abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 14:19:25 #201
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179763691
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

toen had je ook van die coronel ploffs
Deze was 10 met een griffel op zijn schaal

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179763913
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Tanken maakt dat je veel meer mogelijkheden in de tactiek kent en het zal de spanning dan ook altijd verhogen. Laat ze maar eens met lege tank vier setjes hypersoft gebruiken voor de race. Dan zul je echt een groot verschil zien ten opzichte van iemand die bv 1x hyper en 1x supersoft gebruikt. Geeft ook veel meer inhaalmomenten.
Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:33:07 #203
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179763936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
Wellicht werd er gedoeld op inhaalmomenten in z'n algemeen, dus ook als er iemand z'n 2e of 3e pitstop maakte.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:40:43 #204
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179764113
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:31 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Vandaar dat het aantal inhaalmomenten op de baan sinds de invoering van het tanken drastisch is gedaald met een dieptepunt in 2009 van nog geen 10 inhaalacties gemiddeld per race en sinds het verbod in 2010 weer flink is gestegen. En in 2010 was er nog geen DRS en Pirelli banden.
Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:47:23 #206
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179764132
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
  woensdag 13 juni 2018 @ 14:48:26 #207
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179764147
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Voor de spanning maakt het mij niet uit of het op de baan is, of terwijl iemand in de pits staat.
Moet ook zeggen dat ik het uitvoeren van een undercut of overcut ook best leuk vind, zeker nu het weer zeer lastig is in te halen in vergelijking met 2016 bv... maar 2016 vond ik dan weer redelijk nep met al die DRS overtakes.
pi_179764217
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
Dit!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179764242
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

mij wel hoor en uiteraard het liefst zonder DRS
De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig.

Waar ik wel echt een kleintje van krijg is races zoals afgelopen weekend waar je na een paar rondes al weet dat Vettel gaat winnen, Bottas twee wordt en Verstappen 3. Strikt genomen is dan de lol er wel een beetje vanaf.
pi_179765052
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 14:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De meeste inhaalacties zijn in het achterveld. Boeit mij heel weinig.

Waar ik wel echt een kleintje van krijg is races zoals afgelopen weekend waar je na een paar rondes al weet dat Vettel gaat winnen, Bottas twee wordt en Verstappen 3. Strikt genomen is dan de lol er wel een beetje vanaf.
Dat Ric Ham inhaalde met een overcut was nog van invloed op het resultaat maar niemand die zich dit over 2 maanden nog herinnerd.
En inb4 nattekat die weer elitair gaat lopen verkondigen dat inhaalacties niet gelijk staan aan spanning oid
pi_179765409
Dan nog is het spannender als ze de hele race op 0.1 van elkaar rijden ipv 2s.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 16:10:53 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179765499
Daarom moet het grondeffect weer terugkomen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179766168
Tanken zal het niet spannender maken, maar het verdwijnen ervan heeft wel als gevolg gehad dat er nieuwe “problemen” in de plaats zijn gekomen, zoals banden en brandstof sparen.

Net als de jarenlange beperking van vleugels, diffusers en de grootte ervan. Ook daarvan werd toen gezegd, dat minder aero het inhalen zou verbeteren, maar aero is alleen maar complexer en gevoeliger (voor vuile lucht) geworden.

Tevens de banden, we hebben nu slechte banden, goede banden gehad, maar ook dat helpt het spektakel niet.

Motorregels idem, 3 motoren per seizoen. Het bespaart geen kosten, motoren worden duurder en langer getest en het racen lijdt er weer onder.
.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:14:44 #214
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179767391
Had een tijdje geleden ergens gelezen dat een V6T motor ca. 5 miljoen euro kost om te produceren (ben nog op zoek naar het artikel) en de oude V10 motoren bijna 25 miljoen... nu kan ik daar niet echt bij m'n hoofd bij.
De V10 was niet meer dan een "domme" NA motor terwijl de V6T nog eens een Turbo, ERS, MGU-H en MGU-K heeft... Of de V10 motoren werden van goud gemaakt of er zit een hiaat in de kostenvergelijking.
Brandstof verbruik was toen overigens 194kg/uur en tegenwoordig 100kg/uur, daarin hebben ze wel bespaard :') maar of dat opgaat tegen de motor kostenbesparing en het milieu lijkt me sterk.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:20:03 #215
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_179767465
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:14 schreef SnowOokami het volgende:
Had een tijdje geleden ergens gelezen dat een V6T motor ca. 5 miljoen euro kost om te produceren (ben nog op zoek naar het artikel) en de oude V10 motoren bijna 25 miljoen... nu kan ik daar niet echt bij m'n hoofd bij.
De V10 was niet meer dan een "domme" NA motor terwijl de V6T nog eens een Turbo, ERS, MGU-H en MGU-K heeft... Of de V10 motoren werden van goud gemaakt of er zit een hiaat in de kostenvergelijking.
Brandstof verbruik was toen overigens 194kg/uur en tegenwoordig 100kg/uur, daarin hebben ze wel bespaard :') maar of dat opgaat tegen de motor kostenbesparing en het milieu lijkt me sterk.
Is die vergelijking over t tijdperk dat ze voor de kwalificatie gewoon een andere motor erin mochten lepelen? Was ook een tijd geweest. Toen had je gewoon een kwalificatiemotor die maar 4 rondes ofzo mee ging, maar wel achterlijk snel ging..

Daarnaast werden motoren toen vaker uitgewisseld. Waren die prijzen echt PER motor?
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_179767540
Stukje over de aerowijzigingen voor volgend seizoen:
https://www.formula1.com/(...)spice-up-racing.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:30:34 #217
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179767634
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:20 schreef MrStock het volgende:

[..]

Is die vergelijking over t tijdperk dat ze voor de kwalificatie gewoon een andere motor erin mochten lepelen? Was ook een tijd geweest. Toen had je gewoon een kwalificatiemotor die maar 4 rondes ofzo mee ging, maar wel achterlijk snel ging..

Daarnaast werden motoren toen vaker uitgewisseld. Waren die prijzen echt PER motor?
Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed;
http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html

quote:
"My engines cost $28 million back in 2001, and they would have cost $31 million in 2002 had the team survived," Prost told Auto Plus.

"Today, we're between $15 and $17 million. Engine manufacturers have therefore brought the costs down, and for highly more complex engines.
RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij).

En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 18:41:24 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179767782
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed;
http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html

[..]

RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij).

En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden.
4 miljoen per motor per jaar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179767795
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:30 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik heb het gevonden, de kosten die Prost noemt zijn nogal apart maar goed;
http://www.f1i.com/news/2(...)st-doesnt-agree.html

[..]

RBR heeft nu een contract van 23 miljoen euro per jaar op dit moment met Renault... dat is bijna 8 miljoen euro per motor (als je het zo bekijkt, zit ook support & reserve onderdelen bij).

En nee meen dat ze in het V10 tijdperk geen kwalificatie motor hadden.
Bedragen zijn toch verlaagd naar 18 miljoen? Dat was, meen ik, een paar jaar geleden afgesproken als onderdeel van de kostenbesparing voor klantenteams. De kosten voor de motoren zouden stapsgewijs worden verlaagd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:43:48 #220
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179768798
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

4 miljoen per motor per jaar ;)
Maar dan snap ik de berekening alsnog niet, in 2001 hadden ze elk weekend een nieuwe motor erin liggen (toch?)
28 miljoen dollar ~24 miljoen euro, even een inflatie correctie van 1,5% per jaar is zo'n 31 miljoen euro per jaar... gedeeld over 20 weekenden is 1,55 miljoen euro per motor.

Nu is het 18 miljoen per jaar volgens sasquatsch of 4 miljoen euro per motor... dan zijn ze juist toch veel duurder geworden?

En dan is dit nog excl. ontwikkelkosten volgens mij
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 13 juni 2018 @ 19:47:14 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179768853
per motor is het duurder, maar voor de teams zijn de kosten nagenoeg gelijk gebleven of zelfs iets gedaald.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179770457
Een betere analyse waarom bijtanken niet gaat werken had ik niet kunnen maken.

https://drivetribe.com/p/(...)i-o3kFTf6Ihks4TNvhag
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179771531
Wellicht moeten we het eens anders bekijken. Stel een nieuwe fabrikant levert aan 3 teams, elk team betaalt 15M aan deze fabrikant, 45M is lang niet genoeg om een competative motor te ontwikkelen.

Denk eerder dat ieder van de huidige merken zeker 300 miljoen in de ontwikkeling hebben gestoken.

Dus de klantenteams zijn misschien goedkoper uit, maar er zijn te weinig fabrikanten. We hebben 2 topmerken, die alleen leveren aan hun eigen team en aan de kleine teams en 2 merken die wel willen leveren, maar de motor nog niet op orde hebben.

3 motoren per jaar gaan deze problemen niet oplossen.
.
pi_179779734
FIA overweegt introductie automatisch vlaggensysteem
https://www.gpupdate.net/(...)isch-vlaggensysteem/

Wat een gemiep om niks.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:18:19 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179779877
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:39 schreef Fer het volgende:
Wellicht moeten we het eens anders bekijken. Stel een nieuwe fabrikant levert aan 3 teams, elk team betaalt 15M aan deze fabrikant, 45M is lang niet genoeg om een competative motor te ontwikkelen.

Denk eerder dat ieder van de huidige merken zeker 300 miljoen in de ontwikkeling hebben gestoken.

Dus de klantenteams zijn misschien goedkoper uit, maar er zijn te weinig fabrikanten. We hebben 2 topmerken, die alleen leveren aan hun eigen team en aan de kleine teams en 2 merken die wel willen leveren, maar de motor nog niet op orde hebben.

3 motoren per jaar gaan deze problemen niet oplossen.
heeft voor kostenbesparing inderdaad absoluut geen zin en ze zitten nu ook boven het aantal km van Le Mans wat een motor mee moet gaan, lijkt me toch ook niet echt de bedoeling van F1
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:38:13 #226
168739 Red_85
'echt wel'
pi_179782007
quote:
2s.gif Op woensdag 13 juni 2018 13:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

In 2016 zag je nog regelmatig een band ploffen, dat maakte het wel wat interessanter.
Voor de toeschouwers wel, voor de rijders niet zo.
Was gewoon een loterij met die ultiem slechte batch.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:44:20 #227
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179782094
quote:
FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting heeft aangegeven dat de autosportbond haar lering trekt uit het te vroeg verschijnen van het zwartwit geblokte mevrouw in de Canadese GP.
:D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179782353
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

heeft voor kostenbesparing inderdaad absoluut geen zin en ze zitten nu ook boven het aantal km van Le Mans wat een motor mee moet gaan, lijkt me toch ook niet echt de bedoeling van F1
Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.

Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiële problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179783108
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.

Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiële problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
Andretti ^O^
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:01:30 #230
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179783263
tgruener twitterde op donderdag 14-06-2018 om 14:00:26 Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the French GP despite Renault asking for an earlier deadline. Red Bull also decided to take Ricciardos looming engine penalty at the German GP.AMuS: https://t.co/y6mVZjrOda https://t.co/w1PXqMS5nB reageer retweet
  donderdag 14 juni 2018 @ 17:38:31 #231
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_179787064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:01 schreef Tarado het volgende:
tgruener twitterde op donderdag 14-06-2018 om 14:00:26 Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the French GP despite Renault asking for an earlier deadline. Red Bull also decided to take Ricciardos looming engine penalty at the German GP.AMuS: https://t.co/y6mVZjrOda https://t.co/w1PXqMS5nB reageer retweet
Ik wacht op "Red Bull will wait with 2019 engine decision till after the Abu Dhabi GP" _O-
Flesje bier
pi_179787283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Voor de leveranciers niet, voor de klantenteams wel. En dat zijn nu juist de teams met de meeste problemen, dus ik snap dat daar de focus op ligt.

Het gerucht gaat bijvoorbeeld dat Force India in grotere financiële problemen zit dan tot nog toe werd aangekomen en als ze niet snel worden overgenomen het wel eens einde verhaal zou kunnen zijn.
Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen?

Misschien dat Mol de aandelen weer wil terugnemen?
.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 14 juni 2018 @ 17:47:02 #233
176766 crew  zoem
zoemt
pi_179787335
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

:D
_O-
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 14 juni 2018 @ 17:52:07 #234
176766 crew  zoem
zoemt
pi_179787463
quote:
13s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:09 schreef SnowOokami het volgende:
FIA overweegt introductie automatisch vlaggensysteem
https://www.gpupdate.net/(...)isch-vlaggensysteem/

Wat een gemiep om niks.
Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt.
pi_179787494
https://nl.motorsport.com(...)1-spektakel-1046070/

quote:
Bell ziet een omgekeerde startopstelling als de enige methode om de Formule 1 echt spannender en spectaculairder te maken. Volgens hem komt dat niet zozeer doordat de langzamere deelnemers dan vooraan en de snellere coureurs dan achteraan starten, maar vooral doordat het ontwerpers dwingt om anders te denken. Bij de ontwikkeling van nieuwe auto's moet dan rekening worden gehouden met de mogelijkheid om in te halen, terwijl het nu bij de topteams nog vooral om pure snelheid draait.
Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime.
.
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:15:29 #236
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179788009
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van al die pogingen om F1 op een kunstmatige manier "spannend" te maken. |:(
pi_179788113
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179788138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:15 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt zo langzamerhand een beetje gek van al die pogingen om F1 op een kunstmatige manier "spannend" te maken. |:(
Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto.

2014 hadden we vrijwel geen aero, in 2017 weer wel, maar het blijft nogal kut.
.
pi_179788370
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Als 5e en 2x 4e in de WCC moet er toch wat FIA/FOM geld binnenkomen?

Misschien dat Mol de aandelen weer wil terugnemen?
Jawel, maar dat (en het geld van sponsoren) is niet genoeg. Sowieso krijgen ze dat geld in etappes uitbetaald, terwijl de grootste kosten al geweest zijn.

En beide eigenaren (Mallya en Sahara) zijn niet meer in staat om bij te springen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179788580
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
Maar met die aero aanpassingen, is het introduceren van de sprintrace niet nodig.
pi_179788630
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:53 schreef Fer het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)1-spektakel-1046070/

[..]

Interesant inzicht, een inhaalrace om het ontwerp van de auto anders te maken. 30kg brandstof, hypersoft en volgas zonder stops of strategie, hammertime.
Ik vind eigenlijk al dat soort inzichten oninteressant. We kijken allemaal al jaren naar een spelletje kijken wie het snelst over de finish is bij een race-afstand van ca 200 km, en dus geen sprintrace waarin niks gespaard hoeft te worden. Dat is, inclusief de kwalificatie, een leuke formule gebleken.

10 jaar geleden konden ze nog wel dicht achter elkaar aan racen, tientallen ronden lang. Het probleem is dus een kwestie van aerodynamisch ontwerp en dat wordt al beperkt door regels, dus is het een kwestie van die regels zo maken dat de aerodynamic daar veel minder gevoelig voor wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 juni 2018 @ 18:36:41 #242
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_179788635
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:20 schreef Fer het volgende:

[..]

Je leest het niet, het gaat om het anders bouwen van de auto.

2014 hadden we vrijwel geen aero, in 2017 weer wel, maar het blijft nogal kut.
Het ging mij specifiek om die opmerking over het omkeren van de staropstelling.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 juni 2018 @ 19:01:55 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_179789249
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:19 schreef sasquatsch het volgende:
Kunnen ze beter de aeroregels zodanig aanpassen dat dat beter wordt in plaats van weer zo'n kunstgreep toepassen om het racen spannender te maken.
Ik zit echt niet te wachten op al die kunstgrepen die imho niets met racen te maken hebben, maar alleen met het spektakel.
Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_179792536
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Jup. Grondeffect, een andere optie zie ik niet om de afstand tussen auto's te verkleinen zonder enorme kunstgrepen.
Actieve wielophanging voor iedereen ipv die psuedo aktieve/FRIC achtige voor alleen de topteams.
.
  donderdag 14 juni 2018 @ 21:51:44 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179792889
ik vraag me af wat de rijders vinden van punten verdienen met de pole behalen en hoeveel punten dat dan moet zijn?
pi_179792939
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 14:51 schreef Smacked_Actor het volgende:

[..]

Andretti ^O^
Volgens AMuS zijn er zelfs vijf gegadigden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:01:35 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179795041
Als je inhalen wilt bevorderen met dit soort kunstgrepen dan schaf je gewoon pitstops af. Dan moeten ze wel inhalen. Ben je ook meteen van het gezeik met banden af, kan Pirelli ze gewoon banden geven die de hele race voluit kunnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:38:08 #248
62913 Blik
The one and Only!
pi_179795716
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:51 schreef THEFXR het volgende:
ik vraag me af wat de rijders vinden van punten verdienen met de pole behalen en hoeveel punten dat dan moet zijn?
Ik ben voorstander van het geven van een wk-punt voor het behalen van de snelste ronde. Zorgt ervoor dat coureurs tot het einde tot het gaatje willen gaan om zo dat punt te pakken, zorgt wellicht voor foutjes en dus ook spektakel
pi_179795868
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 17:52 schreef zoem het volgende:

[..]

Past wel weer bij het typische gedrag dat je hedendaags ziet: de drang om gelijk regels aan te passen bij de geringste fout of vergissing. Dat helpt de charm van de sport niet echt.
En bij een automatisch systeem kan er natuurlijk ook nog iets fout gaan.
in a crowd you lose humanity
pi_179795903
Wat mij overigens verbaasde is dat de meesten hard doorreden, terwijl de race afgevlagd was. Finishvlag = race afgelopen. Ook als er nog rondes op het rondebord staan.
in a crowd you lose humanity
pi_179795913
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 23:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ben voorstander van het geven van een wk-punt voor het behalen van de snelste ronde. Zorgt ervoor dat coureurs tot het einde tot het gaatje willen gaan om zo dat punt te pakken, zorgt wellicht voor foutjes en dus ook spektakel
ff een pitstop maken de laatste ronde
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_179796138
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 23:51 schreef Wombcat het volgende:
Wat mij overigens verbaasde is dat de meesten hard doorreden, terwijl de race afgevlagd was. Finishvlag = race afgelopen. Ook als er nog rondes op het rondebord staan.
Als het team de cruise control niet uitzet gaat hij door.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:29:45 #253
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179797866
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:38:48 #254
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179798436
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 23:51 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ff een pitstop maken de laatste ronde
Dit ja, dan stopt iedereen buiten de top 10 in de voorlaatste ronde
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_179798728
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:29 schreef SnowOokami het volgende:
[ afbeelding ]
Welk gezicht is er nou overheen geplakt?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:19:02 #256
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179798856
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:06 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Welk gezicht is er nou overheen geplakt?
Gasly
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_179798862
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:19 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Gasly
Ah yes :)
pi_179798873
Nitro toevoegen aan de F1... En dan tijdens de DRS met volledig opgeladen batterijen _O-
pi_179799037
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dit ja, dan stopt iedereen buiten de top 10 in de voorlaatste ronde
als je op plek 1 rijdt en meer dan 20 sec. voorsprong hebt op plek 2, kan je ook zo een stop maken
25+1 wordt het dan
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:08:05 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_179799370
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dit ja, dan stopt iedereen buiten de top 10 in de voorlaatste ronde
Mooie manier toch om op die manier wk-punten te pakken.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:31:49 #261
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179799680
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:20 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Nitro toevoegen aan de F1... En dan tijdens de DRS met volledig opgeladen batterijen _O-
Boost punten scoren tijdens de race voor extra nitro time!
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:30:35 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179801399
Dochtertje van Doornbos ernstig ziek. Tumor in het hoofd :{ .

https://www.nu.nl/achterk(...)en-uitzaaiingen.html
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:39:54 #263
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_179803630
Ergste nieuws wat je als ouder kan horen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_179804215
Met uitzaaiingen, gadverdamme. Ik hoop dat ze een echte kans heeft, verschrikkelijk verhaal.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:54:59 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179806180
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:30 schreef fathank het volgende:
Dochtertje van Doornbos ernstig ziek. Tumor in het hoofd :{ .

https://www.nu.nl/achterk(...)en-uitzaaiingen.html
wat erg, ;(
pi_179806411
Dit was een halve week geleden toch al voorbij gekomen hier?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_179808061
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:38 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dit ja, dan stopt iedereen buiten de top 10 in de voorlaatste ronde
Er is er maar een die dat punt pakt, dus of iedereen dat risico wil nemen?
Sowieso loop je dan kans plekken te verliezen die potentieel van belang kunnen zijn voor de stand in het constructeurskampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:02:13 #268
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_179811825
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:06 schreef vosss het volgende:
Dit was een halve week geleden toch al voorbij gekomen hier?
Dunno

[ Bericht 6% gewijzigd door Nattekat op 15-06-2018 21:46:13 ( Verkapte sneer) ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zondag 17 juni 2018 @ 15:40:09 #269
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179849143
Alonsogod.
  zondag 17 juni 2018 @ 15:53:00 #270
391714 SnowOokami
Snow Wolfie
pi_179849414
Heeft ie toch nog wat gewonnen dit jaar :P
  zondag 17 juni 2018 @ 16:20:57 #271
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_179849922
Alonso rijdt volgend jaar dus in de indycar.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_179850010
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:20 schreef Rossdale het volgende:
Alonso rijdt volgend jaar dus in de indycar.
Ik hoop het :Y
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  zondag 17 juni 2018 @ 16:32:48 #273
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179850152
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:20 schreef Rossdale het volgende:
Alonso rijdt volgend jaar dus in de indycar.
Die verdient het ook gewoon om ergens te winnen. Het is een gênante vertoning dat zo'n uitzonderlijke coureur al jaren in schroot moet rijden.
  zondag 17 juni 2018 @ 16:34:54 #274
21467 franske19
Hit the deck!
pi_179850192
Le Mans gewonnen in verreweg de beste auto. Geweldig.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  zondag 17 juni 2018 @ 16:35:08 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_179850198
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:20 schreef Rossdale het volgende:
Alonso rijdt volgend jaar dus in de indycar.
Kan niet, volgend jaar weer Le Mans.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 17 juni 2018 @ 16:47:22 #276
52513 whosvegas
The Trickster
pi_179850434
Alonso 4 weken achter elkaar in actie
_O_
Are you nuts??
  zondag 17 juni 2018 @ 16:50:58 #277
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179850475
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die verdient het ook gewoon om ergens te winnen. Het is een gênante vertoning dat zo'n uitzonderlijke coureur al jaren in schroot moet rijden.
Als ie zo goed is zat hij wel bij een beter team gok ik. Of misschien heeft zijn attitude al meer ruiten ingegooid dan hij rijdend goed kan maken :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_179850483
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:32 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Die verdient het ook gewoon om ergens te winnen. Het is een gênante vertoning dat zo'n uitzonderlijke coureur al jaren in schroot moet rijden.
Alonso is zelf een genante vertoning. Hij heeft het bij McLaren verbruid, hij heeft het bij Ferrari verbruid, hij kreeg een herkansing bij McLaren en heeft voor hen 2018 en 2019 verbruid. En dan maar doordrammen dat hij de beste is terwijl hij met Ferrare twee keer helemaal zelf de titelstrijd heeft verloren en hij helemaal zelf de onervaren en wisselvallige Hamilton niet wist af te troeven. Dan maar de teambaas chanteren en ook daarin mislukken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 17 juni 2018 @ 16:52:13 #279
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179850490
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:50 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als ie zo goed is zat hij wel bij een beter team gok ik. Of misschien heeft zijn attitude al meer ruiten ingegooid dan hij rijdend goed kan maken :)
hij is echt wel zo goed maar weinig geluk gehad met zijn keuzes in tegenstelling tot Hamilton
  zondag 17 juni 2018 @ 16:52:53 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_179850503
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

hij is echt wel zo goed maar weinig geluk gehad met zijn keuzes in tegenstelling tot Hamilton
Dat krijg je als je schepen verbrand denk ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 17 juni 2018 @ 17:24:21 #281
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_179851205
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 16:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alonso is zelf een genante vertoning. Hij heeft het bij McLaren verbruid, hij heeft het bij Ferrari verbruid, hij kreeg een herkansing bij McLaren en heeft voor hen 2018 en 2019 verbruid. En dan maar doordrammen dat hij de beste is terwijl hij met Ferrare twee keer helemaal zelf de titelstrijd heeft verloren en hij helemaal zelf de onervaren en wisselvallige Hamilton niet wist af te troeven. Dan maar de teambaas chanteren en ook daarin mislukken.
Mee eens, er zit iets achter Alonso dat alle teams hem niet willen hebben.

Ik verwacht dat hij dit jaar dan ook stopt met F1, FailClaren kan toch voorlopig geen goede auto meer produceren.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  zondag 17 juni 2018 @ 17:31:59 #282
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179851328
Alonso is nog steeds 1 van de beste coureurs van het veld. Z’n instelling t.o.v. het team en leidinggevende is gewoon kut net als z’n keuzes.
Maar op de baan is het nog steeds een grandioze coureur. Ik zou ook niemand weten in het huidige veld die ECHT beter is dan Alonso.
  zondag 17 juni 2018 @ 17:56:51 #283
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_179851984
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:31 schreef tja77 het volgende:
Alonso is nog steeds 1 van de beste coureurs van het veld. Z’n instelling t.o.v. het team en leidinggevende is gewoon kut net als z’n keuzes.
Maar op de baan is het nog steeds een grandioze coureur. Ik zou ook niemand weten in het huidige veld die ECHT beter is dan Alonso.
Hamilton en Vettel zijn van hetzelfde kaliber.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_179852203
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hamilton en Vettel zijn van hetzelfde kaliber.
maar die hebben wel eens een offday.. (waarin ze even wat minder zijn), Alonso heeft dat niet..
pi_179852721
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:08 schreef King_Merc het volgende:

[..]

maar die hebben wel eens een offday.. (waarin ze even wat minder zijn), Alonso heeft dat niet..
Dat heeft Alonso ook wel eens, met name als er een WK titel binnen bereik komt. Vettel is onderdeel van een team dat de auto beter weet te krijgen, Alonso schittert liever door om de problemen met een auto heen te blijven werken, zodat het gat met zijn teamgenoot heel groot is, maar dat met de concurrentie kleiner. Hamilton heeft veruit de meeste off weekends, maar die heeft dan weer het talent om met zijn neus in de boter te blijven vallen.

Het is leuk dat hij veel kan, maar op een gegeven moet je het ook gewoon doen ipv blijven roepen hoe goed je bent. Hij heeft het niet gedaan ondanks dat het contract bij McLaren hem de auto gaf om er 2 0f 3 titels bij te scoren, en daarna een contract bij Ferrari dat hem minstens twee auto's gaf om WK mee te worden en waarvan hij er ook nog wel 3 had kunnen maken. Nu zal het altijd iemand blijven die vooral zelf vaak en hard moet roepen dat hij zo goed was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179853230
*zucht
  zondag 17 juni 2018 @ 19:00:46 #287
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_179853516
Leuk voor Alonso
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  zondag 17 juni 2018 @ 19:08:30 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179853662
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 18:08 schreef King_Merc het volgende:

[..]

maar die hebben wel eens een offday.. (waarin ze even wat minder zijn), Alonso heeft dat niet..
dat is moeilijk te zeggen omdat hij in zo'n knakenbak rijdt
  zondag 17 juni 2018 @ 20:18:37 #289
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179855230
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 17:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Hamilton en Vettel zijn van hetzelfde kaliber.
Dan zijn ze toch niet beter?
pi_179855555
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:18 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dan zijn ze toch niet beter?
Zijn ze ook niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_179856748
Ik vind Alonso toch echt een ander type coureur dan een Hamilton of een Vettel. Alledrie geweldig hoor, maar mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een racer zoals Alonso. Veel mooier om naar te kijken.

Alonso ^O^
pi_179856779
En die Indy500 gaat ie nog wel een keer winnen, zeker weten.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:01:32 #293
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179856829
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:59 schreef lrishCassidy het volgende:
En die Indy500 gaat ie nog wel een keer winnen, zeker weten.
Ik betwijfel het.
Bij de Indy 500 moet ALLES meezitten, en dan nog heb je maar 10% kans om te winnen.
pi_179856886
Ik heb het idee dat ie dat net zo lang probeert tot dat het lukt :) .
Ik vond hem schitterend rijden daar vorig jaar. Maarja die motor hè.
  zondag 17 juni 2018 @ 21:07:23 #295
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_179857005
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:03 schreef lrishCassidy het volgende:
Ik heb het idee dat ie dat net zo lang probeert tot dat het lukt :) .
Ik vond hem schitterend rijden daar vorig jaar. Maarja die motor hè.
Indy500 winnen is zoveel lastiger dan Les Mans of Monaco. Bij die laatste 2 heb je met een topteam een hele goede kans. Iedereen wist dat Toyota ging winnen dit jaar.
Bij de Indy500 ligt het veld en de verschillen zo dicht bij elkaar. Daarnaast mist hij nog de ervaring in het oval racen. JP Montoya heeft een veel grotere kans op de triple crown.
pi_179857399
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Indy500 winnen is zoveel lastiger dan Les Mans of Monaco. Bij die laatste 2 heb je met een topteam een hele goede kans. Iedereen wist dat Toyota ging winnen dit jaar.
Bij de Indy500 ligt het veld en de verschillen zo dicht bij elkaar. Daarnaast mist hij nog de ervaring in het oval racen. JP Montoya heeft een veel grotere kans op de triple crown.
Montoya vind ik ook prima, daar was ik ook fan van toen ie nog F1 reed. Of gewoon allebei, Alonso én Montoya *O*
En dat de kans veel kleiner is daar weet ik, toch denk ik wel dat Alonso dat op de een of andere manier gaat lukken. Ooit moet het geluk toch zijn kant op vallen (vanaf vandaag misschien?).
Als Sato 'm wint op z'n 44e. Alonso is pas 37. Kan nog goed :)
pi_179861448
De enige reden dat Alonso nu spreekt van de triple crown is zijn gebrek aan succes op het hoogste niveau en het ontbreken van perspectief.
Ergens valt het te prijzen dat ie zijn horizon verbreedt, maar het is ook een beetje gênant, deze geforceerde zoektocht naar erkenning. Die hij ook nog eens krijgt van de welwillende media.
Laten we wel wezen, hoe goed ie het ook gedaan heeft afgelopen weekend, veel stelde het niet voor qua competitie.
  zondag 17 juni 2018 @ 23:38:00 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179861509
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 21:07 schreef tja77 het volgende:

[..]

Indy500 winnen is zoveel lastiger dan Les Mans of Monaco. Bij die laatste 2 heb je met een topteam een hele goede kans. Iedereen wist dat Toyota ging winnen dit jaar.
Bij de Indy500 ligt het veld en de verschillen zo dicht bij elkaar. Daarnaast mist hij nog de ervaring in het oval racen. JP Montoya heeft een veel grotere kans op de triple crown.
met je eens hoor, is gewoon heel moeilijk, als je afgelopen keer ook zag hoeveel voormalige winnaars gewoon crashen
  zondag 17 juni 2018 @ 23:39:55 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_179861538
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:34 schreef aesop het volgende:
De enige reden dat Alonso nu spreekt van de triple crown is zijn gebrek aan succes op het hoogste niveau en het ontbreken van perspectief.
Ergens valt het te prijzen dat ie zijn horizon verbreedt, maar het is ook een beetje gênant, deze geforceerde zoektocht naar erkenning. Die hij ook nog eens krijgt van de welwillende media.
Laten we wel wezen, hoe goed ie het ook gedaan heeft afgelopen weekend, veel stelde het niet voor qua competitie.
Maar McLaren doet er ook hard aan mee en ze moeten wel want ze presteren al tijden ondermaats en het is dankzij hem dat ze qua publiciteit nog heel aardig scoren.
pi_179861644
Race week!
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179861740
quote:
7s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:47 schreef bedachtzaam het volgende:
Race week!
Duurt nog zeker zeven minuten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')