abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 oktober 2018 @ 07:20:34 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_182467073
Belgen _O_
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:31:01 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_182467456
quote:
Halen Belgen altijd 'per toeval' en 'per ongeluk' door elkaar?
pi_182467900
_O-

Man man man :')
  vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:21:17 #129
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182467922
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2018 08:31 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Halen Belgen altijd 'per toeval' en 'per ongeluk' door elkaar?
Stiekem zeggen wij Nederlanders het verkeerd.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:50:08 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182469369
Goeie Belgenmop
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:10:30 #131
408813 crew  trein2000
pi_182469696
Belgen gonna Belg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182474333
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 11:28 schreef shiznuts het volgende:
Onder 10.000' heerst officieel 'sterile flightdeck'. :P
https://www.easa.europa.eu/faq/19134
Maar boven de stormvloedkering zitten 99% van de vluchten op of boven de 10.000 voet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 14 oktober 2018 @ 17:04:25 #133
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_182512916
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 17:10 schreef Iemand91 het volgende:
Over ongeveer een half uur start Singapore Airlines weer met 's werelds langste lijnvlucht.
SQ22 van Singapore naar Newark met een afstand van 15.336 kilometer en een block tijd van 18 uur en 25 minuten.
De vlucht terug duurt overigens nog wat langer; 18 uur en 45 minuten.
Deze vluchten zijn hiermee zo'n 800 kilometer langer dan de huidige langste vlucht; die van Qatar Airways tussen
Doha en Auckland.

Hun A350-900ULR is uitgerust met 67 business en 94 premium economy stoelen.
De vlucht vertrekt op 11 oktober 23:35 uur lokale tijd en komt in New York aan op 12 oktober, 10 uur 's ochtends.
(16:00 uur Nederlandse tijd).
Wanneer de A350 boven Japan vliegen komt de zon op, boven Noord-Canada zakt de zon weer om in de buurt van de Oostkust weer op te komen.

De inaugurele vlucht staat overigens gepland voor 17 uur omdat ze gebruik kunnen maken van sterke straalstromen boven de Grote Oceaan. De vlucht wordt uitgevoerd door 9V-SGB en wordt hiermee ook haar eerste commerciële vlucht.

[ afbeelding ]
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_182518882
quote:
Ik had niet anders van 'm verwacht. :P

D75_9289 by ✈️ Walther ✈️, on Flickr

Vanmiddag is Air China Boeing 747-8i B-2480 vanuit Doesjanbe geland op Schiphol: https://www.flightradar24.com/CCA018/1e34ac16

En wel hierom:
Premier Li Keqiang van China brengt bezoek aan Nederland
quote:
Premier Li Keqiang van de Volksrepubliek China brengt samen met zijn echtgenote mevrouw Cheng Hong en een aantal ministers van 14 tot en met 16 oktober een bezoek aan Nederland. Tijdens het bezoek worden de premier en zijn vrouw onder meer in audiëntie ontvangen door Hunne Majesteiten Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima. Verder staat een ontmoeting met minister-president Rutte en verschillende Nederlandse ministers op het programma en wordt een business forum gehouden.

Het bezoek vindt plaats aan de vooravond van de Asia Europe Meeting (ASEM) op 18 en 19 oktober in Brussel en staat in het teken van de goede bilaterale en economische betrekkingen tussen Nederland en China. Naast een aantal ministers reist ook een handelsdelegatie met de Chinese premier mee.

Maandagochtend 15 oktober wordt premier Li Keqiang ontvangen door minister-president Rutte. De ontmoeting start met een welkomstceremonie op het Binnenhof en wordt afgesloten met een werklunch, waarvoor Nederlandse en Chinese gasten zijn uitgenodigd die de brede relatie van Nederland met China vertegenwoordigen. Aan het begin van de avond worden de Chinese premier en zijn echtgenote door Koning Willem-Alexander en Koningin Máxima in audiëntie ontvangen op Paleis Noordeinde.

Dinsdag 16 oktober ontmoet premier Li Keqiang de voorzitters van Eerste en Tweede Kamer. Aansluitend vertrekt hij samen met minister-president Rutte naar het gemeentemuseum voor het China-Dutch Business Forum, dat als thema heeft Cooperation on high-tech Innovation and Sustainable Connectivity. Na de opening door minister Kaag voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking houden de minister-president en de premier een toespraak.
Dit is uniek voor Amsterdam, want naar mijn weten is dit slechts de 2e keer dat er een Boeing 747-8i naar Schiphol komt.
Alleen Lufthansa kwam op 12 november 2014 met een 747-8i naar Amsterdam toen D-ABYN uitweek op een vlucht van Frankfurt naar Chicago.
Er was ook nog de Qatar Amiri Flight A7-HBJ 747-8 VIP op 3 december 2015 maar dat is natuurlijk niet een reguliere pax 747-8i.

De Air China 747 vertrekt dinsdagavond naar Brussel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2018 00:34:00 ]
pi_182520667
Hopelijk wordt dit wat:



Starfighter wil weer de lucht in, heerlijk jankend boven Volkel
quote:
VOLKEL - Een oude Starfighter boven Volkel laten vliegen om opnieuw te genieten van dat heerlijke, jankende geluid. Dat is de grote droom van een groep oud-militairen van de vliegbasis Volkel die al vier jaar sleutelen aan hun F-104G.

Het contrast kan niet groter zijn. Ergens achteraf op de vliegbasis Volkel, in een monumentale Duitse hangar uit 1942 liggen links in de hal een aantal ranke zweefvliegen te rusten terwijl rechts daarvan een grijze Starfighter D8114 compleet vleugellam op de bokken staat. Ooit was dit de trots van de Nederlandse Luchtmacht, al is daar wel wat fantasie voor nodig. Zonder vleugels, zonder motor, tanks en zonder onderstel oogt het nog het meest als een kale raket die op zijn kant ligt.

Kale kip
Maar zeg dat niet tegen Hans Ruijgrok, Ruud van der Horst en Theo Rombout. ,,Het is werkelijk een schitterende kist, kijk eens naar die vorm. Puur gemaakt voor snelheid", zeggen de drie bijna in koor. Daar kan de F-16, de opvolger van deze F-104, nog een puntje aan zuigen. ,,En dan dat harde jankende geluid wat ie maakte, heerlijk", aldus de oud-militairen die jarenlang met deze straaljager werkten

Elke dinsdagmiddag en - avond komen ze met een kleine 25 man van de Historische Vliegtuigen Volkel in de hangar bijeen om te sleutelen aan deze oude kist. Al vier jaar lang. Voor de leek oogt het desondanks nog steeds als een stalen, kaalgeplukte kip maar volgens de sleutelaars is dat een verkeerd beeld. De opbouw van de F-104 is juist in volle gang. Zo is alle bedrading en elektronica al compleet vernieuwd, het onderstel bijna klaar voor terugplaatsing en kunnen de vleugels er elk moment weer aangezet worden. Alleen het allerbelangrijkste ontbreekt nog: een motor.

Opknappertje
,,Dat is nu onze grootste zorg", legt Hans Ruijgrok uit. Zo'n ding haal je namelijk niet even bij de sloper en kost een hoop geld. Daarom ook is vorige week de stichting Dutch Starfighter Foundation opgericht die geld gaat inzamelen om de F-104 weer vliegend te krijgen. ,,In Noorwegen is dat gelukt voor zo'n 100.000 euro. Dat hopen wij hier ook voor elkaar te krijgen", zegt Ruijgrok.

Het 'opknappertje' in Volkel zou met een motor erin kunnen dienen als demonstratiemodel dat dan wel aan de grond blijft. ,,Maar je kunt hem dan wel over de startbaan laten taxiën en alles laten werken", legt Ruud van der Horst uit, die dertien jaar sleutelde aan Starfighters. ,,We zouden dat heel graag laten zien tijdens de Open Luchtmachtdagen die volgend jaar juni op Volkel worden gehouden." Maar nog mooier is een F-104 die hard jankend over Volkel trekt, net als vroeger.

Daarvoor heeft de stichting al een tweede kist op het oog: een fraaie Starfighter die het Nationaal Militair Museum in Soesterberg in depot heeft staan. Een tweezitter nog wel, in prima staat die met een nieuwe motor wel de lucht in kan. ,,In Noorwegen ligt een motor die wij nodig hebben", vertelt Ruijgrok. Deze week hoopt hij te horen of die naar Nederland mag komen. Tegelijkertijd zijn de Noren uitgenodigd sowieso naar Volkel te komen zodat er tijdens de Luchtmachtdagen hoe dan ook een vliegende Starfighter te zien en te horen is. ,,Begin dit jaar was ie al heel even op Leeuwarden. Je had eens moeten zien hoe druk het daar was", lacht Theo Rombout breed. Hij werkte op Volkel jarenlang bij het fotoverkenningssquadron van de Luchtmacht.

Max Verstappen
Het drietal heeft goede hoop dat met stug doorsleutelen, zoeken naar geld en een goede motor en lobbyen bij Defensie in juni 2019 hun grote droom uitkomt. ,,Nee, ik ga er zelf echt niet meer in vliegen. Dat is niet verstandig ", zegt Ruijgrok die net geen 1000 uur volmaakte op de F-104. ,,De leeftijd gaat toch tellen en dit ding gaat zo onwijs hard, da's niet normaal." In Noorwegen losten ze dat op door een F-35-piloot achter de stuurknuppel te zetten, dat kan in Nederland ook. Alsof Max Verstappen in een oldtimer stapt? ,,Zoiets", lacht Ruijgrok. ,,Zo'n vent leest de boeken een keer door en vliegt er dan zo mee weg, echt waar."

Hoewel de Starfighter geen beste naam had omdat er veel ongelukken mee gebeurden, een van de bijnamen was 'widowmaker', is er volgens de mannen geen enkel gevaar. ,,De Starfighter werd hier eigenlijk totaal verkeerd gebruikt. Hij was ontworpen voor een zonnig klimaat om hard en hoog te vliegen. Hier in vochtig Nederland vlogen we er hard en laag mee en dat ging wel eens mis", zegt techneut Van der Horst. ,,Als hij straks vliegt, zullen we zeker niet tot de max gaan. Niet te hard, zo'n 800 kilometer per uur, da's mooi." En toch nog dat geluid, lekker.
http://dutchstarfighterfoundation.nl/

Zou wat wezen; een van de handvol vliegwaardige F-104 Starfighters in Nederland.
Hier nog even eargasm van de enige Europese vliegwaardige F-104 afgelopen juni in Leeuwarden:



[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 15-10-2018 01:01:21 ]
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:42:10 #136
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182523731
Statisch gezien vallen dat soort oude kisten steeds vaker uit lucht. Lekker aan de grond laten dus.
So we just called him Fred
  maandag 15 oktober 2018 @ 10:06:59 #137
164283 Luco
Buongiorno!
pi_182524550
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:42 schreef FredvZ het volgende:
Statisch gezien vallen dat soort oude kisten steeds vaker uit lucht. Lekker aan de grond laten dus.
Een statisch vliegtuig kan per definitie niet vliegen ;-)
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:01:59 #138
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182525323
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:06 schreef Luco het volgende:

[..]

Een statisch vliegtuig kan per definitie niet vliegen ;-)
True :z
So we just called him Fred
pi_182527987
Ik had liever gezien dat die moeite gestoken was in het hier houden van de pby
pi_182529087
KLM-JUMBO FLINK BESCHADIGD DOOR BOTSING MET HOOGLADER
quote:
SCHIPHOL - Een Boeing 747-400 van KLM is maandagochtend flink beschadigd toen het bij het verslepen op een hooglader botste. Volgens de luchtvaartmaatschappij waren er op het moment van het incident geen passagiers aan boord, zo meldt een woordvoerder aan Reismedia.

Op beelden gemaakt door een platformmedewerker is te zien dat de schade aan één van de vier motoren van het toestel, de PH-BFN, aanzienlijk is. De hooglader, die wordt gebruikt om vracht in vliegtuigen te laden, is er eveneens slecht aan toe.

Het incident vond plaats op het Romeo-platform, waar normaalgesproken vrachtvluchten worden afgehandeld. De Boeing 747 was eerder op de ochtend geland vanuit Paramaribo en werd tijdelijk op het platform gestald.

Volgens de KLM-woordvoerder is nog niet duidelijk of het uitvallen van de Boeing, die moet worden gerepareerd, effect heeft op de dienstregeling. Wat de oorzaak is van het incident wordt onderzocht.


  maandag 15 oktober 2018 @ 14:24:32 #141
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_182529460
Auch :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_182530154
Oeps.. te krappe bocht of stond de hooglader waar hij niet mocht staan...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:59:17 #143
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_182532539
Lekker opgelet van die sleper. Dat die highloader niet in de vakken stond is 1 ding, maar als sleper kijk je toch eerst even op de boel vrij is voordat je je 74 inparkeert.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_182533886
https://fr24.com/B744/1e37e14a

Iemand een idee waarom dit toestel in de lucht is?

Vloog net laag over Coevorden.
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:16:58 #145
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_182534085
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:05 schreef Isane het volgende:
https://fr24.com/B744/1e37e14a

Iemand een idee waarom dit toestel in de lucht is?

Vloog net laag over Coevorden.
Is waarschijnlijk de ex Royal Air Maroc CN-RGA. Deze zou vanmiddag een testvlucht maken.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_182534385
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Is waarschijnlijk de ex Royal Air Maroc CN-RGA. Deze zou vanmiddag een testvlucht maken.
Thnx! Wordt het toestel overgenomen door een Nederlandse maatschappij?
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:54:37 #147
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_182534907
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:30 schreef Isane het volgende:

[..]

Thnx! Wordt het toestel overgenomen door een Nederlandse maatschappij?
Denk niet dat een NL maatschappij zit te wachten op een 25 jaar oude 744 ;)
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_182537558
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:16 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Is waarschijnlijk de ex Royal Air Maroc CN-RGA. Deze zou vanmiddag een testvlucht maken.
Inderdaad CN-RGA. FR24 laat deze kist niet zien omdat deze ook door de koning van Marokko werd gebruikt. Maar de Boeing Customer Code is wel zichtbaar; 28. En die was van Air France en CN-RGA is een oude kist van Air France. Dan hou je dus CN-RGA over.
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:30 schreef Isane het volgende:
Thnx! Wordt het toestel overgenomen door een Nederlandse maatschappij?
Staat op Schiphol-Oost voor onderhoud. Mij nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren.
Met onderhoud en een dergelijke testvlucht denk ik dat deze dus nog wel ergens een 3e leven gaat krijgen; anders was deze wel direct naar een opslag gegaan.
pi_182537638
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Inderdaad CN-RGA. FR24 laat deze kist niet zien omdat deze ook door de koning van Marokko werd gebruikt. Maar de Boeing Customer Code is wel zichtbaar; 28. En die was van Air France en CN-RGA is een oude kist van Air France. Dan hou je dus CN-RGA over.

[..]

Staat op Schiphol-Oost voor onderhoud. Mij nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren.
Met onderhoud en een dergelijke testvlucht denk ik dat deze dus nog wel ergens een 3e leven gaat krijgen; anders was deze wel direct naar een opslag gegaan.
Thnx voor de info!! :)
  maandag 15 oktober 2018 @ 22:26:36 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_182540233
quote:
2s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:54 schreef Lucifer_Doosje het volgende:

[..]

Denk niet dat een NL maatschappij zit te wachten op een 25 jaar oude 744 ;)
Er is er eentje die ze bij hotels zet...
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')