abonnement Unibet Coolblue
pi_25033681
Ik luister nu naar het album en tot nu toe isie weer zoals vanouds goed
  woensdag 16 februari 2005 @ 17:36:18 #252
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_25114684
Nog een paar uur en het gaat beginnen in Paradiso
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  donderdag 17 februari 2005 @ 00:41:20 #253
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25120006
Woei was een erg goed optreden. Met Mark Lanegan erbij! Veel oudere nummers gehoord (Avon, If Only, Monster in your Parasol), ne verrassend weinig nieuwe songs. Stuk of 3, 4 van de nieuwe CD denk ik.
Maar desalniettemin erg goed dus!
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  donderdag 17 februari 2005 @ 00:45:16 #254
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_25120071
Ik heb er ook zeker van genoten, en het waren volgens mij inderdaad 3 of 4 nummers van de nieuwe cd. Alleen vond ik de eerste paar nummers het geluid niet echt super. Later werd dat gelukkig een stuk beter.
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
pi_25120256
Ik stond ook helemaal versteld dat Mark Lanegan erbij was!! Wat een geweldige man is dat toch, met zijn mysterieuze apperiance and zijn rauwe stem..heerlijk!

Heb zeker genoten van het optreden en had meer nummers van het nieuwe album verwacht maar gelukkig kwamen er ook nog een aantal nummers van Rated R voorbij:)

Stond helemaal vooraan dus hoop dat de fotos goed gelukt zijn, morgen gelijk even langs de kruitvat:)

Hehehehe, op een gegeven moment werd er iets naar het podium toegegooid en later kwam zo'n gozer bij mij staan en riep Josh of hij zn portomonee terug wou geven. Is die gast gewoon beroofd van zn portomonee en werd die op het podium gegooid..lullig
  donderdag 17 februari 2005 @ 09:42:14 #256
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_25122792
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:55 schreef Dudette1985 het volgende:
Ik stond ook helemaal versteld dat Mark Lanegan erbij was!! Wat een geweldige man is dat toch, met zijn mysterieuze apperiance and zijn rauwe stem..heerlijk!
Persoonlijk vind ik dat Mark Lanegan een beetje autistisch lijkt in zijn doen. Als hij op het podium staat, lijkt het net alsof hij niet weet wat hij daar doet. Maar zijn stem is inderdaad des te beter. Zijn solo-album van eind vorig jaar mag gehoord worden!
quote:
Hehehehe, op een gegeven moment werd er iets naar het podium toegegooid en later kwam zo'n gozer bij mij staan en riep Josh of hij zn portomonee terug wou geven. Is die gast gewoon beroofd van zn portomonee en werd die op het podium gegooid..lullig
Josh heeft die beurs voor een van de laatste nummers teruggegeven. Joey Castillo, de drummer vond aan het einde nog een credit card of pinpas die uit die beurs was gevallen. Wat een aardige jongens zijn het ook eigenlijk dat ze die spullen teruggeven.

Persoonlijk vond ik het wel jammer dat het geluid zo slecht was, dat "First It Giveth" een halve noot vals werd gezongen en dat ze "The Lost Art..." niet speelden.
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 februari 2005 @ 09:45:46 #257
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25122853
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 00:55 schreef Dudette1985 het volgende:
Hehehehe, op een gegeven moment werd er iets naar het podium toegegooid en later kwam zo'n gozer bij mij staan en riep Josh of hij zn portomonee terug wou geven. Is die gast gewoon beroofd van zn portomonee en werd die op het podium gegooid..lullig
Daar stond ik ook een meter vandaan

Ik vond het wel een aardig optreden. Niet heel bijzonder. De magie van de oude optredens is wat weg vond ik. Zonder Nick is het gewoon een heel aardige band - maar dat beetje extra wat het bij eerdere optredens bijzonder maakt miste ik. Maar ik moet zeggen dat ik dat 2 jaar geleden ook al iets minder vond dan wat het ervoor was.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25125501
Was gisteren ook in Paradiso en wat Doc hierboven zegt, sluit ik me bij aan.
Het is nog steeds een erg lekkere band en met afstand een van de beste rockbands van het moment, maar door verdwijnen van Nick zijn de scherpe randjes er een beetje af.
Die nieuwe bassist mag wat betreft uitstraling de schoenveters van Nick nog niet vastmaken.

Verder konden de nieuwe nummers, met uitzondering van het lekkere Medicine, mij niet echt overtuigen. Veels te loom en eenvormig qua ritme en die psychedische middenstukken kennen we nou wel.
Hierover kan ik natuurlijk pas echt oordelen als ik het album geheel gehoord heb

Mijn conclusie; de eens zo onaantastbare Queens lijken stilaan een beetje op hun retour te zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 17 februari 2005 @ 13:03:46 #259
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25126194
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 12:23 schreef Kolkus het volgende:

Mijn conclusie; de eens zo onaantastbare Queens lijken stilaan een beetje op hun retour te zijn.
Ik denk dat commercieel ze nog wel zullen groeien, maar ik denk ook dat er wat fans van het eerste uur zullen afhaken. Ik denk overigens dat ik nieuwe CD van ze wel ga halen, maar ik acht de kans dat dit voorlopig het laatste optreden is dat ik van ze zie redelijk groot. Te meer daar ik niet van plan ben naar een grotere zaal te gaan dan Paradiso. Maar goed, zeg nooit nooit.

Nog wat losse punten:

> Belichting vond ik klote. Bijna alleen maar licht van achter (backlight?) waardoor je de gezichten niet kon zien hetgeen het optreden ook iets afstandelijks gaf. Voorheen had ik ook meer het idee dat ze op het podium ook lol hadden, en dat vond ik dus wat ontbreken - hetkwam in ieder geval niet echt over.

> Een van de mensen waarmee ik er heen was gegaan zei dat er ook een ZZ Top cover gespeeld werd: Precious and Grace van de LP Tres Hombres. Hoewel ik die LP wel heb, herkende ik 'm niet. Snel weer eens draaien.

> Het was leuk weer eens in Paradiso te zijn - en wat het extra geinig was, was dat een vriend van me die QOTSA trouwens helemaal niet echt kende ook op kwam dagen - ouderwets in de pit net als 15 jaar geleden.

M'n volgend concert in Amsterdam zal denk ik Brant Bjork worden.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  donderdag 17 februari 2005 @ 13:33:22 #260
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25126684
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 13:03 schreef Doc het volgende:

[..]

> Een van de mensen waarmee ik er heen was gegaan zei dat er ook een ZZ Top cover gespeeld werd: Precious and Grace van de LP Tres Hombres. Hoewel ik die LP wel heb, herkende ik 'm niet. Snel weer eens draaien.

[..]
Ahh ik herkende een nummer al niet. Lag dus niet geheel aan mij. Dacht al dat het een cover was...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:01:59 #261
79634 Delmar78
Amersfoort Untouchable
pi_25140119
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 13:03 schreef Doc het volgende:
> Een van de mensen waarmee ik er heen was gegaan zei dat er ook een ZZ Top cover gespeeld werd: Precious and Grace van de LP Tres Hombres. Hoewel ik die LP wel heb, herkende ik 'm niet. Snel weer eens draaien.
Hun versie verschilde echt nauwelijks van het origineel. Een paar jaar geleden op Pinkpop hebben ze dat nummer trouwens ook gespeeld. Billy Gibbons, de gitarist van ZZ Top, heeft nog een nummertje met ze opgenomen voor "Lullabies to Paralyze".
The heat of the meat equals the angle of the dangle if the mass of the ass remains constant.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 februari 2005 @ 09:57:08 #262
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25140708
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:01 schreef Delmar78 het volgende:

[..]

Hun versie verschilde echt nauwelijks van het origineel. Een paar jaar geleden op Pinkpop hebben ze dat nummer trouwens ook gespeeld. Billy Gibbons, de gitarist van ZZ Top, heeft nog een nummertje met ze opgenomen voor "Lullabies to Paralyze".
Ik heb alleen Tres Hombres al heeeeeeel lang niet gedraaid (ik draai meestal Delüego - of hoe je dat spellen mag). Dat Billy meegespeeld had op LtP wist ik: volgens mij is die foto met QOTSA en Billy hier op Fok ook al geplaatst.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:00:47 #263
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25140764
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 13:03 schreef Doc het volgende:

[..]

I

M'n volgend concert in Amsterdam zal denk ik Brant Bjork worden.
Toch jammer dat ik er niet kon zijn..

Brant Bjork heb ik vorig jaar op dijkpop gezien, was erg ok moet ik zeggen, ik geloof dat "we" ook naar dat concert gaan.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 februari 2005 @ 10:25:16 #264
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25141136
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Toch jammer dat ik er niet kon zijn..

Brant Bjork heb ik vorig jaar op dijkpop gezien, was erg ok moet ik zeggen, ik geloof dat "we" ook naar dat concert gaan.
En in een zaal is hetnog beter

Je had trouwens gewoon naar Paradiso kunnen gaan: die vriend die ook op kwam dagen had voor ongeveer de reguliere prijs (30 euro) een kaartje gescoord van iemand die kaartjes over had.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:26:30 #265
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_25141152
Ik geloof je

. Lekker dat je dat altijd achteraf hoort . Oh well, ik had ze gelukkig al een keer gezien in de Melkweg, en dat was gewoon een top optreden. Dus ik overleef het wel .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_25143597
Ik was er ook, stond helemaal vooraan. Heb dat met die portemonee ook gezien, flauw...
Erg cool idd dat mark lanegan meewas. zoals Dudette al zei, hij heeft idd iets mysterieus en een dijk van een stem die gewoon heel goed bij bepaalde QOTSA nummers past.
En wat betreft die nieuwe bassist en de afwezigheid van Nick, ik miste Nick ook. Ik miste de 'show' die hij altijd neerzette. Die nieuwe bassist heeft dat niet.
En wat betreft dat zogenaamde autisme van Mark. Ik vond dat meer van Josh, de bassist, Troy en Mark zag ik nogwel het publiek inkijken enzo, maar Josh niet.
Marrgoed erg koel dat ze veel oude nummers deden enzo, aleen ik miste Regular John... Naja je kan niet alles hebben Mexicola maakte het goed

En Brant heb ik ook 2x live gezien, 1x in Melkweg en 1x in Hedon Zwolle. Wat een heerlijke concerten waren dat toch. Lange jams..geweldig. Wanneer kunnen we hem weer verwachten?
Hey there mister dj why don't you play some Rock 'n Role! [Brant Bjork live @ Roadburn 2005]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 februari 2005 @ 13:17:36 #267
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25143943
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 12:54 schreef Jenny_park het volgende:

En Brant heb ik ook 2x live gezien, 1x in Melkweg en 1x in Hedon Zwolle. Wat een heerlijke concerten waren dat toch. Lange jams..geweldig. Wanneer kunnen we hem weer verwachten?
9 april - Tilburg - 013 - Roadburn festival
22 april - Deventer - Burgerweeshuis - met Hulk als support
23 april - Amsterdam - Melkweg - met Hulk als support
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25145770
thanx dat wordt Amsterdam Zie je daar!
Hey there mister dj why don't you play some Rock 'n Role! [Brant Bjork live @ Roadburn 2005]
pi_25147211
Heeft iemand nog foto's van het concert? Ik zou er graag een paar willen hebben
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:01:03 #270
65870 Eddie__
ja.......dus?
pi_25148100
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:10 schreef Erebor het volgende:
Heeft iemand nog foto's van het concert? Ik zou er graag een paar willen hebben
Ik sluit me hierbij aan, ik zou ook wel een paar foto'tjes willen hebben. Ik denk dat het best lastig was om goede foto's te maken met al dat licht van achteren!
Het moeilijkste van alles is net te doen alsof je het druk hebt wanneer dat niet zo is
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:40:04 #271
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_25148827
Ik wil ook wel foto's zien. Of filmpjes. Zag iemand in mijn buurt in elk geval No One Knows filmen, en Leg of Lamb volgens mij ook.
Bij MTV News was gisteravond ook een heel kort stukje concert te zien! Kwam er toevallig langs. Josh Homme heeft het woord 'klootzak' geleerd . MTV News
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_25149919
Het viel mij ook op, dat er op het balkon, achterin de zaal, een grote camera stond. Volgens mij is het hele concert opgenomen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 februari 2005 @ 20:07:52 #273
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25150124
Ik zag inderdaad ook iemand in de zaal met een video camera.

De foto op de OOR-site (foto Willem oto: Willem Jongeneelen)



Verslag: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=27

In de NRC stond trouwens ook wel een aardige foto ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 18 februari 2005 @ 21:16:25 #274
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_25151124
Geluid was in 't begin niet echt okee, vooral de zang. Werd later wel beter. Ik vond 't een goed optreden, maar kan me voorstellen dat ze vroeger beter waren. Maar aangezien ik ze alleen op festivals heb gezien viel 't toch niet tegen.

Ben in ieder geval wel van plan naar Brant Bjork te gaan in de melkweg en misschien ook wel naar het Roadburn festival.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_25153897
-bliep-

link naar torrent bestand van een gozer die 90% van de show heeft opgenomen [beeld +geluid]. Beeld is matig [hij staat midden in de moshpit] maar geluid is verrassend goed voor een opname! Ergens halverwege is het vanaf het balkon opgenomen.

Ik ben er 9 uur mee bezig geweest om het te downloaden [!!!!!], maar het is zeker de moeite waard! Nu kan ik alles nog een keer herbeleven

[ Bericht 13% gewijzigd door nipeng op 19-02-2005 11:09:12 (Edit link, check MUZ Faq) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')