abonnement Unibet Coolblue
pi_181896054
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 23:48 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Okay top , dank je.
Mag je ook 2 stuks handbagage meenemen ( laptop en trolley ) ?
staat op je ticket..
pi_181897063
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 23:48 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Okay top , dank je.
Mag je ook 2 stuks handbagage meenemen ( laptop en trolley ) ?
Normaal wel, je mag vaak 1 cabin luggage (trolley) en 1 accessoire meenemen, dus een handtas/laptoptas/kleine rugzak zie dan onder je stoel moet.
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:54:45 #78
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181898388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:35 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Normaal wel, je mag vaak 1 cabin luggage (trolley) en 1 accessoire meenemen, dus een handtas/laptoptas/kleine rugzak zie dan onder je stoel moet.
Okay top , dank je
Ik ben inmiddels overleden
pi_181906428
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:14 schreef Vieuw het volgende:

[..]

Ah, eigenlijk nooit bij stil gestaan. Wel logisch op zich.
Eigenlijk vind ik het niet logisch, nu heb ik er persoonlijk geen last van, ik kan namelijk wel altijd gratis bagage inchecken (maar doe het werkelijk nooit), maar door dit beleid zijn de bagagebakken steeds voller geworden en gaat het zijn van een reguliere maatschappij in plaats van een low cost airliner er eigenlijk wel een beetje vanaf.

Het voor het incheckmoment moeten betalen om stoelen vast te leggen, als niet frequent flyer, vindt ik dan wel weer logisch, want het moet natuurlijk niet zo zijn dat iemand 8 maanden voor een goedkoop tarief boekt, de beste stoelen kan selecteren en iemand die korter vooraf boekt, een hoger tarief betaald ergens achterin een stoel kan vastleggen, de beschikbaarheid van stoelen welke je vooraf kan vastleggen is voor mij een stuk verbeterd, ik kan vooraf altijd voorin de cabine een stoel uitzoeken als ik dat wil.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181906557
Het feit dat je binnen Europa nu standaard tijd verliest omdat Henk en Ingrid hun vakantie in een handbagage stoppen om een paar tientjes te besparen, waardoor de cabin crew met pijn en moeite alles wegkrijgt. Dat is wel echt heel kut.
pi_181918005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het niet logisch, nu heb ik er persoonlijk geen last van, ik kan namelijk wel altijd gratis bagage inchecken (maar doe het werkelijk nooit), maar door dit beleid zijn de bagagebakken steeds voller geworden en gaat het zijn van een reguliere maatschappij in plaats van een low cost airliner er eigenlijk wel een beetje vanaf.

Het voor het incheckmoment moeten betalen om stoelen vast te leggen, als niet frequent flyer, vindt ik dan wel weer logisch, want het moet natuurlijk niet zo zijn dat iemand 8 maanden voor een goedkoop tarief boekt, de beste stoelen kan selecteren en iemand die korter vooraf boekt, een hoger tarief betaald ergens achterin een stoel kan vastleggen, de beschikbaarheid van stoelen welke je vooraf kan vastleggen is voor mij een stuk verbeterd, ik kan vooraf altijd voorin de cabine een stoel uitzoeken als ik dat wil.
Daar zit zeker wat in, die volle bagage bakken zijn erg vervelend. Al valt het mij wel op dat de prijzen voor bijvoorbeeld KLM op Europese routes vaak niet veel verschillen dan die van bijvoorbeeld Easyjet. Dan is het kleine verschil waar je voor betaald enkel voor de naam en het drankje en de snack en dat ik dan geen ruimbagage mee kan nemen (wat ik toch bijna nooit doe) maakt mij dan niet zo uit op een korte vlucht.

Er valt overigens ook wat voor te zeggen dat hoe eerder je boekt, de maatschappij ook zekerheid heeft op die verkochte stoel en daar ook wat tegen over mag staan. Verder is het natuurlijk gewoon een manier om van de niet frequent flyers extra geld los te krijgen.
pi_181969940
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 20:45 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het feit dat je binnen Europa nu standaard tijd verliest omdat Henk en Ingrid hun vakantie in een handbagage stoppen om een paar tientjes te besparen, waardoor de cabin crew met pijn en moeite alles wegkrijgt. Dat is wel echt heel kut.
In het begin na invoering van de regel was het inderdaad wat behelpen, en zeker toen wat aanvaringen gehad met cabinepersoneel, want nee mijn relatief kleine bagage gaat niet zonder meer onder de stoel voor mij zodat de hutkoffer mee kan.

Tegenwoordig op drukke vluchten deelt men vooraf 2 kleuren handbagage labels uit, blauw en geel waar volgens mij geel niet gegarandeerd aan boord kan, en blauw wel die eventueel onder de stoel voor je moet, en neemt men die bagage al in de slurf of bij de gate in.
Al wordt aan mijn bagage die labels nooit gehangen, zal wel te maken hebben met het moment van boarden het kost over het algemeen wat minder tijd om 2 of 3 koffers die dan nog niet passen het ruim in te krijgen versus 20+ in het begin.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_181971534
Ik zit in 95 procent van mijn vluchten in 1A dus mijn bagage mag gelukkig niet op de grond :)
Maar die labels doen ze bij BA niet of ze handhaven het niet.
pi_181971822
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:45 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In het begin na invoering van de regel was het inderdaad wat behelpen, en zeker toen wat aanvaringen gehad met cabinepersoneel, want nee mijn relatief kleine bagage gaat niet zonder meer onder de stoel voor mij zodat de hutkoffer mee kan.

Tegenwoordig op drukke vluchten deelt men vooraf 2 kleuren handbagage labels uit, blauw en geel waar volgens mij geel niet gegarandeerd aan boord kan, en blauw wel die eventueel onder de stoel voor je moet, en neemt men die bagage al in de slurf of bij de gate in.
Al wordt aan mijn bagage die labels nooit gehangen, zal wel te maken hebben met het moment van boarden het kost over het algemeen wat minder tijd om 2 of 3 koffers die dan nog niet passen het ruim in te krijgen versus 20+ in het begin.
Wat ik me trouwens even terzijde afvroeg.. sommige bagage mag juist niet in de hold omdat er speciale batterijen inzitten e.d. Maar bij uitdelen van dit soort zaken vragen ze daar niet meer om en komt het er alsnog in... Lijkt me ietswat vreemde zaak dan?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_181992515
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:49 schreef RipCity het volgende:

[..]

Wat ik me trouwens even terzijde afvroeg.. sommige bagage mag juist niet in de hold omdat er speciale batterijen inzitten e.d. Maar bij uitdelen van dit soort zaken vragen ze daar niet meer om en komt het er alsnog in... Lijkt me ietswat vreemde zaak dan?
Er zijn luchthavens waar men aangeeft, als handbagage in het ruim moet, om waardevolle spullen en elektronische apparaten uit deze bagage te halen en als nog aan boord mee te nemen.

Probleem is hierbij wel dat je dat prima kunt vragen, kunt eisen, of wat al niet meer, maar dat er geen controle op is, bij bagage welke je inchecked kunnen dergelijke zaken door de scanner opgemerkt worden, bij de veiligheidscontrole van de handbagage natuurlijk ook, maar aangezien deze bagage in principe mee aan boord kan mag dit gewoon op dat moment mee.

Ik denk dat het wachten is op het eerste incident en dan zullen dergelijke regels wat moeten worden herzien. Aan de andere kant, een Ryanair loopt hier vast op vooruit door, als ik het goed begrepen heb, de mogelijkheid te bieden om de kleine handbagage tot 10 kg vooraf al in te checken als je geen priority boarding hebt en anders het risico loopt dat je aan de gate geweigerd wordt of dat je tegen een hoge vergoeding de bagage alsnog moet afgeven...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182005677
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Aan de andere kant, een Ryanair loopt hier vast op vooruit door, als ik het goed begrepen heb, de mogelijkheid te bieden om de kleine handbagage tot 10 kg vooraf al in te checken als je geen priority boarding hebt en anders het risico loopt dat je aan de gate geweigerd wordt of dat je tegen een hoge vergoeding de bagage alsnog moet afgeven...
Vliegen met Ryanair is een stuk relaxter geworden, nu er altijd ruim voldoende ruimte in de cabine is. Henk en Ingrid gooien lekker hun koffertje het ruim in omdat dat een paar euro bespaart.
Boarden gaat veel sneller met dit beleid en levert minder stress op. Wizzair was hier trouwens al wat eerder mee, ook helemaal top.

Hopelijk volgen KLM en transavia ook met een dergelijk beleid, want het boarden gaat daar momenteel echt nog een stuk stroever en vervelender. Van mijn afgelopen 4 KLM/transaviavluchten, 3x mijn tas bij m'n benen moeten hebben en 2x gehad dat er nog wat koffers toch nog van de cabine naar het ruim moesten. Veroorzaakt alleen maar ergernis en vertraging bij iedereen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef ozzietukker het volgende:
Ik denk dat het wachten is op het eerste incident en dan zullen dergelijke regels wat moeten worden herzien
Alle bagage die toegestaan is als handbagage, is qua EU-wetgeving ook toegestaan als ruimbagage. Maatschappijen nemen zelf soms strengere regels aan, met name m.b.t. batterijen inderdaad. Sommige maatschappijen verbieden bijv. het gebruik van powerbanks aan boord. Maar dit betreft dus regels van de maatschappij zelf, het staat Ryanair vrij om handbagage naar het ruim te verplaatsen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Reageurs op 19-09-2018 14:39:49 ]
pi_182006860
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 14:11 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Vliegen met Ryanair is een stuk relaxter geworden, nu er altijd ruim voldoende ruimte in de cabine is. Henk en Ingrid gooien lekker hun koffertje het ruim in omdat dat een paar euro bespaart.
Boarden gaat veel sneller met dit beleid en levert minder stress op. Wizzair was hier trouwens al wat eerder mee, ook helemaal top.

Hopelijk volgen KLM en transavia ook met een dergelijk beleid, want het boarden gaat daar momenteel echt nog een stuk stroever en vervelender. Van mijn afgelopen 4 KLM/transaviavluchten, 3x mijn tas bij m'n benen moeten hebben en 2x gehad dat er nog wat koffers toch nog van de cabine naar het ruim moesten. Veroorzaakt alleen maar ergernis en vertraging bij iedereen.

[..]

Alle bagage die toegestaan is als handbagage, is qua EU-wetgeving ook toegestaan als ruimbagage. Maatschappijen nemen zelf soms strengere regels aan, met name m.b.t. batterijen inderdaad. Sommige maatschappijen verbieden bijv. het gebruik van powerbanks aan boord. Maar dit betreft dus regels van de maatschappij zelf, het staat Ryanair vrij om handbagage naar het ruim te verplaatsen.
net weer eens een hopje met onze ierse vrienden naar Dublin gemaakt, maar rustig is het inderdaad nu zeker.

Maar goed, nu mag die koffer nog gewoon mee en boeit het niet zo heel erg allemaal. Ik vraag me toch af of mensen nog wel zin hebben in Ryanair als ze niet eens normaal handbagage mogen meenemen. Vroeger bij wizzair stond dat ook heel veel mensen flink tegen.

Heftig wind in Ierland trouwens. Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
pi_182010261
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Yreal het volgende:
net weer eens een hopje met onze ierse vrienden naar Dublin gemaakt, maar rustig is het inderdaad nu zeker.

Maar goed, nu mag die koffer nog gewoon mee en boeit het niet zo heel erg allemaal. Ik vraag me toch af of mensen nog wel zin hebben in Ryanair als ze niet eens normaal handbagage mogen meenemen. Vroeger bij wizzair stond dat ook heel veel mensen flink tegen.

Heftig wind in Ierland trouwens. Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
Zo'n storm kan de meest doorgewinterde reiziger toch wat zenuwachtig maken, bekend gevoel inderdaad.

Over het nieuwe beleid vanaf 1 november: de "kleine gratis handbagage" wordt wel heel fors verhoogd, dus voor een goede rugzak hoef je weinig zorgen te maken.



[ Bericht 14% gewijzigd door Reageurs op 19-09-2018 18:30:55 ]
pi_182016923
quote:
10s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:08 schreef Yreal het volgende:
Drie kwartier in een hold over zee, daarna nog een afgebroken landing en weer terug naar zee. Moet zeggen dat ik hem wel begon te knijpen met al die fuell verhalen in je achterhoofd...
Welke fuelverhalen zitten er in je achterhoofd dan?
De enige die ik ken, zijn van Air Crash Investigation. En die zitten niet voor niks daarin: omdat het uitzonderingen zijn waarbij fout op fout is gestapeld.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182017111
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 22:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Welke fuelverhalen zitten er in je achterhoofd dan?
De enige die ik ken, zijn van Air Crash Investigation. En die zitten niet voor niks daarin: omdat het uitzonderingen zijn waarbij fout op fout is gestapeld.
Er is één keer een dergelijk incident geweest met 3 Ryanairvluchten, die moesten uitwijken en uiteindelijk een Mayday uitriepen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair#Fuel_incidents
https://www.luchtvaartnie(...)andingen-in-valencia
Hier een ietwat overdreven - en betwiste - docu van de KRO Brandpunt over dit incident:
Bij transavia is dit trouwens afgelopen paar jaar meerdere keren gebeurd, waarvan dit de bekendste is: https://www.metronieuws.n(...)ransavia-veel-paniek

Gek genoeg heeft KRO Brandpunt nooit een docu over transavia gemaakt... (zal wel met de Nederlandse KLM/transavia lobby te maken hebben)
pi_182017748
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:00 schreef Reageurs het volgende:

[..]

Er is één keer een dergelijk incident geweest met 3 Ryanairvluchten, die moesten uitwijken en uiteindelijk een Mayday uitriepen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair#Fuel_incidents
https://www.luchtvaartnie(...)andingen-in-valencia
Hier een ietwat overdreven - en betwiste - docu van de KRO Brandpunt over dit incident:
Bij transavia is dit trouwens afgelopen paar jaar meerdere keren gebeurd, waarvan dit de bekendste is: https://www.metronieuws.n(...)ransavia-veel-paniek

Gek genoeg heeft KRO Brandpunt nooit een docu over transavia gemaakt... (zal wel met de Nederlandse KLM/transavia lobby te maken hebben)
Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182020104
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
Nou. Alsnog. Zijn gister op dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
pi_182026410
quote:
15s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou. Alsnog. Zijn gister op dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
Dat is wat anders dan een Mayday i.v.m. brandstofgebrek. Dat terugvliegen gebeurt wel vaker en is gewoon een goede veligheidsmaatregel.
pi_182035818
quote:
15s.gif Op donderdag 20 september 2018 07:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou. Alsnog. Zijn gister op Dublin best wel wat vluchten ook maar gewoon weer terug gevlogen omdat het niet te doen was met die winden.
Voor vertrek worden piloten ook op de hoogte gesteld van de verwachte weersituatie, en bij verwachte stormen wordt er dan van de piloten verwacht dat men extra brandstof meeneemt.

Sterker nog, ik heb wel eens een vertraging gehad toen ik moest wachten op een KLM toestel die niet kon landen Zuid Engeland door mist en daar 2 uur lang rondjes bleef vliegen en daarna uiteindelijk kon landen. Alle overige vluchten waren al uitgeweken maar KLM hield stug vol, alleen de vertraging bij elke fly-over werd met 10 minuten verlengt als ie weer een rondje ging maken.

Ik dacht toen ook al, de geplande vluchttijd vanaf Amsterdam was 1,5 uur, toestel heeft 3,5 uur in de lucht gezeten en had op dat moment dus nog voldoende reserve over want anders was deze allang uitgeweken, de piloot had zich goed voorbereid.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_182048072
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.

40 euro voor een halflege koffer die net iets te groot is. Terugreis vanaf Heathrow idem dito, kon weer niet online inchecken, zelfde bericht: naam niet bekend. 35 euro voor de koffer, cash betalen.

[ Bericht 35% gewijzigd door Loekie1 op 21-09-2018 18:31:27 ]
pi_182049202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.
Welke maatschappij?
pi_182049331
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:15 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand wel eens gehad dat online inchecken niet lukte omdat je naam niet bekend was? Vervolgens moest ik op het vliegveld inchecken en de volle prijs voor de ruimbagage betalen. Mooi stom.
Naam goed gespeld bij boeking?
En bij boeking geen ruimbagage kunnen opgeven?
Welke maatschappij?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_182050087
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 23:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies. Uitzonderingen. Niks om druk om te maken.
ik wil ook niet neerstorten in een uitzondering
pi_182050173
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:04 schreef Yreal het volgende:
ik wil ook niet neerstorten in een uitzondering
Het is statistisch gevaarlijker om thuis te blijven of op straat te rijden dan om te vliegen. Zit je 's avonds op de bank ook peentjes te zweten?
Een piloot weet prima wanneer het tijd is om naar een andere luchthaven uit te wijken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_182050371
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:09 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is statistisch gevaarlijker om thuis te blijven of op straat te rijden dan om te vliegen. Zit je 's avonds op de bank ook peentjes te zweten?
Een piloot weet prima wanneer het tijd is om naar een andere luchthaven uit te wijken.
Tijdens het reizen heb je wel iets grotere kans om dood te gaan dan tijdens het thuis op de bank zitten hoor. Niet veel, maar wel iets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')