Ja dat blijkt maar weer! Maar een maat had 'm nog liggen, dus was lekker makkelijk. Inclusief vlotter, dat scheelt ook weer sleutelen (anders moet de vlotter los van de pomp en weer monteren). Maar net een nieuwe besteld. 43,33 euro OEM BMW is 400 euro. Vaak koop ik graag OEM, maar met zo een verschil durf ik de gok wel te wagen.. Sowieso draait 'ie meestal maar 1 tot 5 minuten op benzinequote:Op woensdag 7 november 2018 22:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Sommige onderdelen koop je beter nieuw. Of gereviseerd.
Anders blijf je aan de gang.
Maar wat doet dat klote pompje nou?quote:Op donderdag 8 november 2018 08:38 schreef boegschroef het volgende:
Nieuwe buis gemonteerd en hij is weer lekvrij
...
Thnx.quote:Op donderdag 8 november 2018 22:28 schreef boegschroef het volgende:
Die bepaald de stugheid van de motorsteunen... in sportmode word deze bijvoorbeeld stugger waardoor je ook meer trillingen voelt dan comfort mode.
Die ken ik niet. Een verstopte carterventilatie komt vaker voor, geloof ik.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:20 schreef junkiexp het volgende:
De E39 heeft een flink vacuumlek in de carterventilatie, is helaas een klote klus bij een M52.
Bij warme motor is het net een stofzuiger, mensen die op straat lopen kijken zelfs om soms
Nu het kouder is in de ochtend loopt de motor op 4 of 5 poten.
Ga maar een setje bestellen bij de dealer, FEBI enz. schijnt minder van kwaliteit te zijn en het prijsverschil is nihil.
Dat heb ik ook begrepen en wellicht is dat ook het geval.quote:Op zaterdag 10 november 2018 07:57 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Die ken ik niet. Een verstopte carterventilatie komt vaker voor, geloof ik.
-Richard- was altijd wel serieus bezig met een 130i, maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien. 135i heeft hier, geloof ik, niemand. Stuur hem ander even een PM ofzo.quote:Op zaterdag 10 november 2018 12:25 schreef Maxco het volgende:
Iemand hier ervaring met potentiële kwaaltjes van de M135i? Twijfel tussen een S3 en de BMW. Tot nu toe 2 Audi's gereden en op zich niet ontevreden. De M135i lijkt mij naast de hogere funfactor tevens wat waardevaster..
😢 Lever ik mijne ook maar in 😂quote:Op maandag 12 november 2018 18:58 schreef Hyperdude het volgende:
Typische LPG-vrekkenbak.
Ding ken zo in de pers.
Just kidding 😎quote:Op maandag 12 november 2018 19:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
130i is wel een stuk anders dan de M135i, ook andere generaties.
[..]
😢 Lever ik mijne ook maar in 😂
I know I know!quote:Op maandag 12 november 2018 19:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Just kidding 😎
Maar wat een uitgewoond hok. Die stabi.
Febi is prima hoor, heb zelf ook vele delen van Febi Bilstein en dat gaat gewoon prima.quote:Op zaterdag 10 november 2018 01:20 schreef junkiexp het volgende:
De E39 heeft een flink vacuumlek in de carterventilatie, is helaas een klote klus bij een M52.
Bij warme motor is het net een stofzuiger, mensen die op straat lopen kijken zelfs om soms
Nu het kouder is in de ochtend loopt de motor op 4 of 5 poten.
Ga maar een setje bestellen bij de dealer, FEBI enz. schijnt minder van kwaliteit te zijn en het prijsverschil is nihil.
Ja hallo, diagnose op afstand is geen diagnose.quote:Op woensdag 21 november 2018 19:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Nou, minder hulp dan ik hoopte 😂 Maar vandaag goed gekeken en de benzinegeur was nu wel erg sterk. Zodoende kunnen herleiden waar het vandaan komt. Op de brug gehad maar we konden de leidingen niet vinden. Dus voor de veiligheid de auto bij een garage achtergelaten zodat hij het kan oplossen. Benzine lekt namelijk bij het blok en ook op de uitlaat.
Bestaan die? 😄quote:Op woensdag 21 november 2018 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Ga je BMW snøskoters smokkelen?
Best leuke reis, lijkt mij.
Via Sweden, of de boot van Travemünde naar Helsinki?
Maar hoort het dan niet te blijven? En op LPG? Maar nu eerst maar de benzine lekkage oplossen, hopelijk doet ‘ie het dan weer goed en anders moet ik het verder zoeken.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
schommelen van het toerental kan een vuile luchtmassameter zijn.
Wordt je betaald per uur of per km.?quote:Op woensdag 21 november 2018 21:08 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
... Ik rijd maar 1200km ofzo en ben wel bijna 4 dagen weg 😬
Gelukkig per uur 😄 Maar deel van de boot wordt als rust gerekend.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:43 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wordt je betaald per uur of per km.?
Van een F11 naar een Mustangquote:Op zondag 25 november 2018 10:58 schreef boegschroef het volgende:
Voor mij is mijn bmw periode voorbij...
En loopt ie nou ook weer netjes?quote:Op maandag 26 november 2018 18:01 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
V8 is altijd goed! Veel plezier ermee Boegschroef 😎
Vandaag de 540 weer opgehaald (lekte flink wat benzine). Een slangenklem pakte niet goed meer en zat dus niet strak genoeg. Meteen wat leidingen van de klepsmering vervangen want daar waren er een paar van geknakt. Hopelijk was dat het weer voor dit jaar! 😄
Ducttapequote:Op maandag 26 november 2018 19:21 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n E36 cabrio dak lekt bij door voorkanten waar het aansluit op het raam/deur zeg maar. Iemand enig idee hoe ik dit (zo cheap mogelijk) kan fixen?
quote:Op maandag 26 november 2018 19:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ducttape
Meestal kom je niet om vervangen heen als het goed moet.
Soms kan je holle rubbers wat meer volume geven door er een dunner rubber in te schuiven; als je geluk hebt sluit het beter af. Maar het lijkt makkelijker dan het is.
Ja hij startte goed en heb maar klein stukje gereden naar m'n ouders toe. Heb m'n werkbus nu mee dus die staat op mijn eigen parkeerplaats. Als die weer bij de zaak staat maar eens goed testen! Maar ik neem aan dat hij goed werk heeft verrichtquote:Op maandag 26 november 2018 19:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En loopt ie nou ook weer netjes?
Dan kom je goed weg, of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |