Ik denk dat hij het mechanisme van meldingsmoeheid bedoelt.quote:Op zaterdag 22 september 2018 10:04 schreef MTL het volgende:
Vertel eens, welke ongelukken zouden kunnen gebeuren door het terug nemen van de tractie en het voorkomen van een onterechte ATB terugval?
Dat lijkt me eerder een probleem van grote retourstromen dan van de ATB zelf.quote:Op zaterdag 22 september 2018 07:20 schreef MTL het volgende:
Zelfs het wisselnummer uit je hoofd weten
Maar zonder gekheid, dat is aan de andere kant wel weer één van die speciale. Die krijg je alleen als je met twee stellen VIRM zelf aan het optrekken bent én de IC vanuit Den Haag naast je rijdt.
Ik heb geen zin meer in die storing, dus ik neem even mijn eigen tractie terug op dat punt, et voila, geen ATB terugval meer
Correct, als ik het goed heb begrepen. Om het aan te passen moet het volledige ontwerp daar op de schop, dus dat gaan ze nooit doen voor één specifieke situatie.quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een probleem van grote retourstromen dan van de ATB zelf.
Het terugnemen van tractie an sich niet, iets anders misschien wel.quote:Op zaterdag 22 september 2018 10:04 schreef MTL het volgende:
Vertel eens, welke ongelukken zouden kunnen gebeuren door het terug nemen van de tractie en het voorkomen van een onterechte ATB terugval?
Dat zal, maar het hoort natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 22 september 2018 11:06 schreef MTL het volgende:
[..]
Correct, als ik het goed heb begrepen. Om het aan te passen moet het volledige ontwerp daar op de schop, dus dat gaan ze nooit doen voor één specifieke situatie.
Ja dat geldt voor deze situatie. Maar in het algemeen zie je vaak in ongevalsrapportages (niet specifiek spoors) dat niet gemelde fouten, en zelf verzonnen workarounds relatief vaak leiden tot echte incidenten, omdat het ingesleten gedrag is: het zal wel weer zo'n (onbelangrijk) probleem zijn...quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:37 schreef MTL het volgende:
Er zit juist géén storing in het systeem. Dat doet precies wat het moet doen.
Het enige theoretische risico dat hier aanwezig is, is dat op een dag de terugval niét onterecht is en de machinist het handboek niet opvolgt.
In de praktijk is die situatie echter niet mogelijk, omdat het volgende sein er alweer redelijk kort achter zit. Voor je überhaupt bent gaan rijden op zicht (max 40 km/u) heb je het volgende lichtsein alweer gepasseerd en kan je het weer afbreken. Mocht er dan toch nog iets zijn tussen de ATB terugval en het sein, dan ben je sowieso al te laat.
Dat lijkt mij duidelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zal, maar het hoort natuurlijk niet.
Ja, dat hou je, zeker nu je niet meer alles met standaard Fase 4 kasten uitrust, maar er allerlei ATB-oplossingen in software komen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:41 schreef MTL het volgende:
[..]
Dat lijkt mij duidelijk.
Maar er zijn helaas behoorlijk wat van dit soort situaties in het Nederlandse spoorwegnet. Om die allemaal op te lossen zou je heel wat plekken vanaf 0 opnieuw moeten ontwerpen en opbouwen.
Ook zijn bepaalde materieelsoorten gevoeliger voor de ene storing dan voor de ander. Dat zul je altijd houden door de aard van het ATB systeem.
Als dat ineens gebeurt tijdens de rit lijkt het me wel iets om de conducteur op te wijzen. Of de spoorwegpolitiequote:
Klopt, en daar ben ik nu mee bezig:)quote:Op zaterdag 22 september 2018 17:52 schreef MTL het volgende:
Steeds meer treinen (en nieuwe treinen al vanaf de fabriek) worden/zijn voorzien van real time monitoring. Alle gegevens zijn dus vrijwel direct in te zien.
Je hebt het toch over een "onterechte" ATB terugval?quote:Op zaterdag 22 september 2018 16:37 schreef MTL het volgende:
Er zit juist géén storing in het systeem. Dat doet precies wat het moet doen.
Hij bedoeld dat het systeem reageert op de storing, en daarin dus doet wat het moet doen: namelijk de ATB laten terugvallen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt het toch over een "onterechte" ATB terugval?
Dan gebeurt er toch iets wat niet goed is? En dus is er toch een verstoring in het systeem? Anders was het een terechte terugval.
En als het systeem dan wel doet wat het moet doen, waarom ondermijn jij dat systeem dan door zo te handelen?
Is dat gebruikelijk bij NS personeel? Als het systeem niet naar believen van de machinist werkt dat de machinist dan maar op eigen houtje iets verzint om het te ontwijken?
Heb ik net ook gedaan van Enschede naar Hengelo. En zo ook weer terugquote:
Ik neem aan dat je dan een geelvaller krijgt?quote:Op zaterdag 22 september 2018 21:11 schreef MTL het volgende:
We spreken van een onterechte terugval als er in één blok kort een ATB code wordt gedetecteerd die lager is dan de ATB code die je zou moeten hebben.
Ach ja, ik krijg er wel voor betaaldquote:Op zaterdag 22 september 2018 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja maar jij doet dat vrijwillig. Eng figuur
Jep. Plus in dit geval nog de extra diagnosemelding dat het baansignaal corrupt is geraakt.quote:Op zaterdag 22 september 2018 23:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dan een geelvaller krijgt?
Dat is grappig, want dan komt het wellicht niet doordat ergens verderop een sectie afvalt.quote:Op zondag 23 september 2018 07:11 schreef MTL het volgende:
[..]
Jep. Plus in dit geval nog de extra diagnosemelding dat het baansignaal corrupt is geraakt.
ja, je kunt gewoon twee kaartjes in de app laden.quote:Op zondag 23 september 2018 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kan je 1 smartphone gebruiken met twee personen?
Mijn broer heeft geen smartphone. Kan je met de NS app twee treinkaartjes gebruiken ?
Ik zou niet zo snel weten wat hier aan verkeerd is
Met inchecken door poortjes is het omslachtig, het gaat mij even of het toegestaan is
Hoe roep jij om? Volgens die genderflauwekul of gewoon netjes met "Dames en Heren"?quote:Op donderdag 20 september 2018 17:47 schreef Salatrel het volgende:
Zul je altijd zien! De obis van deze flirt doet het niet speciaal voor James handmatig ingesteld en omgeroepen
Of...quote:Op zondag 23 september 2018 14:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe roep jij om? Volgens die genderflauwekul of gewoon netjes met "Dames en Heren"?
Heb je een veilige ruimte nodig om je te beschermen tegen de grote boze buitenwereld schatje?quote:Op zondag 23 september 2018 14:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe roep jij om? Volgens die genderflauwekul of gewoon netjes met "Dames en Heren"?
Je druk maken om iets waar een paar mensen zich beter door voelen en letterlijk niemand oprecht slechter van wordtquote:Op zondag 23 september 2018 14:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe roep jij om? Volgens die genderflauwekul of gewoon netjes met "Dames en Heren"?
dames en heren als ik in een goede bui ben en anders wat James zegt.quote:Op zondag 23 september 2018 14:34 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Hoe roep jij om? Volgens die genderflauwekul of gewoon netjes met "Dames en Heren"?
O.quote:
quote:Op zondag 23 september 2018 16:42 schreef Salatrel het volgende:
Nouja een het volgende station is kan er nog wel vanaf
quote:Op zondag 23 september 2018 15:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of...
*ding dong* OssWest *klak*
Ik kende geen station met een nog kortere naamquote:
Of over een "onterecht als "onterecht" beschouwde" ATB-terugval?quote:Op zaterdag 22 september 2018 20:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je hebt het toch over een "onterechte" ATB terugval?
België heeft "Sy".quote:Op zondag 23 september 2018 17:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kende geen station met een nog kortere naam
2 letters meer, maar klinkt net zo kort: Blaak of Delftquote:Op zondag 23 september 2018 17:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik kende geen station met een nog kortere naam
zag het inderdaad ook voorbij komen op twitter, bizar en vreselijk tegelijk.quote:Op maandag 24 september 2018 18:10 schreef Salatrel het volgende:
Zo even 4 verschillende aanrijdingen met een persoon binnen een tijdsbestek van een half uur
Dat zou pas ECHT, ECHT knap zijnquote:
Ik hoorde de verstoringen in de treindienst één voor één omgeroepen worden op het station. Bizar.quote:Op maandag 24 september 2018 18:10 schreef Salatrel het volgende:
Zo even 4 verschillende aanrijdingen met een persoon binnen een tijdsbestek van een half uur
Hèh? Wtf is het probleem?quote:Op maandag 24 september 2018 20:41 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ik hoorde de verstoringen in de treindienst één voor één omgeroepen worden op het station. Bizar.
Door het automatische omroepsysteem is het ook nog zo'n kille boodschap. Alsof het niks voorstelt.
Nou ja, 4 maal direct achter elkaar 'door een aanrijding met een persoon is er geen treinverkeer mogelijk tussen..' is wel triest om te horen.quote:
Zeker wel, die moeten alleen een ander soort uitleg krijgen. Bron: Quest, 2003.quote:Op maandag 24 september 2018 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Beste zou nog zijn een kaartje met waar je niet langs kan, en het omreisadvies.
Werkt niet bij vrouwen trouwens, die hebben nou eenmaal niks aan ruimtelijke data.
Ja, het is triest. Mooi dat een computer het doet. Kan er niemand miepen over dat het niet zielig genoeg of te zielig werd verteld.quote:Op maandag 24 september 2018 21:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Nou ja, 4 maal direct achter elkaar 'door een aanrijding met een persoon is er geen treinverkeer mogelijk tussen..' is wel triest om te horen.
Incorrect.quote:Maar de blaadjes gaan vallen, dan plegen er helaas meer mensen suïcide.
Ja, dat zeg ikquote:Op maandag 24 september 2018 21:28 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zeker wel, die moeten alleen een ander soort uitleg krijgen.
Nou sorry hoor, maar laten we het wel even in proportie blijven zien. Heb je cijfers waaruit blijkt dat we vanaf 21 september 4-5 keer zo veel meer "rekening moeten houden" met springers op het spoor? kom komquote:Op maandag 24 september 2018 21:26 schreef Peter het volgende:
Maar de blaadjes gaan vallen, dan plegen er helaas meer mensen suïcide.
Ik heb cijfers! Van het CBS. Die zeggen alleen wel precies het tegenovergestelde van Peter. Ze zijn wat gedateerd, maar ik heb ze wel vaker gehoord bij praatprogramma's. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)dingen-begin-januariquote:Op maandag 24 september 2018 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar laten we het wel even in proportie blijven zien. Heb je cijfers waaruit blijkt dat we vanaf 21 september 4-5 keer zo veel meer "rekening moeten houden" met springers op het spoor? kom kom
I stand corrected.quote:Op maandag 24 september 2018 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb cijfers! Van het CBS. Die zeggen alleen wel precies het tegenovergestelde van Peter. Ze zijn wat gedateerd, maar ik heb ze wel vaker gehoord bij praatprogramma's. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)dingen-begin-januari
Het voelt ook wat tegendraads. Maar ja, als het zo slecht met je gaat dat je suïcidaal bent dan is alles denk ik onvoorspelbaar en tegendraads.quote:
Het schijnt dat de herfst juist beter aansluit bij hoe depressieve mensen de wereld beleven... vooral naarmate de dagen korter worden.quote:Op maandag 24 september 2018 21:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het voelt ook wat tegendraads. Maar ja, als het zo slecht met je gaat dat je suïcidaal bent dan is alles denk ik onvoorspelbaar en tegendraads.
quote:Op dinsdag 25 september 2018 11:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:
In de treinbeveiliging. Geen werkende overwegen en seinen dus.
Ah daarom staan al die lui bij het stationquote:Op dinsdag 25 september 2018 11:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stroomstoring tussen Lochem en Goor. Nou en denk ik dan
Ja dat denk ik ook als ik hoor over een storing tussen Utrecht en Rotterdamquote:Op dinsdag 25 september 2018 11:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Stroomstoring tussen Lochem en Goor. Nou en denk ik dan
Zo van "Het gaat vast beter als de zon weer gaat schijnen."quote:Op maandag 24 september 2018 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het schijnt dat de herfst juist beter aansluit bij hoe depressieve mensen de wereld beleven... vooral naarmate de dagen korter worden.
Nieuwjaar schijnt dan weer zo'n confrontatiemoment te zijn ("verdorie, wéér een jaar om en kijk eens waar ik sta...") en de aanvang van het voorjaar is ook zo'n negatieve trigger. Iedereen vrolijk en blij, de natuur die helemaal uitloopt, en daar sta je dan met je sombere gevoelens.
Het menselijk brein zit af en toe maar vreemd in elkaar.
Ik zit dan in Portugal. Maar veel plezierquote:Op dinsdag 25 september 2018 21:37 schreef dennistd het volgende:
Ik stel voor om de datum voor het treinentopic-najaarsrondje definitief op 14 oktober te zetten. Wie gaan er allemaal mee? Tot nu toe staan op de lijst:
- dennistd
- Peterselieman
- Bitlord
- James1988
Gezien de hoeveelheid posters in dit topic kunnen er nog wel wat mensen bij
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | Dr_Flash 381 James1988 380 DeaDLocK2K 299 dennistd 250 b2py 201 MTL 180 Peterselieman 159 Salatrel 126 Duvel 97 derLudolf 82 FredvZ 78 greavy 76 Mr_Klaasje 74 Bitlord 67 Maegrim 66 TjjWester 65 spectrumanalyser 61 Goverman 58 Darkwing_Duck 44 GlenSpey 38 JDude 37 Peter 37 Adrie072 37 J.B. 31 trein2000 29 Kansenjongere 29 ReisT 26 ziggyziggyziggy 26 Ireyon 25 Frozen-assassin 20 Kamelenteen 20 GlennQuagmire 19 BLS 19 Xetran 17 Koen66 15 dcm360 14 Yreal 14 Claude_Viole 14 Eix 14 boriq 13 nijnja 13 WcPot 12 cherrycoke 12 |
spammerquote:Op woensdag 26 september 2018 20:58 schreef dennistd het volgende:
Voor de liefhebber (en omdat ik zelf nieuwsgierig was) de top-posters vanaf topic 1100 (minimaal 1 per topic gemiddeld):
[ code verwijderd ]
Doe eens vanaf het begin lieve dennistd?quote:Op woensdag 26 september 2018 20:58 schreef dennistd het volgende:
Voor de liefhebber (en omdat ik zelf nieuwsgierig was) de top-posters vanaf topic 1100 (minimaal 1 per topic gemiddeld):
[ code verwijderd ]
Ik zou net zeggen. Ik volg het redelijk op de voet en ik heb nog nooit enig patroon kunnen ontdekken. Ze komen (en gaan) bij regen, zonneschijn, sneeuw en storm, in alle vier seizoenen, voor Kerst, tijdens Kerst, na Kerst, 's ochtends, 's nachts, etc etc. Ik heb ze gehad bij de eerste trein van de dag en bij de laatste. Er is werkelijk geen peil op te trekken.quote:Op maandag 24 september 2018 21:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik heb cijfers! Van het CBS. Die zeggen alleen wel precies het tegenovergestelde van Peter. Ze zijn wat gedateerd, maar ik heb ze wel vaker gehoord bij praatprogramma's. https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)dingen-begin-januari
Yep! Maar vergis je ook niet in de onbetrouwbaarheid van het menselijk geheugen. Het kan al snel zijn dat je meerdere incidenten als één incident ziet (als ze op één dag zijn en het zijn er twee of drie). Als er dan weer een groot aantal is, is de kans groot dat je het onthoudt, maar na een jaar of 4/5 is de nauwkeurigheid in het herinneren welk jaar het is ook behoorlijk laag.quote:Op woensdag 26 september 2018 21:24 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik zou net zeggen. Ik volg het redelijk op de voet en ik heb nog nooit enig patroon kunnen ontdekken. Ze komen (en gaan) bij regen, zonneschijn, sneeuw en storm, in alle vier seizoenen, voor Kerst, tijdens Kerst, na Kerst, 's ochtends, 's nachts, etc etc. Ik heb ze gehad bij de eerste trein van de dag en bij de laatste. Er is werkelijk geen peil op te trekken.
Ja, die pil van Drion moet er gewoon zsm komen.quote:Op woensdag 26 september 2018 21:40 schreef derLudolf het volgende:
Aan de andere kant, qua geesteszieke personen zijn er ook een hoop hopeloze gevallen die volgens mij niet weer "normaal" worden. Maar goed, d'r zijn veel meer redenen natuurlijk, maar hulp daarvoor is relatief makkelijker lijkt me.
Dat had vroeger op IRC ook al iemand in het FOK!crew-kanaal... Ik kan er ook niks aan doen dat TD de initialen van mijn achternaam zijnquote:Op woensdag 26 september 2018 21:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Doe eens vanaf het begin lieve dennistd?
Wist je trouwens dat ik jouw nick altijd lees als Dennis STD?
Weet je wat STD betekent?
Groetjes
Nee mijn achternaam trekt volle zalen (wordt wel door volle zalen getrokken).quote:Op woensdag 26 september 2018 21:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat had vroeger op IRC ook al iemand in het FOK!crew-kanaal... Ik kan er ook niks aan doen dat TD de initialen van mijn achternaam zijn
Gewoon 100 per keer. Ben je zo klaar.quote:Vanaf het begin het aantal post gaat wat lastig, dan moet ik eerst een lijst met topic-id's maken
Kun je de topicchain niet spideren?quote:Op woensdag 26 september 2018 21:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat had vroeger op IRC ook al iemand in het FOK!crew-kanaal... Ik kan er ook niks aan doen dat TD de initialen van mijn achternaam zijn
Vanaf het begin het aantal post gaat wat lastig, dan moet ik eerst een lijst met topic-id's maken
Ben ik nu gestegen of zijn anderen juist gezakt?quote:Op woensdag 26 september 2018 21:55 schreef James1988 het volgende:
b2py had ooit ergens de statistieken voor de eerste 1000 topics opgeduikeld. Geen idee hoe hij dat voor elkaar had gekregen toen. Staat er gewoon bij, https://www.thuisserver.net/fokstats/
PTA / Het grote treinentopic #1000 - Hier raakt de IC niet Defect
Wel gedaald in vergelijking met die van b2py. Weer wat meer spammen dusquote:Op woensdag 26 september 2018 20:58 schreef dennistd het volgende:
Voor de liefhebber (en omdat ik zelf nieuwsgierig was) de top-posters vanaf topic 1100 (minimaal 1 per topic gemiddeld):
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 | +---------+-----------------------+-----------+ | Positie | Poster | Postcount | +---------+-----------------------+-----------+ | 1 | Dr_Flash | 35815 | | 2 | b2py | 24229 | | 3 | James1988 | 21636 | | 4 | Peterselieman | 18822 | | 5 | greavy | 14616 | | 6 | DeaDLocK2K | 9156 | | 7 | dennistd | 8531 | | 8 | Duvel | 7589 | | 9 | Darkwing_Duck | 7276 | | 10 | derLudolf | 4391 | | 11 | bork | 4192 | | 12 | ziggyziggyziggy | 3863 | | 13 | Yreal | 3729 | | 14 | Monopoly | 3284 | | 15 | Mr_Klaasje | 3152 | | 16 | Igen | 2607 | | 17 | Prins_Pils | 2446 | | 18 | ReisT | 2398 | | 19 | DriekOplopers | 2339 | | 20 | Ireyon | 2265 | | 21 | Salatrel | 2185 | | 22 | Bitlord | 2141 | | 23 | boriq | 2051 | | 24 | Scarlet_Dragonfly | 1929 | | 25 | MTL | 1859 | | 26 | Peter | 1662 | | 27 | KnightSolaire | 1574 | | 28 | Viezze | 1462 | | 29 | Socios | 1438 | | 30 | Litpho | 1396 | | 31 | JDude | 1295 | | 32 | GlenSpey | 1107 | | 33 | _serial_ | 1051 | | 34 | Ajaxfan | 1045 | | 35 | J.B. | 1045 | | 36 | Frozen-assassin | 1015 | | 37 | icloud | 1009 | | 38 | Zug-Chef | 1005 | | 39 | Ascendancy | 965 | | 40 | V2 | 925 | | 41 | FredvZ | 904 | | 42 | Surveillance-Fiets | 878 | | 43 | _JdM_ | 822 | | 44 | Fiorano | 795 | | 45 | spectrumanalyser | 788 | | 46 | ZwartmetSuiker | 776 | | 47 | Maegrim | 750 | | 48 | Sandrvich | 691 | | 49 | GlennQuagmire | 653 | | 50 | Guppyfriend | 635 | | 51 | Kansenjongere | 614 | | 52 | KomtTijd... | 604 | | 53 | remcoP | 603 | | 54 | WhiteJoker | 580 | | 55 | Kentekenplaat | 574 | | 56 | MarkoAlmelo | 569 | | 57 | Merode32 | 541 | | 58 | lyolyrc | 532 | | 59 | Temlin | 508 | | 60 | MCH | 473 | | 61 | Fixers | 472 | | 62 | mschol | 461 | | 63 | Anno1982 | 456 | | 64 | Blistering | 456 | | 65 | Pino112 | 454 | | 66 | Straatcommando. | 417 | | 67 | Cherna | 402 | | 68 | Crientj | 397 | | 69 | Adrie072 | 381 | | 70 | Q. | 353 | | 71 | Flodder450 | 349 | | 72 | Ofyles2 | 339 | | 73 | Nattekat | 324 | | 74 | TeringHenkie | 318 | | 75 | zoem | 314 | | 76 | DrNick | 313 | | 77 | KapiteinT | 312 | | 78 | arkkey | 297 | | 79 | dcm360 | 290 | | 80 | Brembo | 287 | | 81 | HaverMoutKoekje | 286 | | 82 | Goverman | 273 | | 83 | HeavenSmiles | 270 | | 84 | ArnosL | 269 | | 85 | MPG | 269 | | 86 | Dos37 | 260 | | 87 | Basekid_NZ | 256 | | 88 | Ou-Tannu | 241 | | 89 | gebrokenglas | 236 | | 90 | hemarookworst | 234 | | 91 | MREn | 214 | | 92 | Xetran | 209 | | 93 | De_Hertog | 208 | | 94 | Zelfscanner | 196 | | 95 | liesje1979 | 191 | | 96 | dan13lv | 175 | | 97 | Anne | 171 | | 98 | zeefje | 171 | | 99 | Stefanovic83 | 167 | | 100 | CrashO | 161 | | 101 | Doc__Zenith | 161 | | 102 | drakin | 156 | | 103 | KnutdeIJsbeer | 146 | | 104 | GekkeHaan | 139 | | 105 | MaxMark | 133 | | 106 | daanski82 | 130 | | 107 | TjjWester | 128 | | 108 | sararaats | 121 | | 109 | Aether | 118 | | 110 | Linkse_Boomknuffelaar | 118 | | 111 | desbarts | 115 | | 112 | ACT-F | 114 | | 113 | AverageJoe | 114 | | 114 | twiFight | 114 | | 115 | Frenk3nstein | 111 | | 116 | ZwarteKater | 110 | | 117 | hhh38 | 108 | | 118 | Panthera. | 107 | | 119 | Zyron | 105 | | 120 | Hr-Flip | 101 | | 121 | PluggieOD | 101 | | 122 | Little_Dolls | 99 | | 123 | eti | 97 | | 124 | RokStarr | 93 | | 125 | Sounddragon | 91 | | 126 | TheSalesman | 91 | | 127 | Toekito | 88 | | 128 | Regenjas | 85 | | 129 | renwan | 73 | | 130 | Eix | 71 | | 131 | TemulMelvin | 68 | | 132 | Zolderkamer | 68 | | 133 | Facepalm | 65 | | 134 | AIex | 64 | | 135 | SevenWonders | 64 | | 136 | cherrycoke | 60 | | 137 | Deezertje | 60 | | 138 | matthias24 | 60 | | 139 | Janneke141 | 58 | +---------+-----------------------+-----------+ |
Nou ja, van de zeven of acht aanrijdingen die ik als treindienstleider heb afgehandeld, weet ik nog wel precies waar, wanneer en hoe laat. En voor de rest die ik 'meelees' geldt ook wel wat ik eerder zei.quote:Op woensdag 26 september 2018 21:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Yep! Maar vergis je ook niet in de onbetrouwbaarheid van het menselijk geheugen. Het kan al snel zijn dat je meerdere incidenten als één incident ziet (als ze op één dag zijn en het zijn er twee of drie). Als er dan weer een groot aantal is, is de kans groot dat je het onthoudt, maar na een jaar of 4/5 is de nauwkeurigheid in het herinneren welk jaar het is ook behoorlijk laag.
Het blijft gewoon ontzettend verdrietig dat mensen dusdanig "ver heen" zijn dat ze denken dat deze actie beter is dan de alternatieven. Maar ja.
Toch nog twaalfde. Nice.quote:Op woensdag 26 september 2018 22:20 schreef James1988 het volgende:
Hier de top-139 aan posters sinds 1 januari 2010
[ code verwijderd ]
Met dank aan de statstool en wat geklooi in Excel
Geen tijd helaasquote:Op woensdag 26 september 2018 21:12 schreef dennistd het volgende:
Ik sta niet eens in de top 3
Ga jij mee de 13e of ook geen zin?
Zowel de ICE1 als de ICE4 rijden niet in Nederlandquote:
Oud nieuws man (Zie pohi ergens )quote:Op donderdag 27 september 2018 12:00 schreef James1988 het volgende:
18 extra ICE4's, een verlenging van 50 bestaande ICE4's naar 13 rijtuigen, en een opknapbeurt voor de ICE 1: DB investeert ¤ 1 miljard in hun ICE-vloot.
hier heb je de dienstregeling:quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:58 schreef Ireyon het volgende:
Hier nog mensen die morgen gezellig stoomtreintje gaan kijken in Den Bosch / Eindhoven?
twitter:carlalepoole twitterde op vrijdag 28-09-2018 om 13:38:07 En dan spot je zomaar een bijzondere trein deNS20 op station #Rotterdam een kameel winnaarsrit Jasper&Jack helaas ben ik geen genodige...zucht #treinleven https://t.co/6kYJG1Ozfu reageer retweet
Even kijken, heb ook nog een tramrit in Rotterdam namelijk.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:58 schreef Ireyon het volgende:
Hier nog mensen die morgen gezellig stoomtreintje gaan kijken in Den Bosch / Eindhoven?
Jep bij Hedel rijksbrug. En daarna op t station in Den Bosch en dan bij Boxtel waar ze NS treinen laten passeren. Waarom, nou mn zoontje van 3 is helemaal trein gek.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:58 schreef Ireyon het volgende:
Hier nog mensen die morgen gezellig stoomtreintje gaan kijken in Den Bosch / Eindhoven?
Ja ja geef je spruit maar weer de schuld. Wij weten heus wel hoe dit werktquote:Op vrijdag 28 september 2018 19:35 schreef funnywell het volgende:
[..]
Jep bij Hedel rijksbrug. En daarna op t station in Den Bosch en dan bij Boxtel waar ze NS treinen laten passeren. Waarom, nou mn zoontje van 3 is helemaal trein gek.
Oh nee toch niet, ik was om 930 alweer weg uit Eindhoven. Voorlopig lekker stapvoets rijden vanwege verwarde personen op het spoor of zo. Dus er komt weer een half uurtje bij qua overstap Lekker weer.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh misschien dat ik die morgenochtend nog wel even mee pik in Eindhoven dan Bedankt!
Verwarde personen op het spoor die per se een stoomtrein recht van voren moeten fotograferenquote:Op zaterdag 29 september 2018 09:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh nee toch niet, ik was om 930 alweer weg uit Eindhoven. Voorlopig lekker stapvoets rijden vanwege verwarde personen op het spoor of zo. Dus er komt weer een half uurtje bij qua overstap Lekker weer.
M'n neefje wordt twee dus ik zit op een verjaardag.quote:Op zaterdag 29 september 2018 10:04 schreef dennistd het volgende:
Wie doet er op 27 oktober mee aan de NVBS Railquiz? Ik ben nog op zoek naar teamgenoten, want driekwart van Het Twentse Tingeltrammetje is dan afwezig.
Ja, net als de vrij fantastische snelwegen die Spanje rijk is. Ik kan alleen maar denken "nou en".quote:Op zaterdag 29 september 2018 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
voor at best 11/70 deel "betaald door Europa" dus eigenlijk?
Hoe graag ik die lijn ook zie komen, denk ik niet dat hij ooit gebouwd gaat wordenquote:Op zondag 30 september 2018 13:50 schreef Bitlord het volgende:
een spoor in de middenberm van de A27 Lunetten - Breda gehad.
De verbreding van de A27 was denk ik dé kans geweest. De volgende keer dat dat gebeurd zijn alle autos zelfrijdend en is de trein met miljardeninvesteringen volledig achterhaald.quote:Op zondag 30 september 2018 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe graag ik die lijn ook zie komen, denk ik niet dat hij ooit gebouwd gaat worden
Die verbreding had er allang moeten zijn, en zelfs nu hij eindelijk gaat gebeuren gaat dat zeer sober gebeuren. Een spoorlijn bouwen langs de A27, of zelfs alleen al het treffen van voorbereidingen daarvoor, zou het hele project met jaren vertragen.quote:Op zondag 30 september 2018 14:20 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De verbreding van de A27 was denk ik dé kans geweest.
Zelfrijdende auto's, ik moet het nog maar zienquote:De volgende keer dat dat gebeurd zijn alle autos zelfrijdend en is de trein met miljardeninvesteringen volledig achterhaald.
Ja, ik ookquote:Op woensdag 26 september 2018 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
ik doe het tegenwoordig wat rustiger aan
Iquote:Op woensdag 26 september 2018 22:20 schreef James1988 het volgende:
Hier de top-139 aan posters sinds 1 januari 2010
[ code verwijderd ]
Met dank aan de statstool en wat geklooi in Excel
quote:Op zondag 30 september 2018 15:04 schreef Anne het volgende:
Mooi reeksnummer dit . Moet ik even gepost hebben.
Even bij de statistieken kijken daarquote:Op maandag 1 oktober 2018 07:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt het aantal storingen met gevolgen voor de treindienst af te nemen in het algemeen? Ik zie veel minder vaak een grote rooie NEE als ik naar rijdendetreinen.nl ga.
Kan best zijn dat de betrouwbaarheid op Zwenzwoka is toegenomen na de electrificage jaquote:Op maandag 1 oktober 2018 07:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ligt het aan mij of lijkt het aantal storingen met gevolgen voor de treindienst af te nemen in het algemeen? Ik zie veel minder vaak een grote rooie NEE als ik naar rijdendetreinen.nl ga.
Het begin was goed maar er begint nu toch met enige regelmaat wat wrijving te komen bij de krappe kruisingen in Zwolle. Dat gaat alleen om IC/Sprinter die elkaar kruisen.quote:Op maandag 1 oktober 2018 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan best zijn dat de betrouwbaarheid op Zwenzwoka is toegenomen na de electrificage ja
Een wissel tussen spoor 7 en 8 zou een boel kunnen schelen: dan kan een vertraagde IC via spoor 203 rijden terwijl de sprinter gewoon via 202 gaat. En bij een vertraagde binnenkomende sprinter kan de IC er ook eerder uit. Scheelt zo 2 minuten schat ik.quote:Op maandag 1 oktober 2018 09:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het begin was goed maar er begint nu toch met enige regelmaat wat wrijving te komen bij de krappe kruisingen in Zwolle. Dat gaat alleen om IC/Sprinter die elkaar kruisen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |