Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.quote:Op zondag 29 juli 2018 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinramp_bij_Eschede
quote:Op zondag 29 juli 2018 23:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.quote:Nach dem Unfall kam auch die Frage auf, ob oder inwieweit menschliches Versagen zum Verlauf beigetragen hat. Ein Fahrgast aus Wagen 1, in dem der abgesprungene Radreifen durch den Boden geschossen war, meldete den Vorfall zwar einem Zugbegleiter in Wagen 3, gab aber nur eine sehr ungenaue Schilderung ab. Sowohl der Zugbegleiter als auch der Fahrgast hätten den Unfall durch eine sofortige Betätigung der Notbremse verhindern können. Aus diesem Grund erstatteten Hinterbliebene gegen den Zugbegleiter Anzeige. Sein Handeln war aber vorschriftsgemäß, da er sich zuerst selbst vom Schaden überzeugen musste.
Staat ook op de Nederlandsequote:Op zondag 29 juli 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
Dat is ook niet mijn bedoeling. Die reiziger heeft naar eer en geweten gehandeld - dat Duitsland nog altijd een sterk hiërarchische maatschappij is zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in zijn beslissing om eerst treinpersoneel op te zoeken.quote:Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver
Dat gebeurde ook, maar de machinist dacht aan een technisch defect:quote:Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Staat ook op de Nederlandse
Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen.
Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
quote:Der vordere Triebkopf stoppte durch automatische Bremsung zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer, der bei dem Unfall leicht verletzt wurde, gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unfall erfuhr er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 01-08-2018 om 12:47:54 Deutsche Bahn launch their Super Sparpreis (or Supersaver) fares today. Travel across Germany from as little as E 19.90 in standard or 23.90 in 1st class. Can be used with a BahnCard to get a further discount. Book up to 6 months ahead. https://t.co/oNZyv9jn5J @DB_Presse https://t.co/i2DDQm96bp reageer retweet
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?quote:Op maandag 30 juli 2018 23:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er liggen nog dwarsliggers langs de baan uitgeest-zaandam. Zo te zien zijn dat nieuwe.
Het heeft er alle schijn van dat het werk nog niet is afgerond. Nieuwe dwarsliggers langs het hele traject, bij zaandam slechts een klein bergje oude dwarsliggers.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Tellorian het volgende:
[..]
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?
Met Italo gereisd, 11 euro per ticket in comfort en 1,5 uur reizen. Waarom is NS zo duur 😭quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:47 schreef BLS het volgende:
Zucht... Nee, RTV Oost...
https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-woningen-nijverdal
ProRail doet dit standaard als een gemeente nieuwe huizen langs het spoor wil bouwen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
Doe jij het even voor ze, en betaal het ook. Kujjelachequote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de handquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?
Misschien moet je het woord ‘komkommertijd’ eens opzoekenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:06 schreef BLS het volgende:
[..]
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de hand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |