abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:01:10 #251
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_183270799
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:54 schreef michaelmoore het volgende:
nou als het tegen de schoolregels is dan staat de leraar in rechte
Vertel, in welke juridische wereld leef jij als je denkt dat iemand als vergelding voor het overtreden van een setje gedragsregels andermans bezittingen mag vernielen??
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:21:58 #252
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183271409
Waarschijnlijk gepest op de middelbare school om zijn plofkop en nu durft ie eindelijk wat terug te doen, tegen de huidige scholieren. Erg stoer!
pi_183272454
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 18:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Had die hem dan bij de haren door de zaal gesleept?
Nee, maar kinderen iphones geven is sowieso al vragen om kutkinderen.
pi_183274511
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 19:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou als het tegen de schoolregels is dan staat de leraar in rechte
Mocht de leerling het er niet mee eens zijn dan zie een andere school moeten kiezen

Ik hoop dat de leraar deze leerling wel een aantal malen per email of app heeft gewaarschuwd

Ik betwijfel of het uberhaupt op school was?
pi_183274538
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 21:03 schreef Deckard het volgende:

[..]

Nee, maar kinderen iphones geven is sowieso al vragen om kutkinderen.
Laatste schooljaar had die van ons een S7 kutkind?

Hoeveel is je tekort gedaan in je schooljaren, of kon je er niet meer omgaan.
  woensdag 21 november 2018 @ 10:24:07 #256
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_183280277
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep daar men ervan uit mag gaan dat de hersenen nog niet vol ontwikkeld zijn tot welke leeftijd was dat nog eens?
Het is een puber, geen kleuter. Dan mag je nog niet volledig 'uitontwikkeld' zijn, als puber weet je wel wat je daar aan het doen bent.
Kijk, die voorstelling ging blijkbaar al 4 jaar goed, dan lijkt me dat een puber zulke voorstelling wel kan volgen.
Die jongen is er meerdere keren op gewezen om niet met zijn mobieltje bezig te zijn. 1 leerkracht heeft het blijkbaar ook nog lichtjes geprobeerd. Als je het dan normaal vindt dat een puber het dan nog niet begrijpt... sorry hoor, maar dan leg je toch iets te veel eieren onder de pubers.
Meuris zijn reactie was overdreven, maar dat pleit die puber nog niet vrij van zijn gedrag. Daarbij, het mobieltje was niet beschadigd, dus dat 'gooien door de zaal' zal wel meegevallen zijn gezien de hysterische reactie van de leerlingen met hun 'huilbuien' en 'paniekaanvallen'.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:30 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik betwijfel of het uberhaupt op school was?
Het zal wel een schoolse activiteit geweest zijn die dan in een cultureel centrum of zo doorging, anders zouden er geen leraars als dusdanig aanwezig zijn.
pi_183282893
Het échte probleem is dat docenten hun leerlingen niet de baas zijn, of dat zelfs niet eens meer proberen. Tijdens lestijd moet er worden opgelet en horen mobiele telefoons in de tas of broekzak thuis, niet op het bureau of in de hand.

Niet die meneer Meuris, maar de school moet zich kapotschamen. En dan met name de leerkrachten die het gewoon op z'n beloop laten dat leerlingen met de mobiel bezig zijn tijdens een gastles. Dergelijk respectloos gedrag moet op school worden afgeleerd!
pi_183282963
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het échte probleem is dat docenten hun leerlingen niet de baas zijn, of dat zelfs niet eens meer proberen. Tijdens lestijd moet er worden opgelet en horen mobiele telefoons in de tas of broekzak thuis, niet op het bureau of in de hand.

Niet die meneer Meuris, maar de school moet zich kapotschamen. En dan met name de leerkrachten die het gewoon op z'n beloop laten dat leerlingen met de mobiel bezig zijn tijdens een gastles. Dergelijk respectloos gedrag moet op school worden afgeleerd!
Tja, waarom zou je tijd verspillen aan trekken aan een dood paard? Zolang het gedrag niet disruptief is, boeien. Investeer die tijd die corrigeren kost liever aan het iets bijbrengen aan kinderen die wel gemotiveerd zijn. De ongemotiveerde zakken komen zichzelf later vanzelf wel tegen.
pi_183288529
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2018 15:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Lesgeven/presenteren kun je leren. Daar hoef je echt geen natuurtalent voor te zijn. Dat is net zo'n mythe als "de wiskunde/talenknobbel".
Maar dan heb jij het over lesgeven niet om de moeilijk zien te motiveren, dat is niet iedereen gegeven.
En al heel niet de dwarskikkers!
pi_183288561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het échte probleem is dat docenten hun leerlingen niet de baas zijn, of dat zelfs niet eens meer proberen. Tijdens lestijd moet er worden opgelet en horen mobiele telefoons in de tas of broekzak thuis, niet op het bureau of in de hand.

