Klopt, is een 'pinch bout', heb ik al los gehaald. Gisteravond kruipolie gekocht en ingespoten, staat nu in te trekkenquote:Op maandag 2 juli 2018 19:27 schreef BlackLining het volgende:
Dat is ook weer zo.
Maar eh, op de foto lijkt iets van een inbus kop in je valdop te steken. Ik weet niet wat voor constructie dat is hoor, maar dient dat niet als borg of iets dergelijks?
Heb hier echt heel slecht internet. 4g kennen ze denk ik niet. En het huisje waarin ik zit heeft geen wifi .quote:
Helm maar gewoon gehuurd. Had geen zin in dat gezeik (wizzair dus veel kans op gejank). Pak gewoon aan gedaan.quote:
Maar zit er altijd (op alle motoren) een relais? Of is dat ook nog maar de vraag?quote:Op donderdag 5 juli 2018 08:04 schreef Salatrel het volgende:
bij de XT was het gewoon plug & play normale relais er uit en lastonafhankelijk erin.
er zit altijd een relais wat het lampje laat knipperen. Een relais heeft een bepaalde belasting aan wattage nodig om de knippersnelheid aan te kunnen houden. Als die belasting te laag is, gaat de snelheid omhoog. LEDs gebruiken heel weinig stroom, dus gaat je relais aan de haal. Dat kun je foppen door er weerstanden tussen te hangen, die zetten elektriciteit om in warmte, dus krikken kunstmatig het verbruik op (dag, laag stroomverbruik ), plus dat het extra geknoei is in je kabelboom, plus dat ze te warm kunnen worden, plus dat je er de hoofdprijs voor betaalt. Die dingen kosten een paar cent, alleen in de webshop zijn ze ineens goud waard.quote:Op donderdag 5 juli 2018 08:20 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Maar zit er altijd (op alle motoren) een relais? Of is dat ook nog maar de vraag?
Dan vermoed ik toch een probleem elders in de bekabeling want die dingen zijn lastonafhankelijk. Tenzij je complete bouwlampen gaat gebruiken als knippers zou ik me hier niet druk over maken.quote:Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Maegrim het volgende:
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden
ook die, komen vaak uit Sjina.quote:Op donderdag 5 juli 2018 15:18 schreef Maegrim het volgende:
bij een collega hadden ze bij motozoom amsterdam zo'n relais voor ledknippers in z'n intruder 700 gestopt, alleen heeft die gewone lampen. na een tijdje is dat relais vastgebakken en bleven de knipperlichten vast branden
de meeste motoren hebben helemaal geen alarmlicht installatie, dus daar begint vaak meteen het geknutsel al.quote:Op donderdag 5 juli 2018 16:31 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dan vermoed ik toch een probleem elders in de bekabeling want die dingen zijn lastonafhankelijk. Tenzij je complete bouwlampen gaat gebruiken als knippers zou ik me hier niet druk over maken.
Waar ging het over alarmlichten dan?quote:Op donderdag 5 juli 2018 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
de meeste motoren hebben helemaal geen alarmlicht installatie, dus daar begint vaak meteen het geknutsel al.
ah, verkeerd gelezen idd, maar meestal gaan knipperrelais deaud van het te lang laten branden van de alarmlichten.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 12:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waar ging het over alarmlichten dan?
Overigens is dat nog veel makkelijker met een lastonafhankelijk relais. Pak je de pulsdraad, knoppie er tussen, twee diodes en klaar. Zou me niet verbazen als er kant en klare oplossingen voor zijn, want een alarmlichtinstallatie is niet veel meer dan een stand van het RAW knopje.
Overigens ben ik bezig de kabelboom van de GSX van de grond af aan op te bouwen, want het is echt een te grote puinhoop om nog wijs uit te kunnen
[ link | afbeelding ]
Ik heb niet genoeg kleurtjes
Voor een motor uit '83? Veel succes.quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:04 schreef fathank het volgende:
Vooral zonde van je tijd imho. Zoiets is toch wel te krijgen voor een redelijke prijs?
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:30 schreef fathank het volgende:
Oh ik wist niet dat je een Patricia Paay (oud ding) had
Heb ik ook niet, maar op gegeven moment moet je gewoon accepteren dat doorklooien met de huidige een gebed zonder end is:quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:40 schreef Isdatzo het volgende:
Pff, je zou maar zin hebben in zo'n kabelboom.
Wel respect voor het doorzettingsvermogen .
heb je ook gekeken of je via de bekende motorsloperijtjes niet aan een andere complete kabelboom kunt komen?quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:56 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb ik ook niet, maar op gegeven moment moet je gewoon accepteren dat doorklooien met de huidige een gebed zonder end is:
- kroonsteentjes en huishouddraad gebruikt
- normale isolatietape, inmiddels vol zand en zooi
- lijm uit de tape heeft zich tussen de draden gevestigd
- een flink aantal draadbreuken en ongelabelde omwegen daarvoor
- stuk of vijf loshangende stekkers waar ik geen flauw idee van heb
- laadcircuit volledig uit niet-identificeerbaar grijs draad
- regelmatig wegvallen signal zekering
- claxon klapt de hoofdzekering eruit (?)
- van die Kwik-fit koppelstukjes en bijbehorende spanningsval
- met aangesloten toerenteller geen ontsteking op cil 2 en 4
- draden die onder de isolatie van kleur wisselen
- boom is zo dik dat overgang balhoofd-koplamp sturen tegenwerkt
- Originele wiring diagram nergens te vinden, of inmiddels zodanig verneukt dat ik hem niet herken, maar er is érg weinig informatie over deze motor in het algemeen
Etc ik durf de gok wel aan dat een nieuwe maken me op termijn minder tijd en frustratie kost
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 23:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
heb je ook gekeken of je via de bekende motorsloperijtjes niet aan een andere complete kabelboom kunt komen?
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor een motor uit '83? Veel succes.
Tweedehands is allemaal verbeund. Ik heb uit deze ook kroonsteentjes en huishoudsnoer verwijderd en ik wil niet weten wat er nog schuil gaat onder de rest van de vergane isolatietape plakzooi.
Plus, spul is nu veel beter. De originele boom is op plekken 2cm dik, dat is met nieuw materiaal echt nergens voor nodig en de ruimte onder de tank en met name in de koplamp is nogal beperkt. Ik heb daarnaast een andere spanningsregelaar waar de bedrading op is aangepast, en ik heb wat dingen verplaatst voor meer rijwind of juist meer bescherming. Er zit een andere tellerbak op en er hangen nog wat accessoires aan. Stock kabelbomen moet ik ook gaan verbouwen dus.
Daarnaast is de GSX ook vooral een hobby dus hoe meer handwerk hoe beter. Alleen is het allemaal net niet hobby genoeg om constant falende verlichting te hebben.
zoekt, en gij zult vinden.quote:
En hoe gaat die passen op mijn Yamaha spanningsregelaar, andere tellerset, verplaatste fusebox en startrelais, en passend in de ronde koplamp in plaats van in de nu verdwenen fairing van bet origineel? En uberhaupt, die boom is niet van mijn type motor.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 15:14 schreef Sounddragon het volgende:
http://www.motoronderdele(...)006&aid=4759&lang=nl
Ziet mij er niet 'verbeund' uit, maar ok, ik zal wel niet goed lezen.. Ga je lekker knippen en plakken met huishoudzooi
Beunen is niks meer of minder als iets 'zelf doen' kun je natuurlijk heel negatief opvatten en lekker bijdehand gaan reageren, maar ik weet natuurlijk niet dat jij dat ding helemaal vol hebt zitten met wel-of niet originele onderdelen van andere motoren, ik lees niet alles en ik heb ook geen naslagwerk over de ins en outs van jouw motor.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 16:14 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En hoe gaat die passen op mijn Yamaha spanningsregelaar, andere tellerset, verplaatste fusebox en startrelais, en passend in de ronde koplamp in plaats van in de nu verdwenen fairing van bet origineel? En uberhaupt, die boom is niet van mijn type motor.
Die meuk is, verbeund of niet, 35 jaar oud en rubber isolatie wordt er niet soepeler op met de jaren. Óf ie verbeund is, kun jij niet zien door de isolatietape heen.
En die huishoudmeuk heb je vrees ik ook verkeerd gelezen, danwel begrepen, want die gaat er dus juist vanaf. Wat dacht je? Dat ik zo'n schema ga zitten tekenen om uiteindelijk wat stekkerdozen in elkaar te steken?
Het is uiteraard ook gewoon mogelijk net automotive draad en connectors te kopen. Mooi mesh-spul als sleeve en krimpkous op de uiteinden. Zelf doen staat, geloof het of niet, niet gelijk aan beunen. Of is dat bij jou wel zo?
Dat ligt misschien ook een klein beetje aan je manier van communiceren. Je kan nogal overkomen als een alleswetende betweter die anderen graag de grond in stampt.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beunen is niks meer of minder als iets 'zelf doen' kun je natuurlijk heel negatief opvatten en lekker bijdehand gaan reageren, maar ik weet natuurlijk niet dat jij dat ding helemaal vol hebt zitten met wel-of niet originele onderdelen van andere motoren, ik lees niet alles en ik heb ook geen naslagwerk over de ins en outs van jouw motor.
Je zit te 'klagen' over dat je kabelboom verneukt is, dus lijkt het me slim om te beginnen met een redelijk intacte kabelboom die origineel op de motor hoort, en die dan aan te passen op de punten die bij jou anders zijn. Je kunt het ding zelfs gewoon origineel laten en dan verloopjes maken waar nodig.
Maar goed, elke keer dat ik iets richting jou iets post krijg ik een bijdehante sneer mijn kant op terwijl ik alleen probeer om te helpen, maar ik hou voortaan wel gewoon mijn bek tegen je, want het wordt toch niet gewaardeerd, zoek het effe lekker uit dan .
zou zomaar kunnen, maar that's me; ik zeg wat ik denk. Mensen die me beter kennen weten beter, en ik post hier niet bepaald voor het eerstquote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat ligt misschien ook een klein beetje aan je manier van communiceren. Je kan nogal overkomen als een alleswetende betweter die anderen graag de grond in stampt.
Is misschien niet je bedoeling maar het kan er nogal lomp uit komen.
Beunen is iets zelf doen waar je geen verstand van hebt.quote:Op zaterdag 7 juli 2018 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beunen is niks meer of minder als iets 'zelf doen' kun je natuurlijk heel negatief opvatten en lekker bijdehand gaan reageren, maar ik weet natuurlijk niet dat jij dat ding helemaal vol hebt zitten met wel-of niet originele onderdelen van andere motoren, ik lees niet alles en ik heb ook geen naslagwerk over de ins en outs van jouw motor.
Je zit te 'klagen' over dat je kabelboom verneukt is, dus lijkt het me slim om te beginnen met een redelijk intacte kabelboom die origineel op de motor hoort, en die dan aan te passen op de punten die bij jou anders zijn. Je kunt het ding zelfs gewoon origineel laten en dan verloopjes maken waar nodig.
Maar goed, elke keer dat ik iets richting jou iets post krijg ik een bijdehante sneer mijn kant op terwijl ik alleen probeer om te helpen, maar ik hou voortaan wel gewoon mijn bek tegen je, want het wordt toch niet gewaardeerd, zoek het effe lekker uit dan
quote:Op vrijdag 6 juli 2018 14:25 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Voor een motor uit '83? Veel succes.
Tweedehands is allemaal verbeund. Ik heb uit deze ook kroonsteentjes en huishoudsnoer verwijderd en ik wil niet weten wat er nog schuil gaat onder de rest van de vergane isolatietape plakzooi.
Plus, spul is nu veel beter. De originele boom is op plekken 2cm dik, dat is met nieuw materiaal echt nergens voor nodig en de ruimte onder de tank en met name in de koplamp is nogal beperkt. Ik heb daarnaast een andere spanningsregelaar waar de bedrading op is aangepast, en ik heb wat dingen verplaatst voor meer rijwind of juist meer bescherming. Er zit een andere tellerbak op en er hangen nog wat accessoires aan. Stock kabelbomen moet ik ook gaan verbouwen dus.
Daarnaast is de GSX ook vooral een hobby dus hoe meer handwerk hoe beter. Alleen is het allemaal net niet hobby genoeg om constant falende verlichting te hebben.
Ik was er 3 weken geledenquote:Op zondag 8 juli 2018 20:09 schreef ManageTheAnger het volgende:
Wie was hier vorige week of de week ervoor ook alweer naar de Stelvio gegaan. Is het begaanbaar?
Thanks, wij gaan 8 augustus die kan op met de motor. Nog tips voor verblijven?quote:Op maandag 9 juli 2018 06:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ik was er 3 weken geleden
Prima begaanbaar. Wel druk, maar dat zal je daar altijd wel hebben bij mooi weer..
Niet echt, wij zaten daar via Horizon Motor Reizen. Luxe en duur hotel in Oostenrijk, als je zelf daar boekt ben je veel te veel geld kwijtquote:Op maandag 9 juli 2018 12:47 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Thanks, wij gaan 8 augustus die kan op met de motor. Nog tips voor verblijven?
Hehehe.quote:Op vrijdag 13 juli 2018 01:03 schreef BlackLining het volgende:
Ik had vandaag een duif tegen mijn stuur en arm. Ik reed zo'n 70 a 80 denk ik.
Die beesten doen nog best pijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |