abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 20 september 2018 @ 19:35:16 #176
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182032943
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:35 schreef Dj_Day-V het volgende:
Echt 2 minuten van mijn huis. Reed er net langs :{
:W buurman 😊
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  donderdag 20 september 2018 @ 19:36:25 #177
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182032959
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat geen reden is kinderen niet meer in een gordel te zetten, en al helemaal niet met het "je kunt afspraken met ze maken" argument.
Als je geen afspraken met ze kunt maken, waarom er dan vanuit gaan dat ze hun gordel vast laten zitten? Hoe je het wendt of keert, ergens in het scenario zullen ze moeten luisteren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 20 september 2018 @ 19:37:17 #178
62913 Blik
The one and Only!
pi_182032974
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:32 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet, gaat er meer om dat kinderen tijdens het rijden gaan opstaan of uit dat ding klimmen en zo een onveilige situatie creëren.
Dat gebeurt sowieso als je ze niet vastzet. Meisjes van 6-7 luisteren misschien, maar jongens zijn veel speleriger en gaan sowieso staan. Wil je niet hebben in een stint

Overigens kan een kind van 4 die gordels echt niet losmaken. Is geen vliegtuiggordel volgens mij
pi_182032975
Het ding schijnt richtingaanwijzers te hebben. Kan voor verwarring zorgen want je gaat uit van dat iemand op een fietsvervoermiddel, zijn hand uitsteekt.
https://www.kliknieuws.nl(...)ijzondere-bromfiets-

Dit gaat allemaal niet over het ongeluk maar het is wel goed het vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen.
pi_182032992
De stints zouden gevaarlijk zijn volgens VVN, maar niet zozeer vanwege de apparaten zelf, maar vanwege de gebruikers: iedereen boven de 16 jaar mag een stint besturen, rijbewijs of niet.

Dus een stint die ruim 220 kilo weegt exclusief lading (10 kinderen) die in totaal vele honderden kilo's weegt, kan gewoon bestuurd worden na een korte rij-cursus door iemand zonder autorijbewijs.

Ik vind het echt verschrikkelijk voor alle betrokkenen, maar ik hou heel stilletjes alvast een klein beetje rekening met een menselijke fout van de bestuurster. :X

Uiteraard kan er ook sprake zijn geweest van een mechanisch defect, maar gezien bovenstaande lijkt me dat net iets minder voor de hand liggend. Uiteraard zullen we het onderzoek af moeten wachten.

Overigens las ik elders al de terechte opmerking dat "normaal gesproken", als je 10 kinderen in een busje vervoerd, je toch echt een flink rijbewijs dient te hebben. Je bent daarnaast ook gewoon zo verantwoordelijk voor die mensenlevens. Dat ze daar eens mee beginnen?

Overigens rijdt de PostNL hier ook rond in die dingen, op het fietspad. Als je pech hebt wijken ze amper voor je uit. Lekker dan, als fietser.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_182033000
Dus als de bestuurder van zijn platform valt dan rijdt zo'n ding zonder dodemansknop door?
Zo'n kar met kinderen weegt al snel 500 kilo!
pi_182033015
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:37 schreef Loekie1 het volgende:
Het ding schijnt richtingaanwijzers te hebben. Kan voor verwarring zorgen want je gaat uit van dat iemand op een fietsvervoermiddel, zijn hand uitsteekt.
https://www.kliknieuws.nl(...)ijzondere-bromfiets-

Dit gaat allemaal niet over het ongeluk maar het is wel goed het vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen.
Tja, met twee handen sturen lijkt mij veiliger,
Wat is wijsheid ?
  donderdag 20 september 2018 @ 19:39:39 #183
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182033018
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:37 schreef Loekie1 het volgende:
Het ding schijnt richtingaanwijzers te hebben. Kan voor verwarring zorgen want je gaat uit van dat iemand op een fietsvervoermiddel, zijn hand uitsteekt.
https://www.kliknieuws.nl(...)ijzondere-bromfiets-

Dit gaat allemaal niet over het ongeluk maar het is wel goed het vervoermiddel eens goed onder de loep te nemen.
Het is geen fiets
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 20 september 2018 @ 19:40:59 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_182033040
quote:
99s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:38 schreef Mr.Ping het volgende:
Dus als de bestuurder van zijn platform valt dan rijdt zo'n ding zonder dodemansknop door?
Zo'n kar met kinderen weegt al snel 500 kilo!
Volgens mij gelijk als scooter, hendel los is geen gas meer
  donderdag 20 september 2018 @ 19:42:58 #185
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182033064
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:38 schreef Salina het volgende:
De stints zouden gevaarlijk zijn volgens VVN, maar niet zozeer vanwege de apparaten zelf, maar vanwege de gebruikers: iedereen boven de 16 jaar mag een stint besturen, rijbewijs of niet.

Dus een stint die ruim 220 kilo weegt exclusief lading (10 kinderen) die in totaal vele honderden kilo's weegt, kan gewoon bestuurd worden na een korte rij-cursus door iemand zonder autorijbewijs.

Ik vind het echt verschrikkelijk voor alle betrokkenen, maar ik hou heel stilletjes alvast een klein beetje rekening met een menselijke fout van de bestuurster. :X

Uiteraard kan er ook sprake zijn geweest van een mechanisch defect, maar gezien bovenstaande lijkt me dat net iets minder voor de hand liggend. Uiteraard zullen we het onderzoek af moeten wachten.

Overigens las ik elders al de terechte opmerking dat "normaal gesproken", als je 10 kinderen in een busje vervoerd, je toch echt een flink rijbewijs dient te hebben. Je bent daarnaast ook gewoon zo verantwoordelijk voor die mensenlevens. Dat ze daar eens mee beginnen?

Overigens rijdt de PostNL hier ook rond in die dingen, op het fietspad. Als je pech hebt wijken ze amper voor je uit. Lekker dan, als fietser.
Als de koe verdronken is, dempt men de put.

VVN had als ze die dingen echt gevaarlijk vond al een paar jaar eerder aan de bel moeten trekken. Dat hebben ze nagelaten, dus nu is het gewoon -wat mij betreft- weer goedkoop scoren voor hen.
pi_182033073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:42 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Als de koe verdronken is, dempt men de put.

VVN had als ze die dingen echt gevaarlijk vond al een paar jaar eerder aan de bel moeten trekken. Dat hebben ze nagelaten, dus nu is het gewoon -wat mij betreft- weer goedkoop scoren voor hen.
In plaats van "told-you-so's" lijkt het mij inderdaad wenselijker om nu te kijken naar hoe we dit soort gevaren in de toekomst kunnen voorkomen.
Krekker is de bom!
pi_182033090
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als ze zich niet aan zo'n afspraak houden is het hun eigen schuld?
Je kunt dat risico als begeleider simpelweg niet nemen.
Nee, jij hebt net als velen tegenwoordig een verkeerde manier van denken over veililgheid. Gordels, helmen, rolbeugels, allemaal dingen die vaak een klein beetje zouden kunnen helpen als er wat misgaat (maar soms ook een extra gevaar kunnen vormen). Allemaal passieve veiligheid, dan kunnen mensen als het misgaat roepen dat ze er alles aan gedaan hebben, maar dat is niet waar.

Je moet vertrouwen op de bekwaamheid van mensen om ongelukken te voorkomen. Dat is ook heel makkelijk bij dergelijke lage snelheden. Maar dan moet je ze wel een apparaat geven dat instinctief te bedienen is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 20 september 2018 @ 19:45:18 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182033091
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als je geen afspraken met ze kunt maken, waarom er dan vanuit gaan dat ze hun gordel vast laten zitten? Hoe je het wendt of keert, ergens in het scenario zullen ze moeten luisteren.
Ja, en zo kunnen we alles wel afhouden.
Als ze eerst de gordel nog los moeten maken voor ze gaan staan kun je dat zien, en een kind dat zich niet aan die regels kan houden zet je dus zo dichtbij mogelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 september 2018 @ 19:49:13 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182033148
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, jij hebt net als velen tegenwoordig een verkeerde manier van denken over veililgheid. Gordels, helmen, rolbeugels, allemaal dingen die vaak een klein beetje zouden kunnen helpen als er wat misgaat (maar soms ook een extra gevaar kunnen vormen). Allemaal passieve veiligheid, dan kunnen mensen als het misgaat roepen dat ze er alles aan gedaan hebben, maar dat is niet waar.

Je moet vertrouwen op de bekwaamheid van mensen om ongelukken te voorkomen. Dat is ook heel makkelijk bij dergelijke lage snelheden. Maar dan moet je ze wel een apparaat geven dat instinctief te bedienen is.
Het zou werkelijk van de zotte zijn als kinderdagverblijven kinderen in zo'n bakje zouden mogen vervoeren zonder gordels.
Dan vliegen ze er bij een noodstop al uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 september 2018 @ 19:50:44 #190
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182033170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:45 schreef Leandra het volgende:

Ja, en zo kunnen we alles wel afhouden.
Gaat niet om afhouden, gaat er om wat het 'most likely scenario' is. Ik ben er gewoon niet van overtuigd, dat de gordels in dat bakje bijdragen aan de veiligheid.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 20 september 2018 @ 19:51:40 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182033184
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Gaat niet om afhouden, gaat er om wat het 'most likely scenario' is. Ik ben er gewoon niet van overtuigd, dat de gordels in dat bakje bijdragen aan de veiligheid.
Dat kinderen eruit vallen tijdens een noodstop of door speels gedrag is iig een grotere kans dan dat dat ding te water raakt en ze dan niet meer uit de gordels kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 20 september 2018 @ 19:52:34 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_182033195
Afspraken maken met een kind over wel/niet staan is echt onmogelijk. Die kinderen zijn hartstikke druk, komen net van school.

En in een kinderstoel doe je toch ook een gordel om
pi_182033203
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:32 schreef Loekie1 het volgende:
Verlichting zit heel laag?


Vraag betreft :kindertransport met een electro kar door school of opvang.Bestuurder staat achterop, kinderen(6) voorop in een bak.
Wat zegt de wetgeving?. Valt dit niet onder taxivervoer?.Is het voertuig gekeurd?.Heeft bestuurder aantoonbare opleiding of papieren nodig?.
Na een (bijna) confrontatie met zo'n rijdende ballenbak , wil ik deze ervaring voor een ieder trachten te besparen.
Wat was het geval?, in een regen situatie is door opspattend water de verlichting achterop slecht zichtbaar. De verlichting is aangebracht op 15 a 20 cm boven rijbaanoppervlakte. Ook hierdoor is het inschatten van onderlinge afstand even wennen.
Daar een ongeval met deze vorm van vervoer grote gevolgen kan hebben ,heeft mij doen besluiten deze vraag bij mijn ANWB voor te leggen.

https://www.anwb.nl/exper(...)et-het-aan-wetgeving
Iemand die zijn oven moet nakijken denk ik.
.
pi_182033241
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Iemand die zijn oven moet nakijken denk ik.
Ogen *
pi_182033272
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Het alternatief is een Fiat Ducato van 2m breed en 6m lang, met achter het stuur iemand met een B rijbewijs en 2 jaar rijervaring in een Twingo, die zich rondom een school voortbeweegt, langs dubbelgeparkeerde auto’s, fietsers en spelende kinderen.
wat dacht je van een bakfiets met trappers?
Of 2 tweedehands nissan leafs?

Nee het moet zo goedkoop mogelijk terwijl een kind bij een bso bakken met geld kost.
pi_182033273
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Je probeert de suggestie te wekken dat dat gevaarlijker is, maar dat is ook alleen maar een aanname, toch?
Nee, ik geef antwoord op de vraag of dit een verbetering is van het alternatief. Dat vind ik wel, misschien zijn er verbeteringen mogelijk, maar het lijkt mij beter/veiliger dan een taxibusje. En dan kijk ik niet alleen naar de veiligheid van de inzittenden.
.
  donderdag 20 september 2018 @ 19:59:28 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_182033302
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:57 schreef SOG het volgende:

[..]

wat dacht je van een bakfiets met trappers?
Of 2 tweedehands nissan leafs?

Nee het moet zo goedkoop mogelijk terwijl een kind bij een bso bakken met geld kost.
Een nissan leaf betekent dat je 3 leidsters moet laten rondrijden, die zijn er op een bso vaak helemaal niet

Bakfiets met trappers hetzelfde probleem
  donderdag 20 september 2018 @ 20:04:25 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182033377
Moet zo'n bakfiets of stint nu echt verboden worden?
We slaan er een beetje mee door.

Het is natuurlijk gruwelijk wat er vanmorgen is gebeurd, maar hoeveel ongelukken gebeuren er nou echt met die dingen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 20 september 2018 @ 20:06:41 #199
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182033417
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:51 schreef Leandra het volgende:

Dat kinderen eruit vallen tijdens een noodstop of door speels gedrag is iig een grotere kans dan dat dat ding te water raakt en ze dan niet meer uit de gordels kunnen komen.
Of niet op tijd uit het bakje zijn als er een trein aankomt?

Overigens is dat van jou een aanname. Dat ga je niet met cijfers kunnen onderbouwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 20 september 2018 @ 20:09:59 #200
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_182033473
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:53 schreef Fer het volgende:

Iemand die zijn oven moet nakijken denk ik.
Want in de winter, in de regen, een voertuig met slechte verlichting laat/niet zien ligt aan iemands ogen? Ik vind dat deze schrijver wel een goed punt heeft.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')