Mja. Donna, daar heb ik wel een mening over...quote:Op vrijdag 13 juli 2018 11:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
De DVL-er van dienst kon t pad van de goederentrein in een paar seconden op een passende plek slepen.
Een nieuw treinpadje inleggen over een vergelijkbare afstand voor een Donna-er kost ongeveer 2 tot 3 uur werk.
naar de Zwarte Cross?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:24 schreef pitboer het volgende:
Waar ging de Kameel heen?Hij reed door Deventer richting Arnhem of Enschede.
10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 15:12 schreef b2py het volgende:
Er is trouwens gisteren ook afgesproken om Nijmegen te gaan verbouwen: https://twitter.com/harri(...)429171218407429?s=21
Dank.Dus kans groot dattie weer door Deventer komt?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
naar de Zwarte Cross?
Zo te zien ook gesignaleerd in Zutphen
https://www.somda.nl/forum/21197/Opvallende+dingen+14+juli/
Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 16:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
10 minuten minder reistijd? Die ontgaat me.
Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:18 schreef Xetran het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat je niet zoals voorheen kilometers moet afleggen voordat je van trein naar uitgang bent?
Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.quote:En omdat de trein een stuk sneller binnen rijdt.
het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is momenteel een van de problemen van Nijmegen.
quote:Intercity's gebruiken bij het optrekken veel stroom en kunnen daarom niet stoppen op dit station. De Sprinters kunnen wel rijden. Plan uw reis met de planner van NS.nl
Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 23:43 schreef Fixers het volgende:
Dat bij Hilversum: na die brand in het onderstation rijden er geen intercity's omdat deze teveel stroom verbruiken. Is dat omdat een optrekkende ICM zoveel meer stroom verbruikt dan een SLT, of is het totaal van stroomverbruik van IC's + stoptreinen samen gewoonte teveel?
Van NS.nl:
[..]
Als er alleen maar stoptreinen hadden gereden, had de helft van de stoptreinen moeten doorrijden. IC of stoptrein maakt niet zo veel uit. Ik heb trouwens foto's gezien en het is een bende.quote:Op zondag 15 juli 2018 09:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Er is maar weinig capaciteit beschikbaar rond Hilversum. IC's hebben over het algemeen meer vermogen nodig om op snelheid te komen en dat is er momenteel niet. Daardoor hebben ze besloten IC's zonder stop in Hilversum te laten rijden en enkel Sprinters te laten stoppen.
Hij vliegt een paar keer behoorlijk uit de bocht. En echt stevig, ook weinig politiek sensitief.quote:Op zondag 15 juli 2018 10:02 schreef Piles het volgende:
Pier is boos: https://www.destentor.nl/(...)perlijntje~ae7d86c5/
Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2018 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je parkeert nu je fiets aan de westzijde, of je auto bij Qpark, loopt de tunnel in, checkt in en bovenaan de trap sta je meteen op perron 3/4 waar bijna alle treinen vertrekken. Alleen als mindervalide is het station inkomen aan de westzijde echt geen optie, maar voor de rest zie ik echt niet hoe het toevoegen van een 'echte' ingang aan die kant tijdswinst oplevert. Laat staan 10 minuten.
[..]
Dat zou kunnen, daar heb ik niet zo veel verstand van. Wat nu vooral tijd kost is dat je op de Waalbrug vaak staat te wachten tot de trein richting Arnhem voorlangs gekruist heeft, iets wat volgens mij te voorkomen is als spoor 1a weer meer wordt gebruikt.
Ik zie niet in hoe het bouwen van een ingang aan de westzijde dat probleem oplost, en dat was waar ik in eerste instantie op reageerde. Qua sporenlayout is misschien nog best wat winst te behalen, maar de treinen richting Venlo blijven altijd ver weg en het busstation zie ik ze ook niet erg snel verplaatsen.quote:Op zondag 15 juli 2018 11:30 schreef Xetran het volgende:
[..]
Als ik aankom op 4B en naar 35 moet lopen, dan ben ik 5 a 6 minuten onderweg. En dan hebben wij het nog niet eens over de bussen die nog veel verder weg zijn.
Daarnaast rijdt de trein op dit moment al voor aanvang Waalbrug op slakkengang, zeker zo’n 1-2km
Dat is toch niet zo heel veel groter dan Maschen, Antwerpen-Haven of de Kijfhoek?quote:Op zondag 15 juli 2018 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben vanavond bij de Bailey Yard geweest in North Platt, Nebraska. De grootste ter wereld. Omg wat een treinenporno. Foto's zijn vanwege het licht niet heel goed gelukt maar zal er een paar uitzoeken als ik ergens langer dan één nacht ben en hier posten. Het geheel is 8 mijl lang en ik meen ergens gelezen te hebben dat het uitgebreid moet worden.
ook dat ja, maar als de treinen uit Den Bosch aan een ander perron kunnen halteren hef je de problemen met de lengetebeperking voor de kerende IC's op of speelt dat niet meer in Nijmegen?quote:Op zaterdag 14 juli 2018 19:28 schreef Salatrel het volgende:
[..]
het is de kerende trein vanuit Arnhem waar je op moet wachten. Overigens heb je daar alleen last van als je baanvaksnelheid doorknalt en de hc van de vertrekkende trein treuzelt en wacht op laatkomers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |