abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 april 2024 @ 17:56:25 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_213229551
Het zou leuk zijn om Christophe Haddad weer in Meerdijk te zien verschijnen, maar ik weet niet goed wat zijn rol zou kunnen zijn? Met wie heeft Nick Sanders nog enige vorm van binding buiten z'n familie?
pi_213230305
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2024 17:56 schreef James1988 het volgende:
Het zou leuk zijn om Christophe Haddad weer in Meerdijk te zien verschijnen, maar ik weet niet goed wat zijn rol zou kunnen zijn? Met wie heeft Nick Sanders nog enige vorm van binding buiten z'n familie?
Niet.

Maar laat dat maar aan Blanco en haar team over, binnen een week staat Nick bier te hijsen op het balkonnetje met Rik en Julian en zit ie voetbal te kijken met Bing, om intussen hoteldebotel te worden op Shanti of Elisa :')
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213233043
Richard is dus weer terug voor langere tijd om oude koeien uit de sloot te halen met Ludo en dito verhaallijntjes ben ik bang. En als het tegen zit verdwijnt Laura (Jette) bij de zomercliff ook nog eens naar de eeuwige jachtvelden en met haar Henk wellicht ook dus wordt de soap weer relatief jong qua karakters ben ik bang, getuige de verhaallijntjes van Nola met dat trainingsjack paupertje van haar die op een Pool lijkt, Steef met dat woke tiener meisje etc. Diepe zucht.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 19 april 2024 @ 20:27:08 #204
436222 Japepk
Padvinder
pi_213263444
Om het contrast met nu maar eens aan te geven; de cliff-aflevering van seizoen 14:

Iemand/een vrouw die het tegen Ludo opnam was zelfs toen al niet echt origineel meer, maar zie eens even hoeveel spanning hier wordt neergezet. En dan is het filmisch allemaal nog minder dan nu. En ook kun je er wat van vinden dat deze verhaallijn zich eigenlijk goeddeels op 3 sets afspeelt, terwijl daar nu veel vaker buiten- en locatieshots voor zouden worden gebruikt, maar het doet er niet toe. Als ik het terugkijk vind ik het nog steeds bloedspannend. En wat er in de laatste week allemaal nog gebeurde! Nina raakt eerst bewusteloos, Charlie en Nick vertrekken plotsklaps naar Las Vegas en trouwen daar, Benjamin verdwijnt zonder bericht met suïcidale plannen... En ondertussen tikte de tijdbom tussen Ludo en Martine genadeloos door.

Eigenlijk geeft de vervolgaflevering, de eerste van seizoen 15 dus, nog veel beter weer hoe gelaagd het drama toen allemaal was. Nog beter, in die aflevering vinden de echte drama's (Barbara bewusteloos, Charlie staat, Benjamin verongelukt) in de brand plaats, in plaats van binnen 3 scènes weer koek en ei te zijn.

En wat voor mij een eye-opener was. Twee weken voor de seizoensfinale bekend Barbara al aan Charlie dat zij haar moeder niet is. Ook een van de grotere verhaallijnen dat seizoen:

En ook hulde aan de dialoogschrijvers in die tijd. Echt veel karakters hebben sterke teksten en uitspraken. Ludo en Martine bitchen elkaar natuurlijk vaak af, maar bijvoorbeel Nick en Morris zijn hebben ook prachtige dialogen.
't Echte en 't ware!
pi_213265607
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 20:27 schreef Japepk het volgende:
Om het contrast met nu maar eens aan te geven; de cliff-aflevering van seizoen 14:

Iemand/een vrouw die het tegen Ludo opnam was zelfs toen al niet echt origineel meer, maar zie eens even hoeveel spanning hier wordt neergezet. En dan is het filmisch allemaal nog minder dan nu. En ook kun je er wat van vinden dat deze verhaallijn zich eigenlijk goeddeels op 3 sets afspeelt, terwijl daar nu veel vaker buiten- en locatieshots voor zouden worden gebruikt, maar het doet er niet toe. Als ik het terugkijk vind ik het nog steeds bloedspannend. En wat er in de laatste week allemaal nog gebeurde! Nina raakt eerst bewusteloos, Charlie en Nick vertrekken plotsklaps naar Las Vegas en trouwen daar, Benjamin verdwijnt zonder bericht met suïcidale plannen... En ondertussen tikte de tijdbom tussen Ludo en Martine genadeloos door.

Eigenlijk geeft de vervolgaflevering, de eerste van seizoen 15 dus, nog veel beter weer hoe gelaagd het drama toen allemaal was. Nog beter, in die aflevering vinden de echte drama's (Barbara bewusteloos, Charlie staat, Benjamin verongelukt) in de brand plaats, in plaats van binnen 3 scènes weer koek en ei te zijn.

En wat voor mij een eye-opener was. Twee weken voor de seizoensfinale bekend Barbara al aan Charlie dat zij haar moeder niet is. Ook een van de grotere verhaallijnen dat seizoen:

En ook hulde aan de dialoogschrijvers in die tijd. Echt veel karakters hebben sterke teksten en uitspraken. Ludo en Martine bitchen elkaar natuurlijk vaak af, maar bijvoorbeel Nick en Morris zijn hebben ook prachtige dialogen.
Inmiddels zit RTL Lounge dus precies in deze periode met de classics die in de vroege ochtend worden uitgezonden. Wat ik eerder al zei: als je daarna direct een huidige aflevering voorgeschoteld krijgt is dat een verschil van dag en nacht - in negatieve zin.

Vergis je alleen niet: dit was al het klassieke GTST dat echt op z'n laatste benen liep. De wraak van Martine op Ludo was misschien wel de laatste epische verhaallijn, want al in seizoen 15 stortte de serie grotendeels als een plumpudding in elkaar. Benjamin als geest, Isabella die zonder moeite meerdere malen uit de inrichting kon wegkomen, de strijd om De Koning waarbij het karakter Ray grondig verziekt werd, Ludo die zijn wederopstanding in de schoot geworpen kreeg met wat simpele toevalligheden... Er waren nog een paar dingen die het overeind hielden, zoals Sjors' confrontatie met Nick in Portugal, maar dat was het wel.

En qua schrijvers staan er best wat 'bekende' namen op de aftitelingen uit die tijd. En dat maakt het zo frappant. Namen als Rohan Gottschalk en Jantien van der Meer bewezen het destijds te kunnen om een boeiende soap te schrijven, terwijl ze een aantal jaar later (mede onder druk van de zender) niet verder kwamen dan zielloze liefdeslijntjes. Iemand als Pia Blanco zat toen in het team als storyliner/dialoogschrijfster, en we weten wat zij er jaren later van gebakken heeft als hoofd van het team. Ik zou me haast afvragen wat er uit hun vingers zou komen als ze zonder restricties een soap mogen schrijven...
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zaterdag 20 april 2024 @ 03:20:04 #206
436222 Japepk
Padvinder
pi_213266051
Je vergeet de spiritualiteit van Dorothea, wat in het begin ook met geestverschijningen werd geënt. Benjamin was nog tot daar aan toe. Het mooie daarvan was dat Dorothea al subtiel werd geïntroduceerd eind seizoen 14 en Meneer Harmsen al een tijd lang met hoofdpijn rondliep. Geestjamin die Harmsen overtuigd een behandeling te starten en de vriendschap tussen Dorothea en Harmsen compenseerden de wellicht vergezochte verhaallijn.

En dat is ook het punt. Zolang de verhoudingen en relaties goed zijn kun je erg veel vertellen. Om nog te zwijgen over zaken als sterke dialogen en dragende achtergrondmuziek.

Pas daarna ging het echt down the drain, toen het bovennatuurlijke teveel de bovenhand kreeg en je Ray kreeg die zich bekeerde, Frits en de amulet (absoluut dieptepunt van GTST) en in dat kader ook de babywissel.

Je merkt al dat er een nieuwe vorm van schrijven is, want steeds vaker wordt een creep als gast geïntroduceerd. Vincenza, stalker Bob. Seizoen 16 deed het echt de das om, verziekte ook bekende karakters. Robert, Barbara, Ludo, om niet te missen Linda en Dian. Het had nog spraakmakende verhaallijnen maar het verwijderde zich van de kijker.

Seizoen 17 en 18 beterden niet en in seizoen 19 werd ingegrepen met wat we vandaag nog deels zien. Betere relaties en banden, maar minder heftige verhaallijnen. Tussen seizoen 25 en 29 laten ze dat weer compleet los, maar seizoen 30 of 31, met de vermissing van Ludo, Billy en Richard op oorlogspad en Amelie in town hoort voor mij tot de betere uit de geschiedenis van de serie.

Nu merk je dat ze afhankelijk zijn van vertrekkende acteurs, vooral in de familie Verduyn, maar het wordt nog niet opgepakt. Sowieso is het beleid al seizoenen lang om echte pieken te mijden en dat werkt toch blijkbaar.

Sheherazade wist het al. Vertel niet het hele verhaal en men zal verder luisteren. Van mij mag het toch snel weer terugkeren naar 'alles kan spanning hebben'.
't Echte en 't ware!
  dinsdag 23 april 2024 @ 12:01:05 #207
436222 Japepk
Padvinder
pi_213300801
Ik heb even gemist waar de obsessie van Janine met die erfenis vandaan komt. Of ligt dat aan mij?

Ik hoop ook echt dat ze Nola serieus om laten gaan met het eigenaarschap van de Rozenboom. Laat haar gewoon de hotelschool doen en alles. Dan heeft ze echt potentie om een harde zakenbitch te worden.

[ Bericht 52% gewijzigd door Japepk op 23-04-2024 12:25:56 ]
't Echte en 't ware!
pi_213320030
Nou, die Naomi is als actrice wel wat gegroeid, alleen jammer dat ze - vooralsnog - weer is verworden tot het zoveelste 13-in-1-dozijn-personage :Z
pi_213322421
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2024 12:01 schreef Japepk het volgende:
Ik heb even gemist waar de obsessie van Janine met die erfenis vandaan komt. Of ligt dat aan mij?

Ik hoop ook echt dat ze Nola serieus om laten gaan met het eigenaarschap van de Rozenboom. Laat haar gewoon de hotelschool doen en alles. Dan heeft ze echt potentie om een harde zakenbitch te worden.
Nee, nu al een irritante verhaallijn.
pi_213322448
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:08 schreef DeKleineOnbekende het volgende:

[..]
Nee, nu al een irritante verhaallijn.
Maar echt. Ik heb soms met een half oog gekeken en niet echt de behoefte om terug te gaan zoeken. Maar ineens ligt de ontbijttafel in huize Sanders vol met spullen? En Stefano is helemaal into it terwijl hij de aflevering ervoor het veilinghuis afwijst? Ik lig er niet wakker van, maar ik mis oprecht de aanleiding even .
't Echte en 't ware!
pi_213334713
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 03:20 schreef Japepk het volgende:
Je vergeet de spiritualiteit van Dorothea, wat in het begin ook met geestverschijningen werd geënt. Benjamin was nog tot daar aan toe. Het mooie daarvan was dat Dorothea al subtiel werd geïntroduceerd eind seizoen 14 en Meneer Harmsen al een tijd lang met hoofdpijn rondliep. Geestjamin die Harmsen overtuigd een behandeling te starten en de vriendschap tussen Dorothea en Harmsen compenseerden de wellicht vergezochte verhaallijn.

En dat is ook het punt. Zolang de verhoudingen en relaties goed zijn kun je erg veel vertellen. Om nog te zwijgen over zaken als sterke dialogen en dragende achtergrondmuziek.

Pas daarna ging het echt down the drain, toen het bovennatuurlijke teveel de bovenhand kreeg en je Ray kreeg die zich bekeerde, Frits en de amulet (absoluut dieptepunt van GTST) en in dat kader ook de babywissel.

Je merkt al dat er een nieuwe vorm van schrijven is, want steeds vaker wordt een creep als gast geïntroduceerd. Vincenza, stalker Bob. Seizoen 16 deed het echt de das om, verziekte ook bekende karakters. Robert, Barbara, Ludo, om niet te missen Linda en Dian. Het had nog spraakmakende verhaallijnen maar het verwijderde zich van de kijker.

Seizoen 17 en 18 beterden niet en in seizoen 19 werd ingegrepen met wat we vandaag nog deels zien. Betere relaties en banden, maar minder heftige verhaallijnen. Tussen seizoen 25 en 29 laten ze dat weer compleet los, maar seizoen 30 of 31, met de vermissing van Ludo, Billy en Richard op oorlogspad en Amelie in town hoort voor mij tot de betere uit de geschiedenis van de serie.

Nu merk je dat ze afhankelijk zijn van vertrekkende acteurs, vooral in de familie Verduyn, maar het wordt nog niet opgepakt. Sowieso is het beleid al seizoenen lang om echte pieken te mijden en dat werkt toch blijkbaar.

Sheherazade wist het al. Vertel niet het hele verhaal en men zal verder luisteren. Van mij mag het toch snel weer terugkeren naar 'alles kan spanning hebben'.
Oh, de band tussen Benjamin en Meneer Harmsen die hierin werd aangehaald is ook de drijvende kracht achter de verhaallijn. De lange, lange droomscène in een bos waarin geest Benjamin Harmsen weet over te halen om de behandeling wél te doen is visueel en inhoudelijk een van de beste scènes tot de dag van vandaag. Waar het voor mij de fout in gaat, is de kolderieke en overdreven wijze waarop het lijntje verder werd verteld, van de ontelbare scènes waarin Winston Post als Benjamin staat te roepen van "Hé hallo, ik ben hier hoor!!!" en de blikken en bewegingen alsof-ie Hans Klok was. Laat ik het maar niet eens hebben over de twijfelachtige special effects.

Kennard Bos zei het al in 2003: "Als de reactie maar geloofwaardig is kan ik iemand door aliens laten ontvoeren zonder dat het de kijker stoort." Het probleem is alleen dat dat woord bij daad werd gevoegd. Tussen pakweg aflevering 2500 en 3500 is GTST het beste te vergelijken met een Amerikaanse daytime soap uit de 90's. En dan niet de gekende soaps als The Bold of ATWT, maar de meer obscure series als Passions of Days of our Lives. Er zaten nog genoeg pakkende verhaallijnen in die periode, de verkrachting van Sjors en de nasleep ervan blijft ijzersterk bijvoorbeeld. Maar het aantal verhaallijnen die in overdrive gingen kwamen meer en meer op de voorgrond te staan. Je noemde er al een aantal, maar de fetisj die de makers toen leken te hebben met het verstoren van de familiestructuren (Charlie is niet de dochter van Barbara maar van Valerie, Stefano is niet de zoon maar de broer van Ludo, niet Arnie maar Dennis is de zoon van Robert en Laura) is er ook een kenmerkend voorbeeld van. Of wat te denken van Ludo die a la Scrooge een spiegel voor zich kreeg dankzij geestverschijning Amy. Of Isabella die, hoewel ze weliswaar altijd al een getroebleerd meisje was, onder dit regime een regelrechte gek werd die de instelling in- en uit kon lopen als het haar uitkwam.

De ommekeer in 2008 was in hindsight een 180-graden draai. En het leek veelbelovend bij de start van seizoen 19, ze wilden de negatieve teneur echt omkeren, hoewel de veranderingen met een 'nieuw schrijversduo' vooral voor de bühne waren; deze mensen zaten namelijk al jarenlang in de hoogste rangen van de schrijversploeg. Maar binnen enkele maanden zat de klad er al weer in en werden relatie- en familieperikelen de hoofdmoot van alle verhaallijnen. Op zich niets mis mee, maar er gebeurde niks noemenswaardig in de serie, en de schrijvers vonden het allemaal wel prima, getuige de reactie op een mail van Heer_van_Bartolhoven uit die tijd ("We vertellen relationeel drama (het is een SOAP immers) en daar zijn we ook goed in", de stuitende arrogantie).

Maar goed, het scoorde, net zoals het nu ook blijkbaar goede cijfers en marktaandelen scoort, en dat is waar het de zender om gaat. De veranderingen die in 2019 zijn ingezet waren hoognodig, en onder Idse Grotenhuis is de productiewijze in positieve zin aangepakt door af te stappen van het ouderwetse opnamemodel, maar inhoudelijk zit de klad er duidelijk weer in, zeker sinds de periode die jij noemt. Het draagt de titel en heeft enkele personages uit de hoogtijdagen, maar verder is GTST in niks nog het GTST wat het ooit was. Terwijl het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn om verder te komen dan wat relatie- en familieperikelen die ook nergens toe leiden. Als ik alleen al denk aan de opbouw en nasleep van de vorige zomercliff word ik al pissig: zoveel mogelijkheden waarmee niks is gedaan. Maar aangezien Pia Blanco, die in haar vorige periode de serie naar een ongekend dieptepunt wist te schrijven, nu opnieuw op de positie van hoofdschrijver zit (en de eerste tekenen daarvan inmiddels op het scherm te zien zijn) zal het mij benieuwen hoe lang het duurt eer de serie weer in een negatieve spiraal zit.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_213334762
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 14:14 schreef Japepk het volgende:

[..]
Maar echt. Ik heb soms met een half oog gekeken en niet echt de behoefte om terug te gaan zoeken. Maar ineens ligt de ontbijttafel in huize Sanders vol met spullen? En Stefano is helemaal into it terwijl hij de aflevering ervoor het veilinghuis afwijst? Ik lig er niet wakker van, maar ik mis oprecht de aanleiding even .
Dit haal ik uit de samenvatting van Televizier:

quote:
Ludo maakt zich zorgen als Stefano nog altijd wat doelloos zijn dagen vult met niksen. Hij probeert hem weer bij het veilinghuis te betrekken door zijn expertise te vragen bij de inventarisatie van de inboedel van een overleden weduwe. Er blijken interessante en waardevolle stukken tussen te zitten.

Janine bemoeit zich met de zaak als ze tussen de prijzige spulletjes een familiefoto ontdekt. De weduwe, Ineke Roest, blijkt een gezin met vier kinderen te hebben. Waarom heeft niet een van hen de erfenis opgeëist en waarom lag de vrouw drie maanden dood in huis voordat ze werd gevonden? Janine duikt in de zaak.
Leuk dat ze Janine een verhaallijn willen geven omdat ze nu onafhankelijke onderzoeksjournalistiek bedrijft, maar het is nogal bij de haren getrokken. Is dat verhaal rond RecycleNL van nog geen paar maanden terug eigenlijk wel duidelijk afgerond? :?
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
  zondag 28 april 2024 @ 16:32:25 #213
436222 Japepk
Padvinder
pi_213354357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:10 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dit haal ik uit de samenvatting van Televizier:
[..]
Leuk dat ze Janine een verhaallijn willen geven omdat ze nu onafhankelijke onderzoeksjournalistiek bedrijft, maar het is nogal bij de haren getrokken. Is dat verhaal rond RecycleNL van nog geen paar maanden terug eigenlijk wel duidelijk afgerond? :?
Tja, wat is duidelijk afgerond? Het ging natuurlijk om Jonathan die een modderfiguur moest slaan, dat is gebeurd dus de rest doet er niet toe. Ja, ze hadden door kunnen gaan op verhalen van families die gedeputeerd zijn etc, maar ik snap ook wel dat ze niet elke keus kunnen maken. RecycleNL was een plotdevice om Jonathan tegen Ludo te keren en de relatiecrisis tussen die 2 op poten te zetten. Daarom zullen we ook geen groot drama meer zien komende tijd, het is alleen ondersteunend om relaties op te bouwen of onder druk te zetten.

Zou me ook niks verbazen als Nola alleen maar arrogant gaat lopen doen over de Rozenboom en dat gedoe met Troj oplevert. Terwijl ze daarmee echt eens iets hebben wat mooi terguggrijpt op het moderne verleden en een prachtige basis kan leggen voor de toekomst.
't Echte en 't ware!
  donderdag 2 mei 2024 @ 16:41:44 #214
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_213393385
Wanneer is de laatste op Videoland?
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:33:24 #215
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_213393870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 16:41 schreef GayGuy het volgende:
Wanneer is de laatste op Videoland?
Wat zijn wij. de inlichtingendienst?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:35:02 #216
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_213393883
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2024 17:03 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Oh, de band tussen Benjamin en Meneer Harmsen die hierin werd aangehaald is ook de drijvende kracht achter de verhaallijn. De lange, lange droomscène in een bos waarin geest Benjamin Harmsen weet over te halen om de behandeling wél te doen is visueel en inhoudelijk een van de beste scènes tot de dag van vandaag. Waar het voor mij de fout in gaat, is de kolderieke en overdreven wijze waarop het lijntje verder werd verteld, van de ontelbare scènes waarin Winston Post als Benjamin staat te roepen van "Hé hallo, ik ben hier hoor!!!" en de blikken en bewegingen alsof-ie Hans Klok was. Laat ik het maar niet eens hebben over de twijfelachtige special effects.

Kennard Bos zei het al in 2003: "Als de reactie maar geloofwaardig is kan ik iemand door aliens laten ontvoeren zonder dat het de kijker stoort." Het probleem is alleen dat dat woord bij daad werd gevoegd. Tussen pakweg aflevering 2500 en 3500 is GTST het beste te vergelijken met een Amerikaanse daytime soap uit de 90's. En dan niet de gekende soaps als The Bold of ATWT, maar de meer obscure series als Passions of Days of our Lives. Er zaten nog genoeg pakkende verhaallijnen in die periode, de verkrachting van Sjors en de nasleep ervan blijft ijzersterk bijvoorbeeld. Maar het aantal verhaallijnen die in overdrive gingen kwamen meer en meer op de voorgrond te staan. Je noemde er al een aantal, maar de fetisj die de makers toen leken te hebben met het verstoren van de familiestructuren (Charlie is niet de dochter van Barbara maar van Valerie, Stefano is niet de zoon maar de broer van Ludo, niet Arnie maar Dennis is de zoon van Robert en Laura) is er ook een kenmerkend voorbeeld van. Of wat te denken van Ludo die a la Scrooge een spiegel voor zich kreeg dankzij geestverschijning Amy. Of Isabella die, hoewel ze weliswaar altijd al een getroebleerd meisje was, onder dit regime een regelrechte gek werd die de instelling in- en uit kon lopen als het haar uitkwam.

De ommekeer in 2008 was in hindsight een 180-graden draai. En het leek veelbelovend bij de start van seizoen 19, ze wilden de negatieve teneur echt omkeren, hoewel de veranderingen met een 'nieuw schrijversduo' vooral voor de bühne waren; deze mensen zaten namelijk al jarenlang in de hoogste rangen van de schrijversploeg. Maar binnen enkele maanden zat de klad er al weer in en werden relatie- en familieperikelen de hoofdmoot van alle verhaallijnen. Op zich niets mis mee, maar er gebeurde niks noemenswaardig in de serie, en de schrijvers vonden het allemaal wel prima, getuige de reactie op een mail van Heer_van_Bartolhoven uit die tijd ("We vertellen relationeel drama (het is een SOAP immers) en daar zijn we ook goed in", de stuitende arrogantie).

Maar goed, het scoorde, net zoals het nu ook blijkbaar goede cijfers en marktaandelen scoort, en dat is waar het de zender om gaat. De veranderingen die in 2019 zijn ingezet waren hoognodig, en onder Idse Grotenhuis is de productiewijze in positieve zin aangepakt door af te stappen van het ouderwetse opnamemodel, maar inhoudelijk zit de klad er duidelijk weer in, zeker sinds de periode die jij noemt. Het draagt de titel en heeft enkele personages uit de hoogtijdagen, maar verder is GTST in niks nog het GTST wat het ooit was. Terwijl het toch niet zo moeilijk zou moeten zijn om verder te komen dan wat relatie- en familieperikelen die ook nergens toe leiden. Als ik alleen al denk aan de opbouw en nasleep van de vorige zomercliff word ik al pissig: zoveel mogelijkheden waarmee niks is gedaan. Maar aangezien Pia Blanco, die in haar vorige periode de serie naar een ongekend dieptepunt wist te schrijven, nu opnieuw op de positie van hoofdschrijver zit (en de eerste tekenen daarvan inmiddels op het scherm te zien zijn) zal het mij benieuwen hoe lang het duurt eer de serie weer in een negatieve spiraal zit.
Ja. Ik heb hier niks aan toe te voegen dacht ik zo.

En natuurlijk is het zo dat het altijd makkelijk is om degene die aan het roer staat af te vallen en te zeggen dat die of die het niet goed doet, maar jij brengt, samen met talloze anderen hier, al jaren, tenminste nog concrete oplossingen op tafel. En daar wordt niks mee gedaan.

PeterKelder voor fucking hoofdschrijver. Dan ga ik weer kijken.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 2 mei 2024 @ 18:00:41 #217
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_213394171
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 17:33 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Wat zijn wij. de inlichtingendienst?
Mag wel wat vriendelijker hoor😉 het is een normale vraag
  donderdag 2 mei 2024 @ 18:20:04 #218
436222 Japepk
Padvinder
pi_213394393
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 18:00 schreef GayGuy het volgende:

[..]
Mag wel wat vriendelijker hoor😉 het is een normale vraag
Logischerwijs een weekje van tevoren he. Over 3 weken dus. De verhalen voor de cliff zijn nu al wel ingezet, getuige ook de trailer voor mei. Laura vertrekt naar Curacao, Janine zit achter die erfeniszaak aan, Nola heeft de Rozenboom en Bing en Nina kibbelen om, zucht, Sparks... Op zich aardig om naar een climax te bouwen, maar zeker bij alles wat nu in de familie Sanders speelt merk je gewoon dat ze even een verhaal gaan vertellen om mogelijk de cliff op te baseren.

Toch is de cliffspoiler duidelijk gehint op iemand die in Meerdijk een emotionele uitspraak doet. Laura lijkt wel echt nog voor de cliff naar Curacao te vertrekken dus die kan het haast niet zijn.
't Echte en 't ware!
pi_213397882
Ze hebben ook in Curacao gedraaid. Dacht dat dit eerder om een verhaallijntje met Linda zou gaan, maar blijkbaar nu ook met Laura. Ik vrees dat dit de clifhanger locatie gaat zijn met Laura, dus ik denk helaas dat het einde oefening is. Wat echt een deceptie is voor de soap zou zijn want dit kan ook gevolgen voor Henk hebben ga ik vanuit en zo blijven er na Ludo en Janine nog maar weinig peilers over. Ik vind de verhaallijnen sowieso te pover, veel te veel maatschappelijk actuele thema's terwijl ze daar nooit aan wilde beginnen maar dat begint nu een irritante wokie inslag te krijgen helaas. De soap is meer een serie geworden helaas. Dat was al te zien door de manier van draaien, wat echt wel beter is geworden, TV/regie technisch gezien, maar qua inhoud gaat het wel wat naar beneden.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 11:47:17 #220
436222 Japepk
Padvinder
pi_213401884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2024 22:44 schreef freaky40 het volgende:
Ze hebben ook in Curacao gedraaid. Dacht dat dit eerder om een verhaallijntje met Linda zou gaan, maar blijkbaar nu ook met Laura. Ik vrees dat dit de clifhanger locatie gaat zijn met Laura, dus ik denk helaas dat het einde oefening is. Wat echt een deceptie is voor de soap zou zijn want dit kan ook gevolgen voor Henk hebben ga ik vanuit en zo blijven er na Ludo en Janine nog maar weinig peilers over. Ik vind de verhaallijnen sowieso te pover, veel te veel maatschappelijk actuele thema's terwijl ze daar nooit aan wilde beginnen maar dat begint nu een irritante wokie inslag te krijgen helaas. De soap is meer een serie geworden helaas. Dat was al te zien door de manier van draaien, wat echt wel beter is geworden, TV/regie technisch gezien, maar qua inhoud gaat het wel wat naar beneden.
Typisch inderdaad. Waar vroeger een serie een veel onderhoudender karakter had, en soap met regelmaat heftig was en uit de bocht vloog, is het nu net andersom. Soaps zijn veel gematigder geworden, om op langere termijn te kunnen presteren en series hebben veel meer hoogtepunten nodig en zijn veel heftiger geworden.

Daarbij. We zien de suggestie van Laura die verdrinkt in de maandtrailr. Ergo, dat gaat dus niet gebeuren. Die trailers hebben er een goed handje van om ons op het verkeerde been te zetten. En ik geloof nooit dat ze Laura zo uit de serie schrijven. Wel met de parkinson wellicht, maar niet door (offscreen) te verdrinken.
't Echte en 't ware!
pi_213402725
Er is wel erg veel op gehint door haar zelf de afgelopen tijd, maar dat zal wel met het complot te maken hebben wat ze rond deze verhaallijn in stand willen brengen. Maar het zal me ook niet verbazen, ze zijn de soap zo aan het molesteren de laatste tijd.
Allemaal cabaretteketet!
  vrijdag 3 mei 2024 @ 13:47:43 #222
436222 Japepk
Padvinder
pi_213403168
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:02 schreef freaky40 het volgende:
Er is wel erg veel op gehint door haar zelf de afgelopen tijd, maar dat zal wel met het complot te maken hebben wat ze rond deze verhaallijn in stand willen brengen. Maar het zal me ook niet verbazen, ze zijn de soap zo aan het molesteren de laatste tijd.
Dat zijn alleen de clickbaits. Door Jette (en johnny) is altijd gewoon gezegd dat ze het voorlopig nog leuk vinden en zeker met parkinson de tijd willen nemen voor een goed verhaal. Aan de andere kant is Jette al 70 dus verdient ze ook gewoon een mooi pensioen.

En stiekem zijn ze al met Laura's afscheid bezig sinds ze met Henk ging en een appartement kreeg. Weer even stabiel zetten zodat ze op een mooie manier kan vertrekken. Hoewel ik altijd hoopte op Arnie aan de voordeur, vind ik dat nu ze met Henk is wel een afgesloten hoofdstuk. Julian die haar bijstaat is mooi, Linda is, uhh, Linda en het is goed zo. Mocht er een uitvaart komen dan hoop ik wel op Bartho en Wilbert. En wat mijn part geven ze dan Bruni Heinke de gastrol die ze al zo lang nog wil :P

Nu ik erover nadenk zijn er buiten Robert en Jef eigenlijk maar weinig oudgedienden waar Laura echt wat mee heeft. Noud kan ik nog opkomen, Dennis wellicht. Sil omdat het haar zoon is maar verder valt het wel mee eigenlijk. Kun je zien hoe klein haar rol is gehouden voor zoveel jaren.

En Barbara natuurlijk. Daarom is het ook zo dom om haar naar Curacao te laten gaan. Daar loopt half Meerdijk rond. Had Linda dan laten wedding plannen op Miami of zo. Maar goed. Everon is ook mee naar Curacao geweest, en Caroline ook. Dus wellicht nog een bericht van Stanley en Janine die uiteindelijk mee gaat om Laura te begeleiden? In plaats van een stomme 'gaat ze verdrinken?' was een euthanasiescène met Caroline erbij veel epischer geweest denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door Japepk op 03-05-2024 14:11:43 ]
't Echte en 't ware!
pi_213406231
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 13:47 schreef Japepk het volgende:

[..]

knip

Hoewel ik altijd hoopte op Arnie aan de voordeur, vind ik dat nu ze met Henk is wel een afgesloten hoofdstuk.

Straks bij Boulevard dat Reinout Oerlemans vandaag bij RTL4 was.... :s)
  vrijdag 3 mei 2024 @ 20:00:09 #224
504895 Bofjijff
Fijne dag he
pi_213407456
Wel een leuk drinkspelletje, shotje als je richard ziet vreten. Die eet echt in elke scene :')
Hoi
  vrijdag 3 mei 2024 @ 22:08:54 #225
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_213409138
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2024 11:47 schreef Japepk het volgende:

[..]
Typisch inderdaad. Waar vroeger een serie een veel onderhoudender karakter had, en soap met regelmaat heftig was en uit de bocht vloog, is het nu net andersom. Soaps zijn veel gematigder geworden, om op langere termijn te kunnen presteren en series hebben veel meer hoogtepunten nodig en zijn veel heftiger geworden.

Daarbij. We zien de suggestie van Laura die verdrinkt in de maandtrailr. Ergo, dat gaat dus niet gebeuren. Die trailers hebben er een goed handje van om ons op het verkeerde been te zetten. En ik geloof nooit dat ze Laura zo uit de serie schrijven. Wel met de parkinson wellicht, maar niet door (offscreen) te verdrinken.
Ik denk ook niet dat als de scene met laura's hoed in het water, de cliff is, dat het in de maandtrailler zou zitten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')