1. A Perfect Circle - Thirteenth Step --> Elke draaibeurt wordt ie briljanter! Staat werkelijk geen slechte track op. Zelfs het enorme rustige Nurse vind ik nog mooi
2. Mars Volta - De-Loused In The Comatorium --> Ook deze CD moest ik vaker horen, maar ik vind het een kunststukje! (Jammer van de tegenvallende live-performance @ Lowlands)
3. Placebo - Sleeping With Ghosts --> Voornamelijk ook door hun briljante Concert in de HMH! Cd'tje wat altijd lekker is om te luisteren.
4. Muse - Absolution --> Perfecte Opvolger van Origin Of Symmetry. Verder geen woorden voor
5. Tenacious D - Tenacious D --> Ik weet niet zeker of deze van 2003 is, maar niettemin vind ik dat humor en goeie liedjes op een schijfje nog nooit zo goed gelukt is!
6. The White Stripes - Elephant --> In ieders jaarlijstje zo ongeveer al. Maar niet voor niets!
7. Metallica - St. Anger --> Velen vonden het niets, ik heb er toch altijd met veel plezier naar geluisterd. Live klonk het nog beter!
8. Guano Apes - Walking On A Thin Line --> Voor het eerst een Guano Apes CD waar geen zwakkere tracks op staan. En Sandra is en blijft natuurlijk geweldig
9. AFI - Sing The Sorrow --> Goeie CD. Punt Uit.
10. KoRn - Take A Look In The Mirror --> Voor het ouderwetse beukwerk een prima te verteren album.
code:De albums van Broken Social Scene en The Decemberists heb ik toch maar achterwege gelaten vanwege de oorspronkelijke mid-2002-releasedatum.1. motorpsycho + jaga jazzist horns - in the fishtank 10
2. stephen malkmus & the jicks - pig lib
3. beulah - yoko
4. single frame ashtray - wetheads come running
5. giddy motors - make it pop
6. jaga jazzist - the stix
7. tv on the radio - young liars
8. lisa germano - lullaby for liquid pig
9. manitoba - up in flames
10. mogwai - happy songs for happy people
11. pinback - offcell
12. menomena - I am the fun blame monster
13. out hud - s.t.r.e.e.t. d.a.d.
14. kaizers orchestra - ompa til du dør
15. café tacuba - cuatro caminos
16. four tet - rounds
17. the minus 5 - down with wilco
18. the postal service - give up
19. stuurbaard bakkebaard - mercedes
20. the wrens - the meadowlands
21. the unicorns - who will cut our hair when we're gone
22. xiu xiu - a promise
23. mirah yom tov zeitlin & ginger brooks takahashi - songs from the black mountain project
24. prefuse 73 - one word extinguisher
25. sufjan stevens - michigan
Mijn singles-lijstje volgt nog.
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 29-12-2003 09:18]
quote:Alhoewel,
Op vrijdag 12 december 2003 23:02 schreef De-oneven-2 het volgende:Nummer één is alvast een zekerheid.
Het bestaat gewoon niet dat ik in de komende weken 'n album te horen krijg dat ik nog beter vind.
Wat 'n compleet krankzinnige plaat is dat! Héérlijk! .
1) Seven Nation Army - The White Stripes
2) Low - Foo Fighters
3) In The Shadows - The Rasmus
4) Sunrise - Simply Red
5) Loneliness - DJ Tomcraft
6) Danger (high voltage) - Electric Six
7) Lose Yourself - Eminem
8) Positron (vocal mix) - Cygnus X
9) All In The Suit That You Wear - Stone Temple Pilots
10) Losing Grip - Avril Lavigne
CD's:
1. Radiohead - Hail to the Thief
2. Sufjan Stevens - Greetings from Michigan, the Great Lake State
3. The Wrens - The Meadowlands
4. Bettie Serveert - Log 22
5. Motorpsycho + Jaga Jazzist Horns - In the Fishtank vol. 10
6. The White Stripes - Elephant
7. Belle & Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
8. The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
9. Grandaddy - Sumday
10. Cat Power - You are Free
Er zijn nog een hoop CD's van dit jaar die hier nog wel tussen komen maar die heb ik nog niet genoeg beluisterd, ik heb zowiezo altijd dat ik de meeste goede platen van een jaar pas na dat jaar ontdek.
beetje een jammere lijst als je je bedenkt dat ik van de nummer 10 maar de helft goed vind.. ik heb een hoop gemist, of te weinig geluisterd om er in te komen, zoals elephant, room on fire, her majesty the decemberists, winter hymn coutry hymn secret hymn en speakerboxx/the love below
een aantal albums stelden me gewoon teleur, zoals deftones en silence is easy.
quote:
1. La Maschera di Cera - Il grande labirinto
2. Dream Theater - Train of thought
3. Morse, Neal - Testimony
4. Opeth - Damnation (limited edition)
5. King Crimson - The power to believe
6. Anekdoten - Gravity
7. Arena - Contagion
8. OSI - Office of Strategic Influence
9 Tangent, the - The music that dies alone
10. Soft Works - Abracadabra
11. RPWL - Stock
12. Threshold - Wireless - Aucoustic Sessions
13. Bodin, Tomas - Sonic boulevard
14. Zorn, John - Masada Guitars
15. Galleon - From land to ocean
16. Pineapple Thief - Variations on a dream (limited edition 2CD)
17. Gordian Knot - Emergent
18. Hackett, Steve - To watch the storms
19. Spock's Beard - Feel euphoria
20. Satellite - A street between sunrise and sunset
21. Ritual - Think like a mountain
22. Iron Maiden - Dance of death
23. Anathema - A natural disaster
24. Mostly Autumn - Passengers
25. After Crying - Show
26. Kaipa - Keyholder
27. Mars Volta, the - De-loused in the comatorium
28. A.C.T. - Last epic
29. Sherinian, Derek - Black utopia
30. No-man - Together we're stranger
31. Isildurs Bane & Metamorfosi Trio - Mind - vol 3
32. Attila, Kollár - Musical witchcraft II - Utopia
33. Evergrey - Recreation day (limited edition)
34. Dead Soul Tribe - A murder of crows (limited)
35. Strawbs - Blue angel
36. Taal - Skymind
37. Jadis - Fanatic (limited edition)
38. Conspiracy - The unknown
39. Caravan - The unauthorised breakfast item (special edition)
40. Turquoise - Po drugiej stronie
41. Anderson, Ian - Rupi's dance
42. Spektrum - Spektrum
43. Enchant - Tug of war (limited edition)
44. Djam Karet - A night for Baku
45. Syzygy - The allegory of light
46. Townsend, Devin - Accelerated evolution
47. Norlander, Erik - Music machine (limited edition)
48. Wetton, John - Rock of faith
49. Kashmir - Zitilites
50. Howe, Steve's Remedy - Elements
leuk, maar net niet goed genoeg voor top10:
The Thrills-So Much for the City
Athlete-Vehicles and Animals
Electric Soft Parade-The American Adventure
Zoot Woman-Zoot Woman
Planet Funk-Non Zero Sumness
Radio4-Gotham
The Rapture-Echoes
The Eaves-The Eaves
Stellastar*-Stellastar*
Shaun Ryder Amateur Night at the Big Top
Singles:
#1 Delays - Nearer Than Heaven
#2 Keane Everybodys Changing
#3 Mew Comforting Sounds
#4 The Rapture House of Jealous Lovers
#5 The Thrills Santa Cruz
#6 Zoot Woman Grey Day
#7 The Veils Lavinia
#8 King Adora Born to Lose/Kamikaze
#9 Hope of the States Enemies, Friends
#10 Haven Tell Me ep
Electronic/Dance/Hip Hop
Albums:
#1 Moloko Statues
#2 Pomegranate On Black Peak
#3 Ulrich Schnauss A Strangely Isolated Place
#4 U.N.K.L.E Never Neverland
#5 Client Client
#6 Plump DJs - Eargasm
#7 Grandadbob Waltzers for Weirdos
#8 Noon Studio Games
#9 LFO Sheath
#10 Mountaineers Messy Century
01 ) The Wrens - The Meadowlands
02 ) Cat Power - You Are Free
03 ) Mu - Afro Finger And Gel
04 ) Victor Gama - Pangeia Instrumentos
05 ) The Rapture - Echoes
06 ) The Microphones - Mount Eerie
07 ) Dizzee Rascal - Boy In Da Corner
08 ) M83 - Dead Cities, Red Seas & Lost Ghosts
09 ) Manitoba - Up In Flames
10 ) Xiu Xiu - A Promise
11 ) Prefuse73 - One Word Extinguisher
12 ) Casiotone for the Painfully Alone - Twinkle Echo
13 ) Supersilent - 6
14 ) The Shins - Chutes Too Narrow
15 ) Ellen Allien - Berlinette
16 ) TV on the Radio - Young Liars
17 ) Basement Jaxx - Kish Kash
18 ) The Soft Pink Truth - Do You Party?
