abonnement Unibet Coolblue
pi_182598735
quote:
99s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

uiteraard neem ik dat wel mee in mijn overwegingen wel of geen 'zaak' aan te spannen tegen deze leverancier, maar het sterkt me wel in mijn overwegingen dat ik een punt heb tegen deze fietszaak.
Er zijn 2 dingen die je los moet zien.

1. de garantieperiode gaat niet opnieuw in als een defect apparaat wordt vervangen of gerepareerd

2. je kan wel degelijk na je garantieperiode nog aanspraak maken op garantie als het binnen de levensverwachting stuk gaat én het aantoonbaar aan het product ligt (en niet aan verkeerd gebruik). Het kan zijn dat het redelijk is dat je een deel van de reparatiekosten betaalt omdat je er al een periode van gebruik hebt gemaakt en een product niet eeuwig meegaat.

Het is allemaal vrij goed uitgelegd op de Consumentenbond en Consuwijzer websites, je hebt (nog) geen zaak. De winkelier heeft keurig je accu vervangen. Ik begrijp dat je ook niet onredelijk lang op reparatie hebt hoeven wachten.

Het staat je vrij om Radar, Kassa of je rechtsbijstand te schrijven / bellen / mailen maar ik verwacht geen afwijkende reactie.

Maar nogmaals: als je accu straks in juni 2019 weer stukgaat en je garantie is "voorbij" dan is het zeker niet kansloos als je dat zou aanvechten. Je hebt alleen nu nog geen zaak.
pi_182598779
quote:
99s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

uiteraard neem ik dat wel mee in mijn overwegingen wel of geen 'zaak' aan te spannen tegen deze leverancier, maar het sterkt me wel in mijn overwegingen dat ik een punt heb tegen deze fietszaak.
TVP voor het nageslacht 8)7
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 oktober 2018 @ 21:49:18 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_182598830
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er zijn 2 dingen die je los moet zien.

1. de garantieperiode gaat niet opnieuw in als een defect apparaat wordt vervangen of gerepareerd

2. je kan wel degelijk na je garantieperiode nog aanspraak maken op garantie als het binnen de levensverwachting stuk gaat én het aantoonbaar aan het product ligt (en niet aan verkeerd gebruik). Het kan zijn dat het redelijk is dat je een deel van de reparatiekosten betaalt omdat je er al een periode van gebruik hebt gemaakt en een product niet eeuwig meegaat.

Het is allemaal vrij goed uitgelegd op de Consumentenbond en Consuwijzer websites, je hebt (nog) geen zaak. De winkelier heeft keurig je accu vervangen. Ik begrijp dat je ook niet onredelijk lang op reparatie hebt hoeven wachten.

Het staat je vrij om Radar, Kassa of je rechtsbijstand te schrijven / bellen / mailen maar ik verwacht geen afwijkende reactie.
thanks! dit is het antwoord waar ik echt iets mee kan.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_182598903
Natuurlijk krijg je geen nieuwe garantie op de nieuwe onderdelen. Ik snap sowieso niet waarom je denkt daar recht op te hebben. Je hebt al een nieuw onderdeel dat een half jaar jonger is dan de rest van je fiets, daar kan je opzich al blij mee zijn.
pi_182599253
quote:
Bij de aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product. Daarnaast kunt u een fabrieksgarantie of verkopersgarantie hebben. Soms kunt u ook een extra garantie bijkopen.

https://www.rijksoverheid(...)eb-ik-op-een-product
Garantie krijg je bij aankoop van een product. In dit geval koop jij geen nieuwe accu. Jij krijgt die onder garantie. Gaat je accu weer kapot binnen de garantie termijn vanaf je aankoop, dan krijg je uiteraard een nieuwe.
pi_182601813
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:25 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij hoort er op het Vervangen onderdeel garantie te zitten. (niet opnieuw op de volledige bakfiets)
Anders zou je ieder defect met een gammel onderdeel kunnen vervangen dat het tot net na de garantie uithoud.

Stel je had geen garantie gehad en was naar een willekeurige fietsemaker gegaan en had daar een accu met plaatsing gekocht. Dan mag je er toch van uit gaan dat daar garantie op zit.
In principe mag de accu zelfs worden vervangen met een andere (goede) van een jaar oud. Mocht de accu dan net na de garantie stuk gaan, heb je hooguit een zaak voor een slecht gerepareerde probleem, dat binnen garantie optrad, meer niet meer dan dat.
.
pi_182602576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 20:33 schreef DJMO het volgende:
binnen de garantietermijn van (volgens de verkoper) één jaar,
"De" garantietermijn is veel te algemeen.

Welke garantietermijn hebben we het dan over? Fabrieksgarantie op de bakfiets? Fabrieksgarantie op de accu? Of de wettelijke garantie (is niet te hopen dat de verkoper deze bedoelt)?
pi_182727978
quote:
99s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 21:34 schreef DJMO het volgende:

[..]

Dit dus. Ik ga morgen wel even mailen met Tros Radar, kijken wat zij er van zeggen. ^O^
En? Wat zei TROS Radar?
pi_182776760
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 05:21 schreef r_one het volgende:

[..]

En? Wat zei TROS Radar?
Jammer dat TS niet meer reageert in haar eigen topic :{
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:22:47 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_182776845
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Jammer dat TS niet meer reageert in haar eigen topic :{
ik had je reactie gemist. ben veel mobiel geweest. Ik heb daarom ook nog geen tijd gehad om het ze te vragen :')

-eidt- Ik heb inmiddels consuwijzer van de consumentenbond gecontacteerd. Verwacht maandag wel een antwoord, ze zijn er nu niet :)

[ Bericht 13% gewijzigd door DJMO op 27-10-2018 19:30:27 ]
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_182778247
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:22 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik had je reactie gemist. ben veel mobiel geweest. Ik heb daarom ook nog geen tijd gehad om het ze te vragen :')

-eidt- Ik heb inmiddels consuwijzer van de consumentenbond gecontacteerd. Verwacht maandag wel een antwoord, ze zijn er nu niet :)
^O^
pi_182778765
Wat voor merk is het?
pi_182781634
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:43 schreef isax het volgende:
Wat voor merk is het?
Waarom zou dat relevant zijn voor de vraagstelling?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182786145
Sommige bedrijven geven wel degelijk een uitgebreide garantie op reparaties (waaronder dan ook vervangen onderdelen vallen), zoals Apple:

"We geven garantie op onze service, inclusief vervangende onderdelen, gedurende 90 dagen of de rest van de looptijd van uw garantie van Apple of de dekking van het AppleCare-abonnement, waarbij de periode met de langste dekking geldt. Dit vormt een aanvulling op de rechten die u volgens de consumentenwetgeving geniet."

V&D deed dat vroeger ook op hun horlogereparaties, zo heb ik uiteindelijk vier jaar garantie gehad op 'zelfde horloge, omdat dat ding steeds stuk ging. :+

Maar in beginsel heb jij een bakfiets aangeschaft en daar garantie op - niet een accu. Je hebt nooit een overeenkomst gesloten over een accu, dus heb je ook geen garantie op een accu (als losstaand product). Je hebt een bakfiets gekocht en garantie op dat ding als geheel - ook als dat betekent dat er onderdelen moeten worden vervangen. Tot de garantie is verlopen en dan maakt het niet meer uit of spaak #3 nieuwer is dan spaak #5, dan heb je puur mazzel dat je jongere onderdelen hebt dan je zou moeten hebben.
Your opinion of me is none of my business.
pi_182786238
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2018 02:41 schreef Sarasi het volgende:
Sommige bedrijven geven wel degelijk een uitgebreide garantie op reparaties (waaronder dan ook vervangen onderdelen vallen), zoals Apple:

"We geven garantie op onze service, inclusief vervangende onderdelen, gedurende 90 dagen of de rest van de looptijd van uw garantie van Apple of de dekking van het AppleCare-abonnement, waarbij de periode met de langste dekking geldt. Dit vormt een aanvulling op de rechten die u volgens de consumentenwetgeving geniet."

V&D deed dat vroeger ook op hun horlogereparaties, zo heb ik uiteindelijk vier jaar garantie gehad op 'zelfde horloge, omdat dat ding steeds stuk ging. :+

Maar in beginsel heb jij een bakfiets aangeschaft en daar garantie op - niet een accu. Je hebt nooit een overeenkomst gesloten over een accu, dus heb je ook geen garantie op een accu (als losstaand product). Je hebt een bakfiets gekocht en garantie op dat ding als geheel - ook als dat betekent dat er onderdelen moeten worden vervangen. Tot de garantie is verlopen en dan maakt het niet meer uit of spaak #3 nieuwer is dan spaak #5, dan heb je puur mazzel dat je jongere onderdelen hebt dan je zou moeten hebben.
De vraag dringt zich dan op: wanneer is de (welke?) garantie verlopen?
pi_182817376
Wanneer je een auto reparatie laat uitvoeren bij een BOVAG garage heb je op ieder onderdeel dat vervangen wordt, een half jaar garantie op het onderdeel + montage.

Zo gek is de gedachtengang van TS daarom niet.

Stel ik heb een oude kut Peugeot van 15 jaar oud waar de accu gister van vervangen is (bij een BOVAG garage) en de accu begeeft het in januari weer, dan zou ik gratis een nieuwe accu gemonteerd moeten krijgen.

Voor fietsen bestaat zoiets meen ik niet. Je zou wel nog kunnen aangeven dat de economische levensduur van de accu een jaar of whatever moet zijn en (pas wanneer je accu het weer begeeft) je daar op beroepen, maar het halen van je gelijk voor de rechter mbt dit soort zaken gaat je een hoop bloed, zweet en tranen kosten. Vaak niet de moeite waard.
(Y)
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 29 oktober 2018 @ 16:44:06 #42
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_182817608
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 16:32 schreef chiren het volgende:
Wanneer je een auto reparatie laat uitvoeren bij een BOVAG garage heb je op ieder onderdeel dat vervangen wordt, een half jaar garantie op het onderdeel + montage.

maar dan betaal je in de basis voor dat onderdeel.

Het is niet zo dat je auto van 2 jaar en 9 maand een defecte accu heeft en jij gratis de accu onder garantie vervangen krijgt je dan ook een verlenging van 6 maand garantie op die accu hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')