staat op je ticket..quote:Op donderdag 13 september 2018 23:48 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Okay top , dank je.
Mag je ook 2 stuks handbagage meenemen ( laptop en trolley ) ?
Normaal wel, je mag vaak 1 cabin luggage (trolley) en 1 accessoire meenemen, dus een handtas/laptoptas/kleine rugzak zie dan onder je stoel moet.quote:Op donderdag 13 september 2018 23:48 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Okay top , dank je.
Mag je ook 2 stuks handbagage meenemen ( laptop en trolley ) ?
Okay top , dank jequote:Op vrijdag 14 september 2018 11:35 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Normaal wel, je mag vaak 1 cabin luggage (trolley) en 1 accessoire meenemen, dus een handtas/laptoptas/kleine rugzak zie dan onder je stoel moet.
Eigenlijk vind ik het niet logisch, nu heb ik er persoonlijk geen last van, ik kan namelijk wel altijd gratis bagage inchecken (maar doe het werkelijk nooit), maar door dit beleid zijn de bagagebakken steeds voller geworden en gaat het zijn van een reguliere maatschappij in plaats van een low cost airliner er eigenlijk wel een beetje vanaf.quote:Op vrijdag 14 september 2018 10:14 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ah, eigenlijk nooit bij stil gestaan. Wel logisch op zich.
Daar zit zeker wat in, die volle bagage bakken zijn erg vervelend. Al valt het mij wel op dat de prijzen voor bijvoorbeeld KLM op Europese routes vaak niet veel verschillen dan die van bijvoorbeeld Easyjet. Dan is het kleine verschil waar je voor betaald enkel voor de naam en het drankje en de snack en dat ik dan geen ruimbagage mee kan nemen (wat ik toch bijna nooit doe) maakt mij dan niet zo uit op een korte vlucht.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:40 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het niet logisch, nu heb ik er persoonlijk geen last van, ik kan namelijk wel altijd gratis bagage inchecken (maar doe het werkelijk nooit), maar door dit beleid zijn de bagagebakken steeds voller geworden en gaat het zijn van een reguliere maatschappij in plaats van een low cost airliner er eigenlijk wel een beetje vanaf.
Het voor het incheckmoment moeten betalen om stoelen vast te leggen, als niet frequent flyer, vindt ik dan wel weer logisch, want het moet natuurlijk niet zo zijn dat iemand 8 maanden voor een goedkoop tarief boekt, de beste stoelen kan selecteren en iemand die korter vooraf boekt, een hoger tarief betaald ergens achterin een stoel kan vastleggen, de beschikbaarheid van stoelen welke je vooraf kan vastleggen is voor mij een stuk verbeterd, ik kan vooraf altijd voorin de cabine een stoel uitzoeken als ik dat wil.
In het begin na invoering van de regel was het inderdaad wat behelpen, en zeker toen wat aanvaringen gehad met cabinepersoneel, want nee mijn relatief kleine bagage gaat niet zonder meer onder de stoel voor mij zodat de hutkoffer mee kan.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:45 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het feit dat je binnen Europa nu standaard tijd verliest omdat Henk en Ingrid hun vakantie in een handbagage stoppen om een paar tientjes te besparen, waardoor de cabin crew met pijn en moeite alles wegkrijgt. Dat is wel echt heel kut.
Wat ik me trouwens even terzijde afvroeg.. sommige bagage mag juist niet in de hold omdat er speciale batterijen inzitten e.d. Maar bij uitdelen van dit soort zaken vragen ze daar niet meer om en komt het er alsnog in... Lijkt me ietswat vreemde zaak dan?quote:Op maandag 17 september 2018 20:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In het begin na invoering van de regel was het inderdaad wat behelpen, en zeker toen wat aanvaringen gehad met cabinepersoneel, want nee mijn relatief kleine bagage gaat niet zonder meer onder de stoel voor mij zodat de hutkoffer mee kan.
Tegenwoordig op drukke vluchten deelt men vooraf 2 kleuren handbagage labels uit, blauw en geel waar volgens mij geel niet gegarandeerd aan boord kan, en blauw wel die eventueel onder de stoel voor je moet, en neemt men die bagage al in de slurf of bij de gate in.
Al wordt aan mijn bagage die labels nooit gehangen, zal wel te maken hebben met het moment van boarden het kost over het algemeen wat minder tijd om 2 of 3 koffers die dan nog niet passen het ruim in te krijgen versus 20+ in het begin.
Er zijn luchthavens waar men aangeeft, als handbagage in het ruim moet, om waardevolle spullen en elektronische apparaten uit deze bagage te halen en als nog aan boord mee te nemen.quote:Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wat ik me trouwens even terzijde afvroeg.. sommige bagage mag juist niet in de hold omdat er speciale batterijen inzitten e.d. Maar bij uitdelen van dit soort zaken vragen ze daar niet meer om en komt het er alsnog in... Lijkt me ietswat vreemde zaak dan?
Vliegen met Ryanair is een stuk relaxter geworden, nu er altijd ruim voldoende ruimte in de cabine is. Henk en Ingrid gooien lekker hun koffertje het ruim in omdat dat een paar euro bespaart.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Aan de andere kant, een Ryanair loopt hier vast op vooruit door, als ik het goed begrepen heb, de mogelijkheid te bieden om de kleine handbagage tot 10 kg vooraf al in te checken als je geen priority boarding hebt en anders het risico loopt dat je aan de gate geweigerd wordt of dat je tegen een hoge vergoeding de bagage alsnog moet afgeven...
Alle bagage die toegestaan is als handbagage, is qua EU-wetgeving ook toegestaan als ruimbagage. Maatschappijen nemen zelf soms strengere regels aan, met name m.b.t. batterijen inderdaad. Sommige maatschappijen verbieden bijv. het gebruik van powerbanks aan boord. Maar dit betreft dus regels van de maatschappij zelf, het staat Ryanair vrij om handbagage naar het ruim te verplaatsen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
Ik denk dat het wachten is op het eerste incident en dan zullen dergelijke regels wat moeten worden herzien
net weer eens een hopje met onze ierse vrienden naar Dublin gemaakt, maar rustig is het inderdaad nu zeker.quote:Op woensdag 19 september 2018 14:11 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Vliegen met Ryanair is een stuk relaxter geworden, nu er altijd ruim voldoende ruimte in de cabine is. Henk en Ingrid gooien lekker hun koffertje het ruim in omdat dat een paar euro bespaart.
Boarden gaat veel sneller met dit beleid en levert minder stress op. Wizzair was hier trouwens al wat eerder mee, ook helemaal top.
Hopelijk volgen KLM en transavia ook met een dergelijk beleid, want het boarden gaat daar momenteel echt nog een stuk stroever en vervelender. Van mijn afgelopen 4 KLM/transaviavluchten, 3x mijn tas bij m'n benen moeten hebben en 2x gehad dat er nog wat koffers toch nog van de cabine naar het ruim moesten. Veroorzaakt alleen maar ergernis en vertraging bij iedereen.
[..]
Alle bagage die toegestaan is als handbagage, is qua EU-wetgeving ook toegestaan als ruimbagage. Maatschappijen nemen zelf soms strengere regels aan, met name m.b.t. batterijen inderdaad. Sommige maatschappijen verbieden bijv. het gebruik van powerbanks aan boord. Maar dit betreft dus regels van de maatschappij zelf, het staat Ryanair vrij om handbagage naar het ruim te verplaatsen.
Zo'n storm kan de meest doorgewinterde reiziger toch wat zenuwachtig maken, bekend gevoel inderdaad.quote:Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Yreal het volgende:
net weer eens een hopje met onze ierse vrienden naar Dublin gemaakt, maar rustig is het inderdaad nu zeker.
Maar goed, nu mag die koffer nog gewoon mee en boeit het niet zo heel erg allemaal. Ik vraag me toch af of mensen nog wel zin hebben in Ryanair als ze niet eens normaal handbagage mogen meenemen. Vroeger bij wizzair stond dat ook heel veel mensen flink tegen.
Heftig wind in Ierland trouwens. Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
Welke fuelverhalen zitten er in je achterhoofd dan?quote:Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Yreal het volgende:
Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
Er is één keer een dergelijk incident geweest met 3 Ryanairvluchten, die moesten uitwijken en uiteindelijk een Mayday uitriepen.quote:Op woensdag 19 september 2018 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Welke fuelverhalen zitten er in je achterhoofd dan?
De enige die ik ken, zijn van Air Crash Investigation. En die zitten niet voor niks daarin: omdat het uitzonderingen zijn waarbij fout op fout is gestapeld.
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.quote:Op woensdag 19 september 2018 23:00 schreef Reageurs het volgende:
[..]
Er is één keer een dergelijk incident geweest met 3 Ryanairvluchten, die moesten uitwijken en uiteindelijk een Mayday uitriepen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair#Fuel_incidents
https://www.luchtvaartnie(...)andingen-in-valencia
Hier een ietwat overdreven - en betwiste - docu van de KRO Brandpunt over dit incident:
Bij transavia is dit trouwens afgelopen paar jaar meerdere keren gebeurd, waarvan dit de bekendste is: https://www.metronieuws.n(...)ransavia-veel-paniek
Gek genoeg heeft KRO Brandpunt nooit een docu over transavia gemaakt... (zal wel met de Nederlandse KLM/transavia lobby te maken hebben)
Nou. Alsnog. Zijn gister op dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.quote:Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
Dat is wat anders dan een Mayday i.v.m. brandstofgebrek. Dat terugvliegen gebeurt wel vaker en is gewoon een goede veligheidsmaatregel.quote:Op donderdag 20 september 2018 07:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou. Alsnog. Zijn gister op dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
Voor vertrek worden piloten ook op de hoogte gesteld van de verwachte weersituatie, en bij verwachte stormen wordt er dan van de piloten verwacht dat men extra brandstof meeneemt.quote:Op donderdag 20 september 2018 07:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou. Alsnog. Zijn gister op Dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
Welke maatschappij?quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.
Naam goed gespeld bij boeking?quote:Op vrijdag 21 september 2018 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.
ik wil ook niet neerstorten in een uitzonderingquote:Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
Het is statistisch gevaarlijker om thuis te blijven of op straat te rijden dan om te vliegen. Zit je 's avonds op de bank ook peentjes te zweten?quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:04 schreef Yreal het volgende:
ik wil ook niet neerstorten in een uitzondering
Tijdens het reizen heb je wel iets grotere kans om dood te gaan dan tijdens het thuis op de bank zitten hoor. Niet veel, maar wel iets.quote:Op vrijdag 21 september 2018 17:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Het is statistisch gevaarlijker om thuis te blijven of op straat te rijden dan om te vliegen. Zit je 's avonds op de bank ook peentjes te zweten?
Een piloot weet prima wanneer het tijd is om naar een andere luchthaven uit te wijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |