abonnement Unibet Coolblue
pi_183384140
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 17:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

En mogelijk dubbel, want die arme netbeheerders hebben straks geen inkomsten meer van het aardgasnetwerk.
Binnenshuis ligt dan toch alles, nippel erop meter eruit en ander gas eraan!

Ketels idem dito, worden ze aan de straatstenen niet meer kwijt dus zullen wel goedkoop over de toonbank moeten!
pi_183384309
Gewoon op lpg stoken, is ook de helft goedkoper dan aardgas.
pi_183384924
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2018 17:28 schreef machtpen het volgende:
Gewoon op lpg stoken, is ook de helft goedkoper dan aardgas.
Hoe is het gesteld met de calorische waarde van lpg?
pi_183385044
Hier in de prov Groningen pakken ze al hele wijken aan met "0 op de meter" woningen.
Wordt al best veel gedaan.

Mij betreft werd dat gas hier in de grond gewoon opgemaakt (ook al woon ik in omgeving waar ook gewonnen wordt en dus aardbeving risico).

Maar uiteindelijk alleen maar goed.
Voorzieningen niet meer door fossiele brandstoffen.
pi_183385134
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 18:10 schreef bianconeri het volgende:
Hier in de prov Groningen pakken ze al hele wijken aan met "0 op de meter" woningen.
Wordt al best veel gedaan.

Mij betreft werd dat gas hier in de grond gewoon opgemaakt (ook al woon ik in omgeving waar ook gewonnen wordt en dus aardbeving risico).

Maar uiteindelijk alleen maar goed.
Voorzieningen niet meer door fossiele brandstoffen.
zoals ik eerder al aanhaalde in dit topic, kun je hier bij nieuwbouwprojecten daar ook voor kiezen, tegen een bizarre meerprijs. Dan is het voor veel mensen echt geen optie om dat te laten uitvoeren, we hebben het over ¤48.000 extra voor een rijtjeswoning van 120 m2. Doe mij dan maar gewoon een cv ketel en ik laat zelf wel een paar zonnepanelen neerleggen.
pi_183385173
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 18:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

zoals ik eerder al aanhaalde in dit topic, kun je hier bij nieuwbouwprojecten daar ook voor kiezen, tegen een bizarre meerprijs. Dan is het voor veel mensen echt geen optie om dat te laten uitvoeren, we hebben het over ¤48.000 extra voor een rijtjeswoning van 120 m2. Doe mij dan maar gewoon een cv ketel en ik laat zelf wel een paar zonnepanelen neerleggen.
Dan zal het wel gaan voor een echte warmtepomp installatie neem ik aan, maar dan nog 48.000 is veel, radiatoren ook onder bemeten bij een CV installatie, daar men bij een warmtepomp een andere voorloop temp heeft!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2018 18:18:44 ]
pi_183385335
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 18:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan zal het wel gaan voor een echte warmtepomp installatie neem ik aan, maar dan nog 48.000 is veel, radiatoren ook onder bemeten bij een CV installatie, daar men bij een warmtepomp een andere voorloop temp heeft!
ja, alles electrisch en nul op de meter, dus aardwarmtepomp, boiler, verwarming aangepast, paar zonnepanelen, wtw-installatie. Maar voor zo’n meerprijs is echt belachelijk, maar hey, de projectontwikkelaar biedt het wel aan, dus hij draagt ook zijn steentje bij aan duurzaam wonen :r
pi_183385374
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2018 18:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

ja, alles electrisch en nul op de meter, dus aardwarmtepomp, boiler, verwarming aangepast, paar zonnepanelen, wtw-installatie. Maar voor zo’n meerprijs is echt belachelijk, maar hey, de projectontwikkelaar biedt het wel aan, dus hij draagt ook zijn steentje bij aan duurzaam wonen :r
Zo ook de koper als die wil, vergis je echter niet alles moet aangepast worden dan, namelijk geen utiliteits ketel etc etc duurzaam kost geld!
pi_183385613
als je cv kapot is, ben je dus al 1 stap op weg naar gasloos.
pi_183386886
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Uiteindelijk is alles voor rekening van de consument, aangezien wij het consumeren.
Wat ook is is dat de industrie veel meer investeringskracht heeft om technieken te ontdekken en goedkoper te maken door doorontwikkeling, die later weer gebruikt kunnen worden in de huizen op kleinere schaal.

De investeringen worden uiteindelijk gedeeld in de keten, merk je minder van als consument. En uiteindelijk pluk je de vruchten door een goedkopere transitie in je huis.

Door nu eerst de consument al te laten gaan, is die stap er niet en wordt het dus andersom. Dubbel genaaid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183390495
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 18:10 schreef bianconeri het volgende:
Hier in de prov Groningen pakken ze al hele wijken aan met "0 op de meter" woningen.
Wordt al best veel gedaan.

Mij betreft werd dat gas hier in de grond gewoon opgemaakt (ook al woon ik in omgeving waar ook gewonnen wordt en dus aardbeving risico).

Maar uiteindelijk alleen maar goed.
Voorzieningen niet meer door fossiele brandstoffen.
Dat het gas niet meer uit eigen land kan/ mag worden gehaald is op zich het probleem niet. Er zijn genoeg landen met enorme voorraden gas die dit graag aan Nederland willen verkopen. Consumenten betalen al de hoofdprijs voor aardgas, dus duurder hoeft het er niet van te worden.
pi_183390561
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 13:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Daar doen deze joekels harder aan mee dan een miljoen huishoudens samen.

Waarom moeten de huishoudens dan harder veranderen?
Consumenten verbruiken zo'n 12 procent van de energie in Nederland en betalen daar de hoofdprijs voor.

https://www.pbl.nl/infographic/energie
pi_183390699
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 11:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Woon je in een slecht geīsoleerde woning woont en gaat je CV-ketel gaat stuk? Dan zou ik eerst een nieuwe ketel neerhangen. Dat geeft je weer 10-15 jaar speling om in stappen je woning te isoleren (of te verhuizen naar een beter geīsoleerde woning) en je afgifte te verbeteren (vloerverwarming of LTV radiatoren/convectoren).

Heb je een gevulde spaarrekening en een goed geīsoleerde woning? Dan is een warmtepomp zeker een optie.

Let daarbij goed op wat je warmtepomp nog doet als het 10 graden vriest. Er zijn pompen die dan nog prima werken, er zijn ook pompen die dan op een 9kW verwarmingselement draaien (Nefit) en dan wordt het duur stoken. Panasonic, Mitusbishi, Nibe, Daikin, allemaal merken die al wat jaartjes warmtepompen (en/of) airco's maken en veel ervaring hebben.
Ik vind dat de overheid veel steviger de regie in handen moet nemen en met veel meer duidelijkheid moet komen hoe de energievoorziening van huishoudens straks geregeld gaat worden.
pi_183391435
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 21:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Consumenten verbruiken zo'n 12 procent van de energie in Nederland en betalen daar de hoofdprijs voor.

https://www.pbl.nl/infographic/energie

van gas verbruikt de consument 40%.....
pi_183391504
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 22:11 schreef klipper het volgende:

[..]

van gas verbruikt de consument 40%.....
[ afbeelding ]
Volgens mij is een kleinverbruiker niet per definitie een consument. Er zijn talrijke kleinverbruikers, zoals winkels, die in vergelijking met consumenten veel gas verbruiken, maar nog steeds onder het begrip kleinverbruiker vallen.
pi_183398509
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 21:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Consumenten verbruiken zo'n 12 procent van de energie in Nederland en betalen daar de hoofdprijs voor.

https://www.pbl.nl/infographic/energie

Exact.
Net als het verhaal met de energiebelastingen en de ODE. Onevenredige verdeling + een vaststaand bedrag wat de overheid wil vangen. Ongeacht hoe zuinig we met z'n allen zijn, waarbij de ODE ook nog eens naar de bedrijven terugvloeit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183398533
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact.
Net als het verhaal met de energiebelastingen en de ODE. Onevenredige verdeling + een vaststaand bedrag wat de overheid wil vangen. Ongeacht hoe zuinig we met z'n allen zijn, waarbij de ODE ook nog eens naar de bedrijven terugvloeit.
Wat wil je dan zuinig zijn of straatarm worden?
pi_183398600
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 21:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dat het gas niet meer uit eigen land kan/ mag worden gehaald is op zich het probleem niet. Er zijn genoeg landen met enorme voorraden gas die dit graag aan Nederland willen verkopen. Consumenten betalen al de hoofdprijs voor aardgas, dus duurder hoeft het er niet van te worden.
Dat vele stukken van het gasnet aan vervanging toe zijn, zou wel een flinke investering zijn. Ook zou bij Russisch gas een andere brander in je cv moeten geplaatst worden.
pi_183398611
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat wil je dan zuinig zijn of straatarm worden?
Dat is het punt nu juist exact. Er is niets wat naar de consument terugvloeit als we zuiniger omspringen met energie. Alle directe baten zijn voor bedrijven, banken en overheid. NIETS voor de consument.
Terwijl je juist direct effect wil hebben van je investeringen. Uitzonderingen daar gelaten, bijvoorbeeld voor mensen die een verbouwing uit eigen spaargeld betalen omdat ze het toevallig hebben liggen. De rest?

