Hahaaaa! Je bent een millenialquote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:50 schreef Nattekat het volgende:
Over 10 jaar: "dat geldt voor x% van de 18 tot 40-jarigen, die ook wel millennials genoemd worden". Vanaf 23 jaar pas, ik wil niet met die groep geïdentificeerd worden
En bellen is gewoon kut. Berichtjes kan je in veel meer situaties gewoon sturen en je hebt meer tijd om na te denken over wat te zeggen, geen druk.
Geen cliché maar gewoon ervaring.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is het kantoorcliché, maar mijn e-mails zijn heel helder, bondig en waar nodig diplomatiek.
Aan de telefoon ben je soms drie keer iets aan het uitleggen voordat de ander het snapt en dan nog kun je het vaak beter alsnog op schrift stellen.
Dat geloof ik, maar het argument wordt ook vaak gebruikt door mensen die niet heel mailvaardig zijn.quote:
Sowieso wordt er meestal nog wel een mail gestuurd ter bevestiging van het telefoongesprek.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:59 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat geloof ik, maar het argument wordt ook vaak gebruikt door mensen die niet heel mailvaardig zijn.
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:13 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik graag als je ze nooit terugbrengt
Godver, je weet niet eens de strekking van het mailcontact. Met een paar kernwoorden in steno komt de boel echt niet over.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:56 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een verhaal? Wat kernwoorden zijn meer dan genoeg. Maar nogmaals we leven schijnbaar in een andere tijd waar alles tot op het laatste woordje moet zijn vastgelegd. Als ik er nu de uren voor had gekregen dan was het nog te begrijpen.
Tja dat is U mening. Schijnbaar snap jij niet als iemand mij wat uitlegt ik met een paar woorden op een post-it wel kan onthouden wat de bedoeling is. Bovendien jaren lang zo gewerkt zonder ook maar een probleem.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:37 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Godver, je weet niet eens de strekking van het mailcontact. Met een paar kernwoorden in steno komt de boel echt niet over.
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 16:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind zowel mailen als bellen kut, omdat ik nooit goed weet welke toon ik moet aanslaan. Maar aan de andere kant, gewoon even er overheen zetten en dan gaat het altijd wel goed. De angst is niet rationeel maar blijft toch. Erg vervelend.
Face to face heb ik nooit problemen.
quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja dat is U mening. Schijnbaar snap jij niet als iemand mij wat uitlegt ik met een paar worden op een post-it wel kan onthouden wat de bedoeling is. Bovendien jaren lang zo gewerkt zonder ook maar een probleem.
Schijnbaar en dat heb ik al eerder uitgelegd dat het bij ieder vakgebied anders werkt. Maar je valt mij aan waarbij ik het persoonlijk onzin vind en mij te veel tijd kost om iedere vraag met een mail te bevestigen. En onwerkbaar om ieder boutje dat ik gebruik per mail te bevestigen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:45 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen flauw idee waarover je lult. Als ik dingen moet overleggen op mijn werk is dat meestal om wijzigingen aan procedures aan te vragen bij mensen die vooral ict kennis hebben. Die hebben dus ook tekst en uitleg bij verschillende stappen nodig zodat ze snappen waarom zoiets op die manier moet. Kan via de telefoon of face to face maar per mail weet je zeker dat er geen punten weer vergeten worden.
Snap je het of moet ik een post it voor je schrijven?
Het valt mij al minder op dan anderenquote:Op donderdag 9 augustus 2018 13:39 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hahaha, volgens mij is dat niet helemaal waar.
Ik reageer geïrriteerd op het feit dat je wel even meent te weten dat in mijn situatie een post itje voldoende is en bij verdere uitleg blijft vasthouden dat dat maar onzin is.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Schijnbaar en dat heb ik al eerder uitgelegd dat het bij ieder vakgebied anders werkt. Maar je valt mij aan waarbij ik het persoonlijk onzin vind en mij te veel tijd kost om iedere vraag met een mail te bevestigen. En onwerkbaar om ieder boutje dat ik gebruik per mail te bevestigen.
Maar als jij denkt dat ik uit mijn nek lul terwijl jij alleen in ICT kunt denken prima. Bij verzekeringmaatschappijen zal het ook anders werken. Daarom zal ik ook nooit in die branche gaan werken. Ik heb er totaal niets mee. Of face to face of telefonisch.
!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:50 schreef Nattekat het volgende:
ik wil niet met die groep geïdentificeerd worden
En bellen is gewoon kut.
Goeie reactie hoor.quote:
Jouw soort mensen gaan bedrijven aan ten onder.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:12 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik kreeg mails welke bouten te gebruiken etc. Dat ging in het verleden gewoon mondeling en klaar. Maar nu durft men geen verantwoording meer te nemen en willen ze wel alles weten maar dan wel zwart op wit.
Natuurlijk is het zo dat bij scope wijzigingen etc alles schriftelijk word vast gelegd. Dat is altijd al zo geweest. Maar daar had ik het niet over. Mij irriteert het als collega's onderling elkander alles mailen. Je hele mail box vol op een dag met de meest onzinnige vragen om alleen maar iets af te schuiven.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:57 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik reageer geïrriteerd op het feit dat je wel even meent te weten dat in mijn situatie een post itje voldoende is en bij verdere uitleg blijft vasthouden dat dat maar onzin is.
Ligt ook wel een beetje aan het onderwerp. Als het puur feitelijke dingen zijn, is e-mail prima. Maar soms wil je gewoon even aftasten hoe de andere partij ergens in staat en dan is bellen weer handiger.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Ikzelf vind email etc ook veel fijner dan bellen. Ik zal zelf nooit bellen en gebeld worden vind ik ook maar meh.
Ook zakelijk gezien is berichten sturen of mailen vaak veel efficiënter. Of even bij een collega langslopen, dat kan ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat wordt dan nog wat als deze mensen voor het eerst gaan werken en telefonisch zaken moeten gaan regelen.
Dat is het dus niet altijd.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:00 schreef Chai het volgende:
[..]
Want? Als het gewoon de beste manier is om iets te regelen zal er vast niet veel van die schroom over zijn.
Collega's, mensen met wie je samenwerkt, klanten, etc zitten niet altijd in de buurt.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ook zakelijk gezien is berichten sturen of mailen vaak veel efficiënter. Of even bij een collega langslopen, dat kan ook.
Vooral Skype is handig, als het nodig is kun je alsnog op voice overgaan, al dan niet met beeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |