dat lijkt mij ook. Hier in de buurt zie ik ook sporen op de rotonde.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Misschien omdat daar meer wrijving is en dus eerder het risico van gesmolten asfalt?
Omdat het rond is en minder oppervlak met veel auto's? Zoiets. Veel auto's steeds op dezelfde plek.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:30 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar waarom is dat nodig? Bij de rest van de weg gebeurt dat toch ook niet?
Mja, dat zou inderdaad kunnen, ik vraag me alleen af of het asfalt daar echt niet tegen kan, er zijn bijvoorbeeld ook drukke bochten op een N-weg, die blijven ook droog.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:30 schreef Hiddendoe het volgende:
Misschien omdat daar meer wrijving is en dus eerder het risico van gesmolten asfalt?
Je hoeft er niet overheen te rijden hoor. Je mag er ook omheenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:35 schreef Fokker89 het volgende:
Maar dan nog maar een asfaltgerelateerde vraag: Waarom zitten duiven in de vroege ochtend altijd te chillen op het wegdek? Ik heb er de afgelopen weken al 2 dood gereden. De meeste gaan wel op tijd aan de kant, maar ze zijn niet allemaal zo vlug.
Dat heeft weinig zin, die dingen vliegen weg namelijk, en als je dan uitwijkt (wat lang niet altijd kan) dan is die kans om er 1 te raken net zo groot.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:38 schreef wollah het volgende:
[..]
Je hoeft er niet overheen te rijden hoor. Je mag er ook omheen
Dat is voor de Tour de France.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:27 schreef Fokker89 het volgende:
Ja dat dus.
Bij dit warme weer zie ik overal water op rotondes liggen. Nou reed ik net achter een tractor die gewoon een rondje over die rotonde reed, en daarbij een hele sloot water achterliet, bewust dus.
Waarom is dit? Bij bruggen snap ik het, maar een rotonde gaat meestal niet open.
Ja Hallo, ik stel hier de vragen. Niet jijquote:Op vrijdag 27 juli 2018 17:45 schreef Dunnevandale het volgende:
Wat denk je dat er gebeurt met het asfalt op een rotonde als een trekker met oplegger met drie vaste assen een rondje maakt?
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja Hallo, ik stel hier de vragen. Niet jij
baasquote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja Hallo, ik stel hier de vragen. Niet jij
Neehoor,zoals je kunt zien heb ik zojuist wel een vraag gesteld.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja Hallo, ik stel hier de vragen. Niet jij
Zwakke punt, het verbindt 4 wegen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:30 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar waarom is dat nodig? Bij de rest van de weg gebeurt dat toch ook niet?
quote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:26 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ja Hallo, ik stel hier de vragen. Niet jij
Ga maar even wisselen pietertjequote:Op vrijdag 27 juli 2018 18:33 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Neehoor,zoals je kunt zien heb ik zojuist wel een vraag gesteld.
Dat had ik ook toen ik het las, maar het is wel zo. Kennelijk om schade aan het asfalt te voorkomen of iets.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:06 schreef Silven het volgende:
[..]
TS heeft bij deze kortsluiting in het hoofd.
Stoere jongen en het komt bijzonder dom over.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 16:40 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat heheft weinig zin, die dingen vliegen weg namelijk, en als je dan uitwijkt (wat lang niet altijd kan) dan is die kans om er 1 te raken net zo groot.
Remmen doe ik ook niet meer, ze zitten letterlijk om de 500 meter op sommige stukken.
Voornamelijk het voorkomen van gevolgen van die schade zoals ongelukkenquote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen ik het las, maar het is wel zo. Kennelijk om schade aan het asfalt te voorkomen of iets.
Ah, jij bent zo'n lamlul die vol op de rem gaat staan voor elk diertje? Met het risico dat er 1 achterop je klapt?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 23:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stoere jongen en het komt bijzonder dom over.
Maar als je succes hebt (gefeli) en er goed overheen rijdt, houd die plek eens een tijdje (maanden) in de gaten. Kan je daarna je band er op kapot rijden
Zout trekt vocht uit de lucht en een alleraardigste bijkomstigheid van dat proces is dat het asfalt er van afkoelt.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat had ik ook toen ik het las, maar het is wel zo. Kennelijk om schade aan het asfalt te voorkomen of iets.
met zo’n aanrijding, loopt je auto toch ook schade op (of iig het risico). Als zelfs even van het gas gaan daar al te veel moeite voor is dan zijn jouw eerste alinea en eerdere posting ook wat duidelijker.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 00:12 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ah, jij bent zo'n lamlul die vol op de rem gaat staan voor elk diertje? Met het risico dat er 1 achterop je klapt?
Het is soms gewoon niet anders, zeker als die beesten echt overal zitten. Voor bijvoorbeeld een kat wil ik nog wel eens moeite doen om te remmen, maar dan moet er niemand achter mij zitten of tegemoet komen.
Dat valt gelukkig wel mee, en van het gas gaan doe ik ook wel, alleen als een malle remmen of uitwijken doe ik niet. Ze zitten er in de ochtend, net als de zon op komt, dan zie je dat ook niet een kilometer van de voren al aankomen.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 08:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
met zo’n aanrijding, loopt je auto toch ook schade op (of iig het risico). Als zelfs even van het gas gaan daar al te veel moeite voor is dan zijn jouw eerste alinea en eerdere posting ook wat duidelijker.
Je mag in principe altijd remmen, maar uitwijken kan je beter niet doen, omdat je dan kans hebt om bomen te raken, over de kop te slaan of een frontale aanrijding met tegemoetkomend verkeer te veroorzaken..quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Dat valt gelukkig wel mee, en van het gas gaan doe ik ook wel, alleen als een malle remmen of uitwijken doe ik niet. Ze zitten er in de ochtend, net als de zon op komt, dan zie je dat ook niet een kilometer van de voren al aankomen.
Als ik er niet over heen hoef te rijden doe ik dat natuurlijk niet, maar als ik er gevaarlijke manoeuvres voor moet maken dan kies ik toch voor mezelf en de 8 passagiers achterin.
Natuurlijk ben je zelf dan niet aansprakelijk, maar je hebt er ook niks aan als er iemand achterop je knalt. Zo stond een collega van mij in mei voor een brug te wachten, knalde er iemand achterop, 2 gewonden, bus total loss, en nog steeds niet aan het werk. Leuk dat je dan niet aansprakelijk bent, maar je hebt er niks aan.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:36 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je mag in principe altijd remmen, maar uitwijken kan je beter niet doen, omdat je dan kans hebt om bomen te raken, over de kop te slaan of een frontale aanrijding met tegemoetkomend verkeer te veroorzaken..
Je mag natuurlijk niet nodeloos remmen als dat gevaar oplevert, maar van de andere kant heeft het verkeer achter jou zich te houden aan artikel 19 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990: Een bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Het zgn. eendjesarrest, waarbij een achterligger op een auto geknald was die geremd had voor een overstekende eend, had heel wat voeten in de aarde, maar kwam er uiteindelijk op neer dat men op de provinciale weg rekening moet houden met overstekende dieren en de gevolgen daarvan (remmende auto's). Tevens geldt: "wie zich beroept op rechtsgevolgen van bepaalde feiten, draagt de bewijslast van die feiten", wat betekent dat de achterligger moet kunnen bewijzen dat de voorste auto onnodig remde. En als laatste punt dus dat de achterligger gewoon te weinig afstand heeft gehouden.
De achterligger werd aansprakelijk gesteld.
Ehh?quote:Op zaterdag 28 juli 2018 14:44 schreef Jordy-B het volgende:
Nou, meneer "ah, jij bent zo'n lamlul die vol op de rem gaat staan voor elk diertje? Met het risico dat er 1 achterop je klapt? "
Jij bent zeker zo'n lamlul die geen afstand houdt? Weten we dat ook weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |