abonnement Unibet Coolblue
pi_179943252
geertwilderspvv twitterde op donderdag 21-06-2018 om 14:12:21 Zojuist met Eduard Nandelall gesproken. Nep-PVV-banner kwam van Azarkan zelf! Ook openbaar getest op zíjn verzoek. Duizenden mensen hebben het gezien. Bewijs gekregen. Vanavond om 19.00 uur aangifte doen bij politie tegen Azarkan wegens smaad en laster. https://t.co/bFNqexLzRl reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:36:03 #177
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_179943304
Trap er niet in!
pi_179943644
quote:
Denk-medewerker gaat aangifte doen tegen Azarkan om nepnieuwsrel

De campagnemedewerker die onthulde dat Denk een nepnieuwscampagne overwoog om de PVV te raken, stapt naar de politie. Volgens deze Eduard Nandelall heeft Denk-Tweede Kamerlid Farid Azarkan 'zijn goede naam aangetast'.


Azarkan beweert dat Nandelall de advertentiecampagne op eigen houtje opzette en dat vervolgens hem in de schoenen schoof. Nandelall zegt echter dat Azarkan ervan wist dat de advertentie online was gezet.

Slogan
Gisteren erkende Denk dat de partij had overwogen in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen van vorig jaar in naam van de PVV te adverteren met de leus: 'Na 15 maart gaan we Nederland zuiveren'. Boven de slogan zou een beeltenis van Wilders prijken en wie erop zou klikken zou terechtkomen op de website van de PVV.

Onlinemarketeer Nandelall kreeg opdracht daar voorbereidingen voor te treffen, maar Denk liet het plan uiteindelijk toch varen. Azarkan zei gisteren dat het idee snel van tafel was geveegd, maar dat Nandelall er toch mee verder ging. Die zou op eigen houtje een testadvertentie hebben geplaatst, terwijl Azarkan daar geen weet van zou hebben gehad. Nandelall spreekt dat nu tegen. ,,Azarkan heeft zelf opdracht gegeven. Hij probeert mij nu voor de bus te gooien, terwijl hij al die tijd wist dat de testadvertentie online stond.''

Wilders
Ook PVV-leider Geert Wilders stapt vandaag naar de politie om aangifte te doen tegen Azarkan. Hij spreekt van 'smaad en laster'. ,,De banner kwam van Azarkan zelf'', aldus de PVV-voorman. Nandellall liet via Twitter weten dat hij persoonlijk excuses heeft gemaakt bij Wilders.
https://www.ad.nl/politie(...)pnieuwsrel~a8cd22c9/
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:52:27 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_179943667
Lekker clubje dat DENK...

Niet dat Geert nou zulke schone handen heeft, trouwens.
  donderdag 21 juni 2018 @ 14:52:46 #180
14505 OProg
A Life in Music
pi_179943670
Eduard Nandelall gaat nu dus ook aangifte doen tegen Azarkan. Gezellig dat het weg willen vegen van het olievlekje van Azarkan nu een aardig grote vlek heeft veroorzaakt. Het leven was een stuk eenvoudiger geweest als hij gewoon het boetekleed aan het gedaan, sorry had geroepen en had laten weten dat dit überhaupt bedenken ongehoord stom was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_179943672
GeertGod.
pi_179943685
Azarkan deed een Dotantje gisteren bij Jinek en dat is nu eenmaal niet zo slim.
pi_179943958
quote:
En die Nandelall is dus de vrijwilliger die desnoods kosteloos die banner op internet wilde zetten en al even proefdraaide in Scandinavië daarmee?

Zit nu bewuste stukje van Jinek te kijken, maar die Nandelall heeft die banner dus anderhalf jaar laten staan kennelijk?

[ Bericht 7% gewijzigd door Ryan3 op 21-06-2018 15:35:41 ]
I´m back.
pi_179944084
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 13:29 schreef Tem het volgende:
Wat een slecht interview van die Jinek, man man man. :')

Belabberde partij met een belabberd idee, meer is het eigenlijk niet.
Nou, de raadsmannen van Wilders en Nandellal zullen blij zijn met haar doortastende aanpak, want als je heel goed luistert hoor je Azarkan op een gegeven moment toegeven dat het al was geplaatst (want volgens hem kun je een idee niet afschrijven zonder het eerst te testen) en dat hij daarvoor opdracht heeft gegeven. Het was dus niet alleen een idee op papier of een eigen initiatief van Nandellal, maar daadwerkelijk uitgewerkt en met medeweten geplaatst en getest.
  donderdag 21 juni 2018 @ 15:40:25 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179944472
Zo verzin je iets.
Zo heb je 2 aangiftes van smaad en laster tegen je kop van 2 totaal andere personen.

Geinig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_179944965
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 14:53 schreef Loekie1 het volgende:
Azarkan deed een Dotantje gisteren bij Jinek en dat is nu eenmaal niet zo slim.
  donderdag 21 juni 2018 @ 16:21:50 #187
117098 Hathor
Effe niet
pi_179945116
Gevalletje van in je eigen brievenbus pissen dit.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_179945171
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 15:19 schreef FYazz het volgende:

[..]

Nou, de raadsmannen van Wilders en Nandellal zullen blij zijn met haar doortastende aanpak, want als je heel goed luistert hoor je Azarkan op een gegeven moment toegeven dat het al was geplaatst (want volgens hem kun je een idee niet afschrijven zonder het eerst te testen) en dat hij daarvoor opdracht heeft gegeven. Het was dus niet alleen een idee op papier of een eigen initiatief van Nandellal, maar daadwerkelijk uitgewerkt en met medeweten geplaatst en getest.
Zoals ik het zie was er iemand die opperde: laten we in de stijl van de PVV een poster maken, met hun intepretatienban de ideeën van de PVV erop.
Toen werd er afgevraagd of dat wel kon, of dat dat door google werd weggehaald. Nandelall kwam toen met de suggestie dat ergens neer te zetten, waar het niet zichtbaar was voor het Nederlandse publiek. Dat is gedaan, maar toen besloot de leiding van Denk dat het te ver ging en werd het afgeblazen. Toen is de advertentie niet opgeruimd zoals zou moeten, en is het na 1,5 jaar boven water gekomen.

Natuurlijk heeft denk hier gefaald, maar ik vind dat de ophef te ver gaat, ervan uitgaande dat het verhaal klopt. Ook vind ik het kwalijk dat journalisten zomaar heimelijk een gesprek opnemen.
pi_179945531
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals ik het zie was er iemand die opperde: laten we in de stijl van de PVV een poster maken, met hun intepretatienban de ideeën van de PVV erop.
Toen werd er afgevraagd of dat wel kon, of dat dat door google werd weggehaald. Nandelall kwam toen met de suggestie dat ergens neer te zetten, waar het niet zichtbaar was voor het Nederlandse publiek. Dat is gedaan, maar toen besloot de leiding van Denk dat het te ver ging en werd het afgeblazen. Toen is de advertentie niet opgeruimd zoals zou moeten, en is het na 1,5 jaar boven water gekomen.

Natuurlijk heeft denk hier gefaald, maar ik vind dat de ophef te ver gaat, ervan uitgaande dat het verhaal klopt. Ook vind ik het kwalijk dat journalisten zomaar heimelijk een gesprek opnemen.
Sws vreemd dat het niet direct werd afgefloten als hun core business in de politiek is: verbinden.
I´m back.
pi_179945592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Sws vreemd dat het niet direct werd afgefloten als hun core business in de politiek is: verbinden.
Mwah. Bij D66 en GL is verbinden ook het kernwoord. Dat verbinden, daar past volgens deze partijen de PVV ook niet tussen. Dat een partij wil verbinden wil niet zeggen dat zij elke partij haar standpunten moet accepteren natuurlijk. Goedkoop scoren om die slogan erbij te halen, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat Denk vindt dat verbinden onmogelijk is als de PVV er nog is.

Nogmaals: ik heb niets met denk, maar ik vind de reactie compleet overtrokken. De partij heeft besloten het niet te gebruiken, en er is iets misgegaan in de afwikkeling ervan.
pi_179945704
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals ik het zie was er iemand die opperde: laten we in de stijl van de PVV een poster maken, met hun intepretatienban de ideeën van de PVV erop.
Toen werd er afgevraagd of dat wel kon, of dat dat door google werd weggehaald. Nandelall kwam toen met de suggestie dat ergens neer te zetten, waar het niet zichtbaar was voor het Nederlandse publiek. Dat is gedaan, maar toen besloot de leiding van Denk dat het te ver ging en werd het afgeblazen. Toen is de advertentie niet opgeruimd zoals zou moeten, en is het na 1,5 jaar boven water gekomen.

Natuurlijk heeft denk hier gefaald, maar ik vind dat de ophef te ver gaat, ervan uitgaande dat het verhaal klopt. Ook vind ik het kwalijk dat journalisten zomaar heimelijk een gesprek opnemen.
Ja, zo heb ik het verhaal ook begrepen. Dat verontwaardigde pinnige geleuter van Jinek ging nergens over. Ik vond hem helder uitleggen wat er zou zijn gebeurd. En als ze bewijzen heeft gezien die het verhaal van hem tegenspreken had ze dat moeten laten zien. Dit sloeg journalistiek nergens op en kwam niet verder dan een beetje bekvechten en overdreven gespeelde verontwaardiging.
Die irritante journalist uit Amerika was ook niet om aan te gluren.

Maarja, uiteindelijk zijn alle betrokken partijen niet te vertrouwen en vechten ze het onderling naar uit. Dit soort belabberde partijen zullen steeds meer dergelijke tactieken gaan gebruiken. PVV doet het al jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2018 17:03:33 ]
pi_179945811
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zoals ik het zie was er iemand die opperde: laten we in de stijl van de PVV een poster maken, met hun intepretatienban de ideeën van de PVV erop.
Toen werd er afgevraagd of dat wel kon, of dat dat door google werd weggehaald. Nandelall kwam toen met de suggestie dat ergens neer te zetten, waar het niet zichtbaar was voor het Nederlandse publiek. Dat is gedaan, maar toen besloot de leiding van Denk dat het te ver ging en werd het afgeblazen. Toen is de advertentie niet opgeruimd zoals zou moeten, en is het na 1,5 jaar boven water gekomen.

Natuurlijk heeft denk hier gefaald, maar ik vind dat de ophef te ver gaat, ervan uitgaande dat het verhaal klopt. Ook vind ik het kwalijk dat journalisten zomaar heimelijk een gesprek opnemen.
Hier had het moeten stoppen. Ze hadden helemaal niets moeten testen, zelfs niet de suggestie moeten doen om het te testen of Google het wel/niet verwijderd.

Azarkan heeft toestemming gegeven voor deze test, terwijl DENK direct had moeten zeggen dat een dergelijke poster niet kan en dat het ook niet getest gaat worden.

Daarbij wist Azarkan dat het getest was of ging worden. Hij heeft, na het besluit om toch niks met de poster te doen, verzuimd om bij Nandellal na te vragen of die poster nog ergens online staat.
pi_179946823
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 16:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mwah. Bij D66 en GL is verbinden ook het kernwoord. Dat verbinden, daar past volgens deze partijen de PVV ook niet tussen. Dat een partij wil verbinden wil niet zeggen dat zij elke partij haar standpunten moet accepteren natuurlijk. Goedkoop scoren om die slogan erbij te halen, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat Denk vindt dat verbinden onmogelijk is als de PVV er nog is.

Nogmaals: ik heb niets met denk, maar ik vind de reactie compleet overtrokken. De partij heeft besloten het niet te gebruiken, en er is iets misgegaan in de afwikkeling ervan.
Verbinden betekent in ieder geval niet dat je de handschoen wat betreft polarisatie opneemt van de PVV. Stel dat deze banner voor de verkiezingen gewoon op NLse internetpagina's was gezet dan had je een mooi pandemonium gekregen hoor met een behoorlijk schepje polarisatie erbij.
I´m back.
pi_179947139


Het zal sommigen misschien verbazen, maar ik snap werkelijk de ophef niet. Wie dit nieuws nodig heeft om te zien dat AK-partij afdeling Nederland een dubieuze club is, heeft rijkelijk lang onder een steen gelegen.

Daar komt nog bij dat het bleef bij een ziek plan, niet iets dat werkelijk is uitgevoerd. In Rotterdam, daarentegen, hingen eerder dit jaar wél daadwerkelijk deze posters:






Foto's: ANP

Qua strekking is het verschil nihil: andere partijen demoniseren, in de hoek van extreem-rechts duwen. Deze posters hingen er gewoon. En de naïef-linkse partijen, zoals GroenLinks, PvdA en D66 stonden in de rij om met NIDA een alliantie aan te gaan!

DENK is een door de PvdA gecreëerd monster. Tegen alle waarschuwingen in werden Kuzu en Özturk toch op de PvdA-kandidatenlijst gezet; twee moslims die bar weinig op hebben met de waarden van de PvdA (of wat daar nog van over is). En nu zit deze allochtonenpartij overal: de ideale partij voor Turken en Marokkanen in Nederland; mensen die niks met Nederland hebben.

Well done ^O^
pi_179947521
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:19 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]


Daar komt nog bij dat het bleef bij een ziek plan, niet iets dat werkelijk is uitgevoerd.
Je hoeft de ophef niet te snappen, maar ik zou zoiets vergelijkbaars niet op je eigen werk uitproberen.

Als je als werknemer uit naam van een collega en met als doel om deze collega zwart te maken iets test op buitenlandse websites wat door 11.000 viewers is bekeken dan krijg je van de werkgever ontslag op staande voet, wellicht nog een aanklacht mbt imagoschade en kan de collega je ook nog aanklagen voor laster.
  donderdag 21 juni 2018 @ 18:40:43 #196
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179947662
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:35 schreef FYazz het volgende:
Je hoeft de ophef niet te snappen, maar ik zou zoiets vergelijkbaars niet op je eigen werk uitproberen.

Als je als werknemer uit naam van een collega en met als doel om deze collega zwart te maken iets test op buitenlandse websites wat door 11.000 viewers is bekeken dan krijg je van de werkgever ontslag op staande voet, wellicht nog een aanklacht mbt imagoschade en kan de collega je ook nog aanklagen voor laster.
Politiek moet je sowieso niet met “gewoon” werk vergelijken.
Als ik tijdens een vergadering op mʼn telefoon zit te spelen, krijg ik ook op mʼn lazer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179947913
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:40 schreef Ringo het volgende:

[..]

Politiek moet je sowieso niet met “gewoon” werk vergelijken.
Als ik tijdens een vergadering op mʼn telefoon zit te spelen, krijg ik ook op mʼn lazer.
Beetje appen tijdens het Vragenuurtje is wel ff wat anders dan testen of Google je lastercampagne uit naam van en tegen je collega en volksvertegenwoordiger wel doorlaat.
pi_179948363
Het is wel weer heel grappig dat allerlei betrokkenen aangifte tegen elkaar gaan doen. Je kunt op een gegeven moment wel een afdeling bij de politie in het leven roepen voor frivole aangiftes door politici en activisten die denken dat het juridisch systeem hun persoonlijk leger is.

Ik kan het me van Wilders wel een beetje voorstellen in deze. Ik ben benieuwd hoeveel mensen het echt hebben gezien en of dat uitmaakt. Als ik op het dorpsplein in Zuidhorn een poster ophang met de beeltenis van Kuzu en het logo van DENK met de tekst "Na 15 maart is het gedaan met joden, Koerden en homo's", dan zullen ook niet veel mensen het zien en zal het de verkiezingen niet beïnvloeden, maar intussen heb ik het maar wel mooi gedaan. Hetzelfde als ik in een winkelstraat "namens" DENK ga flyeren met zulke teksten. Dat zal veel minder dan 11.000 mensen bereiken maar intussen heb ik me wel voor iemand uitgegeven om die persoon te beschadigen.

Even los daarvan, het getuigt wel van een zieke geest om zoiets te verzinnen. Dan verdien je m.i. ook geen complimentje omdat je het idee later weer hebt ingetrokken. Dit is een echte "false flag". Dit gaat verder dan wat NIDA deed, die maken duidelijk dat het hún propaganda is, dat het hún mening is dat Leefbaar een discriminerend beleid wil voeren. Het is ook wat anders dan de sneue photoshop van Pechtold op een sharia-demonstratie, al is dat ook een smerige aanval op Pechtold door Wilders. Maar iedereen snapt wel dat dat niet echt Pechtold is. DENK wilde zich daarentegen echt uitgeven voor Wilders om standpunten aan hem toe te schrijven die hij niet heeft. Het ultieme zwaktebod. Je kunt in alle echte uitlatingen van Wilders niets vinden wat kwalijk genoeg is om je punt te maken (wat me ook sterk lijkt!), dus verzin je maar wat.

Deze vorm van propaganda valt overigens volledig in de traditie die ook gebruikt wordt door alle strijdende partijen in conflicten in het Midden-Oosten met gefakete of gedramatiseerde beelden van oorlogsmisdaden door de tegenpartij of regelrechte "false flags". Het is een propagandavorm die thuishoort in culturen waar mensen alles geloven wat er op "hun" staatstelevisie wordt uitgezonden en waar men altijd bereid is het slechtste te geloven van mensen met een andere etniciteit. Als "we" daar in Nederland ook mee gaan experimenteren tijdens de verkiezingen dan hebben we een groot probleem.
  donderdag 21 juni 2018 @ 19:11:35 #199
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_179948441
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2018 18:50 schreef FYazz het volgende:
Beetje appen tijdens het Vragenuurtje is wel ff wat anders dan testen of Google je lastercampagne uit naam van en tegen je collega en volksvertegenwoordiger wel doorlaat.
Het gaat erom dat wat mag op ʼt werk en wat mag in de politiek nogal verschilt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_179948619
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juni 2018 19:11 schreef Ringo het volgende:

[..]

Het gaat erom dat wat mag op ʼt werk en wat mag in de politiek nogal verschilt.
Laster of smaad is voor de wet voor iedereen hetzelfde ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')