abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:27:50 #1
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252099
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_182252101
quote:
2s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:23 schreef Lonaa het volgende: [..] Als ik die aanwijzing niet opvolg krijg ik een boete. Als ik het gebodsbord niet opvolg krijg ik ook een boete. Beide omdat ik de verkeerde kant op reed.
Het verschil is dat je bij eenrichtingsverkeer nog best een andere kant mag afslaan en er niet in hoeft te rijden. Dus geen verplichte rijrichting.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:31:47 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_182252156
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:28 schreef mjan het volgende:

Het verschil is dat je bij eenrichtingsverkeer nog best een andere kant mag afslaan en er niet in hoeft te rijden. Dus geen verplichte rijrichting.
Dat is inderdaad het verschil tussen een aanwijsbord en een gebodsbord.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:35:23 #4
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_182252216
8/11

Ik had dit fout:
Matrixborden
Tram/voetganger
Invoegen - uitvoegen

maar daar is dus discussie over....
Siesta & Fiesta!
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:42:40 #5
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252328
Die invoeg vraag lijkt me ook niet heel onduidelijk.

Een bestuurder die wil invoegen op een weg moet aan alle bestuurders reeds rijdend op deze weg voorrang verlenen.
Het lijkt me dan ook irrelevant wat die bestuurder die daar dan rijdt doet; hij is op die weg, en heeft dus voorrang.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:43:58 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182252353
@Frantic: waar was die documentaire van? Ben wel benieuwd

@Z: wat voor soort foto's bij anderen werden verwijderd? Beelden van arme mensen ofzo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:44:27 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182252361
Ik ga die test gewoon mooi niet doen *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182252368
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:43 schreef Molo het volgende:
@Frantic: waar was die documentaire van? Ben wel benieuwd
Editie NL had er een teaser over een tijdje terug..

Edit: RTL nieuws


Maar er was iig later nog een uitgebreidere docu op RTL.. kan ik niet meer terug vinden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:49:49 #9
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182252441
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Editie NL had er een teaser over een tijdje terug..

Edit: RTL nieuws


Maar er was iig later nog een uitgebreidere docu op RTL.. kan ik niet meer terug vinden.
Ga ik eens op zoeken, thanks!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:51:53 #10
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_182252472
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:42 schreef fietsie het volgende:
Die invoeg vraag lijkt me ook niet heel onduidelijk.

Een bestuurder die wil invoegen op een weg moet aan alle bestuurders reeds rijdend op deze weg voorrang verlenen.
Het lijkt me dan ook irrelevant wat die bestuurder die daar dan rijdt doet; hij is op die weg, en heeft dus voorrang.
volgens mij had jij een andere vraag.. bij mij was de vraag of de INvoegende bestuurder of de UITvoegende bestuurder voorrang had.. op dezelfde baan..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:55:08 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_182252513
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:42 schreef fietsie het volgende:
Die invoeg vraag lijkt me ook niet heel onduidelijk.

Een bestuurder die wil invoegen op een weg moet aan alle bestuurders reeds rijdend op deze weg voorrang verlenen.
Het lijkt me dan ook irrelevant wat die bestuurder die daar dan rijdt doet; hij is op die weg, en heeft dus voorrang.
Beide bestuurders willen van rijstrook wisselen. Beide willen dus een bijzondere verrichting uitvoeren.
En bij het uitvoeren van een bijzondere verrichting moet je voorrang verlenen aan al het andere verkeer.
Dus in deze vraag zijn beide bestuurders gelijkwaardig, willen alle 2 een bijzondere verrichting uitvoeren.
Hooguit kun je stellen dat de hoofdbaan een voorrangsweg is. Maar voor zover ik weet geld dit enkel voor een snel/autoweg. En dat kun je uit deze vraagstelling niet halen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:55:22 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252516
quote:
7s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:51 schreef Barreltje het volgende:

[..]

volgens mij had jij een andere vraag.. bij mij was de vraag of de INvoegende bestuurder of de UITvoegende bestuurder voorrang had.. op dezelfde baan..
Ja, die vraag.

De uitvoegende bestuurder is zo lang hij nog niet 100% is uitgevoegd nog bestuurder op de weg.
Alle bestuurders op de weg hebben voorrang op ieder ander die wil invoegen.

Mijns inziens is het niet veel ingewikkelder dan dat.

In de praktijk gedragen veel Nederlanders zich alsof invoegend verkeer de Paus is, en uitgebreid voorgelaten moet worden.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 oktober 2018 @ 13:57:11 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_182252543
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:43 schreef Molo het volgende:
@Frantic: waar was die documentaire van? Ben wel benieuwd

@Z: wat voor soort foto's bij anderen werden verwijderd? Beelden van arme mensen ofzo?
Verschillende dingen. Voornamelijk militairen, militairen objecten of ingezoomd op mensen aan het werk. Dingen die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ook als het niet verboden is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:00:52 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252604
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:57 schreef z80 het volgende:

[..]

Verschillende dingen. Voornamelijk militairen, militairen objecten of ingezoomd op mensen aan het werk. Dingen die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ook als het niet verboden is.
Mag je eigenlijk communiceren met mensen buiten de groep, niet zijnde gids of hotelmedewerker / winkelmedewerker?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:02:45 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182252633
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:57 schreef z80 het volgende:

[..]

Verschillende dingen. Voornamelijk militairen, militairen objecten of ingezoomd op mensen aan het werk. Dingen die ik zo veel mogelijk probeer te vermijden. Ook als het niet verboden is.
Oh ja, dat zijn op zich wel de logische dingen om daar niet te doen.

En in de meeste landen trouwens
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:05:00 #16
63722 z80
I fink you freaky
pi_182252659
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mag je eigenlijk communiceren met mensen buiten de groep, niet zijnde gids of hotelmedewerker / winkelmedewerker?
Mag wel. Is allen lastig. In het hotel en eet gelegenheid is het muv de taal nog wel te doen. Op straat is de "lengte van de ketting" het grootste probleem.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_182252700
Zin in kip nu.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:08:22 #18
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252702
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh ja, dat zijn op zich wel de logische dingen om daar niet te doen.

En in de meeste landen trouwens
Uhuh, daar heb ik nog wel een leuke annekedote over :P

Collega van me bij de detacheringsclub waar ik bij werkte is vogelaar in extremis.
Heeft op diverse plaatsen in de wereld jarenlang solitair leventje geleid als vogelteller / gebieds inspecteur waaronder in het schitterende gebied tussen Israël en Egypte, ons nationale vogeleiland in de wadden en in Vuurland.
Tijdens zijn verlofdagen tijdens die laatste klus was hij ergens in de Andes beland, samen met een groep daar lokaal opererende vogelaars om mooie plaatjes te schieten.
Hij was gewaarschuwd dat er een verboden gebied in de buurt was, maar dat de grenzen daarvan wel duidelijk gemarkeerd waren.

Hij constateerde dat deze markering bestond uit een rij grofweg een meter hoge stenen, om de 2 meter in de grond geplant met daar plat bovenop een verbodsbord. Hij kon dat bordje prima lezen toen hij eenmaal achterin de laadbak van de militaire vrachtwagen zat, minder makkelijk toen hij met zijn camera in de aanslag vooruit schuivend tussen de stenen door was gegaan..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:08:45 #19
63722 z80
I fink you freaky
pi_182252707
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh ja, dat zijn op zich wel de logische dingen om daar niet te doen.

En in de meeste landen trouwens
Meeste regels waren wel te begrijpen of uit te leggen. Echt gekke dingen die niet mochten ben ik niet tegen gekomen.
Standbeelden en schilderijen van de leiders moesten compleet en recht van voren op de foto. Iets schuin werd ook nog toe gestaan, maar de zijkant of afgehakte voeten weer niet.
Oude machines die de armoede lieten zien mogen ook niet, maar die werden constant afgeschermd door werkers of militairen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:10:04 #20
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252732
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:08 schreef z80 het volgende:

[..]

Meeste regels waren wel te begrijpen of uit te leggen. Echt gekke dingen die niet mochten ben ik niet tegen gekomen.
Standbeelden en schilderijen van de leiders moesten compleet en recht van voren op de foto. Iets schuin werd ook nog toe gestaan, maar de zijkant of afgehakte voeten weer niet.
Oude machines die de armoede lieten zien mogen ook niet, maar die werden constant afgeschermd door werkers of militairen.
Maar ehm, die generatoren die op de foto's te zien waren, dat waren toch afgeschreven museumstukken? Mochten die wel op de foto?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:12:37 #21
63722 z80
I fink you freaky
pi_182252772
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Maar ehm, die generatoren die op de foto's te zien waren, dat waren toch afgeschreven museumstukken? Mochten die wel op de foto?
O~)
Ik heb wel meer foto's van dat spul. Meestal geen inzoem werk zodat ik dat als landschap kan verkopen.
Lastrafo op een stuk houd gewikkeld met open klemmen is wel een mooi close-up. De lassers die er mee aan het werk waren mochten niet op de foto.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:14:02 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_182252789
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:12 schreef z80 het volgende:

[..]

O~)
Ik heb wel meer foto's van dat spul. Meestal geen inzoem werk zodat ik dat als landschap kan verkopen.
Lastrafo op een stuk houd gewikkeld met open klemmen is wel een mooi close-up. De lassers die er mee aan het werk waren mochten niet op de foto.
Moest die constructie op dat karretje op het zand een lastrafo voorstellen?

Het kwam eigenlijk meer over als een device om jullie gidsen te motiveren streng te blijven :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 1 oktober 2018 @ 14:15:00 #23
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_182252805
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

Uhuh, daar heb ik nog wel een leuke annekedote over :P

Collega van me bij de detacheringsclub waar ik bij werkte is vogelaar in extremis.
Heeft op diverse plaatsen in de wereld jarenlang solitair leventje geleid als vogelteller / gebieds inspecteur waaronder in het schitterende gebied tussen Israël en Egypte, ons nationale vogeleiland in de wadden en in Vuurland.
Tijdens zijn verlofdagen tijdens die laatste klus was hij ergens in de Andes beland, samen met een groep daar lokaal opererende vogelaars om mooie plaatjes te schieten.
Hij was gewaarschuwd dat er een verboden gebied in de buurt was, maar dat de grenzen daarvan wel duidelijk gemarkeerd waren.

Hij constateerde dat deze markering bestond uit een rij grofweg een meter hoge stenen, om de 2 meter in de grond geplant met daar plat bovenop een verbodsbord. Hij kon dat bordje prima lezen toen hij eenmaal achterin de laadbak van de militaire vrachtwagen zat, minder makkelijk toen hij met zijn camera in de aanslag vooruit schuivend tussen de stenen door was gegaan..
Handig!

Grens van Finland met Rusland in het Lapse gedeelte is in de natuur ook zo'n tricky gebeuren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_182253197
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Handig!

Grens van Finland met Rusland in het Lapse gedeelte is in de natuur ook zo'n tricky gebeuren
Ha, daar wandelden wij in het bos tegen een simpele slagboom aan, met in de verte een wachthuisje.
Edit: dat was in het zuiden, in 1996.
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 oktober 2018 @ 14:36:39 #25
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182253222
Maandag overlegdag. Het is weer een typische maandag in dat opzicht. Terugkijken op 2018 en jaarplan 2019 in dit geval :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')