Ik kan me niet herinneren ooit iets positiefs gelezen of gehoord te hebben over "gerobotiseerde" versnellingsbakken. Ik ben er eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar!quote:Op zondag 11 november 2018 16:07 schreef Piles het volgende:
Ik heb zelf een Opel Easytronic uit 2004, die is echt dramatisch
Het is een handbak met schakelrobot, en dat gaat een stuk minder vloeiend dan zelf schakelen. Laat staan een echte automaat.
Heb laatst met een nieuwe Transporter met 7-traps DSG gereden. Dat was zijdezachtquote:Op zondag 11 november 2018 15:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Welke automaat van welke producent vinden jullie nou echt goed? Ik ben wel benieuwd naar de 9G-Tronic.
DSG is in feite ook een robotbak maar dan met twee koppelingen. Als je in 1 rijdt ligt 2 eigenlijk al klaar en bij opschakelen wordt 3 meteen al voorbereid op de oude plek van 1. Daardoor werkt het allemaal een stuk soepeler en heb je retesnelle schakelmomenten.quote:Op zondag 11 november 2018 19:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit iets positiefs gelezen of gehoord te hebben over "gerobotiseerde" versnellingsbakken. Ik ben er eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar!
10 jaar oud en 30k op de klok is 3k per jaar, kan je er donder op zeggen dat of de auto weinig gebruikt is óf amper snelweg heeft gereden.quote:Op zondag 9 december 2018 14:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ergens binnen nu en een jaar wil ik een occassion kopen. Nu zijn er allerlei zaken waar je op moet letten, zoals leeftijd, onderhoudsgeschiedenis, km-stand, etc. Ik zie soms auto's van 10+ jaar die nog geen 30k op de teller hebben staan. Is dat dan niet te weinig? Als in, heeft zo'n auto überhaupt ooit de snelweg gezien en wat als je wel ineens 25k per jaar ermee gaat rijden?
Als het redelijk afwisselend gebruikt is, lijkt het me geen probleem. Mijn moeder rijdt bijvoorbeeld ongeveer 8k per jaar, maar het zal ongeveer 50/50 zijn qua snelweg/stad. Dan lijkt het me geen probleem.quote:Op zondag 9 december 2018 14:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ergens binnen nu en een jaar wil ik een occassion kopen. Nu zijn er allerlei zaken waar je op moet letten, zoals leeftijd, onderhoudsgeschiedenis, km-stand, etc. Ik zie soms auto's van 10+ jaar die nog geen 30k op de teller hebben staan. Is dat dan niet te weinig? Als in, heeft zo'n auto überhaupt ooit de snelweg gezien en wat als je wel ineens 25k per jaar ermee gaat rijden?
Ik weet dat het bij VW juist een optie is die je - met de juiste middelen - kunt aanzetten. Wellicht is het ergens in een groot afzetgebied van Kia verplicht en hebben ze de moeite niet genomen om het in Europa uit te schakelen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 16:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens, bij mijn Kia gaat de dagrijverlichting uit als ik de handrem erop zet en ik heb na bijna een jaar die auto in bezit te hebben nog steeds geen goede verklaring ervoor gevonden
Iemand een idee?
Zal mijn eerste auto worden. Ben 22. Hecht niet zoveel waarde aan een auto. Als hij maar rijdt. Vind het wel een mooie auto. Maar is het een goede prijs?quote:Op dinsdag 11 december 2018 16:49 schreef JDude het volgende:
Als je een boodschappenkarretje zoekt wel.
Goeie, die moet ik ook eens halen... Vanochtend krabben voor 10 minuten autorijdenquote:Op donderdag 13 december 2018 15:25 schreef JDude het volgende:
Fijn hè!
Gooi 's avonds nog zo'n afdekkleed over je voorruit, scheelt weer een flink ijsoppervlak.
Hier alleen een laagje op m'n voorruit vandaag, maar zo'n ding is wel handig inderdaad.quote:Op donderdag 13 december 2018 16:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Goeie, die moet ik ook eens halen... Vanochtend krabben voor 10 minuten autorijden
Mn Mazda 2 heeft dat ook, schijnt met het start-stop systeem te maken te hebbenquote:Op dinsdag 11 december 2018 16:24 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens, bij mijn Kia gaat de dagrijverlichting uit als ik de handrem erop zet en ik heb na bijna een jaar die auto in bezit te hebben nog steeds geen goede verklaring ervoor gevonden
Iemand een idee?
Dat is niet duur. Zijn erg populaire auto's en daarom over het algemeen vrij aan de prijs. Zeker een 5-deurs met airco.quote:Op dinsdag 11 december 2018 16:44 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik kan een auto overnemen van een collega van mijn moeder. Peugeot 107, 93000 km op de teller, uit 2012, 5 deuren, airco, radio. Zag er wel goed uit, wieldoppen beetje schade en wat krasjes maar viel reuzemee. Dat voor de prijs van 3700, is dat een goede deal?
Nooit problemen gehad met automaten en er al een hoop gehad. De beste zijn de japanners zoals op een BMW E39 of een Volvo 740/940. Die schakelen als boter en ook terug. Tegenwoordig geen ervaring mee, maar wat ik hoor is dat de kwaliteit wel stukken minder is dan vroeger. Rij nu een W116 uit 1976 en die automaat voel je niet eens schakelen.quote:Op zondag 11 november 2018 19:03 schreef br00djekaas54321 het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren ooit iets positiefs gelezen of gehoord te hebben over "gerobotiseerde" versnellingsbakken. Ik ben er eerlijk gezegd wel nieuwsgierig naar!
Wat automaten betreft heb ik enkel ervaring met een 2016 EDC-versnellingsbak. Op zich niet verkeerd, in mijn beperkte ervaring. Alleen het terugschakelen vanaf 3 naar 1 gaat soms met (lichte) schokken. Enkel op te merken wanneer je afremt met lichte, constante druk op het rempedaal. Wagens die nieuw meer dan een halve ton kosten hebben hier hopelijk geen last van!
Japanners?quote:Op vrijdag 21 december 2018 14:20 schreef funnywell het volgende:
De beste zijn de japanners zoals op een BMW E39
Op mijn 540i zit een ZF 5 bak steptronic, met een alpina ECU voor de automaat.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:37 schreef oldford het volgende:
[..]
Japanners?
BMW gebruikte automatische versnellingsbakken van GM (gemaakt in Straatsburg, Frankrijk) en van ZF (gemaakt in Friedrichshafen, Duistland).
Edit: Link werkt helaas niet vanwege de haakjes Dus zelf even copy en past toepassen.
en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series_(E39)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |