abonnement Unibet Coolblue
pi_180245778
Ja krijgertje 1 hartje O+ *O* Wat fijn!

Ik las veel over onwetendheid van huisartsen en assistentes over de kinkhoestvaccinatie. Hier precies zo en ik was ook verbaasd daarover.

NJ gecondoleerd. Wat ontzettend verdrietig! En vervelend dat ze zich zo voelt. Valt er niet buiten de spits te rijden? En dan bij een familielid op bed/bank?
Volgens mij is het inderdaad standaard procedure om na 36 weken wekelijks naar de VK/gyn te gaan.

Blue morgen de mijlpaal der mijlpalen *O*

Priem en Helsinki :* Vervelend van de bekkenproblemen! En Helsinki verfkleur gewoon er door heen duwen :P

IMA 37 weken *O* Knap hoor nog zo veel zwemmen!

Loj en Wolken goede groeiecho’s *O* Mijn baby doet mee met de specs van Lojs dochter. Ook P60 en op 1700 gram geschat tijdens groeiecho afgelopen vrijdag. Toevallig :+

Ik ga hier even navraag doen over de VK voor nazorg. Had ik nog niet over gehoord. I.v.m. medische indicatie moet ik sowieso 2/3 dagen na bevalling in ziekenhuis blijven (daar zie ik bijna meer “tegenop” als de bevalling zelf :') )
Ik hoop zelf gewoon zo snel mogelijk naar huis te mogen en dan nog wel wat kraamzorg en nazorg nodig te hebben.

Mijn man is bij allemaal (aanstaande) vaders aan het navragen hoe zij zich hebben voorbereid. Echt zo schattig O+
Overal is het antwoord trouwens geen voorbereiding, alleen het lezen van het boek van Kluun :+
pi_180250505
Geprobeerd bij te lezen, maar veel nieuwe berichten en m’n geheugen laat me in de steek #zwangerschapskwaal.

Mocht iemand op zoek zijn naar echt een goed/leuk/praktisch boek voor vaders; aanpakken voor aanstaande vaders, geschreven door David Borman. Hij is een mannelijke verloskundige in Nederland. Ook voor vrouwen die wat meer van het praktische zijn zinvol om te lezen.

NJ gecondoleerd en sterkte. De situatie is wel heel vervelend zo. Is het niet mogelijk om daar ergens in de buurt te slapen? Bij vrienden/familie of in een hotel? Dat schelt dan in ieder geval alweer 2 lange autoritten.

Sorry, de rest ben ik alweer vergeten :@

Met mij ging het afgelopen dagen niet zo lekker. Sinds maandag door al het gedoe met vochtverlies + voorweeën voelde ik me erg gespannen. Waar ik vanaf de eerste positieve zwangerschapstest in november er vol vertrouwen in was dat dit goed zou gaan, was ik dat vertrouwen helemaal kwijt. Sinds dinsdagmiddag was uk ook wel erg rustig en nadat ik haar woensdagochtend sinds de avond ervoor niet gevoeld had toch maar de vk gebeld. Die kwam direct, standaard controles gedaan, vond al snel een goede hartslag van uk. Maar volgens protocol toch weer naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Ook dit zag er goed uit. Waarschijnlijk voel ik niet meer alle bewegingen van uk doordat m’n buik zo gespannen is want op de ctg was vaker beweging te zien dan dat ik gevoeld had.
Dus nu proberen die geruststelling vast te houden, weer vertrouwen krijgen in dat het goed komt en afwachten wanneer de bevalling doorzet. Uk heeft sinds gisteravond ontdekt dat ze tegen m’n nieren aankan duwen/schoppen, pijnlijk, maar ik voel haar nu tenminste wel weer regelmatig ;)
De vk sprak voorzichtig uit dat ik waarschijnlijk niet in de buurt van de 40 weken ga komen maar vanaf aankomende zaterdag zou het mogen dus die 2 dagen moet uk in ieder geval nog even blijven zitten ;)

Ik ga mezelf weer bij elkaar rapen en zal ook meer op jullie reageren. Sorry voor de egopost :@
pi_180252438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 06:32 schreef Takkie88 het volgende:
Geprobeerd bij te lezen, maar veel nieuwe berichten en m’n geheugen laat me in de steek #zwangerschapskwaal.

Mocht iemand op zoek zijn naar echt een goed/leuk/praktisch boek voor vaders; aanpakken voor aanstaande vaders, geschreven door David Borman. Hij is een mannelijke verloskundige in Nederland. Ook voor vrouwen die wat meer van het praktische zijn zinvol om te lezen.

NJ gecondoleerd en sterkte. De situatie is wel heel vervelend zo. Is het niet mogelijk om daar ergens in de buurt te slapen? Bij vrienden/familie of in een hotel? Dat schelt dan in ieder geval alweer 2 lange autoritten.

Sorry, de rest ben ik alweer vergeten :@

Met mij ging het afgelopen dagen niet zo lekker. Sinds maandag door al het gedoe met vochtverlies + voorweeën voelde ik me erg gespannen. Waar ik vanaf de eerste positieve zwangerschapstest in november er vol vertrouwen in was dat dit goed zou gaan, was ik dat vertrouwen helemaal kwijt. Sinds dinsdagmiddag was uk ook wel erg rustig en nadat ik haar woensdagochtend sinds de avond ervoor niet gevoeld had toch maar de vk gebeld. Die kwam direct, standaard controles gedaan, vond al snel een goede hartslag van uk. Maar volgens protocol toch weer naar het ziekenhuis voor een ctg en een echo. Ook dit zag er goed uit. Waarschijnlijk voel ik niet meer alle bewegingen van uk doordat m’n buik zo gespannen is want op de ctg was vaker beweging te zien dan dat ik gevoeld had.
Dus nu proberen die geruststelling vast te houden, weer vertrouwen krijgen in dat het goed komt en afwachten wanneer de bevalling doorzet. Uk heeft sinds gisteravond ontdekt dat ze tegen m’n nieren aankan duwen/schoppen, pijnlijk, maar ik voel haar nu tenminste wel weer regelmatig ;)
De vk sprak voorzichtig uit dat ik waarschijnlijk niet in de buurt van de 40 weken ga komen maar vanaf aankomende zaterdag zou het mogen dus die 2 dagen moet uk in ieder geval nog even blijven zitten ;)

Ik ga mezelf weer bij elkaar rapen en zal ook meer op jullie reageren. Sorry voor de egopost :@
Niet verontschuldigen :* Ik kan me zo voorstellen dat je enorm onzeker bent geworden door het vage gedoe en vochtverlies. Niks geks aan en ik hoop dat je idd snel wat duidelijkheid kan krijgen.. Hopelijk in ieder geval nog 2 dagen goed uitzitten en dan kijken hoe of wat.. Lijkt me best lastig om hieronder rustig te blijven dus ego-post of niet; lekker even aan jezelf en je baby denken en van je afschrijven. Soms voelt dat even beter als je het ergens neer hebt gepend ;)

NJ heel veel sterkte.. Lijkt me ontzettend zwaar maar ik kan me wel voorstellen dat lange ritten erg lastig zijn.. Kan ze wellicht op achterbank gaan liggen ook..? In ieder geval idd wat plat. Zelf rijden is hier ook een drama.. Ik kan het een half uur en dan weet ik niet hoe ik moet kruipen van de pijn in mn bekken/rug. Net alsof ik mezelf steeds forceer dóór te autorijden... Ik ga over paar weken weer naar België op bezoek bij familie en ik zie de autorit van meer dan 2u ook niet geheel zitten; maar we gaan het proberen op te splitsen.. Tjah duurt wel wat langer; maar beter dan dat ik daar aankom en meteen plat moet en niks meer kan -O- Ik hoop dat je een manier vindt zodat ze toch nog fijn kan liggen/de rit toch draaglijk wordt. Succes in ieder geval :*

quote:
1s.gif Op woensdag 4 juli 2018 17:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ach, lekker laten gaan. Ik kreeg laatst te horen dat ik “niet productief ben als ik kolf”. Hmhm. Ik ben nog nooit zo productief geweest. :)
Ja je hebt ook helemaal gelijk; maar soms heb je van die momenten dat het even echt niet lukt. Ik heb heel de weg naar huis zitten janken en snotteren en een hele klaagzang tegen m'n vriend gedaan :') Luchtte wel wat op :@ En hij bleef zich maar verontschuldigen voor alle mannen die zo lomp waren ocherm.. _O- Terwijl hij net altijd zo goed met mij meedenkt en meeleeft O+
Anyway.. nieuwe dag :+ Even kijken of ik de opmerkingen vandaag wat beter kan negeren :P

Maandag afspraak gemaakt om bloed te prikken; glucose en ijzer... ik ben zo benieuwd of/wat er uit komt :@ Als ik niks hoor zijn alle waardes goed en krijg ik bij de volgende controle afspraak het te horen; als ze niet goed zijn, word ik de volgende dag gebeld... Maar wellicht bel ik zelf dinsdag even want ik word er toch wat onzeker van merk ik.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180253923
Hoi! Ik mag mij hier eindelijk weer melden! Vanochtend een mooie bewegende druif met kloppend hartje gezien. O+ *O* Ik ben er helemaal hyper van: moe- en misselijkheid op slag verdwenen. :') Het wordt onze derde en de uitgerekende datum lijkt 6 februari 2019 te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180253974
Yes, gefeliciteerd Limone! O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:19:38 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_180253992
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:16 schreef Limone het volgende:
Hoi! Ik mag mij hier eindelijk weer melden! Vanochtend een mooie bewegende druif met kloppend hartje gezien. O+ *O* Ik ben er helemaal hyper van: moe- en misselijkheid op slag verdwenen. :') Het wordt onze derde en de uitgerekende datum lijkt 6 februari 2019 te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaah leuk! Een kumquat erbij! *O* O+
disclaimer
pi_180254017
Wij zijn inmiddels de 20 weken gepasseerd. Vandaag de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uit O+ Alle zorgen omtrent de antibiotica die ik een aantal weken geleden heb moeten nemen zijn dus weg *O*
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180254050
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:20 schreef JaleesaJoia het volgende:
Wij zijn inmiddels de 20 weken gepasseerd. Vandaag de 20-weken echo gehad en alles zag er goed uit O+ Alle zorgen omtrent de antibiotica die ik een aantal weken geleden heb moeten nemen zijn dus weg *O*
Oh wat een opluchting; heel fijn *O*

quote:
6s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:16 schreef Limone het volgende:
Hoi! Ik mag mij hier eindelijk weer melden! Vanochtend een mooie bewegende druif met kloppend hartje gezien. O+ *O* Ik ben er helemaal hyper van: moe- en misselijkheid op slag verdwenen. :') Het wordt onze derde en de uitgerekende datum lijkt 6 februari 2019 te zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van harte O+ O+ O+ En welkom :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180254055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Aaah leuk! Een kumquat erbij! *O* O+
Ja hoi, die batch zwangerschapskleding die jij een paar weken geleden in V&A plaatste.. ben je die al kwijt?
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:24:21 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_180254095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:22 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja hoi, die batch zwangerschapskleding die jij een paar weken geleden in V&A plaatste.. ben je die al kwijt?
weet ik nog niet :P
Tink?
disclaimer
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:27:00 #286
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180254154
Wat leuk Limone, proficiat! *O*
pi_180254206
Gefeliciteerd Limone! *O* O+

En wat een opluchting Jaleesa! *O* O+
pi_180254306
Wat super Jaleesa! *O*

Gefeliciteerd Limone! *O*
pi_180254539
Wat fijn Jaleesa!

Wat leuk Limone, gefeliciteerd!! *O*
  donderdag 5 juli 2018 @ 11:53:04 #290
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_180254700
Limone wat leuk! *O* Gefeliciteerd O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_180254780
Iemand trouwens enig idee waar ze leuke BETAALBARE positiekleding verkopen? Ik vind het zo zonde om veel geld uit te geven :@

h&m vind ik mehh..
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180255004
Ik heb een aantal leuke positiejurkjes gekocht bij asos.com. Prijzen zijn heel divers; maar ook bij de goedkopere vond ik wel een aantal erg leuke (al zeg ik het zelf :+ )

En verder heb ik vooral H&M en C&A en via marktplaats een heel pak met simpele vestjes/topjes.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:13:45 #293
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180255007
Welkom Limone! Leuk dat je hier weer mee kunt posten :*.

Fijn Jaleesa. Wat positiekleding betreft: sale is nu gaande en ik heb bij Mamalicious wel wat leuke dingen gezien. Op ASOS staan ook wel toffe dingen voor zwangeren. Seraphine is fantastisch maar niet heel goedkoop. Op Wehkamp en Zalando heb je een aanbod van meerdere merken. Verder is het aanbod (en de kwaliteit imho) echt ruk.

Takkie, het is helemaal niet erg om wat minder met anderen bezig te zijn op dit moment. Hopelijk blijft uk nog eventjes zitten :*.

Fuchs, het is gelukt hoor :D. Ik had twee van die staaltjes neergelegd en ben gaan werken. Bij thuiskomst even gevraagd welke hij mooier vond en dat bleek de kleur te zijn die ik zelf in gedachten had. Dus dat gaat hem worden! Deze week maar even bestellen voordat ik weer verder ga kijken en met honderd andere opties kom.

En jaaaa, L. vraagt ook aan andere papa's dingen. Hoe ze dat bijvoorbeeld met werk hebben gedaan rond de uitgerekende datum. Hij heeft een app op zijn telefoon en houdt netjes van elke week bij wat er verandert :+. Daarnaast neemt hij ook regelmatig een boek van de bieb mee dat gaat over vaderschap. Ik vind het erg lief.

Nou, het geboorteplan is eindelijk af *O*. Moest ik ineens gaan nadenken over wat er met de placenta moet gebeuren... Zo ver was ik nog niet. (Mogen ze hebben voor wetenschappelijk onderzoek)

Trekken jullie de warmte nog een beetje? Ik heb gisteren gewerkt en was na 2 uur al op. We hebben geen airco dus het is er vreselijk warm, zeker als je je constant moet verplaatsen. Aangezien ik het nu wel echt steeds zwaarder begin te krijgen overweeg ik mij volledig ziek te melden. 16 uur per week is eigenlijk wel heel pittig en tot aan mijn verlof stonden er aanvankelijk 4 diensten maar 'je bent nog 16 uur per week inzetbaar' dus er kwamen best wat diensten bij. Ik begrijp het vanuit mijn werk wel, maar toch is het een domper.

[ Bericht 1% gewijzigd door Helsinki op 05-07-2018 12:19:32 ]
pi_180255075
Gefeliciteerd limone! *O* :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 juli 2018 @ 12:22:00 #295
74056 crew  ToT
pi_180255121
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:58 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ze leuke BETAALBARE positiekleding verkopen? Ik vind het zo zonde om veel geld uit te geven :@

h&m vind ik mehh..
Wehkamp heeft vandaag nog een enorme sale. Zit ook wat positiekleding tussen (als het niet al uitverkocht is.)
Verder kun je kijken naar zogeheten outlets waar ze overtollige voorraad en geretourneerde producten van andere winkels voor dumpprijzen verkopen. :) Moeten ze natuurlijk wel net toevallig je maat hebben op dat moment dat je komt.
pi_180255352
Ik heb wat spul bij Bonprix besteld maar ik had zelf al redelijk wat rekbare shirts die ik nu nog kan dragen. Spijkerbroeken heb ik bij de C&A in de uitverkoop.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180255373
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2018 12:13 schreef Helsinki het volgende:
Welkom Limone! Leuk dat je hier weer mee kunt posten :*.

Fijn Jaleesa. Wat positiekleding betreft: sale is nu gaande en ik heb bij Mamalicious wel wat leuke dingen gezien. Op ASOS staan ook wel toffe dingen voor zwangeren. Seraphine is fantastisch maar niet heel goedkoop. Op Wehkamp en Zalando heb je een aanbod van meerdere merken. Verder is het aanbod (en de kwaliteit imho) echt ruk.

Takkie, het is helemaal niet erg om wat minder met anderen bezig te zijn op dit moment. Hopelijk blijft uk nog eventjes zitten :*.

Fuchs, het is gelukt hoor :D. Ik had twee van die staaltjes neergelegd en ben gaan werken. Bij thuiskomst even gevraagd welke hij mooier vond en dat bleek de kleur te zijn die ik zelf in gedachten had. Dus dat gaat hem worden! Deze week maar even bestellen voordat ik weer verder ga kijken en met honderd andere opties kom.

En jaaaa, L. vraagt ook aan andere papa's dingen. Hoe ze dat bijvoorbeeld met werk hebben gedaan rond de uitgerekende datum. Hij heeft een app op zijn telefoon en houdt netjes van elke week bij wat er verandert :+. Daarnaast neemt hij ook regelmatig een boek van de bieb mee dat gaat over vaderschap. Ik vind het erg lief.

Nou, het geboorteplan is eindelijk af *O*. Moest ik ineens gaan nadenken over wat er met de placenta moet gebeuren... Zo ver was ik nog niet. (Mogen ze hebben voor wetenschappelijk onderzoek)

Trekken jullie de warmte nog een beetje? Ik heb gisteren gewerkt en was na 2 uur al op. We hebben geen airco dus het is er vreselijk warm, zeker als je je constant moet verplaatsen. Aangezien ik het nu wel echt steeds zwaarder begin te krijgen overweeg ik mij volledig ziek te melden. 16 uur per week is eigenlijk wel heel pittig en tot aan mijn verlof stonden er aanvankelijk 4 diensten maar 'je bent nog 16 uur per week inzetbaar' dus er kwamen best wat diensten bij. Ik begrijp het vanuit mijn werk wel, maar toch is het een domper.
Echt 0,0 last van de hitte :D Sowieso -godzijdank- geen last van kwaaltjes en/of overige pijntjes. Als ik lees wat jullie meemaken aan bekkenpijnen etc., pfoe. Kusjes all around :*

Vanavond eerste les van de zwangerschapsyogacursus *O* Ben heel benieuwd.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2018 11:58 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand trouwens enig idee waar ze leuke BETAALBARE positiekleding verkopen? Ik vind het zo zonde om veel geld uit te geven :@

h&m vind ik mehh..
Asos en Bijenkorf (sale)!
  donderdag 5 juli 2018 @ 12:39:54 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180255499
Welkom en gefeliciteerd! En een jompel voor de goede echo *O*

Mijn spul komt van sq (hoop ik O-) ), van zalando, de h&m en van de sale bij wehkamp. Heb voor de liefhebbers nog een korte spijkerrok in een kleine maat M te geef, die past me niet. En ik heb nog behoefte aan een zomerjurkje en een rok of broek, anders red ik het niet, vrees ik.

Oh en een fijn shirt dat voor 5 euro bij prenatal in de sale hing, maar daar knoeide ik net smeerkaas op -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180255517
Qua kleding vond ik het aanbod ook maar matig.. Twee rokken overgenomen van iemand hier, die waren heel fijn. Veel hemdjes aangehad van Only, die rekken lekker lang mee. Twee basic positiejurkjes van Zalando, die kunnen weer met een gewoon vestje of jasje. Paar dingen van H&M, jurkje van Asos nog. En op 't moment vooral wat heel erg goedkope stretchjurkjes, eentje van TerStal en eentje van New Yorker. Geen positiemode, maar ze passen prima!
pi_180255538
En een budgettip: Action verkoopt tanktops en t-shirts die extra lang zijn. Lekker dun en stretchy, ging prima om mijn 40-wekenbuik (en ik ben niet echt een kolibrietje :')) Zeeman heeft ook lange t-shirts en tanktops die prima gaan. Voor je basics in elk geval prima en heel goedkope opties, geloof dat ik 2,99 of 3,99 per shirtje kwijt was :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')