19 ) Venetian Snares - Find Candace
20 ) The Deadly Snakes - Ode to Joy
---
Er is weer ontiegelijk veel muziek bij gekomen dit jaar, met nog van alles wat ik wil beluisteren, maar er zit helaas maar één jaar in
één jaar, dus dat zal moeten wachten.
Ik vond het, qua muziek, in ieder geval een zeer spannend, creatief en bevredigend jaar..met voor mij als enige echte tegenvallers Radiohead en Broadcast.
Zo,
tot zover mijn schamele bijdrage in deze..ik ga nu feesten en wens een ieder die het maar wil horen alvast een eindeloos mooi 2004 toe. .
1. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak
2. Beyonce ft. Jay-Z - Crazy In Love
3. Clea - Download It
4. Within Temptation - Running Up That Hill
5. Lene Marlin - You Weren't There
6. O-Town - I Showed Her
7. Evanescence - Bring Me To Life
8. Merche - Como Pude
9. Outkast - Hey Ya
10. Tatu - Ne Ver, Ne Boisya, Ne Prosi
11. Linkin Park - Numb
12. Hilary Duff - Come Clean
13. Sonata Arctica - Victoria's Secret
14. Sita - Come With Me
15. Melanie C - Melt
16. Kylie Minogue - Red Blooded Woman
17. Sugababes - Shape
18. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word
19. Shakira - Ojos Asi
20. The Cardigans - For What It's Worth
21. Linkin Park - From The Inside
22. Emma Bunton - Maybe
23. Tatu - Not Gonna Get Us
24. Conjure One ft. Sinead O'Connor - Tears From The Moon
25. Blink 182 - I Miss You
26. Britney Spears ft. Madonna - Me Against The Music
27. Delerium - After Al
28. Christina Aguilera - The Voice Within
29. Tatu - How Soon Is Now
30. Stacie Orrico - (There's Gotta Be) More To Life
31. Kelly Clarkson - Miss Independent
32. Willa Ford ft. Lady May - A Toast To Men
33. Whitney Houston - Try It On My Own
34. Kelly Clarkson - Low
35. Daniel Bedingfield - If You're Not The One
36. Delta Goodrem - Lost Without You
37. Michelle Branch - Are You Happy Now
38. Kylie Minogue - Slow
39. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
40. 3 Doors Down - Here Without You
41. Hilary Duff - So Yesterday
42. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby
43. Intwine - Way Out
44. Dido - White Flag
45. Good Charlotte - Girls & Boys
46. Christina Aguilera - Fighter
47. Girls Aloud - No Good Advice
48. Justin Timberlake - Cry Me A River
49. Girls Aloud - Life Got Cold
50. Blink 182 - Feeling This
Beste albums dit jaar
1. Evanescence - Fallen
2. Linkin Park - Meteora
3. Kylie Minogue - Body Language
4. Britney Spears - In The Zone
5. Rachel Farris - Soak
6. Madonna - American Life
7. Sugababes - Three
8. Hilary Duff - Metamorphosis
9. Beyonce - Dangerously In Love
10. Alex Parks - Introduction
Admiral Freebee - S/T
Joe Strummer & the Mescaleros - Street core
Caesar - S/T
Mando Diao - Bring 'em in
Radio 4 - Gotham / Electrify
Misschien wel in deze volgorde...
Beste concerten? Tsja, ik denk...
Admiral Freebee
Skidmarks
Blur
The Spades
An Pièrlé
Misschien wel in deze volgorde...
[Dit bericht is gewijzigd door belsen op 01-01-2004 16:00]
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 03:03 schreef Kworb het volgende:
Mijn singles top 20 van dit jaar, gebaseerd op hoe vaak ik de mp3 gespeeld heb:1. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love (265)
2. O-Town - I Showed Her (236)
3. Within Temptation - Running Up That Hill (212)
4. Evanescence - Bring Me To Life (195)
5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi (170)
6. Merche - Como Pude (139)
7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) (133)
8. Sugababes - Shape (126)
9. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak (121)
10. The Cardigans - For What It's Worth (102)
11. Sonata Arctica - Victoria's Secret (98)
12. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word (96)
13. Tatu - Not Gonna Get Us (86)
14. Tatu - How Soon Is Now? (81)
15. Shakira - Ojos Asi (76)
16. Christina Aguilera - Fighter (74)
17. O-Town - These Are The Days (72)
18. Good Charlotte - Girls & Boys (69)
19. O-Town - We Fit Together (67)
20. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby (62)Sommige singles zijn uit 2002 of eerder, maar heb ik nog steeds veel geluisterd dit jaar.
