quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:20 schreef Patrick281 het volgende:
Suzuki Alto.
[afbeelding]
Bron: Alto tuning.
zal wel wat uit azie zijnquote:Op dinsdag 16 november 2004 19:25 schreef t0n het volgende:
fuck!
wat voor motor is dat Stefan?
Now thats some serious sh*t.........quote:Op maandag 20 december 2004 00:33 schreef Furb het volgende:
Rotary power!!!
hier het grote broertje van de 13B motor uit de RX-7: 20B (triple turbo)
[afbeelding]
commentaar van de bouwers:
"it's a 20b mazda rotary power should be about 1000 bhp
but we are expecting 1500 bhp
it will use achohal (spell check)
not gas
and will never see a day on the city streets
at 32psi per turbo
so you could say 96psi boost total
top rpm will be about 12,000k rpm
and it will have a two speed transmission
1st gear is FAST
2nd gear = black out , wake up at end of track
hope you didnt crash"
![]()
vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen.quote:Op donderdag 23 december 2004 10:32 schreef -Muse- het volgende:
Hoe krijgen mensen hun motorruimte toch zo "leeg" ...
Bij mij is het altijd een puinhoop
[afbeelding]
Heel gaaf maar ik mis nog een filmpje van de acceleratiequote:Op woensdag 22 december 2004 20:08 schreef phuck het volgende:
[afbeelding]
1.6 16v uit een Polo 6N met Mikuni kompressor.
222pk en 314nm koppel, auto weegt rond de 700kg (Polo 1)
http://www.lowdub.com/115_1561.AVI
Erg gaaf![]()
lol, zover kwam ik ook welquote:Op donderdag 23 december 2004 10:52 schreef Joostve het volgende:
[..]
vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen.
ziet er altijd erg mooi uit moet ik zeggen
De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie.quote:
Nee, ik bedoel echt de turbo's ik zag ze zitten, en ze zijn erg groot om te zienquote:Op dinsdag 15 februari 2005 13:33 schreef -calimero- het volgende:
[..]
De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie.
Wat jij bedoeld zijn denk ik de ringradiateurs aan de achterkant. Hierin zit ook nog een olie koeler. De ventilatoren van de radiateurs trekken 150 pk per stuk.
quote:The McLaren is powered by a BMW 6.1 Liter V12 engine producing 627 hp with a 0-60 mph time of 3.1 seconds and a top speed of 230-240 mph
na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron:quote:Op dinsdag 15 februari 2005 02:43 schreef -calimero- het volgende:
Motor van een Leopard 2A6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.
Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)
max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm
Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg.
langste lengte: 2141 mm.
Breedste breedte: 1801 mm.
Hoogtste hoogte: 1121 mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.
De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2.
Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer is en bediending.
Verbruik:
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit ben ikke dus.
Thnx manquote:Op vrijdag 18 maart 2005 00:42 schreef -calimero- het volgende:
[..]
na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron:
[afbeelding]
Koppeling van de motor naar de transmissie. Let op de turbo's links en rechts boven.
[afbeelding]
De motor zelf. De V 12 Let op de turbo rechts op de foto. De luchtfilterkasten zijn hier ook verwijderd.
[afbeelding]
De koppeling van de transmissie en links en rechts boven de uitlaat boosters.
[afbeelding]
Onder de eindaandrijving (om te sturen) en boven de 2 koppelingen waarop de ventilatoren voor de ringradiateurs op bevestigd worden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De 3 foto's hierboven staat de krachtbron op de scheidingsbok. Zo kan er makkelijk rondom de hele motor gewerkt worden en kan je bij de urenstand meters van zowel de motor als de transmissie.
Ik zie niks, alleen plastic kappen...quote:
crap! geil!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 20:11 schreef StefanP het volgende:
Supra met dual throttle bodies.
[afbeelding]
dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)quote:Op zaterdag 18 juni 2005 01:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ferrari (type ?) nieuw uit de doos![]()
[afbeelding]
En waar staan die? wat is hun functie? (nood)stroom voorziening?quote:Op zondag 21 augustus 2005 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken![]()
Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnenword je gewoon bang van
![]()
Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef Ultimora het volgende:
[..]
dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
nee maar een boxer duwt of trekt 2 cilinders tegelijkertijd weg terug. een V motor niet. dus hij is wel lekker compact... (nouja laag) maar heeft een andere loop.quote:Op zondag 21 augustus 2005 17:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
vtec op gooienquote:Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Knarf het volgende:
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine
...
Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
...
Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?quote:Op maandag 7 november 2005 20:54 schreef MacBeth het volgende:
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm
Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm
En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter
Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
Licht aan te rechtervoet/handquote:Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef t0n het volgende:
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
Smaken verschillen. Ik vind 'm gaaf.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?![]()
![]()
de technische mensen van de MotoGP, en ik vind het ook wel gaafquote:Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?![]()
![]()
Op mijn vorige werk hadden ze ook zo'n motor, uit een Centurion tank.quote:Op woensdag 22 maart 2006 14:03 schreef Autoreply het volgende:
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno) tot 4500 pk gaan de geruchten.
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays
...KNIP...
Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
4 kleppen per cilinder.. 5 cilinders.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Audi 20V Turbo
5 kleppen per cylinder
[..]
[afbeelding]
leer eens tellen:quote:Op maandag 1 mei 2006 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
M5: vijf kleppen per cylinder!
zie: http://members.aol.com/c1j1miller/index.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |