#ANONIEM | donderdag 5 juli 2018 @ 20:37 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Hockenheim [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2018 21:13:12 ] | |
sasquatsch | donderdag 5 juli 2018 @ 22:01 |
Dat denk ik ook niet. Die hebben net een injectie van 200 miljoen gehad van Latifi. Force India misschien wel, omdat die volgens de geruchten ernstige financiële problemen hebben en dus wel een financiële injectie kunnen gebruiken. Wie weet koopt Pa Stroll FI wel zoals hij deed met Prema om zijn zoon daar te laten rijden. | |
Fer | donderdag 5 juli 2018 @ 22:13 |
Whiskers2009 | donderdag 5 juli 2018 @ 22:43 |
Kennen we deze nog? Hij heeft er een tattoo en handtekening bij nu https://www.telegraaf.nl/(...)tekening-op-mijn-rug | |
daNpy | donderdag 5 juli 2018 @ 22:48 |
En als Max straks voor een ander team gaat rijden? Staat ie daar met 2 grote biefstukken op zijn rug Waarom is de tekst van Oostenrijk groter en in het rood? Er is al niet veel plek meer voor nog meer overwinningen | |
Sjemmert | donderdag 5 juli 2018 @ 22:49 |
FI zwemt volgens mij in de biedingen van gegadigden die het team willen kopen. Kwa budget/punten ratio al een paar jaar het meest efficiënte team. Dat gegeven gepaard met de geruchten rondom de financiën en het gedoe met Vijay maakt dat iedereen met interesse in een F1 team als eerste daar aanklopt. Lijkt mij althans. | |
Whiskers2009 | donderdag 5 juli 2018 @ 22:50 |
Bidden dat hij naar Ferrari gaat dan Wellicht zijn ze om te vormen tot steigerende paarden... | |
#ANONIEM | donderdag 5 juli 2018 @ 22:50 |
Staat erbij
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2018 22:51:00 ] | |
Sjemmert | donderdag 5 juli 2018 @ 22:50 |
Inderdaad en als hij nog 40 overwinningen pakt in zijn carrière ? Wordt het lettertype dan weer steeds kleiner ofzo ? Echt... sommige mensen | |
Whiskers2009 | donderdag 5 juli 2018 @ 22:51 |
Omdat hij daar bij was. De rest zag hij op tv. En hij gaat dan gewoon verder op de rest van zijn lichaam | |
Gezicht | donderdag 5 juli 2018 @ 23:03 |
Benieuwd hoe de DRS in bocht 1 gaat uitpakken. Ik verwacht wel wat spins waarna ze er toch maar van afzien óf niemand gebruikt hem. | |
Whiskers2009 | donderdag 5 juli 2018 @ 23:07 |
Max en Leclerc wilden het iig proberen. | |
Tijn | donderdag 5 juli 2018 @ 23:19 |
Nou, LeClerc was niet zo enthousiast, hoor. Hij zei "eerst maar kijken of we er flat out doorheen kunnen en dan zien we wel, maar ik acht de kans niet groot" en geef 'm eens ongelijk met die Sauber | |
Klummie | donderdag 5 juli 2018 @ 23:24 |
Live topic mag wel open trouwens. | |
Monolith | donderdag 5 juli 2018 @ 23:26 |
Wat zei Lewis nou precies? Iets van "we kijken wel wat Max doet"? | |
Fir3fly | donderdag 5 juli 2018 @ 23:29 |
Leclerc. | |
Fir3fly | donderdag 5 juli 2018 @ 23:29 |
Nee, dat mag pas over 31 minuten. Wel bij de les blijven he. | |
opgebaarde | donderdag 5 juli 2018 @ 23:30 |
Dat is een aanname van jou | |
Klummie | donderdag 5 juli 2018 @ 23:30 |
Vorige week ging 'íe om half 11 al open | |
Fir3fly | donderdag 5 juli 2018 @ 23:36 |
Regels zijn regels. | |
Tijn | donderdag 5 juli 2018 @ 23:48 |
Ja Hij zei "we wachten gewoon even af hoe het bij Max gaat, want hij gaat het toch als eerste proberen" | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 5 juli 2018 @ 23:48 |
tot nu toe zijn er 9 races gereden 3 keer won Ferrari 3 keer won Mercedes 3 keer won RBR | |
W.H.I.S.T.L.E | donderdag 5 juli 2018 @ 23:50 |
RB besluit om volgend jaar met Honda motoren te gaan rijden extra zuur nu RB de laatste GP heeft gewonnen vind ik | |
ondeugend | donderdag 5 juli 2018 @ 23:53 |
Deed Mark Webber het interview in Canada? Zo ja, dan zei hij tegen Max dat de volgende keer dat hij weer zou interviewen dat Max dan eerste zou zijn. Waar hij dan ook gelijk in had. Klopt deze gedachte van me? | |
spectrumanalyser | vrijdag 6 juli 2018 @ 00:14 |
Is het denkbaar dat Hamilton zijn partyknop te lang of te vaak heeft gebruikt. | |
lord_bono | vrijdag 6 juli 2018 @ 00:30 |
Allesbehalve zuur. De aërodynamica en het bandenmanagement heeft gewonnen dit weekend, mede dankzij de kapotte Mercs. Verstappen werd 5e in de kwalificatie en Ricciardo eindigde achte de Haas Dan doet de Renault motor toch iets verkeerd als je het mij vraagt. Maar of de Honda motor nu de doorslag gaat geven, moeten we nog ff afwachten | |
Fer | vrijdag 6 juli 2018 @ 00:53 |
Nope, Mercedes heeft vanaf de start met turbo-hybrides hun concept niet aangepast en enorm veel data over slijtage. Ze zullen onderhand tot op de km weten hoe lang en hoe hard de motor belast kan worden. Nee, hun grootste bedreiging is tijdens de race op een andere plek dan de p1/2 terecht komen. Dan ontstaan er pas problemen. Gelukkig voor hun is Renault op zaterdag nog steeds een flater en Ferrari lijkt ook niets voorzichtiger te zijn. | |
Sinister-D- | vrijdag 6 juli 2018 @ 08:05 |
nee, het is een feit dat het Leclerc is en niet LeClerc. | |
ColtZ40 | vrijdag 6 juli 2018 @ 08:26 |
Ricciardo zijn voorvleugel was kapot he.. | |
daNpy | vrijdag 6 juli 2018 @ 08:27 |
Ook in de kwali? | |
opgebaarde | vrijdag 6 juli 2018 @ 08:31 |
Haha jij zal wel gedacht hebben toen je mijn comment las | |
Whiskers2009 | vrijdag 6 juli 2018 @ 09:23 |
Niet als dit klopt: https://www.gpblog.com/nl(...)-in-oostenrijk-.html | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2018 @ 09:50 |
Zoiets verbaast mij dan weer niets. Zie bijvoorbeeld Peugeot op Le Mans. Die auto's gingen stuk doordat een onderdeeltje van een paar euro het begaf | |
Peterselieman | vrijdag 6 juli 2018 @ 09:51 |
Hier had ik nog niet op gereageerd, maar zoals anderen al zeggen: het ziet er prima uit. Leclerc snapt hoe het moet. | |
Predator38 | vrijdag 6 juli 2018 @ 10:19 |
dankzij de kapotte mercs ???? De mercs hadden sws een extra pitstop nodig omdat mede door de warmte die softs eraan gingen en de mercs kunnen al niet lekker met de softs omgaan, tevens gingen HAM en RIC vanaf het begin volgas op die softs getuigen de laptimes dus ook al waren de mercs niet kapot gegaan dan had max het nog steeds gered. | |
Tijn | vrijdag 6 juli 2018 @ 11:58 |
Hoe kun je eigenlijk het beste commentaar ontvangen als je naar het circuit gaat en in het publiek zit? Via internet op je telefoon? Radiootje kopen? | |
boegschroef | vrijdag 6 juli 2018 @ 12:31 |
telefoon met grandprixradio of met de ziggo app (als je een abbo hebt). GrandprixRadio loopt wel zo'n 15 seconden achter op de werkelijkheid | |
ondeugend | maandag 9 juli 2018 @ 09:32 |
Open | |
THEFXR | maandag 9 juli 2018 @ 09:51 |
of een scanner | |
Metalfreak | maandag 9 juli 2018 @ 10:13 |
Heb Olav ook wel eens horen zeggen dat ze via DAB te ontvangen waren rond het circuit, maar weet niet of dat overal zo is. Officiële F1 app kan ook nog, maar dan heb je wel een abonnement daarop nodig. | |
sasquatsch | maandag 9 juli 2018 @ 13:04 |
In Oostenrijk werd er ook commentaar gegeven (in meerdere talen) op het circuit zelf. | |
Sjemmert | maandag 9 juli 2018 @ 15:08 |
Met de F1 app heb je ook commentaar. Wel in het engels. | |
Tijn | maandag 9 juli 2018 @ 20:55 |
Ok, ik heb een DAB+ radiootje gekocht. Hopelijk werkt dat en anders heb ik nog de smartphone als backup Bedankt! | |
ondeugend | maandag 9 juli 2018 @ 23:10 |
In de onboard van Magnussen zie je dat Max en Daniel elkaar ook nog raken net na de start. Even linkje in de tweet zelf klikken.
| |
Sjemmert | maandag 9 juli 2018 @ 23:21 |
Lijken inderdaad elkaars achterbanden licht te raken. Je ziet ook een klein beetje rook. | |
ondeugend | maandag 9 juli 2018 @ 23:29 |
Ja helemaal gemist, niks over gehoord. Gelukkig geen gevolgen verder | |
Sjemmert | maandag 9 juli 2018 @ 23:32 |
Nee stelt ook weinig voor zo te zien. Je ziet Ricciardo trouwens net als Kimi ook wat rechtdoor schieten in T3. Had misschien ook nog spannend kunnen worden als Max niet al aan het uitwijken was voor Kimi en Hamilton. | |
ondeugend | maandag 9 juli 2018 @ 23:48 |
Ja dat was waarschijnlijk harder gegaan | |
opreis | dinsdag 10 juli 2018 @ 03:06 |
Het gat tussen de top 3 en de rest van hetveld neemt nu toch echt belachelijke proporties aan. Ricciardo is maar liefst 7 tienden langzamer dan zn teamgenoot en staat er nog steeds naast op de grid. Zn verschil zou je toch het liefst 4 a 5 plaatsen er tussen willen zien? Zelfde tijdens de race met Hamilton. Rijdt door een botsing achteraan en staat na een handje vol rondes al weer 6de. Omgekeerde start volgorde gaat niets uitmaken op deze manier | |
daNpy | dinsdag 10 juli 2018 @ 07:18 |
Alleen meer ongevallen | |
Weltschmerz | dinsdag 10 juli 2018 @ 08:29 |
Het liefst hebben we dat hele veld dicht en gelijkmatig bij elkaar zit en dat er 6 coureurs strijden om de titel. Maar op zich is het niks bijzonders dat er maar twee teams en 2 of 3 coureurs om de titel kunnen vechten. Wat uitzonderlijk en vervelend was, was de enorme Mercedes dominantie, dat gat is nu opgeschoven tot achter RBR en dat is een goede zaak. Het is juist heel leuk dat RBR op veel circuits gewoon volwaardig meedoet om de overwinning. Het is qua krachtsverhoudingen juist een prachtig seizoen. De charme van een inhaalrace is wel een beetje weg op de snelle circuits, dankij DRS en de verschillen in rechte lijn snelheid die er nu zijn, dat klopt. Gelukkig is er wel de VSC, maar dan moet die natuurlijk wel ingezet worden. Omgekeerde start slaat nergens op. | |
opreis | dinsdag 10 juli 2018 @ 10:21 |
Gelijkwaardig hoeft van mij ook weer niet, maar iig redelijk gelijkmatig verdeeld zodat fouten in de top zwaarder “gestraft” worden. In het middenveld zie je hierdoor heel duidelijk het verschil in kwaliteit van de coureurs bij bv mclaren en sauber waar een paar 10den sneller een sloot meer punten is | |
ondeugend | dinsdag 10 juli 2018 @ 10:26 |
[ Bericht 34% gewijzigd door ondeugend op 10-07-2018 10:32:12 ] | |
Nattekat | dinsdag 10 juli 2018 @ 11:43 |
Ik heb back-to-back iets te letterlijk genomen. Oostenrijk maandagnacht en Groot-Brittannië zojuist Kutolie. | |
klaasweetalles | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:18 |
vuile duitse leugenaar en valsspeler dat je bent | |
Sinister-D- | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:50 |
Voor deze ene keer wil ik Weltschmerz wel wat koren op zijn fantasie molentje leggen: wat een labiel figuur is die Lewis toch | |
Smacked_Actor | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:55 |
Welke false claims? Hij had het beter over kunnen laten waaien.. | |
DeeBee | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:55 |
Misschien moeten de engineers volgende race nog iets dieper in z'n hol kruipen voor z'n zelfvertrouwen! Wat een walgelijk figuur is het toch... | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:58 |
Klopt wel, maar in het verleden was het gat nog te overbruggen. Nu zijn de verschillen qua budget veel te groot geworden. | |
Fir3fly | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:58 |
Door wie dan? | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 13:02 |
Williams,Benetton en Mclaren die om de beurt na een minder jaar het gat vrij snel konden verkleinen. Jordan wat met een beperkt budget goed mee kon komen met Frentzen. Nu moet je minimaal een budget van 400mil hebben en anders ben je kansloos. | |
Weltschmerz | dinsdag 10 juli 2018 @ 13:22 |
Ik vind het ook niet ideaal, maar het is eigen aan F1 dat er altijd wel zoiets is. Dit is lang niet zo erg als het gapende gat achter Mercedes van 4 jaar. Ik weet niet of die wel zoveel groter zijn. Ik denk dat dit seizoen wordt gekenmerkt doordat we 5 jaar geleden een enorme wijziging in het motorenreglement hebben gehad, en 2 jaar geleden een grote wijziging in het chassis, terwijl er een testverbod is om kosten te besparen. Voor deze motoren waren de V8's behoorlijk naar elkaar toegegroeid doordat ze grotendeels uitontwikkeld waren. Daardoor kon bijvoorbeeld RBR goed meekomen met een klantenmotor. Met de nieuwe hybrides zitten we pas halverwege het ontwikkelingstraject, het punt dat de achterliggers tot vlakbij zijn ingelopen is nog een eindje weg. De aero heeft ook nog vrij veel onontgonnen terrein omdat ze pas anderhalf jaar met de nieuwe regels aan het ontwikkelen zijn. Dan hebben de rijkste teams een groter voordeel omdat er relatief nog veel te winnen is. Dan ontstaat er dus een vrij groot gat met teams die op beide punten niet mee kunnen, of op één punt ver achter liggen. Dat kan niet zo snel ingelopen worden als in de tijd van Benetton omdat er een testverbod is. Hou lang dezdelfde regels en het veld schuif vanzelf in elkaar. | |
THEFXR | dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55 |
hoe kan dat nu, hij was niet betrokken bij de crash | |
THEFXR | dinsdag 10 juli 2018 @ 13:55 |
wat een tiener | |
Evenstar | dinsdag 10 juli 2018 @ 13:56 |
Jezus wat laat die gast zich kennen. Slachtofferrol 101. | |
SnowOokami | dinsdag 10 juli 2018 @ 14:04 |
fuck wat slecht | |
Sinister-D- | dinsdag 10 juli 2018 @ 14:17 |
Blijkbaar was dat zelfs een reactie na een eerder bericht op Instagram die een hele hoop reacties uitlokte Komt erop neer dat ie zelf geen excuses aanbiedt nadat ie Kimi/Ferrari ervan beschuldigd heeft hem opzettelijk in het rond te duwen. Wat een soap | |
Smacked_Actor | dinsdag 10 juli 2018 @ 14:43 |
Smullen | |
Fir3fly | dinsdag 10 juli 2018 @ 14:48 |
Maar al die teams hadden een enorm budget. Net als nu. Jordan is de uitzondering maar kon ook alleen winnen bij hoge uitzondering. | |
klaasweetalles | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:10 |
Nee maar zijn team maat van Ferrari wel he.... | |
Tarado | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:12 |
misschien een keertje in de simulator ipv de studio, over z'n kutstart hoor je hem niet | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:20 |
Punt is dat het toen nog overbrugbaar was voor een priveteam. Zie bijvoorbeeld de opmars van Benetton met Schumacher. Hill won toen ook bijna een race in de Arrows op eigen kracht. Nu weet je gewoon op voorhand al dat de top 3 veel te sterk is voor de rest en ook volgend jaar komt de rest er niet aan te pas. | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:42 |
V8 was een grote farce met de engine freeze. Daardoor had Red Bull jarenlang een voordeel met de geblazen diffuser. Dezelfde regels houden zorgt er misschien voor dat ze iets inlopen, maar een echte kans hebben ze niet. Als je het middenveld bekijkt dan ziet het er armoedig uit. Haas en Sauber zijn B teams geworden omdat ze niet op eigen benen kunnen staan. Force India zit, ondanks een 4e plaats bij de constructeurs, aan het infuus bij Liberty. En dan heb je nog Williams en Mclaren die ook steeds verder achterop raken en nauwelijks sponsors overhouden. Het grote geheel oogt gewoon erg ongezond. | |
opreis | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:55 |
Van 2017 op 2018 zijn de regels redelijk gelijk gebleven maar het gat tussende top en het middenveld lijkt alleen maar groter. Natuurlijk zal er een omslagpunt komen waarin de voorsprong kleiner wordt maar geen idee wanneer. Misschien dat iemand daar een mooie grafiek of tabel van kan maken | |
Fir3fly | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:57 |
De impact die de halo had moet je niet onderschatten. | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 15:59 |
De teams geloven er zelf ook niet in:
| |
BadderHaring | dinsdag 10 juli 2018 @ 16:26 |
Mwaa, ik vind toegeven dat wat je zelf hebt gezegd 'dumb shit' is, eigenlijk wel gelijk aan een excuus. | |
maniack28 | dinsdag 10 juli 2018 @ 16:27 |
Ze hebben wel gelijk. Men moet ook niet vergeten dat zonder die 7 teams de formule 1 echt niks meer is | |
Smacked_Actor | dinsdag 10 juli 2018 @ 16:39 |
Dan had hij 'sometimes I say dumb shit' moeten zeggen, dan hou je het bij jezelf. | |
BadderHaring | dinsdag 10 juli 2018 @ 17:08 |
Dit is echt zeiken om het zeiken. Ik ben geen Hamilton-fan, maar dit is echt zoeken naar dingen om over te zeiken. | |
THEFXR | dinsdag 10 juli 2018 @ 17:25 |
en dan? | |
klaasweetalles | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:33 |
wat denk je zelf goser denk je dat die gasten van Mercedes gekkies zijn....... | |
ColtZ40 | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:37 |
Ja. Wat heeft het voor nut dat Vettel tegen Bottas aan rijdt? Bottas staat 50 punten achter op Vettel... Als raikkonen 2 race’s achter elkaar tegen Hamilton aan rijdt dan was de reactie van Mercedes terecht geweest. | |
Asschen_sukar | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:38 |
Heeft het wel alle schijn van na dit weekend. | |
Weltschmerz | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:39 |
Dat was niks wat niet na te maken is. Er was dan ook geen sprake van een RBR dominantie, maar van slechts twee topcoureurs die presteerden, alleen telkens dezelfde net wat beter. Het is 2 keer tot het gaatje gegaan om de titel en in 2012 won McLaren net zoveel races als RBR. Dat krijg je als een diva in een gelijkwaardige auto zet. Het jaar daarvoor had een nieuw team nog de titel gewonnen. Dan kun je niet zeggen dat er die periode iets mis was met de F1. Ja, maar dat komt ook doordat McLaren en Williams al jaren doorkloten. Je kunt een mindere periode hebben, maar als het duidelijk is dat het structureel mis zit dan ga je ook geen sponsors aantrekken. Motorfabrikanten staan dan ook niet te springen. Het lijkt me vooral een crisis in het Britse teammanagement. Je moet altijd maatregelen nemen om de kosten te beperken en het aantrekkelijk te houden voor nieuwe instappers, maar stabiliteit in de regels maakt dat meer geld hebben relatief minder tijdwinst oplevert. Als jij na 10 jaar eindelijk ook doorkrijgt dat Hamilton labiel is, wat was er dan fantasie aan van mij? Ik vind het op zich wel excuus genoeg. Het zijn wel de excuses van een egomaan natuurlijk, maar hij noemt het dumb dus dan staat dat. Het is dan weer niet voldoende van Wolff, die zich achter Allison verschuilt, hij koos er bewust en echt niet in een opwelling voor hem te citeren. En Lauda natuurlijk, dat ging ook niet per ongeluk. De hele Mercedes teamleiding moet zijn excuses aanbieden voor hun weloverwogen pogingen om druk op de wedstrijdleiding te leggen met hun gedramaqueen. | |
Peterselieman | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:40 |
Precies. Het was wederom de magie van Ericsson | |
Peterselieman | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:41 |
Ze hebben daar een goed punt, maar met het geld dat ze hebben hadden ze niet zo'n slak af hoeven leveren | |
klaasweetalles | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:45 |
Je weet echt niet waar we over praten ALs een Ferrari wereoldkampioen wordt dit seizoen krijgen beide rijders waarschijnlijk een bonus van enkele miljoenen euro's.......en dan heb ik niet eens over de bedragen die de renstal Ferrari uitgekeerd krijgt van het totale prijzenpakket.die in de formula 1 omgaat.... Je kent de belangen niet in de F! blijkbaar | |
Peterselieman | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:48 |
Als Ferrari bij de titel de rijders een bonus uit moet keren kunnen ze beter geen kampioen worden. Sparen ze wat centjes uit Denk je nou echt dat ze daar wakker liggen van een miljoentje meer of minder? | |
klaasweetalles | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:49 |
jij weet blijkbaar niet hoe duur zo een renstal kost..... | |
zoem | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:50 |
Laten we het complottheorie-gehalte iets minderen Er worden vast en zeker smerige spelletjes gespeeld, maar dit is wel vergezocht. | |
Peterselieman | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:53 |
nee, hoe duur een renstal kost weet ik niet. Hoe duur het is om een renstal te runnen kun je achterop een bierviltje wel ruwweg uitrekenen | |
klaasweetalles | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:00 |
Dus het mercedes team fantaseert maar wat volgens jou? | |
ColtZ40 | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:33 |
Als je tegen een andere aan rijdt heb je een net zo groten kans dat jezelf elimineert. | |
tja77 | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:38 |
Ik heb me niet zo heel erg verdiept in de F1 techniek, maar een voorwielophanging lijkt me ook 1 van de zwakste onderdelen van het geheel. Als Raikkonen persé Hamilton wilde elimineren, waarom dan op die manier? En waarom met een bescheiden tikje na een blokkerend wiel? Doe het dan goed en ram je Ferrari er vol in. | |
sasquatsch | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:46 |
Ja, net zoals jij altijd doet! | |
Gezicht | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:49 |
Mag de helft van dit topic een schopje TRU? | |
VEM2012 | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:52 |
Nee, het zijn gewoon hele slechte verliezers. | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 19:59 |
Renault had de motor ontworpen voor de geblazen diffuser. De concurrentie kon er weinig aan doen omdat er een engine freeze was. Het is niet alleen McLaren en Williams, maar alle priveteams zitten in de problemen. Sauber kon niet meer op eigen benen staan en zijn nu een B team van Ferrari geworden. Force India zit aan het infuus bij Liberty. | |
Gruj0 | dinsdag 10 juli 2018 @ 21:06 |
Ik denk niet dat Peter Sauber en Frederic Vasseur dat erg vinden. Haas is er ook alleen maar beter op geworden. Alleen jammer van al hun incidenten. Zonder hadden ze een hele boel punten gehad. Ik vraag me wel af hoe het was gegaan als Monisha Kaltenborn was aangebleven en de Honda deal had doorgezet. Waren ze dan op eigen kracht een soort Alfa Romeo Sauber of STR geworden? | |
M.Melandri | dinsdag 10 juli 2018 @ 22:33 |
Een B team worden is puur uit armoede, want in feite geef je het gewoon op. | |
Fer | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:31 |
Er wel iets structureels mis, als er slechts 2 zitjes zijn die een potentieel wereldkampioenschap mogelijk maken. Nee geen 4, want deze teams zullen altijd een iets tammere rijder naast hun nummer 1 zetten. Een team als Redbull kan nog 600m in hun chassis steken, maar zijn kansloos zonder Mercedes of Ferrari motor, een motor die onbereikbaar is voor hun. Ook voor McLaren, als deze de top teruggevonden heeft, is voorlopig nog geen winnende motor beschikbaar. Motoren moeten goedkoper, gelijkwaardiger, meer toeren maken en er moeten meer fabrikanten instappen. Ik hoop dat de Fia zich dit keer niet in de maling laat nemen en een goed plan komt voor 2021. | |
Marcoss | woensdag 11 juli 2018 @ 00:01 |
Gelukkig hebben we altijd mevrouw Raikkonen ook nog | |
BadderHaring | woensdag 11 juli 2018 @ 08:07 |
In je gezicht, Hamilton | |
Sjemmert | woensdag 11 juli 2018 @ 08:09 |
| |
Evenstar | woensdag 11 juli 2018 @ 08:17 |
Minttu | |
Tarado | woensdag 11 juli 2018 @ 08:37 |
van ballet heeft ze dus ook al geen verstand | |
BadderHaring | woensdag 11 juli 2018 @ 08:39 |
Ik denk inderdaad dat menig ballerina er harder voor werkt dan haar echtgenoot. Maar goed, als sneer is het prima. | |
Smacked_Actor | woensdag 11 juli 2018 @ 08:58 |
Haha wat een grap! | |
THEFXR | woensdag 11 juli 2018 @ 09:24 |
| |
Bosbeetle | woensdag 11 juli 2018 @ 14:36 |
idd verliezen bij ballet | |
THEFXR | woensdag 11 juli 2018 @ 17:59 |
lord_bono | woensdag 11 juli 2018 @ 19:47 |
Dat zelfs Rosberg zo'n clickbait vlog titel nodig heeft | |
Weltschmerz | vrijdag 13 juli 2018 @ 16:56 |
Onzin, de rest is er ook mee gaan rijden en toen het verboden werd was dat slechts een kleine tegenslag voor RBR, om het seizoen daarop wél oppermachtig te zijn. Als Alonso iets meer de belangrijke momenten had gepakt en Hamilton had gepresteerd dan waren het (ook qua statistieken) hele interessante jaren geworden. Nu ging Vettel er telkens mee vandoor, dat de Britten het niet konden hebben dat er weer een Duitser de beste was betekent niet dat er iets mis was met de F1. Als je ziet wat FI en Sauber met de beschikbare middelen doen dan betekent dat juist dat de subtoppers het laten afweten. Beetje onzin. Op Monaco was Mercedes echt kansloos, ook al steken ze nog 600 miljoen in hun motor. De een heeft een beter chassis, de ander een betere motor. Er zijn alleen wat meer circuits waarbij de motor het beslissende voordeel geeft. Als Verstappen niet zoveel domme fouten had gemaakt stond hij veel dichter op de leider. Als Verstappen net zo'n gat met de 'tweede rijder' had geslagen als de leider in het WK stond hij daar nog veel dichter op of zelfs hoger. RBR heeft ook gewoon bij het chassis niet voor rechte lijnsnelheid gekozen, en dat levert op in de bochten en bij de exit. Komt nog bij dat RBR vaak faalt op andere onderdelen dan de motor en ook niet het maximale uit Renault haalt. Als het chassis en de coureurs altijd fantastisch zijn en het altijd alleen aan de motor ligt en die al twee jaar wordt afgezeken dan levert dat Renault niet de gewenste publiciteit op en ga ze daar niet harder van lopen, en niet meer investeren, maar gaan ze rustig verder bouwen aan hun eigen teampje. | |
Tarado | vrijdag 13 juli 2018 @ 16:59 |
| |
SnowOokami | vrijdag 13 juli 2018 @ 20:41 |
fake | |
Tarado | zaterdag 14 juli 2018 @ 13:52 |
| |
THEFXR | zaterdag 14 juli 2018 @ 15:28 |
V12 Ferrari rules and it isn't even close | |
Fir3fly | zaterdag 14 juli 2018 @ 16:04 |
https://www.motorsport.co(...)-difference-1059660/
| |
THEFXR | zaterdag 14 juli 2018 @ 16:43 |
Honda komt nog met een update | |
THEFXR | zaterdag 14 juli 2018 @ 16:48 |
Sjemmert | zaterdag 14 juli 2018 @ 17:05 |
Die Ferrari motor lijkt gewoon heel goed te zijn. Misschien wel beter dan Mercedes nu ? | |
vosss | maandag 16 juli 2018 @ 08:48 |
Raceweek | |
Fiorano | maandag 16 juli 2018 @ 10:16 |
Weekendje Hockenheim | |
Tijn | maandag 16 juli 2018 @ 10:20 |
Ik ga voor het eerst sinds de jaren ‘90 weer eens naar een circuit toe | |
ondeugend | maandag 16 juli 2018 @ 11:36 |
Ik stuur huisgenoot met vriend woensdag naar Hockenheim. ze zitten op C zuid paars en zijn te gast op camping C6 Waar zitten jullie? | |
Nattekat | maandag 16 juli 2018 @ 11:40 |
Thuis op de bank | |
ondeugend | maandag 16 juli 2018 @ 11:41 |
Ja ik ook | |
SnowOokami | maandag 16 juli 2018 @ 12:09 |
Op de bank of onder de auto weer | |
Nattekat | maandag 16 juli 2018 @ 12:22 |
Onder de auto? | |
SnowOokami | maandag 16 juli 2018 @ 12:25 |
Gisteren meegedaan met drag races... en toen ik wegreed van het terrein klonk er iets niet helemaal gezond dus wordt weer sleutelen het weekend | |
Gezicht | dinsdag 17 juli 2018 @ 18:11 |
Hij moet zelf lachen zo slecht is 'ie in de sim | |
Fer | dinsdag 17 juli 2018 @ 18:56 |
Misschien, Ferrari heeft ook een erg goede versnellingsbak, achterwielophanging en Haas/Sauber gebruiken precies dezelfde. Hierdoor hebben alle 3 de teams voordeel van de goede samenwerking tussen de onderdelen in de aandrijving. Je merkt het met optrekken vanuit de trage bochten, daar is Ferrari meester. | |
franklop | dinsdag 17 juli 2018 @ 19:15 |
in Canada toch? | |
spectrumanalyser | dinsdag 17 juli 2018 @ 21:50 |
Ferrari had in de laatste race een betere auto. Nico Rosberg heeft in een recente video op zijn YouTubeaccount uitgelegd waar de verbetering zit in de Ferrarimotor. Komt erop neer dat ze het batterijpakket vaker en langer kunnen opladen, waardoor ze meer opgeslagen energie kunnen inzetten. | |
Peterselieman | dinsdag 17 juli 2018 @ 21:52 |
Dat verhaal is best interessant, want eerder dit jaar werd er nog gesteld dat Ferrari het systeem mogelijk zou misbruiken en door het inzetten van teveel energie meer pk's tot haar beschikking zou hebben. De FIA heeft er zelfs extra op gecontroleerd. | |
Nattekat | dinsdag 17 juli 2018 @ 22:34 |
Het hele jaar door. | |
spectrumanalyser | woensdag 18 juli 2018 @ 00:43 |
Nico Rosberg : Op 2:30 begint hij over meer druk van de turbo bij Ferrari . Ergens verwacht je dat Nico wel een goede bron kan zijn. Voor zover ik weet is er geen limiet aan de turbodruk. Slechts een limiet van 100kg brandstof per uur 'fuel flow'. | |
JayHovah | woensdag 18 juli 2018 @ 07:29 |
Ik denk eerder Australië... | |
THEFXR | woensdag 18 juli 2018 @ 11:59 |
voor Japan | |
Sjemmert | woensdag 18 juli 2018 @ 13:35 |
Het is iig overduidelijk dat de 'Ferrari' teams grote stappen hebben gemaakt ja. | |
Fer | woensdag 18 juli 2018 @ 14:09 |
Kwa aero zullen ze ook wel de mazen van de wet opzoeken. Officieel moet ieder team zijn eigen aero ontwerpen, maar stiekem zal er wat kennis worden gedeeld, door het personeel af en toe te rouleren tussen de teams. | |
#ANONIEM | woensdag 18 juli 2018 @ 19:30 |
https://www.f1maximaal.nl(...)t-ricciardo-beter-is
| |
YourCaptor | woensdag 18 juli 2018 @ 19:32 |
Monolith | woensdag 18 juli 2018 @ 19:35 |
Sjaak: | |
Whiskers2009 | woensdag 18 juli 2018 @ 19:40 |
De man heeft wat rare kronkels in zijn hersenen. Maar goed, we weten wie het zegt. Altijd op zoek naar wat aandacht. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 18 juli 2018 @ 19:43 |
Oppertroll Villeneuve slaat opnieuw toe | |
Nattekat | woensdag 18 juli 2018 @ 19:43 |
Hier gestopt met lezen. | |
Monolith | woensdag 18 juli 2018 @ 19:49 |
Hij stelde toch een paar races geleden al exact hetzelfde trouwens? | |
Sjemmert | woensdag 18 juli 2018 @ 19:50 |
Heb dit verhaal al eens eerder van hem gehoord ja. | |
bokkepoot | woensdag 18 juli 2018 @ 19:58 |
Die kerel is ook wel een droeftoeter eerste klas. In dit filmpje zit ie eerst te vertellen dat hij vol op het psychologische spel inzette zodat Schumacher niet in hem zou crashen om WK te worden. En dat ie allerlei spelletjes speelde etc.. Wat zie je Schumi vervolgens doen in het stuk erna? Die ragt zo dat stuur maximaal naar rechts, en als zijn auto niet kapot was geweest was het hem alsnog gelukt... Met je kutspelletjes | |
Fir3fly | woensdag 18 juli 2018 @ 19:59 |
https://www.motorsport.co(...)-honda-push-1061091/Maar dat zouden ze toch wel doen? Dat is toch de reden dat Toro Rosso zo ver teruggezakt is ? | |
opgebaarde | woensdag 18 juli 2018 @ 20:00 |
Vorige week maandag had Villeneuve wel een goed punt | |
bokkepoot | woensdag 18 juli 2018 @ 20:03 |
Probleem is dat ie zo loopt te klagen en alles af loopt te kraken dat ie een beetje ongeloofwaardig word. Lauda heeft daar soms ook last van, al kan die soms nog wel lovend over dingen zijn.. | |
Monolith | woensdag 18 juli 2018 @ 20:09 |
Jacques kan ook redelijk bipolair zijn hoor, al zal hij niet zeggen dat RIC van de baan glijdt of uitvalt met problemen omdat VER sneller is. Dat levert namelijk geen controverse op. | |
Whiskers2009 | woensdag 18 juli 2018 @ 20:27 |
Horner lovend over Max: https://www.f1maximaal.nl(...)x-willen-zien-falen/ | |
opgebaarde | woensdag 18 juli 2018 @ 20:39 |
Zeker zeker niemand neemt Villeneuve (meer) serieus. Lauda communiceert lomp, maar heeft wel een redelijk objectief beeld en mening. Hij overdrijft over het algemeem, praat in superlatieven en daar kunnen wij niet tegen. Lauda is niet gek | |
TAV74 | woensdag 18 juli 2018 @ 21:08 |
Dat is gewoon een oud bericht dat weer is opgegraven toch? Dit komt volgens mij uit de week na Monaco. Zou niet weten op basis van wat hij nu weer over de seizoenstart zou beginnen, en dan ook nog na een aantal weken waarin Max ruim sneller blijkt te zijn. | |
Monolith | woensdag 18 juli 2018 @ 23:29 |
Iemand die ook niet vies is van een beetje controverse riep dat Verstappen in de auto van Lewis al lang wereldkampioen was geweest: https://www.autobahn.eu/9(...)n-al-wereldkampioen/ | |
trein2000 | woensdag 18 juli 2018 @ 23:42 |
| |
KillerBee4ever | donderdag 19 juli 2018 @ 06:07 |
Niet om flauw te doen (en VER's fouten in het begin van het seizoen even buiten beschouwing gelaten), denk ik (en vind ik) dat hij daar wel een punt heeft. Maar ja, het is nu eenmaal niet de realiteit, dus het heeft dan idd weinig zin om dit soort dingen te zeggen | |
vosss | donderdag 19 juli 2018 @ 12:21 |
Goed, Lewis heeft bijgetekend voor 2 jaar. Tot zover de stoelendans zullen we maar zeggen. | |
vosss | donderdag 19 juli 2018 @ 12:42 |
Ricciardo zal inmiddels zn contract bij Red Bull dan ook wel ondertekend hebben nu lijkt me zo | |
GM78 | donderdag 19 juli 2018 @ 12:58 |
Nog twee jaar dat gezeur en gezeik aan moeten horen, als de diva niet op de eerste plaats rijdt | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2018 @ 13:06 |
Had je iets anders verwacht dan? Gisteren begonnen met een silly season overzicht voor 2019. Vanavond maar even afmaken en posten | |
vosss | donderdag 19 juli 2018 @ 13:07 |
Nee eigenlijk niet, maarja, je kan nooit weten. Van Rosberg verwachtte ook niemand dat hij ineens zou stoppen | |
THEFXR | donderdag 19 juli 2018 @ 15:50 |
Nico is happy, vrouwtje, kinderen en een vlog. HAM heeft twee honden in LA. | |
Whiskers2009 | donderdag 19 juli 2018 @ 15:59 |
Merc vond RIC kennelijk te duur (lees: het gevraagde salaris niet waard): https://www.f1today.net/n(...)ricciardo-is-te-duur | |
tja77 | donderdag 19 juli 2018 @ 16:12 |
Raar, je zou zeggen dat rijden om het kampioenschap een hogere prioriteit zou hebben dan centjes. Miljonair zijn ze toch al. | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2018 @ 16:38 |
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gelezen over Ferrari. | |
Weltschmerz | donderdag 19 juli 2018 @ 16:47 |
Ik denk dat het net zoiets is als met voetballers, die gebruiken salarissen en transfersommen om zich tegen elkaar af te meten en te weten wat de club in hen ziet. Als Hamilton 40 miljoen per jaar krijgt en Ricciardo 10 miljoen dan gaat Ricciardo geen wereldkampioen worden, want die 40 miljoen is een investering in het merk Hamilton, wat blijkbaar werkt voor Mercedes. Gaat hij het record van Schumacher evenaren? Is hij de grootste ooit? Dat soort onzin. Als Mercedes geen 15 miljoen voor Ricciardo wil lappen dan is daarmee duidelijk dat ze in hem geen wereldkampioen zien, maar Hamilton kampioen willen maken. Dan kun je tegen stroom in het team op gaan roeien maar dat is Rosberg ook niet goed bekomen, en die zat er dan ook nog eens eerder. Goede salariseis dus, nu weet Ricciardo wat Mercedes bedoeling met hem was. | |
Whiskers2009 | donderdag 19 juli 2018 @ 16:54 |
Dan heeft RIC gegokt en (dik) verloren. Geen kampioenschapswagen en geen salaris dat in de buurt komt van dat van Max (waar hij kennelijk wel op uit was gezien het genoemde bedrag). Tenzij RBR hem het alsnog geeft. Maar als ik RBR was zou ik daar niet (meer) aan beginnen. Kennelijk ligt zijn marktwaarde lager. | |
Tarado | donderdag 19 juli 2018 @ 17:38 |
| |
maniack28 | donderdag 19 juli 2018 @ 17:49 |
Noooooo, niet Stroll naar FI. Wat zonde | |
lobotm | donderdag 19 juli 2018 @ 17:56 |
Tja williams geeft zo'n slechte auto dat zelfs stroll er niks mee kan (Zou goed kunnen dat williams inderdaad in big trouble zit) Maar goed betekend toch dat perez of ocon een uitdaging heeft om een zitje te vinden. | |
Peterselieman | donderdag 19 juli 2018 @ 18:02 |
weer een team dat achteruit gaan boeren | |
Whiskers2009 | donderdag 19 juli 2018 @ 18:04 |
Die geruchten gaan toch al langer? Zou overigens puur voor het geld dat Stroll meebrengt zijn. | |
THEFXR | donderdag 19 juli 2018 @ 18:04 |
FI kan wel geld gebruiken | |
Tarado | donderdag 19 juli 2018 @ 18:04 |
zij kunnen wel meer met minder, als ze maar 1 van die andere 2 houden voor het evenwicht | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2018 @ 18:30 |
Zonder die kapitaalinjectie is het maar de vraag of ze überhaupt volgend jaar op de grid staan. | |
Bluurgh | donderdag 19 juli 2018 @ 21:25 |
Er gingen laatst geruchten dat papa Stroll gewoon maar FI zou gaan kopen, daar heeft hij toch geld genoeg voor. En dan liever dat ze blijven met Stroll dan dat er twee stoeltjes verdwijnen. | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2018 @ 21:29 |
Het probleem is dat Mallya de hoofdprijs wil en niemand dat wil betalen, anders was er allang een deal gedaan. | |
Fer | donderdag 19 juli 2018 @ 21:45 |
Ik vermoed nog steeds dat er gezamenlijke deal komt van Stroll, samen met een andere koper. Stroll hoeft niet perse de exposure als eigenaar/naamgever. De andere kopers wel. | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2018 @ 21:46 |
En hier is het beloofde overzicht voor F1 / Silly Season 2019 | |
THEFXR | donderdag 19 juli 2018 @ 21:48 |
maar die heeft niet veel te willen gezien zijn positie | |
Donderkonijn | donderdag 19 juli 2018 @ 22:33 |
Die gaan dan naar Williams en omdat ze zoveel beter zijn dan Strollie rijden ze hem zelfs met die knakenbak fluitend voorbij. Sterker nog met de ontwikkeling van de nieuwe wagen hebben ze dan ineens coureurs die WEL voelen wat er mis is en zal de doorontwikkeling beter gaan. Stroll heeft het gewoon niet, dat hebben we nu al 2 seizoenen lang kunnen zien. Het is een wonder dat die gast nog niet zoveel crashes als Maldonado heeft. ninja edit: oh, ik zag je sarcasme even niet, soolly... d'oh | |
sasquatsch | donderdag 19 juli 2018 @ 23:13 |
Alleen heeft hij het idee van wel, met alle mogelijke gevolgen van dien. Even een quote uit een verhaal over Mallya in relatie tot de mogelijke verkoop van FI. Sorry, geen link. Komt uit een niet-openbare pdf van GrandPrix+. | |
opreis | vrijdag 20 juli 2018 @ 02:49 |
Zou mooi zijn als Stroll naar FI gaat en dat er dan een fatsoenlijke rijder naast hem rijdt die hem flink vernederd | |
nils7 | vrijdag 20 juli 2018 @ 08:44 |
HAd gehoord dat Andretti ook interesse had. | |
Rossdale | vrijdag 20 juli 2018 @ 09:54 |
Daar zal Liberty ook wel oren naar hebben, als er potentieel nog een amerikaans team op de grid komt. | |
Pino112 | vrijdag 20 juli 2018 @ 09:58 |
Bottas blijft. | |
sasquatsch | vrijdag 20 juli 2018 @ 10:17 |
Klopt! Er zijn twee Amerikaanse investeerders geïnteresseerd van de in totaal vijf bekende kandidaten.
| |
nils7 | vrijdag 20 juli 2018 @ 11:04 |
Volgens mij was er ook een ander Energy Drink die het wilde overnemen. Ik hoop gewoon op Andretti dat zet wat zoden aan de dijk in Amerika. | |
DKUp | vrijdag 20 juli 2018 @ 11:06 |
Meh... | |
Peterselieman | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:27 |
18 inch velgen vanaf 2021 en de bandenwarmers gaan in de ban | |
S95Sedan | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:28 |
Gaat er voor geen meter uitzien. | |
Rossdale | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:29 |
Omdat ze dan niet meer te tillen zijn zeker? | |
Tinos85 | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:40 |
Volgens mij ook niet | |
Nattekat | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:49 |
JayHovah | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:50 |
Laat Ronald van Dam maar dit niet horen... | |
VEM2012 | vrijdag 20 juli 2018 @ 12:55 |
Natuurlijk blijft hij. Mercedes en Ferrari hanteren een duidelijk eerste rijder/tweede rijder beleid. | |
Nattekat | vrijdag 20 juli 2018 @ 13:02 |
Huhwat? | |
JayHovah | vrijdag 20 juli 2018 @ 15:04 |
Die aap roept elke DTM race dat ze ook in de F1 de bandenwarmers moeten afschaffen... | |
Rossdale | vrijdag 20 juli 2018 @ 15:06 |
Ik weet niet of ik Vettel nou als tweede rijder naast Kimi zou kwalificeren. | |
mikieu | vrijdag 20 juli 2018 @ 16:13 |
F2 ook (gok ik dat hij dat is, aangezien iemand dat daar ook steeds zegt) | |
Smacked_Actor | vrijdag 20 juli 2018 @ 16:23 |
Dezelfde aap inderdaad. | |
Nattekat | vrijdag 20 juli 2018 @ 16:27 |
Dankzij hem heb ik mijn ZiggoGo dinges niet verlengd | |
JayHovah | vrijdag 20 juli 2018 @ 16:39 |
Thanx God voor de SkySports F1 stream hè (ook voor de F2 races). | |
Nattekat | zaterdag 21 juli 2018 @ 21:46 |
Voor hen die Vandoorne tegen vinden vallen; het ligt echt niet aan hem:
| |
Whiskers2009 | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:48 |
Marchionne definitief weg bij Ferrari. Schijnt heel slecht te gaan met hem nu (gezondheid). | |
trein2000 | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:50 |
En jij gelooft dat? Damagecontrol | |
Whiskers2009 | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:52 |
Ik wel. Vandoorne was echt echt goed. Ook bij de invalrace in Bahrein | |
Whiskers2009 | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:55 |
Hier een bericht over Marchionne: https://www.f1today.net/n(...)aftreden-bij-ferrari Volgens de comments is het echt ernstig | |
sasquatsch | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:58 |
Staat al een paar uur in het nieuwtjestopic: F1 / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 204 - Presentatie galore | |
Whiskers2009 | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:59 |
Owh, excuus. | |
#ANONIEM | zondag 22 juli 2018 @ 10:21 |
Er is ook al een paar maand een line up 2019 topic, hield jou ook niet tegen om een nieuw topic te openen... | |
Asschen_sukar | zondag 22 juli 2018 @ 10:35 |
Hoop dat hij er bovenop komt. Het was dan een lul, maar hij heeft Fiat en Ferrari er wel weer bovenop gekregen. | |
sasquatsch | zondag 22 juli 2018 @ 11:59 |
Omdat dat imho een ander soort topic is. | |
Tarado | zondag 22 juli 2018 @ 12:52 |
qua managing zeker z'n gewicht in goud waard, qua herstel vrees ik het ergste ondanks dat we weinig details te horen krijgen | |
tralalala | zondag 22 juli 2018 @ 12:55 |
Beter racen ze weer gewoon om 14:00, wat een kut tijd is dit zeg. | |
klaasweetalles | zondag 22 juli 2018 @ 16:59 |
- opdonderen - [ Bericht 47% gewijzigd door Nattekat op 22-07-2018 17:10:01 ] | |
#ANONIEM | zondag 22 juli 2018 @ 17:19 |
sure | |
sasquatsch | zondag 22 juli 2018 @ 17:30 |
Lul niet! Mensen vragen om voorspellingen te posten over de line-up van volgend jaar is heel wat anders dan de daadwerkelijke silly season geruchten uit de F1 wereld te plaatsen. Iets wat ik al sinds mensenheugenis hier doe op Fok! En dat topic leek me niet geschikt daarvoor. | |
#ANONIEM | zondag 22 juli 2018 @ 17:45 |
Oftewel, zie mij eens belangrijk zijn Hoe durft iemand hetzelfde te doen als ik. | |
sasquatsch | zondag 22 juli 2018 @ 17:49 |
Het is totaal niet hetzelfde. | |
#ANONIEM | zondag 22 juli 2018 @ 17:53 |
Wie zit er volgend jaar in die auto's. Lijkt mij hetzelfde. Maar dat laat ik lekker aan de mods over. Vond het alleen hypocriet. | |
Nattekat | zondag 22 juli 2018 @ 18:03 |
Doe dit eens even in dm ofzo | |
Asschen_sukar | zondag 22 juli 2018 @ 18:09 |
Met enige achtergrond kennis op het gebied zal het me niks verbazen als er een heftige complicatie opgetreden is. Voor zover ik weet heeft hij een schouder operatie ondergaan, dus als hij dan nu ineens in coma ligt denk je al snel aan een infarct of vet/lucht embolie. Of iets anesthesie gerelateerd. Allemaal vrij nare zaken waar je niet zomaar weer bovenop bent. Hoop dat ik er grondig naast zit. | |
Whiskers2009 | zondag 22 juli 2018 @ 18:18 |
Schouderoperatie klopt volgens mij. Maar de geruchten hebben het over kanker. Niet over een infarct of een embolie. Al zijn geruchten uiteraard maar geruchtenm | |
THEFXR | zondag 22 juli 2018 @ 18:27 |
Lewis naar de stewards | |
Nober | zondag 22 juli 2018 @ 18:41 |
Serieus? Kimi mocht dat in 2007. | |
Whiskers2009 | zondag 22 juli 2018 @ 18:48 |
Niet mijn scoops jatten he? | |
Asschen_sukar | zondag 22 juli 2018 @ 19:25 |
Ah, ik had weer ergens een gerucht gelezen dat ie in coma op de IC zou liggen. | |
sasquatsch | zondag 22 juli 2018 @ 19:30 |
Klopt. Maar dan als gevolg van uitgezaaide long- of prostaatkanker (zijn blijkbaar verschillende geruchten over) die ze gevonden hebben tijdens die schouderoperatie. | |
Whiskers2009 | zondag 22 juli 2018 @ 19:50 |
Klopt. Maar volgens de geruchten niet door de oorzaken die jij noemt dus | |
Asschen_sukar | zondag 22 juli 2018 @ 19:52 |
Helaas dan weer wel door net zulke slechte omstandigheden | |
Whiskers2009 | zondag 22 juli 2018 @ 19:53 |
Ja, dat wel. Gun je niemand | |
mikieu | zondag 22 juli 2018 @ 22:55 |
Ric kreeg geen nieuwe PU, want die kon nog wel een tijdje mee.. man man man | |
ondeugend | maandag 23 juli 2018 @ 00:23 |
Raceweek! | |
vannelle | maandag 23 juli 2018 @ 05:06 |
Nou, je bent zo grondig aan het gokken dat ik vrees dat er wel íets waar van is. Maar nog eens over Hamilton, er werd ook gezegd dat breaching the line on the pitentry niet besproken was tijdens de briefing (artikel 8 van eoa) en dat het daarom lastig of niet bestraft kon worden. Ik vind dat heel apart, zou toch een standaard formulier aan het begin van elke race moeten zijn? Van Gameren noemde dat en liet het ook zien, heb verder geen bron. Sorry... | |
opreis | maandag 23 juli 2018 @ 05:13 |
Heel goed is hij niet, gewoon een middenmoter op zn best | |
BadderHaring | maandag 23 juli 2018 @ 07:18 |
Met Marlboro als grote sponsor.... | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 08:57 |
Lees net op de FP dat lid d van dat artikel mbt pitentry dit jaar aangepast is. Weet zo ff niet meer wie in de live topics daarmee kwam met dat artikel, maar volgens dat wat hier gepost werd was lewis in overtreding, volgens de link die op de fp gegeven wordt niet, want daar is precies 1 zinnetje aan lid d toegevoegd dit jaar wat heel toevallig lewis vrij pleit. Ergo: stond dat er gisteren ook al in of hebben ze dat gisteren aangepast? Dat zou namelijk ook niet de eerste keer zijn. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 08:57 |
Op sommige circuits zit de pit ingang (pit entry, het stuk tussen de safetycar lijn en het begin van de pitlane speed limit) op het rechte stuk. Omdat je mag verwachten dat auto's daar gaan afremmen is het verboden op die circuits om achter iemand anders aan te rijden en dan weer over de lijn de baan op te rijden. o.a. Op Baku is dat het geval, vandaar dat Kimi daar wel een straf voor kreeg. Ook op Zandvoort (zoals het nu is) zou dat het geval zijn. In principe op Interlagos is dat ook zo, maar omdat dat deel in een flauwe bocht ligt waarbij het afremmen pas gebeurt als je al niet meer terug kan de baan op (want muur) is dat de uitzondering. Op die circuits wordt regel 4d van hoofdstuk 4 van de sporting code aangepast en dit wordt medegedeeld in de rijders en team briefings voor aanvang van het weekend. Dat was hier niet het geval. Ja, dat stond er gisteren ook al in Ik heb het document van het begin van het seizoen er bij gepakt, en daar staat het ook al in. | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 08:58 |
https://www.fia.com/file/66031/download/20757?token=2UX9TFhQ Die dus. Zie vetgedrukte gedeelte. | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 09:00 |
Ok duidelijk. | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 09:15 |
Dus Hamilton heeft een straf gehad terwijl hij geen regel overtreden heeft? | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 09:31 |
Volgens het steward report heeft hij wel een regel overtreden. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 09:31 |
Hij heeft een straf gehad voor het overtreden van een regel die hij niet heeft overtreden, ja. Als hij al een straf had moeten hebben dan zou dat voor regel 27.4 moeten zijn. Gevaarlijk rijgedrag. | |
Mexicanobakker | maandag 23 juli 2018 @ 09:43 |
Dat was wel per ongeluk toen, geen bewussie, maar weet zeker dat dit wel eens vaker is gebeurd. | |
Donderkonijn | maandag 23 juli 2018 @ 09:57 |
Niks tegen HAM maar die gast heeft wel ALLE geluk van de wereld steeds bij het behalen van zijn World Championships. Hij heeft het nog nooit moeten doen met een mindere auto, zit eigenlijk vanaf het begin in competetieve teams, en dit soort dingen helpen hem steeds ontzettend. En als meneer dan een keertje vanaf achteraan moet starten is het niks dan gejank en excuses over de radio tot hij weer enigzins vooraan rijd. Net als 1 race terug claimen dat zijn auto stuk is, en dat ding rijd van achteraan naar p2. Die was dus niet stuk. Het is gewoon een ontzettende verwende jankbal. Nu ook weer teamorders nodig om te winnen. Als ik Bottas was geweest had ik daar dus dik schijt aan gehad, voor het constructeurs maakt het toch niet uit. En laat Bottas zien dat hij geen WDC materiaal is, een Schumacher, Senna,of Prost had daar gewoon lak aan gehad en was gaan winnen. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 10:23 |
Incorrect, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van een regel. De straf valt alleen lager uit dankzij een paar bullshit redenen. | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 10:30 |
Kennen jullie de mop van het verdronken circuit? Iets met 40cm water op sommige plekken. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 10:30 |
Nee, hij heeft een straf gekregen voor het overtreden van artikel 4 lid d van hoofdstuk IV van de FIA International Sporting Code. Die regel heeft hij echter niet overtreden want daarin staat expliciet 'by a car entering the pitlane', en dat heeft ie niet gedaan. Ergo, hij heeft een reprimande gehad voor het overtreden van een regel die hij niet heeft overtreden. Als hij een reprimande of straf had moeten krijgen, dan moet dat wel gebeuren voor een regel die hij daadwerkelijk heeft overtreden. Dat zou dan artikel 27 lid 4 van de Formula 1 Sporting Regulations moeten zijn: Echter is de uitleg die de Stewards geven zodanig verwoord dat een straf of reprimande voor deze regel ook uitgesloten wordt (namelijk dat het geen gevaar opleverde, omdat er geen auto's in de buurt waren, dat de snelheid laag was, en dat het tijdens een SC periode gebeurde). Dus de hele reprimande is complete onzin. Die zou ingetrokken moeten worden. Daarnaast zouden de stewards nu eens de regels moeten hanteren zoals ze zijn opgeschreven en niet zoals ze vinden dat ze opgeschreven zouden moeten zijn. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 10:31 |
Er staat 'pit entry' en niet 'pit lane'. | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 10:32 |
dat is toch die mop die te laat kwam? | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 10:33 |
Iets met zekere rode vlag. Amerika 2015. | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:15 |
Lager uit dan wat? | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 11:15 |
Er staat pit lane! En dat stukje stond er vorig jaar niet, maar dit jaar wel. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:20 |
maar dan blijft het toch een duidelijke overtreding? | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 11:21 |
nee want dat was geen pitlane enteren. Hij zat nog heel ruim in de pit entry. | |
BadderHaring | maandag 23 juli 2018 @ 11:22 |
Je entered toch via de entry? Als je de entry voorbij bent, ben je al ge-entered.... | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:23 |
dat bedoel ik | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 11:23 |
gewoon ballonbanden monteren om te blijven drijven en een buitenboordmotor erop en gaan met die banaan Was zeker een rode vlag geweest ja, niet normaal. Complete watervallen dit dat alles | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:24 |
Daarvoor staat pit entry. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:24 |
Lager uit. | |
vosss | maandag 23 juli 2018 @ 11:25 |
zo kan je het ook zien. Dubbelzinnige regels zijn ze goed in | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:25 |
Wat is de straf normaliter dan wel? | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:26 |
Dat moet je de stewards vragen, maar Raikkonen kreeg bijvoorbeeld 5 seconden. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:27 |
dat was genoeg geweest om hem een plekje te laten zakken | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:29 |
Nee, jij zegt dat de straf lager uitvalt. Dus dan is het lager ten opzichte van iets. Dus wat is de straf normaliter dan? Raikkonen 2017 is een heel ander verhaal, omdat de coureurs dat weekend expliciet gewaarschuwd zijn om de witte lijn te respecteren. Dan is er nog een ander Raikkonen incident waar jij misschien op doelt, maar daar raakt hij per ongeluk van de baan, dus ook totaal onvergelijkbaar. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:30 |
Dat doen de stewards, ik niet. Dus nogmaals, dat moet je aan hen vragen. Ze noemen zichzelf heel consistent. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:32 |
vind je zo'n reprimande dan genoeg? Hij rijdt gewoon blind de baan de baan weer op | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 11:35 |
Er staat crossing the line seperating pit entry from the track by a car entering the pitlane Pit entry is het hele stuk vanaf de bollard (safetycar line) tot aan het punt dat de pitlane speed limit ingaat. Dat was in Baku, en daar was de regel aangepast vanwege de gevaarlijk snelle pit entry, en deze wijziging was op donderdag al mede gedeeld aan de teams en de rijders. Op Hockenheim geldt die aanpassing in de regels niet. Maar hij was de pit entry nog niet voorbij: a) The section of track leading to the pit lane shall be referred to as the “pit entry”. De pitlane begint op het moment dat de snelheidslimiet van 80km/h ingaat, en zo ver was hij nog niet. Dus hij was nog op de pit entry, en niet er al voorbij. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:37 |
Hij ging over die lijn. Dus overtreding. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:37 |
lees nog eens goed | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:38 |
kan jij aangeven waar de stewards aangeven dat zij bewust een lagere straf voldoende vinden? Ik zie namelijk nergens "lager" of iets in die trant. En de stewards noemen zichzelf helemaal niet consistent. Salo gaf vorige week nog aan dat de straffen inconsequent zijn En dat artikel is een beetje grappig omdat Salo daar rept over context | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 11:38 |
Of gewoon the last man standing doen | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:38 |
a) The section of track leading to the pit lane shall be referred to as the “pit entry”. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:40 |
Dat staat gewoon in het bulletin. Ik zou aanraden die eens te lezen, dat scheelt een hoop gedoe. Daarin staat bijvoorbeeld letterlijk dat de stewards dit een consistente beslissing vinden. | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:40 |
Ik heb geen idee, ik hoopte op een straf, maar ik ben bijzonder subjectief. Mij lijkt dat een zwaardere straf dan de opgelegde reprimande meer op zijn plek was. Maar ik ben gewoon een kijker zonder veel inhoudelijke kennis | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:44 |
als Verstappen dit gedaan had was het een drive thru en 2 strafpunten geweest, tenminste is mijn gevoel, gewoon jammer dat ze inconsequent zijn of in ieder geval die indruk geven | |
potjecreme | maandag 23 juli 2018 @ 11:45 |
Hopelijk kan de rbr beter mee in Hongarije. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 11:48 |
Nee... Hij ging over die lijn maar ging niet de pitlane in... Dus hij voldeed maar aan 1 van de 2 criteria om die regel te overtreden... - Over de lijn gaan: check - De pitlane in rijden: Niet check. Wat lees ik niet goed? Moet ik het vertalen? Pit entry: Het stuk weg dat leidt naar de pit lane wordt pit entry genoemd. Let op leidt naar de pit lane... Pit lane begint waar de pit lane speed limit ingaat. Dus dat hele stuk, vanaf het paaltje tot aan de snelheidslimiet is pit entry. Daar was hij nog niet voorbij, daar was hij op. Behalve in gevallen van overmacht (die door de stewards als zodanig worden geaccepteerd), is het overschrijden, in elke richting, van de lijn die de pit entry scheidt van de baan door een auto die de pit lane in gaat verboden. Door een auto die de pitlane in gaat. Hamilton gaat de pitlane niet in, dus overtreedt hij ook niet deze regel. | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:49 |
Jup als jij het desbetreffende gedeelte gewoon quote dan had dat veel gedoe gescheeld maar zo ben jij niet Ik ben op diverse fora of nieuwssites nog nergens een bericht tegengekomen waarbij vergelijkbare incidenten zwaarder zijn gestraft. Nu komt dit erg weinig voor, maar wat dat betreft lijkt het dan dus toch een consistente beslissing? Ik hoor heel graag het tegendeel want ik vind een rel wel tof | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 11:49 |
zelfs de stewards zijn het niet met je eens, de overtreding was duidelijk, het gaat alleen nog maar over de hoogte van de straf | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 11:51 |
Jup, veel mensen waaronder ik hebben dit gevoel. En dit wordt versterkt omdat de stewards met onzinargumenten aankomen waarom ze gekozen hebben voor deze straf en onzinargumenten waarom er pas 90 min na de race toch een onderzoek gestart is. En dan herinneren we allemaal vorig jaar nog het argument: "ja maar we willen niet ingrijpen in het kampioenschap" | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 11:51 |
Dat is ook niet nodig. Het is vrij simpel, als je in de pit entry rijdt, ben je bezig met 'entering the pit lane'. Je maakt het veel te moeilijk, gewoon letterlijk lezen wat er staat. Entry = entering. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 11:59 |
Het deel 'by a car entering the pitlane' is dit jaar toegevoegd... Waarom specifiek dit benoemen als de regel zonder die toevoeging al precies beschrijft hoe de regel nu geinterpreteerd is? Overigens staat er nergens dat je bij het rechts langs dat paaltje rijden bezig bent met 'entering the pit lane'. Vandaar dat ik ook zeg dat dat waarschijnlijk voor volgend jaar toegevoegd gaat worden, en die bollard dan een 'commitment cone' wordt zoals bij NASCAR. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 12:00 |
en sowieso 2 uur lullen om tot zoiets te komen, je zou bijna denken dat ze aan het onderhandelen waren over het omkoopbedrag | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:00 |
Geen idee. Maar voorlopig ben jij de enige die het fout interpreteert. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:03 |
Ben ik nou zo slim, of is de rest nou zo dom? Ik interpreteer niets, ik lees het exact zoals het er staat. Als die toevoeging volledig genegeerd hoort te worden, dan had het ook niet toegevoegd hoeven worden. De Stewards hebben (weer eens) een steek laten vallen, niet voor het eerst, en ook niet voor het laatst vrees ik. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:04 |
De toevoeging hoeft niet genegeerd te worden. Het is gewoon een verduidelijking. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:09 |
Ja, een verduidelijking dat een auto die vervolgens NIET de pitlane in rijdt deze regel NIET overtreedt. Tot en met 2017 goldt deze regel namelijk ALTIJD als je op pit entry rijdt. Niet alleen voor 'a car entering the pit lane'. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:13 |
Hij ging de pit lane niet in. Die regel geldt dus alleen voor mensen die daadwerkelijk de pits in gaan. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:16 |
Onzin. Zoals ik al in het live topic heb gemeld zijn van de 22 keer sinds 2011 dat er een onderzoek was naar het overschrijven van de witte lijn slechts vier keer een straf uitgedeeld (van 5s). Bij elk van die keren werd er voorafgaande aan de race expliciet voor gewaarschuwd. Alle andere keren niet. Deze race ook niet, dus zou er geen straf moeten zijn, als de FIA consequent zou zijn. | |
THEFXR | maandag 23 juli 2018 @ 12:17 |
ok, maar vanuit de pits kan je geen moves meer maken die tegen het reglement ingaan. als je daar bent is de muur links of rechts afhankelijk hoe het cirquit gereden wordt. | |
Zorro | maandag 23 juli 2018 @ 12:17 |
Niet mee eens. "Entering the pitlane" is een beschrijving van een actie. Die heeft hij ingezet. Dat hij die actie niet doorzet doet daar niets aan af. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 12:18 |
wat ik zeg, het is een gevoel | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:21 |
Nee, dat staat er niet, dat verzin je zelf. Dat is dus die interpretatie. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:23 |
Dat zou betekenen dat iedereen die over de witte lijn rijdt die over de racelijn heen gaat, zoals op sommige circuits het geval is, bestraft zou moeten worden. Dat doen ze dus alleen als dat daadwerkelijk een gevaarlijke situatie oplevert en daarvoor dus voor de race wordt gewaarschuwd. Vandaar deze verduidelijking. Deze regel geldt dus alleen als de pitlane in gaat, niet als je alleen maar over de pit entry heen gaat. |