Kijk bijvoorbeeld naar de ODE. De overheid wil gewoon een vast bedrag krijgen. Ongeacht hoe zuinig we met z'n allen zijn. Dat bedrag is vast. Geen enkele incentive om er ook maar minder te gaan gebruiken, want je betaald het toch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183398623
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat vele stukken van het gasnet aan vervanging toe zijn, zou wel een flinke investering zijn. Ook zou bij Russisch gas een andere brander in je cv moeten geplaatst worden.
Mag men bij propaan butaan ook doen, en niet vergeten die tank afblazen, anders zou de ketel wel eens van de muur kunnen springen.
pi_183398660
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kijk bijvoorbeeld naar de ODE. De overheid wil gewoon een vast bedrag krijgen. Ongeacht hoe zuinig we met z'n allen zijn. Dat bedrag is vast. Geen enkele incentive om er ook maar minder te gaan gebruiken, want je betaald het toch.
Als echt vrije handel dan zou ik mijn gas of stroom ook vanuit Duitsland moeten mogen betrekken vind ik.
pi_183398803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als echt vrije handel dan zou ik mijn gas of stroom ook vanuit Duitsland moeten mogen betrekken vind ik.
idd zelf een gasleiding naar iran leggen en daar je gas inkopen. :D
pi_183398826
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

idd zelf een gasleiding naar iran leggen en daar je gas inkopen. :D
Waarom als niet anders laat ik een lpg tank in graven in de achtertuin!
pi_183398832
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als echt vrije handel dan zou ik mijn gas of stroom ook vanuit Duitsland moeten mogen betrekken vind ik.
Als ik investeer in energie zuinig, wil ik daar ook direct effect van zien in mijn maandelijkse lasten. 'De cost gaet voor de baet uyt', maar die baten moeten wel terugkomen.

Dat is nu onevenredig verdeeld.

Het mooie is, is dat mijn woonwijk een van de proefwijken is om gasloos te gaan onderzoeken. Blijkbaar is er zo'n pilot. Paar woonplaatsen zijn geselecteerd vanuit BiZa en ik ben toevallig de lul.
Mijn CV gaat er ook aan binnenkort. Is 14. 15 jaar staat er voor en ik ben al aan het potten, moet gewoon in 2019. Toevallig wanneer de gemeente langskomt met hun mooie praatjes.

Mijn CV laten vervangen kost grofweg 2.000,-, maar ik ga er direct op vooruit omdat die zuiniger is. Dat ga ik merken, want de weegschaal wordt positief voor mij.
Maar wil ik een warmepomp laten installeren moet ik 35.000,- aan mijn huis verbouwen. Ga ik ook merken in mijn maandelijkse lasten aan energie, maar ook aan de lening afbetalen die ik daar voor nodig heb.
De weegschaal blijft gelijk.

Nog een derde optie is een warmtenet, ofwel de stadsverwarming. Maar never nooit niet dat ik dat ga doen. Want dan ben ik voor mijn warmte de keuzevrijheid kwijt qua leverancier. Radar heeft meerdere malen aangetoond dat daarbij de consument ook duurder uit is.
Weegschaal negatief.

3x raden wat ik ga doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183398922
Laten we ervan uitgaan dat bij grotere warmtenetten onze overheid daar ook concurrentie gaan toelaten. Net zoals tegenwoordig bij gas en stroom ook het geval is.
pi_183399369
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Laten we ervan uitgaan dat bij grotere warmtenetten onze overheid daar ook concurrentie gaan toelaten. Net zoals tegenwoordig bij gas en stroom ook het geval is.
Blijkbaar dus niet. Dat is nu nog niet en ook nog geen woord over gevallen. Dus als dat er ooit zou komen, duurt dat vanaf nu nog minimaal 10 jaar.

Daarbij zullen gemeenten het traineren waar ze kunnen, want zelf zitten ze vuistdiep in hun warmtenetten en vloeien de winsten direct of indirect naar de gemeentepot.

Niet echt iets om mee te mogen nemen in je keuze. Zeker niet als jezelf de huizenbezitter bent.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183399460
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blijkbaar dus niet. Dat is nu nog niet en ook nog geen woord over gevallen. Dus als dat er ooit zou komen, duurt dat vanaf nu nog minimaal 10 jaar.

Daarbij zullen gemeenten het traineren waar ze kunnen, want zelf zitten ze vuistdiep in hun warmtenetten en vloeien de winsten direct of indirect naar de gemeentepot.

Als genoeg vvd politici zelf op een warmtenet aangesloten is komt dat vanzelf.

Ik zou wel wat meer onderbouwing over gemeente bezittingen van warmtenetten.
pi_183399910
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:26 schreef Red_85 het volgende:

Het mooie is, is dat mijn woonwijk een van de proefwijken is om gasloos te gaan onderzoeken. Blijkbaar is er zo'n pilot. Paar woonplaatsen zijn geselecteerd vanuit BiZa en ik ben toevallig de lul.
Mijn CV gaat er ook aan binnenkort. Is 14. 15 jaar staat er voor en ik ben al aan het potten, moet gewoon in 2019. Toevallig wanneer de gemeente langskomt met hun mooie praatjes.

Mijn CV laten vervangen kost grofweg 2.000,-, maar ik ga er direct op vooruit omdat die zuiniger is. Dat ga ik merken, want de weegschaal wordt positief voor mij.
Maar wil ik een warmepomp laten installeren moet ik 35.000,- aan mijn huis verbouwen. Ga ik ook merken in mijn maandelijkse lasten aan energie, maar ook aan de lening afbetalen die ik daar voor nodig heb.
De weegschaal blijft gelijk.

Nog een derde optie is een warmtenet, ofwel de stadsverwarming. Maar never nooit niet dat ik dat ga doen. Want dan ben ik voor mijn warmte de keuzevrijheid kwijt qua leverancier. Radar heeft meerdere malen aangetoond dat daarbij de consument ook duurder uit is.
Weegschaal negatief.

Heb je ook een biomassa (CV) ketel overwogen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183400327
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als genoeg vvd politici zelf op een warmtenet aangesloten is komt dat vanzelf.

Ik zou wel wat meer onderbouwing over gemeente bezittingen van warmtenetten.
Voorbeeldje
quote:
(...) de aandeelhouder (gemeente Purmerend) (...)
https://raad.purmerend.nl(...)ming%20Purmerend.pdf

Technisch gezien zijn het op zichzelf staande bedrijven, maar praktisch zijn het eigendommen van de gemeente. Dividend wordt uitgekeerd aan de gemeenten, tekorten worden aangevuld door de gemeenten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 27 november 2018 @ 13:48:53 #80
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183400341
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:12 schreef Red_85 het volgende:
Kijk bijvoorbeeld naar de ODE. De overheid wil gewoon een vast bedrag krijgen. Ongeacht hoe zuinig we met z'n allen zijn. Dat bedrag is vast. Geen enkele incentive om er ook maar minder te gaan gebruiken, want je betaald het toch.
Jij snapt het.

De incentive is er trouwens wel omdat je anders extra moet/gaat betalen.
Het is een soort "race to the bottom" die via de consument wordt uitgespeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183400357
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 13:24 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb je ook een biomassa (CV) ketel overwogen?
Waarom zou ik dat doen als ik gewoon een fatsoenlijke gasaansluiting heb?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183400495
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 november 2018 13:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Jij snapt het.

De incentive is er trouwens wel omdat je anders extra moet/gaat betalen.
Het is een soort "race to the bottom" die via de consument wordt uitgespeeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is de enige incentive inderdaad. Het beperken van de exorbitante prijsstijging.
Echt goedkoper worden zodat je kunt sparen voor echte investeringen in je huis om die energiezuiniger te laten worden, dat wordt er keihard mee geëlimineerd.

Maar hey, als we echt zuiniger gaan zijn, dan komt de overheid weer om de hoek omdat ze de absolute belastinginkomsten uit energie weer zien dalen.

Denkende hier aan is er geen enkel belang bij de overheid, op dit moment, dat we echt met z'n allen energiezuiniger gaan leven.
Raar maar waar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183400559
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 13:49 schreef Red_85 het volgende:

Waarom zou ik dat doen als ik gewoon een fatsoenlijke gasaansluiting heb?
:+
Om van het gas (de aansluiting) af te kunnen zijn.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183400790
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 13:59 schreef blomke het volgende:

[..]

:+
Om van het gas (de aansluiting) af te kunnen zijn.
Ja, leuk.
Iedere maand 'biomassa' halen. Net als bij onze buurlanden.
Terwijl ze daar dus over gaan van biomassa naar een gasaansluiting omdat dat co2 vriendelijker is.

Does not compute }:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183402342
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 14:13 schreef Red_85 het volgende:

Iedere maand 'biomassa' halen. Net als bij onze buurlanden.
Terwijl ze daar dus over gaan van biomassa naar een gasaansluiting omdat dat co2 vriendelijker is.

Ik zie het probleem niet, zeker niet als biomassa een stuk goedkoper is en (nog meer wordt) dan aardgas.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_183403462
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:31 schreef Basp1 het volgende:
Laten we ervan uitgaan dat bij grotere warmtenetten onze overheid daar ook concurrentie gaan toelaten. Net zoals tegenwoordig bij gas en stroom ook het geval is.
Zou kunnen echter ik neem aan dat ze dan evt wel graag een graantje willen meepikken ervan?
pi_183403501
Welke gemeente wou nog eens de waarde van een huis hoger maken, met zonnepanelen, zie hoe graag men een graantje van een voordeel wil meepikken toch?
Of zie ik het verkeerd, niet positief genoeg misschien.

Edit:
WOZ waarde ik kwam er even niet op!

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2018 16:53:30 ]
pi_183403668
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 12:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

1.Dat vele stukken van het gasnet aan vervanging toe zijn, zou wel een flinke investering zijn. 2.Ook zou bij Russisch gas een andere brander in je cv moeten geplaatst worden.
1.Dat argument heb ik vaker gehoord. Heb je daar ook een bron van en kun je dat nader toelichten?
2.Dacht dat stikstof bijmengen ook een mogelijkheid is.
pi_183403707
1 + 1 = blauw
pi_183403710
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:42 schreef john2406 het volgende:
Welke gemeente wou nog eens de waarde van een huis hoger maken, met zonnepanelen, zie hoe graag men een graantje van een voordeel wil meepikken toch?
Of zie ik het verkeerd, niet positief genoeg misschien.

Edit:
WOZ waarde ik kwam er even niet op!
En nu snappen we wat je bedoeld inderdaad.

Stelletje stakkers.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183403745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En nu snappen we wat je bedoeld inderdaad.

Stelletje stakkers.
Vergis je niet ook die zijn zonder diploma in het diepe gepleurd, door hun de AWBZ regeling door hun .... te pleuren.
pi_183403757
quote:
Geen inductie!
pi_183403770
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En nu snappen we wat je bedoeld inderdaad.

Stelletje stakkers.
Lijkt mij logisch, is gewoon ontroerend goed.
De meerwaarde van isolatie en warmtepomp hoort ook in die waarde thuis.
pi_183403816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:59 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lijkt mij logisch, is gewoon ontroerend goed.
De meerwaarde van isolatie en warmtepomp hoort ook in die waarde thuis.
Daarom heb ik nergens subsidie voor aangevraagd weten dus geheel niet wat er wel of niet is, ik heb gewoon een paar dakvensters in het dak liggen!

En de huizen hebben nog gewoon het energie label verkregen aan wat ze weten.
Of denken te weten.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2018 17:03:57 ]
pi_183403937
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Geen inductie!
Maakt je pannen gewoon warm hoor!
1 + 1 = blauw
pi_183404127
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:11 schreef Kamina het volgende:

[..]

Maakt je pannen gewoon warm hoor!
Ik mag toch hopen niet die van mij.
pi_183404478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 16:59 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lijkt mij logisch, is gewoon ontroerend goed.
De meerwaarde van isolatie en warmtepomp hoort ook in die waarde thuis.
Onroerend goed zijn stenen. Die panelen kan je meenemen naar je volgende huis.
Tevens gaat het tegen alle mooie bedoelingen in en werkt het averechts.

Raar besluit die in iedere weldenkende gemeente niet wordt doorgetrokken. En terecht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183404550
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Raar besluit die in iedere weldenkende gemeente niet wordt doorgetrokken. En terecht.
Zouden wij twee het daar over tig jaar nog eens over hebben?
pi_183404586
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Onroerend goed zijn stenen. Die panelen kan je meenemen naar je volgende huis.
Tevens gaat het tegen alle mooie bedoelingen in en werkt het averechts.
Nee, zonnepanelen en een verwarmingsinstallatie en isolatie behoren vallen gewoon onder het ontroerend goed.

Als jij je huis verkoopt en levert deze af met verwijderde panelen heb je een probleem mits je daar geen duidelijke afspraken over hebt gemaakt.
pi_183404611
Beide producten kan men huren en niet vast gemonteerd horen ze niet bij het huis!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')