abonnement Unibet Coolblue
pi_181684238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik bemoei me verder niet met het zelfbeeld van mensen, maar het probleem is dat veel Turken juist buitenlander zijn ipv allochtoon. Dat komt omdat ze de Turkse nationaliteit aanhouden. Dat maakt dat ze als groep hier een soort kolonisten vormen, loyaal aan Turkije en in Nederland om geld binnen te harken, waarvan een deel dan weer in Turkije terechtkomt.

Er zijn nog wel principielere bezwaren tegen de dubbele nationaliteit, maar het is ook Nederland dat als gekke Henkie naar de pijpen van Erdogan danst. Z.s.m. afschaffen dus, nu het probleem nog op een nette manier kan worden opgelost.
Kun je mij vertellen hoe het probleem dan precies opgelost wordt?

Wat je daarmee verandert is dat ze geen Turkije-burgers meer zijn, maar wat los je precies op aan hun gedrag, denkbeelden en handelingen in Nederland?

Of laat ik het anders stellen: jij denkt dat loyaliteit afhangt van een papiertje?
pi_181684250
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:53 schreef hugecooll het volgende:
Dan wordt een ander woord gebruikt dat dezelfde lading krijgt. En een term als Turkse-Nederlander wordt dan ook negatiever. Aan de andere kant is dan wel duidelijker welke groepen worden bedoeld als je het eerst over allochtonen had, zodat groepen zich niet onterecht aangesproken voelen
Nog een misleidende term ook. Veel turkse- en marokkaanse-Nederlanders zien zichzelf immers niet als 'Nederlanders' maar als turks of marokkaans.

Verder sluit ik me hierbij aan:
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
Je kunt ook de “afstand” verkleinen door te integreren.
Dat is het antwoord op alles in het migratiedebat. Allochtonen moeten gewoon integreren in de Nederlandse samenleving.
En daar is alles opgelost.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181684291
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:56 schreef matspontius het volgende:
Wat doet die idioot überhaupt bij die partij? Belachelijke vertoning natuurlijk dit - en dan denken dat mensen je in de toekomst nog serieus gaan nemen 8)7
Hij is half turks.
pi_181684317
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:24 schreef Oostwoud het volgende:
Het wordt eens tijd om serieus werk te maken van het verbieden van de politieke partij DENK vanwege hun stelselmatige pogingen tot ondermijning van de Nederlandse natiestaat. Alsmede connecties met de Grijze Wolven en Diyanet.

Daarbij optellende dat vreemdelingen in het parlement op zichzelf al een vorm van ondermijning is.
Hun connectie met erdolf hitlerogan eerder.
Beetje foto's maken van mensen tijdens een stemming en op internet plaatsen welke NLse volksvertegenwoordigers voor een anti turkije motie stemden.
Dat laat je je wel in de kaart kijken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181684351
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Hij is half turks.
quote:
Van Baarle, wiens vader van Turkse afkomst is, is geboren en getogen in het Rotterdamse tuindorp Vreewijk.
Bron: https://www.volkskrant.nl(...)van-baarle~b73ea593/.
Poh, die zag ik niet aankomen.
pi_181684357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:24 schreef Oostwoud het volgende:
Het wordt eens tijd om serieus werk te maken van het verbieden van de politieke partij DENK vanwege hun stelselmatige pogingen tot ondermijning van de Nederlandse natiestaat. Alsmede connecties met de Grijze Wolven en Diyanet.

Daarbij optellende dat vreemdelingen in het parlement op zichzelf al een vorm van ondermijning is.
Mij valt op dat zo'n Kuzu nooit door de journalistiek wordt bevraagd over zijn connecties met een ronduit extreem-nationalistische en fascistische organisatie de Grijze Wolven. Idem voor Ozturk.

Kuzu liep notabene mee met een ultra-nationalistische optocht op de Erasmusbrug, de eerste fascistische optocht sinds WO2. Journalistiek: 0 kritische vragen, 0 ophef.
pi_181684369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen hoe het probleem dan precies opgelost wordt?

Wat je daarmee verandert is dat ze geen Turkije-burgers meer zijn, maar wat los je precies op aan hun gedrag, denkbeelden en handelingen in Nederland?

Of laat ik het anders stellen: jij denkt dat loyaliteit afhangt van een papiertje?
Het is niet een papiertje, het is een verzameling rechten en plichten tegenover een vreemde mogendheid. Als je hier uit Turkse ouders geboren wordt dan heb je al meteen niet de gelijke rechten en plichten. Dat is al niet verdedigbaar.

Ik zou zeggen laat ze kiezen, en ja, een eigen keuze beinvloedt loyaliteit zeker. Ook wordt het verdomd lastig om de Turkse nationalist/Turkse fascist uit te hangen wanneer je de Turkse nationaliteit niet hebt. Het is allemaal echt niet zo ingewikkeld, als je nou gewoon zorgt dat iedereen hier dezelfde rechten en plichten en dezelfde toekomst heeft, dan is afkomst gewoon afkomst en niet meer dan dat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181684373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

Poh, die zag ik niet aankomen.
Gewoon een sukkel met identiteitsverwarring die door DENK een platform wordt aangeboden.
pi_181684432
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:35 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kun je mij vertellen hoe het probleem dan precies opgelost wordt?

Wat je daarmee verandert is dat ze geen Turkije-burgers meer zijn, maar wat los je precies op aan hun gedrag, denkbeelden en handelingen in Nederland?

Of laat ik het anders stellen: jij denkt dat loyaliteit afhangt van een papiertje?
Stel je zelf eens de vraag: is het logisch dat ergens in 2120 je de 7e generatie Turkse Nederlanders hebt die allen een Turks paspoort hebben en dienstplichtig zijn in het Turkse leger?

Kijk eens naar Canada. De 2e generatie 'Nederlandse Canadezen' spreken geen woord Nederlands, komen amper in Nederland en hebben geen Nederlands paspoort. Geen flauw idee over de politiek in Nederland, laat staan dat ze dat boeien. Zijn gewoon Canadezen. No way dat die met Nederlandse vlaggen staan te zwaaien op een plein in Toronto en Wilders aan het bezingen zijn.

Zo kan het ook.
  dinsdag 4 september 2018 @ 15:52:16 #60
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181684573
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:01 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet helemaal. Heeft ook te maken met waar die persoon zich bevindt/woont.

[..]

Dat bedoel ik met Turk van Nederlandse komaf, iemand die de Turkse nationaliteit heeft en daar woont, maar Nederlandse afkomst heeft. Als je er alleen woont, zonder de Turkse nationaliteit zou ik de term Nederlandse Turk wat voorbarig noemen. Dan ben je in mijn optiek gewoon een Nederlander in Turkije.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nog een misleidende term ook. Veel turkse- en marokkaanse-Nederlanders zien zichzelf immers niet als 'Nederlanders' maar als turks of marokkaans.

Verder sluit ik me hierbij aan:

[..]

Dat is het antwoord op alles in het migratiedebat. Allochtonen moeten gewoon integreren in de Nederlandse samenleving.
En daar is alles opgelost.
Van het racismedebat heb ik geleerd dat als je er gewoon niet meer over praat, het probleem vanzelf verdwijnt. Gewoon nooit meer over integratie praten dus.
pi_181684710
Integratie vergroot de afstand tussen bevolkingsgroepen.

Ik denk dat ik iets niet helemaal begrijp.
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 16:01:32 #62
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181684723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Hij is half turks.
Welke helft?
Het zal waarschijnlijk niet die helft zijn waar zich het denkvermogen bevindt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181684805
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 15:52 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Dat bedoel ik met Turk van Nederlandse komaf, iemand die de Turkse nationaliteit heeft en daar woont, maar Nederlandse afkomst heeft. Als je er alleen woont, zonder de Turkse nationaliteit zou ik de term Nederlandse Turk wat voorbarig noemen. Dan ben je in mijn optiek gewoon een Nederlander in Turkije.

[..]

Van het racismedebat heb ik geleerd dat als je er gewoon niet meer over praat, het probleem vanzelf verdwijnt. Gewoon nooit meer over integratie praten dus.
Die ophef in de media continu werkt averechts. Laat 'de markt' het maar oplossen. Als veel allochtonen zo graag willen terugtrekken in hun eigen gemeenschap en 'schijt hebben' aan de rest, let it be. Kiezen ze toch zelf voor? Mag in een vrije samenleving. Dat je dan lastig aan een baan komt en in een klein wereldje leeft, is dan het logische gevolg. Overigens nemen Turkse ondernemers zelf ook alleen Turken aan. Ooit een neger of jood zien werken in een Turkse groentezaak?
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:12:51 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181684858
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 september 2018 13:53 schreef hugecooll het volgende:
Dan wordt een ander woord gebruikt dat dezelfde lading krijgt. En een term als Turkse-Nederlander wordt dan ook negatiever. Aan de andere kant is dan wel duidelijker welke groepen worden bedoeld als je het eerst over allochtonen had, zodat groepen zich niet onterecht aangesproken voelen
dit. Allochtoon is juist in het leven geroepen alsneutrale term.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:13:37 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181684865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:08 schreef Homey het volgende:

[..]

Die ophef in de media continu werkt averechts. Laat 'de markt' het maar oplossen. Als veel allochtonen zo graag willen terugtrekken in hun eigen gemeenschap en 'schijt hebben' aan de rest, let it be. Kiezen ze toch zelf voor? Mag in een vrije samenleving. Dat je dan lastig aan een baan komt en in een klein wereldje leeft, is dan het logische gevolg. Overigens nemen Turkse ondernemers zelf ook alleen Turken aan. Ooit een neger of jood zien werken
fixed
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:17:23 #66
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181684928
Alleen het woord integratie? Volgens mij wil DENK helemaal af van integratie
Man of Steal.
pi_181684992
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Alleen het woord integratie? Volgens mij wil DENK helemaal af van integratie
ik wil af van DENK, dus kunnen we dat mooi tegen elkaar wegstrepen.
Eng clubje.... brrrrrrrrr
Juin uit Eigen Tuin!
pi_181685107
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

fixed
?
pi_181685126
Ik ben ook voor het afschaffen voor het woord allochtoon. Het is een containerbegrip. Volgens de oorspronkelijke definitie zijn de prinsesjes van Oranje ook allochtoon.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:42:50 #70
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181685325
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:29 schreef Homey het volgende:
Ik ben ook voor het afschaffen voor het woord allochtoon. Het is een containerbegrip. Volgens de oorspronkelijke definitie zijn de prinsesjes van Oranje ook allochtoon.
...en Wimlex en Bea en Juliana en Wilhelmina...

Maar eigenlijk willen veel mensen een term specifiek voor niet-blanken, onafhankelijk van hoeveel generaties ze hier ook wonen. Daar wordt de term 'allochtoon' dan ook vaak voor misbruikt.
  dinsdag 4 september 2018 @ 16:50:11 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181685466
quote:
In 2016 stelde de Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid dat deze termen niet meer passend zijn, schrijft fractievoorzitter Stephan van Baarle in vragen aan het college. Toch worden de termen nog gebruikt, constateert Van Baarle.
Dit is uiteraard de kern.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_181685742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 14:02 schreef matspontius het volgende:

[..]

Waarom is het trouwens niet Nederlandse Turk of Nederlandse Marokkaan? Het is wel duidelijk waar de prioriteit in deze ligt ....
Komt uit Amerika, daar gebruiken ze ook African American, Italian American, Irish American, Latin American etc... dat omdraaien zou verwarring kunnen veroorzaken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  † In Memoriam † dinsdag 4 september 2018 @ 17:07:14 #73
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181685831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:29 schreef Homey het volgende:
Ik ben ook voor het afschaffen voor het woord allochtoon. Het is een containerbegrip. Volgens de oorspronkelijke definitie zijn de prinsesjes van Oranje ook allochtoon.
Volgens die definitie ben ik het ook, en ik heb mij daar nog nooit druk om gemaakt. :s)
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_181687083
Best wel een goed idee, ik zat te denken aan "in Nederland woonachtige Turk".
  Moderator dinsdag 4 september 2018 @ 22:33:42 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_181693755
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 16:17 schreef SuperNeger het volgende:
Alleen het woord integratie? Volgens mij wil DENK helemaal af van integratie
terecht, dat gezeur over integratie moeten we mee ophouden, is meer een modewoordje tegenwoordig voor mijn gevoel

het boeit me echt niet of nieuwkomers boerenkool eten en het wilhelmus op kunnen lepelen ofzo, ik wil dat ze hun broek op kunnen houden ... als ze dat kunnen zonder te integreren is dat prima wat mij betreft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')