abonnement Unibet Coolblue
pi_182937481
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 11:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

De regels zijn helder. Ze zijn het hier niet eens met de interpretatie van wat er gebeurde.

Ik kan me goed voorstellen dat ze gewoon duidelijkheid willen hebben.
De regels zouden helder moeten zijn (en ze zijn het in de meeste gevallen ook), de straffen die uitgedeeld worden zijn echter geenszins helder, ze worden lukraak uitgedeeld, al naar gelang hoe de wind staat, zou je bijna denken (lees: bij een Ferrari waait de wind meestal de andere kant op :+ ). De fans, de kijkers en steeds meer coureurs worden dit inmiddels een beetje zat.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_182938022
Nadeel van het gebruik van verschillende stewards bij elke race.
Het wordt imho tijd voor vaste stewards bij elke race, zodat er in ieder geval op dezelfde manier naar incidenten wordt gekeken.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_182939286
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 15:17 schreef sasquatsch het volgende:
Nadeel van het gebruik van verschillende stewards bij elke race.
Het wordt imho tijd voor vaste stewards bij elke race, zodat er in ieder geval op dezelfde manier naar incidenten wordt gekeken.
Elke GP Garry Connelly erbij, JAY! :+

Serieus: ik ben het met je eens, dit zou de beste oplossing zijn, maar is onhaalbaar imo. Een vaste groep stewards zou dan bijna het hele seizoen van huis zijn, dat gaat geen enkele steward met gezin willen.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  zondag 4 november 2018 @ 16:38:15 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182939316
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 07:57 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Het is ook lastig de regels te snappen als ze zo vaak verschillend geïnterpreteerd en toegepast worden.
Dat valt op zich best mee. Men snapt alleen het verschil tussen 'richting' en 'beweging' niet. Vettel veranderde nooit van richting en er was meer dan genoeg ruimte voor Hamilton aan de andere kant van de baan. Hij moet dus niet zeuren, zeker niet omdat dankzij die actie Vettel een slechte exit had uit de eerste bocht waardoor Hamilton met de superieure grip van de Mercedes makkelijk buitenom kon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 4 november 2018 @ 16:38:54 #130
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182939335
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 16:36 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Elke GP Garry Connelly erbij, JAY! :+

Serieus: ik ben het met je eens, dit zou de beste oplossing zijn, maar is onhaalbaar imo. Een vaste groep stewards zou dan bijna het hele seizoen van huis zijn, dat gaat geen enkele steward met gezin willen.
Met de techniek van tegenwoordig kan dat makkelijk vanuit een kantoor in London.
And so is the past
  zondag 4 november 2018 @ 16:43:15 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182939410
https://www.auto-motor-un(...)nstieg-porsche-2021/

Porsche bevestigt definitief geen F1. Zoals verwacht heeft het geen zin om met Dieselgate en de zeer gelimiteerde hybride-ontwikkeling een F1-programma op te zetten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182939965
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Met de techniek van tegenwoordig kan dat makkelijk vanuit een kantoor in London.
Denk niet dat Max helemaal naar Londen gaat, als hij weer eens op het matje geroepen wordt :P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 november 2018 @ 17:15:13 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182940002
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 17:13 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Denk niet dat Max helemaal naar Londen gaat, als hij weer eens op het matje geroepen wordt :P
videoverbinding
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182940106
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

videoverbinding
Ik wist dat iemand dit zou roepen :+
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening ;) ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 november 2018 @ 17:24:10 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182940173
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 17:21 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Ik wist dat iemand dit zou roepen :+
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening ;) ).
True. De stewards zijn er niet alleen voor de Formule 1, maar ook voor de supportklasses, dus dan is aanwezigheid op het circuit wel handig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_182943778
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2018 17:21 schreef KillerBee4ever het volgende:

Ik wist dat iemand dit zou roepen :+
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening ;) ).
Bij voetbal is het ook echt noodzakelijk iemand op het veld te hebben en een direct ingrijpen te hebben.

Bij F1 zie ik niet zo zeer waarom op afstand een probleem zou zijn.
Je merkt nu toch al niets van ze, het is ook niet alsof ze het "live" zien maar ook al via videobeelden.

Gewoon een hoofdsteward elk circuit hebben die er aanwezig is en ook in directer contact staat met de stewards en iedereen op de baan zo nodig.

Enige vraag wat mij betreft is hoeveel levert het nou echt op om vaste stewards te hebben.
pi_182951735
Raceweek :B
SOONY
  maandag 5 november 2018 @ 09:48:40 #138
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_182952450
Eindelijk *O*

Nog maar 2 races }:|
pi_182953720
Misschien toch maar naar Barcelona voor testen als een soort van treat en hopen op een beetje beter weer dan vorig jaar :') O+
Ja doei.
  maandag 5 november 2018 @ 11:15:18 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182953791
f1enigma twitterde op maandag 05-11-2018 om 11:04:00 Williams can confirm that Rob Smedley will leave the team at the end of the 2018 FIA Formula One World Championship season. reageer retweet
pi_182953928
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat valt op zich best mee. Men snapt alleen het verschil tussen 'richting' en 'beweging' niet. Vettel veranderde nooit van richting en er was meer dan genoeg ruimte voor Hamilton aan de andere kant van de baan. Hij moet dus niet zeuren, zeker niet omdat dankzij die actie Vettel een slechte exit had uit de eerste bocht waardoor Hamilton met de superieure grip van de Mercedes makkelijk buitenom kon.
Change of direction. Wat is een direction?
1. Naar Links of Rechts van de middellijn van de baan? Of 2. 275 graden/270 graden?
Cruciale info voor de interpretatie, want iets terugsturen maar nog steeds naar rechts komen is onder 1 geen change of direction, maar onder 2 wel.

Daarnaast staat er ook nog een clausule in:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.

Vooral "any other abnormal change of direction" is nogal open voor interpretatie.
  maandag 5 november 2018 @ 11:26:01 #142
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182954005
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:22 schreef TagForce het volgende:

[..]

Change of direction. Wat is een direction?
1. Naar Links of Rechts van de middellijn van de baan? Of 2. 275 graden/270 graden?
Cruciale info voor de interpretatie, want iets terugsturen maar nog steeds naar rechts komen is onder 1 geen change of direction, maar onder 2 wel.

Daarnaast staat er ook nog een clausule in:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.

Vooral "any other abnormal change of direction" is nogal open voor interpretatie.
quote:
direction
/dɪˈrɛkʃ(ə)n,dʌɪˈrɛkʃ(ə)n/
noun
noun: direction; plural noun: directions

1.
a course along which someone or something moves.
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 5 november 2018 @ 11:34:47 #143
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182954197
Stewards afschaffen. Duidelijkere regels maken en dan een setje advocaten inhuren die totaal niets met F1 of motorsport te maken hebben, zij maken de beslissingen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 5 november 2018 @ 11:39:36 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182954300
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]


Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
Een course is een bepaalde richting. Één richting. Afwijken van die richting, door iets minder te sturen bijvoorbeeld, is dus niet toegestaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 5 november 2018 @ 11:40:11 #145
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182954311
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2018 11:39 schreef daNpy het volgende:

[..]

Een course is een bepaalde richting. Één richting. Afwijken van die richting, door iets minder te sturen bijvoorbeeld, is dus niet toegestaan.
Dit is niet correct.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182954411
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
Dat is jouw interpretatie, dat de hoek waaronder dat gebeurt niet relevant is (dat staat nergens in de regels gedefinieerd):

quote:
noun
the line along which anything lies, faces, moves, etc., with reference to the point or region toward which it is directed:
The line...
Door iets terug te sturen wijzigt hij dus zijn 'line along which anything moves', en is dat dus ook een 'change of direction'.

Zelfs in jouw definitie staat er bij 1.2:
1.2 A point to or from which a person or thing moves or faces.

Door iets terug te sturen wijzigt hij dus het punt waarheen hij aan het verplaatsen is: Dus een change of direction.

Dus de vraag blijft: Wat is een direction: Is dat naar links of naar rechts, of ook de snelheid (of hoek) waaronder dat gebeurt?

De antwoorden die jij daarop geeft zijn jouw interpretatie van de regels, aangezien dit niet expliciet in de regels genoemd wordt.

quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 11:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is niet correct.
Dat is wel correct, want anders is van links naar rechts over de baan zwalken ook 'een course'. Een course is een bepaalde route, en die route is een rechte lijn van punt a naar b.
  maandag 5 november 2018 @ 11:48:19 #147
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182954499
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie, dat de hoek waaronder dat gebeurt niet relevant is (dat staat nergens in de regels gedefinieerd):
Precies. Elke andere interpretatie verzin je dus zelf.

Verder is het ook niet zo moeilijk om in de praktijk te laten zien waarom dat niet zou werken. Bij jouw voorstel zou Vettel na de eerste stuurbeweging onder geen enkele omstandigheid zijn stuur weer mogen bewegen. Dus zal hij de muur in rijden. Dat is natuurlijk onzin.

Je maakt dezelfde soort fout als Hamilton en Verstappen. Zij hebben het over 'moves', maar daar wordt in de regels ook niet over gerept.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 5 november 2018 @ 11:54:41 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182954651
Hier kun je trouwens prima zien dat Vettel's auto zich constant in een vrijwel rechte lijn richting naar de rechterkant beweegt. Dat het voor sommige mensen lijkt alsof Vettel meerdere bewegingen maakt komt door een optische illusie, het is Hamilton's auto die heen en weer beweegt en niet Vettel.

https://streamable.com/6u9o9
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182954708
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Precies. Elke andere interpretatie verzin je dus zelf.

Verder is het ook niet zo moeilijk om in de praktijk te laten zien waarom dat niet zou werken. Bij jouw voorstel zou Vettel na de eerste stuurbeweging onder geen enkele omstandigheid zijn stuur weer mogen bewegen. Dus zal hij de muur in rijden. Dat is natuurlijk onzin.

Je maakt dezelfde soort fout als Hamilton en Verstappen. Zij hebben het over 'moves', maar daar wordt in de regels ook niet over gerept.
Dat is precies wat een 'interpretatie' is, is het niet? Een uitleg bedenken die past bij wat er gezegd wordt. En dat is ook precies het probleem met de regels: Ze zijn voor interpretatie vatbaar, want jij legt het bijvoorbeeld anders uit dan de rest hier. En dat maakt, per definitie, jouw uitleg net zo zeer een interpretatie als de uitleg die ik geef.

Uiteraard mag Vettel wel weer terugsturen. Dat is namelijk geen change of direction to defend. Hij mag 1 change of direction uitvoeren om te verdedigen (en dat is dus naar rechts gaan), en als hij vervolgens naar rechts stuurt, terugstuurt, en weer naar rechts stuurt doet hij dat dus 2 keer. Dus: Naar rechts sturen om te verdedigen... Verdediging compleet: Naar links sturen om weer rechtdoor te gaan. Daarna is elke wijziging naar rechts om nog een keer te verdedigen dus de 2e change of direction to defend their position.

quote:
[quote]14s.gif Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
Hier kun je trouwens prima zien dat Vettel's auto zich constant in een vrijwel rechte lijn richting naar de rechterkant beweegt. Dat het voor sommige mensen lijkt alsof Vettel meerdere bewegingen maakt komt door een optische illusie, het is Hamilton's auto die heen en weer beweegt en niet Vettel.

https://streamable.com/6u9o9
Het gaat mij niet om die specifieke actie. Dat vind ik ook muggeziften. Het gaat mij om jouw (weigering te accepteren dat het gaat om een) interpretatie van de regels, die helemaal niet zo duidelijk zijn als jij doet voorkomen.
  maandag 5 november 2018 @ 12:03:09 #150
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182954815
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2018 11:57 schreef TagForce het volgende:

[..]

Dat is precies wat een 'interpretatie' is, is het niet? Een uitleg bedenken die past bij wat er gezegd wordt. En dat is ook precies het probleem met de regels: Ze zijn voor interpretatie vatbaar, want jij legt het bijvoorbeeld anders uit dan de rest hier.
Nee hoor, in dit geval zijn de regels vrij duidelijk. Dat jij het niet snapt kan ik niet zoveel aan doen. Je verzint er zelf dingen bij, dat is geen kwestie van interpretatie maar het moedwillig niet snappen.

Jij claimt dat meerdere stuurbewegingen gelijk zijn aan 'changes of direction' maar dat staat nergens en volgt ook nergens uit. Nogmaals, dat verzin je dus helemaal zelf.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')