes du Soleil, Les Gets wellicht?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34117932
Val Thorens. Het meest toeristische wintersportgebied van Frankrijk. (Maar wel lekker goedkoop, veel piste en sneeuwzeker).

Er wonen daar in de zomer maar 20 mensen, dus ik denk niet dat het een specialiteit uit het dorp zelf is.
pi_34117978
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:54 schreef piepster het volgende:
Val Thorens. Het meest toeristische wintersportgebied van Frankrijk. (Maar wel lekker goedkoop, veel piste en sneeuwzeker).

Er wonen daar in de zomer maar 20 mensen, dus ik denk niet dat het een specialiteit uit het dorp zelf is.
Nee, in Val Thorens hoef je het niet op de culinaire boeg te gooien, helaas... Ik vind het dorp altijd vreselijk, maar 1 keer heen geweest. Ga nog steeds regelmatig die kant op (ski vrij veel weken in het jaar) voor een kort weekje, maar kies dan voor Meribel, leuker dorp...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34118124
Ach joh, ik ben na het skiën toch te moe om nog te apres-skiën, dus dat dorp kan me gestolen worden. En koken doe ik lekker zelf.

En nu weer verder over kaasfondue.

Had iemand al gezegd dat gebakken halve champignons met een beetje knoflook lekker zijn?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')