abonnement Unibet Coolblue
pi_16358763
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, dat gezeik op de NS altijd. Ik ben het spuugzat. Het moet maar eens afgelopen zijn om de NS als nationale zondebok te zien.


Op zich wel mee eens
Laatst ben ik een kwartier eerder op m'n bestemming aangekomen dankzij een vertraging van een kleine 5 minuten...
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_16358782
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:55 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Daar heeft de NS het he-le-maal zelf naar gemaakt.


Dat rookverbod kunnen ze niks aan doen.
pi_16358796
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:56 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Laatst ben ik een kwartier eerder op m'n bestemming aangekomen dankzij een vertraging van een kleine 5 minuten...
Huh, waarom wacht je dan niet standaard 5 minuten?
  zondag 18 januari 2004 @ 03:02:11 #29
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16358877
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:54 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Die bestaan nauwelijks en ook met overkapping heeft een niet-roker nergens last van.
[..]


bijna geen enkel perron is voor de volle 100% overkapt en er zijn genoeg (niet-IC-)stations die niet overkapt zijn.
quote:
Een perron is een openbare gelegenheid in de open lucht. Anders kun je het roken op straat straks ook gaan verbieden.
[..]
Een perron is eigendom van NS Stations of NS Vastgoed of een andere divisie. Je moet een geldig plaatsbewijs hebben om er op te komen en een perron is derhalve geen openbare gelegenheid. En al was het een opebare gelegenheid, dan had het al rookvrij moeten zijn, net als bijvoorbeeld bibliotheken.
quote:
Maar daarom hoef ik het er nog niet mee eens te zijn.
[..]
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat de argumenten die je aanhaalt om het er niet mee eens te zijn kant noch wal raken.
quote:
Yeah right!
Of je gaat even lekker ergens anders spelen.
Ik speel? Omdat meneetje z'n zin niet krijgt? Guttegut want zal jij nog veel moeten leren in je leven...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:03:26 #30
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16358899
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Huh, waarom wacht je dan niet standaard 5 minuten?


5 minuten vertraging van een aansluitende trein die je anders niet gehaald zou hebben. Door de vertraging wel, ergo: eerder op plaats van bestemming.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:07:39 #31
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16358971
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:02 schreef MREn het volgende:

[..]

bijna geen enkel perron is voor de volle 100% overkapt en er zijn genoeg (niet-IC-)stations die niet overkapt zijn.


Maar dat zegt niks over het effect.
quote:
Een perron is eigendom van NS Stations of NS Vastgoed of een andere divisie. Je moet een geldig plaatsbewijs hebben om er op te komen en een perron is derhalve geen openbare gelegenheid. En al was het een opebare gelegenheid, dan had het al rookvrij moeten zijn, net als bijvoorbeeld bibliotheken.
Als je eens wat verder denkt zou je weten dat perrons gedeeltelijk open zijn en vaak een hele hoge stationshal hebben waar de wind als een gek doorheen raast. We kunnen hier dus spreken over een geventileerde rookplek.
quote:
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat de argumenten die je aanhaalt om het er niet mee eens te zijn kant noch wal raken.
De argumenten van NS slaan nergens op. Zouden anderen minder last hebben van rokers door ze op precies hetzelfde perron naar een plek te leiden ?
quote:
Ik speel? Omdat meneetje z'n zin niet krijgt? Guttegut want zal jij nog veel moeten leren in je leven...
[off topic]
Als ik je profiel zo bekijk voel ik me meteen gevrijwaard van alle kritiek die je op me uit.
Ik vind je zelfs een beetje zielig.
[/off topic]
pi_16358987
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:03 schreef MREn het volgende:

[..]

5 minuten vertraging van een aansluitende trein die je anders niet gehaald zou hebben. Door de vertraging wel, ergo: eerder op plaats van bestemming.


Ja, even niet aan gedacht.
pi_16358996
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:07 schreef Goodluck het volgende:
[off topic]
Als ik je profiel zo bekijk voel ik me meteen gevrijwaard van alle kritiek die je op me uit.
Ik vind je zelfs een beetje zielig.
[/off topic]
Studierichting: Chemie toverde anders wel een glimlach op m'n gezicht.
  zondag 18 januari 2004 @ 03:13:42 #34
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359031
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:07 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Maar dat zegt niks over het effect.
[..]

Als je eens wat verder denkt zou je weten dat perrons gedeeltelijk open zijn en vaak een hele hoge stationshal hebben waar de wind als een gek doorheen raast. We kunnen hier dus spreken over een geventileerde rookplek.
[..]


Wind is geen ventilatie. Zomer is windstil, dus hangende rook
quote:
De argumenten van NS slaan nergens op. Zouden anderen minder last hebben van rokers door ze op precies hetzelfde perron naar een plek te leiden ?
[..]
Ja, zo worden de rokers op één plek gehouden en kun je op gepaste afstand blijven als je er last van hebt. Op drukke perrons om de 0,5meter een roker is dat niet het geval.

Blijf het feit dat het service is van de NS terwijl ze volgens de regels die Staat heeft opgelegd niet niet had hoeven doen, wat mn voornaamste kritiek is op je geblaat tegen de NS. De NS is helemaal geen partij in dezen.

quote:
[off topic]
Als ik je profiel zo bekijk voel ik me meteen gevrijwaard van alle kritiek die je op me uit.
Ik vind je zelfs een beetje zielig.
[/off topic]
Geheel insgelijks. Alleen vind ik jou niet zielig, maar in en in triest. Maar goed: jij moet er mee leven, ik niet.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16359067
quote:
Op zondag 18 januari 2004 02:46 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat merk je pas als je lang hebt gerookt en stopt. Ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar ik kan me voorstellen dat mensen die panisch zijn voor elke vorm van rook er last van hebben, je ruikt het namelijk prima op 25 meter afstand hoor.


Jezus, wat een gezeik....als je het ruikt dat iemand op 25 meter afstand van jou rookt, is het alleen maar mentaal zo. En dat je het pas merkt als je lang gerookt hebt, is het alleen maar zo dat je gefrusteerd bent dat je zelf niet meer kan gaan roken(want dan ben je een "weakling") en de ander dat wel doet. De ergste anti-rokers zijn meestal mensen die zelf (zwaar) gerookt hebben en gestopt zijn(vertel ik uit eigen ervaring).

Ik heb zelf nog nooit een sigaret opgestoken, maar ik vind het rookbeleid wel heel erg stom...

  zondag 18 januari 2004 @ 03:19:27 #36
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16359079
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:13 schreef MREn het volgende:

[..]

Wind is geen ventilatie. Zomer is windstil, dus hangende rook


Onzin.
quote:
Ja, zo worden de rokers op één plek gehouden en kun je op gepaste afstand blijven als je er last van hebt. Op drukke perrons om de 0,5meter een roker is dat niet het geval.
Oh, en als het zomers opeens windstil is dan ?

Verder mierenneukerij tot op de komma.
Ik heb nog nooit in mijn hele fucking leven iemand horen klagen over rook op een open perron.

quote:
Geheel insgelijks. Alleen vind ik jou niet zielig, maar in en in triest. Maar goed: jij moet er mee leven, ik niet.
Oke, doei
  zondag 18 januari 2004 @ 03:23:02 #37
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359124
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:18 schreef Grooviee17 het volgende:

[..]

Jezus, wat een gezeik....als je het ruikt dat iemand op 25 meter afstand van jou rookt, is het alleen maar mentaal zo. En dat je het pas merkt als je lang gerookt hebt, is het alleen maar zo dat je gefrusteerd bent dat je zelf niet meer kan gaan roken(want dan ben je een "weakling") en de ander dat wel doet. De ergste anti-rokers zijn meestal mensen die zelf (zwaar) gerookt hebben en gestopt zijn(vertel ik uit eigen ervaring).

Ik heb zelf nog nooit een sigaret opgestoken, maar ik vind het rookbeleid wel heel erg stom...


Ik heb er zelf geen last van, maar het is weldegelijk te ruiken als er iemand in de zelfde wagon zit te roken.

Dat er geen ergere anti-roker is dan een ex-roker is inderdaad waar.

Het rookbeleid vind ik ten dele niet stom: het recht op een rookvrije werkplek. Iedereen mag van mij zn boterhammen in een rookvrije kantine opeten en rokers moeten zich aanpassen want zij veroorzaken de overlast.
Bij werk in de horeca vind ik het zwaar overdreven, want als je gaat werken in de horeca, weet je gewoon dat er een rooklucht hangt en vind je dat -blijkbaar- geen bezwaar.
Dat er in de treinen niet gerookt mag worden: erg mooi, scheelt weer extra kleren wassen van die walm.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16359147
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Het rookbeleid vind ik ten dele niet stom: het recht op een rookvrije werkplek. Iedereen mag van mij zn boterhammen in een rookvrije kantine opeten en rokers moeten zich aanpassen want zij veroorzaken de overlast.
Bij werk in de horeca vind ik het zwaar overdreven, want als je gaat werken in de horeca, weet je gewoon dat er een rooklucht hangt en vind je dat -blijkbaar- geen bezwaar.
Dat er in de treinen niet gerookt mag worden: erg mooi, scheelt weer extra kleren wassen van die walm.


Ja, daar ben ik het op zich wel met je eens. Niet roken op je werk vind ik wel terecht, want daar kies je niet voor. Behalve natuurlijk de horeca, dan weet je dat van te voren. Maar ik doelde vooral op het niet mogen roken op perrons, en daarmee doelde ik ook op die 25m. Als iemand op het perron op zo'n afstand staat, ruik je dat echt niet...
  zondag 18 januari 2004 @ 03:27:33 #39
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359172
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:25 schreef Grooviee17 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het op zich wel met je eens. Niet roken op je werk vind ik wel terecht, want daar kies je niet voor. Behalve natuurlijk de horeca, dan weet je dat van te voren. Maar ik doelde vooral op het niet mogen roken op perrons, en daarmee doelde ik ook op die 25m. Als iemand op het perron op zo'n afstand staat, ruik je dat echt niet...


Klopt, vandaar ook die rookzuil zodat alle rokers bij elkaar staan ipv verspreid over het perron. Heb je er last van kan je er nu voor kiezen om verder van de zuil af te gaan staan, zonder dat je het 'risico' loopt, dat er 3 meter verder weer een ander staat te roken.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:32:01 #40
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16359206
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:25 schreef Grooviee17 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het op zich wel met je eens. Niet roken op je werk vind ik wel terecht, want daar kies je niet voor. Behalve natuurlijk de horeca, dan weet je dat van te voren. Maar ik doelde vooral op het niet mogen roken op perrons, en daarmee doelde ik ook op die 25m. Als iemand op het perron op zo'n afstand staat, ruik je dat echt niet...


I.d.d. Bovendien brengt het alleen maar ongemak met zich mee.
De reiziger moet op zoek gaan naar zo'n domme paal en de NS moet continue het rookbeleid in de gaten houden.

Wees dan consequent:

of laat zien dat je een echte mierenneuker bent en maak het gehele perron rookvrij of laat de toch al balende reiziger lekker zijn sigaretje/sigaartje roken op het perron.

pi_16359215
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:32 schreef Goodluck het volgende:

[..]

I.d.d. Bovendien brengt het alleen maar ongemak met zich mee.
De reiziger moet op zoek gaan naar zo'n domme paal en de NS moet continue het rookbeleid in de gaten houden.

Wees dan consequent:

of laat zien dat je een echte mierenneuker bent en maak het gehele perron rookvrij of laat de toch al balende reiziger lekker zijn sigaretje/sigaartje roken op het perron.


Precies, en dat kost weer geld, totaal overbodig. Daarvan kunnen ze beter proberen om de treinen op tijd te laten rijden...
  zondag 18 januari 2004 @ 03:34:51 #42
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359228
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:32 schreef Goodluck het volgende:
Wees dan consequent:

of laat zien dat je een echte mierenneuker bent en maak het gehele perron rookvrij of laat de toch al balende reiziger lekker zijn sigaretje/sigaartje roken op het perron.


Kan niet, want of je houdt je niet aan de wet, of je jaagt de rokers de trein uit.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_16359235
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Kan niet, want of je houdt je niet aan de wet, of je jaagt de rokers de trein uit.


Hoezo zou je je niet aan de wet houden als je het perron niet rookvrij maakt? Leg dat eens uit...
  zondag 18 januari 2004 @ 03:39:55 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359267
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:33 schreef Grooviee17 het volgende:
Precies, en dat kost weer geld, totaal overbodig. Daarvan kunnen ze beter proberen om de treinen op tijd te laten rijden...
Wel of geen rookzuil is totaal niet van invloed op de punctualiteit van de treinen.

Financieel niet omdat die paar centen voor zo'n zuil 1. niets uitmaken en 2. meer geld voor de NS geen invloed heeft op de punctualiteit (onderhoud sporen in tenslotte zaak van de overheid).

qua service niet omdat de handhaving van het rookbeleid grotendeels in handen is van de PLP en niet van HC's die 'toevallig' een station passeren in actieve dienst.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:40:17 #45
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16359271
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:34 schreef MREn het volgende:

[..]

Kan niet, want of je houdt je niet aan de wet, of je jaagt de rokers de trein uit.


Goed, laat ik nog maar even de moeite nemen om te reageren

Waarom zou je wel in een hoekje in dezelfde ruimte mogen roken en niet op het gehele perron terwijl het qua afscheiding of ventilatie geen ene klap uitmaakt ? Ik kan me niet herinneren dat er in de wet iets over "minimum afstanden" die het verschil tussen roken en rookvrij bepalen staat.

  zondag 18 januari 2004 @ 03:42:44 #46
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359290
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:35 schreef Grooviee17 het volgende:

[..]

Hoezo zou je je niet aan de wet houden als je het perron niet rookvrij maakt? Leg dat eens uit...


Beleid van de overheid is er op gericht dat men niet meer onvrijwillig aan schadelijke rook bloot hoeft te staan. Bovendien heeft personeel op de perrons (PLP. service medewerkers, wachtende HC of mcn, etct) recht op een rookvrije werkplek. Perron is bovendien geen openbare verblijfsruimte als bijv. een winkelstraat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:44:55 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 18 januari 2004 @ 03:45:58 #48
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359331
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:40 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Goed, laat ik nog maar even de moeite nemen om te reageren


dank voor uw goedheid
quote:
Waarom zou je wel in een hoekje in dezelfde ruimte mogen roken en niet op het gehele perron terwijl het qua afscheiding of ventilatie geen ene klap uitmaakt ? Ik kan me niet herinneren dat er in de wet iets over "minimum afstanden" die het verschil tussen roken en rookvrij bepalen staat.
Er staan zo veel regelingen niet in de wet (AMvB, APv, etc.) terwijl er op overtreding daarvan wel sancties kunnen staan. In het geval van de rookzuil heeft de NS ontheffing van de minister van VWS omdat op deze wijze het rookvrije perron in voldoende mate gewaarborgd blijft.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:46:41 #49
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_16359339
quote:
Op zondag 18 januari 2004 03:44 schreef AchJa het volgende:
De NS heb ik jaren geleden al afgeschaft......... Ben ook niet van plan om ooit nog een bus of trein te pakken......
Ja en?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 januari 2004 @ 03:47:24 #50
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')