abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:56:15 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182755453
Als zwervers met mijn beste vriend door Europa getrokken. Slapen in bossen, parkjes en op stranden. Een beetje inkomen genereren met gitaar spelen zodat er weer geld voor eten en drinken was. Beetje lieften. Bijna een half jaar gedaan. Meest pauperige en beste tijd van m'n leven :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:02:50 #52
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_182755561
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:43 schreef Ironisch. het volgende:

[..]

24/7 met elkaar optrekken is ook een keuze, waarom zou je niet een dag iets zelf kunnen ondernemen als je samen op vakantie gaat?

Zelf ben ik ooit een maand op interrail geweest met een goede vriend, volgens mij hebben we niet één keer echt ruzie gehad. Gewoon elkaar wat ruimte en tijd alleen geven af en toe.
Op die reis 1 keer ruzie gehad toen we discussie hadden ofwe bij Antequera (min of meer heetsye regio van Europa) bij de snelweg zouden uitstappen om door te liften naar Cordoba of mee door zouden rijden zoals ik wilde. Uiteindelijk uitgestapt in een gebied zonder beschutting en met 43 graden. Zonder eten en met twee liter water. Uiteindelijk na anderhalve dag door de politie weggestuurd. We moesten maar 5 kilometer door olijfgaarden naar het eerste dorpje wandelen. Daar uiteindelijk goor en halfdood aangekomen. Kregen we een blikje cola van een jongedame O+ ze nodigde ons zelfs uit om te blijven eten. Tot haar vent thuis kwam. Die wilde het niet :') dus weer een paar km wandelen to we eindelijk bij een tankstation aankwamen waar we eindelijk eten konden kopen. Wilde ik afrekenen, accepteerde ze enkel pinbetalingen boven 50 euro. Dus toch geen eten. Buiten twee keiharde broodjes in een zak gevonden, krioelend van de mieren. Paar mieren erafgeslagen en de rest was extra proteïne. Smaakte verdomde goed :') naast tankstation geslapen en toen eindelijk van een trucker een lift naar Cordoba gekregen.

In die periode waren er wel een paar woordenwisselingen :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_182755700
Ik zou niet weten waarom met je partner op vakantie gaan minder problemen op zou leveren dan wanneer je met iemand anders die je goed kent op vakantie gaat. De ergernissen zullen gewoon hetzelfde zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182756568
Af en toe er wel even bovenop he ;)
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:16:14 #55
403253 Meke
after all this time? always.
pi_182756703
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou niet weten waarom met je partner op vakantie gaan minder problemen op zou leveren dan wanneer je met iemand anders die je goed kent op vakantie gaat. De ergernissen zullen gewoon hetzelfde zijn.
Goedmaaksex compenseert toch beter dan sikkeneurig naast elkaar een boekje lezen :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_182756747
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 20:48 schreef Cronometer het volgende:
Ik heb een lange vakantie achter de rug met een familielid (leeftijdsgenoot). Geleerd heb ik om dat NOOIT meer te doen. 24/7 samen met iemand buiten je partner zijn is echt heel zwaar voor 4 weken.
Na de vakantie heb ik deze persoon niet meer benaderd, al hoewel ik wel benaderd ben. Ik heb het gewoon even helemaal gehad. Ik dacht dat ik voor de vakantie duidelijk was over grenzen, maar in de praktijk bleek die persoon het niet helemaal te begrijpen.
Hebben jullie daar ervaring mee? (En zoetsappige verhaaltjes)
Weet ook niet of ik dit moet bespreken met die persoon.
Ik ga regelmatig op vakantie met mensen die niet mijn partner zijn. Best logisch ook, want partnerloos en niet altijd zin in mijn eentje te gaan. :+

Waar jij waarschijnlijk fout ging is dat je VIER WEKEN met iemand op vakantie ging. En ik lees niet dat jullie al eerder zijn weggeweest.
Samen vakantie vieren is heel anders dan een dagje uit.

Ik plan altijd eerst een weekendje weg om te kijken hoe het loopt. Waar zitten de interesses, hoe verloopt de dag (ritme), de communicatie etc. Zo breng ik dat ook en tot dusver had de andere helft precies dezelfde idee en was het een goed plan.

Verder: verwachtingen vooraf uitspreken. En daarbij ook dat je irritaties meteen uitspreekt, voor ze zo’n issue zijn geworden dat je er bij voorbeeld een topic op FOK! over moet openen. De ander is zoals hij is en heeft wellicht niet eens door dat zijn gedrag zo irriteert. En wellicht heb ik ook minder aardige trekjes of vervelende gewoontes.

Ook: vooraf afspraken maken over financiën. Welk budget is er, hoe vrij voelen we ons om daar overheen te gaan, wie beheert de pot (ik maak altijd vooraf een bedrag over naar de beheerder of krijg van de ander een bedrag en achteraf verrekenen we het verschil). Hoef je tijdens de vakantie niet na te denken over verdeling.
Ligt je uitgavenpatroon ver uit elkaar, dan kun je alles beter apart betalen, maar dat is gedoe.

Maar ook dan zou ik nooit vier weken met iemand weg gaan. Na twee weken wil ik weer mijn eigen ding doen. En dan heb ik niet eens reispartners die me achterna lopen naar het toilet of zo, en die zich prima een middag apart kunnen vermaken. Maar je moet toch rekening met elkaar houden en na twee weken is mijn tolerantiekoek op. Word ik niet gezelliger en de vakantie niet leuker.

Ik heb leuke vakanties gehad.

Eentje was iets minder en met diegene ben ik ook niet meer weggeweest. Maar eigenlijk wist ik dat al vooraf, want we waren al eens met een groepje op vakantie gegaan en toen kwam het al naar voren. Maar ik wilde heel graag weg, wilde met twee personen, was ook haar droombestemming en het is een leuke meid.
Alleen is ze erg afhankelijk, volgzaam en besluiteloos, na twee weken was ik klaar met alle beslissingen nemen.
Leuke vakantie gehad, beiden alles gedaan wat we wilden doen en gezien wat we wilden zien, maar het was precies op het goede moment klaar. Verder niet meer over gehad, want ook zij zag wel in dat wij niet de beste vakantie match zijn. We zijn nog steeds vrienden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182760352
We zijn al eerder op vakantie geweest..

Weekendjes weg: prima.
Keertje langer op vakanti (bijna 2 weken) e: ging ok. Aan de hand daar van wel aangegeven: ik heb echt tijd nodig om even alleen te zijn. Daar werd begripvol op gereageerd, maar ik denk dat die persoon dacht dat ik daarmee een uurtje bedoelde. Terwijl ik doel op een middagje ofzo. Jij die kant op, ik de andere kant op.

Het is trouwens een leeftijdsgenoot en ik vermaak mij prima als we uitgaan etc. Vier weken was gewoon te lang. Met een partner kan het prima, daar neuk je tenminste als je ruzie hebt gehad etc.
pi_182760367
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou niet weten waarom met je partner op vakantie gaan minder problemen op zou leveren dan wanneer je met iemand anders die je goed kent op vakantie gaat. De ergernissen zullen gewoon hetzelfde zijn.
Nee. Echt niet.
pi_182766007
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Op die reis 1 keer ruzie gehad toen we discussie hadden ofwe bij Antequera (min of meer heetsye regio van Europa) bij de snelweg zouden uitstappen om door te liften naar Cordoba of mee door zouden rijden zoals ik wilde. Uiteindelijk uitgestapt in een gebied zonder beschutting en met 43 graden. Zonder eten en met twee liter water. Uiteindelijk na anderhalve dag door de politie weggestuurd. We moesten maar 5 kilometer door olijfgaarden naar het eerste dorpje wandelen. Daar uiteindelijk goor en halfdood aangekomen. Kregen we een blikje cola van een jongedame O+ ze nodigde ons zelfs uit om te blijven eten. Tot haar vent thuis kwam. Die wilde het niet :') dus weer een paar km wandelen to we eindelijk bij een tankstation aankwamen waar we eindelijk eten konden kopen. Wilde ik afrekenen, accepteerde ze enkel pinbetalingen boven 50 euro. Dus toch geen eten. Buiten twee keiharde broodjes in een zak gevonden, krioelend van de mieren. Paar mieren erafgeslagen en de rest was extra proteïne. Smaakte verdomde goed :') naast tankstation geslapen en toen eindelijk van een trucker een lift naar Cordoba gekregen.

In die periode waren er wel een paar woordenwisselingen :D
Bijzonder. Zo stond ik ooit met een maat aan de Syrische grens waar jaren later de vlag van IS zou wapperen en zijn we door grotten gegaan waar niet zo heel veel toeristen kwamen en waar gigantische kakkerlakken leefden. Daarbij stranden bezocht waar alleen locals kwamen en onder de sterren op het platte dak van een huis geslapen zoals dat ook al in het oude Babylonie gebeurde want binnen broeide je de tent uit.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:31:42 #60
471241 NoFrauds
Niet je fokking moeder
pi_182771261
Ook wel eens gehad dat het niet helemaal boterde op vakantie met vrienden (ook leeftijdsgenoten). Dan heb je toch andere verwachtingen van de vakantie, van elkaar, iedereen viert vakantie een beetje op z'n eigen manier. Zo had ik een keer een skivakantie met een groep van 6 waarvan 2 extreem langzame mensen. Die kregen het niet voor elkaar om op een afgesproken tijdstip klaar te zijn, spullen ingepakt te hebben etc. waardoor we ook bijna de terugbus misten. En dan bedoel ik niet tien minuten later zijn dan afgesproken, maar ruim anderhalf, twee, drie uur. Daar kan ik dus persoonlijk slecht tegen. Niet dat ik een nazi ben waarbij elke minuut van de dag gepland moet zijn, maar ik ben altijd vlot, en dan kan ik slecht tegen luie, passieve mensen. Zelfde met koken, boodschappen doen, schoonmaken etc. Usual suspects die dan geen reet uitvoeren. Anyway, ik weet dus nu al stukken beter met wie ik wel en niet op vakantie ga. En ik bespreek met vrienden/vriendinnen wat ze een beetje van de vakantie verwachten. Dat we me-time nodig hebben is prima bespreekbaar. Heb nu leuke vriendinnen met wie ik op vakantie kan ^O^ alhoewel ik vier weken niet zo snel zou doen, dat is wel echt teringlang. Week of twee is wel de max, en ik geef daarnaast nog voorkeur aan een groep. Nou, lang verhaal, maar dat wilde je graag weten geloof ik. :9
Ik hou niet van fraude.
pi_182771362
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:13 schreef Ludachrist het volgende:
Ik zou niet weten waarom met je partner op vakantie gaan minder problemen op zou leveren dan wanneer je met iemand anders die je goed kent op vakantie gaat. De ergernissen zullen gewoon hetzelfde zijn.
Sterker nog, wat vakanties betreft kun je ook als liefdespartners op een andere golflengte zitten. En dan kan apart vakantie vieren juist een uitkomst zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2018 12:40:02 ]
pi_182771768
Persoonlijk ben ik ook een beetje huiverig voor één op één met iemand op vakantie gaan die niet mijn partner is. ALs ik met anderen dan mijn partner op vakantie ga dan is dat meestal in groepsverband, dus een aantal vriendinnen/vrienden bij elkaar, dan hoef je niet de hele tijd met dezelfde persoon te praten en kun je je ook even afzonderen zonder dat de ander ook meteen alleen achterblijft.
pi_182772097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:46 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Nee. Echt niet.
Nou, ik word net zo chagrijnig als mijn vriendin bepaalde dingen doet als wanneer een ander die dingen doet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_182792209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 19:46 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Nee. Echt niet.
Helaas is dat wel zo.
Ik ben ook zijn introvert, maar 4 weken met mijn partner weg op vakantie zonder 1-2 dagen voor mijzelf. Dat trek ik ook niet :D
Enige verschil (hopelijk) is dat je eventuele partner wel weet hoe een introvert werkt en je die tijd dan ook gunt.
newb
pi_182793702
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig op vakantie met mensen die niet mijn partner zijn. Best logisch ook, want partnerloos en niet altijd zin in mijn eentje te gaan. :+

Waar jij waarschijnlijk fout ging is dat je VIER WEKEN met iemand op vakantie ging. En ik lees niet dat jullie al eerder zijn weggeweest.
Samen vakantie vieren is heel anders dan een dagje uit.

Ik plan altijd eerst een weekendje weg om te kijken hoe het loopt. Waar zitten de interesses, hoe verloopt de dag (ritme), de communicatie etc. Zo breng ik dat ook en tot dusver had de andere helft precies dezelfde idee en was het een goed plan.

Verder: verwachtingen vooraf uitspreken. En daarbij ook dat je irritaties meteen uitspreekt, voor ze zo’n issue zijn geworden dat je er bij voorbeeld een topic op FOK! over moet openen. De ander is zoals hij is en heeft wellicht niet eens door dat zijn gedrag zo irriteert. En wellicht heb ik ook minder aardige trekjes of vervelende gewoontes.

Ook: vooraf afspraken maken over financiën. Welk budget is er, hoe vrij voelen we ons om daar overheen te gaan, wie beheert de pot (ik maak altijd vooraf een bedrag over naar de beheerder of krijg van de ander een bedrag en achteraf verrekenen we het verschil). Hoef je tijdens de vakantie niet na te denken over verdeling.
Ligt je uitgavenpatroon ver uit elkaar, dan kun je alles beter apart betalen, maar dat is gedoe.

Maar ook dan zou ik nooit vier weken met iemand weg gaan. Na twee weken wil ik weer mijn eigen ding doen. En dan heb ik niet eens reispartners die me achterna lopen naar het toilet of zo, en die zich prima een middag apart kunnen vermaken. Maar je moet toch rekening met elkaar houden en na twee weken is mijn tolerantiekoek op. Word ik niet gezelliger en de vakantie niet leuker.

Ik heb leuke vakanties gehad.

Eentje was iets minder en met diegene ben ik ook niet meer weggeweest. Maar eigenlijk wist ik dat al vooraf, want we waren al eens met een groepje op vakantie gegaan en toen kwam het al naar voren. Maar ik wilde heel graag weg, wilde met twee personen, was ook haar droombestemming en het is een leuke meid.
Alleen is ze erg afhankelijk, volgzaam en besluiteloos, na twee weken was ik klaar met alle beslissingen nemen.
Leuke vakantie gehad, beiden alles gedaan wat we wilden doen en gezien wat we wilden zien, maar het was precies op het goede moment klaar. Verder niet meer over gehad, want ook zij zag wel in dat wij niet de beste vakantie match zijn. We zijn nog steeds vrienden.
Deze hele post komt op mij wel een beetje over dat je eerst moet solliciteren (weekendje weg) voordat je met Cat22 op vakantie mag :@
pi_182793913
Het is natuurlijk dom om je te ergeren of me time te willen en hier niets mee te doen. Hoe kan je medereiziger dat ruiken?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_182799220
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 15:26 schreef danos het volgende:
Het is natuurlijk dom om je te ergeren of me time te willen en hier niets mee te doen. Hoe kan je medereiziger dat ruiken?
Wat kan je doen als je het wederom zegt en die persoon aangeeft het niet fijn te vinden om alleen te zijn, terwijl dat eerder geen probleem zou zijn.
pi_182814160
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 19:47 schreef Cronometer het volgende:

[..]

Wat kan je doen als je het wederom zegt en die persoon aangeeft het niet fijn te vinden om alleen te zijn, terwijl dat eerder geen probleem zou zijn.
De tijd uitzitten en deze wijze levensles meenemen in je verdere leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')