abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2004 @ 15:30:00 #201
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_22598177
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 15:20 schreef Patrick281 het volgende:
Suzuki Alto.
[afbeelding]
Bron: Alto tuning.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_22619303
Ferrari Modena:


En deze doe ik hier gewoon bij ... 2002 BAR


[ Bericht 36% gewijzigd door Googolplexian op 14-10-2004 13:37:10 ]
Calm down, please!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 18:56:48 #203
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_22625175
Mooi plaatje van die modena
pi_23327737
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23359182
fuck!
wat voor motor is dat Stefan?
pi_23359345
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:25 schreef t0n het volgende:
fuck!
wat voor motor is dat Stefan?
zal wel wat uit azie zijn .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_23360283
ik gok een xr6 turbo 1163 pk
kaasz
pi_23360423
Het is een 4 liter Ford motor met 1163pk. Zie hier het filmpje! http://www.uwhost4.net/~hachi/fullBOOST_nizpro_1163hp.avi
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_23361627
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2004 19:04 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
.
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 02:19 schreef MrSkyline het volgende:
[afbeelding]

pi_23652571
Nog een 2JZ-GTE





"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 1 december 2004 @ 14:53:48 #211
63779 tharkun
schuiftoeter
pi_23694509
Bentley stermotor


Rolls-Royce Griffon (opvolger van de Merlin die in spitfires zat)


opengewerkte mazda wankelmotor
Rare jongens, die computer
Voor grote problemen hebben we een computer
  donderdag 9 december 2004 @ 22:41:38 #212
29319 ninja-mod
Budo Taijutsu
pi_23866157
> BTi <
Only the light called darkness can show who i really am...
pi_23867866
BMW 801 uit de Focke Wulfe 190A series, 14 cilinders, 42 Liter, Max 1700 PK bij 2700 tpm (War Emergency Power), mechanische injectie met Kommandogerät (automatische regeling van mengsel, ontstekingstijdstip en stand propellorbladen) en tweeversnellings compressor.


Shvetsov Ash 82FN uit de Lavochkin LA5FN, LA7 en LA9, 14 cilinders, 41 Liter, 1850 PK bij 2600 tpm (War Emergency Power), mechanische injectie met tweeversnellingscompressor.


De ironie is dat de FW190A8 tegenwoordig als replica in Duitsland wordt geproduceerd door Flug Werke, maar dan ipv met de BMW 801 motor met de Ash 82 FN, de motor uit z'n vroegere aartsvijand.
  maandag 20 december 2004 @ 00:33:52 #214
60383 Furb
Project Rotary
pi_24094223
Rotary power!!!

hier het grote broertje van de 13B motor uit de RX-7: 20B (triple turbo)



commentaar van de bouwers:

"it's a 20b mazda rotary power should be about 1000 bhp
but we are expecting 1500 bhp
it will use achohal (spell check)
not gas
and will never see a day on the city streets
at 32psi per turbo
so you could say 96psi boost total
top rpm will be about 12,000k rpm
and it will have a two speed transmission
1st gear is FAST
2nd gear = black out , wake up at end of track
hope you didnt crash"


Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
  maandag 20 december 2004 @ 07:21:16 #215
70795 GiSH
waiting for sun
pi_24096059

de V10 Diesel Powwwwwwwwwwwer!!!!

en de 3,2 V6 in de New Beetle RSI
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_24141851
quote:
Op maandag 20 december 2004 00:33 schreef Furb het volgende:
Rotary power!!!

hier het grote broertje van de 13B motor uit de RX-7: 20B (triple turbo)

[afbeelding]

commentaar van de bouwers:

"it's a 20b mazda rotary power should be about 1000 bhp
but we are expecting 1500 bhp
it will use achohal (spell check)
not gas
and will never see a day on the city streets
at 32psi per turbo
so you could say 96psi boost total
top rpm will be about 12,000k rpm
and it will have a two speed transmission
1st gear is FAST
2nd gear = black out , wake up at end of track
hope you didnt crash"


Now thats some serious sh*t.........
pi_24142300
best wel ja...12 miljoen rpm holy shit
kaasz
  woensdag 22 december 2004 @ 19:22:28 #218
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_24143542
1000pk monster van Top Secret

Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
  woensdag 22 december 2004 @ 20:08:40 #219
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_24144587


1.6 16v uit een Polo 6N met Mikuni kompressor.
222pk en 314nm koppel, auto weegt rond de 700kg (Polo 1)

http://www.lowdub.com/115_1561.AVI

Erg gaaf
Feed your head
pi_24150205
2JZ-GTE T88 Big Single + Merc-Benz Compressor!!


pi_24150933
heej, de bak van Arnout Ben benieuwd hoe de performance is als de auto klaar is.
pi_24154540
Hoe krijgen mensen hun motorruimte toch zo "leeg" ...

Bij mij is het altijd een puinhoop
pi_24154866
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:32 schreef -Muse- het volgende:
Hoe krijgen mensen hun motorruimte toch zo "leeg" ...

Bij mij is het altijd een puinhoop
[afbeelding]
vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen.
ziet er altijd erg mooi uit moet ik zeggen
Wat zeg ie?
pi_24154877
quote:
Op woensdag 22 december 2004 20:08 schreef phuck het volgende:
[afbeelding]

1.6 16v uit een Polo 6N met Mikuni kompressor.
222pk en 314nm koppel, auto weegt rond de 700kg (Polo 1)

http://www.lowdub.com/115_1561.AVI

Erg gaaf
Heel gaaf maar ik mis nog een filmpje van de acceleratie
rollerbank zegt zo weinig
Wat zeg ie?
pi_24155152
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:52 schreef Joostve het volgende:

[..]

vaak zijn dat mensen die de auto helemaal strippen en daarna zelf de motor erin leggen.
ziet er altijd erg mooi uit moet ik zeggen
lol, zover kwam ik ook wel
Maar dan moet je bv de accu achterin leggen en meer van dat soort acties uithalen, veeeeel werk
  maandag 14 februari 2005 @ 17:54:09 #226
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_25087945
Meer dan 2000 pk




FOR SALE

445 CID Custom Turbo Racing Engine - Donovan alum. block, Dart 14 degree Olds CFE Pro Stock heads, Hogans sheet metal tunnel RAM w/twin throttle body and EFI, billet Crower crank, Manley top fuel rods, JE custom turbo pistons, C&A rings & HP bearings, Jesel rockers & belt drive, Comp cams custom cam shaft, Comp cams extra HD roller lifters, titanium vlaves, retainers & keepers, LSM springs & Moroso billit valve covers. Stef's oil system, ATI blancer, Burns stainless turbo headers w/merge collectors, twin 76mm ceramic ball bearing, Turbonetics turbos. Spearco intercooler for twin turbo, all plumbing & intake tubes. MSD distributor & ignition 7AL2. Bosch race fuel injectors,Welden fuel pump 2035A.

2000+ HP w/76 mm turbos
2500+ HP w/larger turbos

$44,900 - complete

Additional parts for drive line available at additional cost, i.e. Trick titanium bellhousing, 10" dual disk clutch, Auto Meter data recorder, Strange center sections. Transmissions as well. E-mail me for more info.



Big Block Chevy Parts Available

Big Block Chevy 4 bolt main, standard bore, perfect condition - $500

(3) Big Block Chevy roller cams - $150-$300 each, e-mail your specs, I can get any size cam

Big Block Chevy Dart intake manifold fully ported, 9.800 deck, 4150 carb - $275

Big Block Chevy Dart Big Chief 18 degree cast tunnelram 9.800 deck with EFI Boss's installed drilled for fogger - $600

Big Block Chevy Holley strip dominator intake manifold, fully ported w/nitrous plate - $275

Big Block Chevy Arias pistons, 4.500 bore 1.395 CH like new - $200

(2) Big Block Chevy 454 steel crank shaft 5140 standard rods/standard mains, very good condition - $400 each

Big Block Chevy aluminum rods, new, +250 long - $675

(2) Big Block Chevy stainless steel roller rockers 1.7 ratio - $250 a set

Magniflo electric fuel pump, very good condition - $200

(2) Big Block or Small Block 168 tooth automatic Reactor fly wheel, neutral balance - $100 each

(4) New and used roller lifter sets, Crower and Comp Cams - New $300; Used $75 Good Condition

Miscellaneous nitrous plates and parts; NOS nitrous bottles (20 available) - $125 each w/high flow valves

Jacobs electronics part #510064

Turbo Action shifter, for turbo 400 and power glide - $175 like new

Koni double adjustable rear shocks, 7" travel, dyno tested - $600 like new

MSD 7AL2 - $300 each

MSD pro coils - $75 each

MSD 2 step and 3 step - $50 each

Weldon fuel pump 2035A - $700 each

Small Block Parts

Small Block Chevy bow tie block; ready to run, billet main caps on all 5, line honed and new 4155 finish bore - $1,200

Small Block Chevy bow tie 18 degree CNC ported, new - $3,500 bare

Small Block Chevy bow tie 18 degree intake manifold, fully ported, dyno time only - $600

(2) Small Block Chevy Jesel belt drive - $450 each, used very good condition

Small Block Chevy Jesel rocker assembly for 18 degree CNC cylinder head - $900 new

(2) Vortec YS trim race, blower only, new - $900 each

(2) Fel-Pro EFI wiring harness, used very good condition - $500 each
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_25095374
Motor van een Leopard 2A6







Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.

Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)

max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm

Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg.
langste lengte: 2141 mm.
Breedste breedte: 1801 mm.
Hoogtste hoogte: 1121 mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.

De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2.
Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer is en bediending.

Verbruik:
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel
















En dit ben ikke dus.

[ Bericht 6% gewijzigd door -calimero- op 15-02-2005 13:37:38 ]
Save a mouse, eat a pussy.
pi_25097916
Die turbo's .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_25099643
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:30 schreef D-Devil het volgende:
Die turbo's .
De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie.

Wat jij bedoeld zijn denk ik de ringradiateurs aan de achterkant. Hierin zit ook nog een olie koeler. De ventilatoren van de radiateurs trekken 150 pk per stuk.

[ Bericht 3% gewijzigd door -calimero- op 15-02-2005 13:40:52 ]
Save a mouse, eat a pussy.
pi_25101592
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 13:33 schreef -calimero- het volgende:

[..]

De turbo's (zilverkleurig) zitten in het midden van de motor aan de zijkant, net na de luchtfilterbakken onder de rode rubber balg en voor de transmissie.

Wat jij bedoeld zijn denk ik de ringradiateurs aan de achterkant. Hierin zit ook nog een olie koeler. De ventilatoren van de radiateurs trekken 150 pk per stuk.
Nee, ik bedoel echt de turbo's ik zag ze zitten, en ze zijn erg groot om te zien . 1 zo'n radiator maakt mijn auto al "powerloos"
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_25169615
weet niet of hij al langs is geweest... maar misschien wel een van BMW's geilste motoren... de NA 6,1liter 12cilinder in V van de McLaren F1
quote:
The McLaren is powered by a BMW 6.1 Liter V12 engine producing 627 hp with a 0-60 mph time of 3.1 seconds and a top speed of 230-240 mph
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25175055


Winnaar show'n'shine TX2K4
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 18 maart 2005 @ 00:42:35 #233
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_25557132
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 02:43 schreef -calimero- het volgende:
Motor van een Leopard 2A6

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Motor is een MTU MB 873
V 12 47,6 L 4 takt voorkamer injectie
twin-turbo en intercooler.

Motor rijdt trouwens ook (tijdelijk) op andere vloeibare brandstof indien nodig.
(MTU = dochter onderneming van Mercedes)

max vermogen 1500 PK @ 2600 TPM (onbegrenst 3000+ PK)
max koppel 4700 Nm. @ 1600 TPM
copressie 22:1
boring x slag: 170mm x 175mm

Gewicht van de motor compleet met vulling: 6120 kg.
langste lengte: 2141 mm.
Breedste breedte: 1801 mm.
Hoogtste hoogte: 1121 mm
110 liter olie
160 liter koel vloeistof
dynamo levert 20 kW.
Voltage 24 v.

De krachtbron is compleet met motor, transmissie, eindaandrijving en koelsysteem. Deze kan binnen 30 min. vervangen worden in een Leopard 2.
Ook kan de motor buiten de tank gewoon draaien, indien er brandstof toevoeer is en bediending.

Verbruik:
Kouwde start,............................... iets van 40 liter Diesel
op de weg, constante snelheid,... 3 liter op 1 km
in zwaar terrein,........................... 8+ liter op 1 km
stationair,.......................................12,5 liter per uur
tank inhoud,....................................+/- 1500 liter Diesel

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En dit ben ikke dus.
na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron:


Koppeling van de motor naar de transmissie. Let op de turbo's links en rechts boven.


De motor zelf. De V 12 Let op de turbo rechts op de foto. De luchtfilterkasten zijn hier ook verwijderd.


De koppeling van de transmissie en links en rechts boven de uitlaat boosters.


Onder de eindaandrijving (om te sturen) en boven de 2 koppelingen waarop de ventilatoren voor de ringradiateurs op bevestigd worden.






De 3 foto's hierboven staat de krachtbron op de scheidingsbok. Zo kan er makkelijk rondom de hele motor gewerkt worden en kan je bij de urenstand meters van zowel de motor als de transmissie.
Save a mouse, eat a pussy.
pi_25562961
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 00:42 schreef -calimero- het volgende:

[..]

na de eerste paar foto's van de krachtbron van een Leopard 2A6 hier nog een paar tijdens werkzaamheden aan de krachtbron:

[afbeelding]
Koppeling van de motor naar de transmissie. Let op de turbo's links en rechts boven.

[afbeelding]
De motor zelf. De V 12 Let op de turbo rechts op de foto. De luchtfilterkasten zijn hier ook verwijderd.

[afbeelding]
De koppeling van de transmissie en links en rechts boven de uitlaat boosters.

[afbeelding]
Onder de eindaandrijving (om te sturen) en boven de 2 koppelingen waarop de ventilatoren voor de ringradiateurs op bevestigd worden.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De 3 foto's hierboven staat de krachtbron op de scheidingsbok. Zo kan er makkelijk rondom de hele motor gewerkt worden en kan je bij de urenstand meters van zowel de motor als de transmissie.
Thnx man
echt geweldig

Ik heb die motoren gezien op de opendag in Oirschot, erg indrukwekkend
  zondag 20 maart 2005 @ 21:47:46 #235
46960 StefanP
polemicist
pi_25620788
2005 BMW M5 motor:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25624099






pi_25624220
pi_25624316

SL65



  zondag 20 maart 2005 @ 23:59:20 #239
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25624488
BMW Alpina 3.6L B10 biturbo blok:

RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  maandag 21 maart 2005 @ 00:04:40 #240
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_25624642
Eigenlijk een filmpje maar dit topic kan niet zonder deze beelden. (Thanx Kaj_A!!!)

www.wacha.nl/temp/f1fireup.mpg
Calm down, please!
  maandag 21 maart 2005 @ 00:08:51 #241
46960 StefanP
polemicist
pi_25624743
quote:
Op zondag 20 maart 2005 23:52 schreef Drifter__ het volgende:

SL65

[afbeelding]

Ik zie niks, alleen plastic kappen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 21 maart 2005 @ 00:11:30 #242
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_25624816
carbon is geen plastic

maar geef mij idd maar mooie open techniek i.p.v. "ik wordt liever door een erkende dealer aangeraakt"-kappen
Calm down, please!
  maandag 21 maart 2005 @ 18:37:15 #243
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_25640948

Ferrari 550 Maranello
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  dinsdag 22 maart 2005 @ 01:57:36 #244
77352 Hugster
Mandarijntje
  woensdag 23 maart 2005 @ 21:13:40 #245
67347 Rancid
Life Won't Wait
pi_25693562




  donderdag 31 maart 2005 @ 14:29:42 #246
62973 Kaj_A
Tot de schijt ons dood!
pi_25880957
Cosworth:


Porsche Carrera GT:




Toda race engines:
TODA MUGEN Formula 3 Engine


TODA MUGEN Formula 4 B18C Engine


TODA HONDA B18C Engine


TODA FERRARI MODENA F360GT Engine


TODA NISSAN SR20 N2 Race Spec


TODA NISSAN SR20DET GT300 Engine


TODA MIATA BP 1.9 Liter Engine


TODA TOYOTA Altezza 3SG Engine


TODA TOYOTA 4AG Engine


TODA HONDA NSX GT300 Engine
Dat moet je zelf weten!
Wee hij, die er slecht over denkt!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 01:27:05 #247
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_28036441
Cadillac CIEN


Cadillac SIXTEEN


Chevvy 383 nieuw uit de doos


Mazda Miata Race uitvoering


Ferrari (type ?) nieuw uit de doos
Calm down, please!
pi_28150890
holy shit daar kan mijn grasmaaierblok niet tegen op
I found the love but it didn't last
Wonderful Days belong to the past
I don't know where I stand, what I'm to do
tried to forget and i'll find someone new
pi_28161152
die vindt ik niet echt mooi moet ik zeggen...
pi_28162699
More Rotary
pi_28204382
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:25 schreef mistermaniac het volgende:
More Rotary




Zoiets??
pi_28204776
Just like that.
Valt niet echt onder pics, maar het is wel leuk
Big Time Rotary Style
BMW e36 met een 4-rotor
http://video.racing.hu/files/1057/barbie_video.racing.hu.mpg

[ Bericht 70% gewijzigd door mistermaniac op 24-06-2005 21:05:15 ]
  zondag 17 juli 2005 @ 02:53:03 #253
46960 StefanP
polemicist
pi_28875106
edit: linken mag niet dus klik zelf maar op de pics.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_1.jpg
In parallel with the road and racetrack trials in various test vehicles, the new AMG 6.3-litre V8 engine was subjected to rigorous tests on the ultra-modern dynamic test benches at AMG; these can accommodate engines with an output of more than 735 kW/1000 hp.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_2.jpg
AMG V8 power unit with 375 kW/510 hp: It is a tradition at Mercedes-AMG that every engine is built by hand according to the 'one man, one engine' philosophy. This means that one technician assembles the entire engine. Photos: DaimlerChrysler. Click images to enlarge


Mercedes-Benz AMG introduces world's most powerful naturally aspirated V8


Stuttgart, Germany - Mercedes-Benz AMG division unveiled a new 6.3-litre V8 engine that is claimed to be the world's most powerful naturally aspirated eight-cylinder production engine. It combines high-revving performance with a large displacement. Developed entirely by AMG, it generates an output of 510 hp at 6800 rpm. Thanks to its large displacement, the V8 by AMG develops around 20 percent more torque than comparable naturally aspirated engines in this performance class.

Made completely from high-strength aluminum, this naturally aspirated V8 engine has features derived from motorsport. Together with a variable intake manifold featuring two integral throttle flaps, the vertical arrangement of the intake and exhaust ducts ensures perfect cylinder charging. Bucket tappets in the cylinder heads allow a stiff valve train and therefore high engine speeds. Variable camshaft adjustment, a particularly rigid closed-deck crankcase and cylinder walls with a new, revolutionary LDS coating are further attributes of this V8 engine.

The new AMG 6.3-litre V8 engine will soon be available in a new high-performance AMG car.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29819616


Honda S2000 Racing Engine-Compartment ... al voorbij gekomen?
Calm down, please!
pi_29820664
Supra met dual throttle bodies.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29820875
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:11 schreef StefanP het volgende:
Supra met dual throttle bodies.

[afbeelding]
crap! geil!
Calm down, please!
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:58:31 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_29836176
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in





Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken

Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen word je gewoon bang van
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_29839199
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 01:27 schreef Googolplexian het volgende:


Ferrari (type ?) nieuw uit de doos
[afbeelding]
dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
2825cc Single Turbo Beast
pi_29840172
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in

[afbeelding]

[afbeelding]

Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken

Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen word je gewoon bang van
En waar staan die? wat is hun functie? (nood)stroom voorziening?
Save a mouse, eat a pussy.
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:36:36 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_29843782
Liggen in een nieuw gebouwde cutterzuiger, 2 stuks voor de aandrijving, en 2 stuks om de pompen aan te drijven, als hij ligt te werken kunnen er 3 pompen worden aangedreven, en daarmee spuit het lievertje een straaltje opgezogen zand, van een meter doorsnee, met een druk van 32 bar, ongeveer 1100 meter weg.....

Goed opletten dus als je op het strand ligt

En voor de stroomvoorziening hebben ze nog een paar andere motortjes liggen, die zijn wel wat kleiner....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:42:19 #261
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29843969
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
Vampire Romance O+
pi_29844346
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:42 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
nee maar een boxer duwt of trekt 2 cilinders tegelijkertijd weg terug. een V motor niet. dus hij is wel lekker compact... (nouja laag) maar heeft een andere loop.
2825cc Single Turbo Beast
pi_32064182
*kick

Veyron:



Calm down, please!
pi_32064386
Foto gemaakt in de Scania-fabriek in Södertälje


V8
pi_32065714
3S-GTE power:









  maandag 7 november 2005 @ 19:40:45 #266
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32065874
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine


10 Cilinder versie


12 Cilinder versie


It is available in 6 through 14 cylinder versions, all are inline engines. These engines were designed primarily for very large container ships. Ship owners like a single engine/single propeller design and the new generation of larger container ships needed a bigger engine to propel them.

The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.

Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Fuel consumption at maximum power is 0.278 lbs per hp per hour (Brake Specific Fuel Consumption). Fuel consumption at maximum economy is 0.260 lbs/hp/hour. At maximum economy the engine exceeds 50% thermal efficiency. That is, more than 50% of the energy in the fuel in converted to motion.
For comparison, most automotive and small aircraft engines have BSFC figures in the 0.40-0.60 lbs/hp/hr range and 25-30% thermal efficiency range.

Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32066858
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Knarf het volgende:
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine

...

Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

...
vtec op gooien haal je makkelijk 120 rpm
Calm down, please!
  maandag 7 november 2005 @ 20:54:41 #268
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32068324
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6




Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm

Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm

En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter

Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
Down[br]Under
pi_32068763
probeer dan nog maar eens het voorwiel op de grond te houden.
mijn 'engine' is bijna beautiful, 'k mis nog een buisje (van 't luchtfilterhuis naar de warmeluchtmantel), daarna zal 'k een foto maken. hij was flink smerig en zweette nogal allemaal verholpen, hij is nu brandschoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 9 november 2005 @ 22:16:11 #270
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32130844
BMW 1200 Boxer
Down[br]Under
pi_32131315
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:54 schreef MacBeth het volgende:
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm

Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm

En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter

Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
  woensdag 9 november 2005 @ 23:05:14 #272
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_32132812
Alles wat nu is gepost, is niks vergeleken mijn motorblok





Echt een geweldig koffie-molen geluid

Specs:
1600cc Diesel
55PK
5 Versnellingen (incl achteruit )
Verbruik 1:16 is haalbaar..

Mijn specs:
Aan de pomp:
Lachen naar mensen met een snelle benzine motor

Op de snelweg:
Just cruisin'

Zijn wel oude foto's, motor is er al uit geweest namelijk. Motorruimte wat opgeknapt, veel dingen opnieuw gespoten. Te veel vervangen, maar ooit komt het goed Bijna oldtimer én diesel
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_32137147
3S-FE Power



Info:
Toyota 3S-FE 2.0 liter 16 klepper in Toyota Carina II 2.0 Gli uit 1990.

Aan de pomp:
Uitgelachen worden door mensen met diesel motor

Op de snelweg:
1:13/1:12 met veel moeite
Toyota Carina II 2.0 GLi
pi_32138168


1 op 2 daalijk met gas open zonder moeite.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32140257
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
pi_32143832
quote:
Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef t0n het volgende:
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
Licht aan te rechtervoet/hand
pi_32151075
TOn, als je het meervermogen van een turbo motor aanspreekt, voel je dat in je portefeuille.
PK's eisen brandstof.
Rijd je met een ei odner het gaspedaal valt dat al bij al nog goed mee.
Maar toch, de meeste benzine turbo wagens zijn bedoeld om sportief te rijden, en dan komt het verbruik vanzelf wel mee.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  donderdag 10 november 2005 @ 16:58:09 #278
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32152439
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
Smaken verschillen. Ik vind 'm gaaf.
Down[br]Under
pi_32168455
staat deze er al bij, die hoort hier wel

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:57:59 #280
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36119948
wel heel subtiel kickje


F1 - †2005 - V10




F1 - *2006 - V8
Calm down, please!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:52:25 #281
46960 StefanP
polemicist
pi_36135330


"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36263119
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ) tot 4500 pk gaan de geruchten.




Bij het testen van deze,


heb ik er zelf een keer naast gestaan, dat heeft wel wat. Letterlijk loskomen van de grond (!) tijdens spin-up, puur van het lawaai. Steekvlammen van 10/15 meter en een oliecomsumptie van >800 liter/uur. (Olie dus, geen brandstof )

Ik heb er nog ergens foto's van liggen, zal vanavond eens kijken.
Ook van de R-2800 heb ik nog ergens pics liggen (getuned , rond de 4000 pk) zal ook ff zoeken.

AR houdt het op echte motoren

[ Bericht 12% gewijzigd door Autoreply op 22-03-2006 14:25:52 ]
pi_36263932
S60R Evolve:
pi_36264852
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
de technische mensen van de MotoGP, en ik vind het ook wel gaaf alleen de demper opzich ziet niet uit, heb je gelukkig wel mooie varianten voor
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:33:49 #285
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_36268559
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:03 schreef Autoreply het volgende:
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ) tot 4500 pk gaan de geruchten.

[afbeelding]
Op mijn vorige werk hadden ze ook zo'n motor, uit een Centurion tank.
Ze werden op de proefstand gezet zonder uitlaat spruitstuk, en afgesteld door naar de kleur van de vlam te kijken Dāt waren nog eens tijden, heb 't zelf helaas niet mee gemaakt.
Save a mouse, eat a pussy.
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:10:10 #286
101852 kokos
mividaloca
pi_36308831
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays


...KNIP...


Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
Viva los Vatos Locos
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:29:47 #287
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_36311666


V8 uit de rs6
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37462730


Voor Googol de foto van het omhulsel van dit stukje techniek


[ Bericht 31% gewijzigd door Virus.NL op 01-05-2006 19:28:43 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 19:22:04 #289
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37462845
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:18 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
RX-7 efini?
Calm down, please!
pi_37464792
Audi 90 20V
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37465905
Audi R10 V12 TDI


Audi S8



Audi RS4

V10
pi_37467111
Audi Quattro 20V Turbo
5 cylinder
200q20v



[ Bericht 21% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-05-2006 21:29:39 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37467163
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Audi 20V Turbo
5 kleppen per cylinder
[..]

[afbeelding]
4 kleppen per cilinder.. 5 cilinders.
V10
pi_37467254
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37467343
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
M5: vijf kleppen per cylinder!
zie: http://members.aol.com/c1j1miller/index.html
leer eens tellen:

"Audi 200 Quattro with the 20-valve turbo 5-cylinder"
20 gedeeld door 5 is 4.
V10
pi_37467426
Audi A4 heeft wel een 4 cylinder 20V, ik had 'm net wel in beeld ...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37467455
een cosworth formule 1 turbo motor uit de eind jaren 80..

1000pk uit 1.5liter 6 cylinder...
  maandag 1 mei 2006 @ 21:42:05 #298
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_37467746


MG ZT V8. So-Cal uitvoering.. Haalde uiteindelijk 362km/h in de woestijn.
6.0 V8, 765pk NASP!

Was laatst voor weinig te koop op de veiling van MG-Rover sports and Racing Limited.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_37469151


pi_37487817
hehehe...de eigenaar vd rode escort cossie is een vriend van me...dat ding heeft 340pk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')