abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28204382
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:25 schreef mistermaniac het volgende:
More Rotary




Zoiets??
pi_28204776
Just like that.
Valt niet echt onder pics, maar het is wel leuk
Big Time Rotary Style
BMW e36 met een 4-rotor
http://video.racing.hu/files/1057/barbie_video.racing.hu.mpg

[ Bericht 70% gewijzigd door mistermaniac op 24-06-2005 21:05:15 ]
  zondag 17 juli 2005 @ 02:53:03 #253
46960 StefanP
polemicist
pi_28875106
edit: linken mag niet dus klik zelf maar op de pics.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_1.jpg
In parallel with the road and racetrack trials in various test vehicles, the new AMG 6.3-litre V8 engine was subjected to rigorous tests on the ultra-modern dynamic test benches at AMG; these can accommodate engines with an output of more than 735 kW/1000 hp.

http://www.canadiandriver.com/news/05images/amgv8_2.jpg
AMG V8 power unit with 375 kW/510 hp: It is a tradition at Mercedes-AMG that every engine is built by hand according to the 'one man, one engine' philosophy. This means that one technician assembles the entire engine. Photos: DaimlerChrysler. Click images to enlarge


Mercedes-Benz AMG introduces world's most powerful naturally aspirated V8


Stuttgart, Germany - Mercedes-Benz AMG division unveiled a new 6.3-litre V8 engine that is claimed to be the world's most powerful naturally aspirated eight-cylinder production engine. It combines high-revving performance with a large displacement. Developed entirely by AMG, it generates an output of 510 hp at 6800 rpm. Thanks to its large displacement, the V8 by AMG develops around 20 percent more torque than comparable naturally aspirated engines in this performance class.

Made completely from high-strength aluminum, this naturally aspirated V8 engine has features derived from motorsport. Together with a variable intake manifold featuring two integral throttle flaps, the vertical arrangement of the intake and exhaust ducts ensures perfect cylinder charging. Bucket tappets in the cylinder heads allow a stiff valve train and therefore high engine speeds. Variable camshaft adjustment, a particularly rigid closed-deck crankcase and cylinder walls with a new, revolutionary LDS coating are further attributes of this V8 engine.

The new AMG 6.3-litre V8 engine will soon be available in a new high-performance AMG car.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29819616


Honda S2000 Racing Engine-Compartment ... al voorbij gekomen?
Calm down, please!
pi_29820664
Supra met dual throttle bodies.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29820875
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 20:11 schreef StefanP het volgende:
Supra met dual throttle bodies.

[afbeelding]
crap! geil!
Calm down, please!
  zondag 21 augustus 2005 @ 12:58:31 #257
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_29836176
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in





Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken

Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen word je gewoon bang van
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_29839199
quote:
Op zaterdag 18 juni 2005 01:27 schreef Googolplexian het volgende:


Ferrari (type ?) nieuw uit de doos
[afbeelding]
dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
2825cc Single Turbo Beast
pi_29840172
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
5000 Pk per stuk, en er liggen er 4 in

[afbeelding]

[afbeelding]

Maken met zijn 4en rond de 160 Db, op een metertje of 10 afstand krijg je al de neiging om je vingertjes erg ver in je oren te prakken

Heb ook nog leuke filmpies van wat ze ermee kunnen word je gewoon bang van
En waar staan die? wat is hun functie? (nood)stroom voorziening?
Save a mouse, eat a pussy.
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:36:36 #260
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_29843782
Liggen in een nieuw gebouwde cutterzuiger, 2 stuks voor de aandrijving, en 2 stuks om de pompen aan te drijven, als hij ligt te werken kunnen er 3 pompen worden aangedreven, en daarmee spuit het lievertje een straaltje opgezogen zand, van een meter doorsnee, met een druk van 32 bar, ongeveer 1100 meter weg.....

Goed opletten dus als je op het strand ligt

En voor de stroomvoorziening hebben ze nog een paar andere motortjes liggen, die zijn wel wat kleiner....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 augustus 2005 @ 17:42:19 #261
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29843969
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 14:50 schreef Ultimora het volgende:

[..]

dit is de V12 die oa in de testarossa zat, mooi en uniek met een blokhoek van 180 graden. (en nee tis geen boxer)
Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
Vampire Romance O+
pi_29844346
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 17:42 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dat houdt in? Dat hij 2 krukassen heeft?
nee maar een boxer duwt of trekt 2 cilinders tegelijkertijd weg terug. een V motor niet. dus hij is wel lekker compact... (nouja laag) maar heeft een andere loop.
2825cc Single Turbo Beast
pi_32064182
*kick

Veyron:



Calm down, please!
pi_32064386
Foto gemaakt in de Scania-fabriek in Södertälje


V8
pi_32065714
3S-GTE power:









  maandag 7 november 2005 @ 19:40:45 #266
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_32065874
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine


10 Cilinder versie


12 Cilinder versie


It is available in 6 through 14 cylinder versions, all are inline engines. These engines were designed primarily for very large container ships. Ship owners like a single engine/single propeller design and the new generation of larger container ships needed a bigger engine to propel them.

The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.

Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

Fuel consumption at maximum power is 0.278 lbs per hp per hour (Brake Specific Fuel Consumption). Fuel consumption at maximum economy is 0.260 lbs/hp/hour. At maximum economy the engine exceeds 50% thermal efficiency. That is, more than 50% of the energy in the fuel in converted to motion.
For comparison, most automotive and small aircraft engines have BSFC figures in the 0.40-0.60 lbs/hp/hr range and 25-30% thermal efficiency range.

Even at it's most efficient power setting, the big 14 consumes 1,660 gallons of heavy fuel oil per hour.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_32066858
quote:
Op maandag 7 november 2005 19:40 schreef Knarf het volgende:
Wartsila-Sulzer RTA96-C turbocharged two-stroke diesel engine

...

Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm

...
vtec op gooien haal je makkelijk 120 rpm
Calm down, please!
  maandag 7 november 2005 @ 20:54:41 #268
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32068324
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6




Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm

Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm

En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter

Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
Down[br]Under
pi_32068763
probeer dan nog maar eens het voorwiel op de grond te houden.
mijn 'engine' is bijna beautiful, 'k mis nog een buisje (van 't luchtfilterhuis naar de warmeluchtmantel), daarna zal 'k een foto maken. hij was flink smerig en zweette nogal allemaal verholpen, hij is nu brandschoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 9 november 2005 @ 22:16:11 #270
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32130844
BMW 1200 Boxer
Down[br]Under
pi_32131315
quote:
Op maandag 7 november 2005 20:54 schreef MacBeth het volgende:
Blok van de nieuwe Yamaha YZF-R6
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Vermogen
127 Pk @ 14.500 tpm

Vermogen (inclusief ram-air)
133 Pk @ 14.500 tpm

En dat op 599 cc maakt ruim 222 pk per liter

Redline bij 17.500 tpm. Formule 1 cijfers. En dat op een standaard productiefiets die rond de 12000 euro gaat kosten inclusief BPM
Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
  woensdag 9 november 2005 @ 23:05:14 #272
14188 Go0s
Kever heerscht
pi_32132812
Alles wat nu is gepost, is niks vergeleken mijn motorblok





Echt een geweldig koffie-molen geluid

Specs:
1600cc Diesel
55PK
5 Versnellingen (incl achteruit )
Verbruik 1:16 is haalbaar..

Mijn specs:
Aan de pomp:
Lachen naar mensen met een snelle benzine motor

Op de snelweg:
Just cruisin'

Zijn wel oude foto's, motor is er al uit geweest namelijk. Motorruimte wat opgeknapt, veel dingen opnieuw gespoten. Te veel vervangen, maar ooit komt het goed Bijna oldtimer én diesel
Website
'63er Kever 1200 (resto) - '73er Kever 1835cc (sprinter) - '99er Passat TDI
pi_32137147
3S-FE Power



Info:
Toyota 3S-FE 2.0 liter 16 klepper in Toyota Carina II 2.0 Gli uit 1990.

Aan de pomp:
Uitgelachen worden door mensen met diesel motor

Op de snelweg:
1:13/1:12 met veel moeite
Toyota Carina II 2.0 GLi
pi_32138168


1 op 2 daalijk met gas open zonder moeite.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_32140257
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
pi_32143832
quote:
Op donderdag 10 november 2005 09:40 schreef t0n het volgende:
Jij denkt dat 't verbruik van 'n turbo auto hoger wordt?
Licht aan te rechtervoet/hand
pi_32151075
TOn, als je het meervermogen van een turbo motor aanspreekt, voel je dat in je portefeuille.
PK's eisen brandstof.
Rijd je met een ei odner het gaspedaal valt dat al bij al nog goed mee.
Maar toch, de meeste benzine turbo wagens zijn bedoeld om sportief te rijden, en dan komt het verbruik vanzelf wel mee.
Love, nothing more than sugarcoated hate
  donderdag 10 november 2005 @ 16:58:09 #278
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_32152439
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
Smaken verschillen. Ik vind 'm gaaf.
Down[br]Under
pi_32168455
staat deze er al bij, die hoort hier wel

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 17 maart 2006 @ 15:57:59 #280
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_36119948
wel heel subtiel kickje


F1 - †2005 - V10




F1 - *2006 - V8
Calm down, please!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 02:52:25 #281
46960 StefanP
polemicist
pi_36135330


"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_36263119
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ) tot 4500 pk gaan de geruchten.




