optimistisch met een swift uit 98quote:anders zit ik misschien over 5 of 10 jaar met een doorgeroest gat
En die ruit aan de bovenkant afkitten.quote:
Ach hoeveel zijn er zo ook niet begonnen?quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:14 schreef Maegrim het volgende:
in die 2e foto is je kenteken te zien hoor
[..]
optimistisch met een swift uit 98
Het is anders wel mijn zomer auto hoor. normaliter zet ik die dan ook droog in de garage maar daar staat helaas de polo voor andere redenen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:25 schreef halfway het volgende:
[..]
Ach hoeveel zijn er zo ook niet begonnen?
Hij heeft ook nog een tomos die het ook maar blijft doen.quote:Op donderdag 19 juli 2018 18:14 schreef Maegrim het volgende:
in die 2e foto is je kenteken te zien hoor
[..]
optimistisch met een swift uit 98
Ben gisteren anders super netjes geholpen (casco)quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Dat wordt een nieuwe ruit, meestal heb je een eigen risico van een tientje of 6 - 7. roest doen ze niks aan, als je dat wilt zul je zelf de ruit eruit moeten halen en dat eerst (laten) fiksen. wel even overleggen met de verzekering vooraf, anders zou je problemen kunnen krijgen als je zonder ruit bij een ruitenboer komt.
en blijf weg van Carglass.
Gefeliciteerd met je nieuwe dunne goedkope ruitquote:Op donderdag 19 juli 2018 19:27 schreef halfway het volgende:
[..]
Ben gisteren anders super netjes geholpen (casco)
Dat is alleen met wa+ of all Risk.quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:23 schreef Sounddragon het volgende:
Dat wordt een nieuwe ruit, meestal heb je een eigen risico van een tientje of 6 - 7. roest doen ze niks aan, als je dat wilt zul je zelf de ruit eruit moeten halen en dat eerst (laten) fiksen. wel even overleggen met de verzekering vooraf, anders zou je problemen kunnen krijgen als je zonder ruit bij een ruitenboer komt.
Hangt helemaal van de vestiging af. Verder zijn Autotaalglas, Glasgarant, Carglass etc allemaal van dezelfde moedermaatschappij.quote:en blijf weg van Carglass.
Was alleen een ster reparatie.quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je nieuwe dunne goedkope ruit
Ze hebben tot 2 keer toe een auto van me verziekt, toen was ik er klaar mee.
TS zei dat hij ervoor was verzekerd, dus ik neem aan WA+, al moet je wel zoeken naar een maatschappij die dat doen bij oudere auto's.quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dat is alleen met wa+ of all Risk.
Met gewoon wa, wat TS zal hebben, geen vergoeding.
[..]
Hangt helemaal van de vestiging af. Verder zijn Autotaalglas, Glasgarant, Carglass etc allemaal van dezelfde moedermaatschappij.
Al is Carglass de 'blitse' die ook bij je thuis komt.
Bij Autotaalglas heb je een franchisenemer. Die vaak wel hart voor z'n zaak moet hebben, anders overleeft ie niet. Dat ziet er vaak ook best wel ZZP uit
Ah, dan valt het nog meequote:
Klopt maar ik heb nog even gecheckt en mag ook naar een Fokwa Bovag of andere glasboer die in de lijst staat.quote:
Netjes! Heel veel verzekeringen schrijven bij ruitschadedekking voor naar welke toko je mag, en vaak is dat CG, die hebben blijkbaar een goede deal in verzekeringsland.quote:Op donderdag 19 juli 2018 20:14 schreef halfway het volgende:
[..]
Klopt maar ik heb nog even gecheckt en mag ook naar een Fokwa Bovag of andere glasboer die in de lijst staat.
Toch vreemd. Glasgarage valt ook onder Carglass..quote:Op donderdag 19 juli 2018 19:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
TS zei dat hij ervoor was verzekerd, dus ik neem aan WA+, al moet je wel zoeken naar een maatschappij die dat doen bij oudere auto's.
Dat van die andere toko's wist ik niet.. ben bij 2 verschillende Carglass vestigingen geweest, en bij allebei vond ik het niks.. hoe kan een knulletje van 18 - 20 jaar een goede ervaren monteur zijn? De ene keer hadden ze met de draadzaag de lak van de auto geraakt, de 2e keer hadden ze het raamrubber teruggekit, dat was kapotgegaan met demonteren. Normaliter zou je dan dus verwachten dat ze er een nieuwe in doen, maar nee, gewoon vastkitten en hopen op het beste..
2 weken later waaide de boel dus los op de snelweg, en wederom had ik lakschade, want met het demonteren van het rubber kwam er overal lak mee, en het stuk rubber wat loswaaide had een flink stuk van het dak bekrast.
Bij mijn werkgever om de hoek zat een klant van hen; Glasgarage, daar hebben ze me laten zien wat het verschil is tussen een OEM ruit en een Carglass ruit, dat scheelt soms wel 30% dikte.. dwz dat een carglass ruit wel prima zorgt voor de continuiteit van CG, want elke vlieg met een helmpje sloopt je ruit, nog niet te spreken van het het feit dat bij veel auto's de ruit deel uitmaakt van de structurele stijfheid van de carrosserie. Daarom zitten ze tegenwoordig gelijmd ipv in een rubber.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |