abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 november 2018 @ 09:12:49 #26
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183137602
Uniformen.. ja.. maar het is onzin zolang er nog allemaal stromingen zijn..
Dus eerst alle (basis)scholen mbt een geloofsovertuiging dicht, en dan pas iets evt met uniformen gaan doen.

De basis moet "uniform" zijn.. iedereen dezelfde basis.. en vanuit daar kun je een keuze maken..
  woensdag 14 november 2018 @ 09:38:36 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183137891
Mja, Engeland heeft schooluniformen. Volgens mij is het daar nou niet veel beter ofzo.

En, als je lelijk bent kan je dat tenminste nog verhullen met goede fashion :D Met schooluniformen ben je gewoon lelijk :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183140157
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mja, Engeland heeft schooluniformen. Volgens mij is het daar nou niet veel beter ofzo.
Korea, Singapore (?) en Japan hebben schooluniformen en ze staan alle drie in de top-3 als het om goed onderwijs gaat. Komt dat door het uniform? Nee, natuurlijk niet. Dat is een complexer verhaal. Maar educatie serieus nemen helpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 14-11-2018 12:29:22 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183140941
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 09:07 schreef Hexagon het volgende:
Het blijft alleen negeren dat leerlingen ook kunnen patsen met hun telefoon, bril, sierraden, vakantieverhalen, auto waarin vader rijdt, verjaardagscadeaus en weet ik veel wat nog mee.

Een schooluniform is dus totaal nutteloze overheidsbemoeienis en geldverspilling.
Een van de redenen om voor te stemmen, is dat het juist goedkoper is. Je koopt twee uniformen en je hebt verder geen kleren nodig. Een uniform hoeft ook helemaal niet duur te zijn; een broek, shirt en sweater zijn voldoende.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183141218
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een van de redenen om voor te stemmen, is dat het juist goedkoper is. Je koopt twee uniformen en je hebt verder geen kleren nodig. Een uniform hoeft ook helemaal niet duur te zijn; een broek, shirt en sweater zijn voldoende.
Naast deze uniformen dienen kinderen ook nog een casual garderobe te hebben...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 14 november 2018 @ 13:30:03 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_183142084
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 11:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar educatie serieus nemen helpt.
Er zijn veeeeeeel betere dingen voor dat dan uniformen :P Discipline in leerlingen krijgen kan ook zonder uniform.

Tsja, en Korea, mn vriendin komt er vandaan; ze willen allemaal naar Europa of Amerika omdat westers onderwijs zoveel beter op je CV staat. Koreaans onderwijs is namelijk gewoon dingen stampen tot je een ons weegt, en 0 creatieve inslag. Op je werk wordt kritisch denken ook niet gewaardeerd dus mensen komen allemaal als ja-knikkers van de uni af.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_183156529
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 november 2018 18:13 schreef Morrigan het volgende:
Waarom alleen leerlingen? Gewoon iedereen aan de uniform. Krijgen we meer eenheid in ons land en minder discriminatie.
Onder MAO werkte het ook.....


Een tijdje
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183156549
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2018 13:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er zijn veeeeeeel betere dingen voor dat dan uniformen :P Discipline in leerlingen krijgen kan ook zonder uniform.

Tsja, en Korea, mn vriendin komt er vandaan; ze willen allemaal naar Europa of Amerika omdat westers onderwijs zoveel beter op je CV staat. Koreaans onderwijs is namelijk gewoon dingen stampen tot je een ons weegt, en 0 creatieve inslag. Op je werk wordt kritisch denken ook niet gewaardeerd dus mensen komen allemaal als ja-knikkers van de uni af.
Oh nou ja, dat is dan nog niet zo veel verschillend met hier....als ze hier er vanaf komen weten ze niet eens het verschil tussen een jongentje en een meisje.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183156607
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een van de redenen om voor te stemmen, is dat het juist goedkoper is. Je koopt twee uniformen en je hebt verder geen kleren nodig. Een uniform hoeft ook helemaal niet duur te zijn; een broek, shirt en sweater zijn voldoende.
Verdriedubbel dit aantal, want pubers zweten, plus zomer en winter kleren en dan krijg je de gewone garderobe nog......dan moet je daarbij ook nog labels met je kind zijn naam nog overal in gaan zetten, want er wordt heel veel gestolen, en bewijs maar dat die blazer van jouw kind is, als ze allemaal hetzelfde zijn!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_183156834
In de drie landen die ik noemde, gedragen kinderen zich beter dan in uniformloze landen. Komt dat door het uniform? Nee, natuurlijk niet, maar het is wel een bonus want dat betekent dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken dat er dingen gestolen worden. :)
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 16 november 2018 @ 02:36:33 #36
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183176982
Waarom niet, eigenlijk.

Grappig, al die 'minder slimme' verwijzingen naar communisme etc. Het schooluniform is redelijk populair in het land dat al 70 jaar het communisme fel bestrijdt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183182595
Alles heeft z'n voor- en nadelen. Maar ik kan niet echt zeggen dat ik warm loop voor het idee.
pi_183184251
https://en.wikipedia.org/wiki/School_uniforms_by_country

Leuk inkijkje in wat voor uniformen er zoal gedragen worden.

Pro's en cons:
https://www.thoughtco.com/pros-cons-of-school-uniforms-6760

Ik zou een schooluniform niet eens verkeerd vinden. Denk alleen dat het niet goed past in de individualistische Nederlandse maatschappij en op veel weerstand zal stuiten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_183184443
Waarom zou je op school net moeten doen dat er geen verschillen tussen mensen zijn? In het bedrijfsleven heb je dat ook. Of je moet het breder trekken en bedrijfsuniformen gaan instellen.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 12:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een van de redenen om voor te stemmen, is dat het juist goedkoper is. Je koopt twee uniformen en je hebt verder geen kleren nodig. Een uniform hoeft ook helemaal niet duur te zijn; een broek, shirt en sweater zijn voldoende.
En de rest van de dag lopen ze naakt rond?
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:14:26 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183271241
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:45 schreef Arth_NL het volgende:
Waarom zou je op school net moeten doen dat er geen verschillen tussen mensen zijn?
Waarom vind jij een uniform synoniem voor 'geen verschillen tussen mensen'? Het relevante verschil tussen individuen zit toch in het innerlijk en niet het uiterlijk?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 20 november 2018 @ 20:16:35 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183271299
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:31 schreef Knipoogje het volgende:

Ik zou een schooluniform niet eens verkeerd vinden. Denk alleen dat het niet goed past in de individualistische Nederlandse maatschappij en op veel weerstand zal stuiten.
Waarschijnlijk niet, nee. We lopen namelijk liever allemaal in dezelfde spijkerbroeken, jassen en gympen, want die hebben we zelf gekocht. ;)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 20 november 2018 @ 21:30:42 #42
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183273124
Uniform zou mijn voorkeur hebben wat losstaat van het wel of niet hebben of uitdragen van een zg. zelf smaakvol ontwikkelde identiteit ter onderscheid. Wanneer je je eigen identiteit moet ontlenen op basis van wat je draagt, is een bezoek aan de psycholoog wel op z'n plaats.

Gewoon superhandig, net als bedrijfskleding of die 6 blauwe pakken met wit overhemd.
Je weet gelijk wie (van), wie is en in welke hoedanigheid iemand daar (aanwezig) is.

Kledingcode, ook in uniform, blijf sws heikel en nauw luisteren. Ik heb niet de illusie dat een "uniform" het subtiel onderscheid dat mensen onderling willen (hebben), oplost.
Wel eens bij een bedrijf gewerkt waar de breedte van de streep of het - juist - al of niet "jasje/dasje" gaan , je kennelijke mate van "autonomie" bepaalde.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 23 november 2018 @ 12:37:33 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_183322530
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 00:10 schreef Lyrebird het volgende:
In de drie landen die ik noemde, gedragen kinderen zich beter dan in uniformloze landen. Komt dat door het uniform? Nee, natuurlijk niet, maar het is wel een bonus want dat betekent dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken dat er dingen gestolen worden. :)
Ik vind Oost-Aziatische samenlevingen voor zover ik daar inzicht in heb niet heel erg prettig eerlijk gezegd. School is meer dan een leerfabriek, het is ook de belangrijkste ontmoetingsplaats in het leven van een puber.
We have always been at war with Eastasia.
pi_183322965
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2018 12:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik vind Oost-Aziatische samenlevingen voor zover ik daar inzicht in heb niet heel erg prettig eerlijk gezegd. School is meer dan een leerfabriek, het is ook de belangrijkste ontmoetingsplaats in het leven van een puber.
Je hebt deels gelijk, denk ik. Zo zijn we daar vertrokken omdat we onze kinderen niet naar een Japanse school wilden sturen.

Kinderen van de plaatselijke lagere school in Japan leken het erg naar hun zin te hebben. Middelbare school kinderen leken erg onder druk te staan. De manier waarop ze daar aan sport deden vond ik wel indrukwekkend. Collectief met veel aanmoedigingen. De universiteit waar ik les gaf... nog nooit zo veel brandhout bij elkaar gezien.

Maar ligt dat aan het uniform? Nee, dat geloof ik niet. Zo hadden de studenten geen uniform. Lesmethoden, hoe behandel je de kinderen, het telt allemaal mee.

We zijn nu in Australië en hier hebben ze een systeem dat Britse invloeden heeft. Uniform, check. Het valt me op dat kinderen goed gemanierd zijn. In de laagste klassen is er veel aandacht voor stil zijn, voor stil zitten en voor luisteren. In vergelijking met de chaos waar ik ben mee opgegroeid is het heerlijk rustig. Door Nederlandse ogen komt het wel wat “eng” over.

Toevoeging: we wonen in een goede buurt. Kinderen uit de lower class buurten... iets zegt me dat scholing in die buurten anders is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_183331478
Deense studenten met hun schooluniform, het studentenpetje.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')