abonnement Unibet Coolblue
pi_182675679
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:23 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hoe kom je dan zomaar in .be terecht? En hoe zit dat dan met accreditatie in NL?
Ik was niet slim genoeg voor Utrecht :+

Ze hebben sinds 2 jaar een nieuw toelatingssysteem in Utrecht. Het eerste jaar deed ik voor 'spek en bonen mee' omdat ik mijn exacte vakken nog niet had bijgespijkerd (en ik voor de keuze stond om dat wél te gaan doen, maar dit deels ten koste van mijn baan zou gaan) Toen ben ik nr. 272 geworden van de 1100. Ze hadden 225 plaatsen, en uiteindelijk zijn ze dankzij afvallers tot nr 260 gekomen oid.

Vorig jaar deed ik weer mee, en eindigde op 291. Ze zijn tot 284 gekomen. Dus ik lig er net telkens uit :') (Ik ben niet sterk genoeg in natuurkunde, want daar zijn die toelatingen heel erg op gericht.)

Nu heb ik voor Utrecht nog één kans, maar om niet weer een jaar te verdoen, ben ik begonnen in Antwerpen. Voordeel: iedereen met een NL vwo diploma mag zich inschrijven. Nadeel: ze zitten heel niet op zoveel studenten te wachten, en gebruiken vakken zoals Natuurkunde/Fysica om te schiften. (Slagingspercentage ligt rond de 40%). Dus dat is minder tof.

Maar eerlijk is eerlijk, het is wel heel netjes geregeld allemaal verder. Dus als het wél goed blijft gaan, blijf ik hier. In elk geval voor mijn bachelor. Voor de master moet ik sowieso naar Gent, maar er gaan ook geluiden op dat Utrecht zijn masterprogramma in 2020 open gaat stellen.

En diploma's uit Antwerpen/Gent worden ook in Nederland erkend.(Het wordt door veel dierenartsen zelfs als mogelijk meer waard beschouwd.) Ik dacht alleen dat je voor bijvoorbeeld Amerika en Canada wel nog een toets moet afleggen, waar ze in NL afgestudeerde dierenartsen dat niet meer hoeven te doen. Maar goed, dat is geen wereldramp.
pi_182675732
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Ken je klassiekers O+

Structuurloze campingmeuk in blik :+


[ afbeelding ]
Ja gatverdamme, gore zooi! :X
Ik dacht ik mis iets, maar je doelde echt gewoon op dat kattenvoer :P
pi_182675751
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Ken je klassiekers O+

Structuurloze campingmeuk in blik :+


[ afbeelding ]
Oh iewl, dat eet mijn schoonvader graag ;(
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:37:57 #129
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182675756
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Ken je klassiekers O+

Je doelt op de serie neem ik aan? :o
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:38:14 #130
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182675762
Ik raak altijd wel wat gefascineerd door dat soort blikken.
Waarom produceert men het, welke mensen kopen het. Koopt men het uberhaupt, of belandt het altijd bij de voedselbank. En wordt het dan geopend voor het weggegooid wordt of niet...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_182675770
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Ken je klassiekers O+

Structuurloze campingmeuk in blik :+


[ afbeelding ]
Bestaat dat echt?
We have far more in common than that which devides us..
pi_182675791
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:38 schreef fietsie het volgende:
Ik raak altijd wel wat gefascineerd door dat soort blikken.
Waarom produceert men het, welke mensen kopen het. Koopt men het uberhaupt, of belandt het altijd bij de voedselbank. En wordt het dan geopend voor het weggegooid wordt of niet...
Dat heb ik vooral bij de blikken gehaktballetjes in saté of tomatensaus :r :r
Wie dat koopt: mafkezen die naar lowlands gingen dus.. ik ken er een paar :@
pi_182675854
Ik beken dat ik het ook wel eens op heb..... maar dat was meer uit nood, en niet omdat het lekker was. En ooit at ik ook van die magnetron-noodles van Unox enzo...... ik had het laatst weer een keer gehaald (makkelijk op het werk dacht ik..) gatver wat smerig en zout.....
pi_182675894
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat heb ik vooral bij de blikken gehaktballetjes in saté of tomatensaus :r :r
Wie dat koopt: mafkezen die naar lowlands gingen dus.. ik ken er een paar :@
Een slager (best een goede) hier maakt zelf gehaktballen, blikt ze in en verkoopt ze. Volgens een collega zijn ze verbazingwekkend lekker.
Ben nog niet in de verleiding gekomen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_182675930
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een slager (best een goede) hier maakt zelf gehaktballen, blikt ze in en verkoopt ze. Volgens een collega zijn ze verbazingwekkend lekker.
Ben nog niet in de verleiding gekomen.
Daar heb ik wat meer vertrouwen in dan in die blikken nepvlees van 50ct van de Deen :X
pi_182675952
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een slager (best een goede) hier maakt zelf gehaktballen, blikt ze in en verkoopt ze. Volgens een collega zijn ze verbazingwekkend lekker.
Ben nog niet in de verleiding gekomen.
Ik eet dan wel geen vlees :P , maar van dat samengeperste separeer'vlees' of 'echt' vlees, daar zit wel verschil in lijkt me :Y .
pi_182675972
Ik moet nu ook opeens denken aan blikjes Smac..... :'( :D :'(
pi_182675998
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:46 schreef Candaasje het volgende:
Ik moet nu ook opeens denken aan blikjes Smac..... :'( :D :'(
Dat is écht net goedkoop kattenvoer.. eet TAV nog wel eens :r :X
  maandag 22 oktober 2018 @ 19:49:38 #139
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182676056
Gebakken plakken Smac op je boterham O+
En dan een likje mosterd erop...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_182676057
quote:
10s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:32 schreef Molo het volgende:
Ken je klassiekers O+

Structuurloze campingmeuk in blik :+

[ afbeelding ]
In mijn tienertijd was er een tv serie Ravioli. Over een gezin waarvan de ouders een tijd op vakantie gaan en de tieners geld krijgen voor eten. Ze kopen alleen die blikken ravioli, want het allergoedkoopste in de winkel en de rest van het geld geven ze uit aan spullen. :+ Of zoiets. :D

Oh kijk eens! :D Ravioli (TV Series 1984– ) - IMDb

Vanmorgen stapte ik in mijn trein die op tijd was en die arriveerde iets te vroeg op mijn eindstation. Ik vind de trein fijn O+ En in 10 uur in de trein kan je studeren. In 5 uur in de auto kan dat niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182676102
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In mijn tienertijd was er een tv serie Ravioli. Over een gezin waarvan de ouders een tijd op vakantie gaan en de tieners geld krijgen voor eten. Ze kopen alleen die blikken ravioli, want het allergoedkoopste in de winkel en de rest van het geld geven ze uit aan spullen. :+ Of zoiets. :D

Oh kijk eens! :D Ravioli (TV Series 1984– ) - IMDb

Vanmorgen stapte ik in mijn trein die op tijd was en die arriveerde iets te vroeg op mijn eindstation. Ik vind de trein fijn O+ En in 10 uur in de trein kan je studeren. In 5 uur in de auto kan dat niet.
Over die serie begon Tav net ook al..

En idd @ trein: 's ochtends lekker duf voor me uit kijken, beetje nieuws lezen.. niet op hoeven letten en je komt er vanzelf ^O^
pi_182676112
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In mijn tienertijd was er een tv serie Ravioli. Over een gezin waarvan de ouders een tijd op vakantie gaan en de tieners geld krijgen voor eten. Ze kopen alleen die blikken ravioli, want het allergoedkoopste in de winkel en de rest van het geld geven ze uit aan spullen. :+ Of zoiets. :D

Oh kijk eens! :D Ravioli (TV Series 1984– ) - IMDb

Vanmorgen stapte ik in mijn trein die op tijd was en die arriveerde iets te vroeg op mijn eindstation. Ik vind de trein fijn O+ En in 10 uur in de trein kan je studeren. In 5 uur in de auto kan dat niet.
Maar Candaasje moet ook overstappen en mist dan treinen...da's zonde van je tijd. Zitten en gaan is denk ik een minder groot probleem.
We have far more in common than that which devides us..
pi_182676120
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:49 schreef fietsie het volgende:
Gebakken plakken Smac op je boterham O+
En dan een likje mosterd erop...
:9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_182676128
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:38 schreef fietsie het volgende:
Ik raak altijd wel wat gefascineerd door dat soort blikken.
Waarom produceert men het, welke mensen kopen het. Koopt men het uberhaupt, of belandt het altijd bij de voedselbank. En wordt het dan geopend voor het weggegooid wordt of niet...
Ik heb met dezelfde fascinatie dat soort dingen getest. En krijg echt met enige regelmaat berichten van mensen die het wel lekker vindwn en vragen waar ze het nog kunnen kopen.
pi_182676182
Het is nog geen 8 uur en ik lig al in bed. Morgen voel ik me hopelijk beter. Trusten!
pi_182676225
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb met dezelfde fascinatie dat soort dingen getest. En krijg echt met enige regelmaat berichten van mensen die het wel lekker vindwn en vragen waar ze het nog kunnen kopen.
Nou, bij de Deen dus blijkbaar., of een of andere andere pauper-supermarkt in Noord-Holland iig :P
pi_182676255
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In mijn tienertijd was er een tv serie Ravioli. Over een gezin waarvan de ouders een tijd op vakantie gaan en de tieners geld krijgen voor eten. Ze kopen alleen die blikken ravioli, want het allergoedkoopste in de winkel en de rest van het geld geven ze uit aan spullen. :+ Of zoiets. :D

Oh kijk eens! :D Ravioli (TV Series 1984– ) - IMDb

Vanmorgen stapte ik in mijn trein die op tijd was en die arriveerde iets te vroeg op mijn eindstation. Ik vind de trein fijn O+ En in 10 uur in de trein kan je studeren. In 5 uur in de auto kan dat niet.
True, maar helaas bevind ik me in die 10 uur vooral in bussen en trams. (En stationshallen) Soms een trein, maar dat is meestal ongunstiger qua reis en dan moet ik eerst een stuk met m'n vriend mee in de auto, die er voor moet omrijden, dus ik pak meestal een flixbus. Maar die zijn niet altijd even betrouwbaar helaas.

Ik heb voor mijn werk ook altijd met het OV gereisd, en dat was prima (ook wel 1-1,5 uur enkele reis trouwens, maar goed, na het werk hoefde ik verder niks) maar ik had toen ook wel wat meer alternatieven. :)
pi_182676279
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:53 schreef Myraela het volgende:
Het is nog geen 8 uur en ik lig al in bed. Morgen voel ik me hopelijk beter. Trusten!
Slaap lekker! En beterschap!
pi_182676284
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:56 schreef Candaasje het volgende:

True, maar helaas bevind ik me in die 10 uur vooral in bussen en trams. (En stationshallen) Soms een trein, maar dat is meestal ongunstiger qua reis en dan moet ik eerst een stuk met m'n vriend mee in de auto, die er voor moet omrijden, dus ik pak meestal een flixbus. Maar die zijn niet altijd even betrouwbaar helaas.

Ik heb voor mijn werk ook altijd met het OV gereisd, en dat was prima (ook wel 1-1,5 uur enkele reis trouwens, maar goed, na het werk hoefde ik verder niks) maar ik had toen ook wel wat meer alternatieven. :)
Dat klinkt idd al een stuk vervelender reizen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_182676359
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat klinkt idd al een stuk vervelender reizen.
Jups. Maar ja, ik vond een auto een beetje te gek worden eigenlijk. Ik bedoel, straks haal ik dat eerste jaar niet eens _O- .
(Anderzijds; mijn ouders beginnen er steeds over, en ik weet ook wel dat ze er niet krom voor hoeven te liggen. Het zal ook gewoon een klein, wat ouder autootje worden natuurlijk. Maar toch..)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')