Bij het testen van deze,


heb ik er zelf een keer naast gestaan, dat heeft wel wat. Letterlijk loskomen van de grond (!) tijdens spin-up, puur van het lawaai. Steekvlammen van 10/15 meter en een oliecomsumptie van >800 liter/uur. (Olie dus, geen brandstof )

Ik heb er nog ergens foto's van liggen, zal vanavond eens kijken.
Ook van de R-2800 heb ik nog ergens pics liggen (getuned , rond de 4000 pk) zal ook ff zoeken.

AR houdt het op echte motoren

[ Bericht 12% gewijzigd door Autoreply op 22-03-2006 14:25:52 ]
pi_36263932
S60R Evolve:
pi_36264852
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:28 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Ja, leuk. Maar welke OETLUL heeft die uitlaat zo verzonnen?
de technische mensen van de MotoGP, en ik vind het ook wel gaaf alleen de demper opzich ziet niet uit, heb je gelukkig wel mooie varianten voor
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 22 maart 2006 @ 16:33:49 #285
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_36268559
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 14:03 schreef Autoreply het volgende:
Rolls Royce Merlin, V12, watergekoeld, 48 kleppen (toen al!) en in de standaarduitvoering 1300-1850 pk. In racetuning (Reno ) tot 4500 pk gaan de geruchten.

[afbeelding]
Op mijn vorige werk hadden ze ook zo'n motor, uit een Centurion tank.
Ze werden op de proefstand gezet zonder uitlaat spruitstuk, en afgesteld door naar de kleur van de vlam te kijken Dàt waren nog eens tijden, heb 't zelf helaas niet mee gemaakt.
Save a mouse, eat a pussy.
  donderdag 23 maart 2006 @ 21:10:10 #286
101852 kokos
mividaloca
pi_36308831
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:00 schreef StefanP het volgende:
Ik zal dit topic eens vervuilen met wat supra engine bays


...KNIP...


Weg met al die plastic kap rommel van tegenwoordig!
Viva los Vatos Locos
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:29:47 #287
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_36311666


V8 uit de rs6
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_37462730


Voor Googol de foto van het omhulsel van dit stukje techniek


[ Bericht 31% gewijzigd door Virus.NL op 01-05-2006 19:28:43 ]
  maandag 1 mei 2006 @ 19:22:04 #289
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_37462845
quote:
Op maandag 1 mei 2006 19:18 schreef Virus.NL het volgende:
[afbeelding]
RX-7 efini?
Calm down, please!
pi_37464792
Audi 90 20V
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37465905
Audi R10 V12 TDI


Audi S8



Audi RS4

V10
pi_37467111
Audi Quattro 20V Turbo
5 cylinder
200q20v



[ Bericht 21% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-05-2006 21:29:39 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37467163
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Audi 20V Turbo
5 kleppen per cylinder
[..]

[afbeelding]
4 kleppen per cilinder.. 5 cilinders.
V10
pi_37467254
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37467343
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
M5: vijf kleppen per cylinder!
zie: http://members.aol.com/c1j1miller/index.html
leer eens tellen:

"Audi 200 Quattro with the 20-valve turbo 5-cylinder"
20 gedeeld door 5 is 4.
V10
pi_37467426
Audi A4 heeft wel een 4 cylinder 20V, ik had 'm net wel in beeld ...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_37467455
een cosworth formule 1 turbo motor uit de eind jaren 80..

1000pk uit 1.5liter 6 cylinder...
  maandag 1 mei 2006 @ 21:42:05 #298
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_37467746


MG ZT V8. So-Cal uitvoering.. Haalde uiteindelijk 362km/h in de woestijn.
6.0 V8, 765pk NASP!

Was laatst voor weinig te koop op de veiling van MG-Rover sports and Racing Limited.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_37469151


pi_37487817
hehehe...de eigenaar vd rode escort cossie is een vriend van me...dat ding heeft 340pk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')