abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13139197
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 13:38 schreef Anjadepanja het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Egypte en mn vader heeft net een onderwaterhuis voor zijn camera gekocht (150 euro, geen 1000...was een of andere duitse site).

De afgelopen jaren hebben we het alleen met wegwerpcameraatjes geprobeerd, en ik heb een keer een goedkoper onderwatercamera gekocht. Dit jaar mag het dus met een echte Kijk er naar uit!

Wel plaatjes posten hier hè !!
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_13139270
Zal ik zeker doen Als ik zin heb vanavond zal ik een paar van m'n 'slechte-camera-fotootjes' online zetten! Zaten ook nog best aardige tussen
Ik heb nu lekker ook een man op mn desktop staan :P
  zaterdag 13 september 2003 @ 14:06:18 #29
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13139583
Heb je de behuizing al getest? Zou lullig zijn als je daar staat met een lekke behuizing.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_13148135
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 14:06 schreef portier het volgende:
Heb je de behuizing al getest? Zou lullig zijn als je daar staat met een lekke behuizing.
M'n vader heeft een foto gemaakt van de vijver En dat bedrijf verkoop al zo'n 50 jaar waterbehuizingen. Ze schenen een erg goede naam te hebben. Als hij bevalt ga ik er misschien een voor m'n videocamera kopen!
  zaterdag 13 september 2003 @ 21:18:21 #31
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_13148331
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 21:10 schreef Anjadepanja het volgende:

[..]

M'n vader heeft een foto gemaakt van de vijver En dat bedrijf verkoop al zo'n 50 jaar waterbehuizingen. Ze schenen een erg goede naam te hebben. Als hij bevalt ga ik er misschien een voor m'n videocamera kopen!

Je weet maar nooit . Productiefoutje kan er altijd in zitten.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_13148340
Da's waar ja We zullen het merken over een paar weekjes.
  maandag 15 september 2003 @ 01:05:30 #33
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_13172798
Ik denk dat ik toch maar digitaal ga, zeker omdat je dan een hele hoop kosten bespaard, doordat je meteen kunt zien wat het resultaat is. Die 700 euro die ik dan over heb kan ik dan mooi aan een flits besteden.
pi_29281988
Is wel een beetje topic kicken maja.... als er dan een Topic is.... ik wou redelijk goedkoop instappen in de digitale OW fotografie.

Ik heb net een setje gekocht voor OW...

Samsung V4000 met een SPH-A1 huis...

Nu zit er geen Diffuser op.... en kan ik ook niet zo kopen volgens mij, iemand ideeen over hoe ik hier wat voor kan knutselen?

Zat zelf te denken aan een stukje plastic aan de binnenzijde van het OW huis plakken (plastic van een plastic bekertje, fotorolletjesverpakking, chinees eten doosje oid)
Ah...dat was het...
  zondag 31 juli 2005 @ 19:33:52 #35
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29301344
Dat gaat wel werken denk ik. Die behuizing voor de Ixus die ik destijds gebruikte, had ook een mat plaatje los erbij zitten (aan een ketting).
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_29301538
Heb je daar dan nog iets aan? Met een duiklamp had ik nooit een bundel, maar zorgde het water zelf al voor de verspreiding van het licht (welliswaar niet zoveel als een diffuser) en heb je niet alle licht nodig dat je kan krijgen door het gebrek aan echt licht?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  zondag 31 juli 2005 @ 19:47:02 #37
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29301739
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Heb je daar dan nog iets aan? Met een duiklamp had ik nooit een bundel, maar zorgde het water zelf al voor de verspreiding van het licht (welliswaar niet zoveel als een diffuser) en heb je niet alle licht nodig dat je kan krijgen door het gebrek aan echt licht?
Geen idee, ik heb alleen in een buitenzwembad gefotografeerd met voldoende licht, ik heb nooit hoeven flitsen.
pi_29302858
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je hebt wel veel licht nodig, alleen niet direct licht. Wat ik begrepen heb is dat al die zwevende deeltjes in het water en luchtbelletjes enzo een behoorlijk reflectie geven op de foto als je direct flitst. Dan krijg je allemaal witte vlekjes (backscatter) Om dat te voorkomen kan je dus een kapje gebruiken wat het licht diffuus maakt. Nu zitten er op sommige merken enorme fancy apparaten.... de mijne heeft dat niet... maar als ik hoor dat er ook losse aan touwtjes geleverd worden begrijp ik dat je dus ook een aantal stukjes plastic mee kan nemen zodat er wat geexperimenteerd kan worden met lichtdoorlaat.

Als er iemand goede ideeen of ervaring heeft... lemeknow
Ah...dat was het...
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:43:16 #39
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_29316438
externe flitsers bieden de oplossing :-)
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_29322403
ik heb zelf een olympus 5060WZ met olympus pt-20 huis. Ik ben er super tevreden mee, en velen anderen met mij. Vooral de supermacro is geweldig voor kleine 'critters' zoals naaktslakjes.
Ik heb inderdaad wel een diffuserplaatje nodig voor de interne flitser want de rand van de lensport van het OW huis zorgt voor een zwarte rand onder in de foto's. In Zeeland kan ik nog aardig uit de voeten met het aanwezige licht, maar Vinkeveen wordt al snel te donker. Ik zou graag met een externe fliter werken maar dat is voorlopig nog wel buiten mijn budget. Omdat ik toch een duiklamp nodig had heb ik onlangs een Kowalski mini Xenon (HID lamp) besteld met flood reflector (een soort van diffuser dus). Voordeel van deze lamp is ook dat de accu lang meegaat omdat HID heel efficient omgaat met stroom. En de lamp is dimbaar. Ik wil hem met een flexibele arm aan mijn OW huis zetten.
Ik heb hem nog niet binnen maar ik hoop dat ik hem wel krijg voordat ik naar Kroatie ga over 2 weekjes.

Op mijn website kan je foto's bekijken die ik met de Oly heb gemaakt tot nu toe.
pi_29322486
Ik heb er 1 voor 6 euro bij de kruidvat
pi_29322619
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:46 schreef EmmYKuHh het volgende:
Ik heb er 1 voor 6 euro bij de kruidvat
Wat? Een diffuser?
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 1 augustus 2005 @ 14:13:43 #43
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29323212
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:52 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Wat? Een diffuser?
ik denk dat Em op een wegwerp onderwatercamera doelt...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 1 augustus 2005 @ 16:52:11 #44
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29328181
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 14:13 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ik denk dat Em op een wegwerp onderwatercamera doelt...
En wanneer krijgen wij de resultaten ervan te zien?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:07:29 #45
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_29330501
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:52 schreef RonaldV het volgende:
En wanneer krijgen wij de resultaten ervan te zien?
Dat zal nog wel even duren, want er zijn niet veel onderwaterdoca's
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:20:20 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29330852
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat zal nog wel even duren, want er zijn niet veel onderwaterdoca's
Nou ja, het is tenminste geen onderwaterwegwerpcamera
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29340376
ik ben zelf divemaster en heb ook fotos gemaakt onder water. De goedkopere behuizingen werken prima onder water, maar de kwaliteit foto's is gemiddeld kut.
Het probleem is dat er onder water zo weinig licht is. En als er al licht is, is het meestal blauw (raar he? ) dit komt doordat water licht absorbeerd. Als eerste ben je rood kwijt en geel, orangje, paars groen blauw.

Als je op dieper dan pak m beet 3 meter fotos neemt heb je een flitser nodig. Dit heet een strobe in onderwaterfotografie termen. Dit geldt voor iedere richting dat je fotos neemt, naar onder boven, links, rechts, zodra er water tussen zit wordt het licht geabsorbeerd.
Daarnaast is het handig om als je een foto maakt je camera naar boven te richten. Doe je dit niet, dan is er grote kans dat je foto zwart wordt. Het moet immers eerst zeg 10 meter naar beneden om geweerkaats te worden, en vervolgens nog een 5 meter omhoog de lens in. Al met al 15 meter water.

Dit is het echt geweldig aangezien 15 meter water behoorlijk veel licht absorbeerd. je hebt dan per definitie blauwe fotos en misschien ook nog eens onderbelicht. Daarnaast is het vrij lastig om je camera stil te houden onder water.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat je de foto maakt als je inademt, anders krijg je allemaal bubbeltjes te zien op je foto (personal experience haha)

ik hoop dat je er wat an hebt
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_29343949
wat betreft die blauwe zweem, dat is te verhelpen als je een whitebalance functie op je toestel hebt. Als je de witbalans instelt op iets wits zoals een schrijfleitje kan de camera zich aanpassen aan de lichtomstandigheden (mits er natuurlijk voldoende licht is). Dit moet dan wel elke paar meter diepteverschil gedaan worden omdat het licht weer anders is zoals xenalga al zei. Bij voldoende licht kan je zo prachtige foto's maken zonder flitslicht!
Als zoveel gespeeld hebt met de belichting, diafragma en sluitertijd, dan kan je eens gaan nadenken over de compositie van je foto's. Maar goed dat is iets waar je ook een beetje oog voor moet hebben. Door te kijken naar compositie scheidt je het kaf van het koren qua fotografen!
pi_29344093
maar goed zoals ik al zei octopussy, zelfs met een wit balans correctie zal het bijna niet gaan lijkt me , er is immers geen rood licht meer

ot: ook weer hier?
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 02:03:08 #50
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_29347917
Jammer genoeg had ik geen geld voor een goede onderwater camera/behuizing op curacao. Iemand had wel een onderwatercamera gekocht. Ook wel leuke pics. Maar zou in de toekomst weleens een eigen kwaliteitsset willen hebben. Duiken is wel gaaf... jammer genoeg al lange tijd niet meer gedaan
pi_29352881
heb zelf een Olympus C5050 digitale camera met Ikelite onderwaterhuis en dubbele externe flitser, geeft prima kwalitiet
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_29367880
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 11:21 schreef x-tremed het volgende:
heb zelf een Olympus C5050 digitale camera met Ikelite onderwaterhuis en dubbele externe flitser, geeft prima kwalitiet
ander budget.....

Nu alleen nog kijken hoe ik een beetje een difduser kan maken, ik had al een jerrycan aan stukken geknipt maar dat dempt te veel....

geprobeerd op witte waterkoker naast wit koffiezetapparaat achte witte restanten van een jerrycan op een licht aanrechtblad....
Ah...dat was het...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')