abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 24 juni 2018 @ 12:44:14 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180009281
In hoeverre komt dat zoutgehalte door vliegtuigen dan?

En wat heeft dat nog met treinen te maken? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 24 juni 2018 @ 12:47:02 #102
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180009333
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
In hoeverre komt dat zoutgehalte door vliegtuigen dan?
Niet, dat komt door indringend zeewater.
quote:
En wat heeft dat nog met treinen te maken? :P
Met teveel zout kan je niet meer naar de bloembollen kijken vanuit de trein in de bollenstreek :P
So we just called him Fred
  Redactie Sport zondag 24 juni 2018 @ 13:26:49 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180009960
De buffel van het spoorwegmuseum zou vandaag vanaf de Maliebaan naar Blerick gaan, via de oostelijke Betuwelijn en de noordelijke Maaslijn. Ik dus vanmorgen vol goede moed 5km gefietst vanaf Elst naar een mooi plekje.

Blijkt ie via Den Bosch te gaan, omdat het stel vannacht ondergeklad is wat eerst schoongemaakt moet worden en veel tijd kost...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180010344
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:39 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Zoals j.b al aangeeft valt slechts een klein gedeelte van brussel onder de gemeente brussel. Toch bedankt

[..]

Bedankt. Station schaarbeek ligt niet in de gemeente schaarbeek?
Nee, ligt in de gemeente Brussel. Zo ligt ook station Etterbeek in de gemeente Elsene, dus er zijn nog wel meer vreemde varianten.
  Redactie Sport zondag 24 juni 2018 @ 21:16:16 #105
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180022496
De nieuwste aanwinst van het spoorwegmuseum is DM'90 3426. Deze Buffel is op 9 december 2017 buiten dienst gegaan samen met zijn soortgenoten en een dag later in de collectie opgenomen. Het nog maar 21 jaar oude dieseltreinstel verzorgde dit jaar de rondrit voor de Vrienden van het Spoorwegmuseum.

De rit vertrok vanaf Utrecht Centraal om via Hilversum, Amsterdam Centraal en Uitgeest naar Beverwijk te gaan, alwaar overgestapt werd op een museumbus naar de Hoogovens. Als trein 28230 wordt hier Hollandsche Rading gepasseerd onder de voor deze lijn zo typische bovenleidingsportalen.

Na aankomst in Beverwijk ging het stel als LM 82131 verder naar Haarlem om hier gestald te worden tot het tijd werd voor de terugrit. Nadat linkerspoor door de Velsertunnel gereden was wordt hier Santpoort Noord gepasseerd.

Hoewel de planning was dat het stel na kort kopmaken op spoor 7 afgerangeerd zou worden naar opstelspoor 30 hield men zich hier niet aan: de Buffel werd opgesteld op het fraaie kopspoor 5 onder de kap. Bijkomend voordeel was dat het stel zo de hele dag in de schaduw stond: wel zo fijn voor de in de middag weer instappende deelnemers in dit aircoloze stel.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 juni 2018 @ 21:28:10 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180022755
Leuke plaatjes. :Y

Ik ben wel benieuwd wat er met de Buffels gaat gebeuren, het Roemeense Ferotrans (waaraan ze verkocht zijn) is al sinds 2011 z'n vergunning kwijt en het bedrijf waaraan Ferotrans gelieerd is schijnt ook diep in de problemen te zitten. Dus of ze ooit gaan rijden...?
pi_180022999
Ze zien er niet gedateerd uit ofzo. Waarom zijn de Buffels vervangen door andere treinen? Is het omdat alle lijntjes die ze reden nu in handen zijn van andere vervoerders en zij deze stellen niet wilden (of mochten) overnemen?
  zondag 24 juni 2018 @ 21:40:15 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180023104
Alle lijnen waar de Buffels nog reden, zijn overgegaan naar decentrale overheden. Die hebben allerlei eisen gesteld aan nieuw materieel, o.a. qua comfort (airco) en toegankelijkheid (gelijkvloerse instap). Daar voldoen de Buffels simpelweg niet aan.
  zondag 24 juni 2018 @ 22:36:11 #109
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180024231
DM'90 is eigenlijk ingehaald door de tijd. NS zocht nieuwe diesels begint jaren '90 en de industrie gaf aan dat dat best kon met aan elektrische treinstellen (lees SM'90) gelijk comfort. Dat was dus in de tijd dat diesels in NL Blauwe Engelen, Plan U of Wadlopers waren. Dus dat beloofde nogal wat. Alleen zijn ze vrij zwaar met navenant brandstofverbruik. En geen airco is echt een gemis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 24 juni 2018 @ 22:55:55 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180024649
Ze verbruiken zo'n 50% meer dan een Lintje ja. Een GTW zal wel weer iets hoger zitten (veel zwaarder namelijk).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 24 juni 2018 @ 23:01:12 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180024740
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 22:55 schreef dennistd het volgende:
Ze verbruiken zo'n 50% meer dan een Lintje ja. Een GTW zal wel weer iets hoger zitten (veel zwaarder namelijk).
Ja maar ook iets modernere motoren (MAN vs Cummins?).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 juni 2018 @ 23:02:09 #112
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180024757
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja maar ook iets modernere motoren (MAN vs Cummins?).
Noordelijke en Limburg-GTW is MAN, die in de Achterzoek zijn Deutz
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 juni 2018 @ 23:06:07 #113
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180024811
En Lint?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180024894
quote:
7s.gif Op zondag 24 juni 2018 12:00 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En alle mensen die opeens minder goed kunnen slapen omdat er bijna non-stop een trein voorbij komt. Volgens het CBS zijn er slechts 7.000 mensen in Nederland die in leven waren vóór het bestaan van Schiphol, die andere 17.075.000 inwoners hadden dus wel kunnen weten dat ze last van herrie zouden krijgen als ze bij een vliegveld gingen wonen.
Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst.

Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat :D Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht.
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 24 juni 2018 @ 23:17:03 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180024968
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:06 schreef Duvel het volgende:
En Lint?
Voor zover ik kan achterhalen is dat MTU
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 24 juni 2018 @ 23:25:28 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180025082
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat.
Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_180025334
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schiphol ligt op de verkeerde plek (niet in zee), en de afgelopen decennia is de bevolking rond Schiphol volkomen beurs genaaid onder het mom van "mainport", "economie" en al dat soort bullshit waar Groningers ook last van hebben.
Yep.
Bier.
pi_180026831
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:44 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Yep.
Nope
pi_180027148
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 01:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Nope
Goed argument. Ik ben om.
Bier.
pi_180028082
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 02:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goed argument. Ik ben om.
Ik vind je punt zeker interessant. Als je ziet hoe snel treinen en eventuele nieuwe manieren van elektrisch vervoer kunnen gaan, is een treinrit van Amsterdam-Luchthaven_op_zee-London natuurlijk peanuts.
In de optimale situatie waar een degelijke tunnel met fatsoenlijke uitrusting en beveiliging ligt dat niet elke trein om de 10 meter stil zet en niemand weet waarom, dan moet je zo'n treinrit in een uur of 2 wel kunnen halen. Zo snel mogelijk van het reguliere net af op eigen baan, tractie er op en rammen.
Enige interessante is dan wel cargo. De aanvoer van zoveel materiaal en producten voor zo'n luchthaven moeten ook aankomen, Als er dan ook nog eens een 4-baans snelweg moet komen over zee, dan hebben we het over meer dan een paar miljarden.
Afgezien van het geld ben ik het er wel mee eens. Prima plan.
  maandag 25 juni 2018 @ 09:26:43 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180029629
quote:
1s.gif Op maandag 25 juni 2018 01:23 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Nope
Wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 juni 2018 @ 09:58:01 #122
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180030202
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 23:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dit gaat allemaal onder de grond vriend. Bovengrondse infrastructuur is op langere termijn niet houdbaar vanwege de milieu-implicaties. Alles moet stiller, vervuiling moet weg. Dit is de toekomst.
Klinkt leuk, ben een groot voorstander, maar in de praktijk gaat het hem niet worden ben ik bang.


quote:
Daarnaast vind ik het echt heel erg raar dat je doet alsof alle Nederlanders ervoor hebben gekozen dat Schiphol bestaat :D
Dat doe ik niet, maar als je naast een vliegveld woont en dat gaat klagen dat je last van herrie hebt, terwijl dat vliegveld je hele leven er al ligt... dan gaat er ergens toch iets mis.

quote:
Er is echt gigantisch veel protest tegen en dat neemt alleen maar toe. En deze mensen willen heel bewust op de koop toenemen dat de economie erdoor een stuk achteruit gaat. Daar kan je het niet mee eens zijn (ben ik ook niet), maar het is wel een veel realistischer gemotiveerd beeld dan wat jij hier schetst. Nogal geenstijlerig-kort-door-de-bocht.
Niets geenstijlerigs aan, de mensen die klagen over herrie zijn doorgaans de mensen die er vlak naast wonen. En ik snap dat ze klagen, het geeft ook een takke herrie. Maar het vliegveld was er eerder, dus je weet dat je last van herrie krijgen.

"Gigantisch protest" tegeb vliegvelden is er schijnbaar ook in Lelystad, in Rotterdam ook als ik sommige bronnen mag geloven.

Als die mensen er zoveel voor over hebben, waarom word ik er dan niet mee doodgegooid? Dan zou ik dat protest toch dagelijks tegen moeten komen.

NIMBY's hebben altijd wel wat. Maar als het puntje bij paaltje komt dan binden ze toch in. Wat de economie mag best minder als het de eigen portemonnee maar niet raakt.

Maar volgens mij dwalen we af.
So we just called him Fred
pi_180031959
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
pi_180032777
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:47 schreef b2py het volgende:
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
Dat wordt wel weer gedeeltelijk gecompenseerd door het stiller worden van vliegtuigen. Ik woon zelf overigens pal onder de aanvliegroute van het vliegveld in Frankfurt (op 5 kilometer afstand), en het is vooral op hete dagen vervelend omdat je met open ramen 's morgens om half 6 wakker wordt van het eerste vliegtuig. Verder heb ik er eigenlijk geen last van, ik wist het ook al toen ik hier kwam wonen :P
  maandag 25 juni 2018 @ 12:35:55 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_180033055
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:47 schreef b2py het volgende:
Het speelveld is sinds mensen er zijn gaan wonen wel flink veranderd. Van 150k vluchten naar 500k per jaar..
Met de belofte van minder overlast, want betere routes, ander aanvliegregime, etc, allemaal gestaafd door vervalste berekeningen. Die mensen zijn dus geSchiphold.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')