abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15006416
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 13:02 schreef Coolfire het volgende:

[..]

ok maar als je een amerikaan heb die niet onder die oldtimer verzekering valt??


Dan ben je niet lekker.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  vrijdag 28 november 2003 @ 18:03:11 #77
38316 BoomSmurf
Avatar Plagiaat Pleger
pi_15006440
Ik heb zelf 2 Trans-Am's gehad, zijn leuke dingen. Verkijk je alleen niet op de kosten want je bent er aardig wat geld aan kwijt... En verder, most important, De Groot, waar TS z'n plaatje van is, is vrij duur en dat komt kwalitatief niet uit!
Am-Ende! | Tree huggin' hippiesmurf | Ik doe niet aan zelf avatars maken, dus ik jat de jouwe! Elke refresh een andere.
BoomSmurf's Avatar Plagiaat Pleger Pagina Gallery Dinges v1.0!
pi_15012862
Best mooie auto's die dingen, maar t kost een euro al om ze te starten, bijwijzevanspreken.
Wat zou die in de stad verbruiken, een 6.6 liter met die pks? 1op3, misschien wel 1op2, ik weet niet zoveel van amerikanen, hoe ze rijden, het geluid blijft mooi.
Maar ik heb het liever op een m5 uit 1992, een 3.8 liter en erg snel, die auto's zijn ook veel te verleidelijk om te gassen, je voelt tijdens het rijden gewoon dat ze willen gaan.
Ik neem liever dan een Dodge Ram ofzo als het een amerikaan moet zijn.
  vrijdag 28 november 2003 @ 22:51:44 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_15012952
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 22:46 schreef Mike4583498057430965 het volgende:
Best mooie auto's die dingen, maar t kost een euro al om ze te starten, bijwijzevanspreken.
Wat zou die in de stad verbruiken, een 6.6 liter met die pks? 1op3, misschien wel 1op2, ik weet niet zoveel van amerikanen, hoe ze rijden, het geluid blijft mooi.
Maar ik heb het liever op een m5 uit 1992, een 3.8 liter en erg snel, die auto's zijn ook veel te verleidelijk om te gassen, je voelt tijdens het rijden gewoon dat ze willen gaan.
Ik neem liever dan een Dodge Ram ofzo als het een amerikaan moet zijn.
Wat denk je dat je voelt als je in een US car rijd met 400 a 500 PK Dat ze niet willen En op gas rijd het vrij goedkoop. Kom je uit op benzine prijs van een auto die 1 op 9 rijd
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 november 2003 @ 11:19:01 #80
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_15018502
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:03 schreef BoomSmurf het volgende:
Ik heb zelf 2 Trans-Am's gehad, zijn leuke dingen. Verkijk je alleen niet op de kosten want je bent er aardig wat geld aan kwijt... En verder, most important, De Groot, waar TS z'n plaatje van is, is vrij duur en dat komt kwalitatief niet uit!
Waar moet je dan wel wezen?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_15018719
Een buurman/vriend van mij heeft een pontiac camaro rs uit 1968.Deze bak is helemaal standaard,en die heeft al 275 pk.Dit komt uit een small block.Er zit nu een standaard 2 bak op en met die bak zit ie in 6.8 sec op 100,zonder doorslippende wielen,er zit nl. een sper op.Deze bak weegt rond de 1350 kg.Binnenkort gaat hij er een andere versnellingsbak onder zetten (een 4 bak aut) en dan moet ie nog sneller op de 100 zitten.Het verbruik is nu rond de 1 op 7 bij normaal rijden.Doordat hij een 2 bak heeft draait de motor teveel toeren nu,dus dat zou nog zuiniger moeten kunnen.

Foto van deze mooie bak : http://www.buraas.999.nl/Cars/Camaro/67black_rs_ss.jpg

Deze foto is precies hetzelfde als de auto van hem.Er rijden in nederland maar 10 van deze bakken rond,het type rs dan.
Het mooie van dit soort auto's is dat alle onderdelen nog steeds te koop zijn,en dan praat ik niet over gereviseerde onderdelen,maar nieuwe.Plaatwerk bv kan je zo kopen,de mallen zijn nl nooit vernietigd,maar verkocht aan andere bedrijven.

Dit betekent dus dat je je auto altijd in topconditie kan houden,en dat kan je niet zeggen van een civicje ofzo.Probeer maar s een onderdeel van een jap te zoeken die ouder als 20 jaar is,en dan ook nog s nieuw.

En nou niet gelijk beginnen van een jap is beter,ik heb zelf een mx-3 v6,maar als ik het geld nu zou hebben,dan kocht ik een dodge charger of een gto.

[Dit bericht is gewijzigd door Corona1972 op 29-11-2003 11:48]

pi_15020326
Een echte muscle car heeft geen 200 pk hoor.. ik heb zelf 2 Ford Mustangs (eentje uit '65 met een 4.7 liter v8: 305 PK en eentje uit '94 met een 5 liter v8 op dit moment 390 PK). Het hele verschil zit hem in het rijden. Die kleine europese en japanse motoren zijn veelste gestressed. In zo'n amerikaan kun je gruwelijk hard (mijn 94 doet 0-100 in ongeveer 5 seconden en rijdt ongeveer 290 km/h) maar het blijft gewoon relaxed rijden. Verbruik is ook maar relatief. Als je uit Frankrijk komt rijden met gemiddeld 160 dan rij je een stuk goedkoper dan die kleine motoren.
Zoek je nou echt een ultieme wagen (ruim 450 PK, 560 lb/ft torque) dan moet je gaan voor een Ford Mustang Shelby GT 500. Zie bijgevoegde foto.

http://www.eelco.com/postdata/shelby.gif

pi_15050139
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 18:03 schreef BoomSmurf het volgende:
Ik heb zelf 2 Trans-Am's gehad, zijn leuke dingen. Verkijk je alleen niet op de kosten want je bent er aardig wat geld aan kwijt... En verder, most important, De Groot, waar TS z'n plaatje van is, is vrij duur en dat komt kwalitatief niet uit!
vertel meer. geef plaatjes, ik wil info!
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_15050251
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:40 schreef elwoet het volgende:
Een echte muscle car heeft geen 200 pk hoor.. ik heb zelf 2 Ford Mustangs (eentje uit '65 met een 4.7 liter v8: 305 PK en eentje uit '94 met een 5 liter v8 op dit moment 390 PK). Het hele verschil zit hem in het rijden. Die kleine europese en japanse motoren zijn veelste gestressed. In zo'n amerikaan kun je gruwelijk hard (mijn 94 doet 0-100 in ongeveer 5 seconden en rijdt ongeveer 290 km/h) maar het blijft gewoon relaxed rijden. Verbruik is ook maar relatief. Als je uit Frankrijk komt rijden met gemiddeld 160 dan rij je een stuk goedkoper dan die kleine motoren.
Zoek je nou echt een ultieme wagen (ruim 450 PK, 560 lb/ft torque) dan moet je gaan voor een Ford Mustang Shelby GT 500. Zie bijgevoegde foto.

http://www.eelco.com/postdata/shelby.gif


interessant ja. zou best kunnen dat je door de minder toeren die je
maakt op hoge snelheiden relatief zuiniger rijdt dan een europeaan.

telt het bij die oude wagens ook dat de moter niet snel slijt omdat hij
zo weinig toeren maakt? (denk aan een diesel, minder toeren, langer leven)

Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_15219973
Ja, die amerikanen slijten ook minder hard.
Voorbeeld: mijn '65-er (38 jaar oud dus) heeft ruim 4 ton gelopen en is nu aan een motorrevisie toe. Het leuke van die motoren is dat een aantal onderdelen (zoals lagers etc) wel slijten maar de hoofdcompontent vaak vrijwel niet. Daardoor is een motorrevisie vaak eenvoudig en niet erg duur..
pi_40647645
firebird trans am is idd een pracht van een wagen en wou een een tijd lang alleen een trans am! maar hij zuigt echt heel hard in de bochten + het interieur is niet echt fijn en ze remmen niet top
nu ga ik voor een ford Gran Torino: 350 pk met v8 motor kan niet wachten totdat ik genoeg geld heb
pi_40650162
leuke topic kick

2003 was een goed jaar
  woensdag 9 augustus 2006 @ 17:45:33 #88
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40650554
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:15 schreef spaudling het volgende:
firebird trans am is idd een pracht van een wagen en wou een een tijd lang alleen een trans am! maar hij zuigt echt heel hard in de bochten + het interieur is niet echt fijn en ze remmen niet top
nu ga ik voor een ford Gran Torino: 350 pk met v8 motor kan niet wachten totdat ik genoeg geld heb
Ja leer nou eerst maar eens rijden manneke!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_40650634
Yeah... Eindelijk een goed topic
pi_40656764
Nou!!!!das mooi deze topic kick.

Laat ik nou een pimp bak hebben gekocht!!
Ik heb een Chevy Camaro uit 77 gekocht,helaas een 305 block met weinig vermogen,maar hey,daar is zo wat aan gedaan.
Andere koppen erop,scherpere nokkenas,tuimelaars en stoterstangen vervangen,nw intake manifold van edelbrock,4 barrel carb en een ander uitlaatspruitstuk en je hebt er zomaar 150 pk bij,en dat voor ong 1500 euro,en alles van top kwaliteit.
Maar eerst ga ik even het interieur doen,daar zit ook wat werk aan.
Iig is mijn droom uitgekomen,een lekkere amerikaanse V8,en zaterdag ga ik m halen!!

effe 1 foto

pi_40659437
Nah dan wil ik ook even foto's posten

Merk : Mercury (Ford)
Type : Capri (Mustang)
Motor : 1979 - 1983 Chevy V6, 3.8 L, 231 CID
Orgineel aantal Pk's : 231 in³ V6 rated at 170 hp
Nu : 275
Gewicht auto : 1200Kg

Er werd gezegd dat deze motor's ook gebruikt werden in Buicks...

Andere nokkenas, onsteking, benzine pomp, koppen, zuigers, versnelling bak....
Flowmaster uitlaat systeem..

Andere aandrijf-as
Andere achter-as (sper as)

Nog kopen.. Apparte oliekoeler.. En wat meer klokjes om de shit wat beter in de gaten te houden... En wat verchroomde kleppedeksels... en luchtfilter enzo.. Vant winter moet het er onder de hood perfect uitzien!!!

De auto ziet er nog net uit.. Er moeten wel wat chromen stripjes vervangen worden dit ligt allemaal al klaar.. Ook komen er dikkere velgen achter..






Eerst volgende project is Ice!!
En dan volgend jaar 400 Meter streetrace @ drachten!
Eff die golfjes blowen

[ Bericht 8% gewijzigd door WesHell op 09-08-2006 21:49:10 ]
pi_40671501
amerikaanse auto's zijn net als de amerikanen zelf overdreven. En daarom hou ik dr ook zo van haha, heb er 2 thuis staan. Niets is zo mooi als het V8 geluid, daar kan geen sjonnie-demper tegenop. Maar daarnaast moet ik eerlijk toegeven een wegligging van 0. De USA heeft het altijd al moeilijk gehad om de rest van de wereld bij te houden op het circuit.

maar moet wel gezegd, officiele gti en gsi-tjes en die echt hele snelle jappaners vind ik wel gaaf, en die hou ik ook maar met moeite bij, of soms helemaal niet.
alleen tsjaa, die modellen vind ik vaak zo ongelovelijk fantasieloos , saaie lijnen, saai interieur (enkele uitzonderingen daar gelaten). pfff
pi_40677292
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 01:48 schreef Fat_Mike het volgende:
amerikaanse auto's zijn net als de amerikanen zelf overdreven. En daarom hou ik dr ook zo van haha, heb er 2 thuis staan. Niets is zo mooi als het V8 geluid, daar kan geen sjonnie-demper tegenop. Maar daarnaast moet ik eerlijk toegeven een wegligging van 0. De USA heeft het altijd al moeilijk gehad om de rest van de wereld bij te houden op het circuit.

maar moet wel gezegd, officiele gti en gsi-tjes en die echt hele snelle jappaners vind ik wel gaaf, en die hou ik ook maar met moeite bij, of soms helemaal niet.
alleen tsjaa, die modellen vind ik vaak zo ongelovelijk fantasieloos , saaie lijnen, saai interieur (enkele uitzonderingen daar gelaten). pfff
Wat voor us cars zijn dat dan??
pi_40679698
Leuk topic!, mijn broertje heeft zelf een trans am uit 1979 met een 4 bak handgeschakeld en een kopppeling die niet echt "lief" is (loodzwaar).hij is momenteel bezig met het apk klaar maken van de auto (auto rijd wel al)



Hij is exact als op deze foto's echter moeten de stikkers er nog op. maar het is nu al een prachtbak
pi_40684595
Welke lapjeskut heeft eigenlijk dat fabeltje van 'Torque wins the race' verzonnen? Iemand die niet kon schakelen ofzo?

Zo'n amerikaan is leuk voor de show/pats, maar een lichtere geavanceerdere auto is meestal toch rapper.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:09:22 #96
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40685669
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:26 schreef 1299 het volgende:
Welke lapjeskut heeft eigenlijk dat fabeltje van 'Torque wins the race' verzonnen? Iemand die niet kon schakelen ofzo?

Zo'n amerikaan is leuk voor de show/pats, maar een lichtere geavanceerdere auto is meestal toch rapper.
'there's no substitute for cubic inches' wordt het ook wel genoemd.
bedacht door de amerikaanse industrie die bang was voor een voor hun ongekend fenomeen in die tijd: de turbo. Kleinere motoren, grote getallen. Dat was iets waar ze niet aan wilden.
pi_40691335
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:09 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

'there's no substitute for cubic inches' wordt het ook wel genoemd.
bedacht door de amerikaanse industrie die bang was voor een voor hun ongekend fenomeen in die tijd: de turbo. Kleinere motoren, grote getallen. Dat was iets waar ze niet aan wilden.
mwoah,

toch moet ik zeggen dat er een kern van waarheid inzit.
Een groot blok is makkelijker op te voeren in vergelijking met een klein blok.Toevallig staat er in het pta filmpjes gedeelte een amerikaanse V8 (ok,met turbo's)met 2000 pk,teruggeschroefd naar 1000 pk.En dit in een streetlegal car.
Zou je dit doen met een kleinere motor,dan is de kans veel groter dat je de motor opblaast,zeker omdat deze ook veel lichter is qua opbouw.
Waarom denk je dat ze bv in echte dragraces en bv tractorpulling alleen maar amerikaanse motoren nemen??Omdat ze oersterk zijn.

Oh ja,het mooiste voordeel van een turbo is de hogere trekkracht (Nm),heeft een V8 al van zichzelf
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:26:48 #98
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_40693287
in de tractor pulling gebruiken ze ook dikke jetsers van turbo's
en ze gebruiken vaak vliegtuigmotoren he
pi_40694235
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:09 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

'there's no substitute for cubic inches' wordt het ook wel genoemd.
bedacht door de amerikaanse industrie die bang was voor een voor hun ongekend fenomeen in die tijd: de turbo. Kleinere motoren, grote getallen. Dat was iets waar ze niet aan wilden.
Nee ze waren ook bang omdat een zeer simpele Honda 1.6 al 150 pk leverde en daarvoor hadden zij een 4 liter V8 ofzo voor nodig....
pi_40694479
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 22:53 schreef yup het volgende:

[..]

Nee ze waren ook bang omdat een zeer simpele Honda 1.6 al 150 pk leverde en daarvoor hadden zij een 4 liter V8 ofzo voor nodig....
Hey yup

als je wat zegt,doe dan je huiswerk alsjeblieft.
voorbeelden genoeg,de big blocks uit eind jaren 60,begin jaren 70 leverden veel vermogen uit een simpel blok.
Mijn buurman heeft een high output 327 cu blok,en die levert 275 pk,en daar is niets aan gedaan,alleen maar een hogere compressie.dit is een blok uit 1968,en het is een small block.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')