Zijn uitslagen van eindlijsten.
Beste platen:
Songs: Ohia - Magnolia Electric Co.
The Thermals - More Parts Per Million
Belle and Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
The Microphones - Mount Eerie
The Shins - Chutes Too Narrow
The Decemberists - Her Majesty the Decemberists
The White Stripes - Elephant
Beste verzamelaar:
Their Sympathetic Majesties Request Vol. 2.
Miskoop van het jaar:
Peaches - Fatherfucker
Beste concert:
Blur in Amsterdam
Brant Bjork 24/10 013
Heads 27/02 Doornroosje
Los Natas 26/10 Willem II
Primordial 01/05 Willem II (Support act Rotting Christ)
Bongzilla 7/10 Doornroosje
Prong 19/06 Effenaar
Fu Manchu 27/6 Effenaar (Roadburn festival)
High On Fire 16/02 013
Five Horse Johnson 12/12 013
Sepultura 21/06 Waldrock
Blutch 28/09 013 (Support Act Bongzilla)
The Hellacopters 17/04 Doornroosje
Nuclear Assault 22/04 013 (No Mercy festival)
Albums
Heads - At Last
Sleep - Dopesmoker (rerelease)
Blutch - Fra Diavolo
Bonzilla - Gateway
Winnebago Deal - Plata O Plomo
Five Horse Johnson - Last Men on Earth
Sepultura - Roorback (limited edition with Revolusongs EP)
Motorpsycho + Jaga jazzist horns - In the fishtank 10
The Hidden Hand - Divine propaganda
quote:Zie http://www.subjectivisten.org of http://www.thinksmall.nl voor meer info. Daar zit een echte fan van die band.
Op donderdag 1 januari 2004 17:41 schreef ranja het volgende:
Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock.
quote:Zie ook mijn topic over deze band
Op donderdag 1 januari 2004 17:41 schreef ranja het volgende:
Ik luister nu op de luisterpaal (3 voor 12) een album wat zeker heel hoog gaat komen... als ik 'm nog voor 2003 meetel dan. Spillsbury - Raus! supergoede mix van electro, pop en rock.
quote:dank je
Op donderdag 1 januari 2004 17:54 schreef MartijnThinkSmall het volgende:
Ja, reuze sympathiek die link, maar behalve een kort stukje bij de Subjectivisten heb ik nooit over Spillsbury geschreven. Zie dan liever dit stuk op KindaMuzik. Zo heb ik de band ook ontdekt.
Volgende week spelen op Eurosonic, in het voorjaar doen ze een korte tour.
edit: zie topic Dezz
Al met al dus een goed muziekjaar maar niet met een echte knaller net als Songs for the Deaf bijvoorbeeld van vorig jaar..
Beste platen:
1. Thermals - More Parts Per Million
2. Broken Social Scene - You Forgot It in People
3. The innocence mission - befriended
4. The Wrens - the meadowlands
5. The Books - The Lemon Of Pink
6. Radiohead - Hail To The Thief
7. Menomena - I Am The Fun Blame Monster
8. Belle And Sebastian - Dear Catastrophe Waitress
9. Why - Oaklandazulasylum
10. The Unicorns - Cut Hair
Beste Concert:
1. Interpol (kleine zaal Paradiso en op Lowlands vond ik ze ook goed)
2. Guided By Voices - Paradiso
3. Spinvis - Paradiso
4. PJ Harvey - lowlands
5. The Thermals - kleine zaal paradiso
quote:Dit is echt ontzettende muziektroep. Dat album is het allerslechtste wat ik in 2003 gehoord heb. Die twee kwelerige dozen verdienen het met hun prullerige synthpop-ripoff van de vroege Depeche Mode om met twee XL-pints tussen de benen gepropt een zweefvlucht van het dak van Picadilly Circus te maken. Mijn god, dat mensen dit in een top-10 kunnen zetten.
Op woensdag 31 december 2003 14:56 schreef inspiral het volgende:#5 Client - Client
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |