Het verschil is dat je bij eenrichtingsverkeer nog best een andere kant mag afslaan en er niet in hoeft te rijden. Dus geen verplichte rijrichting.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:23 schreef Lonaa het volgende: [..] Als ik die aanwijzing niet opvolg krijg ik een boete. Als ik het gebodsbord niet opvolg krijg ik ook een boete. Beide omdat ik de verkeerde kant op reed.
Dat is inderdaad het verschil tussen een aanwijsbord en een gebodsbord.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:28 schreef mjan het volgende:
Het verschil is dat je bij eenrichtingsverkeer nog best een andere kant mag afslaan en er niet in hoeft te rijden. Dus geen verplichte rijrichting.
Editie NL had er een teaser over een tijdje terug..quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:43 schreef Molo het volgende:
@Frantic: waar was die documentaire van? Ben wel benieuwd
Ga ik eens op zoeken, thanks!quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:44 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Editie NL had er een teaser over een tijdje terug..
Edit: RTL nieuws
Maar er was iig later nog een uitgebreidere docu op RTL.. kan ik niet meer terug vinden.
volgens mij had jij een andere vraag.. bij mij was de vraag of de INvoegende bestuurder of de UITvoegende bestuurder voorrang had.. op dezelfde baan..quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:42 schreef fietsie het volgende:
Die invoeg vraag lijkt me ook niet heel onduidelijk.
Een bestuurder die wil invoegen op een weg moet aan alle bestuurders reeds rijdend op deze weg voorrang verlenen.
Het lijkt me dan ook irrelevant wat die bestuurder die daar dan rijdt doet; hij is op die weg, en heeft dus voorrang.
Beide bestuurders willen van rijstrook wisselen. Beide willen dus een bijzondere verrichting uitvoeren.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:42 schreef fietsie het volgende:
Die invoeg vraag lijkt me ook niet heel onduidelijk.
Een bestuurder die wil invoegen op een weg moet aan alle bestuurders reeds rijdend op deze weg voorrang verlenen.
Het lijkt me dan ook irrelevant wat die bestuurder die daar dan rijdt doet; hij is op die weg, en heeft dus voorrang.
Ja, die vraag.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
volgens mij had jij een andere vraag.. bij mij was de vraag of de INvoegende bestuurder of de UITvoegende bestuurder voorrang had.. op dezelfde baan..
Verschillende dingen. Voornamelijk militairen, militairen objecten of ingezoomd op mensen aan het werk. Dingen die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ook als het niet verboden is.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:43 schreef Molo het volgende:
@Frantic: waar was die documentaire van? Ben wel benieuwd
@Z: wat voor soort foto's bij anderen werden verwijderd? Beelden van arme mensen ofzo?
Mag je eigenlijk communiceren met mensen buiten de groep, niet zijnde gids of hotelmedewerker / winkelmedewerker?quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Verschillende dingen. Voornamelijk militairen, militairen objecten of ingezoomd op mensen aan het werk. Dingen die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ook als het niet verboden is.
Oh ja, dat zijn op zich wel de logische dingen om daar niet te doen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 13:57 schreef z80 het volgende:
[..]
Verschillende dingen. Voornamelijk militairen, militairen objecten of ingezoomd op mensen aan het werk. Dingen die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ook als het niet verboden is.
Mag wel. Is allen lastig. In het hotel en eet gelegenheid is het muv de taal nog wel te doen. Op straat is de "lengte van de ketting" het grootste probleem.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mag je eigenlijk communiceren met mensen buiten de groep, niet zijnde gids of hotelmedewerker / winkelmedewerker?
Uhuh, daar heb ik nog wel een leuke annekedote overquote:Op maandag 1 oktober 2018 14:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, dat zijn op zich wel de logische dingen om daar niet te doen.
En in de meeste landen trouwens
Meeste regels waren wel te begrijpen of uit te leggen. Echt gekke dingen die niet mochten ben ik niet tegen gekomen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ja, dat zijn op zich wel de logische dingen om daar niet te doen.
En in de meeste landen trouwens
Maar ehm, die generatoren die op de foto's te zien waren, dat waren toch afgeschreven museumstukken? Mochten die wel op de foto?quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:08 schreef z80 het volgende:
[..]
Meeste regels waren wel te begrijpen of uit te leggen. Echt gekke dingen die niet mochten ben ik niet tegen gekomen.
Standbeelden en schilderijen van de leiders moesten compleet en recht van voren op de foto. Iets schuin werd ook nog toe gestaan, maar de zijkant of afgehakte voeten weer niet.
Oude machines die de armoede lieten zien mogen ook niet, maar die werden constant afgeschermd door werkers of militairen.
quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar ehm, die generatoren die op de foto's te zien waren, dat waren toch afgeschreven museumstukken? Mochten die wel op de foto?
Moest die constructie op dat karretje op het zand een lastrafo voorstellen?quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik heb wel meer foto's van dat spul. Meestal geen inzoem werk zodat ik dat als landschap kan verkopen.
Lastrafo op een stuk houd gewikkeld met open klemmen is wel een mooi close-up. De lassers die er mee aan het werk waren mochten niet op de foto.
Handig!quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Uhuh, daar heb ik nog wel een leuke annekedote over
Collega van me bij de detacheringsclub waar ik bij werkte is vogelaar in extremis.
Heeft op diverse plaatsen in de wereld jarenlang solitair leventje geleid als vogelteller / gebieds inspecteur waaronder in het schitterende gebied tussen Israël en Egypte, ons nationale vogeleiland in de wadden en in Vuurland.
Tijdens zijn verlofdagen tijdens die laatste klus was hij ergens in de Andes beland, samen met een groep daar lokaal opererende vogelaars om mooie plaatjes te schieten.
Hij was gewaarschuwd dat er een verboden gebied in de buurt was, maar dat de grenzen daarvan wel duidelijk gemarkeerd waren.
Hij constateerde dat deze markering bestond uit een rij grofweg een meter hoge stenen, om de 2 meter in de grond geplant met daar plat bovenop een verbodsbord. Hij kon dat bordje prima lezen toen hij eenmaal achterin de laadbak van de militaire vrachtwagen zat, minder makkelijk toen hij met zijn camera in de aanslag vooruit schuivend tussen de stenen door was gegaan..
Ha, daar wandelden wij in het bos tegen een simpele slagboom aan, met in de verte een wachthuisje.quote:Op maandag 1 oktober 2018 14:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Handig!
Grens van Finland met Rusland in het Lapse gedeelte is in de natuur ook zo'n tricky gebeuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |