abonnement Unibet Coolblue
pi_180729187
Net bij een vriend heerlijk buiten gegeten. Openslaande deuren open, iets van oude Veneziaanse muziek op (de genoemde vriend heeft een voorliefde voor barokke muziek) tafel en stoelen naar het pleintje direct achter die deuren gesleept en daarna genieten van onze zelfgemaakte pesto. Er hadden zo mensen kunnen aanschuiven. :D

Geen regen gezien hier. Wel meer wind.
pi_180729497
Zoals beloofd....foto's met veel water :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 juli 2018 @ 21:57:17 #53
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_180729678
Mooie plaatjes. Hdr?
pi_180729698
Team geen rand en logo ;)

Mooi geworden Pee ^O^ Mij soms iets te zwaar in de bewerking maar composities zijn mooi, het zijn echt ansichten :Y
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:00:40 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180729786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Team geen rand en logo ;)

Mij soms iets te zwaar in de bewerking.

Dat allebei ook voor mij.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180729796
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Team geen rand en logo ;)

Mooi geworden Pee ^O^ Mij soms iets te zwaar in de bewerking maar composities zijn mooi, het zijn echt ansichten :Y
Mwjah. Ik vind zo'n rand dus wel fraai omdat het de foto mooi afzet tegen de achtergrond maar eigenlijk gewoon een cm rondom. Dit was een experimentje met Lightroom maar moet duidelijk een andere oplossing vinden :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180729809
Just wondering: welke bewerking bedoelen jullie?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180729838
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2018 21:57 schreef Kreator het volgende:
Mooie plaatjes. Hdr?
HDR is zooooo 2007 :P Dit is niet veel meer dan gebruik maken van graduele filters, pola-filter en het toevoegen van wat contrast en het aanpassen van de levels.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180729853
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 19:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Verf gekocht, knoop doorgehakt *O* Matte lak binnen, hoogglans buiten. No way back.
Zwart?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_180729864
Cool P. letterlijk en figuurlijk.
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:04:16 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180729873
Dat de buren op het terras (ander restaurant) lekkere frietjes krijgen en je denkt "Wil ik ooook. Zal ik vragen of ik er een paar mag?" En dat ze een half uur later uitgegeten zijn en NUL frietjes hebben gegeten. |:(
pi_180729914
Ooh altijd zo fijn als je een taart aan snijd die je hebt gebakken en hij is zoooooo lekker en goed gelukt *O*
pi_180729918
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:01 schreef PdeHoog het volgende:
Just wondering: welke bewerking bedoelen jullie?
Nou, alle filters die je hierna opnoemt ;) Maar vooral iets te gelig in de zonbelichte stukken, iets te veel verscherpt en/of te hoog in het contrast waardoor het niet 'lekker' kijkt, krijgt een erg 'hard' beeld. Het oogt bij sommige foto's daardoor neppig, als een schilderij ipv een foto van de realiteit. Smaakkwestie denk ik ook hoor, ik hou van meer naturel. En schermkwestie, altijd ook testen op mindere schermen als je voor internet iets wegzet ;)

Maar eh.. muggenziften hoor dit :)

Tip voor je rand en logo schiet me net te binnen: iets kleiner en letter zachter maken door ze bijvoorbeeld grijs te maken en kleiner. Dan oogt het rustiger. Zou je eens kunnen proberen of dat werkt.
pi_180729962
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Mwjah. Ik vind zo'n rand dus wel fraai omdat het de foto mooi afzet tegen de achtergrond maar eigenlijk gewoon een cm rondom. Dit was een experimentje met Lightroom maar moet duidelijk een andere oplossing vinden :P
Prachtig!
Ik hou ook wel van een rand, maar het zou iets kleiner kunnen. Logo snap ik, anders gaan mensen er misschien mee aan de haal.
We have far more in common than that which devides us..
pi_180729991
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Prachtig!
Ik hou ook wel van een rand, maar het zou iets kleiner kunnen. Logo snap ik, anders gaan mensen er misschien mee aan de haal.
Dat logo heb ik zo weggeknipt hoor ;)
pi_180730059
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:09 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat logo heb ik zo weggeknipt hoor ;)
Ik niet, tenzij met een echte schaar ;)
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 25 juli 2018 @ 22:14:54 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180730162
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Prachtig!
Ik hou ook wel van een rand, maar het zou iets kleiner kunnen. Logo snap ik, anders gaan mensen er misschien mee aan de haal.
Kun je dan niet beter een watermerk in je foto zetten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180730253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:06 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nou, alle filters die je hierna opnoemt ;) Maar vooral iets te gelig in de zonbelichte stukken, iets te veel verscherpt en/of te hoog in het contrast waardoor het niet 'lekker' kijkt, krijgt een erg 'hard' beeld. Het oogt bij sommige foto's daardoor neppig, als een schilderij ipv een foto van de realiteit. Smaakkwestie denk ik ook hoor, ik hou van meer naturel. En schermkwestie, altijd ook testen op mindere schermen als je voor internet iets wegzet ;)

Maar eh.. muggenziften hoor dit :)
Ik denk dat jij en ik een ander idee hebben over nabewerking :Y Sowieso maak ik gebruik van fysieke filters terwijl ik de foto maak en slechts af en toe gebruik ik daarna nog een gradueel filter in Lightroom. En het gelige zie ik als warm licht :) Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde qua smaak ;)

Ik zal er nog wel een keer kritisch naar kijken. Met name contrast. Dat blijft lastig.

Overigens is dat op meerdere (en voor mindere) schermen gewoon niet te doen. Nog nooit gedaan. Ga ik nu ook niet doen. De orginele foto's zien er op een Mac-scherm goed uit, op mijn iPad, iPhone en op een extern Iiyama scherm ook. Ik verdenk de 72 dpi, 80% export kwaliteit en belabberde sharpening vanuit LR ervan het beeld te verprutsen eigenlijk.

Thanks iig voor je uitleg :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180730302
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter een watermerk in je foto zetten?
Ook dat is zo weg. Je moet er ook niet al te moeilijk over doen, over zoiets.

En wat Sun al zei: kleinere rand, logo kleiner en minder hard. Dan lijkt het al ergens op.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180730423
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik denk dat jij en ik een ander idee hebben over nabewerking :Y Sowieso maak ik gebruik van fysieke filters terwijl ik de foto maak en slechts af en toe gebruik ik daarna nog een gradueel filter in Lightroom. En het gelige zie ik als warm licht :) Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde qua smaak ;)

Ik zal er nog wel een keer kritisch naar kijken. Met name contrast. Dat blijft lastig.

Overigens is dat op meerdere (en voor mindere) schermen gewoon niet te doen. Nog nooit gedaan. Ga ik nu ook niet doen. De orginele foto's zien er op een Mac-scherm goed uit, op mijn iPad, iPhone en op een extern Iiyama scherm ook. Ik verdenk de 72 dpi, 80% export kwaliteit en belabberde sharpening vanuit LR ervan het beeld te verprutsen eigenlijk.

Thanks iig voor je uitleg :)
Dan test je dus al op mindere schermen, prima toch ^O^

Ik denk dat als je het contrast iets terughaalt het aanzienlijk prettiger oogt :Y Dan oogt wellicht het gelige ook niet meer als een 'verkleurde' foto.

En ik zie niet in hoe we anders over nabewerken denken eigenlijk :? Bijsnijden, rand er omheen, contrast en levels pielen = nabewerken toch??

En idd die sharpening gewoon weg laten :Y zeker icm hoog contrast is dat wat tricky in Lightroom. Kan me voorstellen dat dat voor de afdrukversies heel anders oogt, maar ja die krijg ik niet te zien ;) Ik baseer me natuurlijk puur op deze foto's die voor scherm bewerkt zijn en dat werkt idd net ff anders dan voor afdruk vaak.. zeker bij veel boomblad gek genoeg :D

zoals gezegd: muggenziften he, het zijn prachtige foto's!! :Y
pi_180730599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dan test je dus al op mindere schermen, prima toch ^O^

Ik denk dat als je het contrast iets terughaalt het aanzienlijk prettiger oogt :Y Dan oogt wellicht het gelige ook niet meer als een 'verkleurde' foto.

En ik zie niet in hoe we anders over nabewerken denken eigenlijk :? Bijsnijden, rand er omheen, contrast en levels pielen = nabewerken toch??

En idd die sharpening gewoon weg laten :Y zeker icm hoog contrast is dat wat tricky in Lightroom. Kan me voorstellen dat dat voor de afdrukversies heel anders oogt, maar ja die krijg ik niet te zien ;) Ik baseer me natuurlijk puur op deze foto's die voor scherm bewerkt zijn en dat werkt idd net ff anders dan voor afdruk vaak.. zeker bij veel boomblad gek genoeg :D

zoals gezegd: muggenziften he, het zijn prachtige foto's!! :Y
Ik henb 1x een geprint album van P gezien, zo ontzettend mooi _O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_180730673
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik henb 1x een geprint album van P gezien, zo ontzettend mooi _O_
Ik ook, of iig aan de muur had hij e.e.a. hangen. Idd mooi :Y
pi_180730692
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:23 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dan test je dus al op mindere schermen, prima toch ^O^

Ik denk dat als je het contrast iets terughaalt het aanzienlijk prettiger oogt :Y Dan oogt wellicht het gelige ook niet meer als een 'verkleurde' foto.

En ik zie niet in hoe we anders over nabewerken denken eigenlijk :? Bijsnijden, rand er omheen, contrast en levels pielen = nabewerken toch??

En idd die sharpening gewoon weg laten :Y zeker icm hoog contrast is dat wat tricky in Lightroom. Kan me voorstellen dat dat voor de afdrukversies heel anders oogt, maar ja die krijg ik niet te zien ;) Ik baseer me natuurlijk puur op deze foto's die voor scherm bewerkt zijn en dat werkt idd net ff anders dan voor afdruk vaak.. zeker bij veel boomblad gek genoeg :D

zoals gezegd: muggenziften he, het zijn prachtige foto's!! :Y
^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180730712
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:29 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik henb 1x een geprint album van P gezien, zo ontzettend mooi _O_
:@

quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:32 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik ook, of iig aan de muur had hij e.e.a. hangen. Idd mooi :Y
Haalt het niet bij de adelaar -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_180730738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:@

[..]

Haalt het niet bij de adelaar -O-
De adelaar??

Je had toen die mooie Normandiė foto's hangen geloof ik. Dat graanveld met torentje. Erg mooi :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')