Wat voor camera's gebruiken jullie?
Ik heb nu zelf zo'n sony geval, maar dat is niet echt top voor onderwater. Ik zoek nog naar een camera voor onderwater. Alleen ik schrik me rot van de prijzen van wat die behuizingen kosten!
Wat zijn mooie duik lokaties voor foto's te maken in nederland?
oja als je onderwater foto's hebt, schroom niet om de hier te posten!
quote:Dat staat er toch ook?
Op vrijdag 4 april 2003 09:23 schreef ray_nl het volgende:
Is het niet fotografie?
quote:In het topic, niet in de tekst
Op vrijdag 4 april 2003 09:25 schreef Vork het volgende:[..]
Dat staat er toch ook?
Okee thanks ik zal eens gaan kijken.
quote:Cool dat ga ik dus ook doen over twee weken! Was dat een beetje een leuke ervaring?
Op zondag 6 april 2003 02:36 schreef nielspan het volgende:
Heb ooit op mijn advanced-cursus 1 fotoduik gedaan.
* nielspan zal die fotos nog ns gaan zoeken.
Helaas kon ik de fotos niet vinden, toen nam ik ze nog analoog, (opa vertelt :p ). Misschien vind ik ze nog..
[Dit bericht is gewijzigd door nielspan op 07-04-2003 15:24]
De instructeur, vlak voordat die vulkaan in de bodem voor het eerst sinds 1000 jaar weer uitbarstte :
Tja wat zal ik zeggen:
Blub, beam me up! blub.
Onder water ben ik niet op mijn charmantst:
Zoek de visjes:
Ik hoop dat jullie het wat vinden
Ik heb er ook nog wat met wat krabben, maar die zijn niet zo bijzonder.
quote:Niet zo heel speciaal bijzonder ofzo
Op maandag 7 april 2003 17:50 schreef nielspan het volgende:
* nielspan vond bovenstaande eigenlijk een beschamende vertoning, en heeft nog eens zijn best gedaan.
Na nog wat zoeken, en scannen was dit het resultaat:[/me]De instructeur, vlak voordat die vulkaan in de bodem voor het eerst sinds 1000 jaar weer uitbarstte
:
[afbeelding]
quote:Deze ook niet echt
Tja wat zal ik zeggen:
[afbeelding]
quote:Die visjes maken het dan wel weer leuk
Blub, beam me up! blub.
[afbeelding]
quote:Vind dit eigenlijk de mooiste omdat er wat minder die blauwe waas op zit, waardoor er wat meer verschillende kleuren in zitten
Onder water ben ik niet op mijn charmantst:
[afbeelding]
quote:Dies ook niet zo super speciaal ofzo
Zoek de visjes:
[afbeelding]
quote:Vind ze over het algemeen nogal blauw. Heb wel onderwaterfoto's gezien die wat minder blauw waren, maar zou best aan het soort camera ofzo kunnen liggen.
Ik hoop dat jullie het wat vinden
Ik heb er ook nog wat met wat krabben, maar die zijn niet zo bijzonder.
quote:Verder weinig ervaring hier dus kan je er niet echt mee helpen
Op maandag 7 april 2003 18:24 schreef nielspan het volgende:
Ik vind ze ook niet bijzonder ofzo, maar ik dacht: laat ik ze maar wel posten.
Het zou idd aan de camera kunnen liggen, en deels ook aan het feit dat dit mijn eerste onderwaterfotos waren.
Ik heb nu een Nikon F60 met een 28-200mm objectief. Als ik hier een onderwaterbehuizing voor wil kopen met externe flits en een nieuwe 24 of 20 mm objectief dan kost me dat een gruwelijk vermogen, maar zal de kwaliteit goed zijn.
Uitgerekend zal het mij ongeveer: 1000 euro camera behuizing, 200 euro lenskap, 700 euro flits, 200 euro frame voor flits, 400 euro 24mm objectief (tweedehands) gaan kosten, samen 2500 euro.
Een andere optie is digitaal, maar dan moet ik de camera nog kopen. Dan kom ik op een bedrag: Cannon powershot S50 769 euro met 1 gig micro drive, behuizing 269 euro, flits 700 euro, frame voor flits 200 euro. Alles bij elkaar 1938 euro.
Ben nu al een hele tijd aan het wikken en wegen, wat te doen, ik wil nl niet me twee camera's rond lopen. Nadeel van de digitale S50 is dat ie maar 35mm is, voordeel is dat je de foto's meteen kunt zien en dat je ze zonder te scannen meteen kunt uploaden.
Als ik mijn Nikon nu verkoop dan zal het digitale avontuur mij denk ik 1500 euro gaan kosten.
Ik twijfel alleen of een S50 net zo veelzeidig is als een analoge spiegelreflex ?
Helaas zijn er niet al te veel mensen met ervaring op dit gebied, vooral wat betreft het verschil tussen 35 en 24 mm.
Please als iemand ervaring hiermee heeft ik hoor het graag, ik wil met name in tropisch water foto's nemen.Kan ik in plaats van een flits ook een 50 watt gasontbrandingslamp gebruiken van bv greenforce ?
quote:Zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dan moet ik er nog een extra flits bij kopen om voldoende licht te hebben.
Op vrijdag 5 september 2003 12:32 schreef elcastel het volgende:
Waarom niet gewoon een Ixus met huis ??
(399 + 250 = 649¤)
Onderwater met je Ixus
Jammer is echter dat ik geen fotozaak ken waar iemand werkt die ook onderwaterfotografie doet. Ze kunnen je alles vertellen over filters, infrarood etc etc.
Zal nog een moeilijke keuze worden.
quote:Kan je volgens mij heel goed gebruiken, aangezien je deze ook nog voor andere zaken kan gebruiken: zoeken naar murenen, kreeften en dergelijke beesten die zich altijd op onmogelijk donkere plekken verbergen.
Op vrijdag 5 september 2003 18:47 schreef elcastel het volgende:
Of duiklampen ? Die dingen geven toch ook een klap licht ?
Ben zelf nog niet in het bezit van zo'n lamp, maar overweeg dit wel.
Ik vind gewoon de meest onderwater foto's zo onscherp en kleurloos, zal zeker ook met techniek te maken hebben, aangezien je niet op dezelfde manier foto's moet maken als boven water.
Ze zijn een beetje slecht ingescand maar goed.
Camera kan trouwens tot 10 meter diep en kan je maar 1 keer gebruiken(weggooiding)
De afgelopen jaren hebben we het alleen met wegwerpcameraatjes geprobeerd, en ik heb een keer een goedkoper onderwatercamera gekocht. Dit jaar mag het dus met een echte Kijk er naar uit!
quote:Wel plaatjes posten hier hè !!
Op zaterdag 13 september 2003 13:38 schreef Anjadepanja het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Egypte en mn vader heeft net een onderwaterhuis voor zijn camera gekocht (150 euro, geen 1000...was een of andere duitse site).De afgelopen jaren hebben we het alleen met wegwerpcameraatjes geprobeerd, en ik heb een keer een goedkoper onderwatercamera gekocht. Dit jaar mag het dus met een echte
Kijk er naar uit!
quote:M'n vader heeft een foto gemaakt van de vijver
Op zaterdag 13 september 2003 14:06 schreef portier het volgende:
Heb je de behuizing al getest? Zou lullig zijn als je daar staat met een lekke behuizing.
quote:Je weet maar nooit
Op zaterdag 13 september 2003 21:10 schreef Anjadepanja het volgende:[..]
M'n vader heeft een foto gemaakt van de vijver
En dat bedrijf verkoop al zo'n 50 jaar waterbehuizingen. Ze schenen een erg goede naam te hebben. Als hij bevalt ga ik er misschien een voor m'n videocamera kopen!
Geen idee, ik heb alleen in een buitenzwembad gefotografeerd met voldoende licht, ik heb nooit hoeven flitsen.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Heb je daar dan nog iets aan? Met een duiklamp had ik nooit een bundel, maar zorgde het water zelf al voor de verspreiding van het licht (welliswaar niet zoveel als een diffuser) en heb je niet alle licht nodig dat je kan krijgen door het gebrek aan echt licht?
Je hebt wel veel licht nodig, alleen niet direct licht. Wat ik begrepen heb is dat al die zwevende deeltjes in het water en luchtbelletjes enzo een behoorlijk reflectie geven op de foto als je direct flitst. Dan krijg je allemaal witte vlekjes (backscatter) Om dat te voorkomen kan je dus een kapje gebruiken wat het licht diffuus maakt. Nu zitten er op sommige merken enorme fancy apparaten.... de mijne heeft dat niet... maar als ik hoor dat er ook losse aan touwtjes geleverd worden begrijp ik dat je dus ook een aantal stukjes plastic mee kan nemen zodat er wat geexperimenteerd kan worden met lichtdoorlaat.quote:Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Heb je daar dan nog iets aan? Met een duiklamp had ik nooit een bundel, maar zorgde het water zelf al voor de verspreiding van het licht (welliswaar niet zoveel als een diffuser) en heb je niet alle licht nodig dat je kan krijgen door het gebrek aan echt licht?
Wat? Een diffuser?quote:Op maandag 1 augustus 2005 13:46 schreef EmmYKuHh het volgende:
Ik heb er 1 voor 6 euro bij de kruidvat
ik denk dat Em op een wegwerp onderwatercamera doelt...quote:
En wanneer krijgen wij de resultaten ervan te zien?quote:Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik denk dat Em op een wegwerp onderwatercamera doelt...
Dat zal nog wel even duren, want er zijn niet veel onderwaterdoca'squote:Op maandag 1 augustus 2005 16:52 schreef RonaldV het volgende:
En wanneer krijgen wij de resultaten ervan te zien?![]()
Nou ja, het is tenminste geen onderwaterwegwerpcameraquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even duren, want er zijn niet veel onderwaterdoca's
quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 11:21 schreef x-tremed het volgende:
heb zelf een Olympus C5050 digitale camera met Ikelite onderwaterhuis en dubbele externe flitser, geeft prima kwalitiet
Waarom dit topic op deze manier kicken? Als je je vraag hierin gesteld had, had je misschien nog antwoord gekregen.quote:Op maandag 19 september 2005 18:03 schreef desiredbard het volgende:
.
quote:Op vrijdag 16 september 2005 17:06 schreef desiredbard het volgende:
Ik weet niet helemaal of ik dit nu hier of onder sport>duiken had moeten openen maar:
Sinds kort ben ik fanatiek begonnen met onderwater fotografie, iets dat lastiger is als het lijkt maar de qualiteit van mijn foto's begint te verbeteren.
Nu is het grootste probleem dat ik heb licht.
Ik wil geen stobe gebruiken, daar wordt je namelijk niey helemaal lekker van
En ik wil ok geen professionele onderwater video verlichting gaan kopen, want dat is me als beginner een te dduur geintje
Nu heb ik het volgende verzonnen. Daar ik och al een lamp meeneem onderwater, en het al lastig genoeg is net boven de bodem te zweven een moray aal uit zijn hol te lokken en dan met links je lamp en met rechts je camera vast te houden.
Zijn er nu geen beugels waar je een gewone lamp op kan vastschroeven. Godzijdank zijn die beugels nogal standaard.
Iemand enig idee?
PS
In duiken 3 is de laatste gedeelte met en externe lamp gemaakt (buddy belichting) en het verschil in kleur is gewoon verbluffend
http://www.de-ridder.info/photos/scuba.shtml
Zo''n ding heb ik ook gebruikt op Fijiquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:07 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even duren, want er zijn niet veel onderwaterdoca's
quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:45 schreef Vliegvrager het volgende:
Daar zitten hele mooie foto's bij, vooral die laatste is erg lekker van kleur. En ik kon lekker even eenhalen tijdens het laden, en ja, ik heb breedband.
Met andere woorden: resize je foto's voortaan even.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |