abonnement Unibet Coolblue
pi_190503467
Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen
pi_190503694
Moet dan hier toch ook even:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190503736
Gefeliciteerd duman!
pi_190503861
Gefeliciteerd PKM en Duman! *O*
pi_190503945
Duman hier ook gefeliciteerd! Leuk samen een dreumes en dan ook weer een baby O+
pi_190504302
Dank jullie wel allemaal! O+
@minilot O+ O+ @NicolasJoy O+

@BellaaElisa voor nu staat de UD op eind augustus, dus tegen die tijd is U. bijna 2,5. Geen dreumes meer. 😊 Thanks!
Protčge moi de mes désirs.
pi_190504547
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

@:bellaaelisa voor nu staat de UD op eind augustus, dus tegen die tijd is U. bijna 2,5. Geen dreumes meer. 😊 Thanks!
Peuters en babies O+ :D
pi_190505667
@PKM Gefeliciteerd nog met Banaan!

En @D.U.M.A.N. ook gefeliciteerd! Leuk O+

*O*
pi_190505974
Gefeliciteerd Duman!

NJ, nog even over je knuffel; er is een en pagina wat je kan kijken of je nog een paar extra exemplaren van de favoriete knuffel kan vinden. Knuffel kwijt gezocht aangeboden heet deze pagina en volgens mij is de succesgraad best hoog, ook met wat bijzondere knuffels. Dan heb je iig een extra mocht deze weer vies worden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190506718
Duman wat leuk, gefeliciteerd *O* O+ !!
pi_190509980
Wat leuk @D.U.M.A.N. gefeliciteerd! *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190513353
Gefeliciteerd Duman! O+

En jij ook gefeliciteerd met banaan PKM! :)

@Malteser lief dat je vraagt! Hier gaat het goed, het is even weer zoeken naar een nieuwe basis maar we zijn allebei goed te pas. (ik neem aan dat je doelde op mijn spoiler van destijds :P). Huis is onder voorbehoud verkocht en de overdracht is begin januari al *O* Op dit moment gaat het overleg (en de omgang) met Caspers vader goed en ik hoop ook dat dat zo blijft :) Ik heb voor t eerst in 2 jaar zin in wat het nieuwe jaar brengt *) Neemt trouwens niet weg dat ik t nog steeds heel verdrietig vind (voornamelijk voor Casper) dat we uit elkaar zijn en dat moet nog wel een beetje slijten ondanks dat ik t nog ruim 1,5 jaar de kans heb gegeven na zijn overspel.

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 18-12-2019 11:43:14 ]
pi_190517084
Aaaaah DUMAN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PKM gefeliciteerd met je peuter, 2 jaar....dat is veel te groot!

Kleine spoiler over mijn werk voor wie het gezeik begin van het jaar heeft aangehoord :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190523676
Wat fijn exode! Word er helemaal blij van om te lezen! :D
pi_190526824
Slapen :'( wanneer wordt dat beter bij een dreumes? Ze slaapt nu nog steeds niet...

[ Bericht 53% gewijzigd door BellaaElisa op 18-12-2019 21:56:07 ]
pi_190527228
Duman gefeliciteerd *O* O+

Bella geen tips helaas. Mijne slapen uit zichzelf nog 2x 2 uur en dan de volledige nacht..
  donderdag 19 december 2019 @ 06:26:28 #17
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190532170
Wat fijn exode!

En bella, als je erachter komt, laat mij dat dan ook even weten... Gaaaap! En ik zit al op het station richting werk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190532310
Gefeliciteerd Duman!

Fijn om te horen Exode!

En, wil je niet horen Bella... hier met 2,5 :s
Li slaapt nu wel door, maar alleen tussen ons in en met mij er naast.. Ze gaat tussen 7 en 8 naar bed en dan wordt ze na een uur wakker en is niet meer zonder mij ik slaap te krijgen :s Heel saai die avonden..
Maar.....
Het komt goed ;) :P
pi_190535756
Feli @ Duman & Exode! *O*

_O- WTF @ Mini-ToT hier! :D Meneertje zag dat ik zoute stengels aan het eten was en kwam bedelen om ook een stukje, maar da's gewoon veel te zout voor hem, zelfs als je de korrels er van af wrijft natuurlijk, dus gaven we hem een stukje biscuit.
Daar was hij niet blij mee: hij smeet het neer en ging er op stampen! _O- Waar heeft hij DAT van geleerd? :D
pi_190537017
Ontzettend fijn zeg @exode!
Let me see you stripped down to the bone
pi_190537071
Goed. Ik moest dus vanmorgen al grienen bij alleen al de aanblik van het inschrijfformulier van de peuterspeelzaal in mijn inbox. Dat wordt nog wat :')

En aaaaargh @ opmerkingen in de trant van lekker twee ochtenden voor jezelf!
Ik heb al ruimschoots genoeg tijd en ruimte voor mezelf mét Günther erbij en we hebben het elke dag zo wanstaltig gezellig! O+ Snif. Maar enfin, voor de koter wel goed. Enzo. Weet ik. Heus wel. :{
Let me see you stripped down to the bone
pi_190537180
Tot slot. Dude likt nauwkeurig aan zijn vingers bij het bladeren in Vrolijk Weekblad :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_190544597
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 07:04 schreef Loj het volgende:
Gefeliciteerd Duman!

Fijn om te horen Exode!

En, wil je niet horen Bella... hier met 2,5 :s
Li slaapt nu wel door, maar alleen tussen ons in en met mij er naast.. Ze gaat tussen 7 en 8 naar bed en dan wordt ze na een uur wakker en is niet meer zonder mij ik slaap te krijgen :s Heel saai die avonden..
Maar.....
Het komt goed ;) :P
|:(
pi_190544795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 07:04 schreef Loj het volgende:
Gefeliciteerd Duman!

Fijn om te horen Exode!

En, wil je niet horen Bella... hier met 2,5 :s
Li slaapt nu wel door, maar alleen tussen ons in en met mij er naast.. Ze gaat tussen 7 en 8 naar bed en dan wordt ze na een uur wakker en is niet meer zonder mij ik slaap te krijgen :s Heel saai die avonden..
Maar.....
Het komt goed ;) :P
Hier een beetje hetzelfde ja, al trekt O vanaf 19u wel iets langer door. Hij wordt praktisch altijd vroeg in de nacht of laat in de avond wakker en slaapt dan alleen tussen ons in verder. Soms slaapt ie redelijk snel, maar hij is ook vaak een paar uur wakker, van 1 tot half 4, 4 uur ofzo. Het is vermoeiend en zeker voor werkdagen, maar ik merk wel zo'n 'rust' door er gewoon vanuit te gaan ofzo, en het te accepteren. En ook door de beslissing die we genomen hebben niets anders meer te proberen dan direct tussen ons in leggen wanneer hij wakker wordt. Geen fles, niet wiegen op zn eigen kamer, etc. Ik merk nu pas dat ik dat eigenlijk ook wel een stressfactor vond, niet weten hoe de nacht gaat en wat je dan weer gaat proberen. Ik ga er gewoon vanuit dat het wel beter zal gaan, ooit. En dat ie vanzelf de leeftijd krijgt waarbij je afspraken kunt gaan maken. Sterkte ermee bella!
pi_190545009
.

[ Bericht 99% gewijzigd door BellaaElisa op 19-12-2019 23:51:54 ]
pi_190545043
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190545355
@BellaaElisa :*

Kun je er wel een beetje over praten? Met hem? Of anders iemand anders dichtbij?
pi_190546065
Godverdomme, Mini-ToT was vanmorgen om 6.00 al wakker, heeft wel ff een (in het begin erg onrustig) middagdutje gedaan en is nu nog echt klaarwakker. Zit nu filmpjes te kijken maar kan zo hyperactief vrolijk doen als je hem aandacht geeft, of in een heftige huilbui uitbarsten als je probeert hem te laten slapen. En ik ben MOE! -O-
De afgelopen paar ochtenden was hij ook al vreselijk vroeg wakker, maar dan viel hij 's avonds tenminste wel op tijd in slaap, in tegenstelling tot nu...


Fuck, en nu komt er net een filmpje van een ander kanaal voorbij, en hij is meteen weer super actief! :')
Die danseresjes van Minidisco krijgen hem meestal wel vrij snel in slaap, maar ze laten het vanavond ook ff afweten wat dat betreft.
pi_190546215
O+ Zijn oogleden zijn al zwaarder aan het worden!

Edit: Vals alarm! :')

Edit 2: En hij begint weer te hyperen! :') Help!

[ Bericht 26% gewijzigd door ToT op 19-12-2019 22:31:08 ]
  vrijdag 20 december 2019 @ 06:36:35 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190550780
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 22:12 schreef ToT het volgende:
O+ Zijn oogleden zijn al zwaarder aan het worden!

Edit: Vals alarm! :')

Edit 2: En hij begint weer te hyperen! :') Help!
Hoe is het afgelopen?

En filmpjes zijn volgens mij niet per se slaapverwekkend. Blauw licht enzo... Soms zijn kindjes wel moe, maar worden ze daar juist hyper van omdat ze te moe zijn. Misschien eerder aan het slaapritueel beginnen, tv uit, boekje lezen, vast aankondigen dat hij zo naar bed gaat, nog even in bad ofzo? Dus vast ritueel ipv filmpjes tot hun omkiept? Prul heeft iig wel baat bij een ritueel, dat brengt rust ofzo.

En ik weet het verder ook niet hoor, maar het valt misschien wel te proberen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190551018
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 06:36 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe is het afgelopen?

En filmpjes zijn volgens mij niet per se slaapverwekkend. Blauw licht enzo... Soms zijn kindjes wel moe, maar worden ze daar juist hyper van omdat ze te moe zijn. Misschien eerder aan het slaapritueel beginnen, tv uit, boekje lezen, vast aankondigen dat hij zo naar bed gaat, nog even in bad ofzo? Dus vast ritueel ipv filmpjes tot hun omkiept? Prul heeft iig wel baat bij een ritueel, dat brengt rust ofzo.

En ik weet het verder ook niet hoor, maar het valt misschien wel te proberen?
Hij viel pas in slaap toen ik naast hem ging liggen in bed. :')
En idd @ die filmpjes, maar ik heb F.Lux geīnstalleerd tegen het blauwe licht en normaal gesproken wordt hij juist slaperig van die filmpjes (althans 's avonds). :)
pi_190551817
Belle
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, B en Juul samen in bad kan niet meer. Juul doet echt alles na wat B doet dus de badkamer was gisteren een soort van tropisch zwemparadijs geworden. Om en om gingen ze 'seeeeemmmmeeen' aldus Juul. Wat betekent dat ze vanaf de knieën naar voren duiken zeg maar, in het water. Elk hoekje en gaatje in de badkamer was drijfnat.
ik was ondertussen de wasmachine aan het vullen en de droger aan het leeghalen, dan sta ik recht naast het bad. Ik was ook zeiknat :@
Zelf vonden ze het echt hilarisch.

En verder laatste loodjes, na de lunch ga ik naar huis en heb ik vakantieeeeeeeeeee.
pi_190552226
Duman, gefeliciteerd nog! Wat spannend weer. O+

Bella, wat moeilijk voor je. Toen jullie oudste geboren was, was het ook al zo’n soort gelijke situatie toch? Jammer dat er weinig verbetering is gekomen. ;( Ik voel me je mee.

Hier is mijn kleine Z. vandaag 2 jaar geworden! :o
Mijn kleine popje. O+ De laatste weken zijn zo snel gegaan dat het meer een feit is dat ze jarig is dan dat mijn gevoel in feeststemming is. :')
Soort niet-kerststemming. Heel gek. We vieren het van het weekend en vanavond pas de slingers ophangen. Ik heb nachtdienst gedraaid dus weinig plannen voor vandaag.
Straks eerst even bijslapen. :)

Z. is een prachtige peuter geworden. Erg slim en ik sta soms verbaasd hoe goed ze praat en hoe ze alles duidelijk maakt. Ze is een matige eter maar goed, ze groeit en functioneert naar behoren. :+
Ze is geweldig met haar grote broer. Knuffelt graag en elke knuffel thuis is ook haar vriend.
En ze krijgt nog steeds borstvoeding, slaapt nog steeds niet door maar ook dat komt ooit wel goed. :Y)
Op naar de 3! *O*
pi_190553307
gefeliciteerd Venco!

Exode, heerlijk he. Bij jou klinkt dat hartstikke leuk, bij ons kan ik er meestal niet zo om lachen als dat gebeurt...

ToT, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een kind gaat slapen bij TV kijken. Ik heb altijd gehoord dat op deze leeftijd een half uur tv kijken al heel erg veel is, en eigenlijk teveel. Die van mij kijken ook best TV hoor, maar ik zou denken dat het verstandiger is om aan een duidelijk slaapritueel te werken, en daar heel consequent in te zijn. Klinkt makkelijk, en ik weet ook dat het niet makkelijk is...
pi_190554717
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 11:19 schreef Jagärtrut het volgende:
gefeliciteerd Venco!

Exode, heerlijk he. Bij jou klinkt dat hartstikke leuk, bij ons kan ik er meestal niet zo om lachen als dat gebeurt...

ToT, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een kind gaat slapen bij TV kijken. Ik heb altijd gehoord dat op deze leeftijd een half uur tv kijken al heel erg veel is, en eigenlijk teveel. Die van mij kijken ook best TV hoor, maar ik zou denken dat het verstandiger is om aan een duidelijk slaapritueel te werken, en daar heel consequent in te zijn. Klinkt makkelijk, en ik weet ook dat het niet makkelijk is...
Verschil is ook wel dat B bijna 6 is en vervolgens zelf ook met handdoeken in de weer gaat in de badkamer. Vervolgens zelf tandenpoetst, zich aankleedt, een voorleesboek pakt en geduldig wacht totdat Juul in bed ligt.

En ik kan dat soort acties niet altijd even goed hebben, maar ze hadden zo'n lol samen en pas laat door wat ze eigenlijk veroorzaakten met dat golfslagbad van ze.

Gefeliciteerd Venco!!!
pi_190554783
Bella, wat vervelend om te lezen zeg! Wat Venco al zei, na de geboorte van je eerste was dit ook al zo, toch? Ging het toen uiteindelijk wel beter? Schrijft vooral van je af hier, ik hoop dat je in je omgeving ook mensen hebt waarmee je kan praten :*

Gefeliciteerd Venco! *O* Dit wordt vast het jaar van doorslapen ;)

Exode, nog *O* vanwege je beoordeling en je baan! Superfijn zeg! En geniet van je vakantie :)

Ik heb nog een deadline, en dan ook vakantie. Kijk er erg naar uit, iedereen in huis is op. Helaas kwam ik er net achter dat M weer koorts heeft...ze is er net een week vanaf! Ze is verder wel vrolijk dus ik hoop dat ze snel weer helemaal opknapt. Ze is nu al twee maanden lang aan het kwakkelen.
pi_190554816
Gefeliciteerd Venco O+ !!

Frum kijkt ook (met dit weer vaak :')) tv, maar net voor het slapen is wel uit den boze, het is weleens voorgekomen maar ze werd daardoor ontzettend hyperactief en dat is natuurlijk niet handig. We hebben niet echt een slaap ritueel (meer) maar we proberen wel het half uurtje voor het slapen gaan rustige dingen te doen als boekje lezen, badderen, sokjes in en uit het sokkenmandje doen etc etc. En zo werkt het voor ons, voor nu. :P

Even een andere vraag, frum wil niks eten (wel banaanpannenkoeken :') )of water drinken. Het enige wat ze wel drinkt is de fles maar voorderest; niks is goed genoeg, ze wil constant vermaakt worden, en als we spelen is het na 10 seconde alweer klaar en gaat ze brullen. Als ik even niet naar haar kijk maar naar iets anders krijg ik een ‘hoek’, zo van “aandacht plz”. Ze is verder wel vrolijk maar het is het allemaal net niet ofzo? Fase? Iemand tips? Tis nogal slopend soms :')

Oh en is dit een periode (15 maanden) dat ze beginnen met dromen/nachtmerries? Er komt zo nu en dan een kreet uit als ze slaapt waar je je een ongeluk van schrikt.
pi_190555057
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:01 schreef Framblij89 het volgende:


Even een andere vraag, frum wil niks eten (wel banaanpannenkoeken :') )of water drinken. Het enige wat ze wel drinkt is de fles maar voorderest; niks is goed genoeg, ze wil constant vermaakt worden, en als we spelen is het na 10 seconde alweer klaar en gaat ze brullen. Als ik even niet naar haar kijk maar naar iets anders krijg ik een ‘hoek’, zo van “aandacht plz”. Ze is verder wel vrolijk maar het is het allemaal net niet ofzo? Fase? Iemand tips? Tis nogal slopend soms :')
Geen last van doorkomende tandjes? Hoektandjes waren hier wel een tijdje de boosdoener dat ze niet wou kouwen. Zelfs bananen moesten geprakt worden die ze normaal zo naar binnen schoof.
:]
  vrijdag 20 december 2019 @ 13:21:41 #39
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190555110
Doukje is in een periode waar alles nee is. Schoonzus wordt er gek van.

Is dat normaal?
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190556340
Wij hebben overigens wel een strak slaapritueel, al vanaf B zijn geboorte. Als we allebei thuis zijn (9 van de 10 keer) splitsen we ons op zeg maar. We wisselen elke dag van kind :D

- Avondeten
- Samen tafel afruimen
- Indien het geen douche/bad dag is: dansen op 2 a 3 liedjes door de woonkamer met discolampen.
- 1 van de 2 ruimt keuken af en vaatwasser in terwijl de ander met 2 kiddos naar boven gaat
- bad of douche, allebei of 1 van de 2, afhankelijk van de dag, meestal om de dag. Anders wassen met washandje en pj's aan
- Juul krijgt fles in haar slaapkamer
- Tanden poetsen
- Boekje lezen in haar slaapkamer
- 100.000 kusjes geven aan elkaar (Juul en B he, wij krijgen 1 schamel kusje)
- Even gek doen met knuffels in bed
- Muziekje aan, licht uit, slaap lekker!

Voor ons werkt het zo heel goed. Ze liggen allebei altijd om 19:00 op bed, B in het weekend en vakanties 10 minuten later (symbolisch, want dan wilt mijnheer later naar bed dan zijn zusje). En ze slapen eigenlijk meteen.
Als we ergens echt afwijken (geen kleine dingen, maar bijvoorbeeld voorlezen overslaan) dan zijn ze echt onrustig. Onze kinderen zijn gewoontediertjes en varen hier heel goed bij.

Groot voordeel is natuurlijk dat B al aardig zelfstandig is, dus als er 1 moeder is (zoals gisterenavond) doet ie vrijwel alles zelf. Dan lees ik ze gezamenlijk een boekje voor.

Ik wil hier niet mee zeggen dat dit de oplossing voor iedereen is met onrustig inslapende kinderen. Meer het delen van onze ervaring. B was bijvoorbeeld altijd erg gevoelig voor een bekend ritme, die was echt van slag als iets anders ging. Juul heeft dat minder, maar doordat we zo'n standaard schema hebben, gaan ze ook zonder tegengeluid naar bed. Ze kennen de volgorde.

We zij er wel ruim 30/40 minuten mee zoet, dus je moet er wel tijd voor hebben. :D
pi_190560740
Bella

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ToT, als ik niet wil dat Bikkel gaat slapen zet ik een filmpje op, gegarandeerd dat hij wakker blijft.

Hier geen uitgebreid slaapritueel maar hij krijgt voor het slapen gaan nog de borst in zijn slaapkamer en daarna leg ik hem op bed en gaat hij vanzelf slapen. Zo slecht hij het eerste jaar heeft geslapen, zo goed slaapt hij nu. Ik ben een beetje huiverig om te gaan schuiven met slaapjes ( van 2 naar 1 ) maar hij gaat nu eigenlijk te laat naar bed.

Gefeliciteerd Venco!

Frambij, als Bikkel in zo een bui is komt het ook vaak door tandjes.

Hier vandaag een doorverwijzing gekregen voor een kindercardioloog. Zoals verwacht is het ruisje nog aanwezig. En hoewel ik er wel vanuit ging dat het ruisje er nog zou zitten probeer ik gewoon rustig te blijven. Als ik maar vaak genoeg zeg dat er hoogstwaarschijnlijk niks aan de hand is ga ik er misschien zelf nog in geloven. Ik vind het weer rete-spannend.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190560940
Logisch toch, dat het spannend is? :* Een kus voor Bikkel en duimen voor goed nieuws!
Let me see you stripped down to the bone
pi_190561073
Hier geen noemenswaardig slaapritueel. Ergens tussen 20:00 en 22:00 (afhankelijk van hoe de dag liep en de volgende dag eruit ziet) verklaart Günther 'bed!!' en dan gaat -ie. De laatste weken is hij soms nog later op de avond vastgekleefd aan zijn houten treinbaan en als we dan vinden dat het toch wel echt bedtijd is moppert -ie een minuutje bij het moeten stoppen met spelen. Verder is het een kus en knuffel voor papa, vanaf de deur naar de trap terugrennen voor nog een kus en knuffel voor papa, boven schone luier, pyjama aan en tanden poetsen, 'Dag Günther' tegen de spiegel zeggen, in een donkere slaapkamer uit beide borsten laten drinken, dan woelt -ie nog twee minuten en dan slaapt hij ^O^ Kost vanaf naar boven gaan hoogstens een kwartiertje. Probleem is echter wel dat ik graag nog tien minuten blijf liggen nadat Günther in slaap is gevallen zodat ik weet dat hij in een diepere slaapfase zit (en ik dus gewoon klunzige herrie kan maken bij het verlaten van de kamer) maar minstens de helft van de avonden val ik daarbij zélf in slaap en dat is nogal zonde van de avond. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_190561481
.

[ Bericht 33% gewijzigd door BellaaElisa op 21-12-2019 15:09:48 ]
pi_190561897
;( Bella :*
Twijfel aub niet aan jezelf. Je doet het zo goed!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:15:37 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190562129
Bella, je doet het hartstikke goed en verdient dit echt niet... Dikke virtuele knuffel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190562398
Bella, dat schreeuwen is echt niet oké. Twijfel niet aan jezelf, jij doet het hartstikke goed - dit is echt zíjn probleem.
  vrijdag 20 december 2019 @ 20:36:38 #48
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190562500
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:21 schreef Pinnenmutske het volgende:
Doukje is in een periode waar alles nee is. Schoonzus wordt er gek van.

Is dat normaal?
Hoort erbij. Jules is vandaag 2 geworden en die zegt ook steeds nee.
Ik ben 2 en ik zeg nee.
Houd van poesjes
pi_190562697
Bella, jeetje, ik schrik hier wel van. Dit is echt niet oké. Je doet het zo zo goed, niet aan jezelf twijfelen
*knuffel* :*
pi_190563440
Dankje wel voor de lieve woorden. Gek dat online de mensen tegenwoordig liever zijn dan IRL, en dan vooral moeders onder elkaar. O+
pi_190563807
@BellaaElisa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190563860
Zelf even #baaldag Vandaag 'kerstdiner' gehad op de kinderopvang. Onwijs tof! Maar ik kon er niet bij zijn, want ... werk. Drukste tijd van het jaar, plus ook nog eens calimiteiten. Maar ik zie m'n dochter dezer dagen (periode van 10-14 dagen) misschien 5-30 minuten per dag. Ik mis haar. O+

Leuk wel: ze was op 't diner de schransbal van de opvang begreep ik. Kind bleef maar eten. :') Afgelopen dagen tandenleed, dus ze wilde niks. Nu ruimschoots goed gemaakt. :9
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:52:54 #53
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190564222
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 20:36 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Hoort erbij. Jules is vandaag 2 geworden en die zegt ook steeds nee.
Ik ben 2 en ik zeg nee.
Ah ok. Doukje wordt 2 op 29 december.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190564246
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:36 schreef NicolasJoy het volgende:
@:BellaaElisa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 31% gewijzigd door BellaaElisa op 21-12-2019 15:08:33 ]
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:56:35 #55
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190564317
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2019 21:52 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]

Ah ok. Doukje wordt 2 op 29 december.
En dat nee zeggen blijft in verschillende fases van het leven van een kind. M'n dochter van 15 zegt ook steeds nee, wil ik niet, doe ik niet enzovoort enzovoort. Enige verschil met mijn 2 jarige zoon is dat zij het kan onderbouwen en mij onder de tafel lult.
Dus je schoonzuster kan er maar beter aan wennen. Hoe vervelend ook.
Houd van poesjes
  vrijdag 20 december 2019 @ 21:58:24 #56
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_190564379
Sorry Bella Elisa, ik ben een vervelende klootzak maar jouw kerel overtreft mij. Waarom blijft u nog bij hem?
Houd van poesjes
pi_190564430
@BellaaElisa
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190564474
Oh Bella, wat hartverscheurend dit. ;( Ik wil benadrukken dat zijn gedrag jegens jou echt echt écht niet acceptabel is. Zoek alsjeblieft hulp - of dat nou weer relatietherapie is of een escape plan voor jou en de kinderen, want dit kan niet zo door gaan. Je partner hoort je niet uit te schelden, nooit niet.
pi_190564675


[ Bericht 100% gewijzigd door BellaaElisa op 20-12-2019 22:08:25 ]
pi_190564695
Bella, dit is echt niet oké. Niet voor jou en niet voor je kindjes... gewoon echt niet. Laat je alsjeblieft niet zo behandelen door degene die juist je steun en toeverlaat zou moeten zijn. Je verdient veel beter! :*
pi_190565006
Leeft die snachts ofzo? Rond 24.00uur slapen en 7 uur op lijkt me een beter ritme met kinderen?

Paar dagen achter elkaar met 1 kind vind ik al redelijk zwaar. Dus respect als je daarnaast ook nog je huishouden bij kan houden
:]
pi_190613646
Sofie is sinds vrijdagavond ziek. Begon met overgeven en hoge koorts. Dat is wel weer over maar ze heeft geen eetlust, diarree en slaapt bijna continu. Ze heeft vannacht/vandaag van 21.00 tot 12.15 geslapen. Toen van 13.45-15.00 en sinds 15.30 slaapt ze alweer. Ze wil continu bij me zijn dus ik fungeer als een soort matras/kussen :{
Het meisje was al zo klein, nu wordt ze ook nog eens mager. Bizar hoe snel je haar ziet vermageren.
De momenten dat ze wakker is is ze wel alert. Maar ze voelt slap en lopen lukt maar 2 stappen en dan valt ze om.

Hoop maar dat ze van het slapen opknapt en snel weer meer gaat eten...
pi_190613797
Ik hoor hier al lang niet meer, maar ik heb ook zon kind met weinig reserves. Als hij ziek is, valt hij ook gigantisch af omdat hij dan niks eet/binnenhoudt. Maar als hij weer beter is dan trekt het ook weer bij. (Ter illustratie, op t CB viel hij van tussen de -1 en middenlijn naar onder de onderste lijn en weer terug in ongeveer een maand tijd.) Het is naar om te zien, maar meer dan in de gaten houden kan je niet. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_190618009
Ahh takkie wat sneu ;( drinkt ze wel genoeg tussendoor? Veel beterschap voor Sofie :*

Ik heb een vraag over de commode, gebruiken jullie die nog? We merken dat frum er bijna uit gaat groeien en het is nogal lastig om haar te verschonen op het moment. Ze wil er echt niet op liggen. Nogal lastig :')
  maandag 23 december 2019 @ 20:47:25 #65
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_190618706
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 20:17 schreef Framblij89 het volgende:
Ahh takkie wat sneu ;( drinkt ze wel genoeg tussendoor? Veel beterschap voor Sofie :*

Ik heb een vraag over de commode, gebruiken jullie die nog? We merken dat frum er bijna uit gaat groeien en het is nogal lastig om haar te verschonen op het moment. Ze wil er echt niet op liggen. Nogal lastig :')
Ik heb zo'n grote hemnes en gebruik de kast nog steeds.
9 van de 10 keer staat hij wel en ligt het kussen op de grond :P
pi_190622097
Ik ben ook blij met de grote Hemnes. Staand verschonen werkt voor ons niet dus ondanks dat het soms even een strijd is gebeuren alle verschoningen liggend. Zo weet hij waar hij aan toe is en gaat het verschonen meestal zonder gedoe.

En ziek kind check. We hebben weer een ronde overleeft, net op tijd voor de feestdagen.
pi_190623052
Hier ook de grote Hemnes in de babykamer. Maar ook op een kleiner model past Sofie nog met gemak. In de badkamer staat de goedkoopste commode van Ikea, daar past alleen een aankleedkussen op. Maar ook dat past nog.
Verschoon ook altijd liggend. Broek uit en romper los doen we wel staan, goede balansoefening.

Sofie lijkt alleen maar zieker te worden. Eind van de middag weer overgegeven en later liep de diarree langs haar benen.
Ze drinkt wel steeds beetjes en lijkt dus niet uit te drogen. Maar ze is zo slap en slaapt heel veel. Morgenochtend bel ik toch de huisarts maar even voor overleg. Denk niet dat die iets kan doen maar wil voor de kerstdagen wel even bespreken of we nog iets kunnen doen om haar er sneller bovenop te krijgen.
Ze zat qua lengte en gewicht al op de -3.5 lijn, vrees dat ze nu echt uit de groeicurve is gevallen. ;(
  dinsdag 24 december 2019 @ 09:06:44 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190625368
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 23:56 schreef Takkie88 het volgende:
Hier ook de grote Hemnes in de babykamer. Maar ook op een kleiner model past Sofie nog met gemak. In de badkamer staat de goedkoopste commode van Ikea, daar past alleen een aankleedkussen op. Maar ook dat past nog.
Verschoon ook altijd liggend. Broek uit en romper los doen we wel staan, goede balansoefening.

Sofie lijkt alleen maar zieker te worden. Eind van de middag weer overgegeven en later liep de diarree langs haar benen.
Ze drinkt wel steeds beetjes en lijkt dus niet uit te drogen. Maar ze is zo slap en slaapt heel veel. Morgenochtend bel ik toch de huisarts maar even voor overleg. Denk niet dat die iets kan doen maar wil voor de kerstdagen wel even bespreken of we nog iets kunnen doen om haar er sneller bovenop te krijgen.
Ze zat qua lengte en gewicht al op de -3.5 lijn, vrees dat ze nu echt uit de groeicurve is gevallen. ;(
Hoe is het nu? Beterschap!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190628494
Vandaag nog niet gespuugd of gepoept *O* ze slaapt nog veel maar is tussendoor wel helderder.
Even langs de huisarts geweest, daar ging ze flink in protest toen hij haar onderzocht. Dus dat is een goed teken. Ze is wel iets afgevallen. 31 oktober woog ze 8,45 en nu 8,3.

Hopelijk langzaamaan vanaf nu de goede kant op.
pi_190628912
Zo sneu Takkie, beterschap :*
pi_190628956
beterschap Takkie!

Hier ook een ziek kleintje, al gaat het de goede kant op. Al 4 dagen koorts...
pi_190632848
Hmm. Hier ook een koortsig kindje. Tandenleed denk ik.
Ben al heel blij dat ik haar weer even bij me heb. O+
Morgen nog één dag werken, dan 's middags vrij, tweede kerstdag vrij, twee dagen werken en dan weer een dag vrij! *)

Hopelijk is ze goed te pas. :9
pi_190632856
Sterkte voor alle zieke kindjes. :*
pi_190633648
Beterschap voor alle zieke kindjes :{ :*
pi_190640115
Fijne feestdagen, lieve mama’s, papa’s en leuke kindjes. Hoop dat 2020 iedereen veel goeds, gezondheid, geluk en liefde mag brengen. Dat onze kindjes fijn op kunnen groeien naar echte peuters. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190642933
Fijne feestdagen! :)

:O Mini-ToT had vannacht echt flink last van z'n tandjes.
Heel weinig geslapen.
pi_190644674
Fijne feestdagen van mijn kerst(b)engeltjes!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190644933
Vrolijk kerstfeest!


Zonder oudste, die is in de ik wil niet op de foto mama fase..
pi_190650953
Fijne feestdagen allemaal!

Mijn dreumes spoog de kerstdiner-tafel van mijn schoonmoeder helemaal onder. Vervolgens ook mij, en ik had natuurlijk geen schone jurk voor mezelf bij, en de reserveset van dreumes was bij de eerste ronde al in gebruik genomen. Wij waren dus voor het diner uberhaupt geserveerd was op weg naar huis. Samen met dreumes dan maar een boterham pindakaas gegeten. Top kerstdiner. :X
pi_190651176
Aaah sillie wat rot. Beterschap voor Bollie. :* Ik hoop op een betere 2e kerstdag voor jullie!

Welpje deed het de hele dag prima hier, lekker stokbrood en schnitzel gegeten bij het gourmetten. Hij had wel de hele dag waterige poep, maar hij was verder vrolijk dus daar dachten we niks van...

En toen was het bedtijd en werd hij compléét hysterisch. Gillen, krijsen, niks was goed - het kwam echt uit zijn tenen. Arme jongen. Uiteindelijk kwam er een flinke natte scheet uit, heb ik hem nog eens verschoond en maīzena op zijn inmiddels best rode billen gedaan, en toen wist hij aan de borst in te slapen. Maar pfoe, die tien minuten intens verdriet hakten er wel in zeg, arme jongen. ;(
pi_190659864
Ik hoop dat iedereen een fijne kerst had en beterschap voor alle zieke zielige dreumesen :* O+

Hier ook nog steeds een zieke dreumes, hij is al niet lekker sinds vorige week woensdag. Maar we zijn ook al twee huisartsbezoeken verder en de conclusie is, virus dus uitzieken. Maar hij is zooo ziek. Benauwd, koorts en hij heeft nergens energie voor. We geven hem weer de hele dag flessen melk, want eten doet ie niet. En zo'n fles drinkt ie soms wel wat van. Hij plast in ieder geval nog, dus hij krijgt wel wat vocht binnen. Ik hoop dat ie snel opknapt, dit was ook niet helemaal de kerst die ik in gedachten had voor dit jaar :') maarja, alles beter dan in het ziekenhuis :P
pi_190661859
och, arme Jip, Aure. Hier gaat appelsap er het beste in op het moment, dus krijgt hij dat. Net terug van de dokter, een middenoorontsteking. Voor het eerst dat een van onze kinderen dat heeft. Mag tot 2 weken duren, daarna antibiotica...

Het arme jochie:
pi_190663046
Beterschap voor alle zieken, Casper is net ook ingestort :{ Hoesten, huilen en veel snot.

Dit is mijn middag, dan maar even lekker knuffelen.
pi_190663479
;( Beterschap aan alle zieken.

quote:
6s.gif Op woensdag 25 december 2019 13:29 schreef aapieannie het volgende:
Vrolijk kerstfeest!

[ afbeelding ]
Zonder oudste, die is in de ik wil niet op de foto mama fase..
We hebben echt geen idee hoe je een baby/dreumes kunt aanleren z'n eigen flesje vast te houden! _O- Mini-ToT wil dat absoluut niet, behalve om er mee te spelen! :')
pi_190663776
Ach, wat zijn er een zieke kindjes met kerst! @Aure, had voor jullie, na vorig jaar, toch echt op een fijne kerst gehoopt! Beterschap voor allemaal! :*

Sofie knapt wonderbaarlijk snel op. Ze eet weer normaal en speelt weer. Ze heeft het buikvirus wel aan mij doorgegeven, dat is een beetje jammer :'( gister kerst gevierd bij mijn ouders. Heb met gourmetten 3 plakjes komkommer op en een stukje stokbrood. Geen kerstkilo’s voor mij dit jaar :P

Sofie heeft van mijn zus een zilverarmbandje met haar naam gehad. Kind maakt er een heel drama van als we die om proberen te doen. Kleine dramaqueen >:) O+
pi_190667190
We begonnen dit jaar met een foto van onder de douche, we eindigen het jaar onder de douche. O+



Overall overheerst toch wel dit gevoel:



(Zelf kiekeboe spelen!)

Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft (gehad) :*
pi_190667945
Beterschap voor alle zieken! Oudste hier helaas ook geveld, we hadden vandaag dus lekker pyjama dag.

@ToT ze doen dit al vanaf dat ze een maand of 7 waren. Vincent probeerde al zijn fles zelf te pakken dus elk moment dat het kon hebben we hem gestimuleerd door zn handjes om de fles te leggen. Jeremy deed dit een week later uit zichzelf dus geen idee hoe je het je kind aanleert!
Dochter van mn vriendin doet het ook niet, die wil ook echt nog liggend de fles drinken.

We gaan hier juist proberen de fles af te bouwen, ze tonen steeds meer interesse in drinken uit een gewone beker. Dus voor allebei een difrax oefenbeker onder de kerstboom gelegd. Ze kunnen er in elk geval al goed mee gooien haha!
pi_190670796
Drie keer raden waar wij nu zijn ;( ik geloof dat ik het heb gejinxt :')
pi_190672134
@NicolasJoy die romper O+ O+

@Aure oh nee ;( toch te benauwd?

Beterschap voor jullie zieke kindjes :*

Mijn vriend zat gister de hele avond in het ziekenhuis.. gebroken pink. 4 weken in het gips.. vraag me niet hoe :') Voorderest was het een relaxte kerst O+ alleen wel een over hyper actieve dreumes net voor het slapen gaan, ze stootte 50x haar hoofd tegen het ledikantje toen ze wild werd :{ nog meer mensen met zo’n stuiterbal hier?

Hoop dat jullie ondanks de snotterende zieke dreumesen fijne dagen hebben gehad :*
pi_190672183
Ja te benauwd en toch een longontsteking. Dus nu extra zuurstof en antibiotica en hopen dat hij snel opknapt!
pi_190673265
Sterkte Aure, hopelijk knapt Jip nou heel snel weer op. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190673936
Ohhh aure! Dit wordt hopelijk geen traditie? :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190674099
Dat hoop ik ook niet! Hij lijkt wel goed te reageren op antibiotica. Hij heeft voor nu in ieder geval even geen koorts meer *O*
pi_190674112
Ah verdorie, Aure! Heel veel beterschap voor Jipje! :* Fijn dat de meds al aan lijken te slaan :Y

En nog zoveel andere koters hier ziek met de feestdagen, sneu zeg! Kusjes all around.

Günther vond het maar wat gezellig allemaal, at 357899532 stoofperen, ongeveer net zoveel kerstkransjes en heeft gisteren temidden van kletsende, borrelende schoonfamilie tot ruim na middernacht met de houten treinset daar zitten spelen. Het neurotische de hele tijd kerstballen op een andere plek in de boom hangen op zoek naar Het Perfecte Takje bleek zich gelukkig alleen te beperken tot onze eigen kerstboom ~:)

@NicolasJoy Aww, wat een toffe douchefoto! Zo'n tevreden dreumes onder de waterstralen is al leuk om te zien, maar nog beter met een nakende papa ernaast natuurlijk 8-) ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 27-12-2019 15:46:24 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_190678373
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 00:00 schreef Aure het volgende:
Drie keer raden waar wij nu zijn ;( ik geloof dat ik het heb gejinxt :')
-O- Heel veel beterschap voor Jip! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_190678525
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:43 schreef rena het volgende:

[..]

-O- Heel veel beterschap voor Jip! :*
Dank :*

Misschien is het een dubbele longontsteking }:| ze testen nu ook op RS en influenza. En omdat het vermoedelijk de 4e, maar zeker de 3e longontsteking in dezelfde long is mogen we over een maandje ook weer terug naar de kinderarts. Spannend, maar misschien wel goed dat ze er weer beter naar gaan kijken. Ik zie dit niet elke winter zitten jongens }:|
pi_190678624
En hoewel ik merkte dat die opname van vorig jaar er toch wel in had gehakt (ik heb er duizend keer aan terug gedacht de afgelopen weken :')), merk ik nu ook dat ik het deze keer wat relaxter over mij heen kan laten komen en makkelijker dingen aan mijn (8> kan overlaten. En waar (8> vorig jaar 2 dagen nodig had om aan de hele situatie te wennen, zijn we nu vanaf moment één al zo'n goed team O+ dat geeft ook nog meer vertrouwen.
pi_190678857
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 13:48 schreef Aure het volgende:

[..]

Dank :*

Misschien is het een dubbele longontsteking }:| ze testen nu ook op RS en influenza. En omdat het vermoedelijk de 4e, maar zeker de 3e longontsteking in dezelfde long is mogen we over een maandje ook weer terug naar de kinderarts. Spannend, maar misschien wel goed dat ze er weer beter naar gaan kijken. Ik zie dit niet elke winter zitten jongens }:|
:* Beterschap voor Jip en een :* voor jullie. Wat naar dat Jip weer zo ziek is.
  vrijdag 27 december 2019 @ 14:10:18 #99
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190679065
Even ter info: leuke/mooie namen komen voorbij O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190690099
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 09:26 schreef minilot het volgende:
Ah verdorie, Aure! Heel veel beterschap voor Jipje! :* Fijn dat de meds al aan lijken te slaan :Y

En nog zoveel andere koters hier ziek met de feestdagen, sneu zeg! Kusjes all around.

Günther vond het maar wat gezellig allemaal, at 357899532 stoofperen, ongeveer net zoveel kerstkransjes en heeft gisteren temidden van kletsende, borrelende schoonfamilie tot ruim na middernacht met de houten treinset daar zitten spelen. Het neurotische de hele tijd kerstballen op een andere plek in de boom hangen op zoek naar Het Perfecte Takje bleek zich gelukkig alleen te beperken tot onze eigen kerstboom ~:)

@:NicolasJoy Aww, wat een toffe douchefoto! Zo'n tevreden dreumes onder de waterstralen is al leuk om te zien, maar nog beter met een nakende papa ernaast natuurlijk 8-) ^O^
Günther is nu mega-günther? :') :9 Het klinkt als een ideale kerst!

Vind hem zelf vooral heel tof omdat we een jaar terug zo'n foto hebben gemaakt ook. Misschien een traditie, kijken hoe lang mevrouw met papa onder de douche wil voor de foto. :9 Kwam er met foto's terugkijken dat mevrouw hier ook de eerste foto's allemaal net te laag richtte, kan dan uiteraard net niet op Fok! hé! :+
pi_190690130
Hebben hier een zeer ontevreden meisje in huis nu. Hangerig, veel luiers nodig gehad op de opvang, dus ook maar eerder opgehaald.. Geen idee of er volgens de boekjes iets aan zit te komen, maar ze is niet helemaal zichzelf. Overigens ook erg papa-gericht, handig als die net nu veel werkt. :9 Zondag uitgebreid de tijd nemen samen. O+
pi_190690701
Slaaptraining, hoe doen andere dat? Ik moet er denk nu echt aan gaan geloven want pff wat een gedonder elke avond.. :'(
pi_190692696
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 21:16 schreef BellaaElisa het volgende:
Slaaptraining, hoe doen andere dat? Ik moet er denk nu echt aan gaan geloven want pff wat een gedonder elke avond.. :'(
Kind wegleggen, 1 minuut laten huilen. Nog niet gestopt? Dan terug, kind geruststellen, weer weg, 2 minuten laten huilen. Enzovoorts met 4, 8, 16, 32 minuten. Controversieel? Vast. Maar ik werd gillend gek van dat slechte slapen. Het kostte welgeteld 3 nachten en nu slaapt hij zonder problemen zelf in.

Edit: en verder een strakke "bedtime routine", dat helpt hier ook goed.
pi_190693066
Ach, wat een zieken hier!
Beterschap voor alle dreumessen en een extra knuffel voor Aure :*

Ach, Bella. Ik herken de wanhoop! Echte slaaptrainingen met 5 min huilen en dan troosten enzo heb ik ook bij de oudste geprobeerd. Maar het heeft nooit gewerkt en het deed mij heel veel verdriet.
Als je echt die kant op wil, bedenk je eerst wat word je doel. Je kan wel willen dat ze zelf in slaap valt, doorslaapt, in haar eigen bed slaapt en op haar eigen kamer slaapt.. maar dat is wel heel veel. En, je wil dit vast niet horen, mijn middelste lukte dit allemaal pas met 4,5 jaar. Maar wat mij op een gegeven moment heeft geholpen is acceptatie. Bijvoorbeeld afgelopen nacht had ik 4 uur geslapen. Toen vanochtend Li wakker werd heb ik ff geklaagd tegen manlief en ben ik daarna vol goede moed de dag begonnen (je denkt nu vast gemakkelijk praten, maar ik zit al bijna 7 jaar non-stop in de slaapdrama’s ;) ) en vanavond ben ik om half 9 naar bed gegaan, heb net een uurtje geslapen en lig nu alweer met Li op me.
Durf te zeggen dat het niet meer gaat en vooral durf je eigen gevoel te volgen. Dus ik bedoel, wat moet er nu veranderen voor jou?

ik kom niet zo heel goed uit mijn woorden, maar ik bedoel het dus allemaal met hartjes enzo hč! Iets met chronisch slaapgebrek ;) . Als je specifieke tips nodig hebt, laat maar weten, ik vind mezelf tegenwoordig wel een slaapexpert ;)
pi_190700301
7 jaar in non-stop slaapdrama's :o respect Loj. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Maar misschien groei je daar in als het zo lang duurt :')

Jip heeft nu een halve liter zuurstof en een saturatie van 94, dus weet niet of ze nu nog verder gaan afbouwen of dit nog een tijdje zo aankijken. Hij is dus zo ziek door de griep dit keer. Het is wat met die jongen, elk virus lijkt ie nogal serieus aan te pakken. Als het goed is horen we vandaag iets meer over zijn longen en of het een enkele of dubbele ontsteking is. Hij moet nog wel even uitzieken dus.
pi_190700777
Ah nee Aure, als ik iemand een zorgeloze, gezonde winter wens zijn jullie het wel. Hopelijk knapt ie snel op en mag Jip snel mee naar huis.

Al die zieke dreumessen, beterschap! :*

Hopelijk heeft iedereen een fijne Kerst gehad, Juul vond het mega gezellig en deed het meer dan prima. Na 2e Kerstdag zijn we bij mijn schoonzus en zwager blijven slapen (het is maar 7 kilometer maar de etentjes bij mijn schoonfamilie beginnen 'pas' om 18:00 en met een Juul die om 19:00 naar bed gaat is dat niet echt handig)

Het is heerlijk om samen vakantie te hebben en de komende week hebben we 0 verplichtingen, we gaan vanaf maandag 4 nachten naar de Beekse bergen, zoveel zin in.

En Kerstavond was heel bijzonder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190701310
Ohhhhh exode wat ontzettend leuk O+ O+ O+ O+ gefeliciteerd! Heb je een foto van het tafereel in 't kerstdorp? :D
pi_190701513
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 10:37 schreef Aure het volgende:
Ohhhhh exode wat ontzettend leuk O+ O+ O+ O+ gefeliciteerd! Heb je een foto van het tafereel in 't kerstdorp? :D
Dit dus!
Gefeliciteerd en natuurlijk willen we een foto zien! *O*
pi_190703178
Gefeliciteerd exode!
Wat romantisch O+
pi_190703248
Heyyyy leuk, Exode! :D Feli!
pi_190703394
O+ Echt leuk om te merken dat Mini-ToT ons steeds meer zit te imiteren, en ook meer en meer leert zelf te doen! O+
pi_190703716
Gefeliciteerd, Exode! O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190703904
Gefeliciteerd @exode, wat superleuk! O+ *O*
pi_190703985
Dank jullie wel O+
Foto's in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190704188
Oh man wat ontzettend leuk en persoonlijk is dit O+
  zaterdag 28 december 2019 @ 13:26:41 #116
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190704465
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 13:00 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel O+
Foto's in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk O+
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190704506
Oh wauw Exode. Gefeliciteerd! O+
  zaterdag 28 december 2019 @ 13:36:31 #118
342418 VKV
Plausibel
pi_190704684
Dat vind ik echt superleuk gedaan zeg! Gefeliciteerd Exode!!
pi_190705573
Exode, gefeliciteerd! Wat leuk gedaan!!
pi_190706562
Gefeliciteerd exode wat ontzettend leuk O+
pi_190707586
Ohh Exode gefeliciteerd!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 28 december 2019 @ 15:36:33 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190707832
Ik ontkurk voor dit mooie aanzoek! Gefeliciteerd exode en straks-echt-vrouw! *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190707878
Gefeliciteerd Exode! Superleuk! :D
pi_190713268
Aure, wat een narigheid. En ik herken ook heel erg wat je schrijft over dat je er rustiger in gaat deze keer. Wij verbleven na Sinterklaas met de oudste weer in het ziekenhuis en je gaat echt over op de praktische modus. Wie regelt wat, hoe plannen we alles want kind is hier voorlopig op de beste plek.
Sterkte voor jullie :*.

Exode, gefeliciteerd!! ^)
pi_190713891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:36 schreef Loj het volgende:
Ach, wat een zieken hier!
Beterschap voor alle dreumessen en een extra knuffel voor Aure :*

Ach, Bella. Ik herken de wanhoop! Echte slaaptrainingen met 5 min huilen en dan troosten enzo heb ik ook bij de oudste geprobeerd. Maar het heeft nooit gewerkt en het deed mij heel veel verdriet.
Als je echt die kant op wil, bedenk je eerst wat word je doel. Je kan wel willen dat ze zelf in slaap valt, doorslaapt, in haar eigen bed slaapt en op haar eigen kamer slaapt.. maar dat is wel heel veel. En, je wil dit vast niet horen, mijn middelste lukte dit allemaal pas met 4,5 jaar. Maar wat mij op een gegeven moment heeft geholpen is acceptatie. Bijvoorbeeld afgelopen nacht had ik 4 uur geslapen. Toen vanochtend Li wakker werd heb ik ff geklaagd tegen manlief en ben ik daarna vol goede moed de dag begonnen (je denkt nu vast gemakkelijk praten, maar ik zit al bijna 7 jaar non-stop in de slaapdrama’s ;) ) en vanavond ben ik om half 9 naar bed gegaan, heb net een uurtje geslapen en lig nu alweer met Li op me.
Durf te zeggen dat het niet meer gaat en vooral durf je eigen gevoel te volgen. Dus ik bedoel, wat moet er nu veranderen voor jou?

ik kom niet zo heel goed uit mijn woorden, maar ik bedoel het dus allemaal met hartjes enzo hč! Iets met chronisch slaapgebrek ;) . Als je specifieke tips nodig hebt, laat maar weten, ik vind mezelf tegenwoordig wel een slaapexpert ;)
Pff wat kan slapen toch een dingetje zijn.. ik zou het liefste willen dat ze gewoon in slaap valt, hoeft absoluut niet gelijk. Maar ze begint nu "smoesjes" te verzinnen, nog even haar beker aangeven, dan roept ze weer au en houdt ze haar handje vast x100. Dan gooit ze haar speentje en knuffel uit bed x10000 |:(
En vooral als spruit begint te huilen en zij na bijna een uur heen en weer lopen nog niet slaapt. Dan zit ik echt met tranen in mijn ogen en handen in het haar. Want ik heb maar 2 handen?! Mocht je tips hebben graag want ja.. Dit voelt echt niet goed! Wij gaan over 1/5 maand verhuizen als het goed is, dus misschien dat ik dan pas slaap training ga toepassen.
Ook ligt ze nu nog bij ons op de kamer, met spruit erbij. Want we hebben een klein huisje nu. Maar in het nieuwe huis hebben we 3 kamers dus dan heeft ze ook haar eigen kamer.
pi_190713959
Gefeliciteerd Exode!! Wat een geweldig aanzoek!
pi_190714981
Bella, hier wat ervaring met softe slaaptraining. Eerlijk gezegd zou ik het pas doen na de verhuizing, want anders zijn het een heleboel verandering in een hele korte tijd voor zo'n kleintje. En je man een schop onder z'n kont geven. In ieder geval sterkte! Mijn ervaring is dat je consequent moet zijn. Als je A zegt, moet je ook A blijven zeggen, dat is het eerlijkste voor je dreumes. Bij ons hielp het meestal in 3 nachten, met soms een beetje bijsturen.

Oh jongens, jullie weten wellicht nog wel wat voor slaap ellende wij gehad hebben, tot nu toe. Mag ik nu even trots zijn op m'n dreumes? Hij is nog een beetje ziek, maar slaapt al een week tot half 7, 1x tot 07.40. Ik hoop dat dat door gaat als hij weer echt beter is. Hij wordt wel een aantal keer wakker 's nachts op het moment. Verder slaapt hij overdag super goed, vandaag zelfs 3 uur. Maar waar ik enorm trots op ben is de situatie van zonet. ik bracht hem om 18.45 naar bed. Ons ritueel is slaapzak aan, 2 boekjes lezen, liedje zingen, kus en in bed. Ik ging weer naar beneden, en hoorde niets dus ging er van uit dat hij snel sliep. 10 minuten later kom ik met kleuter boven. Dreumes vanuit bed "hallo!" "hallo!"( O+ ).. Ik vertel hem dat hij weer moet gaan slapen, en ga met kleuter boekje lezen, etc. Dreumes hoor ik gewoon niet meer, en is gaan slapen, of ligt stil in bed. Kleuter ook. Gut, dit had ik een aantal jaar geleden niet durven dromen. Ben zo trots op hem....
  zaterdag 28 december 2019 @ 19:42:40 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190715563
Exode, gefeliciteerd! Wat enorm lief en persoonlijk O+

Aure: beterschap! Arme jip....

Wij zijn druk aan het klussen en tegelijkertijd geniet ik zo enorm van prul. Ik ben een doodmoe, maar gelukkig mens O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190716106
Oh, een natuurlijk exode, Gefeliciteerd!
pi_190718311
Och Aure wat sneu toch voor jullie. :* Hopelijk heb je wel een goed boek mee. O-)

Gefeliciteerd Exode wat ontzettend leuk gedaan. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_190719369
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2019 09:36 schreef Aure het volgende:
7 jaar in non-stop slaapdrama's :o respect Loj. Ik weet niet of ik het zou kunnen. Maar misschien groei je daar in als het zo lang duurt :')

Jip heeft nu een halve liter zuurstof en een saturatie van 94, dus weet niet of ze nu nog verder gaan afbouwen of dit nog een tijdje zo aankijken. Hij is dus zo ziek door de griep dit keer. Het is wat met die jongen, elk virus lijkt ie nogal serieus aan te pakken. Als het goed is horen we vandaag iets meer over zijn longen en of het een enkele of dubbele ontsteking is. Hij moet nog wel even uitzieken dus.
Beterschap en sterkte! De 1e 2 jaar waren drama... toen met 2 jaar zn amandelen eruit laten halen en sindsdien gaat het veel beter en hebben we geen opname meer gehad.
S. 2014
J. 2016
pi_190721443
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 december 2019 20:56 schreef PKM het volgende:
Och Aure wat sneu toch voor jullie. :* Hopelijk heb je wel een goed boek mee. O-)

Gefeliciteerd Exode wat ontzettend leuk gedaan. O+
Goeie :D ik ben nu thuis, maar zal hem morgen zeker meenemen ^O^

Thanks GM :* we hebben in januari een afspraak met de kinderarts, ik zal het eens bespreken, die amandelen. Ik hoorde van Schanu hetzelfde, dus wie weet, misschien werkt het voor Jip ook wel.
pi_190731029
Dank jullie wel allemaal :D O+
Het grote plannen kan beginnen, ik word nu al moedeloos van alle locaties :@

Hoe gaat het nu Aure? Hoe houdt Jip zich?
Wow wat fijn Jagar, dat zijn fijne tijden om wakker te worden.
pi_190731643
@exode
^) *O* Wat tof, gefeliciteerd!!
pi_190733444
Jip houdt zich prima, maar heeft ook weinig energie. Zijn energie gebruikt ie om tegen te stribbelen als men iets bij zijn neus moet doen :') Hij heeft nu een sonde, alles wat hij niet drinkt gaat met de sonde naar binnen. Hij heeft wat actievere momenten en kijkt dan graag bumba, maar na een uurtje max is het dan ook wel weer klaar. Al het slijm komt nu los, daardoor is hij weer meer benauwd, dus zijn zuurstof zit weer op 2 liter. Twee stappen vooruit, eentje achteruit is het een beetje. We zijn hier waarschijnlijk nog een tijdje.

Zieligheid onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190733620
Jip ;( dikke knuffel die kant op :*
pi_190733653
Arme Jip! Hopelijk zetten die 2 stappen vooruit zich voort! :*

Gefeliciteerd Exode en vrouw!
pi_190733707
Aww @Aure wat een hoopje ellende.. Sterkte :*
pi_190733767
Ach Aure ;( :*
pi_190736061
Aure, dikke knuffel voor jullie lieve Jipje :*. Beterschap voor hem!
  zondag 29 december 2019 @ 13:58:49 #141
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_190736626
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:48 schreef Aure het volgende:
Jip houdt zich prima, maar heeft ook weinig energie. Zijn energie gebruikt ie om tegen te stribbelen als men iets bij zijn neus moet doen :') Hij heeft nu een sonde, alles wat hij niet drinkt gaat met de sonde naar binnen. Hij heeft wat actievere momenten en kijkt dan graag bumba, maar na een uurtje max is het dan ook wel weer klaar. Al het slijm komt nu los, daardoor is hij weer meer benauwd, dus zijn zuurstof zit weer op 2 liter. Twee stappen vooruit, eentje achteruit is het een beetje. We zijn hier waarschijnlijk nog een tijdje.

Zieligheid onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knuffie
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_190756800
Wat betreft dat troosten tijdens slaaptraining he... Hoe doen jullie dat? Want ik lees overal dat je je kindje onder geen beding uit het bedje moet halen, maar Welpje blijft dus standvastig huilen tot ik hem heb opgetild. Aaien, liedjes zingen, sussende geluidjes, doet allemaal helemaal niks qua troost.
  maandag 30 december 2019 @ 06:33:41 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190762551
Arme jip. Sterkte!

Luna. Weliswaar geen slaaptraining hier, maar prul wordt ook echt niet rustig tenzij haar oppak. Geen idee hoe je dat zou moeten doen...

Prul slaapt weer enorm slecht en heeft veel nachtangsten. Koffie anyone? Ik zit al in de trein naar kantoor :O
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190762631
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 23:32 schreef lunapuella het volgende:
Wat betreft dat troosten tijdens slaaptraining he... Hoe doen jullie dat? Want ik lees overal dat je je kindje onder geen beding uit het bedje moet halen, maar Welpje blijft dus standvastig huilen tot ik hem heb opgetild. Aaien, liedjes zingen, sussende geluidjes, doet allemaal helemaal niks qua troost.
Bij ons deed de Duitser de Slaaptraining. Hij haalde O alleen uit bed indien enorm overstuur. Bleef altijd naast z'n bed, hand op z'n rug, etc. Ik had het niet gekund, had hem denk ik te snel uit bed gehaald...


Oh jongens, O heeft voor het eerst in weken een nacht doorgeslapen, van 19 tot 6.30 *O* *O* *O*
pi_190763136
*O* Jagar
@Aure Beterschap voor Jip
Exode gefeliciteerd!!

quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 23:32 schreef lunapuella het volgende:
Wat betreft dat troosten tijdens slaaptraining he... Hoe doen jullie dat? Want ik lees overal dat je je kindje onder geen beding uit het bedje moet halen, maar Welpje blijft dus standvastig huilen tot ik hem heb opgetild. Aaien, liedjes zingen, sussende geluidjes, doet allemaal helemaal niks qua troost.
Een krukje/stoel naast het ledikantje waarmee ik op een prettige hoogte over de rand heen kan knuffelen. L had snel genoeg door dat hij even moest gaan staan voor een knuffel. De eerste nacht van de slaaptraining vooral zo gezeten want elke keer dat ik opstond werd hij weer wakker dus ik zat daar warm aangekleed met wat te lezen om de nacht door te komen. 2e nacht vooral in de strandmon stoel in de kamer geslapen en de 3e nacht kon ik zonder problemen de kamer uit lopen. Ging sneller dan ik had verwacht, we gingen van samen slapen(lees: hij sliep, ik niet) met meerdere nachtvoedingen naar in eigen bed zonder nachtvoedingen.

Er zijn meerdere manieren, bekijk welke het beste bij jullie past en dan een aantal nachten volhouden.
De regel is nog steeds niet uit bed totdat het lampje (op tijdklok) uit is. Man heeft L 1x uit bed gepakt terwijl er naar mijn idee niets aan de hand was en ik kon weer een nacht naast het bedje doorbrengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 30-12-2019 13:19:52 ]
pi_190767159
N. viel gisteren gelijk in slaap en heeft weer eens een nacht door geslapen! *O* het was ook een drukke dag waardoor ze in de middag geen dutje had gedaan, misschien dat het daardoor kwam?
pi_190769833
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 23:32 schreef lunapuella het volgende:
Wat betreft dat troosten tijdens slaaptraining he... Hoe doen jullie dat? Want ik lees overal dat je je kindje onder geen beding uit het bedje moet halen, maar Welpje blijft dus standvastig huilen tot ik hem heb opgetild. Aaien, liedjes zingen, sussende geluidjes, doet allemaal helemaal niks qua troost.
Ik zag troosten nooit als “stil moeten krijgen”, maar gewoon als moment om te laten zien dat ik er heus was. Ik deed altijd exact hetzelfde; aaitje over haar bol, vertellen dat we lekker gaan slapen, weltrusten, tot morgen, en dan ging ik weer. En dat dus elke x minuten opnieuw. Ik bouwde de tijd ertussen op; eerste elke 5 minuten,elke 10, elke 15 (dat was mijn max, daarna bleef ik gaan als nodig).
pi_190799966
We mochten Jip vandaag mee naar huis nemen O+ Hij is nog wel ziek en erg snel moe, dus hij speelt wat en wil vervolgens weer naar bed. Dus we doen het lekker rustig aan, maar hij is thuis O+
pi_190800110
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 11:48 schreef Aure het volgende:
Jip houdt zich prima, maar heeft ook weinig energie. Zijn energie gebruikt ie om tegen te stribbelen als men iets bij zijn neus moet doen :') Hij heeft nu een sonde, alles wat hij niet drinkt gaat met de sonde naar binnen. Hij heeft wat actievere momenten en kijkt dan graag bumba, maar na een uurtje max is het dan ook wel weer klaar. Al het slijm komt nu los, daardoor is hij weer meer benauwd, dus zijn zuurstof zit weer op 2 liter. Twee stappen vooruit, eentje achteruit is het een beetje. We zijn hier waarschijnlijk nog een tijdje.

Zieligheid onder de spoiler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Ohhhh wat naar om te zien zeg! -O-
Wel fijn dat hij weer mee mocht! :Y
  dinsdag 31 december 2019 @ 12:14:59 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190802011
Jaaaa, Jip is thuis O+ *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190802262
Wat fijn dat Jip thuis is! Lekker rustig aan dan maar.
pi_190805167
*O* voor Jip die thuis is! In eigen huis en met papa en mama dichtbij verder uitzieken.
pi_190808799
Sjaak aanhaak 8-)

Wat ontzettend fijn dat Jip naar huis mocht *O* Hopelijk snel aansterken :*

En exode nog gefeliciteerd :* Wat een super leuke verrassing van je-nu-nog-niet-vrouw ;)

Slaapproblemen check. Ik heb aandachtig meegelezen en overweeg zelfs een slaapcoach. maar voelt zo erg als falen dat ik niet zelf mijn eigen kind zelfstandig in slaap kan leren vallen

Ik ben heel benieuwd hoe de avond hier gaat. We gaan naar vrienden met een baby. Meneer slaapt niet in een campingbedje ofzo, dus we gaan zien hoe de avond loopt.

Ik wens jullie allemaal een gezellige jaarwisseling en de beste wensen voor 2020 *O* *O*
pi_190810043
Onze kleine slaapt niet zo lekker met de knallen, maar vanmiddag met de wasdroger aan voldoende white noise gecreëerd waardoor de meeste knallen niet opvallen.

Vanavond ook maar weer :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_190810529


Alvast een gelukkig nieuwjaar van team feestneus!

Wij blijven vanavond thuis, vriend moet helaas werken van 2200 tot 0400. Mn ouders komen wel gezellig hier proosten.
De mannen hebben overdag geen last van de knallen, en het lijkt hier af en toe al best oorlog zo hard word er geknald. Ze slapen nu ook nog.. ik verwacht dat ze om 00:00 ook doorslapen, en anders zien ze voor het eerst vuurwerk, ook gezellig!

Oudste wil wakker blijven, en dat is prima. Vorig jaar vond ze het jammer dat we naar bed gingen om half 2 haha!
pi_190816030
Oh wat fijn Aure, Jip lekker thuis.

Alvast de beste vanuit de Beekse Bergen. Juul kijkt haar ogen uit, ons huisje is bij een voederplek. Morgen gaan we mee met een ranger om de giraffen 'naar bed' te brengen. Juul wordt dan gek denk ik.

Maar goed: alvast happy new year all!!
pi_190816693
Fijn Aure O+ !!

Ik wil iedereen alvast een heel gelukkig nieuw jaar wensen! Geniet van jullie avond en hoop dat de dreumesjes er een beetje doorheen slapen :*
pi_190822393
Hier hebben ze allebei door het vuurwerk heen geslapen. 5 minuten voor 12 kwam er even een kreet door de babyfoon maar daar bleef het ook bij

Ik stap net met de oudste in bed, die was helemaal in haar nopjes met sterretjes en knalerwtjes, ondertussen genietend van de vuurpijlen die hier en daar de lucht in gingen!
pi_190823756
“Papa, vuurwerk kijken? Ja?” is het eerste dat U. zei toen hij vanochtend wakker werd, haha.

Vannacht hebben we ook heerlijk samen naar het vuurwerk gekeken. Beetje jammer dat hij pas rond 2:30 weer ging slapen. ;(

Ik wens jullie allemaal een fijn, gezond en gelukkig 2020.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190823840
De beste wensen! ^O^

Mini-ToT heeft overal dwars doorheen geslapen! :D

_O- En hij had het gisteren enorm naar z'n zin in een chique restaurant! _O- Helemaal door het dolle heen met een ballon. Er zat een stelletje naast ons en die vrouw bleef maar lachend naar hem kijken, en de man draaide af en toe geīrriteerd om om te kijken waar zijn date de hele tijd naar zat te kijken en hem geen aandacht voor gaf! :')
pi_190823916
Welpje heeft ook overal doorheen geslapen - sterker nog, ik kan me de laatste keer dat hij zo lang doorsliep niet herinneren! Helaas werd hij natuurlijk wel wakker toen we zelf naar bed gingen. :')
pi_190823965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 09:50 schreef lunapuella het volgende:
Welpje heeft ook overal doorheen geslapen - sterker nog, ik kan me de laatste keer dat hij zo lang doorsliep niet herinneren! Helaas werd hij natuurlijk wel wakker toen we zelf naar bed gingen. :')
Same here, fijn tot een uur of 3 rommelen :')
Even a broken clock is right twice a day.
pi_190825281
We hebben zo'n leuk cadeautje gehad! Ze sliep hier door van ~ 20:30 - 08:30. Na een week pure ellende 's nachts was dit zķ welkom. O+
pi_190825284
Yay voor @Aure ! Hoe is het nu?
pi_190825425
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Jip sliep tot half 4 in zijn eigen bed, daarna bij ons verder geslapen. Het is heerlijk om hem weer thuis te hebben. Hij is veel kracht kwijt dus dat moet hij weer opbouwen. Hij is sneller moe, loopt soms als een dronkeman en valt dan opeens om :') maar hij speelt wel, eet en drinkt okay (kan beter, maar slecht is het niet) en is langzaam zichzelf weer aan het worden O+
pi_190825546
Fijn dat de eerste dag/nacht weer thuis dan wel goed is verlopen! Vanaf hier vooruit in het nieuwe jaar! O+
pi_190825632
*O* voor Jip die weer thuis is! En fijn dat het langzaam aan weer de goede kant op gaat. Op naar een gezond 2020! Dat geldt overigens voor iedereen :)

Bij ons sliepen de kinderen voor het eerst niet door tijdens oud en nieuw. Vooral M vond het vuurwerk eng en heeft uiteindelijk van 2 tot 6 geslapen. Dat er in 2020 maar goed geslapen mag worden :')
pi_190825950
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:12 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Dat er in 2020 maar goed geslapen mag worden :')
x 625517182626272 :')

Fijn dat Jip thuis is!
Protčge moi de mes désirs.
pi_190826010
@NicolasJoy wat heerlijk dat saar zo goed heeft geslapen!

@Aure dat Jip maar gauw weer mag aansterken.

@OliviaIsTaken dat was een kort nachtje bij jullie, of werd er na 6 uur nog even geslapen

@D.U.M.A.N. wat lief dat U. vanmorgen gelijk weer om vuurwerk vroeg!

@lunapuella dat is altijd vervelend als ze wakker worden als je zelf net wil gaan slapen.

Hier werden de heren om 9 uur wakker. Kwam weer een hoop gegiegel uit hun kamer vandaan. Ik geniet daar zo van, het is heerlijk wakker worden op deze manier. Als Vincent echt uit bed wil dan gaat hij roepen. Meestal is het dan Mama? Mama? Papa? Papa? En als je niet snel genoeg bent word hij boos en gaat hij heel hoog mama gillen _O-

Oudste heeft tot half 1 uitgeslapen :o
pi_190826034
Wauw @aapieannie wat een luxe! Dat lijkt me wel een fantastisch onderdeel aan een tweeling! Dat samenspannen. Hoewel, later misschien een kriem. :9 Was je oudste dan ook tot zo laat op soms?
pi_190826105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 13:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Wauw @:aapieannie wat een luxe! Dat lijkt me wel een fantastisch onderdeel aan een tweeling! Dat samenspannen. Hoewel, later misschien een kriem. :9 Was je oudste dan ook tot zo laat op soms?
Het is echt mooi om te zien, ze kruipen achter elkaar aan rond de stoel, en dan heel hard lachen als ze tegen elkaar aan botsen. Of samen kiekeboe doen langs de stoel.
Het is wel zo dat als de een wat heeft, wil de ander ook en dat levert wel huilen op. Maarja, ze zullen toch moeten leren samen spelen en delen. Het lost zich vaak ook vanzelf op dus dikke prima.
Wel is Vincent heel erg jaloers. Als Jeremy even bij mij op schoot zit gaat hij aan mn been staan gillen.

Ja oudste ging laat slapen. Die wilde gister ook niet tussen door naar bed. Dus die is van 9 uur sochtends tot half 3 snachts wakker geweest :o
pi_190829530
@aapieannie Nee helaas, het werd niet langer dan 6 uur. Maarrrr vannacht wordt vast een goede nacht! En wow, je oudste tot half 1! Heerlijk!
pi_190833827
Wij lagen gewoon al om 22:30 te slapen. B en Juul waren om 19:30 knockie. Lekker uit eten geweest op het park, buiten nog met zijn veel andere gezinnen geproost, sterretjes en kampvuur met marshmallows. Fijn zo'n op gezinnen met jonge kinderen gericht park :)

Vanochtend was Juul om 06:30 wakker.

We hebben het hier wel echt top. Zoveel te doen en dat uitzicht went nooit. Vandaag een parade van oa zebra's en neushoorns. Juul blijft roepen 'Beestjuuuuus!'
Ze was vanochtend wel boos dat ze de tijgers niet mocht aaien.

Leuk om alle Oud en Nieuw verhalen te lezen hier :)
pi_190835624
Klinkt als een echte aanrader @exode !
pi_190837321
Gelukkig nieuwjaar allemaal *O* Dit jaar zullen onze dreumesen opgroeien naar peuters O+

Leuk om te lezen na al jullie nachten.

Draakje sliep pas om 23.30 uur, maar wel door al het vuurwerk geweld heen. Wakker toen we naar huis gingen om 1.45 uur en sliep toen pas echt weer om 3 uur. Vanochtend om 9 uur wakker, na nog 2x wakker vannacht, slaapt dan tegen mij aan weer door na een slokje O+

En nog even jompelen voor Jip, voor het spelen en thuis slapen *O*

Klinkt heel relaxt exode! Veel plezier nog!
  donderdag 2 januari 2020 @ 01:08:13 #176
342418 VKV
Plausibel
pi_190838184
quote:
0s.gif Op woensdag 1 januari 2020 23:22 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Gelukkig nieuwjaar allemaal *O* Dit jaar zullen onze dreumesen opgroeien naar peuters O+
Jeetje als je het zo zegt gaat het wel héél hard ineens ;(

Gelukkig nieuwjaar allemaal!!
pi_190843229
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Exode, geflicitieerd met het schitterende aanzoek!

Hier sliep meneer ook door het vuurwerk heen, al komt hij sowieso vaak nog tussen 2 en 3 wel een keer. En nu weer een loopoor dus onrustige nachten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190844229
Kusje voor Jipje, gefeliciflapstaart aan Exode en een zaaaaalig 2020 allemaal!

Over precies een week wordt-ie twee :o
(Günther, niet mijn photobombende lief :7 )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schoonfamilie was op bezoek en is nogal van het consumentensiervuurwerk, kleine dude was wakker van 23:30 tot 02:30, had het reuze naar z'n zin, deels met dank aan de gehoorbescherming op z'n oren :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_190844661
Günther O+ O+ O+ Wat een vent toch al inmiddels!
pi_190846460
Over een week @minilot hier weer moeten missen! :'(
pi_190846624
Oh, en meneertje is ineens bang voor Jochem Myjer! :') En dat terwijl ze het zelfde kapsel hebben! _O-
pi_190846668
Twee januari, maar de jaarwisseling voelt hier alweer lang geleden. :9 Vanochtend ouderwets nachtbraken met ons Spookje, maar ook zelf een boel om te overdenken. Er staat nogal het een en ander te gebeuren op het werk, maar ook privé...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190846677
Günther O+
pi_190846864
gefeliciteerd, NJ! Spannend zeg. Kan me ook goed voorstellen dat je nogal beren op de weg ziet, zoals het klinkt is spookje niet de makkelijkste, en ben je ook nog eens hartstikke druk op het werk. 2 hebben is vaak wel heel leuk, en soms heeeeeeel vermoeiend!

Mini, wat een lekker ding is het toch...
pi_190847329
Wat een goed nieuws NJ! Gefeliciteerd :*
pi_190847343
Gefeliciteerd NJ, wat een leuk nieuws. :)
Protčge moi de mes désirs.
pi_190847462
NJ wat leuk! Gefeliciteerd O+ O+
pi_190847631
Günther! O+

NJ O+ O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190848265
O+ O+
@Jagärtrut @Aure @D.U.M.A.N. @BellaaElisa :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190848555
NJ gefeliciteerd! En wat is jullie spookje toch een heerlijk meisje op de foto’s! Ze kijkt zo ondeugend O+

Ik heb 2 weken vakantie, zo fijn om veel tijd met Sofie door te brengen! En nadat ze ziek is geweest ‘leert’ ze ineens allemaal nieuwe dingen. Ze kan nu veilig zelf de trap op en af, drinkt zonder hulp uit een normale beker, valt in haar bed in slaap (oké, ik zit er nog wel naast maar na 16 maanden vind ik dit al heel knap van Sofie! Ze trekt zelf haar broek en sokken uit. En trekt haar broek ook een stuk omhoog bij het aankleden.
Ze probeert steeds meer duidelijk te maken met gebaren. En ze houdt ineens haar wantjes buiten aan. Wat kan er in een week een hoop veranderen bij zo’n dreumes!
pi_190848588
NJ, aaaaah, wat fijn. Dikke knuffel voor jullie, je hart gaat verdubbelen.
  donderdag 2 januari 2020 @ 21:48:03 #193
342418 VKV
Plausibel
pi_190848600
NJ gefeliciteerd man, je gaat het vast hartstikke goed doen!! :D Jullie kindje ziet er heel gelukkig uit, komt dus goed O+
pi_190848794
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
NJ gefeliciteerd! En wat is jullie spookje toch een heerlijk meisje op de foto’s! Ze kijkt zo ondeugend O+

Ik heb 2 weken vakantie, zo fijn om veel tijd met Sofie door te brengen! En nadat ze ziek is geweest ‘leert’ ze ineens allemaal nieuwe dingen. Ze kan nu veilig zelf de trap op en af, drinkt zonder hulp uit een normale beker, valt in haar bed in slaap (oké, ik zit er nog wel naast maar na 16 maanden vind ik dit al heel knap van Sofie! Ze trekt zelf haar broek en sokken uit. En trekt haar broek ook een stuk omhoog bij het aankleden.
Ze probeert steeds meer duidelijk te maken met gebaren. En ze houdt ineens haar wantjes buiten aan. Wat kan er in een week een hoop veranderen bij zo’n dreumes!
Hebben jullie geoefend met de trap af? Hier ben ik ook aan het oefenen met de trap, met het idee dat als ze niet makkelijk getild kan worden ze zelf meer kan, maar 't kind is nog onbevreesd dat ze te overmoedig is en te vaak nog misgaat. Sofie is toch ook van augustus? Of was ze iets ouder? Je klinkt echt helemaal verliefd op Sofie, zo leuk! Hier gaan de stappen soms ook opeens hard, zo bijzonder!

@exode Aw, thanks! Die uitspraak moet ik onthouden O-) Zo gek als ik nu op m'n meisje ben, ik kan mij amper voorstellen hoe dat moet zijn met twee kinderen, maar ik voelde de uitspraak ergens gewoon. :9
@VKV O+ Ze doet het nu erg goed! Ondeugd, charmeur.. Nog zo'n kindje, maar dan het eerste jaar iets makkelijker zou ik nu direct voor tekenen.
pi_190849632
Gefeliciteerd @NicolasJoy ;) O+ O+ !!
pi_190852613
Gefeliciteerd NJ!!! *O* Spookje grote zus!
pi_190857542
Zo en weer thuis en zelfs al opgeruimd en boodschappen gedaan.

We hebben echt fijne dagen gehad. We wilden al een tijdje naar het Beekse Bergen resort maar vonden het steeds zo duur. In de Kerstvakantie was het ineens wel betaalbaar. En via de ANWB nog ¤ 200 korting er bovenop *O*
Ik had vantevoren al gekeken waar we het beste konden zitten om zoveel mogelijk dieren te zien en dat is gelukt. Het was een drukte voor ons huis. Juul vond met name de struisvogels en de giraffen erg leuk. Ze riep bijna non stop 'beeeeestjes!' en 'chaf' (giraf dus)

Het was zo fijn om met zijn 4tjes de tijd te hebben. En ook wat 1 op 1 kindertijd zeg maar. Als Juul sliep ging 1 van ons met B op stap. Ook de avonden waren fijn, wijntje, spelletjes spelen, lezen, kletsen. De tv is niet aan geweest.

2 foto's van onze 2 keutels in de spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na het weekend weer het gewone leven in, er komen 2 drukke maanden aan, privé en op het werk.
pi_190860326
_O- Mini-ToT zat net "Kiekeboe" met mij te spelen in plaats van andersom! :D
Drukte een telefoonhoesje tegen mijn gezicht en haalde hem met een grote grijns weer weg.
Hup, weer dat hoesje tegen m'n bakkes, en weer weg. En opnieuw. En opnieuw. En opnieuw! _O-

_O- En hij deed net ook een zombie-dans na van een filmpje dat ik eerder opgezet had! :D
pi_190860601
Gefeliciteerd NJ!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190863241
@Framblij89 Mijn secret partner in crime. :*
@OlivialsTaken & @Wolken O+

Wel direct even met de neus op de feiten dat het pittig kan zijn, de kwaaltjesbingo is begonnen. :9

Onze dame heeft echt verlatingsissues momenteel heb ik het idee. Zodra we in haar kamer zijn is alles prima, maar weglopen is dra-ma. Dus aaien en liefhebben tot ze wegvalt, maar als er dan een cyclus voorbij is... :{

Ook een bijzondere angst: ze raakt steeds in paniek als haar hand in de mouw vastzit, als ze haar handje kwijt is zeg maar. In de trui, jas, romper.. Echt paniek dan. :+
pi_190864570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:39 schreef NicolasJoy het volgende:
@:Framblij89 Mijn secret partner in crime. :*
@:OlivialsTaken & @:Wolken O+

Onze dame heeft echt verlatingsissues momenteel heb ik het idee. Zodra we in haar kamer zijn is alles prima, maar weglopen is dra-ma. Dus aaien en liefhebben tot ze wegvalt, maar als er dan een cyclus voorbij is... :{
Bij ons was dat ook weken gedoe tot er bij slapen. Uiteindelijk roer om, ze moet zelf wakker in slaap vallen anders mist ze jullie weer als ze wakker wordt.

Dus uitzwaaien, 5 min laten huilen, minuut terug (niet oppakken), dan 8 min weg en weer een minuut terug, dan 11, etc. Na een paar dagen doorbikkelen (pijn in je ziel de 1e avond maar ze ging wel slapen) ging het al beter, nu worden we weer bijna uitgezwaaid.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_190865585
;(
Protčge moi de mes désirs.
pi_190865612
O wow NJ! Gefeliciteerd :*

Heerlijk hč die ontwikkelingen! Leuk om te lezen. Hier danst Draakje nu mee met Baby Shark (met dank aan het animatieteam op vakantie bijna 2 maanden geleden :+ )

Die vakantie klinkt echt heerlijk exode. Ook echt iets voor onze dieren liefhebber O+
pi_190865838
Klinkt als een heerlijke vakantie, exode. Lekker tijd voor je gezin!

We hebben de grote regenboog besteld voor U. Ok, ík heb ‘m meer besteld voor mezelf, maar soit. U. vind hem gelukkig ook tof. *)

Hij heeft zo’n ander gezichtje gekregen. Super raar hoe snel dat gaat zonder dat ik het door heb.

[ Bericht 59% gewijzigd door arvensis op 04-01-2020 00:51:46 ]
Protčge moi de mes désirs.
pi_190870951
Gefeliciteerd NJ! :)
pi_190872638
Worden baby's nou echt alleen maar schattiger naarmate ze ouder worden, of lijkt dat maar zo? :?

Mini-ToT is in écht zo'n lieve bui de afgelopen dagen! O+
pi_190873722
:* O+

M.b.t. het slapen:
eerder sliep ze nog wel eens wat makkelijker in. Ook wel even verdrietig, maar dat duurde nooit lang en was mee een beetje 'jengelen'. Nu is het echt huilen, echt overstuur. Daar kan ik niet zo bij weg zeg maar. Vandaag ook even een paar uurtjes thuis vanmiddag om even wat zorg over te nemen. Mevrouw is driftig op het moment ook. :o Gooien, maar ook echt met een smerige lach als je ergens iets van zegt. Duiveltje! O+
pi_190876306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
NJ gefeliciteerd! En wat is jullie spookje toch een heerlijk meisje op de foto’s! Ze kijkt zo ondeugend O+

Ik heb 2 weken vakantie, zo fijn om veel tijd met Sofie door te brengen! En nadat ze ziek is geweest ‘leert’ ze ineens allemaal nieuwe dingen. Ze kan nu veilig zelf de trap op en af, drinkt zonder hulp uit een normale beker, valt in haar bed in slaap (oké, ik zit er nog wel naast maar na 16 maanden vind ik dit al heel knap van Sofie! Ze trekt zelf haar broek en sokken uit. En trekt haar broek ook een stuk omhoog bij het aankleden.
Ze probeert steeds meer duidelijk te maken met gebaren. En ze houdt ineens haar wantjes buiten aan. Wat kan er in een week een hoop veranderen bij zo’n dreumes!
Wat kan ze al veel! Hier heb ik soms het idee dat hij meer kan dan dat hij nu laat zien maar er gewoon geen zin in heeft :') . Momenteel doen de lichtschakelaar het goed hier.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190876486
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 17:16 schreef Wolken het volgende:

[..]

Wat kan ze al veel! Hier heb ik soms het idee dat hij meer kan dan dat hij nu laat zien maar er gewoon geen zin in heeft :') . Momenteel doen de lichtschakelaar het goed hier.
Mini-ToT kan ook al prima lopen, maar hij doet het gewoon niet. (Misschien omdat hij al een aantal keren keihard op de tegelvloer is neergekletterd.)
Lichtschakelaars zijn hier ook echt leuk speelgoed! :D Lichtschakelaar overhalen, naar de lamp kijken, knop weer indrukken, weer naar de lamp kijken, paar keer overhalen zonder te kijken, enz. :P
pi_190876492
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 21:45 schreef Takkie88 het volgende:
NJ gefeliciteerd! En wat is jullie spookje toch een heerlijk meisje op de foto’s! Ze kijkt zo ondeugend O+

Ik heb 2 weken vakantie, zo fijn om veel tijd met Sofie door te brengen! En nadat ze ziek is geweest ‘leert’ ze ineens allemaal nieuwe dingen. Ze kan nu veilig zelf de trap op en af, drinkt zonder hulp uit een normale beker, valt in haar bed in slaap (oké, ik zit er nog wel naast maar na 16 maanden vind ik dit al heel knap van Sofie! Ze trekt zelf haar broek en sokken uit. En trekt haar broek ook een stuk omhoog bij het aankleden.
Ze probeert steeds meer duidelijk te maken met gebaren. En ze houdt ineens haar wantjes buiten aan. Wat kan er in een week een hoop veranderen bij zo’n dreumes!
Zo dan! :D _O_
pi_190889152
Aure: hoe is het met Jip?
pi_190889280
Ha, toevallig was ik net op weg hier heen om deze foto te posten:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe ik kan genieten om hem daar dan zo te zien O+

Hij zit denk ik op 90/95% nu, hij hoest nog veel, al het slijm komt nu los. Soms geeft hij daardoor slijm over, eerst raakte hij daar een beetje van in paniek maar nu gaat het goed. Hij slaapt meer dan voorheen en eet nog niet zoals eerst, maar dat komt allemaal wel weer. Het heeft veel energie gekost en het kost hem nog steeds wel wat extra. Eind van de maand hebben we een afspraak bij de kinderarts, daar ben ik benieuwd naar en ik vind het ook wel spannend, maar het komt vast allemaal wel goed. Ik hoop vooral dat we preventief iets kunnen doen waardoor hij niet weer een longontsteking krijgt.

Maar het gaat dus best goed met Jip en ik zie wel echt een stijgende lijn in alles. Met soms even een dip, maar dat is ook niet gek of erg.
pi_190894026
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 14:10 schreef NicolasJoy het volgende:
:* O+

M.b.t. het slapen:
eerder sliep ze nog wel eens wat makkelijker in. Ook wel even verdrietig, maar dat duurde nooit lang en was mee een beetje 'jengelen'. Nu is het echt huilen, echt overstuur. Daar kan ik niet zo bij weg zeg maar.
Je kan het zelf het beste aanvoelen maar bij ons was het ook echt overstuur maar toch doorgezet en uiteindelijk heeft dat wel geholpen. En zoals ik al zei, eerste 8min pijn in je hart maar als het dan stopt en ze gaat wel slapen krijg je wel vertrouwen.

Hoop sowieso dat het snel beter wordt, echt slopend dat wachten tot ze slaapt en dan snachts bij wakker worden weer hetzelfde feest.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_190894871
@Aure; wat fijn om Jip zo te zien! Heerlijk buiten!

@NicolasJoy; Sofie klimt de trap al een hele tijd op. Dat doet ze kruipend. Trap af heb ik haar op dezelfde manier aangeleerd. Dus achteruit. Eerst haar geholpen met de volgorde, wanneer een been en wanneer een hand naar beneden. En al snel had ze het door. Zorg dat je niet teveel steun geeft want dan hebben ze de neiging om zich naar beneden te laten glijden. Ik hield Sofie bij haar shirt of broekrand vast. Zodat ze wel zelf kan voelen wanneer het mis gaat. En dat dan ook zelf laten corrigeren. Het gaat hier nu echt goed. Blijf er nog wel bij.

@Wolken; Sofie doet inderdaad al best veel. Maar op sommige vlakken niet hoor. Zo praat ze nog steeds amper. Af en toe een papa of mama en uit. Maar dat is het dan ook wel. En ze heeft nog steeds formaat baby ;)
Fijn motorisch gaat ze vlot, stapelde vanmiddag ineens 6 blokjes op elkaar.
pi_190896973
Wat fijn dat het weer zo veel beter gaat met Jip @Aure! O+

Wat een fijne vakantie @exode O+

Welpje had vandaag een drukke dag. We gingen 's ochtends naar een babyconcert in de bieb waar hij echt genoot, stond aan het einde te swingen op zijn beentjes. En 's middags naar een grote speeltuin - vooral zodat zijn broer zijn energie kwijt kon, maar Welpje vond het ook heerlijk. Heeft heel veel gelopen en was verder vooral dol op een muzikaal speeltoestel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was alles bij elkaar alleen misschien toch iets te veel, want 's avonds bij het naar bed brengen spuugde hij zichzelf (en mij) compleet onder. Dus dat werd een extra douchebeurt. :')
pi_190901117
Oh wat fijn om Jip zo te zien, Aure.
Belle hoe gaat het met jou?

Wij zijn weer terug in het werkende leven vanaf vandaag, ik werk vandaag thuis en het is veel te stil in huis.
We hebben 2 enorm snottende kinderen overigens, ik ben halve dagen bezig met snot verwijderen van neuzen, kleding, meubels en vloeren. Verder hebben ze nergens last van, het loopt er gewoon zo uit zeg maar.
pi_190901218
Dat snot is herkenbaar @exode, Welpjes neus is ook een soort open snotkraan.

Het spuugtrucje werd vannacht nog twee keer herhaald. }:| Dus nu draait de wasmachine overuren. Hij leek vanochtend weer redelijk goed te pas dus is toch maar bij de GO, maar ben benieuwd of dat goed blijft gaan.
pi_190901239
Luna, wil welpje het ook zelf doen? Juul rent weg en schudt met haar hoofd als we snot willen verwijderen. Geef je haar een doekje, dan doet ze het zelf. Jammer alleen dat ze het vooral uitsmeert....
Ze heeft ook al een paar dagen vrije dunne poep, ze poept ook echt 5 a 6 keer per dag...of het nou door de verkoudheid komt of dat ze besluit dat het tijd is voor de laatste kiezen, we gaan het zien.
pi_190901245
he bah, luna!

O is weer ouderwets om 5 uur wakker. Het was zo fijn toen het 2 weken anders ging..

Vandaag voor het eerst weer naar het kdv. Gelijk naar een nieuwe groep, ik vind het maar spannend. Begroeting was niet zo positief, niemand die zich over hem ontfermde, en hij vond het alleen maar spannender...Uiteindelijk toen een leidster zich over hem ontfermde ben ik snel weggegaan, maar ik vind het maar moeilijk...

Nu sollicitatie schrijven.
pi_190902253
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:02 schreef exode het volgende:
Luna, wil welpje het ook zelf doen? Juul rent weg en schudt met haar hoofd als we snot willen verwijderen. Geef je haar een doekje, dan doet ze het zelf. Jammer alleen dat ze het vooral uitsmeert....
Ze heeft ook al een paar dagen vrije dunne poep, ze poept ook echt 5 a 6 keer per dag...of het nou door de verkoudheid komt of dat ze besluit dat het tijd is voor de laatste kiezen, we gaan het zien.
Hij wil überhaupt niet dat er iets mee gebeurt. Wil niet dat wij het doen maar ook niet zelf. Tja, dan doen wij het nu en dan dus toch.
  maandag 6 januari 2020 @ 11:23:22 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190902458
Ook hier een snotnami bij prul. Ze wil idd graag zelf poetsen, maar kamde gisteren ineens ook haar haren. En dat doen we nooit, want mooie krullen enzo. Blijkbaar is het mama see, prulleke do O+ O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190902489
Hier ook veel snot. U. komt altijd naar ons toe, zegt “snot” of “sümük” (= snot in het Turks) en wacht tot wij het afvegen. :P

Succes, jagar!
Protčge moi de mes désirs.
pi_190903160
Hier ook een liter of 10 snot in de aanbieding. Vooral Vincent vind het maar wat grappig. Hij wijst dan naar Jeremy en zegt die bah! Kleine slimmerik is het. Druk bezig met dingen ergens in doen, en er weer uit halen. Om zichzelf vervolgens applaus te geven als het is gelukt.

Jeremy gooit nog vooral met spullen, vind een bal machtig mooi om mee over te rollen, en is echt de hele dag door vrolijk!

Donderdag waren we weer bij het cb. Jeremy die al vanaf de geboorte zwaarder is geweest dan Vincent, was nu ineens lichter :o maar dat hadden we al wel verwacht. Omdat hij ten opzichte van vorige keer ineens veel is gaan bewegen.

De heren zijn even groot ; 84.4 cm
En wegen 11.80 gram en 11.75.

14 maanden binkies O+
pi_190903390
Beterschap voor alle snotterende dreumesneusjes! :*

Günther hier wordt donderdag officieel peuter en we weten als ouders nog steeds geen cadeautje! Aaaargh, nog maar een paar dagen om iets te verzinnen! Een loopfiets is al volop in gebruik, we puilen uit van de eigen prentenboeken bovenop wekelijks naar de bieb gaan en het populaire concept van een speelkeukentje past hier thuis niet echt lekker bij het al dagelijks heel veel helpen in de échte keuken, inclusief bruikbaar bak- en kookgerei op Güntherformaat.. De familie aan weerszijden draagt bij aan het opbouwen van een DUPLO-voorraad en wat houten treinrails betreft is er al meer dan voldoende..
Hmm. Iemand een daverend idee? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_190903470
Mini: een traptractor? Dat vond B echt top vanaf een jaar of 2,5 kan ik me herinneren.

Speelgoedgereedschap, een huttenbouw kist (dat kreeg B van zijn oma destijds, vol doeken in verschillende maten en met verschillende printjes, marktknijpers, gewone knijpers, een bouwlamp, hij pakt die nog steeds om een hut onder de eettafel of zijn hoogslaper te maken), of een bordspelletje voor 2+?

Wat gek joh, al bijna 2 jaar....een peuter heb je bijna!
pi_190903545
@exode Voor speelgoedgereedschap geldt hier eigenlijk hetzelfde als voor een speelkeukentje, da's niet helemaal ons ding. Echte shizzle, eventueel op kleiner formaat, altijd voorkeur boven speelgoedversies :)
Loopfiets lijkt voorlopig wel voldoende qua wagenpark en er zijn al genoeg traptractoren bij de veelbezochte kinderboerderij ^O^

Huttenbouwkit is zeker wel geinig! O+ En ik wist eigenlijk helemaal niet dat er bordspelletjes zijn vanaf 2, gaaf! Ik kan wel even Googlen, maar specifieke aanraders? *O*
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 6 januari 2020 @ 13:04:31 #227
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903730
Een boomstronk met een hamer en flink wat spijkers? Of klussen jullie ook al veel?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 6 januari 2020 @ 13:05:44 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903744
Of een mooie puzzel?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190903751
Ik ken een hoop mensen die een Wobbel zouden aanraden :P
  maandag 6 januari 2020 @ 13:08:13 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903780
Muziekinstrumenten? Bij thomann kan je setjes kinderpercussie kopen. Geen idee of jouw oren daar blij van worden though :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190903794
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 12:49 schreef minilot het volgende:
Huttenbouwkit is zeker wel geinig! En ik wist eigenlijk helemaal niet dat er bordspelletjes zijn vanaf 2, gaaf! Ik kan wel even Googlen, maar specifieke aanraders?
Boomgaard van haba, daarvan zijn verschillende versies. Haba heeft sowieso veel leuke spelletjes voor kinderen O+

Staar je met spelletjes ook niet blind op de leeftijdscategorie, vaak zijn spelletjes wel wat makkelijker te maken en dan heb je er langer plezier van.
L heeft het spel kleurentorentjes gekregen, is eigenlijk vanaf 3 jaar (ik vermoed door de ronde kralen). Dat spelen we nu nog niet zoals het hoort maar gewoon om beurten een kraal op het staafje rijgen. Het jochie dat nooit stil kan zitten kan zich hiermee een hele tijd vermaken.
  maandag 6 januari 2020 @ 13:09:29 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190903795
Knutsel/verfspullen? Klei?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190903815
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:08 schreef pinquit het volgende:
Muziekinstrumenten? Bij thomann kan je setjes kinderpercussie kopen. Geen idee of jouw oren daar blij van worden though :P
Ha, leuke suggestie maar ik denk dat Günthers trommel, ukelele (okee, technisch de ukelele van mijn echtgenoot :7), flutophone (versimpelde blokfluit) en xylofoon al afdoende zijn qua herrie, nog afgezien van het feit dat er op dat punt natuurlijk helaas niks beters blijkt te werken dan het op elkaar hengsten van diverse pannendeksels! :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_190903823
Zou ie dit al een beetje snappen? Op zich hoef je het natuurlijk niet meteen te spelen zoals het hoort.

pi_190903860
Thanks voor Boomgaard-tip en overige Habaspellen! Mijn hele schoonfamilie is compleet verzot op spelletjes dus wellicht best een idee om de koter er alvast aan te laten wennen. :Y Jeuj, verjaardag is gered! ;) Dank, luitjes!

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:06 schreef Aure het volgende:
Ik ken een hoop mensen die een Wobbel zouden aanraden :P
Conceptueel best een tof ding, maar jezusmina - wat een boel geld voor wat uiteindelijk een simpele plak hout is. :N
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 6 januari 2020 @ 13:20:55 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190903942
Wat heeftie ook al veel zeg, wow! Dan zou ik ook serieuze verjaardagsstress krijgen, denk ik.

Zou een belevenis overigens ook niet een leuk cadeau zijn? Een rittenkaart voor het zwembad, een dagje dierentuin, een abo op iets leuks in de buurt?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190903997
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:20 schreef Tink89 het volgende:
Wat heeftie ook al veel zeg, wow! Dan zou ik ook serieuze verjaardagsstress krijgen, denk ik.

Zou een belevenis overigens ook niet een leuk cadeau zijn? Een rittenkaart voor het zwembad, een dagje dierentuin, een abo op iets leuks in de buurt?
Heeft al wekelijks zwemles met z'n papa en we hebben als gezin een Eftelingabonnement, dus tsja! :) Luxeprobleem, absoluut!

Overigens is wat tot nu toe in het topic genoemd is wel zo'n beetje alles dat -ie heeft, afgezien van wat teken-, krijt-, en verfspul. En een stuk of vijf autootjes en een handvol dierfiguurtjes. Zo opsommend hier klinkt het inderdaad als een heleboel, maar onze speelgoedvoorraad is juist weer hartstikke karig als ik het vergelijk met de bérgen speelgoed bij andere ukkies waarbij ik wel eens over de vloer kom. Grappig! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_190904012
_O- Damn, ons manneke kan echt druk zijn in z'n slaap! :D
Met enorme armgebaren hele verhalen zitten kwebbelen en zelfs lachen! _O-
pi_190904118
quote:
17s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:15 schreef minilot het volgende:
Thanks voor Boomgaard-tip en overige Habaspellen! Mijn hele schoonfamilie is compleet verzot op spelletjes dus wellicht best een idee om de koter er alvast aan te laten wennen. :Y Jeuj, verjaardag is gered! ;) Dank, luitjes!
[..]

Conceptueel best een tof ding, maar jezusmina - wat een boel geld voor wat uiteindelijk een simpele plak hout is. :N
Ik ga ook een balance board halen voor U. z’n verjaardag. Op marktplaats heb je vee tweedehands wobbels die er nog goed uit zien. Of mensen die ze zelf maken.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190904119
Nog even @exode - ik vind het eigenlijk juist niet gek, dat 2 worden.. Dude is zo groot van formaat en praat inmiddels gewoon in coherente zinnetjes en ik vind het zeker de laatste weken eigenlijk vooral een bizar idee dat dit hier officieel nog maar 1 is:

Let me see you stripped down to the bone
pi_190904337
Kan ik me voorstellen hoor Mini. Ze groeien er echt naar toe he. Van 1 naar 2 vind ik als een soort overgang klinken. B wordt over 7 weken 6 jaar dan vind ik ook al zo raar klinken.

Qua spellen de hier al genoemde Boomgaard, van Haba is Hampelino ook leuk. Kleurentorentjes was hier ook altijd een hit.
En hij krijgt al veel Duplo maar al aan de knikkerbaan van Duplo gedacht?
pi_190904345
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:06 schreef Aure het volgende:
Ik ken een hoop mensen die een Wobbel zouden aanraden :P
Hahahaha ik moest heel hard lachen :D

Maar ik ben en blijf absoluut wobbelfan O+ Ondanks dat het een stomme, kromme plank is, biedt hij enorm veel speelmogelijkheden. M heeft er al één (bemachtigd in de wobbel-sample-sale) en ondanks zijn leeftijd van 15 maanden speelt hij er al op verschillende manieren mee.
pi_190904690
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 09:03 schreef Jagärtrut het volgende:
he bah, luna!

O is weer ouderwets om 5 uur wakker. Het was zo fijn toen het 2 weken anders ging..

Vandaag voor het eerst weer naar het kdv. Gelijk naar een nieuwe groep, ik vind het maar spannend. Begroeting was niet zo positief, niemand die zich over hem ontfermde, en hij vond het alleen maar spannender...Uiteindelijk toen een leidster zich over hem ontfermde ben ik snel weggegaan, maar ik vind het maar moeilijk...

Nu sollicitatie schrijven.
Is het een een wendag of echt meteen helemaal over? Bikkel gaat volgende maand en die kan al bijna niet wachten, hij gaat al bijna iedere keer naar de oudere kindjes om daar te spelen dus daar verwacht ik geen problemen mee.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  maandag 6 januari 2020 @ 14:36:26 #244
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190904730
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 13:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Heeft al wekelijks zwemles met z'n papa en we hebben als gezin een Eftelingabonnement, dus tsja! :) Luxeprobleem, absoluut!

Overigens is wat tot nu toe in het topic genoemd is wel zo'n beetje alles dat -ie heeft, afgezien van wat teken-, krijt-, en verfspul. En een stuk of vijf autootjes en een handvol dierfiguurtjes. Zo opsommend hier klinkt het inderdaad als een heleboel, maar onze speelgoedvoorraad is juist weer hartstikke karig als ik het vergelijk met de bérgen speelgoed bij andere ukkies waarbij ik wel eens over de vloer kom. Grappig! :)
Dan worden toevallig de goede dingen genoemd ja, haha!

En als je nou eens een stuk muur krijtbordverft voor hem ofzo? En dan allemaal mooie krijtjes. Of mooie houten magneetjes op een magneetbord?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190904737
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 14:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Hahahaha ik moest heel hard lachen :D

Maar ik ben en blijf absoluut wobbelfan O+ Ondanks dat het een stomme, kromme plank is, biedt hij enorm veel speelmogelijkheden. M heeft er al één (bemachtigd in de wobbel-sample-sale) en ondanks zijn leeftijd van 15 maanden speelt hij er al op verschillende manieren mee.
*)

Wie weet halen jullie mij ook ooit nog eens over om zo'n stomme kromme plank te kopen :P
pi_190906600
Ik heb van de week er eentje gezien met echt een hele mooie groene onderkant. En nu wil ik ook die kleur.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190907526
Wals even binnen met een vraag. Mars heeft een wondje aan de binnenkant van zijn ringvinger:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wordt het gedurende de dag steeds roder en inmiddels wordt ook de bovenkant van zijn handje wat roder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat te doen behalve weken ik klassieke Badedas/soda/enz?

Iemand een tip? Moet ik ermee naar de huisarts? Of mag je zoiets afwachten?

@Lemijn nog een tip?
pi_190907590
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 17:09 schreef Wolken het volgende:
Ik heb van de week er eentje gezien met echt een hele mooie groene onderkant. En nu wil ik ook die kleur.
Kleur is overrated ;)

Wacht maar tot je broer de wobbel bij jou thuis ziet :D
pi_190908445
@exode
Heb je het alleen volgehouden? Wel veel werk kunnen verzetten zeker!
Ideaal wel dat Juul al zelf begint te poetsen! Hier ook zo'n dame die niet gepoetst wil worden. :9

@lunapuella
Ai, succes met de wasmachine! Niet tof zulke dagen en nachten..

@Jagärtrut
Hoe ging het uiteindelijk op de kdv vandaag?
Spannend ook, sollicitatie?

@minilot
Wij gaan heel graag naar een spellenwinkel, hebben het geluk een hele toffe te hebben in onze stad, maar daar hebben ze verschillende aanraders. Met 2-3 jaar ligt het heel erg aan het kind wat er al kan, maar wij hebben oa. gegeven spel van de wolf en 3 biggetjes, huisjes bouwen en van elkaar omblazen. <3 Piggy Story geloof ik! Verder Smartmex ook echt wel een succes! Maar weet niet of dat in jullie visie past. :9

@Peacefulll
Hier ook 'wobbelfan', hoewel mevrouw nog wel zichzelf af en toe verwond qua vingertjes of teentjes... Ook wel verbazend vind ik dat er toch al wel flinke beschadigingen op zitten.. Ach ja, intensief gebruik zeg maar!

@Malteser
Hoe is de temperatuur? Is het warm?
pi_190908587
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 18:29 schreef Malteser het volgende:
Wals even binnen met een vraag. Mars heeft een wondje aan de binnenkant van zijn ringvinger:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu wordt het gedurende de dag steeds roder en inmiddels wordt ook de bovenkant van zijn handje wat roder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat te doen behalve weken ik klassieke Badedas/soda/enz?

Iemand een tip? Moet ik ermee naar de huisarts? Of mag je zoiets afwachten?

@:Lemijn nog een tip?
Hoe is hij eraan gekomen? Door een vies voorwerp of wat anders? Ik zou nog even wachten. Verder ben ik fan van honingzalf voor kleine wondjes als ik er sowieso al wat op doe.

@Peacefull: welke kleur had jij ookalweer? Eigenlijk moet ik eens een Wobbel lenen, dan kan ik kijken of er wat mee gedaan word voordat ik er eentje aan ga schaffen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Wolken op 06-01-2020 20:51:49 ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190908656
Ik zou naar de dokter gaan Malteser! Vooral omdat de bovenkant ook rood is, dan denk ik al snel aan een ontsteking (zo ziet het er ook uit) of een langzame bloedvergiftiging. Ik wil geen stress wekken want ben geen arts maar ik zou het niet aankijken. :)
pi_190909456
@minilot van mijn zus kreeg Banaan onverwacht wat leuks. Een duopuzzel van Djeco, waar je een aapje aan een banaantje legt, konijn met een wortel. Hij vindt het heel leuk om die verbanden nu te leren.
Je hebt er meer leuke variaties van.

@NicolasJoy ik was er een paar dagen uit maar wil je nog heel hartelijk feliciteren. Je doet het geweldig met Spookje, dan komt het het met die tweede ook heus goed.
Ondertussen verbaas ik me echt dat je nog de tijd hebt kunnen vinden om je vriendin zwanger te krijgen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 6 januari 2020 @ 21:08:03 #253
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190909960
Lemijn zegt naar de huisarts daarmee. Ik app je even, Malteser.

@minilot: Jacob zou zeggen meer auto's. Want 5 is ongeveer niks. En hij zou ook zeggen: waytoplay! Vind je misschien niks maar hier wordt er al heel lang dagelijks mee gespeeld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190909986
quote:
3s.gif Op maandag 6 januari 2020 20:43 schreef PKM het volgende:
@:minilot van mijn zus kreeg Banaan onverwacht wat leuks. Een duopuzzel van Djeco, waar je een aapje aan een banaantje legt, konijn met een wortel. Hij vindt het heel leuk om die verbanden nu te leren.
Je hebt er meer leuke variaties van.

@:NicolasJoy ik was er een paar dagen uit maar wil je nog heel hartelijk feliciteren. Je doet het geweldig met Spookje, dan komt het het met die tweede ook heus goed.
Ondertussen verbaas ik me echt dat je nog de tijd hebt kunnen vinden om je vriendin zwanger te krijgen. :D
Dankjewel, niet minder lief! :*
Haha, ik ben ergens ook nog wel verwonderd, heb eens teruggerekend wanneer het dan ongeveer plaatsgevonden moet hebben en onze timing is kennelijk erg goed geweest. Sinterklaascadeautje. :s) Het is ons gegeven om heel weinig pogingen nodig te hebben gehad. Mocht het dus allemaal goed zijn straks. Ons seksleven was net ontdooid en mag nu waarschijnlijk alweer de ijskast in. :9
pi_190910020
Oeh dat ik way to play ziet er leuk uit. Goede tip Lemijn! Die ga ik hopelijk onthouden :+
pi_190910050
Ahw arme NJ, ik hoop voor jou dat het de andere kant op gaat en je seksleven juist niet de ijskast in hoeft :D

Dat is ook nog een optie namelijk *)
pi_190910242
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:13 schreef Aure het volgende:
Ahw arme NJ, ik hoop voor jou dat het de andere kant op gaat en je seksleven juist niet de ijskast in hoeft :D

Dat is ook nog een optie namelijk *)
Je hoort het wel eens, maar ik houd m'n hart vast. :9 Ik heb het weggestopt, maar ik meen mij te herinneren dat we de vorige keer geen seks hebben gehad van het bezwangeren tot ruim een half jaar na de geboorte. Iets van anderhalf jaar ofzo. Alles wat dan wel gebeurt is winst! *)
Er zijn belangrijkere dingen!

quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:11 schreef Aure het volgende:
Oeh dat ik way to play ziet er leuk uit. Goede tip Lemijn! Die ga ik hopelijk onthouden :+
Ziet er heel leuk uit! Wel pittig geprijsd, ga eens marktplaats en/of acties opzoeken. :9
pi_190910334
Anderhalf jaar, ik geloof dat ik dan stilletjes in een hoekje zou zitten huilen ;( Respect voor jou NJ :D
pi_190910426
Waytoplay heb ik toevallig 1 minuut geleden besteld en nu lees ik het hier :') Fijn dat het bevalt Lemijn! Ik hoop hier ook want voertuigen zijn alles.

Weinig nuttige tips mini, meeste is al gezegd! Wij hebben het gisteren gevierd. Casper heeft een wobbel van mij gekregen en van mijn ouders en broertjes een trybike (loopfiets), beide vallen in de smaak :) houten memory vond ik ook leuk.

Morgen leg ik voor het laatst een dreumes in bed :D

Gefeliciteerd nog NJ! Leuk!
  maandag 6 januari 2020 @ 21:30:30 #260
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190910428
Ik ben zelf niet heel dol op de waytoplay trouwens. Want het is relatief moeilijk om zelf te leggen (voor mijn peuter van 2,5) dus ik moet altijd meedoen alles doen. En de credits voor het idee gaan naar de tweede verjaardag van Noud.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190910527
Net even overleg gehad met Lemijn en met de huisartsenpost, we mogen het vannacht even afwachten en morgen even naar de eigen huisarts. Mocht er vannacht wat veranderen, dan terugbellen met de hap.

Dank voor jullie tips.
pi_190910881
Hopelijk niks vervelends :*
pi_190913404
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O

Lemijn, nogmaals dank :*.
pi_190914339
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:13 schreef Aure het volgende:
Ahw arme NJ, ik hoop voor jou dat het de andere kant op gaat en je seksleven juist niet de ijskast in hoeft :D

Dat is ook nog een optie namelijk *)
Heh, helemaal dit! :7

Ontzettend gefeliciteerd nog, NJ! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_190914350
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:57 schreef Malteser het volgende:
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O
Achgos toch! Hopen dat het nou snel overgaat en sterkte met de wekker alvast!
Let me see you stripped down to the bone
pi_190914359
Er is besteld! *O*



@Lemijn, ga je nou speelgoed zitten aanraden waar je zelf tureluurs van wordt? :D O+
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 7 januari 2020 @ 04:39:33 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190914590
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 02:22 schreef minilot het volgende:
@:Lemijn, ga je nou speelgoed zitten aanraden waar je zelf tureluurs van wordt? :D O+
Ik niet, Jacob! :') .
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:08 schreef Lemijn het volgende:
@:minilot: Jacob zou zeggen meer auto's. Want 5 is ongeveer niks. En hij zou ook zeggen: waytoplay! Vind je misschien niks maar hier wordt er al heel lang dagelijks mee gespeeld.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190914809
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:57 schreef Malteser het volgende:
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O

Lemijn, nogmaals dank :*.
Ahw, hopelijk slaat de ab snel aan :*
  dinsdag 7 januari 2020 @ 08:06:15 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190915145
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:57 schreef Malteser het volgende:
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O

Lemijn, nogmaals dank :*.
Achossie, arm jochie. Beterschap :* :*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190915531
Goed dat jullie toch langs zijn gegaan Malteser. Beterschap en veel koffie toegewenst!
pi_190915707
Wat goed dat jullie zijn langsgegaan, Malteser! Beterschap. En wat fijn Lemijn dat je zulk goed advies geeft!

