abonnement Unibet Coolblue
pi_182565645
Hoe kan dat nou?
Het meest opvallende is dat de bedragen zoals afschrijving ed nog kloppen ook.
Waar zit het addertje?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182565699
In de eerste en laatste betaling.......
Same Shit, Different Day
pi_182565830
Op zich niet zo heel vreemd. O.h.a. zal een lease-maatschappij betere inkoopvoorwaarden (dus kortingen) kunnen afspreken met dealers, verzekeringsmaatschappijen, etc dan jij.
Het zal ook wel afhankelijk zijn van hoe je de berekening doet, maar nieuw kopen vs nieuw private-leasen kan best goedkoper uitpakken.

Vaak zit het addertje in meer gereden km's dan volgens lease-contract, sommige (maar ook weer lang niet allemaal) maatschappijen rekenen de hoofdprijs als je meer rijd dan contractueel afgesproken. Komt ook wel voor dat je erg weinig keus hebt in de uitrusting van de auto, maar goed, er zijn behoorlijk wat verschillende aanbieders en veel verschillende mogelijkheden. Volgens mij was Skoda een jaar of 2 geleden al goedkoper met private lease vs daadwerkelijke aanschaf. En naarmate het populairder word, zal het nog wel iets aantrekkelijker worden.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:59:30 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_182565900
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:47 schreef Kawa600 het volgende:
In de eerste en laatste betaling.......
dat heb je niet met private lease

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Het zal ook wel afhankelijk zijn van hoe je de berekening doet, maar nieuw kopen vs nieuw private-leasen kan best goedkoper uitpakken
In het A-segment kan dat best zo zijn, maar het is inderdaad geen feit.
pi_182565926
quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat heb je niet met private lease
Ho pas op, onacceptabele schades kost ¤150 per stuk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:01:01 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_182565939
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:00 schreef halfway het volgende:

[..]

Ho pas op, onacceptabele schades kost ¤150 per stuk.
Dat is een Eigen Risico dat is heel wat anders. Dat heeft niets met maandbedragen te maken.
pi_182565952
quote:
19s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

dat heb je niet met private lease

[..]

In het A-segment kan dat best zo zijn, maar het is inderdaad geen feit.
Bij private lease heb je geen eerste en laatste betaling? Alleen tussenliggende :')?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182565970
Ik vond die 10.000 km per jaar altijd een mooi intuimertje, volgens mij hebben veel mensen geen idee hoe weinig dat is.
Weggegaan en opgerot
pi_182565982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 09:55 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Op zich niet zo heel vreemd. O.h.a. zal een lease-maatschappij betere inkoopvoorwaarden (dus kortingen) kunnen afspreken met dealers, verzekeringsmaatschappijen, etc dan jij.
Het zal ook wel afhankelijk zijn van hoe je de berekening doet, maar nieuw kopen vs nieuw private-leasen kan best goedkoper uitpakken.

Vaak zit het addertje in meer gereden km's dan volgens lease-contract, sommige (maar ook weer lang niet allemaal) maatschappijen rekenen de hoofdprijs als je meer rijd dan contractueel afgesproken. Komt ook wel voor dat je erg weinig keus hebt in de uitrusting van de auto, maar goed, er zijn behoorlijk wat verschillende aanbieders en veel verschillende mogelijkheden. Volgens mij was Skoda een jaar of 2 geleden al goedkoper met private lease vs daadwerkelijke aanschaf. En naarmate het populairder word, zal het nog wel iets aantrekkelijker worden.
Het kan goedkoper, door korting op aanschaf voor de maatschappij , verzekering en onderhoud.

Inderdaad zitten er kosten in te veel rijden, ook zit je vrij lang vast aan het contract, als je ontslagen wordt kun je er niet zomaar vanaf. Dat zijn ook serieuze risico’s die geld waard zijn.
Whatever...
pi_182565995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik vond die 10.000 km per jaar altijd een mooi intuimertje, volgens mij hebben veel mensen geen idee hoe weinig dat is.
Ik zit op 18.000 maar neem 20.000, daarboven kost 8,9cent per km
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:07:18 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182566022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:02 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Ik vond die 10.000 km per jaar altijd een mooi intuimertje, volgens mij hebben veel mensen geen idee hoe weinig dat is.
10k km's per jaar is helemaal niets. Dan heb je een nieuwe auto voor de deur staan waar je wel flink voor aan het betalen bent, maar waar je dus niet mee mag rijden wat je wil.

Sure, je kunt meer km's per jaar op je contract nemen, maar dan zijn die lokprijsjes ook niet meer van toepassing.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 17 oktober 2018 @ 10:07:24 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_182566024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Bij private lease heb je geen eerste en laatste betaling? Alleen tussenliggende :')?
Ik weet er alles van, heb zelf zo'n ding voor het vrouwtje geroggeld. Alleen de suggestie wordt gewekt dat die eerste en laatste betalingen hoger kunnen zijn maar voor zover ik weet is dat alleen bij andere vormen.

Maar missschien zijn er maatschappijen die een borg als eerste extra termijn willen ofzo.

10K kan best als je het als boodschappenwagen gebruikt maar als primair voertuig is het inderdaad wel weinig.
pi_182566085
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

10k km's per jaar is helemaal niets. Dan heb je een nieuwe auto voor de deur staan waar je wel flink voor aan het betalen bent, maar waar je dus niet mee mag rijden wat je wil.

Sure, je kunt meer km's per jaar op je contract nemen, maar dan zijn die lokprijsjes ook niet meer van toepassing.
Als je afspreekt dat er 10k per jaar mee gereden mag worden (en meer tegen meerprijs) is dat toch logisch? Als je als consument geen goede schatting kunt maken van je jaarkilometrage, hoe is dat dan een probleem?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182566091
TS heb je een voorbeeld?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:18:49 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182566227
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Als je afspreekt dat er 10k per jaar mee gereden mag worden (en meer tegen meerprijs) is dat toch logisch? Als je als consument geen goede schatting kunt maken van je jaarkilometrage, hoe is dat dan een probleem?
Oh het is volkomen logisch, maar als je maar 10k per jaar (of nog minder) rijdt, dan vraag ik me af waarom je per sé een nieuwe auto voor de deur wil hebben staan, terwijl je daar nauwelijks in rijdt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182566232
Ik zit even een inschatting te maken wat 10000 km in de praktijk is.

Stel : één vakantie naar Duitsland - 1500 km. Houd je 8500 km over.

8500/12≈700km per maand.
700km per maand is nog niet eens een familiebezoek per twee weken naar verder weggelegen plekken
-O- (mijn familie woont op 80-200 km afstand).
Of 700/20 werkdagen ≈ 35 km per werkdag om bij je werk en terug te komen. Kan je bijna fietsen....

Nee, 10000 is niet veel voor een leaseauto.
Somebody that I used to know
pi_182566287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:10 schreef baskick het volgende:

[..]

Als je afspreekt dat er 10k per jaar mee gereden mag worden (en meer tegen meerprijs) is dat toch logisch? Als je als consument geen goede schatting kunt maken van je jaarkilometrage, hoe is dat dan een probleem?
Nee dat klopt, maar dat zijn de lokprijsjes.

Overigens denk ik als je het bedrag per KM uitrekent je ook wel redelijk gortig betaald al.

Natuurlijk is een auto met 30.000 km op de teller "zo goed als nieuw" te verkopen bij die Ex-lease handelaren.
Weggegaan en opgerot
pi_182566290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh het is volkomen logisch, maar als je maar 10k per jaar (of nog minder) rijdt, dan vraag ik me af waarom je per sé een nieuwe auto voor de deur wil hebben staan, terwijl je daar nauwelijks in rijdt.
Ik kan me zo voorstellen dat ook mensen die 10k per jaar rijden graag enige luxe (als in 'nieuw') willen. En je betaalt natuurlijk ook voor het afkopen van grote risico's (geen onderhoudskosten) en gemak (alles is geregeld).

quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:22 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Nee dat klopt, maar dat zijn de lokprijsjes.

Overigens denk ik als je het bedrag per KM uitrekent je ook wel redelijk gortig betaald al.

Natuurlijk is een auto met 30.000 km op de teller "zo goed als nieuw" te verkopen bij die Ex-lease handelaren.
Natuurlijk is het de "vanaf-prijs", maar dat staat er toch duidelijk bij? Ik herinner me in elk geval een radiocommercial waarin het wordt genoemd ("op basis van 10 duizend kilometer per jaar").
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_182566354
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:04 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het kan goedkoper, door korting op aanschaf voor de maatschappij , verzekering en onderhoud.

Inderdaad zitten er kosten in te veel rijden, ook zit je vrij lang vast aan het contract, als je ontslagen wordt kun je er niet zomaar vanaf. Dat zijn ook serieuze risico’s die geld waard zijn.
Zijn ook al weer vormen waarbij je bijv. in geval van baan verlies je auto kunt inleveren zonder boete (ANWB even uit m'n hoofd). Het belangrijkste is gewoon domweg dat je goed inleest in contractvormen en voorwaarden EN dat je een overeenkomst aangaat die daadwerkelijk je wensen/eisen dekt. Als je weet dat je op jaarbasis 15-20k km rijd, dan moet je geen lease-contract voor 10k km/jaar gaan afsluiten want dat betaal je gewoon terug. En terecht ook, alleen zijn er weer voldoende aanbieders die schofterige prijzen rekenen voor meer-km's.
pi_182566388
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:19 schreef Postbus100 het volgende:
Nee, 10000 km per jaar is niet veel voor een leaseauto.
Fixed that for ya ;)
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:30:04 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182566402
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:22 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat ook mensen die 10k per jaar rijden graag enige luxe (als in 'nieuw') willen. En je betaalt natuurlijk ook voor het afkopen van grote risico's (geen onderhoudskosten) en gemak (alles is geregeld).
Ja, en als dat jonge mensen zijn, die vooral graag tov hun vrienden willen kunnen roepen dat ze een nieuwe auto hebben komen voor een onaangename verrassing te staan als dan een jaar later ineens besluiten dat ze een huis willen kopen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182566414
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Fixed that for ya ;)
Oja.
Somebody that I used to know
  Moderator woensdag 17 oktober 2018 @ 10:31:43 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182566426
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:26 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

[..]

Zijn ook al weer vormen waarbij je bijv. in geval van baan verlies je auto kunt inleveren zonder boete (ANWB even uit m'n hoofd). Het belangrijkste is gewoon domweg dat je goed inleest in contractvormen en voorwaarden EN dat je een overeenkomst aangaat die daadwerkelijk je wensen/eisen dekt. Als je weet dat je op jaarbasis 15-20k km rijd, dan moet je geen lease-contract voor 10k km/jaar gaan afsluiten want dat betaal je gewoon terug. En terecht ook, alleen zijn er weer voldoende aanbieders die schofterige prijzen rekenen voor meer-km's.
Ja, zo'n deal is vooral goed voor de leverende partij. Je krijgt geen nieuwe auto voor de deur voor een appel en een ei, daar zitten haken en ogen aan. Maar als je je blind staart op 'nieuw', dan ben je daar niet zo mee bezig over het algemeen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182566488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, zo'n deal is vooral goed voor de leverende partij. Je krijgt geen nieuwe auto voor de deur voor een appel en een ei, daar zitten haken en ogen aan. Maar als je je blind staart op 'nieuw', dan ben je daar niet zo mee bezig over het algemeen.
Maar dat is dus precies waar het vaak "fout" gaat, men staart zich blind op die nieuwe toet en vervolgens geen flauw idee wat er getekend word en gaan dan vervolgens klagen als de lease-maatschappij komt afrekenen. Maar goed, dat is een veelvuldig voortkomend probleem.

Begrijp me niet verkeerd, zijn ook genoeg van die clubs die juist ervan uitgaan dat er niet of nauwelijks gelezen word waar men voor tekent en daar hun verdienmodel van maken, wat verre van netjes ondernemen is, in mijn mening. Maar er zit ook wel een flink stuk eigen verantwoordelijkheid aan.
pi_182566492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en als dat jonge mensen zijn, die vooral graag tov hun vrienden willen kunnen roepen dat ze een nieuwe auto hebben komen voor een onaangename verrassing te staan als dan een jaar later ineens besluiten dat ze een huis willen kopen.
Mensen die niet kunnen lezen voorwaarden niet lezen of niet snappen dat een krediet consequenties heeft moeten misschien maar geen huis kopen. En eigenlijk ook geen leaseovereenkomst aangaan.

Let op: geld lenen kost geld - zoiets was het toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')