Niet die meneer Meuris, maar de school moet zich kapotschamen. En dan met name de leerkrachten die het gewoon op z'n beloop laten dat leerlingen met de mobiel bezig zijn tijdens een gastles. Dergelijk respectloos gedrag moet op school worden afgeleerd!
Kan toch ook niet er staan er soms voor de klas die zijn nog maar pas zindelijk.

Betwijfelde vaak of ze de papieren wel hadden ervoor of stage liepen alleen, voor de klas.
pi_183288596
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:03 schreef tomatenrood het volgende:
De ongemotiveerde zakken komen zichzelf later vanzelf wel tegen.
Ware het niet dat daar een school op afgerekend worden doet, al is het van een minister die zelf niet rekenen kan.
pi_183288607
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:03 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tja, waarom zou je tijd verspillen aan trekken aan een dood paard? Zolang het gedrag niet disruptief is, boeien. Investeer die tijd die corrigeren kost liever aan het iets bijbrengen aan kinderen die wel gemotiveerd zijn. De ongemotiveerde zakken komen zichzelf later vanzelf wel tegen.
Zeer mee oneens. Als ouders verzaken, hebben scholen een opvoedkundige taak. Bovendien investeert de samenleving een godsvermogen in onderwijs. Het kan niet de bedoeling zijn dat de helft van de leerlingen school verlaat als een stel zombies zonder enige (algemene) kennis, laat staan of ze überhaupt een diploma halen.

En het zijn uiteindelijk de gemotiveerde leerlingen die in de toekomst het werk doen en de uitkeringen betalen van de ongemotiveerde figuren die met geen mogelijkheid aan een baan komen. Zo werkt het gewoon niet. Aanpakken, die aso's.
pi_183288679
Mijn partner krijgt het voor elkaar om zelfs de grootste voor haar aan het rennen te krijgen, ik kan het niet ik zou het niet kunnen en zal het nooit kunnen.
Het is mij niet gegeven!

Met een onnozel grapje slaat de stemming om.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2018 18:32:48 ]
  woensdag 21 november 2018 @ 18:32:44 #264
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_183288696
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het échte probleem is dat docenten hun leerlingen niet de baas zijn, of dat zelfs niet eens meer proberen. Tijdens lestijd moet er worden opgelet en horen mobiele telefoons in de tas of broekzak thuis, niet op het bureau of in de hand.

Niet die meneer Meuris, maar de school moet zich kapotschamen. En dan met name de leerkrachten die het gewoon op z'n beloop laten dat leerlingen met de mobiel bezig zijn tijdens een gastles. Dergelijk respectloos gedrag moet op school worden afgeleerd!
Het blijft toch lastig voorstellen dat er aan meerdere kanten een probleem kan zijn. Dat die leerling niet op zijn telefoon moet zitten en de docent moet ingrijpen betekent niet dat dat heethoofd zijn frustraties af hoeft te rekenen op pubertjes, die hij wel aandurft.
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 18:56:38 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183289143
dude is gewoon ingehuurd om zijn verhaal te vertellen

dan moet hij gewoon zijn verhaal vertellen en van iedereen zijn shit afblijven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183289296
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:56 schreef sp3c het volgende:
dude is gewoon ingehuurd om zijn verhaal te vertellen

dan moet hij gewoon zijn verhaal vertellen en van iedereen zijn shit afblijven
Zie de gelijkenis in het Pieten topic?

Verhaal vertellen okay echter provoceren, wat men zaait zal men oogsten!
pi_183289711
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:58 schreef Elfletterig het volgende:
Het échte probleem is dat docenten hun leerlingen niet de baas zijn, of dat zelfs niet eens meer proberen. Tijdens lestijd moet er worden opgelet en horen mobiele telefoons in de tas of broekzak thuis, niet op het bureau of in de hand.

Niet die meneer Meuris, maar de school moet zich kapotschamen. En dan met name de leerkrachten die het gewoon op z'n beloop laten dat leerlingen met de mobiel bezig zijn tijdens een gastles. Dergelijk respectloos gedrag moet op school worden afgeleerd!
Het echte probleem is dat mensen roepen dat een school zich kapot moet schamen omdat er een stel leerlingen rondlopen die met hun telefoon bezig zijn.
pi_183290040
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het echte probleem is dat mensen roepen dat een school zich kapot moet schamen omdat er een stel leerlingen rondlopen die met hun telefoon bezig zijn.
Inderdaad. Want het is immers de normaalste zaak dat leerlingen tijdens de les met hun mobiel bezig zijn, in plaats van op te letten. En het is de normaalste zaak van de wereld om een gastspreker te negeren, omdat appjes sturen belangrijker is.
pi_183290072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zeer mee oneens. Als ouders verzaken, hebben scholen een opvoedkundige taak. Bovendien investeert de samenleving een godsvermogen in onderwijs. Het kan niet de bedoeling zijn dat de helft van de leerlingen school verlaat als een stel zombies zonder enige (algemene) kennis, laat staan of ze überhaupt een diploma halen.
Oké, Maar in hoeverre mogen de "gemotiveerden" daar onder lijden? Ik vond vroeger niks ergerlijkers als wanneer er de hele tijd door de docent aandacht besteed werd aan wangedrag. Dan hangt er gelijk zo'n negatieve sfeer in de klas de rest van het uur. De belastingbetaler betaalt voor onderwijs lijkt me, dus geef me dan quality time vol onderwijs en geen constant gemekker over gedrag van debielen. Dat interesseert me niet. Ik wens graag een academische sfeer in het onderwijs, en geen tuchtschool sfeer.

De leerling met de iphone in de OP is nu dus "gecorrigeerd", en wat heeft het opgeleverd? Het heeft de krant gehaald. Maar buiten dat: Denk je dat de "gemotiveerde" leerlingen met een goed gevoel terugkijken op die dag? Dat er nog iets van de lezing is blijven hangen? Neen, iedereen heeft over de vertoner(s) van wangedrag. Iets te veel roem voor de rotte appel(s) als je het mij vraagt.
pi_183290324
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Inderdaad. Want het is immers de normaalste zaak dat leerlingen tijdens de les met hun mobiel bezig zijn, in plaats van op te letten. En het is de normaalste zaak van de wereld om een gastspreker te negeren, omdat appjes sturen belangrijker is.
Oh, netjes niet, maar om daar nou zo van over je toeren te gaan. Of te roepen dat de school zich kapot moet schamen ( :') ), is ook weer het andere uiterste.
  Moderator woensdag 21 november 2018 @ 19:55:37 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183290578
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 19:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zie de gelijkenis in het Pieten topic?

Verhaal vertellen okay echter provoceren, wat men zaait zal men oogsten!
die gelijkenis zie ik niet nee, niet eens een beetje

deze man levert een bepaalde dienst en daar hoort gooien met telefoontjes en het heropvoeden van leerlingen gewoon niet bij (neem ik aan) want de ouders van die jongen hebben simpelweg geen afspraken met hem

anders gezegd, hij zaait verhalen over WO1 en hij oogst zijn belegde boterham

dan kan hij voor zichzelf besluiten om niet meer voor scholen te werken en als hij zo te werk gaat lijkt me dat ook heel verstandig en de rest zou niet relevant moeten zijn hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183298052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:21 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar dan heb jij het over lesgeven niet om de moeilijk zien te motiveren, dat is niet iedereen gegeven.
En al heel niet de dwarskikkers!
Je denkt imo teveel in "aangeboren talenten" en te weinig in vaardigheden. Vergelijkbaar met de mythe van "geboren leiders".

Mensen zijn denk ik veel flexibeler dan jij denkt.
-
pi_183298201
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:03 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Tja, waarom zou je tijd verspillen aan trekken aan een dood paard? Zolang het gedrag niet disruptief is, boeien. Investeer die tijd die corrigeren kost liever aan het iets bijbrengen aan kinderen die wel gemotiveerd zijn. De ongemotiveerde zakken komen zichzelf later vanzelf wel tegen.
120% mee eens. Maar nee, hier in Nederland moeten we ALTIJD de aandacht geven aan de 10% minderheden, ongeïnteresseerden en melaatsen. In plaats van degene die zich juist WEL interesseren. Te triest voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')