Die hebben wij ook minilot...
pi_190915725
Jagar, was het vanmorgen weer iets minder vroeg? En waar heb je op gesolliciteerd?
pi_190915748
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:29 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Jagar, was het vanmorgen weer iets minder vroeg? En waar heb je op gesolliciteerd?
vanmorgen was het 6 uur, alweer wat beter!

Ik ben op van alles aan het solliciteren, ik zit nu thuis. Vind het wel spannend, weer gaan werken. Ben vanaf November 2017 thuis met de kinderen geweest....
pi_190915944
@Malteser goed dat je je gevoel hebt gevolgd! Beterschap.

@minilot ben benieuwd wat hij van het spel gaat vinden, die staat hier ook op het lijstje. Net als een abbo voor een park hier in de buurt (maar die krijgt hij sowieso) en een loopfiets maar daarvoor moeten we tegen die tijd even kijken welke maat fiets het beste is. we hebben nog een paar maand de tijd maar ik haat verlanglijstjesstress dus na de kerst start ik direct een nieuw lijstje voor de verjaardag en na de verjaardag voor sint/kerst.
pi_190915969
wij vragen waarschijnlijk iedereen geld te geven, en kopen dan dit voor O: https://modutoy.com

We hebben namelijk al spelletjes, puzzels, boeken, auto's, dieren, treinbanen etc. etc. etc. Echt, bij een 2e kind nog moeilijker...
pi_190916073
Boomgaard is hier echt vaak gespeeld Mini, ben benieuwd hoe die bij jullie bevalt. Samen spelletjes doen is echt leuk. B is natuurlijk al bijna 6 en vindt het gezellig om samen rummikub of wie is het te doen. Hopelijk gaat Juul het ook allemaal leuk vinden.

Malteser, auch, dat ziet er echt pijnlijk uit, hopelijk slaat de AB snel aan.

Spannend om weer te solliciteren Jagar, zal wel wennen zijn als je eenmaal gaat werken.
Het lijkt me ook echt lastig om voor een tweede kind van hetzelfde geslacht wat te verzinnen. Wij vinden het al lastig terwijl wij nog voor full roze kunnen gaan.

Juul was vanochtend echt bloedsjago, heb medelijden met mijn schatje die met haar thuis is vandaag en vanmiddag naar het zwembad moet voor zwemles van B. Ze sliep om 07:00 nog totdat B luid zingend door de gang ging boven. Dus ik snap wel dat ze sjago was.
pi_190916206
Ach @Malteser, arme Mars. :* Goed dat je toch gegaan bent en hopelijk slaat de AB snel aan. Heeft hij er zelf veel last van?

Spannend @Jagärtrut! Ik hoop dat je snel ergens aan de slag kan met een fijne klus.

En eens dat het vinden van cadeaus bij een tweede kind van hetzelfde geslacht lastig is. Wij slibben dicht van de boekjes en auto's vooral.

Het leek gistermiddag en -avond wat beter te gaan met Welpje, zowaar best goed geslapen (hoewel wel op onze kamer), maar tegen 5 uur werd er toch weer gespuugd en was hij wat huilerig. Met veel twijfel toch maar weer naar de GO gebracht, met de hoop dat hij daar in elk geval afleiding heeft. Bij mij was hij namelijk ook niet per se rustig... Ik blijf dat wel lastig vinden hoor, weten waar ik goed aan doe in deze situaties.
pi_190917646
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 21:25 schreef Aure het volgende:
Anderhalf jaar, ik geloof dat ik dan stilletjes in een hoekje zou zitten huilen ;( Respect voor jou NJ :D
Heb alle hoekjes wel gehad hoor. :@ Lekker dubbelzinnig ook trouwens. *) Maar hé, kan alleen maar beter zijn dan dit keer toch! Toch?! :9
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2020 23:57 schreef Malteser het volgende:
Het zat me toch niet lekker en Lemijn al helemaal niet dus belde ik de HAP opnieuw. We zijn er net van thuis, hij heeft een diepe huidinfectie, direct gestart met antibiotica. Nu gauw slapen want de wekker gaat om 6.15 uur. :O

Lemijn, nogmaals dank :*.
Goed dat je naar je moedergevoel hebt geluisterd! En je Lemijngevoel.
Hopelijk slaat het snel aan!

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 02:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, helemaal dit! :7

Ontzettend gefeliciteerd nog, NJ! O+
Ik laat ook gewoon allemaal van die linkjes open staan op de laptop nu, over extra veel zin tijdens de zwangerschap enzo. Indirect hinten ofzo. Niet geschoten is altijd mis!
Thanks! :*
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 02:22 schreef minilot het volgende:
Er is besteld! *O*

[ afbeelding ]

@:Lemijn, ga je nou speelgoed zitten aanraden waar je zelf tureluurs van wordt? :D O+
Leuk! Ben benieuwd hoe hij het vindt, hier ligt hij (nog ingepakt) klaar voor als ze iets ouder is. :9
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 09:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

vanmorgen was het 6 uur, alweer wat beter!

Ik ben op van alles aan het solliciteren, ik zit nu thuis. Vind het wel spannend, weer gaan werken. Ben vanaf November 2017 thuis met de kinderen geweest....
Dat is zeker spannend, zal wel even pittig zijn weer! Ook weer aan het kijken naar werk zoals je hiervoor al deed, of totaal wat anders?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 10:22 schreef lunapuella het volgende:
Ach @:Malteser, arme Mars. :* Goed dat je toch gegaan bent en hopelijk slaat de AB snel aan. Heeft hij er zelf veel last van?

Spannend @:Jagärtrut! Ik hoop dat je snel ergens aan de slag kan met een fijne klus.

En eens dat het vinden van cadeaus bij een tweede kind van hetzelfde geslacht lastig is. Wij slibben dicht van de boekjes en auto's vooral.

Het leek gistermiddag en -avond wat beter te gaan met Welpje, zowaar best goed geslapen (hoewel wel op onze kamer), maar tegen 5 uur werd er toch weer gespuugd en was hij wat huilerig. Met veel twijfel toch maar weer naar de GO gebracht, met de hoop dat hij daar in elk geval afleiding heeft. Bij mij was hij namelijk ook niet per se rustig... Ik blijf dat wel lastig vinden hoor, weten waar ik goed aan doe in deze situaties.
Soms zijn ze zoveel beter te pas bij de KDV of GO.. Stom is dat hé. Vanavond maar extra lief voor 'm zijn en hopen dat het spugen niet te lang duurt.
pi_190917668
Tijdens het typen van dit bericht verslikte onze dame zich in een stukje brood, paniek, paniek. Zie haar niet snel angstig, maar dit was even niet tof. Vandaag (en verder deze week) wat meer vrij omdat er volgende week weer een drukke week aankomt, even tijd maken voor elkaar. O+
pi_190918013
Lemijngevoel O+

Ik vind dat tegenwoordig best een ding trouwens, de hap bellen. Jip werd al een week voor de kerst ziek en het zat mij echt niet lekker, het was anders dan anders. Op zaterdag de hap gebeld, mochten langs komen, niks raars in de longen gehoord, wel vaker puffen. Maandag was hij nķg zieker (koorts rond de 40), huisarts gebeld, lage ontstekingswaarde dus gewoon een virus en uitzieken was de conclusie. En hij werd maar zieker en zieker en we hebben eerste en tweede kerstdag echt continu zitten uitstellen met weer bellen, want ja, uitzieken toch? Tot hij al een hele dag letterlijk naar adem lag te happen, en zijn temp nog steeds boven de 40 was, toch maar weer gebeld. En nouja, de rest kennen jullie :P maar goed, ik voel dus wel een drempel :{
  dinsdag 7 januari 2020 @ 12:57:53 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190918188
Ik bel regelmatig 'voor overleg' en vanwege 'onderbuikgevoel' en dat vinden ze hier ook prima, gelukkig. En vaak krijg ik ook wel specifieke instructies over wanneer ik weer moet bellen, bijvoorbeeld als de koorts hoger wordt, het na twee dagen niet beter gaat, als prul suffer wordt...enz.

Wij hebben vrijdag de afspraak bij de kno-arts voor prul, omdat ze zo vaak oorontsteking heeft. Ben benieuwd... Iemand nog slimme vragen die ik moet stellen of ervaring? Ik vind het een beetje raar, want prul is - even afkloppen - nu niet ziek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190918194
Beterschap Malteser! Goed opgepakt samen met Lemijn ;) Hopelijk gaat het snel beter met hem.

Hopelijk kun je snel wat vinden Jagar :)

Casper was vanochtend vroeg wakker en lag naast mij in bed en hoorde blijkbaar de haan van de buren. Ik hoor dat beest inmiddels niet meer maar er klonk ineens een ‘koekelekoeee’ naast mij :') O+
pi_190918353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik bel regelmatig 'voor overleg' en vanwege 'onderbuikgevoel' en dat vinden ze hier ook prima, gelukkig. En vaak krijg ik ook wel specifieke instructies over wanneer ik weer moet bellen, bijvoorbeeld als de koorts hoger wordt, het na twee dagen niet beter gaat, als prul suffer wordt...enz.

Wij hebben vrijdag de afspraak bij de kno-arts voor prul, omdat ze zo vaak oorontsteking heeft. Ben benieuwd... Iemand nog slimme vragen die ik moet stellen of ervaring? Ik vind het een beetje raar, want prul is - even afkloppen - nu niet ziek.
Ik lees mee, wij mogen volgende week langs de kno-arts.
Protčge moi de mes désirs.
pi_190918450
@Wolken heeft misschien wel tips voor jullie?
pi_190919615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik bel regelmatig 'voor overleg' en vanwege 'onderbuikgevoel' en dat vinden ze hier ook prima, gelukkig. En vaak krijg ik ook wel specifieke instructies over wanneer ik weer moet bellen, bijvoorbeeld als de koorts hoger wordt, het na twee dagen niet beter gaat, als prul suffer wordt...enz.

Wij hebben vrijdag de afspraak bij de kno-arts voor prul, omdat ze zo vaak oorontsteking heeft. Ben benieuwd... Iemand nog slimme vragen die ik moet stellen of ervaring? Ik vind het een beetje raar, want prul is - even afkloppen - nu niet ziek.
Voor KNO artsen is het natuurlijk vrij standaard werk en ook als je kleintje nu niet ziek is kijken ze wel naar de geschiedenis. Wat je wel ook kan vragen is of ze even willen kijken naar de neusamandel, die is bij Bikkel er toen ook gelijk uitgehaald tijdens de operatie omdat deze zo groot was.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_190924225
Met Mars gaat het goed. Hij gebruikt zijn handje voorzichtig aan wel weer en de roodheid bovenop is sterk afgenomen. De AB lijkt dus al wel wat te doen!

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:44 schreef Aure het volgende:
Lemijngevoel O+

Ik vind dat tegenwoordig best een ding trouwens, de hap bellen. Jip werd al een week voor de kerst ziek en het zat mij echt niet lekker, het was anders dan anders. Op zaterdag de hap gebeld, mochten langs komen, niks raars in de longen gehoord, wel vaker puffen. Maandag was hij nķg zieker (koorts rond de 40), huisarts gebeld, lage ontstekingswaarde dus gewoon een virus en uitzieken was de conclusie. En hij werd maar zieker en zieker en we hebben eerste en tweede kerstdag echt continu zitten uitstellen met weer bellen, want ja, uitzieken toch? Tot hij al een hele dag letterlijk naar adem lag te happen, en zijn temp nog steeds boven de 40 was, toch maar weer gebeld. En nouja, de rest kennen jullie :P maar goed, ik voel dus wel een drempel :{
Nou, ik vind dat dus ook een ding. De drempel is zo hoog.
Ik belde vanwege ongerustheid, maar werd een soort van ‘afgewimpeld’. Ik hield er een onrustig gevoel aan over maar wil ook niet de overbezorgde zeurouder zijn want dan word ik straks helemaal niet meer serieus genomen.

Na een uur buikpijn bij mij en een groeiende ontsteking bij Mars hakte ik de knoop door, mede op aandringen van Lemijn. Ik liet mijn man naar huis komen voor oudste en belde opnieuw de hap. Ik mocht dan wel even komen als ik dan toch zo ongerust was....
“Goed dat je gekomen bent, we starten direct met antibiotica want dit is een lelijke en diepe huidinfectie.”

Zucht. Dat moedergevoel van mij, daar moet ik echt meer op leren vertrouwen.
pi_190925497
Wat rot om zo afgewimpeld te worden zeg. Goed dat je toch doorgezet hebt!

Wij zaten vandaag ook bij de HA.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190925536
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:
Ik bel regelmatig 'voor overleg' en vanwege 'onderbuikgevoel' en dat vinden ze hier ook prima, gelukkig. En vaak krijg ik ook wel specifieke instructies over wanneer ik weer moet bellen, bijvoorbeeld als de koorts hoger wordt, het na twee dagen niet beter gaat, als prul suffer wordt...enz.

Wij hebben vrijdag de afspraak bij de kno-arts voor prul, omdat ze zo vaak oorontsteking heeft. Ben benieuwd... Iemand nog slimme vragen die ik moet stellen of ervaring? Ik vind het een beetje raar, want prul is - even afkloppen - nu niet ziek.
Bollie heeft afgelopen vrijdag buisjes gekregen. Haar amandelen waren goed verder, dus die zijn blijven zitten.

Ik hoefde niet veel te vertellen bij de kno hoor, ze krijgen info door over de klachten waarvoor je verwezen bent, de opties werden besproken, dat was het wel. Stond binnen 10 minuten weer buiten.
pi_190931111
Er ligt een verse peuter ( :D ) naast mij te slapen (was eerst om 5:10 al wakker vanochtend :')) dus ik kom hier afscheid nemen!

Wat was dit een leuk jaar met enorm veel ontwikkelingen O+ Tot snel of minder snel in het peutertopic :W

Hij was afgelopen zondag ook al een beetje jarig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 08-01-2020 07:39:34 ]
pi_190931157
Gefeliciteerd O+ *O*!!
pi_190931254
Gefeliciteerd met je leuke peuter, Belle! O+ Wat een leuke taart ook.
Tot snel in het volgende topic. O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_190931274
Gefeliciteerd LBF!

Wij hadden vannacht weer eens een Juul tussen ons in liggen. We zitten nu op 1x per week dat ze 's nachts wakker wordt en alleen doorslaapt tussen ons in.

Koffie?
pi_190931304
Gefeliciteerd LBF *O* En wat een prachtige taart!
pi_190931388
Gefeliciteerd BelleFleur! *O*

Vanochtend weer spuug, dus toch maar afgemeld bij de GO. Uiteraard is hij sindsdien juist vrolijk. :')
pi_190931580
Gefeliciteerd Casper en Fleur O+
pi_190932515
Ah Luna dat is wel naar steeds, gelukkig is ie wel vrolijk.
En piemelontsteking boks, alleen bij ons heeft de kleuter het sinds gisteren. 3x daags een sodabad, hij heeft het eerder gehad en toen was het gelukkig binnen 3 dagen weg.

Juul is vannacht dus de halve nacht wakker geweest en ligt kletsend en zingend in bed momenteel. Raar kind. Ze was moe, gapen, omvallen dus even een ochtendslaapje, maar ze het klinkt erg gezellig door de babyfoon.

Hoe gaat het vandaag Malteser, roodheid weer minder geworden?
pi_190932932
Aah ook rot voor B. @exode, heeft hij er veel last van? Ketel heeft het ook weleens gehad en mijn man als kind ook, dus het zit blijkbaar in de familie.
pi_190933336
Luna, het valt mee, hij plast gewoon etc. Hij wilt alleen echt geen spijkerbroek aan en dat snap ik dus lekker in joggingbroek naar school. Bij hem zit het wederom halverwege zijn piemel dat was de vorige keer ook.
pi_190936883
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 07:30 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Er ligt een verse peuter ( :D ) naast mij te slapen (was eerst om 5:10 al wakker vanochtend :')) dus ik kom hier afscheid nemen!

Wat was dit een leuk jaar met enorm veel ontwikkelingen O+ Tot snel of minder snel in het peutertopic :W

Hij was afgelopen zondag ook al een beetje jarig:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! O+
pi_190937724
_O- Zo dan! :D

Een jaar geleden:



Een kwartier geleden:

pi_190939709
Wauw, dat lijkt dan nog zo kort terug hé @ToT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')